גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

התחלה חדשה: המשפחתית החדשה של ניסאן שונה לחלוטין מקודמתה 

העיצוב מתוחכם ויש לה מוניטין של אמינות, אבל המנוע של סנטרה 2020 מתקשה לעמוד בסטנדרטים האירופים ● המחיר גבוה יחסית, אבל הנחות אגרסיביות עשויות לסלול את דרכה למרכז השוק

ניסן סנטרה / צילום: יח"צ
ניסן סנטרה / צילום: יח"צ

השקה של משפחתית בנזין חדשה בישראל בימים טרופים אלה דורשת הרבה אופטימיות. פלח המשפחתיות החל לדעוך זמן רב לפני תחילת משבר הקורונה בעקבות הנדידה ההמונית של הלקוחות לכל מה שנראה או מרגיש כמו "קרוס-אובר". אבל אז הגיע המשבר ומוטט באופן יסודי את הביקוש לרכב של ציי הרכב והליסינג, שנחשבו ל"מבצר השיווקי האחרון" של הפלח לצד קומץ של לקוחות פרטיים בעלי העדפות שמרניות. עם תנאי השוק הקשוחים הללו מנסה להתמודד ניסאן סנטרה החדשה, שהשקתה הרשמית בארץ נפלה בדיוק על תחילת הסגר השני.

הסנטרה היוצאת הייתה אחת השחקניות האלמוניות ביותר בשוק הישראלי, והיא שמרה על נוכחות שיווקית בעיקר בזכות ערוץ ה"אפס קילומטרים" של חברות הליסינג, שבו היא נמכרה בהנחה של 25-30 אלף שקל ממחיר המחירון הרשמי - נתון חריג אפילו ביחס ל"בזאר" הזה.

אבל סנטרה 2020 היא מכונית חדשה לגמרי, שהדבר היחיד שאותו היא חלוקת עם קודמתה הוא השם. יש לה עיצוב חדש לחלוטין, פלטפורמה חדשה, מתלים משודרגים, מנוע וגיר חדשים. האם היא תצליח להתחמק מהאלמוניות בה לקתה קודמתה?

העיצוב החיצוני בהחלט מספק את הסחורה. בניגוד לקודמתה העצובה, לסנטרה החדשה יש קווי מתאר זוויתיים ודינמיים, שמזכירים גרסה מוקטנת במעט של האחיות הגדולות מקסימה ואלטימה. החרטום מחצין גריל מאסיבי עם פנסי LED עדכניים וביחד עם אורך מרשים של כ-4.64 מ' ואופציה לצביעה דו-גוונית, היא מטפסת כמה וכמה דרגות במעלה הסטטוס, אם כי לטעמנו המכונית ראויה לחישוקים גדולים יותר מה-16 אינץ' הצנועים שמגיעים במפרט התקני.

כמקובל במכוניות שמיועדות לשוק הצפון אמריקאי, המרחב הפנימי מכובד. בסיס גלגלים של 2.72 מ', מהגדולים בפלח, ומושב אחורי רחב ושטוח מאפשרים לאכלס מאחור שלושה מבוגרים גבוהים מהממוצע עם מרחב טוב מהממוצע לברכיים ולכתפיים. המושבים הקדמיים רחבים ונוחים מאוד לישיבה ממושכת ותא המטען רחב ועמוק. מערך הפיקוד טיפוסי למכוניות ציים אמריקניות עם לוח מחוונים מסורתי שבמרכזו צמד מחוונים אנלוגיים ענקיים, שמקבלים גיבוי ממסך LCD פנימי עתיר מידע.

רכב

מערכת המולטימדיה מאכזבת

המתגים גדולים, מאורגנים היטב וקלים ותפעול, אך מערכת המולטימדיה מאכזבת בשל מסך דהוי ומיושן וקלט איטי. הצבע השולט בתא הוא אפור-שחור אבל איכות החומרים טובה עם הרבה דיפונים רכים בטווח מגע וטקסטורות נעימות למראה ולמגע. איכות הייצור של המפעל במקסיקו טובה עם בידוד רעשים יעיל מאוד.

האבזור התקני מיישר קו עם המקובל בפלח המחיר הזה וכולל בין השאר התנעה ללא מפתח וחבילת בטיחות אקטיבית עדכניתו, שכוללת בקרת שיוט אקטיבית אם כי ללא מערכת לסיוע אקטיבי בשמירה על הנתיב.

אנחנו אישית פחות מתחברים למערכות הללו, שנוטות לחבל באופן יסודי בהיזון החוזר של ההיגוי, ולפיכך קיבלנו את חסרונה כברכה. "באג" יותר מטריד ברשימת האבזור הוא העדר כוונון לגובה במושב הנוסע שלצד הנהג, שעלול להיות בעיה עבור נוסעים נמוכים מהממוצע. מנגד, המזגן מקפיא את תא הנוסעים בצורה מהירה ויעילה ומתאים מאוד לאקלים הישראלי.

את מנוע ה-1.8 ליטר האנמי של הדור היוצא מחליף כעת מנוע 2 ליטר בנזין "מסורתי", שמייצר 149 כ"ס ומומנט צנוע יחסית של 20 קג"מ, נתון נמוך משל מנועי הטורבו המודרניים. נתוני התאוצה תואמים את הממוצע בפלח, קצת פחות מ-10 שניות מאפס ל-100 קמ"ש, אבל ההספק והמומנט מושגים בסל"ד גבוה יחסית. ביחד עם תיבה רציפה, שמכוילת בעיקר לטובת חיסכון, למנוע יש איזור נוחות מוגדר מאוד. האצה מעמידה מתבצעת במרץ והשיוט על הכביש המהיר במהירויות גבוהות שקט ונטול מאמץ. אבל האצה בעליה, יציאה לעקיפה או כל מהלך נמרץ אחר נענים בווליום גבוה, שאינו תואם את קצב צבירת המהירות. התיבה הרציפה שייכת לדור החדש, שמצליח לייצר תחושה של תיבה אוטומטית "אמיתית" אם כי אין אפשרות לשלוט בה ידנית.

צריכת דלק אמריקאית

כפי שניתן לצפות ממכונית שמיועדת לשוק הצפון אמריקאי, שליטר בנזין עולה בו כ-2.3 שקל לליטר, נתוני הצריכה של הסנטרה די רחוקים מהממוצע האירופי/יפני. הנתון הרשמי נוקב בצריכה של כ-14 קילומטר לליטר בממוצע אך נהגים כבדי רגל יתקשו להפיק יותר מ-10 קילומטרים לכל ליטר אוקטן 95, שאצלנו עולה פי שניים וחצי יותר מאשר בארה"ב.

על הכביש הסנטרה היא מכונית רגועה ונעימה לנהיגה יום יומית. ההיגוי אינו הכי חד אבל מספק יותר היזון חוזר משציפינו, השלדה מגיבה די בזריזות לפקודות שינוי כיוון, אחיזת הכביש על הצמיגים הצנועים סבירה בהחלט והיציבות הכיוונית במהירויות גבוהות סבירה פלוס. כבישים מאתגרים יותר כבר חושפים נטיית גוף גבוהה מהמקובל כיום בתוצרת העדכנית של יפן ואירופה, אבל השלדה עדיין יותר מדויקת ורהוטה ממה שמקובל ברוב קרוס-אוברים למיניהם, שמשמשים כתחליף פופולרי למשפחתיות. ספיגת הזעזועים סבירה בהחלט למעט מהמורות עירוניות גבוהות ובסך הכל זו מכונית נוחה מהממוצע, לא מעט בזכות צמיגים בפרופיל מתון.

ניסאן סנטרה SV עולה בארצות הברית כ-23 אלף דולר מה שמציב אותה כאחת המכוניות המובילות בצפון אמריקה בכל הנוגע ל-VALUE - במיוחד אם לוקחים בחשבון את מוניטין האמינות המרשים שלה (האחוזון העליון בדירוג J.D POWER). בישראל, אחרי מסים, היא עולה רשמית כ-135 אלף שקל, או 38 אלף דולר באמריקנית. זה לא מחיר חריג לפלח, אבל כמובן הוא מציב אותה במקום שונה לחלוטין על מטריצת התמורה לכסף.

בשורה התחתונה, זו מכונית שנראית מכובדת ומתוחכמת, מציעה הרבה מרחב פנים ותספק את כל מאוויהם של לקוחות רגועים, שמרנים ושוחרי אמינות, שאינם רגישים במיוחד לצריכת הדלק. אבל אנחנו, ברשותכם, נעדיף להמתין לראות את המחיר שלה בערוץ ה"אפס קילומטר". 

המתחרות

סקודה אוקטביה 

137 אלף שקל הוא מחיר הבסיס של סקודה אוקטביה החדשה, שהושקה לאחרונה. למכונית יש ממדים חיצוניים מכובדים, תא נוסעים מרווח מאוד ותא מטען ענק של 553 ליטר. המנוע בגרסת הבסיס הוא 1 ליטר טורבו עם 110 כ"ס אבל משקל עצמי נמוך מאפשר לה להאיץ מאפס ל-100 ב-10.6 שניות

סקודה אוקטביה  / צילום: יח"צ

יונדאי אלנטרה 2021

135 אלף שקל עולה יונדאי אלנטרה הנוכחית עם מנוע 1.6 ליטר בהספק 127 כ"ס. היא ניצבת על בסיס גלגלים של 2.7 מ', מציעה תא נוסעים מאובזר ובנוי היטב וממדים חיצוניים מכובדים. הדור החדש, שיגיע אלינו בשנה הבאה בתקינה אירופאית תצויד ככל הנראה במנועי טורבו מתקדמים

יונדאי אלנטרה 2021 / צילום: יח"צ

רנו מגאן סדאן

134 אלף שקל עולה רנו מגאן סדאן, שמציעה ממדים רחבים ותא נוסעים מרווח ועתיר אלקטרוניקה. המנוע הוא 1.3 ליטר טורבו עם 140 כ"ס ו-24 קג"מ שמשודך לתיבה כפולת מצמדים והתאוצה ל-100 אורכת 9.2 שניות. גרסה מתוחת פנים עם אלקטרוניקה עדכנית תופיע בשנה הבאה

רנו מגאן סדאן / צילום: יח"צ

עוד כתבות

ועדת הכספים בראשות משה גפני, היום / צילום: דוברות ועדת הכספים

בכירים בוועדת הכספים בביקורת על בג"ץ: "אין עילה לביטול דחיית אישור התקציב"

לאחר שבג"ץ הוציא צו על-תנאי לממשלה לנמק את דחיית אישור התקציב מאוגוסט לדצמבר, גורמים בכירים בוועדת הכספים מתחו ביקורת על ההחלטה וטענו כי נעשתה בחוסר סמכות

בית מונטיפיורי בתל אביב / צילום: מיכאל יעקובסון

joytunes מגדילה פי 4 את שטחי המשרדים שלה בתל אביב

חברת לימודי הנגינה מרחוק עוזבת את מגדל הממשלה שם היא שוכרת אלף מ"ר, ועוברת לבניין שלם בשכונת מונטיפיורי ששטחו 4,000 מ"ר ● החברה תשלם כ-100 שקל למ"ר

הבורסה בתל אביב/ צילום: איל יצהר

"מעולם לא היה כדבר הזה": התקלה בבורסה - במערכת הפצת המידע

תקלה חריגה בבורסה שהחזירה את שערי המסחר לרמה של לפני הפתיחה הבוקר העלתה ספקולציות בשוק על מתקפת סייבר ● מהבורסה נמסר בתגובה: "מדובר בתקלה הקשורה רק למערכות הפצת המידע ולא למערכות המסחר" ● יו"ר רשות ני"ע ענת גואטה דורשת מהבורסה "דוח מפורט בנושא, לאחר שיתבצע תחקיר"

דייגו ארמנדו מראדונה. קריירה רצופה הצלחות ושערוריות
צילום: רויטרס

מראדונה ייזכר כאחד הגדולים, וגם כמי ששינה את השוק הדרום אמריקאי

מראדונה הוא אייקון ניצחי, והכוכבות שלו הפכה את דרום אמריקה למקום שמספק שחקנים לאירופה בכסף גדול

אלי עזור / צלם: יחצ / צילום: יחצ

מסתמן: על רקע אי-הסכמות מסחריות - וואלה תצא מרשת הפרסום של ארטימדיה

בין הצדדים נערך לאחרונה מו"מ על חידוש החוזה ביניהם, במסגרתו ניסתה ארטימדיה להקטין או לשנות את מודל ההתקשרות עם וואלה, של התחייבות לתשלום מינימום נדיב ● בוואלה לא מעוניינים לשנות את המודל או לוותר על חלק מתשלום המינימום, ולכן הצדדים לא הגיעו להסכמות

מתנדב בניסוי החיסון לקורונה של אסטרהזנקה / צילום: Siphiwe Sibeko/Pool, Associated Press

אסטרהזנקה נדחקה לפינה וכנראה תצטרך לבצע ניסוי נוסף בחיסון לקורונה

אסטרהזנקה נתנה בטעות רק חצי מנה של החיסון שלה בניסוי הקליני ודווקא מינון זה התגלה כיעיל יותר ● האם אפשר לבסס אישור למוצר על תוצאות שהתקבלו כך? ה-FDA הביע סקפטיות

דוד ברודט/ צילום: איל יצהר

יו"ר אל על הודיע לעובדים על מינוי אביגל שורק למנכ"ל החברה

דוד ברודט שלח מכתב לעובדי אל על ובו הסביר על תהליך הבחירה בשורק, שמגיע מחברת דלק ארה"ב ● לאחרונה התבשרו 5,074 מעובדי אל על כי יישארו בחל"ת עד סוף 2020

בנימין נתניהו בועדת הכספים, השבוע / צילום: דני שם טוב- דוברות הכנסת

בדרך לתקדים היסטורי? תקציב המדינה מגיע לבג"ץ בצל הביקורת החריפה

בג"ץ קבע כי על הממשלה והכנסת להסביר את חוקיות "פשרת האוזר" שאפשרה את דחיית אישור התקציב ומנעה הליכה נוספת לבחירות • איך בג"ץ יכול להתערב בחוק יסוד, למה ההרכב הורחב, ומה המשמעויות? • בעזרת מומחי משפט, גלובס עושה סדר

בית זיקוק של אקסון מוביל בטקסס / צילום: Jessica Rinaldi, רויטרס

מסמכי חברת אקסון חושפים תחזית פסימית למחירי הנפט

ענקית הנפט והגז הורידה את תחזיות המחיר שלה לרוב העשור הקרוב, כך חושפים מסמכים פנימיים של החברה

היועמ”ש, ד”ר אביחי מנדלבליט / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

מנדלבליט לבג"ץ: יש להוציא צו על תנאי ולחייב את השר אוחנה למנות מפכ"ל

היועמ"ש אביחי מנדלבליט חזר על עמדתו בבג"ץ נוסף למינוי מנכ"ל קבוע לפיה - "הסכמות ומחלוקות קואליציוניות אינן יכולות לגבור על חובת הממשלה והגורמים המוסמכים לפעול לאיוש משרות בכירות במינוי קבע"

החיסון לקורונה של חברת סינבאק הסינית / צילום: Eraldo Peres, AP

יצרניות חיסונים סיניות בלחץ להוכיח שזריקות הקורונה שלהן יעילות

החברות לא פרסמו תוצאות של מבחנים קליניים מתקדמים, בעוד תוצאות מהיצרניות המערביות המובילות מראות שיש שלושה מועמדים מבטיחים לחיסון עובד

חברת טבע / צילום: רויטרס

האיחוד האירופי קנס את טבע ב-60.5 מיליון אירו בשל פגיעה בתחרות

האיחוד קנס את חברת התרופות בשל הסכם שחתמה עם חברת ספלון לפני רכישתה, שהוביל לעיכוב בכניסת תחרות גנרית

הקאנצלרית אנגלה מרקל והשרה לענייני משפחה, פרנציסקה גיפי   / צילום: Michael Sohn, Associated Press

"פריצת דרך היסטורית": גרמניה תחייב חברות גדולות למנות נשים להנהלה

ההחלטה מתקבלת ברגשות מעורבים ● לצד תמיכה במהלך, פוליטיקאים והמגזר העסקי טוענים כי זו "התערבות בוטה בחופש של החברות"

עיירת סקי / צילום: צילום: Shutterstock | א.ס.א.פ קריאייטיב

מרקל קוראת לסגור את כל אתרי הסקי באירופה החורף בגלל סכנת הקורונה

האיחוד האירופי מנסה לתאם סגירה כוללת של כל אתרי הסקי החורף, כדי למנוע את התפשטות המגפה ● אוסטריה מתנגדת ודורשת פיצוי של מיליארדים

דליפה במיכל דלק של קצא"א / צילום: איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון

דליפה במיכל דלק של קצא"א: תושבי אשקלון הונחו להישאר בבתים

דליפה בגג מיכל דלק בנפח של 100 אלף קו"ב של חברת קצא"א, שהכיל דלק גולמי וחומרים נדיפים, העירה את תושבי אשדוד ואשקלון עם ריחות כבדים של דלק ואף דיווחים על מיחושים פיזיים

מלי מרגליות / צילום: יחצ

מיהם עשרת המועמדים שמהם יבוא היו"ר הבא של קבוצת כלל?

בתחילת ינואר יכריעו בעלי המניות בין המועמדים: אבי קנובל, ורדה אלשיך, מלי מרגליות, חיים סאמט, מיה ליקוורניק, רון טירה אוסאמה חסן, יגאל בר יוסף, איציק הורוביץ ושמואל שורץ ● בניגוד להערכות קודמות: אייל לפידות לא יתמודד על התפקיד

ביטקוין צ'יינג' בתל אביב / צילום: כדיה לוי

תיקון חד: מחיר הביטקוין צנח בכ-3,000 דולר בתוך יממה אחת

ביממה האחרונה נרשמו מימושים גדולים של החזקות ביטקוין בבורסות הקריפטו, ומחיר המטבע הדיגיטלי ירד בכ-12% ● אתמול הגיע הביטקוין עד לרמה של כ-19,390 דולר - מחירו הגבוה מאז דצמבר 2017, וקרוב לשיא של כל הזמנים

הצפות בגוש דן / צילום: מתוך יוטיוב

הצפות ברחבי הארץ: כיבוי והצלה חילצו לכודים, נזק כבד לתשתיות ורכוש

עד לשעות הצהריים המוקדמות, טיפלו כוחות הכיבוי וההצלה ב-140 אירועי הצפות, הכוללים בתים, מרתפים, חניונים תת קרקעיים ורכבים

בית "ידיעות אחרונות" בראשון לציון./ צילום: כדיה לוי

מחיר הפעלת "ידיעות תקשורת": 25 מפוטרים ו-25 עובדים לחל"ת של חצי שנה

בקבוצת "ידיעות" מוכנים להשאיר את רשת המקומונים בחיים, אך נוקבים במחיר כואב בתמורה ● עפ"י תוכנית ההנהלה שהוצגה לארגון העיתונאים, העיתונים יופעלו בכוח-אדם מינימלי, והחומרים המערכתיים יילקחו בחלקם מהתוכן הכללי של "ידיעות אחרונות"

חיים רומנו / צילום: תמר מצפי

חיים רומנו פורש מתפקיד יו"ר הדירקטוריון של חברת חלל תקשורת

רומנו החליט שלא להציע את מועמדותו לתקופת כהונה נוספת, כך שזו תסתיים בסוף 2020 ● גם הדירקטורים תמיר פוליקר ואבי ברגר החליטו שלא להציע את מועמדותם לתקופת כהונה נוספת