גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בזכות הקורונה וגמביט המלכה: נטפליקס חוצה לראשונה את 200 מיליון המנויים

ענקית הסטרימינג מדווחת שהיא הוסיפה מספר שיא של 37 מיליון מנויים ב–2020 • בסוף השנה סך כל מנוייה הגיע ל–203.7 מיליון - יותר מכפליים ממספר המנויים שהיו לה רק שלוש שנים קודם לכן • רוב הצמיחה התרחשה בשני הרבעונים הראשונים, עם השינוי בחיי היומיום

גמביט המלכה. אחת הסדרות המצליחות / צילום: NETFLIX PHIL BRAY
גמביט המלכה. אחת הסדרות המצליחות / צילום: NETFLIX PHIL BRAY

נטפליקס סיימה את השנה שעברה עם יותר מ־200 מיליון מנויים, אבן דרך שהגיעה אליה בכוחם של צרכנים שמגפת הקורונה השאירה בבתים, רעבים לבידור, בתוך שוק סטרימינג בינלאומי גדל בו לחברה יתרון, בגלל שנכנסה לתחום לפני הרבה מהמתחרות שלה.

כעת אומרת החברה, שהיא יכולה לייצר יותר מזומן ממה שהיא צריכה והיא אינה צופה שתצטרך ללוות כספים על מנת לממן את אסטרטגיית ההתרחבות שלה. מניות נטפליקס מזנקות ב­־15% בשעה זו.

העלייה המתמשכת בגידול במספר המנויים מגיעה בתוך כך שהחברה נתונה לתחרות קשה מצד משתתפות חדשות בשוק, כולל דיסני+, אפל טיוי, שירות HBOMax של AT&T ושירות Peacock של תאגיד קומקאסט (Comcast), שכולן נולדו בערך לפני שנה.

החברה קיבלה עידוד ממגפת הקורונה, אשר הכריחה צרכנים לקצץ במגוון פעילויות פנאי - מארוחות במסעדות ועד חופשות או ביקורים בתיאטרון או באולמות הקונצרטים - בעקבות סגרים שהוטלו ברחבי העולם. כשאנשים בילו זמן רב יותר בבית, הביקוש לסטרימינג זינק.

בעוד רוב רשתות הטלוויזיה ממשיכות לשדר בלי חלק ניכר מהתוכן המקורי שלהן בגלל שהקורונה סגרה הפקות, לנטפליקס יש ארסנל תוכן עשיר שהזניק אותה לשיאים חדשים. החברה החתימה על מספר שיא של 37 מנויים חדשים בשנת 2020 ובסוף השנה סך כל מנוייה הגיע ל־203.7 מיליון - יותר מכפליים מספר המנויים שהיו לה רק שלוש שנים קודם לכן.

בזמן שהקורונה ממשיכה לפגוע בהפקות טלוויזיה וסרטים, יש היום לנטפליקס  יותר מ־500 כותרים שנמצאים בפוסט פרודקשן או מוכנות להפצה, כך מסרו בחברה. בשבוע שעבר, חשפה נטפליקס רשימת סרטים חדשים שכוללת בכורה בכל שבוע במהלך השנה הקרובה.

סיפקה תוכן טרי עם פרוץ המגפה

נטפליקס יוצרת תוכן הרבה לפני שהוא משודר, לעומת ערוצי הכבלים והרשתות, וזה אפשר לחברה להיות יותר מוכנה להציע תוכן טרי כשהחלה המגפה - משהו ששירותי סטרימינג אחרים שעדיין היו בחיתוליהם לא יכלו לעשות.

בין המוצרים המצליחים של נטפליקס הייתה הדרמה ההיסטורית השובבה "ברידג'רטון", המיני סדרה "גמביט המלכה", עונה חדשה של "הכתר" והסרט של ג'ורג' קלוני "שמי חצות". לחברה כבר יש הצלחות עם עונה 3 של "קוברה קאי", סדרה שהצילה מיוטיוב, ועם דרמת הפשע הצרפתית "לופן", אשר הפכה מהר למדי לאחת התוכניות הפופולריות בפלטפורמה.

כיום צופים בחברה שתזרים המזומנים ב־2021 יהיה שווה להוצאות, שיפור מהתחזית הקודמת שעל פיה ההכנסות היו מגיעות למיליארד דולר פחות לפני שיהיו שוות להוצאות. נטפליקס מסרה שהיא חושבת להחזיר לכמה בעלי מניות חלק מהכסף על ידי רכישה חזרה של מניותיה.

החברה מלוס גאטוס, קליפורניה, הודיעה שייצרה הכנסות של 6.64 מיליארד דולר ברבעון האחרון של השנה, עלייה מ־5.45 מיליארד דולר ברבעון האחרון של 2019. בכך עברה את תחזיות האנליסטים. אבל רווחי החברה ירדו ל־542 מיליון, או 1.19 דולר למניה, מ־587 מיליון, או 1.30 דולר למניה, בשנה שלפני כן. אנליסטים חזו רווח של 1.36 דולר למניה לתקופה האחרונה ביותר, כך לפי נתונים מחברת FactSet. לרבעון שנגמר ב־31 לדצמבר, הוסיפה נטפליקס נטו של יותר מ־8.5 מיליון מנויים, עלייה שעברה את תחזיתה לתקופה זו.

רוב הצמיחה של החברה ב־2020 קרתה בשני הרבעונים הראשונים, כשהקורונה והמאמץ לבלום את התפשטותה שינו ללא הכר את חיי היומיום ברחבי העולם. כמות המנויים החדשים ירדה, בינתיים, משנה לשנה עבור התקופה המקבילה, ירידה שהחברה אומרת שצפתה אותה. נטפליקס שלחה לעובדים קונפטי ובקבוק שמפניה לחגיגת 200 מיליון המנויים, כך אמר אדם המכיר את הנושא.

באוקטובר, העלתה נטפליקס את מחיר המנוי החודשי בתוכנית הפופולרית ביותר שלה, בדולר אחד ל־13.99 דולר לחודש. עדיין יש לחברה תוכניות בסיסיות יותר, כמו גם שירות פרמיום שכיום עולה 17.99 דולר לחודש.


גם דיסני+ צמחה בחסות הקורונה

נטפליקס אינה שירות הסטרימינג היחיד שהרוויח מהמגפה. דיסני+ כבר מתקרבת ל־90 מיליון מנויים מאז שהחל השירות בנובמבר 2019. החברה חזתה לאחרונה שתגיע ל־240 מיליון מנויים בכל העולם עד 2024. כמו נטפליקס, גם דיסני+ העלתה את מחיר המנוי החודש בדולר אחד, למחיר של 7.99 דולר לחודש החל ממרץ 2021.

פלטפורמת הסטרימינג החדשה HBO Max, של וורנר מדיה, הוצגה לראשונה במאי ולא צמחה בקצב דומה. עם זאת, החברה חשפה לאחרונה תוכניות להציג סרטי קולנוע של האחים וורנר בבכורה סימולטנית על גבי השירות בתקווה למשוך עוד מנויים. וורנר מדיה היא חברת בת של AT&T. שירות הסטרימינג של Comcast, Peacock, מציע מגוון תוכניות מנוי כולל אחת חינמית, ויש לשירות 26 מיליון מצטרפים חדשים.

החברות החדשות בשוק הצפוף הזה הן דיסקאברי+, של Discovery Communications, שהחל לפעול מוקדם יותר החודש, ופארמונט+, של ViacomCBS, אשר צפויה להתחיל להזרים תוכן במרץ בארה"ב, קנדה ודרום אמריקה.

תחרות היא אחת הסיבות לכך "שאנו זזים כל כך מהר לכיוון צמיחה וחיזוק ספריית התוכן המקורי שלנו על פני מגוון ז'אנרים ומדינות", נכתב במכתב של נטפליקס לבעלי המניות שלה. "האסטרטגיה שלנו פשוטה: אם אנו יכולים להמשיך לשפר את נטפליקס כל יום על מנת להביא יותר עונג למנויים שלנו, נוכל להישאר הבחירה הראשונה שלהם לבידור בסטרימינג".

נטפליקס דיווחה על גידול מואץ במספר המנויים בשווקים בינלאומיים ברבעון הרביעי, לעומת מספר המנויים בארה"ב, וזה ממשיך מגמה שנראתה לאחרונה לא מעט. בתקופה זו הוסיפה החברה 860 אלף מנויים בארה"ב ובקנדה, אך יותר מ־2 מיליון מנויים באסיה, יותר מ־1.2 מיליון מנויים בדרום אמריקה ויותר מ־4.5 מיליון מנויים חדשים באזור הכולל את אירופה, המזרח התיכון ואפריקה.

החברה מנסה להגיע לשווקים חדשים מחוץ לארה"ב, כולל באפריקה מדרום לסהרה שם כמה אנליסטים של התעשייה אומרים שהבידור בסטרימינג יתרחב במהירות בשנים הקרובות. 

ביום שלישי השבוע הודיעה נטפליקס שהיא צופה להוסיף עוד 6 מיליון מנויים ברבעון הקרוב, פחות מחצי מהכמות שנרשמה לשירות באותה תקופה בשנה שעברה, אז הייתה עלייה עצומה בסגרים עקב המגפה.

עוד כתבות

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

חיזבאללה ירה לעבר חיילים במרחב הר דב, צה"ל השיב אש

החות'ים טוענים: "תקפנו ספינה ישראלית כאות סולידריות עם הפלסטינים" ● בשל ההפגנות הפרו-פלסטיניות: אוניברסיטת דרום קליפורניה הודיעה על ביטול טקס הפתיחה ● דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' ● כל העדכונים

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

שי ג'ינפינג, נשיא סין, עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בבייג'ינג / צילום: Reuters, LEAH MILLIS

סין והמערב: בינתיים ממשיכים לדבר ולחרוק שיניים

מזכיר המדינה האמריקאי מגיע לבייג'ינג עם הפתעה לא נעימה: טיוטת סנקציות על בנקים סיניים, התומכים בתעשיית הנשק הרוסית ● איך לדבר עם סין? איך לחזות את מניעיה ומהלכיה? ומה לעשות במרגליה, ביישומוניה ובסטודנטים שלה? הדמוקרטיות המערביות מוסיפות להתלבט

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק