גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"הרכבת תאפס את ערך הדירות": מי מתנגדים למטרו ומדוע

אלפי תושבים ברעננה חוששים שפרויקט המטרו יפגע אנושות בערך בתיהם ובדרך נמיר בת"א דואגים שהרכבת לא תאפשר להם לבצע התחדשות עירונית ● בעוד יומיים יסתיים המועד להגשת השגות (התנגדויות) נגד המקטע הצפוני של קו המטרו M1 ● גלובס עושה סדר

מטרו / אילוסטרציה: shutterstock, שאטרסטוק
מטרו / אילוסטרציה: shutterstock, שאטרסטוק

תושבים בכל רחבי מטרופולין תל אביב נערכים בימים אלה להגשת התנגדויות (השגות) נגד התוכנית למקטע האחרון לבניית רכבת תחתית בגוש דן. ביום שלישי צפוי להסתיים המועד להגשת ההתנגדויות, וכבר כעת החלו להיערם ההתנגדויות מצד תושבים רבים.

בשכונת הפרחים ברעננה מנופפים במסמך כלכלי לפיו שווי בתיהם יירד לאפס. תושבים בדרך נמיר בתל אביב דואגים שהרכבת שתבנה מתחת לבתיהם לא תאפשר להם לקיים תוכניות התחדשות עירונית. ויש גם בעלי וילות יוקרתיות ברמת השרון שמתנגדים לתחנת רכבת סמוך לבתיהם.

יצוין כי מדובר בהשגות אך ורק נגד התוכנית לחלק הצפוני של קו המטרו M1, או בשמו התכנוני תת"ל 101ב. מדובר בקו המטרו הארוך ביותר - 85 ק"מ אורכו - המחבר את ערי השרון רעננה ורמת השרון, עם החלק הדרומי של המטרופולין-חולון ורמלה.

בשל אורכו של הקו הוא חולק לשניים, כאשר התוכנית למקטע הדרומי, הופקדה כבר בחודש יולי האחרון. מועדי הגשת ההתנגדויות לחלק הדרומי, כמו גם לתוכניות של שני קווי המטרו האחרים, M2, M3 הסתיימו בחודשים האחרונים. מי הגישו התנגדויות למקטע הצפוני? גלובס יצא לבדוק ומביא כמה מההתנגדויות הבולטות.

בת"א מזהירים שהמטרו יסכל התחדשות עירונית

תוואי המקטע שמתחיל מתחנה M15 "נמיר פנקס" עולה צפונה מתחת לדרך נמיר, עובר באלכסון מתחת לבתיהם ועובר מתחת לנחל הירקון לתחנת "גשר הירקון" ומשם, ממשיך צפונה. עשרות תושבים שמתגוררים בדרך נמיר 133-141 טוענים כי "בחירת מיקום התחנה מערבית לדרך נמיר וכפועל יוצא ממיקום התחנה, הסטת התוואי מערבה, הנה בחירה בלתי סבירה, שאינה נכונה ואינה נחוצה תכנונית, שכן אין כל היגיון או ערך תכנוני למיקום התחנה מערבית לדרך נמיר", נכתב בהתנגדות שלהם שהוגשה באמצעות עו"ד מיכה גדרון.

לפי המסמכים שהם הגישו, החשש הגדול שלהם הוא שעם מעבר קו המטרו בתת הקרקע לא ניתן יהיה ליישם בנכסי הנדל"ן שלהם התחדשות עירונית: "דיירים בבניינים נשוא ההשגה מצויים בשלבים מתקדמים של קידום היתר בנייה להריסת הבניינים בהם הם מתגוררים והקמת בניינים חדשים מכוח תמ"א 38. יותר מכך. עיריית תל אביב מקדמת בימים אלה תוכנית לרחוב נמיר אשר מטרתה להעצים את הבנייה לאורך רחוב זה. התוכנית מאפשרת להקים בניינים עד לגובה של 15 עד 25 קומות באיחוד של ארבעה מגרשים. העברת קו המטרו מתחת לבניינים יסכל בנייה כאמור בשל המגבלה על חפירת מרתפי חנייה מעל לתוואי הרכבת הקלה, דבר שיסכל פרויקטים אלה", כך נכתב.

דרך נמיר בתל אביב / צילום: Shutterstock, Boris-B

גם תושבים ברחוב רחוב רקנאטי שבצפון העיר הגישו התנגדות משלהם. מדובר ב-102 דיירים בבניינים 10, 12 ו-14 ברחוב רקאנטי שבנווה אביבים. הדיירים, באמצעות עורכי הדין ענת בירן ורון נבון, יצאו נגד הקמת תחנת המטרו רמת אביב ש"עתידה להיחפר ממש מתחת לדירותיהם", נכתב בהתנגדות. לדבריהם, "מיקום התחנה בוודאי ישפיע על המשיגים גם בעת הפעלת המטרו, שהרי מעבר תדיר של הרכבת מתחת לבנייני מגורים עלול לערער את יסודות הבניינים הגבוהים לאורך זמן ולגרום לרעידות ונזקים לבניינים. דבר שכלל לא נבדקה השפעתו בנוגע לבנייני המשיגים, שניבנו בתחילת שנות ה-80". בבקשתם הם מציעים להעביר את התחנה לשטח פתוח שנמצא מצפון למרכז שוסטר

בשכונה השלווה ברעננה חוששים שערך הבתים יצנח

שכונת 2005 (שמכונה לעתים הפרחים או קרית הפרחים) ממוקמת בדרום מערב רעננה. מדובר בשכונה אמידה, שבה מתגוררים כ-3,000 תושבים ושכוללת בנייה צמודת קרקע ובניה רוויה. לפי עסקאות שנעשו בה לאחרונה מחירו של קוטג' על דונם וחצי עשוי להגיע לכ-6 מיליון שקל.

לטענת תושבי השכונה, תוואי קו המטרו שצפוי לעבור מתחת לבתיהם ולמוסדות ציבור יאפס את ערך רכושם. לדבריהם, מניסיון במקומות אחרים בעולם, ניתן לדעת שדירות מגורים מעל תוואי רכבת המטרו סובלות מקרינה אלקטרומגנטית, ממטרדי רעש רבים ופגיעה קשה באיכות החיים. בנוסף, הם מתארים מצב של רעידות בזמן חציבת המנהרה, שיגרמו לנזקים חמורים למבנים.

הנחת היסוד של התושבים, המיוצגים ע"י עורך הדין והכלכלן שרון טל, היא שערך כל יחידת דיור הנמצאות על התוואי ירד לאפס: "התוואי הפוגעני יביא להחרבתה של שכונה יוקרתית ושקטה, מהאיכותיות שבאזור. ירידת ערך נגרמת לבעלי הנכסים כבר עתה, שהרי מי ירצה לרכוש נכס, שצפוי לעבור קטסטרופה?". לדבריהם הפגישה תהיה גם במוסדות ציבור, כמו בית הספר תלי שנמצא ברחוב הפרחים.

בית ספר תלי ברעננה / צילום: איל יצהר

במערב רמת השרון לא רוצים תחנה ליד הבית

תושבים מרחוב השרף היוקרתי במערב רמת השרון, הגישו השגה על הקמת תחנת מטרו בסמיכות לבתיהם. מדובר בשכונת וילות שקטה ופסטורלית, בשולי העיר, שגובלת בשדות חקלאיים, כשמדרום עובר כביש 5. "תחנת השרף במיקומה הנוכחי מיותרת, יעילותה מוטלת בספק, והיא מהווה בזבוז כספי ציבור שלא לצורך. ביחס הפוך לחוסר היעילות שלה, פוגעת התחנה פגיעה עצומה, בלתי סבירה ובלתי מידתית במשיגים ובתושבי הבתים הסמוכים בוודאי בשלב ההקמה, אך גם בשלב התפעול, שבו חלק מבנייני המשיגים בתוך התוואי והשאר בסמיכות רבה עד כדי שנושקים לתחנה ולתוואי המטרו", נכתב בהשגה שהגישו התושבים באמצעות עורכי הדין ענת בירן ורון נבון.

שדה חקלאי שנמצא בסמוך לרחוב השרף ברמת השרון / צילום: איל יצהר

הרצליה: לא להפקיע את החצר האחורית

בעלי הדירות שבבניין שברחוב טבנקין 9 בהרצליה מתנגדים להפקעת החצר שלהם. ההתנגדות שהוגשה גם היא ע"י עוה"ד בירן ונבון נשלחה מטעמם של 11 בעלי זכויות בקרקע. מדובר במגרש גדול יחסית בשטח של שני דונם, שעליו קיים בניין חדש יחסית בן חמש קומות. כחלק מהחלקה קיימים שני צמודי קרקע. לטענתם פתח הכניסה הצפון מזרחי של תחנת המטרו העתידית "בן גוריון" מתוכנן על חשבון שטח המבנים צמודי הקרקע.

"המשיגים דורשים כי ביתם יוצא מתחום הקו הכחול של התוכנית, משום שאין כל הצדקה כי יהיה בתוכו. נראה כי התכנון נעשה במברשת גסה ולא במכחול דק ועדין, כפי שמתחייב לעשות ברקמה עירונית בנויה ובמיוחד במגרש מגורים בו חיים ומתגוררים אנשים", נכתב בהתנגדות מטעמם.

ההשגה של בעלי הזכויות בטבנקין 9 מעלה עניין נוסף: "לא למותר לציין שלא קיימת בהוראת התוכנית שום התייחסות למה קורה אם יוחלט לפנות מבנה ולהרוס אותו. מה המשמעות? האם ישולמו פיצויי שכירות? מי יקים את המבנה מחדש אם ייהרס? מה משך הזמן שינתן לביצוע הפינוי?".

הפתרון שבעלי הקרקע מציעים הוא ביטול הכניסה הצפון מזרחית של התחנה, או ביטול התחנה כולה. "תחנת בן גוריון היא תחנה שכונתית, אין בסביבתה גורמי עניין מרכזיים, והאזור שבו היא ממוקמת הוא אזור מרכזי בעיר הרצליה, ולמעשה, מדובר באזור שברובו מיועד למגורים. על כן, מתעוררת שאלה בדבר סבירות מיקומה של תחנה זו, וספק גדול אם נבחר המיקום הנכון והמתאים למטרה זאת", נכתב.

לא לפגיעה בנחל אחיה ועמק הנרקיסים בפי גלילות

התנגדות אחרת הוגשה ע"י עו"ד יואב קרמר, שמייצג את חברי קבוצת הפייסבוק "שומרים על חורשת דרזנר ומערות אפקה שלנו". קבוצה זו שמה לה למטרה לשימור עמק הנרקיסים באזור פי גלילות, צפונית לרמת אביב ג'. בהתנגדות מטעמם נכתב כי "חברת נת"ע מקדמת תכנון דורסני ופוגעני בבואה להקים את מתקן 'המפלג' בדיוק במקום החיבור של נחל אחיה מצורתו מעל הקרקע לחיבור לתעלה התת קרקעית שעוברת מתחת לרכס הכורכר עליו בנויה צפון תל אביב". עוד נכתב כי "יהיה זה בכי לדורות אשר נובע מתכנון באייפד, אשר מתעלם לחלוטין מתנאי השטח והשיקולים הסביבתיים. מדובר בחוסר סבירות מנהלית בוטה אשר תביא לפגיעה בערכי טבע מוגנים, בערכי קהילה ובבריאות הציבור".

המטרו "גונב" את החניה של דיירי בניין ברחוב ויסוצקי בת"א

עו"ד צבי שוב, המייצג בעלי 32 יח"ד בבניין בן 8 קומות, שממוקם בין הרחובות ויסצקי ודרך נמיר, שלח לוות"ל השגה הנוגעת לתוכנית המטרו, המייעדת את החניון האחורי של הבניין, הכולל 27 חניות, ככניסה לתחנת המטרו. לדבריו: "כידוע, חניות בת"א הינן 'מצרך נדיר', הנעשה נדיר אף יותר עם שינויי המדיניות של הוועדה המומית ת"א בשנים האחרונות, במסגרתה תקן החניה למגורים ברובע 4, שבו מצוי המקרקעין, צומצם בתוכניות עתידיות ל-0.5 חניות לדירה בלבד".

ועוד הוא מוסיף: "ברור הדבר לכל כי צפוי להיווצר סבל רב לדיירי הבניין, החל ממטרדים רבים בסמיכות מיידית לדירותיהם, כגון: מפגעי רעש, רעידות, אבק, זיהום וכו', ועד פגיעה בתשתית וביציבות יסודות הבניין, הן בתקופת ההקמה ואף לאחר מכן".

אדם טבע דין: "אין תכנון בראיה כוללת"

ההשגה של עמותת אדם טבע ודין ארוכה וכללת נושאים עקרוניים רבים, כמו למשל, היעדר שיתוף ציבור, עקירת אלפי עצים ותיקים והיעדר הוראות מחייבות שידאגו לאיכות ההליכה במרחב התחנות. ואולם, הטענה המהותית ביותר בהתנגדות זו נוגעת להיעדר ראייה תכנונית כוללת.

יעל דורי, ראש תחום תכנון באדם טבע ודים (אט"ד), מסבירה כי אם רוצים בהעצמת המרחבים העירוניים מסביב לתחנות המטרו חייבים לתאם את התוכניות המקודמות בוות"ל עם התוכנית הכללית - תמ"א 70, שבה קיים פוטנציאל להעצמת הזכויות. "תכנון קווי המטרו חייב להיות מסונכרן יחד עם תוכניות הפיתוח מעל הקרקע, בייחוד בסביבת התחנות. תמ"א 70 צריכה להקדים את תוכניות המטרו ולקבוע להן את תוואי ומיקום הכניסות והיציאות ואילו שימושי קרקע יהיו לאורך תוואי המטרו", נכתב.

המסלול המפותל של תוכנית ות"לית

כאמור השבוע צפוי להסתיים המועד להגשת ההשגות. הגוף התכנוני שבמסגרתו מקודמת התוכנית, היא הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל). לפי החוק הוועדה צריכה לאפשר למגישי ההשגות להשמיע אותם בפניה בתוך תקופה של 30 יום, שלאחריה, הן עוברות לטיפול חוקר. כבר עתה מסתמן עיכוב משום שלאף אחת משלושת התוכניות שהוגשו עד כה (לקווים האחרים ולמקטע הדרומי של M1) לא יצא עדיין דוח חוקר.

יש הסוברים כי בכוונת הוות"ל להוציא דוח אחד שיתייחס לכל התוכניות ביחד. עם פרסום הדו"ח צפוי להתקיים דיון במליאת הוות"ל שם ייקבע אילו המלצות יתקבלו ואילו יידחו.

דינה של תוכנית ות"לית דומה לתוכנית מתאר ארצית, ולכן, אישורה האחרון של התוכנית הוא על ידי הממשלה. מכאן שאם השגות מסוימות לא יתקבלו, ניתן יהיה לפעול מולם רק באמצעות עתירות לבג"צ. כמו שזה נראה כרגע, עד שהתוכניות יאושרו, יעבור עוד זמן רב.

ממינהל התכנון נמסר: "פרויקט המטרו הינו אחד הפרויקטים המורכבים ביותר שתוכננו במדינת ישראל ואין ספק שיש לו השלכות רבות על הסביבה הבנויה במרחב. עם זאת, ברור לכולם שהמטרו התעכב שנים רבות בגלל סיבות שונות וככל שיעוכב יהיה קשה יותר לקדמו בתחום הסביבה הבנויה. לאור החשיבות בתכלול כלל ההיבטים הנוגעים לפרויקט המטרו, הוקם במינהל התכנון אגף המטרו, אשר מקדם הן את התוכנית למרחב תחנות המטרו (תמ"א 70) והן את התוכניות לתוואי המטרו בראייה מתכללת. בניגוד לנטען, קידום התכנון מקודם בהליך סדור, תוך שיתוף הציבור, הרשויות המקומיות וכלל הגורמים הרלוונטיים. צר לנו כי דווקא גופים המתיימרים להציג עצמם כשומרים על הסביבה, מתנגדים לתוכנית שתביא להפחתה משמעותית של השימוש ברכב פרטי".

עוד כתבות

רונאל פישר/ צילום : רפי קוץ

העד שהורשע ולקה בשכחה: פרשת רונאל פישר (שוב) מסתבכת

המשפט שהחל במאי 2015 העלה את קצב הדיונים לפני פרוץ הקורונה כך שהעדים נשמעו פעמיים בשבוע אך אז הגיע המגפה ● יוסי נחמיאס מגיע להעיד אחרי סאגה של שנתיים בהם מנהלים הצדדים דיונים הנוגעים לעדותו

בראל רונן / צילום: יונתן בלום

עובדי EY ישראל פתחו בסכסוך עבודה מול הנהלת הרשת בראשות רו"ח רונן בראל

העובדים דורשים לשפותם על עלויות ההעסקה מהבית, לאחר שהתברר ש-2020 הייתה שנה רווחית מאוד עבור הרשת ● יו"ר ארגון העובדים: "תקורות המעביד עברו למימון ע"י כיס העובד. בושה" ● EY: "סכסוך עבודה מיותר"

נועה קירל בפרסומת ל־yes+ בינתיים לא הכי הכי / צילום: צילום מסך

למרות ההשקעה והשיח שעוררה: הפרסומת של yes+ לא מובילה את הדירוגים

בדירוג הפרסומות זכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה, ממשיכים להוביל גם השבוע, האינטרנט של בזק ומשרד הבריאות ● חג הפסח המתקרב ופתיחת המסחר, מגבירים את הביקוש לפרסום

מימין: ראובן דרונג, עינת גז, עופר הרמן, מייסדי פאפאיה גלובל / צילום: Ira Prokhorov

עוד יוניקורן נולד: פאפאיה גלובל של עינת גז גייס 100 מיליון דולר

הסטארט-אפ שמפתח תוכנה לניהול כוח אדם ושכר לעובדים במדינות אחרות, גייס לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר ● המנכ"לית עינת גז: "אנחנו יקרים מדי לרכישה. בתסריט האופטימי נצא להנפקה תוך שנתיים"

הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי

הנאסד"ק מחק את העליות של 2021; הנפט מזנק ב-5%

המדדים נסחרים בירידות קלות סביב רמת הפתיחה, לעומת הנאסד"ק שמאבד 0.45%, והראסל שמאבד 1% ● פייבר ביטלה את הגיוס שתכננה בהיקף של כ-700 מיליון דולר ● ראדא הודיעה על התמחור בהנפקה

הבורסה לנ"ע בת"א אחד העם / צילום: תמר מצפי

בדרך לבורסה בת"א: שרין תהפוך לחברה הדואלית הראשונה מסינגפור

בהודעת החברה נכתב כי בעקבות עניין גובר במסחר במניה מצד משקיעים מישראל ולאחר שיחות עם בכירים בשתי הבורסות, הוחלט בחברה כי זהו צעד טבעי עבורה ● להערכת שרין, הדבר יסייע להגדלת המסחר גם מצד משקיעים מארה"ב

דדי גלעד ועופר צדיק, מייסדי טייטו קר / צילום: AlexArt

טייטו קר הישראלית משלימה גיוס של 100 מיליון דולר בעשרה חודשים

החברה, שמפתחת מערכת לביצוע בדיקות רפואיות מרחוק, הודיעה כי השלימה גיוס שני של 50 מיליון דולר ● הכנסות טייטו זינקו פי 2.5 בשנה האחרונה על רקע מגפת הקורונה

נתב"ג / צילום: צביקי אברמוביץ

בג"ץ דחה את הדיון בעתירות נגד סגירת השמיים לשבוע הבא

בעוד שהנוסעים וחברות התעופה קיוו לביטול תקנות סגירת השמיים, השופטים החליטו לדחות את הדיון לאחר שהממשלה תשנה את התקנות הקיימות ● השופטים ציינו כי הם חשים אי נוחות מהפרת זכויות האזרחים שאינם יכולים להיכנס לארצם

טים קוק, מנכ"ל אפל /  צילום: רויטרס Thomas Peter

אחרי האיחוד האירופי: גם בריטניה חוקרת את חנות האפליקציות של אפל

הרגולטור הממונה על התחרות בבריטניה הודיע היום כי יבדוק האם אפל מציבה תנאים לא הוגנים ולא תחרותיים על בעלי האפליקציות בחנות האפסטור ● זהו ניסיון נוסף של הרגולטורים הבריטים לתפוס עמדה מובילה במאבק מול ענקיות הטכנולוגיה אחרי הפרישה מהאיחוד

iJump פארק טרמפולינות ואקסטרים / צילום: iJump

אתרי הבילוי והאטרקציות המשפחתיות יורשו לפתוח למחוסנים ולמחלימים - הילדים לא יוכלו להיכנס

ביום ראשון הקרוב צפוי המשק להיפתח מחדש תחת מגבלות התו הירוק, ואיתו גם אתרי בילוי ופעילות לכל המשפחה ● אלא שלאתרים יוכלו להיכנס רק מחוסנים או מחלימים, מה שמשאיר את קהל היעד העיקרי שלהם - ילדים - מחוץ לתמונה ● "בשעה שלקניונים ילדים יכולים להיכנס, לאתרי בילוי שחלקם באוויר הפתוח הוחלט שלא"

מנכ"ל פייזר אלברט בורלא / צילום: Associated Press, Pablo Martinez Monsivais

הביקור נדחה: מנכ"ל פייזר לא יגיע לישראל בשבוע הבא

הסיבה לביטול ביקורו של אלברט בורלא לא פורסמה, אך היא עשויה להיות קשורה לביקורת כי הוא לוקח חלק בתעמולת הבחירות של נתניהו ● פייזר: "הביקור יתואם בהמשך, ככול הנראה, לקראת סוף האביב"

דירות בבנייה / צילום: רפי קוץ, גלובס

קניתם דירה חדשה? כך תקבלו אותה בקרוב מהקבלן

פגישה בדירה עם הקבלן לפני קבלת המפתח ובדיקה שהמים בברזים עובדים לפני שהמובילים מגיעים: מדריך לתקנות החדשות שמקדם משרד השיכון ושנועדו להקל על חיי רוכשי דירות חדשות

הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי

תשואות עולות וכלכלה מתחזקת: החלום של המשקיעים בחובות

מנהליהן של BDCs - חברות פיננסיות המשקיעות בחוב של עסקים קטנים ובינוניים - חולמים על עליית תשואות באג"ח ממשלתיות, על שיפור בתנאי אשראי של חברות ועל התחזקות הכלכלה - בדיוק שלושת התנאים שמגדירים היום את סביבת ההשקעה בארה"ב ● BIZD היא קרן סל העוקבת אחר מדד חברות ה-BDC הגדולות בארה"ב

מסעדת אייבי רחוב אברהם לינקולן פינת סעדיה הגאון / צילום: איל יצהר

קרן ריאליטי מוכרת לבנייני העיר הלבנה והפניקס שטח ב-183 מ' ש'

החברות קונות מקרן ריאליטי מתחם שבו פעלה בעבר מרכזיית בזק בפינת הרחובות סעדיה גאון ולינקולן ● ריאליטי רכשה את השטח לפני שש שנים תמורת 122 מיליון שקל

ג'ו ביידן / צילום: Rogelio V. Solis, AP

הנשיא ביידן תומך בהקשחת הקריטריונים לקבלת "צ'קים מהממשלה" בעקבות משבר הקורונה

בעקבות השינויים הצפויים, בין 8 ל־12 מיליון אמריקאים שהיו אמורים לקבל צ'קים במסגרת התוכנית שהוצגה בבית הנבחרים, לא יקבלו אותם ● השינוי נועד לפייס מחוקקים רפובליקאים ודמוקרטים־שמרניים ● עפ"י אחת הערכות, השינוי יחסוך לממשלה כ־15 מיליארד דולר בלבד מעלות התוכנית של 1.9 מיליארד דולר

"קולד ברו" בפחית / צילום: איתי בן סימון

שטראוס רוצה להביא לישראל את בשורת ה"קולד ברו" בפחית

מדובר בחליטת קפה בפחית תחת המותג בינז שתימכר בשלב הראשון ברשת AM:PM ובבתי הקפה של שטראוס, ובהמשך תתרחב לחניות נוחות נוספות ● עד היום המותג בינז שווק רק במכירה ישירה לצרכן וזו תהיה הפעם הראשונה ששטראוס תכניס אותו לרשתות הקמעונאות

גבי ויצמן, ד”ר גלית דשא, ליאת שחר, פאדי אל עוברה, נוא ג’השאן בטשון / צילום: יונתן בלום, יח"צ

"הפלורליזם והגיוון הופכים אותנו לחדשניים יותר ומביאים להצלחה עסקית"

מה יביא להצלחה של תוכניות גיוון בארגונים, ומה יכשיל אותן? ● שורה של מומחים התכנסו לדון בנושא במסגרת סדרת מפגשי האונליין "תוכנית עבודה", המתקיימת בשיתוף תנובה

מיכה קאופמן, מנכ"ל פייבר / צילום: עומר הכהן, יח"צ

פייבר ביטלה את ההנפקה על רקע הירידות בשווקים; המניה עולה ב-3.7% במסחר המוקדם

פייבר הכריזה שלשום כי היא יוצאת לגיוס ענק של 700 מיליון דולר בהנפקת מניות, שאותו אמורים היו להוביל שלושה מבנקי ההשקעות הגדולים בוול סטריט: ג'יי.פי מורגן, גולדמן סאקס ומורגן סטנלי

קנצלרית גרמניה, מרקל ושר הבריאות הגרמני בדיון ממשוך בפרלמנט בנוגע להמשך הסגר / צילום: Associated Press, Markus Schreiber

גרמניה האריכה את הסגר בפעם השלישית; "הפער מול ישראל רק הולך ומתרחב"

באופן רשמי יימשך הסגר בגרמניה עד ל-28 במרץ לפחות, אך בשבועות הקרובים יורשו התושבים לקיים פגישות של יותר משני משקי-בית, ייפתחו מרכזי גינון ומוצרים לבית, חנויות יורשו לקבל לקוחות שיתאמו זאת מראש, והלימודים ימשיכו במתכונת מסוימת

הריסת בניין בפתח תקווה במסגרת פרויקט תמ"א2\38 / צילום: גיא ליברמן

החזית נגד ביטול תמ"א 38: האם התוכנית לחיזוק מבנים תחזור?

בפיקוד העורף חוששים שבניינים לא יחוזקו, וברשות להתחדשות טוענים כי עיריות יכשילו בנייה • דיון סוער שהתקיים השבוע במועצה הארצית לתכנון ולבנייה עשוי לסלול את חזרתה של תמ"א 38