גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

השותף של רמי לוי נחשף: "שילמנו ביוקר, אבל אנחנו מצפים שישראייר תכפיל את השווי שלה"

איש העסקים שלום חיים נחשף לראשונה ומספר על העסקה שבה רכש יחד עם רמי לוי את השליטה בישראייר ● מה הוא חושב על הטענות ששילמו ביוקר, על ההתמחרות מול יגאל דמרי ומוטי בן משה, והאם חברת התעופה תפסיק לטוס בשבת?

שלום חיים, יו”ר ובעלי טעמן, מבעלי השליטה בישראייר / צילום: איל יצהר
שלום חיים, יו”ר ובעלי טעמן, מבעלי השליטה בישראייר / צילום: איל יצהר

אפשר לברך על המוגמר: חברת התעופה ישראייר עברה לידי בעלים חדשים, יותר משנתיים מאז שבעליה הקודמים, קבוצת אי.די.בי הקורסת, שמה אותה על המדף. לאחר הליך של מכרז שנוהל על-ידי נאמן, קרב משפטי ולא מעט אמוציות, עברו מניות השליטה בישראייר לידי החברה הבורסאית בי.ג'י.איי של רמי לוי ושלום חיים (51%) וכן לידי רמי לוי עצמו (24%). יתרת 25% ממניות ישראייר נותרו בידי נאמן אי.די.בי ויועברו לידי מחזיקי אג"ח ט' של החברה.

שווי ישראייר המשתקף מהרכישה עומד על כ-180 מיליון שקל - סכום שמתקרב לזה שנידון עוד לפני פרוץ משבר הקורונה, שטילטל את ענף התעופה העולמי. עד כמה המחיר לא טריוויאלי, ויש שיגידו אף מנותק מהמציאות, תמחיש עסקה אחרת שפורסמה השבוע, ובמסגרתה קבוצת IAG (בריטיש איירווייז ואיבריה) תרכוש את חברת התעופה הספרדית אייר אירופה ב-500 מיליון אירו - בדיוק חצי מחיר מזה שהיא סיכמה עליו עם גלובליה, בעלת אייר אירופה, שלושה חודשים לפני פרוץ המשבר.

בעוד רמי לוי, בעלי רשת המזון הנושאת את שמו, המוכר בכל בית בישראל, מספק הצהרה יומרנית על רצונו "להפוך את ישראייר לחברה הלאומית של מדינת ישראל",  מספר לגלובס שלום חיים, שותפו הפחות מוכר, שמתראיין כאן לראשונה, על התזמון של רכישת חברת תעופה בשיא המשבר החמור בתולדות הענף:  "זו השקעה של ניצול הזדמנויות", אומר חיים. "ברור שכשמשקיעים בתקופה שהשמים בהירים וכל אחד יודע את הסיכונים, זה סיפור אחר".

 

"אנשים לא יפסיקו לטוס"

"אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שלמרות המשבר, זה ענף שלא יילך לאיבוד", אומר חיים. "אנשים לא יפסיקו לטוס. ברור שברכישת חברה בעת כזו יש סיכון גדול יותר, אבל קיבלנו החלטה לקנות חברה שאנחנו חושבים שהיא טובה, עם הנהלה מצוינת ועובדים מסורים, שהוכיחה את עצמה במשבר. הרצון לנצח בכל מחיר משך אותנו לחברה. אנחנו לא נוקטים גישה פחדנית של לדומם מנועים ולהתכסות בשמיכה עד שייגמר האירוע.

"אנחנו מצפים שכשהמשבר ייפתר, נצא ממנו ראשונים, כי כבר כיום אנחנו רואים יותר אור מחושך. כשהתחלנו לחשוב על לרכוש את ישראייר, עוד לא היו חיסונים. אנחנו מביאים בחשבון שנתיים קשות. ב-2021 אנחנו מעריכים קצב התאוששות של 40%, וברבעון האחרון של 2022 נגיע לממדים של 2019. הבאנו מראש בחשבון שישראייר היא גם חברת תיירות, ובזרוע הזו יש לנו פוטנציאל עם בתי מלון שמשתייכים לעסקי הנדל"ן הפרטיים של רמי לוי ובעוד דברים בשרשרת הערך".

חיים הוא יו"ר ובעלי חברת טעמן שיווק מזון. מאז 1978 הוא עובד בעסק המשפחתי שהקים סבו, חנות למוצרי מזון שהוקמה בשוק מחנה יהודה בירושלים. לימים התרחבה החנות הקטנה לעסק ליבוא מוצרי מזון כשרים, שמנהלים שלום חיים ואחיו דרור חיים. בשנת 2000 הוקמה החברה הבת טעמן נדל"ן. "טעמן עוסקת כמעט בכל קטגוריה מתחום המזון, משימורים ועד לשוקולדים. היבוא והייצור של מגוון גדול של מוצרים נולד מהצורך של השוק החרדי", אומר חיים.

"בכל חנות לממכר מזון בקהילה החרדית נהיה בעשירייה הראשונה של המוצרים המובילים. ב-4-5 השנים האחרונות התרחבנו גם למגזר הכללי ברשתות הגדולות. בשנות ה-2000 לקחנו את ההון שצברנו, והחלטנו כירושלמים לעסוק בבנייה בירושלים וברדיוס של 30-40 ק"מ מסביבה. אנחנו בונים בצור הדסה, בבית שמש, במודיעין ובמעלה אדומים, בקצב של 700-800 דירות בשנה".

 

 

"גם תיירות היא מוצר קמעונאי"

על הסינרגיה בין תחום המזון, הנדל"ן וכעת התעופה אומר חיים: "בסוף אנחנו מוכרים מוצר קמעונאי. כשיש לך הבנה מה הצרכן רוצה, זה לא משנה מה תמכור לו, וזו ההצלחה שלנו. גם תיירות היא מוצר קמעונאי, וזה מתחבר לעסק שאנחנו מובילים כבר 40 שנה. המוטו שלי הוא להבין את נפש הצרכן, כשאני תמיד שם את עצמי כצרכן עם ההבנה שמה שיתאים לי, יתאים לשוק.

"כרטיס טיסה הוא מוצר צרכני שלא שונה משמפו הוואי. אם אני שם את המגפה בצד לרגע, בסוף זה מוצר שאנשים ימשיכו לצרוך. אם אנחנו יודעים לעבוד מול הצרכן, זה אותו דבר. יש פה את העוצמה של רמי לוי עם חצי מיליון חברי מועדון ועוד 300 אלף מחזיקי כרטיס אשראי רמי לוי. כשאנשים ייכנסו לסופרמרקט לקנות חלב או דגים, הם ייראו על המדף גם חבילה של ישראייר וייצאו גם עם נופש.

"רמי ואני מסתובבים בעולם סביב כל נושא המכר. נכון שבעיקר סביב מזון, אבל מבחינתנו זה לא שונה. הדגש הוא על הזמינות. הסופרמרקט הוא אחד המקומות היחידים שאפשר להסתובב בו גם בימי הסגר, ומעכשיו אנשים ייראו חבילות של ישראייר. אנחנו יודעים להביא דברים זולים, וגם פה החבילות יהיו בדגש מחיר. בתוך עמי אני חי. אני מדבר עם אנשים שמחפשים חבילות זולות, שיאפשרו להם לטוס פעמיים-שלוש בשנה. זה כבר לא אירוע מיוחד, אלא מאסט. כמו שזה היה פעם, זה ימשיך להיות גם אחרי".

"ביולי-אוגוסט נוצרו ביקושים מטורפים"

להבדיל מעובדי תחום התעופה בישראייר, שלא הוצאו לחופשה ללא תשלום, עובדי התיירות, שמונים כ-60% מכלל עובדי החברה, מצויים בחל"ת. אם לתעופה ייקח זמן להתאושש, לתיירות ייקח אף יותר.

לדברי חיים, "כגודל הסיכון, גודל הסיכוי. ההאטה בביקוש היא מלאכותית מכורח ההגבלות. ביולי-אוגוסט, כשפתחו את בתי מלון ואחרי כן את 'האיים הירוקים' באילת, נוצרו ביקושים מטורפים. כל תחום התרבות והפנאי לא ייעלם, תיירות נהפכה להיות צורך בסיסי. אנשים טסים שלוש פעמים בשנה, זה לא מה שהיה בעבר".

אבל ההפסדים עשויים להימשך לאורך שנים. האם אתם נערכים עם כרית הון להשקעות נוספות ולמימון החברה לעתיד?
מוטי חזן, מנכ"ל בי.ג'י.איי ועסקי הנדל"ן הפרטיים של רמי לוי, משיב על כך: "בישראייר נעשו לא מעט פעולות התייעלות בהקטנת ההוצאות, וזו יעילות שתישאר לאחר המשבר ובמידת הצורך נזרים עוד כסף".

לגבי מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס, אומר חיים: "כולנו ירושלמים וכולנו רוצים להחזיר הרבה עסקים שאבדו לעיר. גם סירקיס הוא ירושלמי, ובלעדיו לא היינו עושים את העסקה". סירקיס מציין כי המשבר הוביל לירידה של כ-30 מיליון דולר בשווי המטוסים של ישראייר אל מול עלייה בהיקף החובות - מ-25 מיליון דולר ב-2019 ל-60 מיליון דולר ב-2020 (בגלל נטילת הלוואה של 170 מיליון שקל ב-75% ערבות המדינה).

לדברי סירקיס, "במקביל עידכנו את חוזי החכירה, עיגנו הסכמים בתחזוקת המנועים ומול ירידת הערך של המטוסים יש לנו תוכנית הצטיידות שגובשה עוד קודם לכן: את שבעת מטוסי ישראייר (ארבעה מטוסי איירבוס A320 ושלושה מטוסי ATR) נחליף בשבעה מטוסי איירבוס 220 (מטוסים צרי גוף לטווח טיסה בינוני) חדשים. היקף העסקה הוא 230 מיליון דולר, וחלק מהמטוסים יהיה בבעלות, חלקם בחכירה וחלקם ב'מכירה וחכירה מחדש'".

אורי סירקיס,  מנכ"ל ישראייר / צילום: איל יצהר

"נוכל להיות בעלים של בתי מלון"

בישורת האחרונה של המאבק על רכישת ישראייר, לוי שם בפרונט את ליבת העסקים שלו והתייחס לחיבור לא רק למועדון הלקוחות, שעל בסיסו יוקם מועדון תעופה, אלא גם ליכולת הקנייה שלו, שתחלחל למזון במטוס ולמוצרי רשת רמי לוי שיימכרו בעגלות הדיוטי פרי.

"אין שורה בדוח הכספי שלא יכולה להיות לזה השפעה", אומר סירקיס. "עמלות הבנקים, ריביות, אשראים, עלויות פרסום והרכש בסיסי. מה שאנחנו קונים בשקל, רמי לוי ושלום חיים יודעים לקנות בחצי שקל. על זה תוסיפו את החיבור עם הרשת והקשר עם הלקוח לשיווק חבילות ואמצעים פיננסיים, כמו הלוואות לרכישת חופשה והלוואות לפריסת ההוצאה בחו"ל. זה יתרון שייקח את ישראייר לעשור הבא".

לדברי חזן, מנכ"ל בי.ג'י.איי ועסקי הנדל"ן הפרטיים של רמי לוי, חברת הנדל"ן של לוי כבר התחילה בחשיפה למגזר המלונאות, והיא פועלת כיום בפיתוח של ארבעה בתי מלון: מלון בפאפוס קפריסין, שנמצא בשיפוץ וצפוי להיפתח בתוך חצי שנה; מלון בעיר פורטו בפורטוגל, שנמצא בבנייה; ושני מלונות בירושלים, בטיילת ארמון הנציב ובדרך חברון, שמצויים בשלב של היתרי בנייה.

"ביעדי ליבה כמו בלגרד או בולגריה, הגענו למצב שרשתות בינלאומיות פונות אלינו ואומרות 'פתחנו מלון חדש - קבלו מחירים בהרצה ושווקו אותם בחבילות", מספר סירקיס. "יש יזם שקנה ממפרק מלון ברודוס במיליון שקל, בהלוואה שאנחנו העמדנו לו בתמורה למחירים נוחים לשלוש שנים. סיטואציה כזו לא תחזור. עכשיו נוכל להיות הבעלים של בתי מלון בעצמנו".

מוטי חזן, מנכ"ל בי.ג’י.איי וחברת הנדל"ן הפרטית  של רמי לוי / צילום: איל יצהר

"היינו הצדיקים היחידים בסדום"

שלושת המתמודדים שעלו לשלב הסופי בהליך המכירה של ישראייר, כללו גם את מוטי בן משה, באמצעות חברת דור אלון שבשליטתו, ואת יגאל דמרי, באמצעות זרוע ההשקעות הפרטית שלו.

איך הרגשתם עם התנהגות המתמודדים האחרים במכרז, ובמיוחד עם ההגשה המאוחרת של הצעת דמרי ועם הערעור לעליון של בן משה, לאחר הבחירה בכם בידי הנושים והנאמן?
חיים: "התחלנו במגעים מול אי.די.בי כבר בפברואר 2020 - כלומר, עוד לפני הפירוק שלה ועוד לפני שהתחילה ההתעניינות מצד דמרי והאחרים. ככל שעשינו עוד פגישות עם סירקיס ועם הטייסים, התרשמנו שיש פה חברה אמיצה.

"הדבר הראשון שהרשים אותנו, היה הטיסות שהם עשו להשבת נוסעים לישראל בתחילת הקורונה, בזמן שהחברות המתחרות נכנסו להדממה. המשא ומתן התחיל במחיר שנע סביב 100-120 מיליון שקל, וככל שהתמונה התבהרה, גם דרך ההסכם עם איחוד האמירויות - המחיר עלה.

"רמי ואני יודעים לעסוק ביושר, וכך נהגנו לאורך כל הדרך. היינו הצדיקים היחידים בסדום. היה מקומם ומרגיז שגם בן משה הגיש הצעה אחרי המועד בסבב השני, וגם דמרי. לא נהוג להתנהג ככה בעסקים. זה הרגיז אותנו, אבל לא פגע במוטיבציה לרכוש את החברה.

"נכון שבסוף שילמנו מחיר גבוה יותר ממה שחשבנו שהוא המחיר הנכון, אבל אנחנו מצפים שישראייר תכפיל את השווי שלה מכמעט 200 מיליון שקל כיום - ככה שלקראת 2023-2024, השווי שלה יישק ל-500 מיליון שקל".

האם התוכנית העתידית כוללת גם מיזוג עם ארקיע?
חיים: "יהיו מיזוגים, ואולי גם עם חברות תיירות, ולא רק תעופה. בשנתיים-שלוש הקרובות ישראייר תרכוש עוד מוצרים, שיעזרו לה להיות חברת תיירות גדולה, ואולי גם את ארקיע. מבחינתנו כל מה שקשור לתיירות והוא בהזדמנות, כמו מטוסים ובתי מלון, הוא מעניין.

"אנחנו נדל"ניסטים. אנחנו יודעים לקנות במקומות טובים. לקראת סוף המשבר, לישראייר יהיו יותר נכסים. אני לא יכול להתייחס למיזוג מיידי עם ארקיע, כי אני לא יודע מה מצבה. אנחנו אנשי עסקים עם ראש פתוח, ואם מיזוג יעשה שכל וייתן ערך לבעלי המניות, נהיה שם. כך גם לגבי מיזוג עם אל על.

"אני לא רואה שיש צורך בשלוש חברות תעופה בישראל. בחרנו את החברה שיש לה את האפשרות להישאר יציבה. גם אל על וגם ארקיע היו על המדף, אבל ישראייר הייתה הכי נכונה, כי היא הוכיחה את עצמה בניהול המשבר - ולכן הפוטנציאל שלה הכי גדול, ולא משנה מה הגודל האבסולוטי שלה".

סירקיס מוסיף כי "העובדה שפועלות בישראל שלוש חברות, מקטינה את כושר התחרות מול החברות מחו"ל, ובסופו של דבר, היא פוגעת בצרכן. אחרי שישראייר תיסחר בבורסה, וגם ארקיע ניצבת בפני כניסה לבורסה, יהיה נוח יותר לבצע את המהלכים האלה ולבצע מיזוגים, גם עם חברות זרות וגם עם חברות סיטונאיות. אם ענקית תיירות כמו TUI תרצה אחיזה במזרח התיכון, נרצה להיות חלק באירוע הזה".

כפי שנחשף בגלובס, החברה הבת של אל על סאן דור תצטרף לאל על ותפסיק לטוס בשבת. האם גם ישראייר בכיוון הזה?
חיים: "באני מאמין האישי שלי, אני יהודי דתי, שומר שבת, וכל העסקים שלי סגורים בשבת. אנחנו מכבדים את שומרי השבת, וזאת לא גחמה פרטית שלי, זה הדנ"א של היהדות. בצד העסקי, אנחנו בשלבים של בחינה. נבחן את המשמעויות הכלכליות של האפשרות לצמצם את הפעילות בשבת.

"אנחנו רוצים להגיע למצב שבו יש יום מנוחה בשבוע גם לטייסים. יש הרבה עסקים שלא עובדים בשבת, וזה יכול לכלול גם את התעופה. הדיון בנושא השבת היה בעיקר בתקשורת, כנגזרת מתפיסת עולמם של בעלי המניות, אבל עוד לא העמקנו בזה. אנחנו מבינים במסחר, אבל עדיין פחות בתעופה. בתוך 2-3 חודשים נהיה חכמים יותר גם במובן הזה".

שלום חיים

גיל: 64 ● עיסוק: יו"ר ובעלים משותפים בטעמן שיווק מזון ● מגורים: יליד שכונת נחלאות ותושב גבעת זאב בירושלים ● קריירה: "שנה אחרי שהתחלתי ללמוד באוניברסיטה פרשתי, כשרכשנו ב-1978 את חברת המזון". משווקים מזון בכשרות מהודרת, 90% מיובא ו-10% מיוצר בישראל ("עלויות הייצור בארץ גבוהות, זול יותר לייבא") ● את רמי לוי הכיר בסוף שנות ה-70 כשהשניים הפיצו מוצרי מזון למכולות בירושלים. לפני חמש שנים נכנסו לשותפות בחברת שי אודם המחזיקה ב-80% מחברת בי.ג'י.איי. באמצעות טעמן חיים מייצר גם למותג הפרטי של רמי לוי. לפני כשנתיים השניים ניסו להשתלט על ויליפוד ללא הצלחה ● מצב משפחתי: נשוי פלוס 6, מתוכם 4 נשואים

עוד כתבות

צבי ויליגר, אייל רביד, איתן יוחננוף, איציק אברכהן / צילום: איל יצהר, גבע טלמור, סיון פרג'

רשות התחרות סגרה את התיקים נגד ויליפוד ויפאורה בפרשת תיאום המחירים. מה הלאה?

רשות התחרות סגרה את התיקים נגד ויליפוד ויפאורה־תבורי, לאחר שגם שטראוס, אושר עד ורמי לוי נחלצו מהחשדות בפרשה ● מנגד, אייל רביד ואיתן יוחננוף יצטרכו להתמודד בבית המשפט ● כעת, העיניים נשואות לשופרסל - השחקנית המרכזית האחרונה שטרם הוכרע בעניינה

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון / צילום: ap, Mark Schiefelbein

האם הפחתת ריבית של רבע אחוז מספיקה כדי להניע את שוק הנדל"ן?

הורדת הריבית הצפויה מעוררת תקוות בענף הנדל"ן, אך מומחים מזהירים שהציפיות מוגזמות: גם ריבית נמוכה יותר לא תפתור את משבר המחירים וההיצע ● וגם: מתי נתחיל לראות הקלה משמעותית יותר במשכנתא?

צבי ויליגר, יו''ר ויליפוד / צילום: איל יצהר

רשות התחרות סגרה את תיק החקירה נגד צבי ויליגר ו-ויליפוד

במסגרת פרשת תיאום המחירים בענף המזון, רשות התחרות חשדה כי יו"ר ויליפוד צבי ויליגר ניסה להגיע להסדר כובל על העלאת מחירים באמצעות התבטאויות פומביות ● כעת, לאחר שימוע שנערך בנושא, מודיעה הרשות על סגירת התיק

אלירן בן יהודה / צילום: יח''צ

אלירן בן יהודה מונה למנכ"ל החטיבה המסחרית של קבוצת קשת

בן יהודה ינהל את מערך ההכנסות של הקבוצה הן בערוץ 12 והן באפיקי הדיגיטל, לצד ניהול חברת ההחזקות ● ב-20 השנה האחרונות הוא החזיק בתפקידי ניהול בכירים בתעשיות ההייטק והמדיה

מגדל עלית ביוני 2025 / צילום: Reuters, Anadolu

חצי שנה אחרי מבצע עם כלביא: השיפוצים במגדל עלית ברמת גן טרם החלו

הדיירים, שקיבלו דיור חלופי לשנה מהיום שבו התפנו מהמלונות, עוד מחכים שיסוכמו כל הפרטים הנדרשים לתחילת העבודות ● בעירייה מדגישים כי הנושא לא באחריותם, ומנסים לעזור, וברשות המסים אומרים: "בקרוב תתקבל החלטה"

משרד קופ''ח כללית / צילום: Shutterstock

מסתמן פתרון למשבר הביטוח הסיעודי שטלטל את קופות החולים

קופת החולים כללית נקלעה לפני שנה למשבר סביב הביטוח הסיעודי ומצאה עצמה תחת איום להיוותר ללא חברה מבטחת ● במשרד הבריאות אף הודיעו כי כלל הקופות לא יוכלו לקלוט מבוטחים חדשים החל מינואר 2026 ● לגלובס נודע כי מסתמן פתרון וכי בכללית נערכים לצאת למכרז חדש שצפוי למשוך לפחות חברת ביטוח אחת

מנכ''ל שיבא יצחק קרייס וסמנכ''ל טכנולוגיות באנבידיה העולמית מיכאל כגן / צילום: יחידת הצילום שיבא

הביקור של סמנכ"ל אנבידיה העולמית שהוביל לפרויקט שאפתני יחד עם שיבא

שיבא ואנבידיה הכריזו על שיתוף פעולה שאפתני: פענוח הגנום האנושי ● בהסכם שותף גם בית החולים האמריקאי המוביל מאונט סיני ● "הפרויקט יכול להיות בסיס דרמטי לצמיחה כלכלית שלנו", אומר מנכ"ל שיבא, שיתארח ביום ראשון בוועידת ישראל לעסקים של גלובס

שלמה קרמר / צילום: שלומי יוסף

שלמה קרמר משיק קרן תמיכה באמנים: "רציתי לעשות תיקון"

שלמה קרמר ופרופ' נעמה פרידמן משיקים מיזם פילנתרופי לתמיכה באמנים ותיקים ללא ביטחון כלכלי ● קבוצת מסעדנים, בהם עדן בן זקן ובעלה שוקי ביטון, פותחים מסעדה איטלקית כשרה בראשון לציון בהשקעה של 10 מיליון שקל ● ובתחום המינויים: תפקידי הנהלה חדשים בזפרן, בקורנית דיגיטל ובעמיתים ● אירועים ומינויים

הפגנה נגד גיוס חרדים בירושלים / צילום: Reuters, Ilia Yefimovich

בג"ץ למדינה: גבשו תוך 45 יום מדיניות אפקטיבית לגיוס חרדים

הרכב של חמישה שופטי בג"ץ קבע כי על המדינה לגבש מדיניות שתביא לגיוס אמיתי של חרדים • בג"ץ: "אין לאפשר המשך מתן הטבות שניתנות בקשר ישיר או עקיף להשתמטות מחובת הגיוס" • השופטים ביקרו בחריפות את המדינה על כמעט "התנערות" מוחלטת מהחוק, והוציאו צו מוחלט לפיו יש להתחיל בהליכים פליליים נגד משתמטים חרדים

אילן רביב, מנכ''ל מיטב / צילום: רמי זרנגר

מיטב: פשרה משפטית הקפיצה את הרווח ליותר מחצי מיליארד שקל

בית ההשקעות של משפחות סטפק וברקת הגיע להיקף נכסים מנוהלים הדומה לזה של חברות ביטוח ● ראלי של כמעט 1000% במניה בשלוש שנים הפך את בעלי השליטה למיליארדרים

לגדר או להיות חשוף למט''ח? / צילום: Shutterstock

"השמדת ערך עצומה": האם לאחר התחזקות השקל עדיין כדאי לנטרל את סיכון המט"ח ב־S&P 500

המשקיעים הישראלים בקרנות ובמסלולים מחקי מדד ה־S&P 500 פספסו השנה ובגדול, בעיקר בגלל התחזקות השקל מול הדולר ● האם כעת, כשהמטבע האמריקאי כה נמוך, עדיין מומלץ לנטרל את רכיב המט"ח בהשקעה? ● וגם: מה לעשות אם לא רוצים "להמר" על כיוון השקל־דולר?

מנכ''ל אנבידיה ג'נסן הואנג / צילום: ap, Carl Court

המלכוד שמסתתר בדוחות של החברה הגדולה בעולם

הדוח של אנבידיה, שיפורסם הלילה, פוגש שוק שמפחד פתאום מהוצאות הבינה מלאכותית ● 320 מיליארד דולר יעופו כהרף עין לכאן או לכאן ● הצפי הוא לזינוק של מעל 50% בהכנסות וברווח ● בינתיים כמה ממשקיעי העל מהמרים על ירידה במניה ● וגם, האם יש בועה בוול סטריט? בכירי וול סטריט מספקים תשובות סותרות

הכתובת שרוססה הלילה על בניין רשת 13 / צילום: רשת 13

"דם הבוגדים עוד יותר לפרסום": ברשת 13 מגישים תלונה במשטרה על גרפיטי מסית

ברשת 13 הביעו זעזוע עמוק מהאירוע ומביטויי האלימות וההפחדה הגוברים כלפי עיתונאים וגופי תקשורת בישראל ● "מדובר בחציית קו אדום נוספת במסגרת גל מתמשך של איומים והפחדות"

מתנגדים בריטים מפגינים מול הבניין המיועד להקמת השגרירות / צילום: ap, Kin Cheung

אזהרה למחוקקים בבריטניה: "ציידי ראשים" סינים מרגלים אחריכם

בפנייה חריגה מזהיר שירות הביטחון הבריטי MI5: סין מפעילה רשת ריגול ברשת לינקדאין ומנסה לגייס מקורבים לבכירים כדי לצבור השפעה בווסטמינסטר ● בייג'ין מכחישה: "המצאה טוטאלית"

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה מעורבת בתל אביב; מדד הבנקים קפץ בכ-1.5%, אלביט נפלה

אלביט זכתה בחוזים ממשרד הביטחון בהיקף של כ־210 מיליון דולר ● קבוצת דלק דיווחה על רווחי שיא ● השקל יורד הבוקר ל-3.27 שקלים לאחר שנחלש בכ-2% בשבוע ● מנכ"ל ישראכרט, רן עוז מסכם את הקדנציה שלו ב שראכרט בצורה חיובית, הרווח זינק ב-23% ● בוול סטריט זוהי פתיחת נובמבר הגרועה ביותר מזה עשור, נמשכת הרוטציה אל המניות הקטנות, מדד השבבים בטריטוריית תיקון

חדשות ההייטק / צילום: Shutterstock

בעקבות התכתבויות עם ג’פרי אפשטיין: הבכיר האמריקאי שהתפטר מדירקטוריון OpenAI

שר האוצר האמריקאי לשעבר, הודיע על התפטרותו מדירקטוריון OpenAI בעקבות פרסום התכתבויות שניהל עם ג’פרי אפשטיין ● אלו הם חילופי ההנהלה בצמרת של מספר סטארט-אפים ישראליים ● ג'ף בזוס מקים סטארט-אפ AI חדש, ויחזור לנהל חברה לראשונה מאז עזב את אמזון ● וגם: שלושה גיוסי הון בתחומי הנדל"ן המניב, הפינטק והבינה המלאכותית בלטו השבוע בקרב חברות טכנולוגיה ישראליות ● חדשות ההייטק

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בעליות, לקראת הדוחות הכספיים של אנבידיה

הנאסד"ק עלה בכ-0.6% ● אנבידיה תפרסם את תוצאותיה הכספיות לאחר נעילת יום המסחר ● אלפאבית טיפסה בכ-3%, על רקע אופטימיות סביב מודל ה-AI החדש שלה ● הביטקוין צונח ונסחר סביב 89 אלף דולר ● מחירי הנפט יורדים

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

עם תמיכה מוורן באפט: הענקית שהפכה למניה הלוהטת בוול סטריט

השבוע השיקה גוגל את הגרסה החדשה של מודל ה־AI שלה ג'מיני 3, והבטיחה ביצועים משופרים ● ההשקה מצטרפת לצמיחת יחידת הענן, דוחות חיוביים והתפזרות העננה הרגולטורית שריחפה מעליה ● המניה במגמת עלייה ונראה שאחרי המשבר, החברה חוזרת למרכז העניינים

תקיפות צה''ל ברצועת עזה / אילוסטרציה: ap, Leo Correa

חמאס הפר את ההסכם, צה"ל תקף בכירים בזרוע הצבאית בתגובה

בצבא שיגרו איום לחמאס: "הפרה של הפסקת האש" ● בכיר בבית הלבן: "נשמור על היתרון האיכותי של צה"ל במזרח התיכון" ● טראמפ: "יורש העצר ואני ניצור ברית חזקה ועוצמתית יותר מאי פעם ● צה"ל תקף תשתיות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון ● התקיפה החריגה אמש בלבנון: סיכול ניסיון של חמאס להוציא פיגועים בגבול ● שר הביטחון והרמטכ"ל סיירו היום בדרום סוריה ● עדכונים שוטפים

חברות הייטק / צילום: Shutterstock

שורה של חברות ישראליות נמכרו בהפסד: עכשיו גם החברה הזו מהרצליה

לפי ההערכה, נמוגו נמכרה בעסקת מניות בשווי של עשרות מיליוני דולרים, ככל הנראה בין 20 ל-40 מיליון דולר לחברה צרפתית קטנה בשם AB Tasty ● הסטארט-אפ מהרצליה גייס כ-84 מיליון דולר והגיע בעבר לשווי של 177 מיליון דולר