גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

דרוקר בעקבות שיחות נתניהו-רגב: "זה לא חוקי, אבל הסיכוי שתיפתח חקירה עצמאית בנושא 'ישראל היום' הוא אפס"

במהדורת חדשות 13 נחשף אמש תיעוד של עשרות שיחות שקיים רה"מ נתניהו עם עורכי "ישראל היום" בתקופות רגישות ובשעות לא שגרתיות ● דרוקר: "כשרואים את צבר הנתונים, קשה שלא להסיק ש'ישראל היום' הוא תאטרון של עיתון, זרוע תעמולה של פוליטיקאי אחד - וזה לא חוקי"

רביב דרוקר / צילום: ענבל מרמרי
רביב דרוקר / צילום: ענבל מרמרי

העיתונאי רביב דרוקר חשף אמש (ב') במהדורת חדשות 13 את מועדי השיחות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו עם העורך הראשי לשעבר של "ישראל היום", עמוס רגב, ועם העורך הראשי הנוכחי, בועז ביסמוט.

הנתונים - שהתקבלו בעקבות עתירה שהוגשו על-ידי עו"ד יונתן ברמן בשם דרוקר, חדשות 13 ובהמשך גם עו"ד שחר בן מאיר - מציגים תדירות שיחות תכופה במיוחד בין נתניהו לעורכים, לעתים עשרות שיחות, שנעשו בתקופות רגישות ובשעות לא שגרתיות הקרובות לסגירת העיתונים.

בשיחה עם גלובס מסביר דרוקר מדוע המידע שנחשף הוא בעיניו הוכחה לקשר אסור על-פי חוק בין נתניהו ל"ישראל היום", ומדוע לדעתו היועמ"ש אביחי מנדלבליט לא יורה על פתיחת חקירה בנושא.

לדברי דרוקר, "במשך שנים היה ויכוח האם 'ישראל היום' הוא עיתון אמיתי, שבו לעורך מותר ורצוי לדבר עם ראש ממשלה מעת לעת כדי לקבל דיווחים ומידע - או האם הוא זרוע תעמולה בה ראש הממשלה מנחית מסרים וכותרות ככל רצונו, ובכך עובר על החוק, כי החוק אוסר על מתן תרומה בסכומים כאלה ועל שימוש פוליטי בכלי תקשורת לתעמולה של אדם אחד. בוויכוח הזה רלוונטי לראות כמה העורך הראשי - הדמות הכי חשובה בעיתון - מדבר עם ראש הממשלה, מתי ובאיזה הקשר.

"כשמגלים שהתדירות היא 21 שיחות בחודש הבחירות, כששני הצדדים מציגים את השיחות כעוסקות בספרות ובהיסטוריה ש'אינן עוסקות בעניינים מקצועיים', וכששלוש מתוכן התקיימו בלילה שלפני הבחירות; כשהכותרות ביום שאחרי השיחות נוטות באופן מוזר לקו של נתניהו - למשל כשפורסמה ידיעה נפיצה בעניין הצוללות, ואז יש שתי שיחות טלפון בערב בין ראש הממשלה והעורך הראשי, ולמחרת הכותרת הראשית היא קו ההגנה של נתניהו בעניין הצוללות; כשרואים את צבר הנתונים בצירוף עם עובדות אחרות שנחשפו עם השנים - קשה שלא להסיק ש'ישראל היום' הוא תאטרון של עיתון, כמה חלקים שמקיפים את הליבה האמיתית שהיא למעשה זרוע תעמולה של פוליטיקאי אחד.

"זה אסור ולא חוקי, כי זאת תרומה אסורה בהיקף של למעלה ממיליארד שקל לאורך השנים, ואם לרשויות החוק יהיה האומץ לגעת בזה, אז אולי העיוות הזה בפוליטיקה הישראלית יתחיל להתיישר".

מה אתה מצפה שיקרה אחרי הנתונים שחשפתם?
"אין לי ציפיות, כי יש מבקר מדינה שהפך את המוסד למשבח המדינה, ואני די משוכנע שברמת המתקפות שיש כרגע על היועמ"ש, הסיכוי שתיפתח חקירה עצמאית על נושא 'ישראל היום' הוא אפס. אז המעט שאפשר לעשות זה להראות לציבור איך הדברים מתבצעים, ולהרים את המסך מאחורי פוליטיקאי מוכשר שמצליח לשרוד הרבה שנים בשלטון, ועושה זאת בין השאר באמצעות העובדה שיש לו את העיתון הכי נפוץ בישראל שמופץ חינם, המפיץ את מסריו יום אחרי יום".

מה ההבדל בין מה שמתגלה בכמות השיחות לביו סוג וכמות השיחות שהיו לנתניהו עם מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס?
"'ישראל היום' זה לא עיתון שמשרת קו פוליטי - מה שלגיטימי - אלא עיתון שמשרת פוליטיקאי. זה לא עיתון שנוטה ימינה, אפילו לא עיתון שנוטה לליכוד. זה עיתון המשרת את נתניהו. הוכחנו את זה בשורה של תחקירים , והראנו את המתקפות ואת הצנזורה שנעשים גם כלפי פוליטיקאים מהימין - אביגדור ליברמן שכינה אותו 'פראבדה', נפתלי בנט שיצא בהתקפות חריפות עליו, איילת שקד... הראנו שכאשר נתניהו הלך לכאורה שמאלה והקפיא את הבנייה בהתנחלויות, ב'ישראל היום' סירסו את הביקורות עליו מצד ימין".

יגידו אנשים שנוטים ימינה שאין הבדל בין ניסיונות ההשפעה של נתניהו על הקו של "ישראל היום" לבין ניסיונות השפעה של פוליטיקאים אחרים על אמצעי תקשורת כדי שיאמצו את הקו הפוליטי שלהם.
"ההתנהלות של נתניהו בתיקי האלפים ומה שקורה עם 'ישראל היום' אלה אופנים שונים של אותה מוטיבציה. בתיק 2000 הוא ניסה לכרות עסקה עם מוציא לאור שהיה ביקורתי כלפיו, ו'ישראל היום' זה עיתון שמלכתחילה קם לשרת אותו והוקם עבורו. כשארנון מילצ'ן מצטט בסוף 2009 בשיחה מוקלטת את שלדון אדלסון ואומר 'שלדון אמר לי שהקים את העיתון בשביל בנימין נתניהו' - מה יותר ברור מזה? זה לא רביב דרוקר או יאיר לפיד אומרים, זה אקדח מעשן - אלא אם כן ארנון מילצ'ן המציא את זה. כשהוא מצטט את שלדון אומר 'אם יתקפו את נתניהו, אני אדפיס מיליון עותקים ואחלק אותם' - זה אומר שאין מוטיבציה כלכלית מאחורי העיתון, זו תעמולה. וכשרוצים לעשות תעמולה עם משאבים בלתי מוגבלים, מדפיסים מיליון פלאיירים - אבל זה אסור במדינת ישראל.

"אז אנחנו לא יודעים מה היה בתוכן השיחות שחשפנו אתמול - לכאורה ייתכן שהם באמת דיברו על היסטוריה. אבל בהצלבה בין שיחות הערב בשעות סגירת העיתון עם עורך ראשי ובין מה שקורה למחרת על גבי דפי העיתון, קשה שלא לראות את הקורלציה.

"ביקשנו גם את השיחות של נתניהו עם עמוס רגב אחרי שרגב חדל מלהיות עורך ב'ישראל היום', כי אם יש להם עניין משותף בספרות ובהיסטוריה, הרי הוא לא נגמר כשהאדם מאבד את תפקידו. משום מה משרד ראש הממשלה לא מסר את השיחות וטען שאין תיעוד שלהן. וזה מוזר, כי אם יש עניין מקצועי, אז הוא נמשך גם אחרי שרגב הופך לפנסיונר חביב שיושב בביתו". 

 בסביבת ראש הממשלה נתניהו מסרו בתגובה לפרסום פירוט השיחות עם עמוס רגב: "הפרסום רק מוכיח את טענתו של ראש הממשלה נתניהו שהשיחות שקיים עם וואלה היו מקובלות ופחותות בהרבה משיחותיו עם אמצעי תקשורת אחרים. הסקאלה הייתה מתפוצצת אם היו בודקים פירוט שיחות דומה מלפיד, ליברמן או בנט, שקיבלו סיקור חיובי אדיר מ'ידיעות אחרונות' וקיימו אינספור שיחות עם נוני מוזס. העובדה שלא בדקו זאת מוכיחה שמדובר באכיפה בררנית ובהמצאת סטנדרט פיקטיבי לגבי מה שמקובל או מה שחריג, בלי לבדוק את הסטנדרט הקיים אצל פוליטיקאים אחרים". 

עוד כתבות

שכונה ד' בבאר שבע / צילום: טלי בוגדנובסקי

מתל אביב עד באר שבע: השכונות עם הכי הרבה שוכרים בארץ

אמנם שיעור הבעלות על דירות בישראל גבוה, אולם יש אזורים שבהם שיעור השוכרים עולה כבר על 50% ● נתוני הלמ"ס מגלים איפה השכונות המבוקשות וכמה זה עולה למשקיעים ● כתבה שנייה בסדרה

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

מאחורי הציפייה לאירועים שליליים / צילום: Shutterstock

מדעי האימה: מה קורה למוח שלנו כשאנחנו מחכים לטיל איראני, או אפילו לזריקה

לא נרדמתם בציפייה לטילים האיראניים? מחקרים שעוסקים בציפייה לאירועים שליליים מגלים מה מתרחש במוח בזמן המתנה מורטת עצבים, מה הקשר בין ציפייה לזריקה להתנהגות כלכלית לא רציונלית, וגם איך מתמודדים עם תחושת האימה וחוסר השליטה

שי-לי עטרי וינר / צילום: צילום: עוז שמש | איפור ושיער: שלומית פדידה | סטיילינג: בר פרידמן

שי-לי עטרי וינר: "שייה לא ילדה עצובה. היא בערך הדבר הכי מצחיק שיש"

בפסח שעבר שי-לי עטרי ויהב וינר היו אם ואב הסדר של קיבוץ כפר עזה. השנה היא מסרבת לחגוג ● אבל בדבר אחד היא מצליחה להיאחז ● פרויקט מיוחד

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים

השקל נחלש אל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדיווחים על תקיפה באיראן הביאו לצלילת השקל, אך לא לאורך זמן

שני אירועים שהתרחשו הלילה הובילו לפיחות בשער השקל מול הדולר: הורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת S&P ודיווחים על תקיפה ישראלית באיראן ● אלא שלאורך שעות הבוקר השקל החל להתייצב ● מה הוביל לשינוי ומה ניתן ללמוד מהעבר?

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

נאסד"ק ננעל בירידות יום שישי ברציפות; מניית אנבידיה צנחה ב-10%

ה-S&P 500 רשם את השבוע השישי ברציפות של ירידות - ברצף ההפסדים הארוך ביותר שלו מזה למעלה משנה, הנאסד"ק סגר יום שישי ברציפות של ירידות לראשונה מאז אוקטובר 2022 ● הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט התמתן ● בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

סלט קרעי לחם ב''נעה אפייה מקומית'' / צילום: חיים יוסף

רגע לפני שנפרדים מהחמץ: מסעדה מעולה בהרי ירושלים שמנסה לחבר את כל המנות ללחם

"נעה אפייה מקומית" של אלדד שמואלי רק התחילה לרוץ והשף גויס למילואים ● עכשיו היא מתרוממת, והקו המנחה: מנות שהולכות טוב עם לחם, והלחם מצוין

משפחות חטופים חוסמות את כביש 1 בדרך לירושלים

משפחות חטופים חסמו את כביש 1: "כל חטוף חייב לשוב"

שרי החוץ של מדינות ה-G7: נמשיך לפעול למניעת הסלמה של הסכסוך בין ישראל לאיראן • הקרמלין: "קוראים לצדדים להפגין איפוק" • דיווח: ביידן שוקל לשלוח סיוע ביטחוני בסך מיליארד דולר לישראל • בפעילות סמוך לטול-כרם: ארבעה לוחמים נפצעו בינוני וקל, מפקד גדוד טולכרם של גא"פ חוסל • עדכונים בולטים 

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

חיים ילין / צילום: פרטי

"אני לא מוצא את עצמי בתל אביב": חיים ילין לא מפסיק להתגעגע הביתה

הוא היה בממ"ד 12 שעות רצופות, שמע את הערבית, ראה את המלחמה ● אבל איכשהו זה המקום היחיד שעדיין נותן לחיים ילין כוח: "אני נמשך לשם כמו מגנט" ● פרויקט מיוחד 

אסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס / צילום: Reuters

דיווח בארה״ב: הנהגת חמאס שוקלת לעזוב את קטאר לטובת המדינה הזו

על פי הוול סטריט ג׳ורנל ברקע המו״מ השברירי לעסקת חטופים והלחץ שמופעל עליהם, בכירים בהנהגה המדינית של חמאס פנו לשתי מדינות באזור ובהן עומאן

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב