גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

השותף של רמי לוי נחשף: "שילמנו ביוקר, אבל אנחנו מצפים שישראייר תכפיל את השווי שלה"

איש העסקים שלום חיים נחשף לראשונה ומספר על העסקה שבה רכש יחד עם רמי לוי את השליטה בישראייר ● מה הוא חושב על הטענות ששילמו ביוקר, על ההתמחרות מול יגאל דמרי ומוטי בן משה, והאם חברת התעופה תפסיק לטוס בשבת?

שלום חיים, יו”ר ובעלי טעמן, מבעלי השליטה בישראייר / צילום: איל יצהר
שלום חיים, יו”ר ובעלי טעמן, מבעלי השליטה בישראייר / צילום: איל יצהר

אפשר לברך על המוגמר: חברת התעופה ישראייר עברה לידי בעלים חדשים, יותר משנתיים מאז שבעליה הקודמים, קבוצת אי.די.בי הקורסת, שמה אותה על המדף. לאחר הליך של מכרז שנוהל על-ידי נאמן, קרב משפטי ולא מעט אמוציות, עברו מניות השליטה בישראייר לידי החברה הבורסאית בי.ג'י.איי של רמי לוי ושלום חיים (51%) וכן לידי רמי לוי עצמו (24%). יתרת 25% ממניות ישראייר נותרו בידי נאמן אי.די.בי ויועברו לידי מחזיקי אג"ח ט' של החברה.

שווי ישראייר המשתקף מהרכישה עומד על כ-180 מיליון שקל - סכום שמתקרב לזה שנידון עוד לפני פרוץ משבר הקורונה, שטילטל את ענף התעופה העולמי. עד כמה המחיר לא טריוויאלי, ויש שיגידו אף מנותק מהמציאות, תמחיש עסקה אחרת שפורסמה השבוע, ובמסגרתה קבוצת IAG (בריטיש איירווייז ואיבריה) תרכוש את חברת התעופה הספרדית אייר אירופה ב-500 מיליון אירו - בדיוק חצי מחיר מזה שהיא סיכמה עליו עם גלובליה, בעלת אייר אירופה, שלושה חודשים לפני פרוץ המשבר.

בעוד רמי לוי, בעלי רשת המזון הנושאת את שמו, המוכר בכל בית בישראל, מספק הצהרה יומרנית על רצונו "להפוך את ישראייר לחברה הלאומית של מדינת ישראל",  מספר לגלובס שלום חיים, שותפו הפחות מוכר, שמתראיין כאן לראשונה, על התזמון של רכישת חברת תעופה בשיא המשבר החמור בתולדות הענף:  "זו השקעה של ניצול הזדמנויות", אומר חיים. "ברור שכשמשקיעים בתקופה שהשמים בהירים וכל אחד יודע את הסיכונים, זה סיפור אחר".

 

"אנשים לא יפסיקו לטוס"

"אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שלמרות המשבר, זה ענף שלא יילך לאיבוד", אומר חיים. "אנשים לא יפסיקו לטוס. ברור שברכישת חברה בעת כזו יש סיכון גדול יותר, אבל קיבלנו החלטה לקנות חברה שאנחנו חושבים שהיא טובה, עם הנהלה מצוינת ועובדים מסורים, שהוכיחה את עצמה במשבר. הרצון לנצח בכל מחיר משך אותנו לחברה. אנחנו לא נוקטים גישה פחדנית של לדומם מנועים ולהתכסות בשמיכה עד שייגמר האירוע.

"אנחנו מצפים שכשהמשבר ייפתר, נצא ממנו ראשונים, כי כבר כיום אנחנו רואים יותר אור מחושך. כשהתחלנו לחשוב על לרכוש את ישראייר, עוד לא היו חיסונים. אנחנו מביאים בחשבון שנתיים קשות. ב-2021 אנחנו מעריכים קצב התאוששות של 40%, וברבעון האחרון של 2022 נגיע לממדים של 2019. הבאנו מראש בחשבון שישראייר היא גם חברת תיירות, ובזרוע הזו יש לנו פוטנציאל עם בתי מלון שמשתייכים לעסקי הנדל"ן הפרטיים של רמי לוי ובעוד דברים בשרשרת הערך".

חיים הוא יו"ר ובעלי חברת טעמן שיווק מזון. מאז 1978 הוא עובד בעסק המשפחתי שהקים סבו, חנות למוצרי מזון שהוקמה בשוק מחנה יהודה בירושלים. לימים התרחבה החנות הקטנה לעסק ליבוא מוצרי מזון כשרים, שמנהלים שלום חיים ואחיו דרור חיים. בשנת 2000 הוקמה החברה הבת טעמן נדל"ן. "טעמן עוסקת כמעט בכל קטגוריה מתחום המזון, משימורים ועד לשוקולדים. היבוא והייצור של מגוון גדול של מוצרים נולד מהצורך של השוק החרדי", אומר חיים.

"בכל חנות לממכר מזון בקהילה החרדית נהיה בעשירייה הראשונה של המוצרים המובילים. ב-4-5 השנים האחרונות התרחבנו גם למגזר הכללי ברשתות הגדולות. בשנות ה-2000 לקחנו את ההון שצברנו, והחלטנו כירושלמים לעסוק בבנייה בירושלים וברדיוס של 30-40 ק"מ מסביבה. אנחנו בונים בצור הדסה, בבית שמש, במודיעין ובמעלה אדומים, בקצב של 700-800 דירות בשנה".

 

 

"גם תיירות היא מוצר קמעונאי"

על הסינרגיה בין תחום המזון, הנדל"ן וכעת התעופה אומר חיים: "בסוף אנחנו מוכרים מוצר קמעונאי. כשיש לך הבנה מה הצרכן רוצה, זה לא משנה מה תמכור לו, וזו ההצלחה שלנו. גם תיירות היא מוצר קמעונאי, וזה מתחבר לעסק שאנחנו מובילים כבר 40 שנה. המוטו שלי הוא להבין את נפש הצרכן, כשאני תמיד שם את עצמי כצרכן עם ההבנה שמה שיתאים לי, יתאים לשוק.

"כרטיס טיסה הוא מוצר צרכני שלא שונה משמפו הוואי. אם אני שם את המגפה בצד לרגע, בסוף זה מוצר שאנשים ימשיכו לצרוך. אם אנחנו יודעים לעבוד מול הצרכן, זה אותו דבר. יש פה את העוצמה של רמי לוי עם חצי מיליון חברי מועדון ועוד 300 אלף מחזיקי כרטיס אשראי רמי לוי. כשאנשים ייכנסו לסופרמרקט לקנות חלב או דגים, הם ייראו על המדף גם חבילה של ישראייר וייצאו גם עם נופש.

"רמי ואני מסתובבים בעולם סביב כל נושא המכר. נכון שבעיקר סביב מזון, אבל מבחינתנו זה לא שונה. הדגש הוא על הזמינות. הסופרמרקט הוא אחד המקומות היחידים שאפשר להסתובב בו גם בימי הסגר, ומעכשיו אנשים ייראו חבילות של ישראייר. אנחנו יודעים להביא דברים זולים, וגם פה החבילות יהיו בדגש מחיר. בתוך עמי אני חי. אני מדבר עם אנשים שמחפשים חבילות זולות, שיאפשרו להם לטוס פעמיים-שלוש בשנה. זה כבר לא אירוע מיוחד, אלא מאסט. כמו שזה היה פעם, זה ימשיך להיות גם אחרי".

"ביולי-אוגוסט נוצרו ביקושים מטורפים"

להבדיל מעובדי תחום התעופה בישראייר, שלא הוצאו לחופשה ללא תשלום, עובדי התיירות, שמונים כ-60% מכלל עובדי החברה, מצויים בחל"ת. אם לתעופה ייקח זמן להתאושש, לתיירות ייקח אף יותר.

לדברי חיים, "כגודל הסיכון, גודל הסיכוי. ההאטה בביקוש היא מלאכותית מכורח ההגבלות. ביולי-אוגוסט, כשפתחו את בתי מלון ואחרי כן את 'האיים הירוקים' באילת, נוצרו ביקושים מטורפים. כל תחום התרבות והפנאי לא ייעלם, תיירות נהפכה להיות צורך בסיסי. אנשים טסים שלוש פעמים בשנה, זה לא מה שהיה בעבר".

אבל ההפסדים עשויים להימשך לאורך שנים. האם אתם נערכים עם כרית הון להשקעות נוספות ולמימון החברה לעתיד?
מוטי חזן, מנכ"ל בי.ג'י.איי ועסקי הנדל"ן הפרטיים של רמי לוי, משיב על כך: "בישראייר נעשו לא מעט פעולות התייעלות בהקטנת ההוצאות, וזו יעילות שתישאר לאחר המשבר ובמידת הצורך נזרים עוד כסף".

לגבי מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס, אומר חיים: "כולנו ירושלמים וכולנו רוצים להחזיר הרבה עסקים שאבדו לעיר. גם סירקיס הוא ירושלמי, ובלעדיו לא היינו עושים את העסקה". סירקיס מציין כי המשבר הוביל לירידה של כ-30 מיליון דולר בשווי המטוסים של ישראייר אל מול עלייה בהיקף החובות - מ-25 מיליון דולר ב-2019 ל-60 מיליון דולר ב-2020 (בגלל נטילת הלוואה של 170 מיליון שקל ב-75% ערבות המדינה).

לדברי סירקיס, "במקביל עידכנו את חוזי החכירה, עיגנו הסכמים בתחזוקת המנועים ומול ירידת הערך של המטוסים יש לנו תוכנית הצטיידות שגובשה עוד קודם לכן: את שבעת מטוסי ישראייר (ארבעה מטוסי איירבוס A320 ושלושה מטוסי ATR) נחליף בשבעה מטוסי איירבוס 220 (מטוסים צרי גוף לטווח טיסה בינוני) חדשים. היקף העסקה הוא 230 מיליון דולר, וחלק מהמטוסים יהיה בבעלות, חלקם בחכירה וחלקם ב'מכירה וחכירה מחדש'".

אורי סירקיס,  מנכ"ל ישראייר / צילום: איל יצהר

"נוכל להיות בעלים של בתי מלון"

בישורת האחרונה של המאבק על רכישת ישראייר, לוי שם בפרונט את ליבת העסקים שלו והתייחס לחיבור לא רק למועדון הלקוחות, שעל בסיסו יוקם מועדון תעופה, אלא גם ליכולת הקנייה שלו, שתחלחל למזון במטוס ולמוצרי רשת רמי לוי שיימכרו בעגלות הדיוטי פרי.

"אין שורה בדוח הכספי שלא יכולה להיות לזה השפעה", אומר סירקיס. "עמלות הבנקים, ריביות, אשראים, עלויות פרסום והרכש בסיסי. מה שאנחנו קונים בשקל, רמי לוי ושלום חיים יודעים לקנות בחצי שקל. על זה תוסיפו את החיבור עם הרשת והקשר עם הלקוח לשיווק חבילות ואמצעים פיננסיים, כמו הלוואות לרכישת חופשה והלוואות לפריסת ההוצאה בחו"ל. זה יתרון שייקח את ישראייר לעשור הבא".

לדברי חזן, מנכ"ל בי.ג'י.איי ועסקי הנדל"ן הפרטיים של רמי לוי, חברת הנדל"ן של לוי כבר התחילה בחשיפה למגזר המלונאות, והיא פועלת כיום בפיתוח של ארבעה בתי מלון: מלון בפאפוס קפריסין, שנמצא בשיפוץ וצפוי להיפתח בתוך חצי שנה; מלון בעיר פורטו בפורטוגל, שנמצא בבנייה; ושני מלונות בירושלים, בטיילת ארמון הנציב ובדרך חברון, שמצויים בשלב של היתרי בנייה.

"ביעדי ליבה כמו בלגרד או בולגריה, הגענו למצב שרשתות בינלאומיות פונות אלינו ואומרות 'פתחנו מלון חדש - קבלו מחירים בהרצה ושווקו אותם בחבילות", מספר סירקיס. "יש יזם שקנה ממפרק מלון ברודוס במיליון שקל, בהלוואה שאנחנו העמדנו לו בתמורה למחירים נוחים לשלוש שנים. סיטואציה כזו לא תחזור. עכשיו נוכל להיות הבעלים של בתי מלון בעצמנו".

מוטי חזן, מנכ"ל בי.ג’י.איי וחברת הנדל"ן הפרטית  של רמי לוי / צילום: איל יצהר

"היינו הצדיקים היחידים בסדום"

שלושת המתמודדים שעלו לשלב הסופי בהליך המכירה של ישראייר, כללו גם את מוטי בן משה, באמצעות חברת דור אלון שבשליטתו, ואת יגאל דמרי, באמצעות זרוע ההשקעות הפרטית שלו.

איך הרגשתם עם התנהגות המתמודדים האחרים במכרז, ובמיוחד עם ההגשה המאוחרת של הצעת דמרי ועם הערעור לעליון של בן משה, לאחר הבחירה בכם בידי הנושים והנאמן?
חיים: "התחלנו במגעים מול אי.די.בי כבר בפברואר 2020 - כלומר, עוד לפני הפירוק שלה ועוד לפני שהתחילה ההתעניינות מצד דמרי והאחרים. ככל שעשינו עוד פגישות עם סירקיס ועם הטייסים, התרשמנו שיש פה חברה אמיצה.

"הדבר הראשון שהרשים אותנו, היה הטיסות שהם עשו להשבת נוסעים לישראל בתחילת הקורונה, בזמן שהחברות המתחרות נכנסו להדממה. המשא ומתן התחיל במחיר שנע סביב 100-120 מיליון שקל, וככל שהתמונה התבהרה, גם דרך ההסכם עם איחוד האמירויות - המחיר עלה.

"רמי ואני יודעים לעסוק ביושר, וכך נהגנו לאורך כל הדרך. היינו הצדיקים היחידים בסדום. היה מקומם ומרגיז שגם בן משה הגיש הצעה אחרי המועד בסבב השני, וגם דמרי. לא נהוג להתנהג ככה בעסקים. זה הרגיז אותנו, אבל לא פגע במוטיבציה לרכוש את החברה.

"נכון שבסוף שילמנו מחיר גבוה יותר ממה שחשבנו שהוא המחיר הנכון, אבל אנחנו מצפים שישראייר תכפיל את השווי שלה מכמעט 200 מיליון שקל כיום - ככה שלקראת 2023-2024, השווי שלה יישק ל-500 מיליון שקל".

האם התוכנית העתידית כוללת גם מיזוג עם ארקיע?
חיים: "יהיו מיזוגים, ואולי גם עם חברות תיירות, ולא רק תעופה. בשנתיים-שלוש הקרובות ישראייר תרכוש עוד מוצרים, שיעזרו לה להיות חברת תיירות גדולה, ואולי גם את ארקיע. מבחינתנו כל מה שקשור לתיירות והוא בהזדמנות, כמו מטוסים ובתי מלון, הוא מעניין.

"אנחנו נדל"ניסטים. אנחנו יודעים לקנות במקומות טובים. לקראת סוף המשבר, לישראייר יהיו יותר נכסים. אני לא יכול להתייחס למיזוג מיידי עם ארקיע, כי אני לא יודע מה מצבה. אנחנו אנשי עסקים עם ראש פתוח, ואם מיזוג יעשה שכל וייתן ערך לבעלי המניות, נהיה שם. כך גם לגבי מיזוג עם אל על.

"אני לא רואה שיש צורך בשלוש חברות תעופה בישראל. בחרנו את החברה שיש לה את האפשרות להישאר יציבה. גם אל על וגם ארקיע היו על המדף, אבל ישראייר הייתה הכי נכונה, כי היא הוכיחה את עצמה בניהול המשבר - ולכן הפוטנציאל שלה הכי גדול, ולא משנה מה הגודל האבסולוטי שלה".

סירקיס מוסיף כי "העובדה שפועלות בישראל שלוש חברות, מקטינה את כושר התחרות מול החברות מחו"ל, ובסופו של דבר, היא פוגעת בצרכן. אחרי שישראייר תיסחר בבורסה, וגם ארקיע ניצבת בפני כניסה לבורסה, יהיה נוח יותר לבצע את המהלכים האלה ולבצע מיזוגים, גם עם חברות זרות וגם עם חברות סיטונאיות. אם ענקית תיירות כמו TUI תרצה אחיזה במזרח התיכון, נרצה להיות חלק באירוע הזה".

כפי שנחשף בגלובס, החברה הבת של אל על סאן דור תצטרף לאל על ותפסיק לטוס בשבת. האם גם ישראייר בכיוון הזה?
חיים: "באני מאמין האישי שלי, אני יהודי דתי, שומר שבת, וכל העסקים שלי סגורים בשבת. אנחנו מכבדים את שומרי השבת, וזאת לא גחמה פרטית שלי, זה הדנ"א של היהדות. בצד העסקי, אנחנו בשלבים של בחינה. נבחן את המשמעויות הכלכליות של האפשרות לצמצם את הפעילות בשבת.

"אנחנו רוצים להגיע למצב שבו יש יום מנוחה בשבוע גם לטייסים. יש הרבה עסקים שלא עובדים בשבת, וזה יכול לכלול גם את התעופה. הדיון בנושא השבת היה בעיקר בתקשורת, כנגזרת מתפיסת עולמם של בעלי המניות, אבל עוד לא העמקנו בזה. אנחנו מבינים במסחר, אבל עדיין פחות בתעופה. בתוך 2-3 חודשים נהיה חכמים יותר גם במובן הזה".

שלום חיים

גיל: 64 ● עיסוק: יו"ר ובעלים משותפים בטעמן שיווק מזון ● מגורים: יליד שכונת נחלאות ותושב גבעת זאב בירושלים ● קריירה: "שנה אחרי שהתחלתי ללמוד באוניברסיטה פרשתי, כשרכשנו ב-1978 את חברת המזון". משווקים מזון בכשרות מהודרת, 90% מיובא ו-10% מיוצר בישראל ("עלויות הייצור בארץ גבוהות, זול יותר לייבא") ● את רמי לוי הכיר בסוף שנות ה-70 כשהשניים הפיצו מוצרי מזון למכולות בירושלים. לפני חמש שנים נכנסו לשותפות בחברת שי אודם המחזיקה ב-80% מחברת בי.ג'י.איי. באמצעות טעמן חיים מייצר גם למותג הפרטי של רמי לוי. לפני כשנתיים השניים ניסו להשתלט על ויליפוד ללא הצלחה ● מצב משפחתי: נשוי פלוס 6, מתוכם 4 נשואים

עוד כתבות

פרויקט תמ"א 38 בקריות. הוחלט על היטל השבחה בשיעור 25% בלבד / צילום: פאול אורלייב

כדאיות כלכלית ליזם - גם כשערכי הקרקע נמוכים

ועדת הערר במחוז צפון קבעה כי סעיף 23 לתמ"א 38 - המאפשר לעיר להכין תוכנית
מקומית משלה - יכול לשמש ככלי להבטחת כדאיות כלכלית ליזם, במקרה הצורך

 

 

אילן רביב, מנכ"ל מיטב דש / צילום: ישראל הדרי

מיטב דש מגדיל אחיזתו בסוכנויות ביטוח: רוכש את החזקות שותפיו בסלע ב-12.2 מיליון שקל

בית ההשקעות חתם על הסכם לרכישת 40% ממניות סלע סוכנות לביטוח, כך שההחזקה הכוללת שלו תעמוד על 100% ● סכום הרכישה משקף לסוכנות שווי של כ-30.5 מיליון שקל ● במיטב דש ציינו כי המנכ"לים המשותפים של סלע ימשיכו בתפקידם

מניית גיימסטופ מזנקת על רקע המלצות ב-WallStreetBets / צילום: Shutterstock, Hanson-Leung

עליית גיימסטופ מאלצת את קרנות הגידור לחשב מסלול מחדש

קרנות המשקיעות במניות ספציפיות, כיסו את פוזיציות השורט שלהן ושינו את טכניקות המכירה בחסר שלהן, בניסיון למזער הפסדים

אתר הבנייה באשדוד בו נהרג היום פועל / צילום: איחוד הצלה

מקרה מוות שלישי מהתחשמלות בפרויקט תמ"א בשלוש שנים

פועל בניין התחשמל למוות בפרויקט תמ"א 38 באשדוד ● בשל סכנת התחשמלות חובשי מד"א הדריכו פועלים אחרים כיצד לבצע פעולות החייאה, אך לשווא

חנן שמש ואבי כ"ץ / צילום: תמר מצפי ואילן בשור

השותף שנעלם, הבנק שעיקל והברקזיט: כך קרסה ההשקעה ברחוב פולנד 19-20 בלונדון

עשרות משקיעים בחרו בשנת 2014 להשקיע בפרויקט של קרן הגשמה בלונדון • זה נגמר בהפסד של 100% מכספם • פודקאסט הנדל”ן של גלובס, "כסף בקיר", צלל להליכים המשפטיים שמלווים את הכישלון האנגלי ● פרק מיוחד ● האזינו

אביגדור ליברמן, ישראל ביתנו / צילום: שלומי יוסף, גלובס

מה אפשר לעשות עם 20 מיליארד שקל? שיעור חשבון לצוות הסושיאל של ליברמן

הקמפיין של ליברמן טוען ש"שילוב חרדים בעבודה יניב למדינה 20 מיליארד שקל, שיספיקו לעוד 20 בתי חולים, 2,000 רופאים, קצבת זקנה גדולה פי 10…" ● אז זהו, שלא כל כך ● המשרוקית של גלובס

אסון הזפת בשמורת גדור. המדינה אינה מסוגלת לנטר את הנעשה בים / צילום: Associated Press, Ariel Schalit

מחדל הזפת: כיצד ייתכן שכתמי שמן צפו בים התיכון, אך איש לא הבחין בהם

ניתוח של תצלומי לוויין שנחשף כעת מצביע על כ-10 כתמים החשודים כנפט בלב ים התיכון, בימים שקדמו להגעת הזפת לחופי ישראל ● עם זאת, המשרד להגנת הסביבה לא קיבל התראות בזמן אמת ● לפי גרינפיס, התצלומים מעידים על תופעה יומיומית המתרחשת באזורנו

משה חוגג / צילום: יונתן בלום

משה חוגג יכניס פעילות קריפטו לשלד בורסאי בהשקעה של 20 מיליון שקל

בעלי מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים וקבוצת משקיעים בראשותו התקשרו במזכר הבנות עם קמן קפיטל, שבראשה עומד היו"ר והמנכ"ל יואל יוגב, להסכם שבמסגרתו ירכשו את השליטה בחברה ● מחיר הביטקוין צנח 21% בשבוע האחרון

השאטל האוטונומי החדש של מובילאי. יפעל גם בישראל בעתיד / צילום: יח"צ

מהפכה ללא נהג: המדיניות המבולבלת של ישראל בנושא המכוניות האוטונומיות

משרד התחבורה הצהיר החודש על כוונות "להביא את מהפכת הרכב האוטונומי לישראל" ולהתחיל בניסויים מתקדמים ברכב לא מאויש • עם זאת, מאחורי "המהפכה" המקומית מסתתרים שלל אינטרסים מסחריים, מיסויים ופוליטיים • מורה נבוכים למי נגד מי בתחום

אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף

קאמבק בבורסה: התמתנו הירידות החדות בסגירת המסחר

התמתנו הירידות בבורסה: מדד ת"א 35 ירד ב-0.3% ומדד ת"א 90 ננעל סביב רמת הפתיחה ● זאת בהמשך לירידות שנרשמו בסוף השבוע האחרון בוול סטריט על רקע עליית התשואות על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים לרמה של 1.6% - מה שעשוי להוות אלטרנטיבה ל'חניית' ההשקעות באג"ח על פני המניות

תלמידים נבחנים בבחינות בגרות / צילום: באובאו

שר החינוך: שנת הלימודים תוארך גם לחודש יולי

לפי השר גלנט, לימודי חודש יולי ייוחדו לסגירת פערים במקצועות היסוד והם יהיו חלק מתוכנית בת 4 חלקים המיועדת לכיתות א'-יא' ● בנוסף אמר שר החינוך כי הוא הנחה את כל הגורמים לפתוח בצורה מלאה את מערכת החינוך החל מיום שלישי הקרוב

מבנה בנין אברהם הוסטל / איור: גיל ג'יבלי

עכשיו זה רשמי: קבוצת עזריאלי רכשה את אברהם הוסטל בתל אביב ב-180 מיליון שקל

רשת אברהם הוסטל שכרה ב-2016 את הקומות העליונות של המבנה לתקופה של 20 שנים ● החברה הודיעה כי החוזה יימשך עד 2035, אז תבנה במקום 110 יח"ד להשכרה

דיפלומטים רוסים חוזרים מצפון קוריאה על עגלת עץ / צילום: Associated Press, Russian Foreign Ministry Press Service

הדרך הארוכה הביתה: דיפלומטים רוסים יצאו מצפון קוריאה על עגלת־רכבת מעץ שמופעלת בידיים

לאחר שנתקעו במדינה הסגורה, מאז שאטמה את הגבולות בגלל המגפה, מצאו הדיפלומטים דרך יצירתית לחזור הביתה

אזרחית ממלאת דלק עם כפפות בצל הקורונה / צילום: איל יצהר, גלובס

החל מחצות: מחיר הדלק יעלה ב-27 אגורות

המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת בשירות עצמי יעמוד על 5.99 שקל

וולף משה / צילום: עינת לברון

המיזוג הגדול בשוק התשלומים נפל. מי הבנקים שהתנגדו?

ככל הידוע, הביטול של הצעת הרכש קורה משום תשובתם השלילית של כמה מבעלי המניות של מס"ב ● לפי הערכות, מי שלא תמכו בהשלמת הצעת הרכש הם הפועלים ודיסקונט ● בינואר פורסמה הצעת רכש שהוערכה בהיקף של כ-230 מיליון שקל ● מס"ב ושב"א הן חברות אחיות, שמחוברות בחלקים מהותיים רבים בפעילויותיהן

שר הביטחון בני גנץ / צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון, יח"צ

הקלה ברגולציה על יבוא מוצרים אלחוטיים לישראל

שר התקשורת בני גנץ חתם הבוקר על תקנות חדשות שיפטרו מוצרים רבים מהצורך לקבל את אישור המשרד, במהלך שיעודד את היבוא ואת התחרות בשוק המוצרים האלחוטיים

רחוב בתל אביב בסגר השלישי / צילום: איל יצהר

מקדם ההדבקה נושק ל-1: המשך פתיחת המשק בסכנה

כך עולה מנתוני משרד הבריאות ● גם בדוח היומי של אמ"ן מדווחים על מגמה דומה: "השבוע נפתח בהיקף תחלואה גבוה ובעצירת מגמת הירידה" ● במשרד הבריאות הגדירו את תמונות ההתקהלות ברחבי הארץ כ"תמונות איומות", שאת התוצאה שלהן נרגיש בעוד שבועיים

שי באבד / צילום: אלון רון

מהאוצר לשוק העסקי: שי באב"ד ינהל את עסקיו של מוטי בן משה בישראל

באבד ייכנס לתפקיד בתחילת יוני, לאחר שתסתיים תקופת הצינון שלו ● בנובמבר האחרון נחשף בגלובס כי על רקע הפריחה המחודשת של שוק ההנפקות בתל אביב, מרחיבה אקסטרה ישראל, זרוע ההחזקות הפרטיות של בן משה, את פעילותה בשוק ההון

פרופ' אמיר ירון / צילום: יונתן בלום

הדולר בשיא של 3 חודשים, הקרדיט לבנק ישראל? לא בהכרח

אחרי שצלל באמצע ינואר לשפל של 25 שנים, הדולר משלים עלייה של כמעט 6% אל מעל 3.3 שקלים ● מדוע סוחרי המט"ח לא ממהרים לייחס את שינוי המגמה לבנק ישראל, והאם הכל מתחיל ונגמר בירידה בשוקי המניות שייצרה ביקושים למט"ח

מישל סיבוני / צילום: איל יצהר

מסר למשקיעים: קבוצת הראל קבעה מדיניות לחלוקת דיבידנד

בכך מצטרפת הראל להפניקס, כששתיהן מתכוונות לחלק לבעלי המניות לפחות 30% מהרווח השנתי ● במקביל הראל מבצעת שינוי מבני שצפוי לשחרר לה דיבידנד חד פעמי 310 מיליון שקל