גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

השבוע הבנתי סופית שאף אדם לא השפיע על חיי

הופתעתי מעוצמת ההתנגדות והכעס שעורר בי הפרויקט במוסף הזה ● איך ייתכן שב-50 שנותיי לא זימנו לי החיים ולו מפגש אחד עם בנאדם שגרם לי לעשות שינוי אמיתי

הסודות שלי / איור: תמיר שפר
הסודות שלי / איור: תמיר שפר

א. הופתעתי מעוצמת ההתנגדות והכעס שעורר בי הרעיון לפרויקט לחנוכה של המוסף על האדם שהאמין בי ו/או ששינה את חיי. זה ממש עצבן אותי, בחיי, כולי התקוממתי בלי שום פרופורציה כאילו מה כבר קרה.

מאוחר יותר התיישבתי במרפסת לבחון את הסוגיה יותר לעומק והבנתי שלא כעסתי ולא התעצבנתי אלא התעצבתי כשהבנתי שעד היום לא פגשתי את האדם ששינה את חיי, אבל באמת.

כן, ודאי גם שהיו אנשים בצמתים חשובים שהאמינו בי, שידעו לזהות, שנתנו הזדמנות, וכיו"ב - לכל אלה אני מוקיר תודה נצחית. בלעדיהם, מסלול חיי בטח היה נראה שונה למדי. כן, ודאי שכל האנשים שפגשתי שינו את חיי, מי יותר ומי פחות, שהרי החיים הם השינוי המתמיד הנגרם על ידי המפגש והחיכוך עם האחר, כידוע. ברור שגלית שינתה את חיי. אבל חיים ושינויים כאלה יש לכל אחד מאיתנו, כולנו משויפים באותן פינות. לא על שינוי מהסוג הזה מדובר פה.

50 שנה אני מסתובב על פני הכדור היפה הזה, והגורל טרם זימן לי לפגוש אדם ששינה לגמרי את חיי, ברמת העומק. אני פחות או יותר כמו שהייתי תמיד, ופחות או יותר מה שרציתי להיות. יש בזה משהו קצת עצוב, לא?

ב. כבר בתור ילד ידעתי שאני רוצה לכתוב בעיתון. כן, קִראו לי פרסומת לחלומות קטנים, אבל זה מה שרציתי. חרשתי את כל בעלי הטורים האהובים: יהונתן גפן ואודטה ודניאלה ואהרון בכר ואדם ברוך ועלי מוהר ודן בן אמוץ ומנחם תלמי ורון מיברג ואפרים קישון ורבים אחרים - להצחיק, להרגיז, לנסות להבין, איזה חלום! להיות עיתונאי ולכתוב כתבות, זה מה שרציתי. לא שאיפה נאצלת, לא תועבה נקלית. סתם, תוכנית.

מה שאני לא מבין זה איך יכול להיות שב-50 שנה - שהם 18 אלף ו-250 ימים - לא זימנו לי החיים ולו מפגש אחד עם בנאדם שגרם לי לרצות לעזוב הכול, או אפילו לחשוב על לעשות שינוי אמיתי: ללמוד ביולוגיה, לעבור לגור באפריקה, לפתוח חנות למוצרי גלישה, להיות רועה צאן או מתכנת או אחד שגר בסירה במרינה, משהו, אבל כלום. מוזר, לא? באמת, איך זה יכול להיות?

כבר בתור ילד ידעתי שאני סטרייט גם אם לא ידעתי שקוראים לזה ככה. איך יכול להיות שמכל הגברים בעולם לא פגשתי אחד שהייתי יכול לאהוב? מוזר, לא? מהרגע שעמדתי על דעתי הבנתי שאני לא דתי, ואני לא דתי. נולדתי בעיר, ואני עדיין גר בעיר. רציתי להיות עיתונאי ואני עיתונאי. נולדתי בישראל, ואני עדיין בישראל. אני לא מתלונן, כן, אני מת על החיים שלי ומודה עליהם, ויחד עם זה, אני גם קצת עצוב שאלה הם החיים שלי. שום פניית פרסה, שום גלגול מחודש. חיים שלא השתנו. איזה שעמום. אני כל כך מקנא באנשים שנמצאים במקום שונה לחלוטין מהמקום שאליו רצו להגיע.

אני לא מאשים את הגורל. מאחר שהעולם מלא באנשים שיש להם את הכישרון, היכולת והכוח לגרום לאנשים כמוני לעשות שינוי מפליג בחיי, ומאחר שסביר להניח שפגשתי כמה מהם ובכל זאת שינוי לא נעשה - והם כנראה ניסו - המסקנה היחידה היא שזה הייתי אני שלא נתן סיכוי לשינוי. ואם זה ככה, מה זה אומר עליי?

ואל תנסו לייפות את התמונה ולומר לי, "דרור, אתה טיל מונחה מטרה שתמיד ידע מה הוא רוצה", כי זה לא עוזר. טוב, בעצם זה כן עוזר טיפה, אבל האמת בעיניה עומדת: זה לא שלא פגשתי את האדם ששינה את חיי - פגשתי אותו, פשוט לא הקשבתי. בטח במקום להאמין שיכולים להיות לי חיים אחרים, הייתי עסוק בלדמיין את עצמי כותב טור בתור בניין משרדים.

כן, בהחלט יש בזה משהו קצת עצוב.

ג. רגע רגע, חזור אחורה: מה זאת אומרת כותב טור בתור בניין משרדים? האמת, חברות וחברים, שלא התכוונתי לפלוט את הסוד שלי, אבל המרצע יצא מהשק. זה נכון: לפעמים אני מדמיין את עצמי כבניין משרדים באזור תעשייתי של חברה בסדר גודל בינוני, שהלוגו שלה - Dror! - מופיע על הצד הפונה אל הכביש. כמובן שאין צורך להסביר שבדמיון המודרך הזה אני בתפקיד כולם: הבניין והחברה, העובדים והעוברים בכביש.

"אני חושבת שזה משהו שקשור במתן פתרונות בזמן אמת ותחת תנאים של חוסר ודאות ללקוחות קצה בפלטפורמות תוכן במיקור חוץ או במתן שירות לוגיסטי בתחום המחשוב הקוונטי", אומרת בוודאי נהגת לחברתה בעודן חולפות על פני הבניין בשעת אחר הצהריים עמוסה, "אבל יכול להיות שאני מתבלבלת". כן כן, עונה חברתה, קראתי פעם משהו על החברה הזו, אבל לא זוכרת מה, אולי זה היה בכלל על חברה אחרת. "אין, הזיכרון שלך זה משהו", אומרת הנהגת, "יום אחד תשכחי גם אותי". תזכירי לי מי את, שואלת החברה ושתיהן צוחקות בעוד הבניין הולך וקטֵן במראה האחורית עד שנעלם מעבר לעיקול.

בקומת הכניסה לבניין, נכנסים שני עובדים למעלית; זו עובדת בפיתוח, ההוא עובד בשילוּח. שמעת משהו מלמעלה, שואל ההוא מהשילוח את זו מהפיתוח, כי אצלנו - קו שטוח. אומרים שיש עוד הרבה עבודת ניתוח, עונה זו מהפיתוח, לפני שיהיה לנו פיצוח. קשוח, עונה ההוא מהשילוח. זה בטוח, עונה זו מהפיתוח.

בינתיים, בחדר הישיבות למעלה, דנים המנכ"ל ויו"רית הדירקטוריון; יש חוסר הלימה בין ההכנסות להוצאות, אומרת היו"ר בפנים חמורות, חייבים לשנות את המודל העסקי ולהגדיל את ההון העצמי. מה?!, מופתע המנכ"ל, הייתי בטוח שאנחנו עמותה לתועלת הציבור וללא כוונת רווח.

תגיד, שואל בניין המשרדים שהוא אני את הבניין הסמוך דרך תשתית הביוב, חשבת פעם מה יש מאחורי העיקול?

ד. אז כן, חברות וחברים, אלה היו הסודות שלי להיום: 1) לא פגשתי את האדם ששינה את חיי מהקצה אל הקצה, וזה לא בגללו, הוא כנראה ניסה אבל לא נתתי לו כי 2) כנראה בדיוק דמיינתי את עצמי בתור בניין משרדים שרוצה לדעת מה יש מאחורי העיקול אבל לא יכול לזוז מהמקום.

אם יש קשר בין שני הסעיפים, הרי שאני לא רואה אותו. ואתם - אם וכאשר תפגשו את האדם שיכול לשנות את חייכם, בחייאת תקשיבו לו, אל תיקחו ממני דוגמה. צאו וגלו בעצמכם מה יש מאחורי העיקול הזה ומאחורי כל העיקולים האחרים.

וחנוכה שמח.

עוד כתבות

מפעל מיטרוניקס / צילום: שגיא מורן

זו הייתה הבוננזה של קיבוץ יזרעאל, ואז השווי שלה התכווץ בכמעט 7 מיליארד שקל

יצרנית הרובוטים לניקוי בריכות פרסמה השבוע דוחות שחשפו צניחה של חצי ברווחיות ובהזמנות ותחזית מאכזבת ● התוצאה הייתה צניחה של כ־30% ביום, שהפכה את הירידה במניה לנפילה של ממש ● מאז השיא, חברי הקיבוץ ששולט בחברה, הפסידו כמעט 4 מיליארד שקל על הנייר

רבקה אלגריסי, מנהלת אגף ייעוץ ומחקר בבנק הפועלים / צילום: ענבל מרמרי

איך הופכים 15 אלף שקל למיליון: טיפ הזהב של מנהלת ההשקעות

העצה המרכזית של רבקה אלגריסי, מנהלת אגף ייעוץ ומחקר בבנק הפועלים, למשקיעים היא לא לעשות יותר מדי שינויים בתיק: "משקיע מצליח הוא כזה שיושב על מניה לאורך שנים" ● למה האינפלציה והריבית לדעתה דווקא תומכות בהמשך עליות בשווקים, ומה הסיכוי למשבר חוב

יועמ''שית לממשלה, גלי בהרב מיארה / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

היועמ"שית ופרקליטות המדינה: לבית הדין הפלילי בהאג אין סמכות לדון בעניין ישראל

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, ופרקליטות המדינה הוציאו הודעה לפיה החלטת בית הדין הפלילי בהאג "משוללת בסיס" ● בין היתר התבססה בהרה מיארה על העקרון הקובע כי אם למדינה יש מערכת משפט עצמאית המפקחת ומבררת תלונות על התנהלות המדינה - אין מקום לבירור בבית הדין הבינלאומי

בנק מזרחי טפחות / צילום: איל יצהר

רווח של 1.3 מיליארד שקל למזרחי טפחות גם כשהכנסות המימון ירדו והאשראי האט

מזרחי טפחות הציג ברבעון הראשון רווח נקי של 1.27 מיליארד שקל, פחות מהרבעון המקביל אך יותר מאשר ברבעון האחרון של 2023 שהושפע לרעה בעקבות המלחמה • הכנסות המימון ירדו למרות גידול של 6% בתיק האשראי • ההוצאות להפסדי אשראי נותרו גבוהות, על אף שלא הורגשה הרעה משמעותית מצד הלווים ● הבנק יחלק 40% מהרווח כדיבידנד

פאלו אלטו בצמרת, ואיפה אנבידיה? דירוג המנכ"לים עם השכר הגבוה בעולם

ה"וול סטריט ג'ורנל" ניתח את דוחות החברות ב־S&P 500 לשנה החולפת, ומעבר לשיאנים המתבקשים מקרב המנכ"לים מצא כמה עובדות מעניינות ומפתיעות יותר ● שכר מנכ"ל בלקסטון עמד על 120 מיליון דולר ● לצד מנהלי חברות הטכנולוגיה, ניצבים בצמרת גם בכירי חברות ייעוץ ופיננסים ואפילו תקשורת ובידור ● וכמה נשים ברשימה?

המשקיע סטנלי דרוקנמילר / צילום: Reuters, Brendan McDermid

המשקיע הנודע מכר את המניה הכי לוהטת בוול סטריט, מה הוא קנה?

לאחר שבנה פוזיציה גדולה, סטנלי דרוקנמילר מכר את רוב החזקותיו באנבידיה ● עתה הוא מהמר בגדול על המניות הקטנות בוול סטריט

מרינה אשדוד (מימין) מול מרינה אשקלון / צילומים: Shutterstock

מחירי הדירות במרינות באשדוד ובאשקלון מזנקים: "קו שני לים זה מספרים אחרים לגמרי"

המחירים לדירות בבניינים שסביב המרינות של אשדוד רושמים שיאים חדשים ● באשקלון הם עדיין נמוכים יותר, אבל גבוהים מהמחירים בשאר אזורי העיר ● כך משפיעים הפרויקטים החדשים על המחירים של הדירות על קו החוף

איור: גיל ג'יבלי

איך נקבע שער הדולר וכיצד מתנהל המסחר בו לאורך היום?

שוק המט"ח נע בעצבנות בשנה וחצי האחרונות על רקע המלחמה והטלטלות הפוליטיות שפוקדות את ישראל ● איך מתנהל המסחר באחד האינדקטורים החשובים במשק, ומי השחקנים החזקים בו? ● שאלת השבוע, מדור חדש 

סמדר ברבר צדיק / צילום: תמר מצפי

מהבינלאומי לבעלי השליטה בבנק: התפקיד החדש של ברבר-צדיק

שנה אחרי סיימה את תפקידה כמנכ"לית הבנק הבינלאומי, נמצאת סמדר ברבר-צדיק במגעים עם החברה הציבורית פיבי, בעלת השליטה בבנק, וההערכות הן כי סיכום בין הצדדים צפוי בימים הקרובים • היא תמשיך לכהן במקביל כיו"ר עופר השקעות של ליאורה עופר

מפגינים להחזרת החטופים הערב (ד') בתל אביב / צילום: דפי כהן

אחרי פרסום הסרטון: הפגנה למען שחרור החטופים

הורי חמש החיילות, שעדיין נמצאות בשבי חמאס, אישרו לחשוף את התיעוד הקשה מבסיס נחל עוז ● שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו ודרש לנקוט צעדים מיידים נגד הרשות הפלסטינית ●תיעוד: מחבל מחוסל - רגע אחרי שילד שהיה לצידו התרחק ממנו ● דוח של המודיעין האמריקני: 65% מהמנהרות של ארגון הטרור עדיין פעילות ● עדכונים שוטפים

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

ירידות בת"א; שותפות לוויתן חתמו על הסכם גז גדול עם קבוצת דליה

מדד ת"א 35 יורד ב-0.1% ות"א 90 יורד ב-1% ● השקל נחלש קלות מול המטבעות הזרים ● בדיסקונט רואים התאוששות בשוק הנדל"ן המקומי ● בהראל צופים צמיחה שלילית לנפש בשנת 2024 ● מיטרוניקס צללה ב-30% לאחר הדוחות ● אנבידיה שוב הציגה תוצאות רבעוניות מרשימות ● ביוליוס בר ממשיכים להיות אופטימיים לגבי הביקוש לנחושת

לקראת אישור תקציב 2025 / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

המע"מ יעלה, הנטו יקטן: היכונו לעונה של גזירות

בעקבות המלחמה והבור התקציבי שמוערך בלפחות 30 מיליארד שקל בשנה הבאה, שוקלים באוצר וברשות המסים צעדים דרסטיים למילוי הקופה ● מהתייקרות הרכבים החשמליים, דרך שחיקת השכר ועד לאפשרות שמשכירי דירות ייאלצו לשלם יותר ● בשבוע הבא תיערך הישיבה בה יוחלט איזה גזרות בפנים, ואילו בחוץ

עו''ד בת אור כהנוביץ', מנהלת המחלקה להנחיית תובעים מוסמכי היועץ המשפטי לממשלה / איור: גיל ג'יבלי

מחלקה קטנה במשרד המשפטים תורמת לחגיגת עבירות בנייה ברשויות מקומיות

רשויות מקומיות מעסיקות תובעים חיצוניים על מנת לטפל באכיפת חוקי עזר עירוניים, בהם חריגות בנייה ועבירות חנייה ● תחקיר גלובס מעלה כי חלקן מוצאות את עצמן ללא תובע פלילי, בשל טענות למדיניות נוקשה של המחלקה האמונה על מינויים במשרד המשפטים ● כתוצאה, האכיפה נפגעת, נאשמים מזוכים ודיונים מתבטלים ● משרד המשפטים: "רוב בקשות ההסמכה בהן חל עיכוב אושרו זה מכבר וברשויות מכהן תובע"

ביל אקמן, וורן באפט וביל גייטס / צילומים: Richard Drew)AP), רויטרס, Shutterstock

מוורן באפט ועד ביל אקמן: השינויים בתיקי ההשקעה של השחקנים הגדולים בוול סטריט

בשבועות האחרונים המשקיעים החזקים בעולם דיווחו על השינויים בהחזקות שלהם ברבעון הראשון של השנה ● וורן באפט מכר מניות אפל וחשף השקעה סודית בחברת ביטוח נוספת, ביל ומלינדה גייטס מכרו מניות מיקרוסופט וברקשייר האת'ווי ביותר ממיליארד דולר, ביל אקמן השתדל להימנע מתזוזות גדולות ומייקל ברי בעיקר קונה מניות

משתתפי כנס ''עולים על מדים'' / צילום: יונית שילר

הצעירים מרחבי העולם שבחרו להתגייס לצה"ל דווקא בעת המלחמה

כ-500 צעירים בגילאי 16-22 לקחו חלק באירוע "עולים על מדים" - יוזמה של "נפש בנפש", הסוכנות היהודית וקרן מיראז' ישראל ● חלקם עלו עם המשפחה, אחרים ישרתו כחיילים בודדים ● ישראל מתגייסת

פדרו סנצ'ז, ראש ממשלת ספרד, ינס גר סטרה, ראש ממשלת נורבגיה, סיימון האריס ראש ממשלת אירלנד / צילום: AP, Geert Vanden Wijngaert, Harry Nakos, Jean-Francois Badias

כאב ראש כלכלי ומשפטי: משמעות הכרת נורבגיה, אירלנד וספרד בפלסטין

מספר מדינות מהציר הפרו־פלסטיני הודיעו במהלך מתואם על הכרה חד צדדית ● כיצד יושפעו היחסים הכלכליים והמדיניים של ישראל עם אירופה והאם מדובר בתקדים? ● גלובס עושה סדר

ברוך שי, מנהל חטיבת החדשות בתאגיד השידור הציבורי / צילום: מיכה לובטון

מנהל חטיבת החדשות בתאגיד, ברוך שי, מודיע על עזיבה טרם סיום הקדנציה

שי היה אמור לסיים את הקדנציה השנייה שלו בתפקיד בשנת 2025, אך הוא יעזוב את תפקידו באוגוסט הקרוב אחרי כ-7 שנים ● בימים הקרובים יחל הליך מסודר לאיתור מחליפו

המערכת הבריטית מקרינה גלי רדיו כנגד הכטב''ם / צילום: Shutterstock

לכיפת ברזל יש מתחרה חדש, זול ויעיל במיוחד

בבריטניה עובדים על פיתוח מערכות יירוט בעזרת גלי רדיו ● באיחוד האמירויות החליטו להפנות ייצור קליעים למזרח הרחוק ● והצי הצרפתי רוצה לנצל עבור כוחותיו את יכולות הבינה המלאכותית ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

יאיר לוינשטיין, מנכ''ל אלטשולר שחם פיננסים / צילום: סם יצחקוב

הנכסים הצטמצמו ולקוחות עזבו: הרווח של אלטשולר שחם פיננסים עמד על 28 מיליון שקל

חברת הגמל והפנסיה של בית ההשקעות פרסמה את תוצאות הרבעון הראשון מהם עולה כי למרות השיפור בתשואות, הרווח ירד ב-24% לעומת הרבעון המקביל אשתקד • החברה תחלק דיבידנד של 21 מיליון שקל • מנכ"ל החברה הציבורית יאיר לוינשטיין: "רואים פוטנציאל במנועי צמיחה נוספים דוגמת ההשקעות האלטרנטיביות"

אוהד טל, הציונות הדתית / צילום: שחר כהן

האם איחוד האמירויות מתנגד רשמית לשליטה של הרש"פ בעזה?

מה חושבים באיחוד האמירויות על סוגיית "היום שאחרי"? זה תחום אפור ● המשרוקית של גלובס