גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

יותר מפרסומת: כשמותג מוביל לא חושש להעביר מסר פוליטי

מדד הפרסומות המדוברות של גלובס מסכם שנה בזירה הבינלאומית • אילו קמפיינים בלטו השנה • למי הקורונה עשתה רק טוב • ומה קרה לנייקי, כשיצאה במהלך שבו היא העדיפה מוסר על מסחר

ההמבורגר העבש של ברגר קינג.  בעתיד נזכור שאין בו חומרים משמרים / צילום: מתוך הקמפיין
ההמבורגר העבש של ברגר קינג. בעתיד נזכור שאין בו חומרים משמרים / צילום: מתוך הקמפיין

מדי חודש אנחנו מציגים את מדד הפרסומות המדוברות של גלובס. הפעם ביקשנו מהמשתתפים לבחור פרסומת מצטיינת מהעולם, ולנתח את בחירת האחרים. מדובר במותגים שונים מאוד, שהמשותף להם הוא החשיבה מחוץ לקופסה, שימוש חכם במדיה, יכולת תגובה מהירה ובעיקר - אומץ.

הצוות כלל את: מירן פחמן, בעל סוכנות הפרסום פונקט ומנהל קבוצת הפייסבוק Creative first; קרן נהיר, יועצת אסטרטגית לפיתוח עסקי ושיווק; ערן גפן, מומחה לצמיחה עסקית; ד"ר מיכל שפירא, ראש החוג לפרסום ותקשורת שיווקית, הקריה האקדמית אונו; ואשת הקריאייטיב שרי סימן טוב.

המסר המרתיע עובר בטווח הרחוק

הבחירה של מירן פחמן: ההמבורגר העבש של ברגר קינג

בחודש פברואר, רגע לפני פרוץ הקורונה, רעש העולם סביב פרסומת אחת שעשתה בדיוק את מה שאסור לעשות בפרסומות ובטח שלא בפרסומת לאוכל - להגעיל. רשת ברגר קינג החליטה לתקשר את הוצאת כל החומרים המשמרים מהארוחות שלה על ידי ויז'ואל שהראה את הוופר, מוצר הדגל שלה, כשהוא מלא עובש.

מהלך סושיאל של ברגר קינג. מסכות מותאמות אישית ללקוחות / צילום: מתוך הקמפיין

המהלך הזה מרכז את כל מה שאני אישית אוהב בקריאייטיב ומאמין בפרסום נכון. הוא מציג כנות בצורה יוצאת דופן, אומר בהכרח שברגע שהארוחה תהיה טרייה, היא תעלה עובש. האמירה קיבלה בידול נוכח הסיפור על הבחור מטקסס שמצא בכיס המעיל לחמנייה עם המבורגר של מקדונלד'ס אחרי 14 שנה וגילה שהיא כמעט לא השתנתה.

המהלך היה כל כך דיסרפטיבי, עד שהוא הצליח לבלוט ולעורר שיחה בכל העולם ולא סתם שיחה, אלא כזו שהיא רלוונטית למסר. הקמפיין לא עורר תיאבון ולכן גם לא כוון להעלאת המכירות בטווח הקצר. אבל האם היום, כמעט שנה אחרי, יש מישהו שלא יודע ולא מאמין שברגר קינג הוציאה את החומרים המשמרים מהארוחות?

דבר השופטים:

גפן: "אחרי שנים שהייתי מעריץ נלהב של פעולות השיווק של ברגר קינג החלטתי לבדוק איך המניה שלהם מתנהגת. אם השיווק שלהם כל כך גאוני, כנראה שהוא ייצר ערך בשווי החברה.

"גיליתי שאם הייתי קונה את מניית חברת האם של ברגר קינג לפני שלוש שנים, הייתי מפסיד 14%, ולעומת זאת המתחרה מקדונלד'ס, דווקא משגשגת עם עלייה של 35%. גם נתחי השוק של ברגר קינג לא מרשימים: בעוד מקדונלד'ס מחזיקה בנתח שוק של כ-20%, ברגר קינג מסתפקת בפחות מ-2%.

"קמפיין העובש אמיץ ונראה המשך טבעי של סך הפעולות השיווקיות, אבל לתחושתי זו מדרגה אחת יותר מדי. הוא נועז, אבל האם הוא עושה לקהל היעד חשק לאכול את ההמבורגר שלהם? התשובה כנראה שלילית. נראה שמנהל השיווק התאהב קצת בפוזיציה והיכולת להמם את הברנז'ה (ואת פסטיבל קאן), וקצת פחות את הקהל האמיתי - הצרכנים".

נהיר: "בסרטון ההמבורגר הנרקב, הם נקטו בקו פרסומי שונה, וניסו להמחיש את הפן הבריאותי, נטול החומרים המשמרים, באמצעות תיעוד קשה לצפייה. בעוד שהמהלכים השיווקיים האחרים שלהם לרוב מייצרים חיוך והנעה לפעולה, הסרטון הזה גורם לרתיעה ראשונית ודורש השלמת צפייה על מנת להבין את המסר. זה מהלך שרק מותגים חזקים ואמיצים יכולים לאמץ".

ד"ר שפירא: "ברגר קינג יצאה השנה בסדרת מהלכים פרובוקטיביים והשתמשה בפרסום השוואתי למול המתחרה המוביל שלה, מקדונלד'ס. גדולתו של הקמפיין היא בדרך המפתיעה שבה הוצגה תועלת פונקציונלית ממוקדת".

סימן טוב: "מהלך אחר מהלך ברגר קינג מצליחים להפתיע ולקבוע רף חדש של חדשנות יצירתית ומענה אינטליגנטי למקדונלד'ס. הפעם הלכו עד הסוף עם אחד הערכים הכי מדוברים של השנים האחרונות - שקיפות. מול העיניים, בלי לזייף, בלי טריקים ובלי שטיקים. מהלך אמיץ שנולד מהסיפור על ההוא שמצא בכיס מעיל נשכח ארוחת מקדונלד'ס והבין שהיא מפוצצת בחומרים משמרים. קמפיין שזכה לתגובות מעורבות מ'איכס' ועד 'שאפו', אבל אין ספק שהוא דוגמה לקמפיינים שהם Game Changer".

רלוונטיות והתמקדות במתחרה

הבחירה של קרן נהיר: מהלכי הסושיאל של ברגר קינג

מדובר במותג שיודע את מקומו כמספר 2, וממנף אותו למגוון מהלכים שיווקיים שמתגרים במתחרה, תוך הבנה של קהלי היעד ושל השפה ברשתות החברתיות ובמדיות השונות. עבור הסטודנטים הם יצרו קופון לקבלת וופר במתנה עם פתרון של חידה מתמטית.

עבור הגיימרים הם אימצו קבוצת כדורגל והפכו אותה ב־FIFA 2020 לקבוצה המובילה בטבלה, באמצעות חלוקת קופונים לכל מי שהבקיע שער. לחובבי טיקטוק, היה זה אתגר הוופר בדולר למי שיסכים לרקוד בשבילו.

בפרוץ מגפת הקורונה הם יצרו מסכות שעליהן מודפס שם הלקוח, וקידמו פרסומת לוופר עם כמות כפולה של בצל, כדי לעזור לשמור על ריחוק חברתי. ביולי הם הכריזו ש-2020 מיצתה את עצמה, ולכן חגגו את כריסמס בסניפים.

במקדונלד'ס המתחרה הם משקיעים זמן רב. אחרי שחשפו שמאחורי כל תמונת וופר תמיד מסתתר ביג-מק (רמז לכך שהוא לא כזה גדול), הם פנו לעמוד הפייסבוק של מקדונלד'ס וענו במקומם על תלונות גולשים על הגודל.

השלב הבא היה כשהם הציעו ללקוחות וופר חינם למי שיבצע הזמנה באפליקציה, כשנדרש מהלקוח להיות פיזית בסניף של מקדונלד'ס בזמן ההזמנה. בוולנטיינ'ס דיי הם הציעו וופר חינם למי שיצטלם עם הליצן של מקדונלד'ס, כדי שלא יישאר לבד.

מהלכי הסושיאל החכמים האלה, זוכים לחשיפה ולהדהוד ברשתות החברתיות, הרבה מעבר לסכומי הכסף שמושקעים בקידומם ובהפקתם. כך, הם עוזרים למותג לקיים שיח רציף עם הקהלים שלו וממשיכים לשמור על רלוונטיות ותדמית עכשווית.

כשהקמפיין הנכון הוא "אין קמפיין"

הבחירה של ערן גפן: זום

בדצמבר 2019 היו לזום 10 מיליון משתמשים פעילים ליום. היום המספר הזה זינק ליותר מ-300 מיליון, כאשר נדמה שכל האנושות מצאה את עצמה מסתמכת על זום לצורך עבודה, חינוך, כושר, ואפילו חיבור עם המשפחה והחברים. ההצלחה השיווקית של השנה היא יותר מקמפיין אחד, היא קודם כל מוצר מצוין, עטוף בסדרת מהלכים שיווקיים ותוכן שיווקי וכמובן עניין של עיתוי.

זום. תגובה לעיתוי ושיתופי פעולה / צילום: יוטיוב

נכון שלזום היה הרבה מזל - מה יותר מתאים לשירות שיחות וידאו מאשר מגפה עולמית? אבל צריך לזכור שערב פרוץ המגפה היו כמה שירותים מתחרים וחזקים של החברות הכי עוצמתיות בעולם, גוגל הנגאאוט, מיקרוסופט טימס (וסקייפ), פייסבוק עם ווטסאפ וידאו, סיסקו, ועוד ועוד. זירה קשוחה.

למרות התחרות זום הצליחה לכבוש במהירות את ההובלה ולהיות 'הפוסטר בוי' של שירותי הווידאו. וזה לא היה קל. היא מצאה את עצמה תחת מתקפת האשמות לבעיות אבטחה ופרטיות, והתגובה שלה למשבר הייתה חסרת תקדים מבחינת לקיחת האחריות, השקיפות, וכמובן הפתרונות למצב. נוסף על כך, צוות השיווק של זום עבד מסביב לשעון על מנת להנגיש את המוצר ולקבע את ההובלה.

בשורה של קמפיינים ושיתופי פעולה שביצרו את מעמדם, זאת לצד עוד עשרות פעולות שכמובן תמכו את המנוע העיקרי לגדילה שלהם - מוצר טוב, פשוט לתפעול ובעיקר נגיש מאוד.

דבר השופטים:

פחמן: "לפעמים הקמפיין הכי נכון הוא דווקא 'אין קמפיין'. אף אחד מאיתנו לא זוכר שהוא ראה סרט פרסומת לזום, הוא לא נחשף לקמפיין שילוט חוצות או מהלך ויראלי של החברה, ובכל זאת, כולנו, כמו רוב העולם, בחרנו בפלטפורמה הזו בזכות מוצר מצוין, פשוט להפעלה, אמין, יציב, כזה שעונה ברגע הנכון על הצורך הנכון".

סימן טוב: "'מלך הקורונה' הפך תוך חודשים ספורים למונח גנרי, ומכאן רק צפוי שמותגים יגייסו אותו לטובתם. ראינו לא מעט קמפיינים המשתמשים בשפת הזום, אבל כמו כל פרקטיקה - החוכמה כאן היא חיבור רלוונטי ויצירתי".

נהיר: "זום הייתה האפליקציה הנכונה בזמן הנכון. החסם העיקרי שלה הוא געגוע למפגשים פיזיים שמייצגים את הנורמליזציה והחופש. הם הבינו את זה, ולכן יצרו מהלכי תוכן של רגעים מרגשים".

שפירא: "מהלכי שת"פ שיזמה זום באחרונה, חיזקו את ההיבט הרגשי והמחבר שהעצים את מעמדה של החברה שהפכה במהירות שיא למותג על".

פשטות רעיונית עוצמתית ומנצחת

הבחירה של מיכל שפירא ושרי סימן טוב: נייקי - For once - don't do it

סימן טוב: מדובר קמפיין עוצמתי שנעשה באפס השקעה הפקתית. כולו טיפוגרפיה פשוטה ובסיסית של טקסט לבן על רקע שחור, דוגמה לפשטות רעיונית מנצחת, קמפיין המתייחס באומץ לגזענות בארה"ב.

בנייקי, שהסלוגן המיתולוגי שלה Just do it מככב כבר למעלה מ-30 שנה, עשו בו שימוש פשוט וגאוני וביקשו דבר הפוך: "For once, don't do it". בשנה שבה מחאת Black lives matter תפסה תאוצה, נייקי עמדו בחזית עם 'אל תעמידו פנים שאין בעיה באמריקה', 'אל תחשבו שזה לא ישפיע עליכם', 'אל תשבו ותשמרו על שתיקה'. משפטים שנדמה נלקחו ממורשתו של מרטין לותר קינג ולא מבריף של מותג מסחרי.

נייקי. נוקטים עמדה ומוותרים על פירוטכניקה / צילום: מתוך הקמפיין

אפשר לחשוד בציניות שהם מתחנפים לקהל שלהם, אבל זה לא. נדיר לפגוש נקיטת עמדה מוסרית, חברתית, פוליטית כזו או אחרת, על ידי מותג מסחרי מצליח. החיבור שלהם הוא לרוח הזמן, ל'צייטגייסט' שנע ברחבי העולם עם שלל מחאות, ואומר - זה זמן לשינוי ולסלוגן האקטואלי מתמיד - Just do it.

שפירא: הקמפיין משמש הוכחה לכוחו של קונספט מותג מזוהה, וכוחן של מילים שנאמרות בישירות, ללא פירוטכניקה, ללא פרזנטורים נוצצים וללא צבעוניות. פשוט מילים חזקות ונוקבות - תוך נטילת אחריות של המותג והעברתו לצופה. השימוש המהופך בקונספט Just do it, המשמש השראה להתפתחות עצמית כבר דורות, מעורר סקרנות ודווקא מפעיל את הצופה למעורבות אמיתית.

דבר השופטים:

פחמן: "נייקי לא רק אומרים אלא גם עושים. אומץ הוא אחד הערכים שאני הכי אוהב בפרסום, וזה לא אומר שצריך להיות פרובוקטיביים, אבל זה מצריך להציב ערכים חד-משמעיים, להגן עליהם ולהיות מוכנים לשלם מחיר".

גפן: "נייקי היא תמונת מראה לברגר קינג. להבדיל ממנה המניה שלה הכפילה את עצמה בשלוש השנים האחרונות. במקום להתעסק בהטרלת המתחרה, האומץ שלה עוסק בחברה האמריקאית והאנושות כולה. היא בחרה באומץ, ולא כגימיק שיווקי".

נהיר: "בתקופה שבה הספורט בעולם נעצר בגלל מגפת הקורונה, והמחאה נגד אלימות השוטרים והגזענות בארה"ב שברה שיאי מודעות, בנייקי יצאו מאזור הנוחות שלהם ולקחו צד. זה אולי לא הצד הנכון מבחינה מסחרית, אבל הם בחרו את הצד הנכון מבחינה מוסרית. הציפייה של הצרכנים, שהתחדדה בתקופת הקורונה, היא שהמותגים יפגינו אחריות תאגידית ולא יהיו מונעים רק משורת הרווח וההכנסות. נייקי כבר שם".

עוד כתבות

איך ישפיעו דברי נתניהו על הכלכלה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

"נחזור לתקופת האבן": הבכירים מנתחים את נאומו החריג של נתניהו, ומי פחות נבהל?

כלכלנים בכירים, גם כאלו שצברו שעות עבודה רבות מול נתניהו, תהו מה פשר אמירותיו החריגות, שאף הביאו לירידות בבורסה ● "משק אוטרקי יהיה אסון לכלכלת ישראל וישפיע על איכות החיים של כל אזרח", הזהיר נשיא התאחדות התעשיינים, רון תומר ● אמיר איל, הבעלים של קבוצת ההשקעות אינפיניטי-אילים: "'אוטרקי' נשמע מבודד, אבל אני רואה בזה עוצמה ויכולת עמידה"

ניר צוק, שמוליק האוזר ויובל אלוני באירוע ההשקה של בנק אש / צילום: גדי סיארה

בלי עמלות עו"ש: בנק חדש בישראל יוצא לדרך

בנק אש, שבין מייסדיו נמצא היזם הטכנלוגי ניר צוק, יפתח את שעריו לקהל בתחילת 2026 ויציע חשבון עו"ש ללא עמלות, ריבית זהה לכל המפקידים, ומחצית מההכנסות שלו יופקדו בחשבונות הלקוחות – שינוי שמאתגר את הבנקים המסורתיים בארץ ● עם זאת, הבנק לא יפעל בתחום המשכנתאות ולא מתכנן להציע מסחר בניירות ערך

ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנס השנתי של אגף החשב הכללי באוצר / צילום: תדמית הפקות

נתניהו: "אנחנו בסוג של בידוד. תעשיות הנשק שלנו עשויות להיחסם, נצטרך להיות סופר ספרטה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בצורה חריגה לבידוד הכלכלי על ישראל בכנס החשב הכללי: "נצטרך לפתח פה תעשיות נשק. אין לנו ברירה - מה שעבד עד עכשיו, לא יעבוד יותר" ● "נצטרך יותר ויותר להסתגל לכלכלה עם סממנים אוטרקיים"

מה עומד מאחורי המהלך של החשכ''ל / צילום: רפי קוץ

סוף לשוטף פלוס: באוצר מקדמים מערכת דיגיטלית חדשה לניהול תשלומי המדינה

לגלובס נודע שהחשב הכללי יוצא במהלך שאפתני להחלפת העברות הכספים המסורתיות לספקים ב"אסימונים" דיגיטליים ממשלתיים - שיתקבלו מיד עם גמר העבודה ● על פי הערכות, מיליארדי שקלים שמועברים לביצוע פרויקטים "נבלעים" בדרך ● המערכת תאפשר מעקב אחר הכספים ותמנע את זליגתם לגורמים עברייניים

יבגני דיברוב ונדיר יזרעאל, מייסדי ארמיס / צילום: ארמיס

הסכר נפרץ: החברות הישראליות שמכוונות להנפקה בוול סטריט

הצפי להורדת ריבית בארה"ב וליציבות האינפלציה מביא כמה מהחברות לשקול הנפקה בשוק האמריקאי ● ביניהן ארמיס, שנמצאת כעת בסבב גיוס לפי שווי של 5 מיליארד דולר, ו־וואסט דאטה, אחת השותפות המרכזיות של אנבידיה בתחום ניהול אחסון מידע

דונלד טראמפ וצ'ארלי קירק / צילום: ap, Andrew Harnik

"אי אפשר להחליף את קירק": הרצח שמטלטל את אמריקה, ולא עוצר שם

מותו של צ'ארלי קירק, פעיל פוליטי שמרני, בעל דעות שנויות במחלוקת שסחפו מליוני אנשים, טלטל את ארה"ב החצויה פוליטית ● את החשוד בירי תפסו במרחק 3 שעות מהמקום בו נרצח ● והפרס העצום שהציעו למי שיסגיר אותו

חן גולן, יו''ר נקסט ויז'ן / צילום: שלומי יוסף

בתזמון מושלם: החברה הביטחונית שגייסה אתמול 400 מיליון דולר

חברת המצלמות לרחפנים ולמל"טים נקסט ויז'ן הודיעה על הגיוס המשמעותי בצל דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על מעמדה של ישראל בעולם, ועל כך ש"תעשיות הנשק שלנו עשויות להיחסם" ● המניה טסה ב-272% בשנה האחרונה

אילן רום, מנכ''ל משרד האוצר / צילום: ברוך גרינברג

מנכ"ל האוצר: "תקציב הביטחון מתנהל בלי תקרה וחורג מכללי המינהל התקין"

מנכ”ל משרד האוצר אילן רום מתח ביקורת חריפה על ניהול תקציב הביטחון וטען כי התקציב הכפיל את עצמו מאז פרוץ המלחמה מבלי שננקטו צעדי התייעלות ● רום התריע כי ניהול ימי המילואים מתבצע "ללא בקרה וללא אחריות" ומשליך על המשק כולו ● במקביל, תקציב 2025 צפוי להתרחב ב־31 מיליארד שקל ולהעמיק את הגירעון ל־5.2% ● עלות המבצע הנוכחי לכיבוש העיר עזה עדיין לא נכללה – ועלולה להביא לפריצת מסגרת נוספת

נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

זמן מלחמה? בנמל אשדוד יפרצו את התקציב כדי לממן חגיגות

בנמל אשדוד מתכוונים לפרוץ את מסגרת תקציב ההוצאות כדי לממן את החגיגות לרגל 60 שנה להקמת הנמל - שיעלו כ-3 מיליון שקל ● והתאגיד הופך את הסדרה המצליחה "קופה ראשית" לסרט שיעלה לאקרנים בקיץ הבא ● אירועים ומינויים

וול סטריט / צילום: Shutterstock

הנאסד"ק וה-S&P 500 ננעלו בשיאים חדשים; גוגל זינקה לשווי של מעל 3 טריליון דולר

הנאסד"ק עלה בכ-0.9% ● הסנטימנט החיובי בוול סטריט בא בעקבות דבריו של טראמפ על כך שהמו"מ מול סין מתקדם היטב ● טסלה קפצה בכ-3.5%, לאחר דיווח לפיו המנכ"ל אילון מאסק רכש מחדש מניות של החברה ● הזהב בשיא כל הזמנים ● החל מרביעי: 36 שעות של החלטות ריבית מסביב לעולם. רוב תשומת־הלב אל הפד, שצפוי לבצע הפחתה ראשונה בקדנציה של טראמפ

אנשי ביטחון סינים אוספים פרטים מאזרחים באיי שלמה, החודש / צילום: Reuters, Royal Solomon Islands Police Force

מדינות האי הזעירות של האוקיינוס השקט נקראות לבלום את התפשטות סין

שורת איים קטנים ומרוחקים הצביעו עם ישראל בעצרת האו"ם ביום שישי האחרון נגד ההצעה ל"שתי מדינות לשני עמים" ● ניתן להניח שהדבר קשור בכך שהן נשענות, לפחות במידת מסוימת, על סיוע אמריקאי - ומאוימות מההתפשטות הסינית באזור

השופט יוסף אלרון / צילום: דוברות הרשות השופטת

הדיל במינוי, ההחמרה בענישה ודעת המיעוט: השופט שיצא נגד המערכת מסכם כהונה

השופט יוסף אלרון, שהדהים את מערכת המשפט כאשר התמודד על נשיאות העליון בניגוד לשיטת הסניוריטי, יפרוש השבוע בתום יותר מ־30 שנה על כס השיפוט ● מי שנודע בדעות מיעוט בעד ביטול עילת הסבירות ומינוי דרעי לשר, היה גם "פליליסט" שהחמיר בענישה - כולל בפרוטקשן

מנכ''ל אנבידיה ג'נסן הואנג / צילום: ap, Carl Court

סין קבעה שאנבידיה הפרה את חוקי המונופול עם רכישת מלאנוקס

גורם רשמי בסין אמר היום כי "אנבידיה הפרה את חוקי המונופול ברכישת מלאנוקס", אך לא פורסמו אילו צעדי ענישה יינקטו, ורק צוין כי החקירה תימשך ● בשנת 2020 בייג'ינג אישרה את עסקת הרכישה עם מספר תנאים מתלים ● מאנבידיה נמסר: "אנו פועלים בהתאם לחוק בכל היבט. נמשיך לשתף פעולה עם כל הגופים הממשלתיים הרלוונטיים"

כשמכוניות חדשות נמכרות בהנחות ענק, לא קונים מכוניות יד שנייה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בחסות הנחות של עשרות אלפי שקלים - רכב בן שנה עשוי לעלות יותר מרכב חדש

היבואנים תקועים עם מלאי גדול, ועשרות אלפי רכבי "אפס קילומטר" מוצעים בהנחות של עשרות אלפי שקלים ● לצד התחרות האגרסיבית שנוצרה בין הדגמים החדשים, ההשלכות מורגשות גם בשוק המשומשות ● הנפגעים העיקריים: רכבים שעלו לכביש בשלוש השנים האחרונות

בנייה ללא היתר / צילום: Shutterstock

התגורר במשך חמש שנים בבית ללא היתר וקיבל קנס של 180 אלף שקל

בית המשפט המחוזי החמיר בעונשו של תושב עראבה שבנה בית בן חמש קומות ללא היתר, אולם המבנה לא נהרס

רוברט פ. קנדי, שר הבריאות של ממשל טראמפ / צילום: Reuters, Elizabeth Frantz

הדיווח שגרם לצניחת המניות והעקיצה של מנכ"ל פייזר: חברות החיסונים תחת מתקפה

פרסום על כך ששר הבריאות של טראמפ מתכוון להציג נתונים על נזקי החיסונים לקורונה הובילו לירידות של מניות פייזר, מודרנה וביונטק ● מה עומד מאחורי הדיווח, עד כמה החברות צפויות להיפגע ומדוע בשוק כבר יש מי שצופים את פרישת השר המתנגד לחיסונים

אייל גפני, מנכ''ל בנק וואן זירו / צילום: אוהד רומנו

וואן זירו: 3 בכירים שהיו בצוות ההקמה של הבנק הוחלפו

שלושה מבכירי בנק וואן זירו, שהיו שותפים להקמתו, מסיימים את תפקידיהם ● במקביל הודיע הבנק על מינויו של יובל בירנבוים ל־CTO ועל איחוד חטיבות הטכנולוגיה ● המנכ"ל אייל גפני: "היסודות שנבנו הם בסיס איתן להמשך ההתפתחות כמחולל תחרות במערכת הבנקאית"

צעירים בעבודה / אילוסטרציה: Shutterstock, ImageFoto

הצצה לראש של הצרכנים הבאים שיניעו את הכלכלה הישראלית

בני הדור ה־Z בישראל בגילאי 16-28 מעדיפים לבקר בחנויות פיזיות, נעזרים בכלי בינה מלאכותית כדי לקבל החלטות קנייה, ומאמינים למשפיענים לא פחות מאשר לחברים ולבני משפחה - כך עולה מסקר מקיף שערכה חברת ויזה ● והכי חשוב: אל תגעו להם בסמארטפון

קארן שווק - מייסדת ומנכלית לוסיד פמילי אופיס / צילום: יריב פיין

מנהלת ההשקעות שמזהירה: זה הסיכון העיקרי היום בשווקים

קארן שווק, מייסדת ומנהלת השקעות ראשית בלוסיד השקעות, חברת פמילי אופיס המנהלת כ־1.5 מיליארד שקל, מעריכה כי העליות בשוקי המניות יימשכו, גם אחרי רצף של שיאים ● מה מדאיג אותה בשוק הישראלי, ואיזה פתרון היא מציעה לריכוזיות הגבוהה במדד S&P 500

מיכה קאופמן, מייסד ומנכ''ל Fiverr / צילום: שלומי יוסף

פייבר הישראלית הודיעה שתפטר 250 עובדים

מייסד ומנכ"ל חברת פייבר, מיכה קאופמן, הצהיר היום כי החברה צפויה לפטר 250 עובדים, במטרה להתאים את מבנה החברה לעידן ה-AI ● קאופמן ציין שהמהלך הוא חלק מתוכנית טרנספורמציה שמטרתה להפוך את החברה לממוקדת־AI, רזה ומהירה יותר, עם פחות שכבות ניהול