גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הליך מינוי הדירקטורים בקבוצת כלל ביטוח: מלמעלה מ-70 יצאו שישה

ועדת האיתור להמלצה על המועמדים לתפקיד דירקטורים בכלל החזקות ביטוח צירפה אליה כמשקיף את צבי זיו ● הוועדה תמליץ לבעלי המניות על המועמדים "בשים לב לצרכי הדירקטוריון", כשחמישה מהם יוכלו לשמש כיו"ר הקבוע של הקבוצה

אייל לפידות / צילום ארכיון: תמר מצפי
אייל לפידות / צילום ארכיון: תמר מצפי

מלמעלה מ-70 מועמדים לתפקיד דירקטור בכלל החזקות ביטוח, מטעם עצמם או מטעם בעלי המניות, ימונו בעוד מספר חודשים שישה חברים לדירקטוריון הקבוצה, שלפחות שלושה מהם יהיו חדשים. את הבחירה בהם יעשו בעלי המניות בהליך בחירת הדירקטורים הראשון בחברה ככזו שאין בה גרעין שליטה, ולאחר הסערה שפקדה אותה השנה ושהביאה כבר לפרישת יו"ר החברה הקודם דני נוה.

על פי הודעת החברה ועדת האיתור שמינה דירקטוריון כלל החזקות כולל את הדח"צים סמי מועלם ופרופ' יוסי יגיל ואת מלי מרגליות היו"רית הזמנית של הקבוצה. בנוסף, הוועדה צירפה כמשקיף את צבי זיו, לשעבר מנכ"ל בנק הפועלים וגם חבר בוועדה למינוי דירקטורים בכלל ביטוח בתקופת הנאמנות למניות השליטה, שבראשה עמדה השופטת בדימוס שרה גדות.

כלל ביטוח כבר פרסמה קול קורא שבעקבותיו הוצעו לה למעלה מ-70 איש, שחלקם הוצע על ידי בעלי מניות שמחזיקים ביותר מ-1% כל אחד בחברה. עתה, כך מפרטת כלל ביטוח, "בימים אלה בוחנת ועדת איתור את המועמדויות שהוגשו, בשים לב לצרכי הדירקטוריון כפי שהוגדרו, מקיימת הליך בחירה ותעביר את המלצותיה לדירקטוריון". במסגרת זו נפגשה ועדת האיתור עם בעלי מניות בחברה, שמחזיקים יותר מ-1% ושאינם גופים מוסדיים. להיבט זה היה חלק ניכר בדוח הבדיקה שנעשה בכלל חברה לביטוח בחודשים האחרונים, ושנערך על ידי השופט בדימוס יורם דנציגר ובעידוד רשות שוק ההון.

בכוונת הדירקטוריון להביא את מספר החברים בו לשמונה בתום האסיפה הכללית החדשה. כיום יש בדירקטוריון חמישה חברים כך שמדובר בבחירה בלפחות שלושה מועמדים חדשים.

עם זאת, שלושה מקרב חברי הדירקטוריון הנוכחיים גם יועמדו לבחירה כך שבפועל ייבחרו לדירקטוריון שישה חברים, שמתוכם חמישה יהיו דירקטורים רגילים - שיהיו הפוטנציאל שמתוכו ייבחר היו"ר הקבוע של החברה. עוד מפרטת החברה כי במאי הקרוב יסיים הדח"צ יגיל את מלוא כהונותיו כדח"צ בחברה ואז מספר חברי הדירקטוריון יפחת לשבעה.

הדירקטוריון אמור למנות 8 חברים אחרי האסיפה כשהוא אמור לשבת ל-7 כשיוסי יגיל יסיים את כהונתו בעוד מספר חודשים, בתום מלוא כהונותיו כדח"צ. זה אומר שהדירקטוריון היום 5 וצריך שלושה בשלב המיידי ואחרי זה ירדו לשבעה עם הליכתו של יגיל. כמו כן, לאחר הבחירה יסווגו כנראה חלק מהדירקטורים החדשים כבלתי תלויים על מנת שלא יהיה רוב לדירקטורים רגילים, דבר שחשוב במקרה של כלל ביטוח יותר מאשר במקרים אחרים משום שמדובר בחברת הביטוח הראשונה והיחידה שאין בה גרעין שליטה.

מבחינתם גורמים בסביבת החברה מדובר ברשימה גדולה שכוללת מספר גבוה של מועמדים בעלי שיעור קומה מקצועי, ועם ניסיון בדירקטוריונים, בביטוח, בפיננסים ועוד.

החברה מסתייעת בחברת "משאבי אנוש" על מנת לנהל את הליך הבחירה בדירקטורים, כמו גם בייעוץ משפטי חיצוני על ידי עו"ד עופר חנוך ממשרד GKH גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג, שנהב ושות'.

בין השמות שהוזכרו עד כה כמועמדים לתפקיד דירקטור בכלל החזקות ביטוח נזכרו שמותיהם של אייל לפידות לשעבר מנכ"ל הפניקס ועורכי הדין מיה ליקוורניק וחיים סאמט, שלכאורה הוצעו על ידי בעלי מניות בחברה. נזכיר כי לפידות מחזיק קצת פחות מ-5% ממניות כלל ביטוח.

הליך מינוי הדירקטורים בחברה הבת המרכזית של הקבוצה, כלל חברה לביטוח, יהיה מורכב בהרבה כששם תוביל את המהלך ועדה למינוי דירקטורים בחברת ביטוח ללא גרעין שליטה שפועלת בכפוף לרשות שוק ההון ושמובלת על ידי השופט בדימוס ספי אלון. המועד להליך זה עדיין לא ידוע, כשהוועדה האמורה תמליץ ובעלי המניות של כלל החזקות ביטוח, החברה האם, יידרשו להכריע, כשברקת ירד לאחרונה התנגדותו לכפילות של חברי בדירקטוריון החברה האם לצד דירקטוריון החברה הבת. מנכ"ל כלל החזקות ביטוח וכלל חברה לביטוח הוא יורם נוה.

עוד כתבות

וושינגטון. מעמד משפטי מיוחד

רק שבעה מתוך 1,000 הבניינים הגבוהים בעולם נמצאים באירופה. זו הסיבה

רק שבעה מתוך 1,000 הבניינים הגבוהים בעולם נמצאים באירופה ● אתונה, פריז, רומא ואחרות מגבילות את גובה הבנייה כדי לשמור על הנוף ● איך זה עובד ומהם יוצאי הדופן?

אילוסטרציה: Shutterstock

גבולות אחריות המתווך לספק מידע ללקוחו

האם מתווך יכול להסתפק בנתונים שנמסרו לו על ידי המוכרים, או שעליו לקיים בדיקות עצמאיות לגבי מצב הנכס?

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock

החברה הלוהטת בעולם יצאה למסע רכישות בישראל. ויש גם חדשות רעות

ענקית השבבים אנבידיה משלימה בימים אלה רכישה של שתיים מהחברות המובילות בפיתוח מוצרי בינה מלאכותית בישראל ● בה בעת, מחקר חדש של סטנדפורד מסמן מגמה מדאיגה: קצב ההגירה השלילית של מוחות בתחום ה־AI מישראל שני רק להודו ● אז למה המומחים אופטימיים?

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

מטה אמזון. זונחת חוזים למשרדים או אינה מחדשת אותם / צילום: Shutterstock, Tada Images

ענקיות הטק מצמצמות שטחים, וזו מכה נוספת לנדל"ן המניב

הצמצום הזה מהווה ניגוד חריף לאחר שנים שבהן החברות רק הגדילו את השטחים

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": עורך הדין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

ההפגנה בתל אביב הערב / צילום: יעל גדות

שני לוחמים נפלו ברצועת עזה; אלפי מפגינים בת"א בעד עסקת חטופים

רס"ר במיל' עידו אביב ורס"ר במיל' קאלקידן מהרי נפלו בקרב במרכז רצועת עזה ● משפחותיהם של החטופים קית' סיגל ועמרי מירן קיימו מסיבת עיתונאים בעקבות אות החיים שהתקבל מהשניים בימים האחרונים • דיווח: "ישראל מסכימה לשחרור 33 חטופים", בריטניה: "המתווה יכלול 40 ימי הפוגה" • בלינקן: "העבודה על הסכם הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה קרובה מאוד לסיום" • עדכונים בולטים

קתי ווד / צילום: Reuters, Hugo Amaral/SOPA Images

הבריחה הגדולה: משיכות של מיליארדים מהקרנות של משקיעת העל

עד כה השנה משכו המשקיעים 2.2 מיליארד דולר מקרנות הסל מקבוצת ARK של ווד, שהפכו לסנסציה לפני כ־3 שנים עת ניהלו 59 מיליארד דולר ● האם הזליגה תיבלם?

אילת / צילום: Shutterstock, StockStudio Aerials

אפילו הטילים כבר לא מרתיעים את משקיעי הנדל"ן בעיר הזו

דווקא בזמן מלחמה, המשבר בשוק הנדל"ן והריבית הגבוהה, אילת פורחת נדל"נית ● "המשקיעים חזרו לעיר והם סוגרים עסקאות עם קבלנים"

שכונת גליל ים, הרצליה / צילום: המרכז למיפוי ישראל

הנוף לים בנתניה, המיקום המנצח בתל אביב: השכונות שעברו מהפכה

צילומי אוויר מראים את השינוי הגדול שהתרחש ב־20 השנים האחרונות באזורים מרכזיים ברחבי הארץ: את השדות החליפו בנייני מגורים, כבישים ופארקים ● איך אפשר היה לתכנן את השכונות החדשות טוב יותר ● צילומי אוויר: המרכז למיפוי ישראל ● פרויקט מיוחד

רכבים ליצוא בנמל בסין / צילום: Reuters

מהפך: יצוא המכוניות מסין לישראל התרסק ברבעון הראשון

ברבעון הראשון של 2024, יצוא הרכבים החשמליים הסיניים לישראל התכווץ ב-51%, כך לפי נתונים שפרסם המכס בסין. אלו הסיבות לכך ● קבוצת ב.מ.וו חשפה חשמלית חדשה של המותג "מיני", XPENG מתחילה לייצא קרוס־אובר חשמלי חדש ו־DAYUN משיקה סדאן גדולה ומפוארת - וכל אלו יגיעו לישראל עוד השנה ● השבוע בענף הרכב

השקל מתחזק מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

השקל מזנק ביותר מ-1.5% מול הדולר; אלו הסיבות

ההתקדמות במשא ומתן על הפסקת האש ושחרור חטופים, העליות בסוף השבוע האחרון בוול סטריט ואלה הצפויות היום, מעלות את הביקוש למטבע המקומי ● אבל התנודתיות בשערו צפוייה להמשך

עמית גריידי, הממונה על חוק המכר במשרד השיכון / צילום: משרד הבינוי והשיכון

קניתם דירה מיזם ומכרתם לפני האכלוס? אולי תהיו אחראיים לאיחורים במסירה

נייר עמדה שפרסם הממונה על חוק המכר מחריף את התנאים עבור מי שרוכשים דירה מקבלן ומעוניינים למכור לפני האכלוס

טהראן, אמצע חודש  אפריל / צילום: ap, Vahid Salemi

דיווח: ישראל חיסלה בתוך איראן איש משמרות המהפכה

כתב איראן אינטרנשיונל דיווח כי ישראל חיסלה קצין במשמרות המהפכה שהיה מעורב בניסיון פיגוע נגד יהודים בגרמניה ● בסוף דצמבר דווח כי מספר חשודים נעצרו בחשד לניסיון פיגוע בברלין

ארנונה / צילום: Shutterstock, Andrey_Popov

המועצה השתחררה מהסכמה על הנחה בארנונה על אף שהנסיבות לא השתנו

העליון קבע כי המועצה האזורית עמק הירדן תוכל להשתחרר מהסכם על חיוב ארנונה מופחת, על אף שלא השתנו הנסיבות ● האם יש בכך לכדי שינוי עמדת העליון בנושא?

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

אולם קולנוע בקליפורניה. החדשים רווחיים יותר מהישנים / צילום: Shutterstock

לאולמות קולנוע יש נדל"ן מיוחד, וזה מציל אותם

אולמות הקולנוע הלכו ואיבדו רלוונטיות רק לפני כמה שנים ● המיצוב הנדל"ני המיוחד שלהם עשוי להציל אותם

טל בסכס, פרויקטור מרכז השליטה האזרחי / צילום: רמי זרנגר-יח''צ החברה למתנ''סים

הפרויקטור שלא היה בראיון ראשון: "לא באתי לחמם כיסא"

טל בסכס מונה בסוף אוקטובר לפרויקטור שתפקידו "לתדרך בכל הנוגע לניהול האזרחי של המלחמה" ● אלא שאינטרסים פוליטיים רחשו בשטח, יותר מדי גופים היו מעורבים, ומהדיבורים על תקציב של 15 מיליארד שקל לא נשאר דבר ● בראיון לגלובס הוא מדבר על היכולת להשפיע כמנכ"ל החברה למתנ"סים, ומפתיע: "אם קוראים לי שוב - אני מתייצב"