גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בקצב הברנדפורמנס: JoyTunes הצליחה להגיע מיליוני משתמשים בלי הטלוויזיה

באפליקציית לימוד הנגינה JoyTunes בנו מותג על גלובלי והגיעו למיליוני משתמשים פעילים באמצעות מאות סרטוני וידאו בדיגיטל, ובלי דולר אחד ב-TV (בינתיים) ● אורחים מנתחים מהלכים שיווקיים מעבר לים, מדור חדש 

JoyTunes. גיוון קריאטיבי אינסופי / צילום: יוטיוב
JoyTunes. גיוון קריאטיבי אינסופי / צילום: יוטיוב

ב"גלובס" מכים את המומחים עם מדור חדש: "השראה בטוחה" - במסגרתו בכירי
עולם השיווק והפרסום יבחרו, יכתבו וינתחו מהלכים מעוררי השראה בענף. מרביתם מחו"ל, אבל גם כאלו שהבריקו במיוחד בארץ

לפני כמה ימים נתקלתי שוב במודעת וידאו מעולה של Joytunes, זה היה זמן ממש קצר אחרי שנתקלתי בשלוש אחרות, כולן של אותה חברה ובמסגרת חודש אחד. אוקי, כמה פרסומות שעלו בבינג' לא צריכות להפתיע מצד החברה שהמציאה ומובילה את את קטגוריית אפליקציות לימוד נגינה והגיעה לשווי של כ-200 מיליון דולר. במיוחד לא בתקופה שכולנו יושבים בבית ומאמצים כל תחביב אפשרי. למרות זאת נכנסתי לבדוק והופתעתי - כמות סרטי הוידאו שהחברה הזו מייצרת ברבעון נתון דומה יותר לתוצר השנתי של סטודיו בינוני ב-LA, כשרמת הגיוון הקריאייטיבי והשונות ביניהם בסיפור, במסרים, בתועלות, בקהל היעד מדהימה לא פחות בכל קנה מידה. ברור שיש פה משהו חדש שכדאי להבין.

חשוב לציין ש-Joytunes היא לא החברה הראשונה ששמה את מלוא כובד משקלה על וידאו בדיגיטל - Wix פועלת ככה כבר זמן כה רב, עד שכבר יש על זה פארודיות. אנחנו רואים עוד ועוד מותגים שמוותרים על פרסומת הסופרבול או ברייק הזהב במושגים שלנו ופועלים באמצעות נוכחות רציפה ומתחדשת כל הזמן, במיוחד המותגים הצומחים והחדשניים ביותר (מה שנקרא Category Builders) שאין להם יכולת לעשות גם וגם.

כדי להבין את גודל המהפכה בשיטת העבודה שווה להבין כמה דברים מעניינים שכדאי ללמוד מהם.

גרסאות שונות בווידאו. התוצאות נמדדות, ורק אז עולים קומה / צילום: מתוך יוטיוב

מותגים שנבנים מתוך דאטה

התבוננות מהירה בספריית המודעות הפעילות של Joytunes שנמצאות כרגע באוויר מראה בברור: השיטה שהכרנו לבניית מותגים משתנה. אם פעם ריכזנו את כל המאמצים סביב קמפיין גדול אחד שיספר את סיפור המותג בדרך אחת ובו זמנית לכלל הלקוחות, ההבנה של המותגים הצומחים ביותר כרגע היא שכיום זו שיטה פחות רלוונטית.

לפחות לא כשאתה רוצה להתבסס ולהגיע לנתח שוק משמעותי. מותגים כמו Joytunes משתמשים בווידאו כ"מחקר חי" כדי לבחון במקביל מספר רב של רעיונות קריאייטיביים, מסרים, תועלות וצורות להנעה לפעולה (Call to actions) מול אותו קהל לאורך ה-Funnel ומול קהלים שונים. במקום להחליט על פי תחושת בטן או נסיון ולשים הכל על מהלך אחד, הם בוחנים את ההשערות שלהם בסקייל קטן ונותנים לתוצאות לדבר.

הגרסה "הזוכה" היא זו שהביאה את התוצאות הטובות ביותר ביחס ל-BM וליעדים והיא זו שתזכה לגרסאות נוספות ומשודרגות במושגים של Production Value (ערך הפקתי). פרסומת ה-TV מבחינת המותגים האלו תגיע בסוף תהליך הלמידה אם בכלל, כשנסיון והבטחון במה שעובד כבר גדול מאוד וכל הערוצים והקהלים כבר מוצו. תהליך מאוד שונה מזה שהורגלנו בו בבניית מותגים, אבל הרבה יותר נכון מבחינת ניהול סיכונים ושימוש בהזדמנויות השיווקיות שיש בידינו כיום.

מכניסים את הווידאו הביתה

אחד היבטים המהפכניים ביותר בשיטת העבודה הזו חברות כגון JoyTunes בחרו, אך גם בלתי נמנע באותה נשימה, הוא ההיבט התפעולי. ברור לחלוטין בשיטה הנוכחית ובמודל הקיים בין מותגים לספקי ההפקה והפרסום אין אפשרות לייצר כמות וידאו כגון זו הנדרשת בשיטת עבודה מעין זו נחשבת לאין סופית. תהליך ההפקה הנוכחי של אסטרטגיה, קריאייטיב, הפקה, עריכה והאישורים הנדרשים בכל שלב אינם רלוונטיים בשיטה זו של "Live Creative Testing".

הפתרון ש-JoyTunes מצאו לכך, ואני מאמין שמותגים נוספים ילכו בדרכם, הוא שהכל נכנס הביתה. זה נשמע דמיוני אבל כיום צוות הקריאייטיב שלהם הוא פנימי לחלוטין - תסריטאות, צילום והפקה, בימוי ועריכה וכל שאר הפונקציות הנדרשות לניהול מלא של תהליך הפקת וידאו מהיום להיום. מסתבר שאפילו השחקנים תום טרגר ואור פז, המוכרים לרובכם כצמד חלוצי היוטיוברים SugerZaza (תשאלו את הילדים אם לא נשמע לכם מוכר) הם כיום עובדי חברה קבועים וחלק בלתי נפרד מכל התהליך הקריאייטיבי. עם זאת, מי ש"משחקים" ברוב הפרסומות ש-Joytunes מפיקים הם לא יוטיוברים מקצועיים או שחקנים, אלא משתמשי אפליקציה אמיתיים שהם חלק מקהילת המותג העצומה של המותג והם מצלמים את עצמם ומספרים את הסיפור בצורה משכנעת ואותנטית לא פחות. Joytunes נותנת להם את הבמה ובאמצעות אותו צוות פנימי הופכת את התכנים האלו למודעות "אמיתיות" לצד הפרסומות המופקות.

לפי הצוות של Joytunes שיטה זו של הכנסת ההפקה Inhouse מוכיחה את עצמה כל יום מחדש, לא רק בייעול התהליך ועמידה ביעדי כמות התוצרים, אלא גם ב-ROI ובתוצאות.

בניית מותג או יצירת המרות? ההפרדה נעלמת

הדבר המעניין ביותר בשיטת העבודה של מותגי Video Performance הוא המיזוג בין המטרות השיווקיות שבא לידי ביטוי במדידה- בעוד שמותגים "קלאסיים" מפרידים בין בניית מותג לבין יצירת תוצאות בטווח הקצר מבחינת מדידה, כלים וערוצים, מותגים כמו Joytunes יודעים לייצר שילוב בין השניים. כלים ושיטות מדידה חדשות נבנו כדי שכל מודעה תמדד גם במושגים של בניית מותג- יצירת מודעות ובניית תפיסות, וגם במושגים של תוצאה מיידית (הורדה או שימוש). ההבדל בין המודעות השונות הוא רק במינון בין השניים. את השימוש במושגים כמו Branding ו-Performance (שיווק מבוסס תוצאות) החליף מושג אחד- BrandFormance ושיטת מדידה אחידה. מצד שני, יש גמישות אדירה ולמידה יומיומית מכמות האקסקיושנים האין סופית. כך נבנה חוזקו של מותג גלובאלי מדהים מלמטה למעלה ובלי הפקות ענק.

עם התחזקותו המשמעותית של הווידאו וההזדמנויות שהוא מביא עמו לצמיחה של מותגים בפלטפורמות השונות, אני מאמין שנראה עוד הרבה מותגים שפועלים בצורה כזו. מעניין לראות את השינוי שזה יביא למודלים ולתהליכים שבהם השתמשנו כדי לבנות עד היום מותגים. במיוחד מעניין כיצד זה ישפיע על מותגים מסורתיים שהתרגלו לפעול בדרך מאוד שונה. 

הכותב הוא שותף וסמנכ"ל אסטרטגיה בסוכנות הדיגיטל Great Digital Partners

עוד כתבות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Shakh Aivazov, Jacquelyn Martin)

ביידן צולל לשפל חדש, והמוני גיאורגים יוצאים לרחובות להתנגד ל׳חוק הרוסי׳

ג'ו ביידן מוסיף לשקוע ● הריבית בארה"ב לא תרד, והמשכנתאות יעלו ● גיאורגיה לוחמת נגד מהפכה משפטית ● פדרו סאנצ'ס עושה בית ספר לראשי ממשלות, ופקיסטן אומרת למשתמטי מס: אין כרטיס SIM בלי מסים

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

דיווח בארה"ב: ישראל עדכנה את ממשל ביידן על תוכניתה להתחיל לפנות אוכלוסייה מרפיח

צה"ל ערך תרגיל המדמה תקיפת פתע של חיזבאללה בגבול לבנון • אזעקות הופעלו אחרי כמעט יומיים ללא ירי לצפון, גם הירי מעזה התחדש עם נפילה - שלא הפעילה אזעקה • מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור במרחב עייתא ע-שעב שבדרום לבנון • לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - בסוריה דיווחו על תקיפה ישראלית ליד דמשק ● עדכונים בולטים

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: Reuters, AHMAD AL-RUBAYE

לאחר חשיפת גלובס: בלומברג מדווחת כי טורקיה עוצרת לחלוטין את קשרי המסחר עם ישראל

בבלומברג דיווחו כי עדיין לא מדובר באישור רשמי, אלא בדיווח של גורמים טורקיים ● מוקדם יותר היום נחשף בגלובס כי בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף ● בנוסף, חברת התעופה הטורקית MNG מפסיקה לייבא מטענים לישראל

מכרה זהב של טלקו בטג'יקיסטן. טונות של שאריות עפר / צילום: Reuters, NAZARALI PIRNAZAROV

מתנגדי הביטקוין אמרו שכרייתו צורכת תועפות חשמל, אך הוא לא מתקרב לנזק העצום מכריית זהב

מחיר הזהב הולך ועולה, והפקתו תובעת מחיר לא קטן: שחרור חומרים רעילים ומסרטנים, הרס צמחייה ומקורות מים, וחייהם של מאות הרוגים ואלפי פצועים שעסקו בכרייתו ● כשמנגד ניצבת כריית הביטקוין, שנשענת יותר ויותר על אנרגיה נקייה, נשאלת השאלה: מדוע מוצדק לבזבז כל כך הרבה נכסים סביבתיים רק כדי לכרות מהאדמה מתכת צהובה שתיקבר במרתפי הבנקים המרכזיים

איה אבידור / צילום: יוסי זינגר

המנהלת הבכירה שמאמינה: זה הלקח הכי חשוב שצריך ללמוד ממלחמת רוסיה-אוקראינה

כשאיה אבידור נכנסה לתפקידה ככלכלנית ביצרנית המלט נשר היא הייתה האישה היחידה בחדר ● היום, כיו"ר נתג"ז, היא עדיין מרגישה את הפערים: "ב־32 החברות הממשלתיות יש רק ארבע מנהלות בכירות" ● היא גם מספרת מה צריכות לעשות חברות התשתית הישראליות כדי שלא נמצא את עצמנו בלי חשמל ● שיחה קצרה עם איה אבידור

קמפיין freeTV / צילום: צילום מסך

ב־freeTV לא חושפים את מספר הלקוחות, אבל משקיעים 2 מיליון בקמפיין בכיכובם

הקמפיין של מיזם הסטרימינג מתברג במקום השני בזכירות, ובמקום האחרון באהדה - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק מזרחי טפחות, בית ההשקעות מיטב חוזר למסך עם עוד פרסומת בהובלת כוכב "חברים"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: Shutterstock, הטוויטר של סם אלטמן

"רעידת אדמה": מי עומד מאחורי צ'אט ה-AI שמטריף את הרשת

מודל בינה מלאכותית אנונימי צץ ברשת וגרר חרושת שמועות לגבי העומדים מאחוריו ● המומחים נלהבים מיכולותיו, בהן התמודדות עם שאילתות שמודלים אחרים מתקשים איתן ● ההשערות בענף: זו הכנת קרקע לשיתוף פעולה בין OpenAI לאפל או "הטרלה" של אילון מאסק

כל תאגידי הבידור קרקרו סביב הסדרה / צילום: Shutterstock

הומור חצוף ואותנטי: סדרת הילדים שכבשה דווקא את ההורים

למרות הצנזורה של דיסני והביקורות הקשות מנציגי ה–Woke, "בלואי" שוברת שיאי צפייה, מגלגלת מיליארדים ממרצ'נדייז וסוחפת אחריה בעיקר מבוגרים שנהנים מהניואנסים ● כך הפכה סדרה מצוירת על משפחת כלבים אוסטרלית לתופעה עולמית

''מנטה ריי'' / צילום: נורת'גרופ

לא רק באוויר: כלי השיט הבלתי מאויש החדש של צבא ארה"ב

הסוכנות האמריקאית לפיתוחים טכנולוגיים צבאיים והענקית הביטחונית נורת'רופ גרומן הודיעו כי סיימו בדיקות בהיקף מלא של "מנטה ריי" - פרויקט דגל ימי של כלי שיט תת־מימי בלתי מאויש (UUV) גדול במיוחד ● כלי השיט החדש נושא חיישנים ומערכות תקשורת מתקדמות המאפשרות לו לבצע משימות כמו מעקב, זיהוי ונטרול מוקשים, מחקר בעומק האוקיאנוסים ומיפוי הקרקעית

שר המשפטים יריב לוין / צילום: מרים אלסטר/פלאש90

לוין סירב למנות, וחברי הוועדה התקפלו: אלו 32 השופטים החדשים שנבחרו

לוין סירב לאפשר הצבעות שאינן ברוב של כל חברי הוועדה, וכך הצליח למנות מועמדים שחברי הימין ביקשו לקדם ● לבית המשפט המחוזי בירושלים מונה רק שופט אחד, על אף שישנם תקנים פנויים נוספים, בשל מחלוקת על זהות יתר המועמדים

כטב''מים / צילום: דובר צה''ל

קצין אמריקאי חושף כמה כטב"מים ישראלים יירטו כוחות צה"ל

ראש ענף תיאום בקרה אווירית בים של המארינס מגלה בראיון לאתר TWZ כי לא פחות מ־40% מהכטב"מים שיירטו כוחות צה"ל הם כלים ישראליים

צילומים: איל יצהר, Shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מה עומד מאחורי מסע המימושים של אלטשולר שחם בישראל - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

דוחות AMD ו-SMCI שפורסמו השבוע מציגות את האתגר הגדול בשוק השבבים ● החודש הגרוע בוול סטריט מזה שנה וחצי מגיע לגמל ולפנסיה ● כך משקיעות משפחות בעלות הון גבוה מ־50 מיליון דולר ● לבנק אוף אמריקה יש תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית ● וגם: 3 המימושים הגדולים של אלטשולר שחם

גרינפלד אורי / צילום: איל יצהר

הכלכלן והאסטרטג אורי גרינפלד מצטרף לקבוצת אגם לידרים

גרינפלד, כיהן בתפקיד האסטרטג הראשי של פסגות במשך כעשור ● גרינפלד: "זוהי דרך חדשה ומבטיחה עבורי, אגם לידרים בעלת מוניטין רב שנים בתחום הפנסיוני והפיננסי"

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Jeff Chiu

אפל היכתה את התחזיות ברבעון, והכריזה על "בייבאק" ענק

יצרנית האייפונים הרוויחה 1.53 דולר למניה, לעומת הצפי שעמד על 1.5 דולר ● הכנסותיה היו 90.8 מיליארד דולר לעומת צפי של 90 מיליארד דולר ● תבצע רכישה עצמית של מניות בשווי של 110 מיליארד דולר, הכי הרבה אי פעם ● שווי החברה נוסק במסחר המאוחר בכ-180 מיליארד דולר

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

חשיפה: יצוא הנפט לישראל דרך טורקיה נמשך למרות החרם. אלו הסיבות

אזרבייג'ן היא ספקית נפט משמעותית של ישראל, כשהזהב השחור מגיע דרך צינור באקו־טביליסי־ג'ייהאן (BTC) - שם, הנפט מועמס על מכליות בדרך לחיפה ● כך השפיעו יחסי אנקרה־באקו על ההחלטה לא לעצור את הנפט לישראל

איתמר בן גביר משתתף בטקס יום הזיכרון בבאר שבע, שנה שעברה, לאחר שחלק מהמשפחות ביקשו שלא יגיע / צילום: Maya Alleruzzo (AP), עיבוד: טלי בוגדנובסקי

לשרים לא אכפת שנוכחותם לא רצויה בטקסי הזיכרון

אין לנו כלים להילחם גם על הכיס ● חברי הממשלה מתעקשים להגיע לאירועי הזיכרון ● וצה"ל חייב ללמוד לאמץ ביקורת חיצונית ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

מפגינים באוניברסיטת קליפורניה, השבוע / צילום: Reuters, Aude Guerrucci

ניצולי ה־7 באוקטובר תובעים את מובילי המחאות בקמפוסים בארה"ב: "זרוע של חמאס"

אזרחים ששרדו את הטבח ביישובי הדרום, הגישו השבוע לבית המשפט המחוזי בווירג'יניה תביעה נגד ארגוני המחאות בארה"ב, בטענה לקשר ביניהם לחמאס ● בין היתר, צוין כי ראשיהם היו חברים בארגוני טרור ואף הכינו מסמכי תעמולה נגד ישראל, בטרם התרחש הטבח

גבינת סקי של שטראוס. צפויה להתייקר בקרוב

גל העלאות המחירים נמשך: שטראוס וגד מייקרות את מוצרי החלב

אחרי תנובה וטרה, גם שטראוס מודיעה כעת על התייקרות בחלק ממוצרי החלב הלא מפוקחים בשיעור של כ-1.6% ● בין היתר מדובר על גבינת סקי, שמנת להקצפה וחלב יטבתה ● העלאת המחירים תיכנס לתוקף ב-19 במאי ● גם מחלבות גד הצטרפו לגל העלאות המחירים, והודיעו על העלאת מחירים בשיעור ממוצע של 3.5% החל מ-16 במאי

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

נעילה ירוקה בוול סטריט; נאסד"ק קפץ ב-2%

מדד ההנג סנג ננעל בזינוק של 1.5% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● מניית אפל עלתה בכמעט 6% לאחר דוחות חיוביים ורכישה עצמית של מניות בסך 110 מיליארד דולר ● לא התקיים מסחר בבורסות בסין וביפן

האנטקינוס / צילום: Reuters, SOPA Images

המעבר לעידן האש מכה בבעלי החיים, ואלה שיידעו להתאים את עצמם יצליחו להתרומם

עידן האש הנוכחי רואה בשריפות האלימות שמתחוללות בשנים האחרונות תוצר של נזקי האדם ● התאמות בעלי חיים לעידן זה, שניכרו אצל יונק עכברי אוסטרלי, ציפור אפריקאית וסנאי אמריקאי, מעידות: הברירה הטבעית עדיין עושה את שלה