גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מצחי סולטן ועד רוני קוברובסקי: כולם רוצים להשתתף בחגיגת ההנפקות של שותפויות המו"פ

הרעב הגובר בשוק להשקעות במיזמי טכנולוגיה מייצר גל הולך וגדל של הנפקות שותפויות מו"פ, שמקבל דחיפה גם מהקלות רישום משמעותיות שמעניקה להן הבורסה ● הטרנד הזה מושך אליו שורת שמות בולטים של פעילים ויזמים בשוק המקומי, ונכון לעכשיו נראה שהוא רק ילך ויתעצם

צחי סולטן + שוקי אברמוביץ / צילום: אסף מרדכי
צחי סולטן + שוקי אברמוביץ / צילום: אסף מרדכי

אחרי הקנאביס, המטבעות הדיגיטליים והאנרגיה הירוקה נראה כי טרנד נוסף שכובש את הבורסה בת"א לאחרונה הוא זה של הנפקת שותפויות מו"פ. מהלכי ההנפקה, שצוברים תאוצה, מושכים אליהם לא מעט שמות של פעילים בולטים במגזר העסקי המקומי, שנמנים עם יזמיהן ומנהליהן של כעשר שותפויות - שחלקן כבר גייסו עשרות מיליוני שקלים וחלקן בדרך לשם.

בין מי שרתמו את שמותיהם לייזום שותפויות מו"פ ניתן למצוא את אנשי שוק ההון צחי סולטן, אייל בקשי ושוקי אברמוביץ, משקיעים בעלי "כיסים עמוקים" דוגמת ליאון רקנאטי, ליגד רוטלוי ויגאל לנדאו, וגורמים בעלי ניסיון ניהולי בכיר, דוגמת אריק פינטו, רוני קוברובסקי, יגאל גלי, ארז מלצר ועוד.

המשותף לכל אלה - הפוטנציאל הגדול לאפסייד שהם מזהים בהכנסת שותפות המו"פ שיזמו לזירת המסחר המקומית, ודמי ניהול נאים המתלווים לכך. כל זאת, על רקע הרעב הגובר בשוק להשקעות במיזמי טכנולוגיה והשינוי בכללי הבורסה לני"ע, התומכים בהנפקות מסוג זה.

עיקר עיסוקן של שותפויות אלה נוגע לתחום הטכנולוגיה, הנמצא בלב גל גיוסי ההון הנוכחי בבורסה בת"א, על ענפיו השונים - החל מפיתוח אפליקציות, דרך מיזמי אגרוטק ופוד-טק, מחקר רפואי, בריאות דיגיטלית, פינטק ועוד.

אומנם מבחינת סכומים, חלקן של השותפויות המונפקות שולי יחסית, עם גיוסים המסתכמים בכמה עשרות מיליוני שקלים לכל שותפות, אולם השותפויות שכבר החלו להיסחר, ושפרסמו טיוטות תשקיף לקראת גיוס, הולכות ומתרבות, ומגיעות כבר למספר דו-ספרתי תוך חודשים ספורים.

במבט קדימה נראה כי גל ההנפקות של שותפויות המו"פ רק הולך להתעצם. נוסף על עשר השותפויות שהוזכרו לעיל, מספר דומה של שותפויות מתדפקות על דלתות הבורסה בדרך לגיוס הון ציבורי, אחרי שהגישו כבר טיוטות תשקיף שטרם פורסמו לציבור.

כאמור, מלבד התיאבון הגדול של המשקיעים, נתמכות הנפקות השותפויות גם בהחלטת הבורסה בת"א להקל על רישומן - החלטה שבדיעבד נראה כי התקבלה בתזמון מצוין.

כבר לפני כשנתיים, בפברואר 2019, הודיעה הבורסה על כוונתה לאפשר רישום למסחר של שותפות מוגבלת שתחום פעילותה הינו מחקר ופיתוח (מו"פ), כחלק "ממאמצי הבורסה להרחיב את מגוון המוצרים להשקעה, בדגש על נושאי חדשנות וטכנולוגיה".

כפי שהסבירו אז בבורסה, החלטה זו התקבלה במטרה "לאפשר לציבור הרחב ליהנות מהצלחת הטכנולוגיה הישראלית באמצעות הבורסה באופן שקוף, נזיל וזמין".

חני שטרית-בך, סמנכ"לית בכירה ומנהלת המחלקה הכלכלית בבורסה, אומרת, כי "ב-2019, אחרי שהשקנו את התוכנית הזו, היו כבר כמה שותפויות שהתחילו להתארגן, אבל הקורונה הקפיצה את כל הנושא".

שטרית-בך מוסיפה, כי "מלבד העובדה שפתחנו את אפשרות ההשקעה הזו לציבור הרחב, שלפני כן לא יכול היה להיכנס להשקעה בחברות הייטק צעירות וליהנות מההצלחה שלהן, הקורונה סייעה לגל הנפקות השותפויות, בעקבות הגדלת נפח המשקיעים מהציבור שישב בבית, ועם ההבנה שתחום הטכנולוגיה צובר תאוצה, ומוביל את גל ההנפקות בבורסה".

עוד היא אומרת בעניין, כי "מלבד חברות טכנולוגיה שכבר בשלות להיות ציבוריות ומגיעות לבורסה, השותפויות מאפשרות גם לחברות הייטק קטנות שעוד לא בשלות להיסחר בעצמן להגיע לציבור באמצעות השותפויות".

לדבריה, "אחד מהיתרונות של השותפויות הוא שלציבור מתאפשר להשקיע בחברות בשלב שהן פרטיות, ולמרות זאת, משום שההשקעה היא למעלה בשותפות, כל אחד יכול להחליט מתי למכור את היחידות שבהן הוא מחזיק, לעומת קרנות הון סיכון פרטיות, שם כשנכנסים להשקעה היא למשך כמה שנים, עד סוף חיי הקרן".

 

השותף הכללי והשותף המוגבל

בשותפות מוגבלת יש שילוב של שני סוגי שותפים - השותף הכללי, המורכב מהיזמים שהקימו את השותפות וינהלו אותה, בעוד שהשותף המוגבל הוא הציבור, שמזרים את עיקר ההון לשותפות במסגרת ההנפקה. השקעת השותף הכללי (קרי היזמים), אשר מחויבת על פי הנחיות הבורסה, נגזרת כפונקציה מהיקף השקעת הציבור.

לביקושים הגבוהים בהנפקותיהן של שותפויות המו"פ, וכן להשתתפותם של גופים מוסדיים לא מעטים בגיוסי ההון שלהן, תורמים אותם שמות מוכרים של יזמים ובעלי הון המובילים אותן, שלהם ניסיון מוכח בתחום הגיוסים או לחלופין בתחום הפעילות של השותפות. חלק מאותם יזמים אף משקיעים סכומי כסף לא מבוטלים בהנפקת השותפות, בהתאם למחויבותם, מה שמסייע להגדיל את אמון המשקיעים בפוטנציאל הטמון בשותפות.

השמות המוכרים האחרונים בקשר להנפקת שותפות הגיעו בימים האחרונים, עם פרסום טיוטת תשקיף ציבורית ראשונה של קרן פיט (FEAT), שהיזמים העומדים מאחוריה הם ברק קפיטל, חברת השקעות ושחקנית בולטת בשוק ההון המקומי, בראשות אייל בקשי, לצדו של רוני קוברובסקי, לשעבר נשיא ומנכ"ל חברת המשקאות המרכזית, יצרנית קוקה קולה.

עוד לפניהם, איש העסקים צחי סולטן, אחד הפעילים הוותיקים בשוק החיתום המקומי, אשר מכהן כיו"ר חברת דיסקונט חיתום, הוא אחד היזמים שהביא לבורסה את שותפות אלמדה ונצ'רס המשקיעה בחברות בריאות דיגיטלית ומכשור רפואי, וגייס לה כ-70 מיליון שקל.

על הפרק ניצבת שותפות נוספת שסולטן נמנה עם יזמיה - ביג-טק 50, המתכננת לבצע השקעות שייצרו עבורה "אינדקס של 50 חברות טכנולוגיה עם שווי שוק של כ-1 מיליארד שקל".

עוד בין השמות הבולטים המעורבים בהנפקות השותפויות - שוקי אברמוביץ, גם הוא פעיל ותיק בשוק ההון המקומי, שיחד עם המשקיע אמיר גל-אור ועם כמה שמות בולטים נוספים הביא לבורסה את השותפות המוגבלת איי.איי.אם, המשקיעה בחברות מו"פ רפואית, בפרט בתחום הרפואה הדיגיטלית.

רונן ויסרברג, שכמו אברמוביץ גם הוא היה בעבר מבכירי כלל פיננסים, היה בין היזמים שהביאו לבורסה את שותפות יוניקורן טכנולוגיות, יחד עם ליגד רוטלוי ויגאל לנדאו, מבעלי השליטה בשותפות הנפט והגז רציו, ועם יזם ההייטק יענק'לה טננבוים.

בתחום האגרוטק והפוד-טק, שני פעילי שוק ההון יוסי תמר ושי יצחק הביאו לבורסה כבר שתי שותפויות - סמארט אגרו, שהיו"ר שלה הוא ארז מלצר - לשעבר מנכ"ל החברות נטפים ואפריקה ישראל, ומילניום פוד-טק - שהייתה הראשונה לגייס בגל הנפקות השותפויות, ומאז גייסה הון נוסף.

עוד בין השמות הבולטים שצפויים לקחת חלק בחגיגת הנפקת השותפויות: אריק פינטו, לשעבר מנכ"ל בנק הפועלים, שיכהן כיו"ר ועדת ההשקעות של שותפות ישראל פינטק, ודרור נגל, שכיהן בעבר בין היתר כמנכ"ל חברת הנדל"ן אזורים, שיכהן בתפקיד יו"ר שותפות רימונים, שעם יזמיה נמנה יגאל גלי, לשעבר מנכ"ל תשלובת המזון של תנובה ומנכ"ל חברת מעברות.

בעניין זה מציינת שטרית-בך, כי "מה שחשוב זה שאת השותפויות מובילים אנשים רציניים, גם מהתעשייה וגם כאלה שיודעים לגייס הון, לכן בהחלטה אם להשקיע בשותפות גם כדאי לראות מי עומד מאחוריה".

ומה לגבי הסיכונים?

שטרית-בך: "בכל דבר מסוכן יש הרבה נפילות. אי אפשר להשקיע בהייטק ולצפות רק להרוויח. המכשיר של שותפויות נולד כמכשיר מסוכן, לכן מי שנכנס להשקעה בו צריך לדעת את זה. גם האנג'לים הכי גדולים שנכנסים לעשרות פרויקטים בהייטק יודעים שרובם ייכשלו, אבל מספיקה חברה אחת שתצליח בגדול. זה ההייטק. אבל הסיכון בשותפויות הוא מפוזר, עם סל גדול של הרבה חברות. ציבור שנכנס להשקעה בשותפות מו"פ הוא יותר אוהב סיכון, ומי שלא אוהב סיכון, יכול להשקיע באג"ח ממשלתיות".

בהתאם לדרישות הרגולציה, השותפויות גם מתייחסות לגבי הסיכונים בפעילותן בתשקיפים שהן מפרסמות. כך, בין היתר, הן מציינות, כי ההשקעות שהן מבצעות הן "השקעות בסיכון והן בעלות סיכון וסיכוי גבוה יחסית להשקעות אחרות", כי הפעילות "כרוכה בהוצאות כספיות גדולות ובדרגה גבוהה של סיכון כספי ואי-ודאות" וכן, כי במקרה של כישלון, "עלולות השקעות השותפות בחברה מוחזקת לרדת לטמיון".

למשקיעים בבורסה יש נסיון עם שותפויות מוגבלות, בעיקר בתחום חיפושי הנפט והגז, שרבות מהן כשלו. מה ההבדל?

שטרית-בך: "לשותפויות הנפט והגז שהתחילו בפעילות בשנות ה-80 לקח הרבה זמן להבשיל, ומאז היו כאלה שהצליחו מאוד ובגדול והגיעו לשוויים של מיליארדי שקלים, והיו כאלה שלא הצליחו. כך גם עם חברות שהשקיעו לפני הרבה שנים במיזמי הייטק וזה לא כל כך תפס, כי זה הקדים את זמנו, וגם תעשיית ההייטק הבשילה בשנים האחרונות".

כישלון או הצלחה, מי שמבטיח לעצמו תמורה נאה מההנפקות בכל מקרה הם יזמי השותפויות, שכאמור גם מושקעים בשותפות שהם מנפיקים. מרגע ההנפקה יזמי השותפות גורפים באופן שוטף דמי ניהול מהשותפות המונפקת, ובמקרה של הצלחה הם נהנים גם מדמי הצלחה שמנים.

לדברי שטרית-בך, "הכסף הגדול פה הוא מדמי הצלחה, וזה קורה כשיש רווחים ויש 'אקזיטים', כך שהיזמים שותפים בהצלחה יחד עם הציבור. בשלב הנוכחי חובת ההוכחה היא על היזמים, ויש להם אינטרס להראות הצלחות בהמשך, כך שהם לא ייכנסו להשקעה בחברה שהם לא מאמינים בה. דמי הניהול שהם מקבלים בהתחלה הם לא גבוהים, ואמורים לכסות את כל ההשקעות והזמן שהם משקיעים באיתור חברות".

ההטבה ששלחה את המוסדיים לשותפויות המו"פ

שתי מגמות בולטות חברו כדי להוליד את גל הנפקות שותפויות המו"פ הנוכחי: הריבית הנמוכה, אשר דוחפת את המשקיעים לאזורי פרופיל הסיכוי/סיכון הגבוה, ומסלול הטבה מס' 43 של רשות החדשנות, שבמסגרתו תוענק לגופים מוסדיים המשקיעים בחברות הייטק ישראליות הגנה על ירידת שווי של השקעותיהם.

הטבה 43 פותחה בימים שבהם הבורסה הייתה יבשה, וחברות מו"פ טובות ברחו לבורסות זרות. היא הושקה באופן מזורז בתחילת מגפת הקורונה, כדי לשמור על תעשיית הסטארט אפים המקומית, אולם מתקני התקנה לא צפו את ההשתוללות בשווקים שתיתן רוח גבית עוצמתית כל כך למהלך שלהם.

תקנה 43 לא נועדה דווקא לשותפויות מו"פ בבורסה, אלא גם לחברות טכנולוגיה בודדות ולאו דווקא נסחרות, אבל המוסדיים מצאו תועלת בשותפויות המו"פ, משום שאלה חוסכות מהן את הצורך להחזיק איש מקצוע מומחה לתחומי המו"פ השונים. שותפות נסחרת מאפשרת נזילות בלי תלות בעסקות מנזילות בחברות המו"פ עצמן, וזאת לעומת השקעה בקרן הון סיכון לא נסחרת, שתהיה נעולה ל-7-10 שנים לפחות.

לדברי האנליסט אורי הרשקוביץ, שהיה גם שותף בקרנות הון סיכון וגידור. "עידוד של השקעות מו"פ בישראל הוא רצוי.

אם איכות המנהלים גבוהה והם השקיעו בחברות טובות זה יכול להיות סיפור הצלחה. הבעיה עלולה להיות בגודל השותפויות. ישנו חיסרון לקוטן מבחינת גודל ההשקעה, ואז אחוז דמי הניהול גבוה", אומר הרשקוביץ. כתוצאה מגודל השותפויות, הן צפויות להשקיע בעיקר בחברות בשלבים מוקדמים, אבל כדי לשמור על השקעתן, ולא להידלל כאשר החברות תצטרכנה כסף נוסף, גם השותפיות תצטרכנה לגייס הון נוסף. רק בשותפויות שבהן ייבנה ערך לחברות במהירות, ניתן יהיה לשכנע את המוסדיים להגדיל את השקעתם".

גלי וינרב

עוד כתבות

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

מפגינים בארה''ב בעקבות החקיקה נגד טיקטוק / צילום: Reuters, Lenin Nolly

ארה"ב נוקטת צעד דרמטי נגד טיקטוק. אלו המשמעויות

ארה"ב מציבה אולטימטום לאפליקציה החברתית הסינית: להימכר לקונים שיזכו לאישורה - או להפסיק לפעול במדינה ● האם מדינות נוספות יצטרפו לארה"ב, וכיצד תושפע הפעילות בישראל?

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה ירדה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב, אסר על מכירתם במשך 100 שנים ● כעת האוסף מותר למכירה, והוא שווה סכום עתק

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים