גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ועדת העבודה והרווחה אישרה את מתווה מימון ימי הבידוד

לפי הסיכום שאושר בין שר האוצר ישראל כ"ץ ויו"ר ועדת העבודה חיים כץ, העובדים הנשלחים לבידוד יספגו שכר של יום אחד בלבד (ללא כל שכר) ועד 4 ימי מחלה, והמדינה תשלם 75% מעלות הבידוד למעסיקים קטנים המעסיקים עד 20 עובדים

ח"כ חיים כץ / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
ח"כ חיים כץ / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

שר האוצר ישראל כ"ץ ויו"ר וועדת העבודה והרווחה חיים כץ הגיעו להסכמה בנוגע למתווה עלות ימי הבידוד. על פי המתווה המוסכם, שאושר בוועדת העבודה והרווחה, העובדים הנשלחים לבידוד יספגו שכר של יום אחד בלבד (כלומר: יום ללא כל שכר) ועד 4 ימי מחלה, והמדינה תישא ב-100% מעלות יום הבידוד השני וב-75% מעלות ימי הבידוד הנותרים - בעסקים המעסיקים עד 20 עובדים. שאר העסקים, המעסיקים 20 עובדים ומעלה, ייהנו אף הם ממימון של 100% על יום הבידוד השני על ידי המדינה, אך יתחלקו באופן שווה עם המדינה בעלות ימי הבידוד הנוספים.

עם השגת ההסכמות בין שר האוצר ליו"ר ועדת העבודה והרווחה, נסללה הדרך לאישור המתווה בוועדה, ללא התייחסות להתנגדויות נוספות מצד ארגוני המעסיקים והעובדים. כעת לאחר שאושר בוועדה, החוק יעלה לאישור בקריאה שנייה ושלישית מחר במליאת הכנסת וייכנס לתוקף.

לבקשת המוסד לביטוח לאומי, בקשות המעסיקים לשיפוי יוגשו החל מחודש פברואר, זאת בכדי לתת למוסד להיערך למתן השירות, אולם הזכאות תהיה רטרואקטיבית מיום תחולת החוק.

חיים כץ לאוצר: "כל מה שנוגע אליכם תמיד באורך הגלות"

יו"ר הוועדה כץ הציג את המתווה בפתח הדיון ואמר "בדיון האחרון הבאנו כמה אפשרויות, ואני חשבתי עם האוצר ועשינו כמה שינויים שנשמעים בסדר. יום אחד העובד משלם או כיום חופשה או כיום מחלה, היום השני שהיה אמור העובד לשלם חצי ממנו - כולו ישולם על ידי המדינה. אם ניקח שמונה ימי בידוד בממוצע מינוס יומיים מנוחה, מינוס יום שהמדינה משלמת ויום נוסף אם הוא מפעל קטן - הוא משלם על ארבעה ימי בידוד בלבד. גם אם הארגונים לא מודים בזה - הם מרוצים".

כץ הוסיף כי "החוק המתוקן נושא בשורה גדולה ומעניק אוויר לנשימה למאות אלפי משפחות נוספות. אני מברך על ההסכמות עם שר האוצר. מתווה המימון לימי הבידוד שופר, תוך צמצום הנטל הכלכלי מהעובדים ומהעסקים. בנוסף, סיכמנו על מענק לחיילים ומתנדבי השירות הלאומי, שתורמים רבות לחוסנה של המדינה ועד כה לא זכו לתמיכה מספקת".

עם זאת, נושא המענקים לשבים לשוק העבודה עדיין לא עלה לדיון מאחר והצעת הצו למענקים עבור חיילים בעלי משפחות ומשרתי שירות לאומי שאיבדו את עבודתם עדיין לא הוגשה לוועדה. בהתייחס לכך אמר ח"כ חיים כץ לנציגי משרד האוצר: "הייתי שם ואני מכיר את ההתנהלות שלכם וזו בושה וחרפה. כל מה שנוגע אליכם תמיד באורך הגלות. אתם תעבדו ביעילות, לא ניתן לכם לקבור את זה".

רבים מארגוני המעסיקים תמכו

ל"גלובס" נודע כי רבים מארגוני המעסיקים, המייצגים בעיקר את המעסיקים הקטנים במשק, תומכים במתווה החדש ואף קידמו אותו מאחורי הקלעים. זאת אף שבמהלך הדיון אמרו ראשי הארגונים כי גם ההצעה הנוכחית פוגעת בעסקים ובעובדים באופן חריף, בדומה להצעות הקודמות שעלו. עם זאת, אם בעבר דרשו ראשי הארגונים כי המדינה תישא במלוא העלויות עבור כלל העסקים במשק, כעת חלקם מוכנים לשקול אפשרות כי המעסיקים יישאו ביומיים מעלות ימי הבידוד.

בנשיאות המגזר העסקי בראשות דובי אמיתי בירכו על ההסכם. אמיתי אמר כי "היום עשינו מהפך. ביטלנו את גזירת המס החדש על העסקים. הפכנו כל אבן על מנת להסביר לכולם את העוול והניתוק שהוצע בתזכיר החוק. אני מודה ליו"ר וועדת העבודה, חיים כץ, שתיקן את העוול, נלחם עבור העסקים בישראל והבין שזו לא העת להטלת מס נוסף על המגזר העסקי. הכנסת הוכיחה כי במקרים שעולות יזומות שמשמעותן פגיעה בעסקים בישראל היא לא תשמש כחותמת גומי. אני קורא לממשלה להביא בהקדם האפשרי תקציב מדינה עם קביעת יעדים ברורים שיובילו להאצה וצמיחה של המשק בישראל".

נשיאות המעסיקים והעסקים בישראל התנגדה להצעתו של חיים כץ והיא דרשה מהאוצר לחזור לסיכום המקורי שנחתם עמה או לנהל משא ומתן על מתווה חדש, ולא ללכת למתווה שמציע ח"כ חיים כץ, הגורע לטענתה מזכויות המעסיקים באופן חד.

מנשיאות המעסיקים והעסקים נמסר: "אנחנו מברכים על תוספת הפתרון למעסיקים קטנים. עם זאת, אנו דורשים מהאוצר לקיים את ההסכם החתום עם המעסיקים וההסתדרות כמתחייב בהסכם, ככתבו וכלשונו, ולפצות את המעסיקים על כל נזק שנגרם כתוצאה מהרעת תנאי המתווה בהצעה של יו"ר ועדת העבודה".

נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים בישראל, ד"ר רון תומר, השתתף בדיון דרך הזום ואמר בתגובה לאישור המתווה כי "זה הסכם לא טוב. הוא לא צריך להיות על חשבוני אחרי שנתנו הרבה. אני כמעסיק לא רוצה לתת לעובד שלי ימי מחלה רטרואקטיביים כשהם יסתיימו לו, האוצר היה אמור לקחת אחריות על זה. עסקים מעל 20 עובדים - נפגעו. שאף אחד לא יתרפס פה. זכותכם להיטיב עם העובדים אני רק מבקש שזה לא יהיה על חשבוננו אחרי שנתנו 8 חודשים מלאים וספגנו את הפגיעה".

בתגובה אמר חיים כץ כי "זה הסדר מאוזן. אף אחד לא יצא פה מרוצה. זה הסדר לחמישה חודשים - אם לא יהיה טוב, נמשיך הלאה. זה נכון שבהתחלה מי ששילמו יותר היו המעסיקים והמדינה לא השתתפה - זה לא בסדר. היום אנחנו הולכים צעד גדול קדימה. אנחנו רוצים לעצור את המצב שמי שמשלמים עכשיו על ימי הבידוד הם העובדים".

"ההצעה פוגעת קשות במצבם של המעסיקים"

הרקע למחלוקת סביב עלות ימי הבידוד הנה פסיקת בג"ץ מיולי האחרון לפיה "בידוד אינו מחלה", ולכן לא ניתן להמשיך להשית על המעסיקים במשק את התשלום הגורף עבור ימי הבידוד. בג"ץ ביטל את תעודות המחלה הגורפות שהוציא משרד הבריאות לעובדים שנאלצים לשהות בבידוד, ושלח את המדינה למצוא תשובה לשאלה מי יישא בעלות ימי הבידוד. בסוף ספטמבר הגיעו ההסתדרות, האוצר ונשיאות המעסיקים והעסקים להסכמות בנוגע לאופן חלוקת נטל התשלומים על ימי הבידוד.

על פי ההסכמות אז, ימי הבידוד ירדו ממכסת ימי המחלה של העובד, כאשר התשלום עבור הימים ימשיך, כקבוע בחוק, להתחלק בין העובד למעביד (לפי מספר ימי המחלה שנוצלו) עוד הוסכם כי התשלום למעסיקים יחול רטרואקטיבית מה-1 באוקטובר וכי במקרה שבו אין לעובד ימי מחלה לניצול המדינה תישא במלוא עלויות ימי הבידוד.

הסכם זה זכה לביקורת חריפה והתנגדות מצד מרבית ארגוני המעסיקים במשק, וכן מצד ארגוני העובדים, ועד כה לא קודם בחקיקה. בשבוע שעבר העלה חה"כ חיים כץ את הצעתו החדשה על השולחן, אך הודיע כי לא הגיע להסכמות עם האוצר לגבייה.

לטענת נשיאות המעסיקים, הכוונה של האוצר לקבל את המתווה שמציע ח"כ חיים כץ מהווה הפרת הבטחה שלטונית, מאחר שההצעה החדשה אינה כוללת את כל ההתחייבויות שהתחייב האוצר בעת החתימה על ההסכם המקורי.

במכתב ששיגר יו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר, לאוצר הבוקר לפני שהמתווה אושר בוועדת העבודה, נכתב בין היתר כי "לצערנו, גילינו למרבה ההפתעה כי הצעת החוק אשר נידונה הבוקר סביב שולחן ועדת העבודה והרווחה בכנסת שונה מהותית הן מהתחייבות משרדך והן מתזכיר החוק שהונח בפני הוועדה". בין היתר, כתב תומר, כי בהצעת החוק החדשה אין זכר להתחייבות לתחולה הרטרואקטיבית על בסיסה שילמו מעסיקים לעובדים בגין בידוד במהלך חודש אוקטובר 2020; בהצעת החוק החדשה עובד אשר אין לזכותו יתרת ימי מחלה לניצול יוכל לנצל יתרת מחלה שלילית, והמעסיק ישופה רק בגין 50% מהוצאותיו, לעומת 100% שיפוי על פי ההתחייבות המקורית; בהצעת החוק החדשה זכאי העובד לתשלום 100% שכר החל מהיום השני וזאת לעומת זכאותו במכתב ובהצעה הקודמת בה רק ביום הרביעי יהיה זכאי העובד ל-100% שכר ובהתאם לחוק דמי מחלה; בהצעת החוק מהיום לא ניתן לזקוף יותר מ-4 ימי מחלה ממכסת ימי המחלה של העובד וזאת אף אם שהה בבידוד מעל 4 ימים, וזאת בניגוד להצעה הקודמת בהם כל ימי הבידוד נזקפו כימי מחלה.

לטענת תומר, השינוי לרעה בהסכמות הצדדים, יושת כולו על כתפי המעסיקים ששרדו בדוחק עד עתה את גזירות המשבר ולבטח יביאו להחמרת מצבם הקשה גם ככה בעקבות הפגיעה הכלכלית של הקורונה.

תומר ציין במכתב כי "נשיאות המעסיקים הסכימה למתווה תוך ראיית הצורך לפשרה, שתשרת באופן שקול את העובדים והמעסיקים במגבלות המימון של המדינה. גילינו אחריות לצורך הלאומי, ובכך תרמנו את חלקנו, ולא היה עולה על דעתנו כי הסיכום הכתוב עם האוצר לא יחייב את האוצר בהשגתו.

"נציין, כי ההצעה פוגעת קשות במצבם של המעסיקים, לעומת המתווה עליו סוכם בין נשיאות המעסיקים והעסקים, משרד האוצר וההסתדרות. לו תקודם ההצעה ותיחקק, ברי כי היא מבטלת את נכונות המעסיקים שלא לתבוע שיפוי רטרואקטיבי בגין מימון ימי הבידוד מחודש מרץ 2020 וכל עוד לא ישופו המעסיקים בגין הוצאותיהם הכבדות".

עוד הזכיר תומר במכתב כי "עד כה מימנו המעסיקים באופן שערורייתי! את ימי הבידוד במשק בהיקף של לא פחות מכ-4 מיליארד שקל, וזאת כידוע בתקופת משבר כלכלי שהמשק הישראלי והעולם כולו לא ידעו כמותו בהיקפו, בסוגו ובמאפייניו, ובזמן שעסקים רבים נפגעו אנושות".

לכן, כתב תומר לשר האוצר, "לו ייתמך מתווה אשר גורע מזכויות המעסיקים כמפורט במכתב ובתזכיר החוק, נשיאות המעסיקים והעסקים שומרת על זכותה למצות את זכויותיה בכל הדרכים העומדות לרשותה", ומסכם: "התחייבות משרדך הינה בגדר התחייבות שלטונית חתומה, ואנו עומדים על קיומה ככתבה וכלשונה. לפיכך אנו דורשים כי תפעל למשיכת תזכיר החוק, ויחד נפעל למו"מ חדש על גובה הפיצוי לעסקים שנפגעים ממתווה ההצעה החדשה".

עוד כתבות

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: רס"ל במיל' סאלם אלכרישאת נפל בצפון הרצועה

אלכרישאת, גשש בן 42 מאבו רובייעה, נפל בקרב בעזה ● דובר צה"ל לעזתים שבבית לאהייא: "עזבו את האזור מיד" ● צה"ל תקף בדרום לבנון; רקטות שוגרו למרחב מרגליות שבאצבע הגליל ● שני בכירי חיזבאללה חוסלו בדרום לבנון בתגובה על הפלת הכטב"ם הישראלי אתמול ● לפחות שתי מטרות יורטו בשמי נהריה ● כל העדכונים

אמיר כהנוביץ' / צילום: יח''צ

הכלכלן הבכיר שעשה את המעבר המפתיע של השנה מדבר

אמיר כהנוביץ' הפתיע את שוק ההון בספטמבר כשעזב את חברת הביטוח הגדולה ביותר בישראל, הפניקס, ועבר לסוכנות הענק פרופיט ● בראיון לגלובס הוא מסביר את שינוי הקריירה הדרמטי שעשה, מציע את הפרשנות הייחודית שלו להתנהלות בשוק ההון, ומערער על התחזית של בנק ישראל לגבי הצמיחה של הכלכלה

מתנדבי משלחת של Jewish National Fund USA / צילום: ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה''ב

כך הגיעו לישראל משלחות של 3,000 מתנדבים בזמן המלחמה - לא כולם יהודים

ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה"ב הוביל 11 משלחות שהתנדבו ביישובים כמו שדרות, ארז, גבולות ואורים ● טלי צור־אבנר, ראש המטה בישראל: "הביקוש גבוה, יש רשימות המתנה" ● ישראל מתגייסת

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

סיוע הענק האמריקאי אושר רשמית: איזה נשק תקנה ישראל במיליארדים?

אחרי בית הנבחרים, גם הסנאט האמריקאי אישר את הסיוע לישראל. חבילת הסיוע עומדת על כ-26 מיליארד דולר, מתוכם 14 מיליארד דולר לרכש ביטחוני ● מה יהיה ניתן לרכוש איתו, מה האינטרס האמריקאי הרחב, ועד כמה תהנה ממנו התעשייה הישראלית? ● גלובס עושה סדר

יהודה זיסאפל ז''ל וזהר זיסאפל ז''ל / צילום: כדיה לוי, איל יצהר

"לא היו להם יאכטות ומטוסי פאר": לאן פניה של אימפריית ההייטק שהקימו האחים זיסאפל

האחים יהודה וזהר זיסאפל היו מאבות ההייטק המקומי ● הם הלכו לעולמם בתוך פחות משנה והשאירו מאחור את קבוצת רד בינת, הכוללת עשרות חברות ● גלובס שוחח עם מקורבים, בכירים בתעשייה וקולגות, וצלל להיסטוריה ולעתיד של אחת מאימפריות ההייטק הראשונות בישראל: "הם עבדו עד הימים האחרונים, אך לא מינו דור המשך מקצועי שיכול לקחת את זה הלאה"

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם  ד''ר עדית זכאי–אור / צילום: באדיבות ראוניברסיטת ייכמן

"חתרתי בים בזמן שהבנים שלי בחזית. לא צריך להתבייש במקומות שטוב לנו"

שיחה עם ד"ר עדית זכאי–אור, מנכ"לית מרכז מיטיב לפסיכולוגיה חיובית באוניברסיטת רייכמן ● על איך עצב ושמחה יכולים להשתלב זה בזה, כיצד להחזיק תקווה בזמן משבר והקשר בין חשיבה חיובית לתקיפה האיראנית • האזינו 

אילוסטרציה: shutterstock

עזבה את הדירה לפני תום מועד השכירות. האם המשכיר יכול לפדות את צ'ק הביטחון?

השוכרת טענה כי הדירה אינה ראויה למגורים עקב חוסר בידוד ורטיבות, ולכן היא יכולה לעזוב את הדירה ללא התראה מוקדמת ● המשכיר ניסה לפדות את צ'ק העירבון הפתוח על מלוא שכר הדירה לתקופת החוזה ● מה קבע בית המשפט?

הבורסה בפריז, צרפת / צילום: Shutterstock

מגמה חיובית באירופה; ענקית מוצרי היוקרה הצרפתית קרינג צוללת ב-10%

מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כאב הראש החדש של האחים אמיר בשופרסל

‎בבקשה לאישור תובענה ייצוגית, נטען כי האחים יוסי ושלומי אמיר ביקשו לרכוש את השליטה בשופרסל באופן שיפטור אותם מלשלם לציבור את מלא פרמיית השליטה, כדי לא להיקלע לתחרות על השליטה בחברה ● התובעים מעריכים את הנזק לבעלי המניות מהציבור בסכום הנע בין 146-232 מיליון שקל

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

"תהיה הפתעת השנה": זו המניה המומלצת ביותר של בנק אוף אמריקה

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית, ומתחילת השנה מנייתה איבדה 10.7% ● למרות הכול, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה אפל צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

הסופרקמפיוטר של חברת Cerebras בחוות שרתים בקליפורניה / צילום: Reuters, REBECCA LEWINGTON/CEREBRAS

בחסות אלטמן ומשקיעים מישראל, המתחרה באנבידיה יוצאת להנפקה

סריבראס, יצרנית "השבב הגדול בעולם", בה מושקעים מייסדי OpenAI וכן ישראלים ואמירותים רבים, מתקדמת להנפקה ● בינתיים היא גייסה 723 מיליון דולר

סקטור השבבים יורד / צילום: Shutterstock

אנבידיה יורדת למקום החמישי בשווי שוק: מה עובר על הסקטור הלוהט בוול סטריט?

ביום אחד איבדה החברה הלוהטת של וול סטריט 10% מערכה, והיא רק דוגמה לסגמנט השלילי שאפיין את שוק השבבים כולו ● אנליסטים מנתחים את הסיבות: מנתוני מאקרו בעייתיים שמכבידים על השוק כולו ועד ל"תיקון" בתחום, שנהנה מפריחה משמעותית בשנה האחרונה

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

נעילה חיובית בוול סטריט; טסלה איבדה כ-3%, אנבידיה עלתה בכ-4.3%

בורסות ארה"ב נצבעו ירוק ● מדד ההנג סנג זינק בכ-1.7% ● טסלה ירדה לאחר שפורסם כי הורידה את מחירי הרכבים החשמליים שלה ברחבי העולם; המניה ירדה מתחילת השנה בכ-40% ● ירידות במחירי הנפט והזהב ● האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסחרו בעליות

פרופ' יוג'ין קנדל / צילום: מיכה לובטון

הוא היה אחד האנשים הקרובים לנתניהו, היום הוא חושף: "לא הייתי מחזיק במשרד שלו חודש"

יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה לשעבר, יוג'ין קנדל, בטוח: "אם ישראל לא תשנה כיוון בהקדם, הכלכלה תקרוס, והמדינה עמה" ● לדבריו, כדי שנבואת הזעם לא תתממש צריך להקים ממשלה שתנהל סיכונים לטווח הארוך בכל תחומי חיינו ● הוא לא פוסל אפשרות להיות שר האוצר הבא, אבל "לא כזה שתפקידו העיקרי הוא לחלק הטבות" ● האזינו

אילון מאסק, יו''ר טסלה / צילום: Shutterstock

התוצאות בשפל אבל הבטחה אחת של מאסק מלהיבה את המשקיעים

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה את אחד הדוחות הרבעוניים השליליים ביותר שלה בשנים האחרונות, אבל המניה זינקה במסחר המאוחר ב־13% ● הסיבה: ההודעה על ייצור דגם חדש ומוזל החל מ־2025, הרבה יותר מהר מהצפוי ● אבל ייתכן שהפעילות המבטיחה תתגלה כהפסדית בטווח הקצר

שכונת אשכול ברובע שדה דב / הדמיה: משרד האדריכלים תכנון נוף

בשווי מעל 100 מיליון שקל: עיריית תל אביב מוכרת מגרש ענק בשדה דב

עיריית תל אביב מוכרת מגרש בן כארבעה דונמים בשכונת אשכול שבצפון העיר, ששוויו הוערך בכ־115 מיליון שקל ב־2021 ● רמ"י ומשרד השיכון פרסמו מכרזים להקמת מעל 8,000 יח"ד ברחבי הארץ ● והוועדה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית ראשונה לפינוי בינוי בעתלית ● חדשות הנדל"ן

ח''כ משה ארבל, מפלגת ש''ס / צילום: איל יצהר

"מוכרחים להבין את גודל השעה": ראיון חג עם השר הכי לא שגרתי שיש

שר הפנים משה ארבל מכוון אצבע מאשימה לבג"ץ שיצר תגובת נגד בציבור החרדי לשאלת הגיוס ● בענייני התכנון, הוא מגלה שהוא הודף לחצים להתערבות ומאשים את שרי הליכוד באינטרסים צרים ● את הפועלים הפלסטינים, הוא אומר, צריך להחזיר, "אין שאלה בכלל" ● ולמה הוא משוכנע שזה הזמן להעלות ארנונה

תערוכת הרכב בבייג'ינג, לפני שנתיים / צילום: ap, Andy Wong

החל מ-170 אלף שקל: הרכבים שיוצגו השבוע על הבמה החשובה בעולם ובקרוב יגיעו לישראל

כלי רכב חדשים יוצגו על בימת התערוכה הבין־לאומית מהחשובות בעולם שנפתחת השבוע בבייג'ינג, ואמורים לבסס החל מהשנה את אחיזתה של סין בשוק הרכב האירופי והישראלי ● בדקנו מי עשויים להגיע לישראל כבר בעתיד הנראה לעין

נתב''ג בליל התקיפה האיראנית. השמיים נסגרו במפתיע / צילום: Reuters, Nir Keidar

הטיפים והטריקים: איך לקנות ביטוח נסיעות לחו"ל?

עשרות אלפי ישראלים נותרו ללא טיסות אחרי ששורת חברות הודיעו על ביטול הטיסות לארץ וממנה ● האם הכיסוי לביטול נסיעה שמציעות חברות הביטוח יבטיח לכם פיצוי? מה קורה אם גויסתם למילואים? וגם: מתי כדאי לרכוש את הביטוח, והטיפ שיחסוך לכם מאות שקלים בהשכרת רכב בחו"ל