גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

יותר מפרסומת: כשמותג מוביל לא חושש להעביר מסר פוליטי

מדד הפרסומות המדוברות של גלובס מסכם שנה בזירה הבינלאומית • אילו קמפיינים בלטו השנה • למי הקורונה עשתה רק טוב • ומה קרה לנייקי, כשיצאה במהלך שבו היא העדיפה מוסר על מסחר

ההמבורגר העבש של ברגר קינג.  בעתיד נזכור שאין בו חומרים משמרים / צילום: מתוך הקמפיין
ההמבורגר העבש של ברגר קינג. בעתיד נזכור שאין בו חומרים משמרים / צילום: מתוך הקמפיין

מדי חודש אנחנו מציגים את מדד הפרסומות המדוברות של גלובס. הפעם ביקשנו מהמשתתפים לבחור פרסומת מצטיינת מהעולם, ולנתח את בחירת האחרים. מדובר במותגים שונים מאוד, שהמשותף להם הוא החשיבה מחוץ לקופסה, שימוש חכם במדיה, יכולת תגובה מהירה ובעיקר - אומץ.

הצוות כלל את: מירן פחמן, בעל סוכנות הפרסום פונקט ומנהל קבוצת הפייסבוק Creative first; קרן נהיר, יועצת אסטרטגית לפיתוח עסקי ושיווק; ערן גפן, מומחה לצמיחה עסקית; ד"ר מיכל שפירא, ראש החוג לפרסום ותקשורת שיווקית, הקריה האקדמית אונו; ואשת הקריאייטיב שרי סימן טוב.

המסר המרתיע עובר בטווח הרחוק

הבחירה של מירן פחמן: ההמבורגר העבש של ברגר קינג

בחודש פברואר, רגע לפני פרוץ הקורונה, רעש העולם סביב פרסומת אחת שעשתה בדיוק את מה שאסור לעשות בפרסומות ובטח שלא בפרסומת לאוכל - להגעיל. רשת ברגר קינג החליטה לתקשר את הוצאת כל החומרים המשמרים מהארוחות שלה על ידי ויז'ואל שהראה את הוופר, מוצר הדגל שלה, כשהוא מלא עובש.

מהלך סושיאל של ברגר קינג. מסכות מותאמות אישית ללקוחות / צילום: מתוך הקמפיין

המהלך הזה מרכז את כל מה שאני אישית אוהב בקריאייטיב ומאמין בפרסום נכון. הוא מציג כנות בצורה יוצאת דופן, אומר בהכרח שברגע שהארוחה תהיה טרייה, היא תעלה עובש. האמירה קיבלה בידול נוכח הסיפור על הבחור מטקסס שמצא בכיס המעיל לחמנייה עם המבורגר של מקדונלד'ס אחרי 14 שנה וגילה שהיא כמעט לא השתנתה.

המהלך היה כל כך דיסרפטיבי, עד שהוא הצליח לבלוט ולעורר שיחה בכל העולם ולא סתם שיחה, אלא כזו שהיא רלוונטית למסר. הקמפיין לא עורר תיאבון ולכן גם לא כוון להעלאת המכירות בטווח הקצר. אבל האם היום, כמעט שנה אחרי, יש מישהו שלא יודע ולא מאמין שברגר קינג הוציאה את החומרים המשמרים מהארוחות?

דבר השופטים:

גפן: "אחרי שנים שהייתי מעריץ נלהב של פעולות השיווק של ברגר קינג החלטתי לבדוק איך המניה שלהם מתנהגת. אם השיווק שלהם כל כך גאוני, כנראה שהוא ייצר ערך בשווי החברה.

"גיליתי שאם הייתי קונה את מניית חברת האם של ברגר קינג לפני שלוש שנים, הייתי מפסיד 14%, ולעומת זאת המתחרה מקדונלד'ס, דווקא משגשגת עם עלייה של 35%. גם נתחי השוק של ברגר קינג לא מרשימים: בעוד מקדונלד'ס מחזיקה בנתח שוק של כ-20%, ברגר קינג מסתפקת בפחות מ-2%.

"קמפיין העובש אמיץ ונראה המשך טבעי של סך הפעולות השיווקיות, אבל לתחושתי זו מדרגה אחת יותר מדי. הוא נועז, אבל האם הוא עושה לקהל היעד חשק לאכול את ההמבורגר שלהם? התשובה כנראה שלילית. נראה שמנהל השיווק התאהב קצת בפוזיציה והיכולת להמם את הברנז'ה (ואת פסטיבל קאן), וקצת פחות את הקהל האמיתי - הצרכנים".

נהיר: "בסרטון ההמבורגר הנרקב, הם נקטו בקו פרסומי שונה, וניסו להמחיש את הפן הבריאותי, נטול החומרים המשמרים, באמצעות תיעוד קשה לצפייה. בעוד שהמהלכים השיווקיים האחרים שלהם לרוב מייצרים חיוך והנעה לפעולה, הסרטון הזה גורם לרתיעה ראשונית ודורש השלמת צפייה על מנת להבין את המסר. זה מהלך שרק מותגים חזקים ואמיצים יכולים לאמץ".

ד"ר שפירא: "ברגר קינג יצאה השנה בסדרת מהלכים פרובוקטיביים והשתמשה בפרסום השוואתי למול המתחרה המוביל שלה, מקדונלד'ס. גדולתו של הקמפיין היא בדרך המפתיעה שבה הוצגה תועלת פונקציונלית ממוקדת".

סימן טוב: "מהלך אחר מהלך ברגר קינג מצליחים להפתיע ולקבוע רף חדש של חדשנות יצירתית ומענה אינטליגנטי למקדונלד'ס. הפעם הלכו עד הסוף עם אחד הערכים הכי מדוברים של השנים האחרונות - שקיפות. מול העיניים, בלי לזייף, בלי טריקים ובלי שטיקים. מהלך אמיץ שנולד מהסיפור על ההוא שמצא בכיס מעיל נשכח ארוחת מקדונלד'ס והבין שהיא מפוצצת בחומרים משמרים. קמפיין שזכה לתגובות מעורבות מ'איכס' ועד 'שאפו', אבל אין ספק שהוא דוגמה לקמפיינים שהם Game Changer".

רלוונטיות והתמקדות במתחרה

הבחירה של קרן נהיר: מהלכי הסושיאל של ברגר קינג

מדובר במותג שיודע את מקומו כמספר 2, וממנף אותו למגוון מהלכים שיווקיים שמתגרים במתחרה, תוך הבנה של קהלי היעד ושל השפה ברשתות החברתיות ובמדיות השונות. עבור הסטודנטים הם יצרו קופון לקבלת וופר במתנה עם פתרון של חידה מתמטית.

עבור הגיימרים הם אימצו קבוצת כדורגל והפכו אותה ב־FIFA 2020 לקבוצה המובילה בטבלה, באמצעות חלוקת קופונים לכל מי שהבקיע שער. לחובבי טיקטוק, היה זה אתגר הוופר בדולר למי שיסכים לרקוד בשבילו.

בפרוץ מגפת הקורונה הם יצרו מסכות שעליהן מודפס שם הלקוח, וקידמו פרסומת לוופר עם כמות כפולה של בצל, כדי לעזור לשמור על ריחוק חברתי. ביולי הם הכריזו ש-2020 מיצתה את עצמה, ולכן חגגו את כריסמס בסניפים.

במקדונלד'ס המתחרה הם משקיעים זמן רב. אחרי שחשפו שמאחורי כל תמונת וופר תמיד מסתתר ביג-מק (רמז לכך שהוא לא כזה גדול), הם פנו לעמוד הפייסבוק של מקדונלד'ס וענו במקומם על תלונות גולשים על הגודל.

השלב הבא היה כשהם הציעו ללקוחות וופר חינם למי שיבצע הזמנה באפליקציה, כשנדרש מהלקוח להיות פיזית בסניף של מקדונלד'ס בזמן ההזמנה. בוולנטיינ'ס דיי הם הציעו וופר חינם למי שיצטלם עם הליצן של מקדונלד'ס, כדי שלא יישאר לבד.

מהלכי הסושיאל החכמים האלה, זוכים לחשיפה ולהדהוד ברשתות החברתיות, הרבה מעבר לסכומי הכסף שמושקעים בקידומם ובהפקתם. כך, הם עוזרים למותג לקיים שיח רציף עם הקהלים שלו וממשיכים לשמור על רלוונטיות ותדמית עכשווית.

כשהקמפיין הנכון הוא "אין קמפיין"

הבחירה של ערן גפן: זום

בדצמבר 2019 היו לזום 10 מיליון משתמשים פעילים ליום. היום המספר הזה זינק ליותר מ-300 מיליון, כאשר נדמה שכל האנושות מצאה את עצמה מסתמכת על זום לצורך עבודה, חינוך, כושר, ואפילו חיבור עם המשפחה והחברים. ההצלחה השיווקית של השנה היא יותר מקמפיין אחד, היא קודם כל מוצר מצוין, עטוף בסדרת מהלכים שיווקיים ותוכן שיווקי וכמובן עניין של עיתוי.

זום. תגובה לעיתוי ושיתופי פעולה / צילום: יוטיוב

נכון שלזום היה הרבה מזל - מה יותר מתאים לשירות שיחות וידאו מאשר מגפה עולמית? אבל צריך לזכור שערב פרוץ המגפה היו כמה שירותים מתחרים וחזקים של החברות הכי עוצמתיות בעולם, גוגל הנגאאוט, מיקרוסופט טימס (וסקייפ), פייסבוק עם ווטסאפ וידאו, סיסקו, ועוד ועוד. זירה קשוחה.

למרות התחרות זום הצליחה לכבוש במהירות את ההובלה ולהיות 'הפוסטר בוי' של שירותי הווידאו. וזה לא היה קל. היא מצאה את עצמה תחת מתקפת האשמות לבעיות אבטחה ופרטיות, והתגובה שלה למשבר הייתה חסרת תקדים מבחינת לקיחת האחריות, השקיפות, וכמובן הפתרונות למצב. נוסף על כך, צוות השיווק של זום עבד מסביב לשעון על מנת להנגיש את המוצר ולקבע את ההובלה.

בשורה של קמפיינים ושיתופי פעולה שביצרו את מעמדם, זאת לצד עוד עשרות פעולות שכמובן תמכו את המנוע העיקרי לגדילה שלהם - מוצר טוב, פשוט לתפעול ובעיקר נגיש מאוד.

דבר השופטים:

פחמן: "לפעמים הקמפיין הכי נכון הוא דווקא 'אין קמפיין'. אף אחד מאיתנו לא זוכר שהוא ראה סרט פרסומת לזום, הוא לא נחשף לקמפיין שילוט חוצות או מהלך ויראלי של החברה, ובכל זאת, כולנו, כמו רוב העולם, בחרנו בפלטפורמה הזו בזכות מוצר מצוין, פשוט להפעלה, אמין, יציב, כזה שעונה ברגע הנכון על הצורך הנכון".

סימן טוב: "'מלך הקורונה' הפך תוך חודשים ספורים למונח גנרי, ומכאן רק צפוי שמותגים יגייסו אותו לטובתם. ראינו לא מעט קמפיינים המשתמשים בשפת הזום, אבל כמו כל פרקטיקה - החוכמה כאן היא חיבור רלוונטי ויצירתי".

נהיר: "זום הייתה האפליקציה הנכונה בזמן הנכון. החסם העיקרי שלה הוא געגוע למפגשים פיזיים שמייצגים את הנורמליזציה והחופש. הם הבינו את זה, ולכן יצרו מהלכי תוכן של רגעים מרגשים".

שפירא: "מהלכי שת"פ שיזמה זום באחרונה, חיזקו את ההיבט הרגשי והמחבר שהעצים את מעמדה של החברה שהפכה במהירות שיא למותג על".

פשטות רעיונית עוצמתית ומנצחת

הבחירה של מיכל שפירא ושרי סימן טוב: נייקי - For once - don't do it

סימן טוב: מדובר קמפיין עוצמתי שנעשה באפס השקעה הפקתית. כולו טיפוגרפיה פשוטה ובסיסית של טקסט לבן על רקע שחור, דוגמה לפשטות רעיונית מנצחת, קמפיין המתייחס באומץ לגזענות בארה"ב.

בנייקי, שהסלוגן המיתולוגי שלה Just do it מככב כבר למעלה מ-30 שנה, עשו בו שימוש פשוט וגאוני וביקשו דבר הפוך: "For once, don't do it". בשנה שבה מחאת Black lives matter תפסה תאוצה, נייקי עמדו בחזית עם 'אל תעמידו פנים שאין בעיה באמריקה', 'אל תחשבו שזה לא ישפיע עליכם', 'אל תשבו ותשמרו על שתיקה'. משפטים שנדמה נלקחו ממורשתו של מרטין לותר קינג ולא מבריף של מותג מסחרי.

נייקי. נוקטים עמדה ומוותרים על פירוטכניקה / צילום: מתוך הקמפיין

אפשר לחשוד בציניות שהם מתחנפים לקהל שלהם, אבל זה לא. נדיר לפגוש נקיטת עמדה מוסרית, חברתית, פוליטית כזו או אחרת, על ידי מותג מסחרי מצליח. החיבור שלהם הוא לרוח הזמן, ל'צייטגייסט' שנע ברחבי העולם עם שלל מחאות, ואומר - זה זמן לשינוי ולסלוגן האקטואלי מתמיד - Just do it.

שפירא: הקמפיין משמש הוכחה לכוחו של קונספט מותג מזוהה, וכוחן של מילים שנאמרות בישירות, ללא פירוטכניקה, ללא פרזנטורים נוצצים וללא צבעוניות. פשוט מילים חזקות ונוקבות - תוך נטילת אחריות של המותג והעברתו לצופה. השימוש המהופך בקונספט Just do it, המשמש השראה להתפתחות עצמית כבר דורות, מעורר סקרנות ודווקא מפעיל את הצופה למעורבות אמיתית.

דבר השופטים:

פחמן: "נייקי לא רק אומרים אלא גם עושים. אומץ הוא אחד הערכים שאני הכי אוהב בפרסום, וזה לא אומר שצריך להיות פרובוקטיביים, אבל זה מצריך להציב ערכים חד-משמעיים, להגן עליהם ולהיות מוכנים לשלם מחיר".

גפן: "נייקי היא תמונת מראה לברגר קינג. להבדיל ממנה המניה שלה הכפילה את עצמה בשלוש השנים האחרונות. במקום להתעסק בהטרלת המתחרה, האומץ שלה עוסק בחברה האמריקאית והאנושות כולה. היא בחרה באומץ, ולא כגימיק שיווקי".

נהיר: "בתקופה שבה הספורט בעולם נעצר בגלל מגפת הקורונה, והמחאה נגד אלימות השוטרים והגזענות בארה"ב שברה שיאי מודעות, בנייקי יצאו מאזור הנוחות שלהם ולקחו צד. זה אולי לא הצד הנכון מבחינה מסחרית, אבל הם בחרו את הצד הנכון מבחינה מוסרית. הציפייה של הצרכנים, שהתחדדה בתקופת הקורונה, היא שהמותגים יפגינו אחריות תאגידית ולא יהיו מונעים רק משורת הרווח וההכנסות. נייקי כבר שם".

עוד כתבות

בית המשפט העליון / צילום: יוסי זמיר

שני פסקי דין סותרים והשאלה בדרך לעליון: מי יממן תביעות ייצוגיות?

שני פסקי דין הפוכים בנוגע לאפשרות מימון תביעה ייצוגית ע"י קרן פרטית ניתנו לאחרונה, והסוגיה תוכרע בעליון ● הראשון קבע כי קרן הפועלת למטרת רווח תנהל את ההליך לא תמיד לטובת התובע, ואילו לפי השני איסור מימון הוא מחסום לתביעות שמצריכות משאבים כלכליים

האם התרופה תתאים לחתולים? / צילום: Shutterstock

החתול שלכם יחיה 3 שנים נוספות? ניסוי בתרופה חדשה יוצא לדרך

בעוד וטרינרים רושמים לפציינטים הפרוותיים שלהם אוזמפיק של בני אדם כתרופה להשמנת יתר עם ביסוס מחקרי מועט על חתולים, חברת התרופות הווטרינריות Okawa יוצאת בניסוי קליני בתרופה ממשפחת ה-GLP-1 אך בעלת חומר פעיל שונה, בתקווה שתהיה מותאמת יותר לחברים החתוליים

שואב אבק רומבה / צילום: גלובס TV

יצרנית שואבי האבק Roomba הכריזה על פשיטת רגל, אך מנסה להרגיע חששות מפני "השבתת" המכשירים

במהלך הצגת תוכנית השיקום של החברה, iRobot הודיעה כי Picea, קבלן הייצור הראשי שלה, יקבל 100% מהבעלות בחברה - מהלך שלדברי iRobot יאפשר לה להמשיך לפעול ● לדברי החברה, שירות הלקוחות והאפליקציה לא ייפגעו למרות תהליך השיקום

יו''ר הוועד האולימפי בישראל יעל ארד, אורח הכבוד ויו''ר הוועדה המארגנת של המשחקים האולימפיים LA28 קייסי וסרמן וארוסתו / צילום: הוועד האולימפי בישראל

הוועד האולימפי מסכם שנה באירוע חגיגי

הוועד האולימפי בישראל חתם את השנה הפוסט־אולימפית בטקס חגיגי ● פורום טכנולוגי סגור ביוזמת MIND Israel התקיים בת"א ● מאות רוקחי Be פארם השתתפו בכנס השנתי באקספו ת"א ● וגם: יו"ר חדשה לוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ת"א ומועמד לתפקיד נשיא התאחדות התעשיינים ● אירועים ומינויים

צוות ההשקעות של ויולה ונצ'רס / צילום: דוד גראב

ויולה ונצ'רס מגייסת כ־250 מיליון דולר להשקעות חדשות ולהגדלת החזקות קיימות

הקרן ביצעה סגירה ראשונה בהיקף של כ־150 מיליון דולר, שצפויה להתחיל לפעול בתחילת 2026 ● במקביל גויסה קרן נוספת בהיקף של כ־100 מיליון דולר, שמטרתה להגדיל החזקות בחברות פורטפוליו שהקרן מגדירה כמצטיינות שבהן היא כבר השקיעה, ובעצם להעמיק את ההשקעה

הדמיית פארק ''טבעון טק'' / הדמיה: Oilin

הסכום נחשף: כמה תשלם אנבידיה על הקרקע של הקמפוס היוקרתי שלה?

לגלובס נודע כי אנבידיה תשלם 90 מיליון שקל לפני מע"מ והוצאות פיתוח על החלק הראשון של הקרקע, בשטח של כ-90 דונם ● המרכז של החברה צפוי לקום במרכז תעסוקה חדש בקריית טבעון בשם "טבעון טק" שנמצא כעת בשלבי תכנון, והעסקה צפויה להיחתם בימים הקרובים

בנייה חדשה / צילום: Shutterstock

83 אלף דירות מחכות לקונים - וזו הסיבה שהיזמים ממשיכים לבנות

נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מצביעים על כך שמלאי הדירות הלא מכורות בישראל הכפיל עצמו בתוך חמש שנים ועומד על שיא היסטורי ● תל אביב מובילה ברשימה, ואחריה ירושלים ובת ים ● מהן הסיבות שהיזמים לא מפסיקים לבנות, ואיפה ייקח 7 שנים להיפטר מהמלאי

מייסדי נאבן, אריאל כהן ואילן טוויג / צילום: נאבן

בעקבות עזיבה מפתיעה של סמנכ"לית הכספים: מניית נאבן צנחה אחרי הדוחות

מניית נאבן, שהונפקה בנאסד"ק לפני כחודש וחצי, ננעלה אמש במחיר שמשקף לחברה הישראלית תשואה שלילית של 41.5% מההנפקה ● עם זאת, המנכ"ל מציין: "מעולם לא הייתי אופטימי יותר בנוגע להזדמנויות שיש לפנינו"

מצלמת NightHawk2 של נקסט ויז'ן על רחפן / צילום: נקסט ויז'ן

מניית נקסט ויז׳ן שוברת שיאים: התגובות לעסקת הענק

יצרנית המצלמות המיוצבות לסקטור הביטחוני קיבלה הזמנת ענק בהיקף של כ-77 מיליון דולר, פי שניים מהעסקה הגדולה ביותר שלה עד כה ● לידר: "מדובר בעסקה פנומנלית שמהווה קפיצת מדרגה מאוד משמעותית" ● מניית נקסט ויז'ן ממשיכה לטפס: זינקה 250% בשנה האחרונה

האם "התסריט הגרוע ביותר" עבור ישראל בעזה בדרך להתממש?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל ● והפעם: היום שאחרי הפיגוע הקטלני באוסטרליה, 25 מדינות צפויות לדון מחר בשליחת כוחות בינלאומיים לעזה, ואנטישמיות בחגיגות החנוכה באמסטרדם ● כותרות העיתונים בעולם

בית החולים הדסה / צילום: אביבה גנצר

"המודל של בית החולים לא עובד": איך הדסה שוב נקלע למשבר?

נציגי בית החולים צפויים להיפגש השבוע עם אנשי האוצר ומשרד הבריאות כדי לפתור את המשבר התזרימי של הדסה, שכבר הוביל להכרזת סכסוך עבודה ● הדרישות של ההנהלה, הטענות של האוצר וההצעה של בכיר לשעבר בהדסה שאף צד לא רוצה לקבל

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בכיר אמריקאי: לא נאפשר לנתניהו להרוס את המוניטין של טראמפ בנוגע להסכם בעזה

בעקבות הפיגוע באוסטרליה: בצבא חידדו הנחיות לחיילים בחו"ל ● טראמפ על חיסול ראאד סעד: אנחנו בודקים אם ישראל הפרה את הפסקת האש ● בישראל עוקבים בדאגה אחר עסקאות החמקנים שמקדמות מדינות במזרח התיכון מול הממשל האמריקאי וחוששים מפגיעה ביתרון האיכותי של חיל האוויר ● טראמפ: מדינות נוספות מצטרפות לכוח הייצוב הבינלאומי בעזה ● דיווחים שוטפים

מטולה / צילום: איל יצהר

שיקום הערים שנפגעו במלחמה: מה קרה למטולה, והזינוק של שדרות

מנתוני הלמ"ס עולה כי במטולה יש 70% פחות פעילות כלכלית מאשר ערב המלחמה, לעומת זאת קריית שמונה ושלומי חזרו לפעילות כלכלית מלאה ● הזינוק הדרמטי ביותר בפעילות הכלכלית הוא זה של שדרות, כך שנראה ששיקום הדרום מתקדם בקצב מהיר בהרבה מאשר שיקום הצפון

שליחי וולט / צילום: פביו טרופה

דרך הוואטסאפ: לדווח על שליחי וולט נעשה קל יותר

חברת המשלוחים וולט מודיעה על השקת ערוץ וואטסאפ ייעודי לבטיחות בדרכים, שיאפשר דיווח בזמן אמת על שליחים שנוהגים או רוכבים בצורה מסוכנת במרחב הציבורי ● הערוץ החדש מצטרף לאפשרויות הפנייה הקיימות באפליקציה, שדרכן מתקבלות כבר כיום מאות פניות מדי חודש

יו''ר ועדת הכלכלה ח''כ דוד ביטן ועדת הכלכלה, 10.12.25 / צילום: איל יצהר

בכמה באמת התייקר ביטוח הרכב שלכם?

בוועדת הכלכלה בכנסת התנהל דיון סוער על התייקרות מחירי ביטוח הרכב ● יו"ר הוועדה דוד ביטן שלף נתונים חריגים, אבל האם הם נכונים? ● המשרוקית של גלובס

מה מציעות ספקיות החשמל הפרטיות לצרכנים? / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

החשמל מתייקר, אבל יש פתרונות: כך תחסכו עד 20% דרך הספקיות הפרטיות

רק אחד מכל 10 משקי בית התניידו לספקיות פרטיות מאז נכנסה רפורמת החשמל לתוקף, חרף העובדה שמדובר במהלך פשוט יחסית ● הנחות קבועות של אחוזים בודדים או מסלולים עם חיסכון של עד 20% בשעות הלילה: מה כדאי לדעת על המסלולים שמציעות החברות השונות ● גלובס עושה סדר

מערכת PULS של חברת אלביט / צילום: אלביט מערכות

משגרים ללא רקטות אמריקאיות: הצעד של ממשל טראמפ נגד אלביט

עפ"י דיווח של אתר דיפנס אקספרס, ארה"ב לא מאשרת למדינות אירופה להשתמש ברקטות וטילים אמריקאים במשגרים של אלביט ● הסיבה לצעד החריג היא חשש ל"דליפות טכנולוגיות", אך במשרד ההגנה הגרמני מציינים כי ניתן לטפל בחשש הזה בעזרת עדכוני תוכנה

חיילי מילואים / צילום: דובר צה''ל

מהחוק לגנזך: איך נחלשו ההבטחות למילואימניקים על צמצום שירות ב-2026

גוברות ההערכות שמשרתי המילואים יעברו ב-2026 שנה נוספת של היעדרויות ממושכות מהבית והעבודה - זאת למרות הבטחות הממשלה להקלה בעומס השירות, בעקבות המציאות החדשה שלאחר המלחמה

לאיזה כיוון ילך השקל? / איור: גיל ג'יבלי

רוב המומחים מעריכים שהשקל יוסיף להתחזק. לפי סיטי הוא צריך ליפול ב־20%

בבנק האמריקאי טוענים, בניגוד לקונצנזוס, כי המטבע הישראלי אמור להיחלש לרמה של 3.87 שקלים לדולר ● כלכלן מקומי בכיר: "לא הייתי מייחס למודל שלהם חשיבות גדולה מדי, אלא אם הנאסד"ק ייפול ב־30%, או אם הולכים למלחמה עם איראן עם תוצאות מאוד גרועות לישראל"

קפיצה של 60% באקזיטים - במחיר הפסד / אילוסטרציה: Shutterstock

דוח חדש חושף את מכירת החיסול בהייטק הישראלי

האקזיטים של וויז וסייברארק אומנם הזניקו את שווי העסקאות הישראליות ב-340% השנה - אך יחד עם זאת, בנטרול העסקאות הללו, גודל עסקת הרכישה הממוצעת ירד ב-40%: מ-268 מיליון דולר ב-2024 ל-160 מיליון דולר בלבד