גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"פרסום בנאלי עושה לנו אלרגיה. זה לא משהו שאנחנו יכולים להכיל או לעשות"

אור גלייכר ובן סבר, המנכ"לים המשותפים של משרד הפרסום ענבר-מרחב G, עברו דרך ארוכה מאז שהגיעו למשרד לפני 5 שנים • עם המכירה לקבוצת HAVAS הבינ"ל הם מספרים לגלובס על השינויים ("שלחנו הביתה 70% מכוח-האדם") ועל האתגרים ("אנחנו לא מיוחצנים מספיק")

אור גלייכר ובן סבר, ענבר-מרחב G / צילום: איל יצהר
אור גלייכר ובן סבר, ענבר-מרחב G / צילום: איל יצהר

בסוף השבוע האחרון, אחרי שבע שנים של הסכם ייצוג, הודיעה קבוצת הפרסום HAVAS על רכישת 51% ממניות משרד הפרסום ענבר-מרחב G. המשא-ומתן שהביא להבשלת העסקה ארך שנתיים, ובהתחשב בהיסטוריה של HAVAS בישראל כמו גם בהיסטוריה של המשרד, מדובר בהישג אדיר לשני הצדדים, ולא רק מבחינה עסקית. עד לחיבור זה, HAVAS אכלו מרורים בארץ עם משרדי פרסום שהשותפות עימם לא עלתה יפה, והנכונות שלהם להכניס את היד לכיס, בוודאי בימי קורונה, איננה מובנית מאליה, ונובעת כך אפשר להניח מהדרך שעשה המשרד בשנים האחרונות.

ענבר-מרחב G, שהוקם על-ידי חן ענבר וירון מרחב, נמנה כבר שנים עם משרדי הפרסום הבינוניים בישראל, ובעבר שימש קרש קפיצה לשותפים לרגע כפרסומאים כמו ספי שקד או רובי ניסן שהאמינו שבזכות יכולות הקריאטיב שלהם יצליחו להקפיץ את המשרד לשלב הבא, ואת עצמם לפוזיציית בעלים. הניסיונות לא צלחו, ולפני כחמש שנים, כשמושכות הניהול הועברו במשותף לבן סבר שהופקד על תחום הקריאטיב ואור גלייכר שבא מניהול ואסטרטגיה, התחיל להתחולל שינוי הדרגתי אך ברור, שמכירת המניות היא הקצה שלו. לכבוד המכירה תפסנו את השניים לשיחה.

האבס היו בפוסט טראומה

גלייכר: "עניין המכירה היה על הפרק תקופה ארוכה אבל על אש קטנה כי האבס היו בפוסט טראומה. הדינמיקה של הרכישה החלה לפני שנתיים, והיו להם כל הסיבות לתת לזה ברקס בגלל תקופת אי הוודאות והפגיעה בפרסום בכל העולם. אבל לנו הייתה שנה יחסית טובה, כי גייסנו לקוחות חדשים וגם הפיזור של הלקוחות מבחינת פגיעה מהקורונה היה בסדר. גם הסיפור של דובאי ומדינות המפרץ נתן עוד טעם לעסקה כי להאבס יש הרבה פעילות במה שקשור אליהם. עד עכשיו לחברות שהקבוצה שותפה או מעורבת בהן הייתה בעיה לעבוד פה. הם חזקים במותגים וזכיינים שפעילים במזרח התיכון ועד עכשיו לא יכלו לעבוד בישראל, ומרגישים שהפוטנציאל להגדיל את הכימיה בין חברות כאלה גדלה משמעותית".

אתם מרגישים הבדל?
גלייכר: "אנחנו כמו אחרי חתונה וכרגע המצב במשרד דומה בדיוק לאיך שהיה אתמול. כשהמשרד שלנו בלע את הפעילות של פוקס גורן גלעדי או של לין & לין זה היה דרמטי. אנשים קמו בבוקר ואמרו להם 'אתם עוברים משרד'. למשרד שלנו יש DNA ברור שלא מתאים לכל אחד ולחלקם זה היה טראומטי. במקרה שלנו יושב שותף בחו"ל שמעניינים אותו דוחות כספיים, רואה בישראל מעצמת הייטק ורוצה להרחיב פעילות. היום זה אולי ברור מאליו, אבל להגיע למקום שבו השותפים לוקחים צעד אחורה לא היה פשוט. ניסיון העבר לא עודד אותם לשחרר את המושכות למנהלים הצעירים, והתהליך דרש זמן".

כמה היה לך משמעותי להיות בעל מניות?
גלייכר: "כשעזבתי את אדלר-חומסקי לא תכננתי להישאר בפרסום. חיפשתי משהו בכיוון של תעשייה וניהול. נפגשתי בנפרד עם כל אחד מהשותפים והבנתי שיש משרד שיש בו הרבה מה לעשות. אני מודה שהיו הרבה נורות אדומות עבור מי שקרא בעיתון על ההיסטוריה של המשרד וחשב להיות שותף משמעותי ולנהל עסק. משרד פרסום זה מקום של DNA זה לא חברה שהמוצר שלה הוא צ'יפים. לכן הייתי צריך להבין אם השותפים פרטנרים לזה. בגלל שידעתי מה אני רוצה נפגשתי בחודשיים הראשונים עם כל עובד ובסוף הגשתי לשותפים תוכנית שלבים והתנתי באסרטיביות שאני ובן מנהלים את זה. בשנה הראשונה זה היה קשה, כי צריך היה לבסס מערכת של אמון - גם השותפים היו בפוסט טראומה.

"בשנה הראשונה החלפנו 70% מכוח+האדם. חשבתי שהם לא מתאימים ל-DNA. עברנו משרדים כי הם לא התאימו למשרד פרסום - הסטודיו ישב בקומה אחרת מהקריאטיב וניהול הלקוח. אחרי שנה כשהשותפים ראו שזה עובד, הלכנו ללקוחות, באו לקוחות חדשים, העובדים היו יותר מרוצים, היה להם יותר קל לשחרר. היום חן בפוזיציה של עוזר לחברה ולא מנסה לנהל אותה ולריב איתי ועם בן, מה שלא קרה בעבר.

"היום אנחנו ארגון שיש לו גישה ותפיסת עולם לגבי כל דסציפלינה. יש מערכת ניהול שעות ותהליכי עבודה מובנים, כך שגם אם אני אלך, 80% יישאר. וכשבאה חברה מחו"ל, זה מה שהיא קונה. שלד של עסק שפעם לא היה. עשו דברים טובים, אבל זה לא היה משרד פרסום".

איך מתחלקת ביניכם האחריות?
סבר: "באופן רשמי אור אחראי על ניהול הלקוח ואני על התוצר הקריאיטיבי אבל האמת היא שאור הוא גם איש קריאטיב לכל דבר, ובתוכי מסתתר תקציבאי שרוצה לרצות לקוחות. אנחנו גם חולקים טעם דומה בפרסום. כשמערבבים את כל זה יוצא משרד שמצד אחד מאמין מאוד בקריאטיב אבל לא על חשבון אפקטיביות או שביעות-רצון אצל הלקוחות".

עד כמה חן וירון מעורבים בניהול?
גלייכר: "חן וירון לא מעורבים בניהול השוטף של לקוחות. עם לקוחות ותיקים כמו קניון הזהב וקרסו הם נפגשים מדי בעם ועדין מעורבים ברגעי משבר, ובהרבה מהלקוחות החדשים הם לא מעורבים בכלל".

סבר: "לכל אחד מהשותפים יש את החוזקות שלו ואנחנו יודעים לנווט מבלי לדרוך אחד על השני. חן וירון יודעים לא להפריע מצד אחד, ולהתערב בדיוק בזמן הנכון ובמקום הנכון כשצריך".

את הקפיצה הגדולה עוד לא עשיתם. הלקוחות שלכם עדין קטנים-בינוניים.
גלייכר: "בהרבה קטגוריות אנחנו מטפלים במוביל - באוניברסיטה, במלונאות, בנדל"ן - אבל הן לא מהגדולות מבחינת היקפי הפרסום. אין לנו יצרני מזון, בנק קבוצות תקשורת; גם לא 'מפלצת' מהסוג של מפעל הפיס שמבחינת כסף יכול להחזיק חצי משרד. צריך את הראשון כדי להביא את השני. יש מכרזים שאנחנו לא במשחק שלהם, כי תנאי הסף זה מחזור פרסום. בן ואני מנכ"לים צעירים ולא מספיק טובים במינגלינג, ואין לנו מספיק חברים בצד המפרסמים מה שגם לפעמים עוזר למשרד בינוני לעשות קפיצת דרך".

עולם של אפקטיביות

גלייכר: "בגלל סוג הלקוחות אנחנו בעולם של אפקטיביות. וכשעושים פרסומות שהלקוחות מרוצים מהם, בעולם של אפקטיביות זה לא בהכרח מדבר למי שרוצה סרט עם פרזנטור במיליון שקל ושפה מטורפת של סרטונים באורך 50 שניות. לנו אין כאלה בפרוטפוליו. מהיכרותי אותנו גם לא צפויים להיות כאלה כי אפילו הסרטים של טאצ' (עם אלירז שדה ואילנית לוי, ע.ב.ל) לא ב-DNA שלנו. החיסרון הוא שאלו הפרסומות שמביאות את הלקוחות הגדולים".

סבר: "פרסום בנאלי עושה לנו אלרגיה. זה משהו שאנחנו לא כל-כך יודעים להכיל או לעשות, והברייק מלא בכאלה. 80% מהתוכן הוא מונולוג עייף שלא מעניין את הצרכנים. מדהים אותי שיש מותגים עם כל-כך הרבה כסף שמסתפקים בפרסום ישן ומשעמם. זה נובע מיהירות וזלזול בצרכנים. מיליוני שקלים נזרקים לפח בגלל חוסר יצירתיות ו/או חזון. לשמחתי בכל יום יש יותר ויותר לקוחות שמבינים שפרסום בנאלי זה משהו שאין לו זכות קיום. העידן הזה שאתה שופך טונה של כסף בשביל שיצפו בספוט הבינוני שלך הולך ונעלם. היום, יותר מתמיד, צרכנים לא רוצים לשמוע כמה המוצר שלך מעולה אלא בעיקר איך המוצר שלך יכול לעזור להם בחיים, או יותר נכון, איך המותג שלך יכול לעזור להם בחיים. בהיבט הזה המשרד שלנו בצד הנכון של המפה".

אתם לא נתפסים כמשרד עם יכולות דיגיטל.
"בעבר עשו אצלנו מה שמשרדים עושים לפעמים - קנו חברה קטנה שהיה צריך להציל  (ג'ימליה, ע.ב.ל) או שחשבו שתציל את המשרד בהיבט הדיגיטלי, ואמרו ללקוחות 'יש לנו דיגיטל'. היום יש מחלקת דיגיטל שמהווה חלק משמעותי מכוח-האדם של החברה, ועדיין אני פוגש לקוחות שלא יודעים מה היקף הדיגיטל שלנו כי כמו הרבה דברים גם המקום של הדיגיטל במשרד לא מיוחצ"ן. תמהיל הדיגיטל אצלנו גבוה מזה של רוב הענף. יש לנו מחלקת נדל"ן שמהווה רבע מהמשרד ולקוחות כמו ישרוטל שהם מכונות לידים בעולם של פרופרמנס, לקוחות איקומרס ענקיים כמו סטימצקי ואמפא שרוב העבודה שלהם דיגיטלית, ויש להם גם מועדוני לקוחות גדולים. בסושיאל אנחנו מתפעלים עמודים של דורקס ונורפן ילדים".

הייתם רוצים להיות משרד גדול?
גלייכר: תמיד חיפשנו להיות משרד יעיל. אחרי חמש שנים הגדילה בעולמות של רווחיות יותר מעניינת אותי מלעבור למקום יותר גבוה בדירוג המשרדים. ברור שכיף להיות מקום ראשון, ואני באתי ממשרד שהתעסק כל הזמן בלהיות כזה כי הוא היה במקום שני. ברור שכולם ישמחו אם נגייס את בזק. זה נחמד לאגו אבל אנחנו לא כאלה. אני אוהב את המלחמה בשוחות, ויש לנו הרבה, אבל נחמד מדי פעם לעשות פרסומות של גידי גוב ואז כשנשאר תקציב מביאים את עומר אדם ועושים הפקה מדהימה".

קל לדבר על לקוחות בועטים כשאין לך בתמהיל את תנובה החברה המרכזית ולקוחות גדולים אחרים.
סבר: "יש לנו לקוחות גדולים אחרים. לדוגמה, העבודה שאנחנו עושים עם רקיט בנקיזר. העבודות שעשינו עבורם לנורופן בין אם 'כאב ראש, כאב ראש', ולהקת הבנים ששרה על כאבי מחזור, או העבודות שעשינו לקולון 101, ושזכו בפרסים גם בזירה הבינלאומית. אי אפשר להגיד עליהן שהן סטנדרטיות. גם או אפילו במיוחד כשאנחנו מקבלים לידיים קמפיין שנשפך עליו הרבה כסף, אנחנו מחויבים להוציא אותו בצורה הכי יצירתית, בולטת ואפקטיבית שאפשר. אגב, זה דווקא יותר קל להצטיין כשיש לך כסף לשחק איתו. אין שום דבר רע במיינסטרים כל עוד הוא בולט ואפקטיבי. אבל יש הבדל עצום בין מיינסטרים לבין בנאלי. למשל, הקמפיין לנעלי גלי שצריך לדבר לכולם. כדי לעשות את זה בצורה שונה, לקחנו את ניקול ראידמן שהזדעזעה שהבת שלה קונה נעליים זולות בגלי. זה אומנם קמפיין שפונה לעם ישראל אבל החשיפה שקיבל, העניקה ללקוח ערך אמיתי. ידענו למנף את הכסף שלו במקום לבזבז אותו על מהלך שקוף.

"כשאני מסתכל על העבודה ל-AM:PM או על מודעת האחדות של סטימצקי וצומת ספרים, עמוד פייסבוק של דורקס, שפוסטים שרצים שם רצים אחר-כך בקבוצות וואטסאפ בכל הארץ - אנחנו מצליחים ליצור מהלכים מדהימים בתקציבים צנועים מאוד. וכשאני מסתכל קדימה אני אופטימי, כי אני מדמיין איזה מהלכים מדהימים נעשה כשנשחק עם הארגז של התקציבים הגדולים. אני יודע שזה נשמע כמו קלישאה אבל כיף לנו במשרד ואנחנו מאוד גאים בתוצרים שלנו. זה לא שאנחנו לא רוצים לגדול. אנחנו רוצים לעשות את זה בצורה מבוקרת ובריאה בדיוק כפי שזה קורה עכשיו. לאט וסבלנות. אנחנו רצים לטווח ארוך".

אור גלייכר

בן 40, בזוגיות ואב לשלושה, מתגורר בתל אביב. עבד בקונספטיקה וניהל את מחלקת האסטרטגיה באדלר-חומסקי. למד הנדסת תעשייה וניהול עם תואר שני במנהל עסקים. "אוהד שרוף של מנצסטר יונייטד. לא מפספס משחק כבר 30 שנה"

בן סבר

בן 42, נשוי ואב לשלושה, מתגורר בצורן. שימש בעבר כסמנכ"ל קריאטיב בגליקמן-שמיר-סמסונוב, וכמנהל קריאטיב בבאומן-בר-ריבנאי ובמקאן תל אביב. והחל כארטדירקטור באדלר-חומסקי. "כשיש זמן, אוהב להתעסק במוזיקה וצילום. אוהד של הפועל תל אביב"

עוד כתבות

אילוסטרציה: Shutterstock

עשור לאחר ההרשעה: לירז אברג’ל תשלם כ-62 מיליון שקל לרשות המסים

10 שנים אחרי הטלת כפל המס במסגרת פרשיית סחר לא חוקי בזהב והוצאת חשבוניות פיקטיביות, בית המשפט המחוזי דחה את טענותיה של לירז אברג'ל לאי-ידיעה וחייב אותה לשלם לרשות המסים כ-62 מיליון שקל

חורף ביטקוין? / אילוסטרציה: Shutterstock

חורף ביטקוין? ההיסטוריה מלמדת מה קורה אחרי שהמטבע צולל ב־30%

המטבע המבוזר רחוק בעשרות אחוזים מהשיא האחרון, אבל האם יש סיבה לדאגה? הביטקוין ראה צניחות כאלו 7 פעמים בעשור האחרון, וכמעט אחרי כולן הוא הצליח להתאושש ● זה לא בהכרח אומר שגם הפעם הזינוק קרב, אבל החזאים כרגיל משתדלים להיות אופטימיים

קפיצה של 60% באקזיטים - במחיר הפסד / אילוסטרציה: Shutterstock

דוח חדש חושף את מכירת החיסול בהייטק הישראלי

האקזיטים של וויז וסייברארק אומנם הזניקו את שווי העסקאות הישראליות ב-340% השנה - אך יחד עם זאת, בנטרול העסקאות הללו, גודל עסקת הרכישה הממוצעת ירד ב-40%: מ-268 מיליון דולר ב-2024 ל-160 מיליון דולר בלבד

לארי אליסון, מייסד ויו''ר אורקל / צילום: Reuters, Noah Berger

החוב של אורקל תופח, המניה צונחת, ועסקה אחת מדאיגה במיוחד את השוק כולו

אחרי חוזה הענק עם OpenAI והשקעות עתק בדאטה סנטרים, השוק מתחיל להטיל ספק בקצב החזרת ההשקעות ובתזרים המזומנים של אורקל ● האם החברה תצליח להפוך את ההבטחות הגדולות להכנסות ממשיות, ומה זה אומר על עתיד כלכלת הבינה המלאכותית?

שיעורי האינפלציה / צילום: Shutterstock

קצב האינפלציה בנובמבר - 2.4%; מחירי הדירות ירדו חודש שמיני ברצף

האינפלציה ירדה בחודש נובמבר ב-0.5%, בהתאם לצפי ● הסעיפים הבולטים בהם נרשמו ירידות: סעיף הטיסות, סעיף ירקות ופירות טריים וסעיף תרבות ובידור ● מנגד, סעיף המזון רשם עלייה של 0.4% ● יניב פגוט, סמנכ"ל המסחר של הבורסה לני"ע: "סביבה נוחה לבנק המרכזי להפחית את הריבית במשק כבר ב-5 בינואר"

חדשות הביומד / עיבוד: טלי בוגדנובסקי, חומרים: שאטרסטוק

אילו מחלות נפש הן "אחיות" גנטיות? מחקר חדש חושף

מחקר ב־Nature ממפה קשרים גנטיים בין הפרעות פסיכיאטריות ● סטארט־אפ ישראלי לטיפול בכאב כרוני משלים גיוס הון ● קוצב מוח לאפילפסיה ופרקינסון נכנס לשימוש בישראל, בבתי החולים הדסה ואיכילוב ● מיקרוסופט מציגה כלי בינה מלאכותית חדש להתאמת טיפול בסרטן ● וגם: עמותת "אחת מתשע" יוצאת להאקתון להעלאת מודעות לאבחון מוקדם של סרטן השד ● השבוע בביומד

זירת הפיגוע בסידני, אוסטרליה / צילום: ap, Mark Baker

פיגוע ירי המוני בחגיגות חנוכה באוסטרליה: 11 בני אדם נרצחו, בהם ישראלי אחד

לפחות 11 בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו בפיגוע ירי באירוע הדלקת נרות של הקהילה היהודית בחוף בונדי שבמזרח סידני, אחד מהם הוא המחבל • בין ההרוגים: הרב אלי שלנגר, שליח חב"ד באוסטרליה • בתיעודים קשים מהזירה נראה מחבל יורה מגשר, ובסרטון נוסף אזרח משתלט על אחד היורים • גורם ישראלי תקף: "העברנו לאוסטרלים התרעות, הם לא עשו מספיק"

תחנת הכוח הפרטית דוראד, זרוע פעילות האנרגיה של קבוצת לוזון / צילום: יגאל גורן

אדלטק משכה את התביעה: הוסר החסם להקמת תחנת הכוח שבסכסוך

קבוצת אדלטק משכה את תביעתה נגד ההרחבת תחנת הכוח דוראד באשקלון - כך הודיעו השותפים האחרים ובראשם קבוצת לוזון ● אם דוראד אכן תורחב, הדבר ימנע הקמה של תחנת כוח אחרת - זאת לאור מגבלה של רשות החשמל

זירת הפיגוע בסידני, אוסטרליה / צילום: ap

דיווח: המחבל השני שהשתתף בטבח בסידני - אזרח לבנוני ממוצא פלסטיני

משרד החוץ הצרפתי פרסם את שמו של דן אלקיים, תושב צרפת, שנרצח בפיגוע באוסטרליה ● בישראל בודקים אם הפיגוע ההמוני יצא לפועל בהכוונה של איראן או ארגון טרור ● משרד החוץ האיראני פרסם "גינוי" וטען כי "טרור והרג בני אדם בכל מקום בו בוצעו נדחים ומגונים"

מלך ירדן עבדאללה השני / צילום: ap, Gonzalo Fuentes

שיא היסטורי בחוב הציבורי: הכלכלה הירדנית תחת לחץ הולך וגובר

ברקע מלחמת "חרבות ברזל", מתקפות החות'ים והאטה מבנית ממושכת, החוב הירדני מטפס לשיא כל הזמנים ● שוק עבודה חלש וגלי פליטים מציבים את עמאן בפני מבחן יציבות כלכלי-פוליטי

ניקש ארורה, מנכ''ל פאלו אלטו / צילום: מולי גולדברג

מנכ"ל פאלו אלטו לגלובס: “אין חשש לפגיעה בתגמול עובדי סייברארק”

ניקש ארורה, שהגיע לביקור בישראל, התייחס לתקופת הביניים סביב אקזיט הענק שטרם הושלם והבטיח בהירות לעובדים ● בדבריו ציין את החותם שהשאיר ניר צוק בחברה גם אחרי עזיבתו וסימן את האתגרים הבאים של עולם הסייבר בעידן הבינה המלאכותית והמחשוב הקוונטי

מושגים לאזרחות מיודעת. מדדי אי שוויון / צילום: Shutterstock

בקרוב יתפרסמו נתונים על אי־השוויון בישראל. מה צריך לדעת כשקוראים אותם?

אחד הנתונים הכלכליים שמעוררים הכי הרבה עניין הוא אי־השוויון • לאילו היבטים הוא מתייחס, ואיך בכלל מודדים אותו? ● המשרוקית של גלובס מציגה: המוניטור מבאר מושגים

שיעורי האינפלציה / צילום: Shutterstock

מה צפוי היום בנתוני האינפלציה בישראל?

הכלכלנים מביעים אופטימיות לגבי המשך התמתנות האינפלציה במדד המחירים לצרכן של חודש נובמבר ● לדבריהם, המדד צפוי לרדת ב־0.4% עד 0.55%, והאינפלציה השנתית צפויה להישאר על רמה של כ־2.5% או אף לרדת קלות

חוות שרתים / אילוסטרציה: Shutterstock

החברה שבנתה ל-OpenAI את חוות השרתים הגדולה בארה"ב בדרך לישראל

לגלובס נודע כי נציגי חברת קרוסו, שהחלה דרכה בכריית ביטקוין, קיימו פגישה במשרד האוצר ● נבחנת כניסה לשוק הישראלי באמצעות שכירת שטחים בחוות שרתים קיימות, בהיקפים של עשרות מגוואט ● המהלך עשוי להוסיף שחקנית חדשה לשוק תשתיות ה-AI המקומי

ביג פאשן בת ים / צילום: ענת גרוס

תודה למטרו: BIG בת ים יקבל תוספת שטח בשווי של כ-25.5 מיליון שקל

תמ"א 70 שנכנסה לתוקף מאפשרת הגדלת זכויות בנייה סמוך לתחנות המטרו ● בהתאם לכך, ועדת המשנה המחוזית אישרה תוספת של כ־10,200 מ"ר תעסוקה במתחם BIG בת ים שבבעלות ביג ואשטרום ● התוספת תאפשר הקמת מגדל משרדים בן 20 קומות סמוך לתחנת המטרו המתוכננת ● שווי הזכויות שאושרו מוערך בכ־25.5 מיליון שקל

ראש ממשלת צרפת סבסטיאן לקורנו / צילום: ap, Thomas Samson, Pool

באיחוד כבר חגגו הסכם סחר עם אמריקה הלטינית, ואז צרפת נזכרה בחקלאים שלה

הסכם סחר חופשי רחב־היקף עם מדינות מרקוסור היה אמור להיחתם בימים הקרובים, עם הבטחות להגדיל את היצוא האירופי בעשרות אחוזים ● אלא שהתנגדות צרפתית ברגע האחרון, בטענה לפגיעה בחקלאות, מעכבת את המהלך ומציפה מתחים פנימיים באיחוד האירופי

יהודה מורגנשטרן / צילום: כדיה לוי

התנועה לאיכות השלטון נגד מינוי מורגנשטרן לממלא מקום מנהל רמ”י

התנועה לאיכות השלטון מבקשת לבלום את כוונת שר הבינוי והשיכון למנות את מנכ"ל משרדו, יהודה מורגנשטרן, למ"מ מנהל רמ"י ● בתנועה טוענים כי המינוי, הנעשה בשעה שוועדת האיתור למנהל קבוע רק החלה את עבודתה, עלול להקנות למורגנשטרן יתרון בלתי הוגן על פני מועמדים אחרים, לפגוע בעצמאות ועדת האיתור ובשוויון ההזדמנויות ואף לעורר חשש לניגוד עניינים ולמינוי פוליטי

מימין: אייסו קאנט, מייסד פולסייד וג'ייסון ורנר, מייסד פולסייד / איור: גיל ג'יבלי

חברת ה־AI ששווה מיליארדים מגיעה לישראל ופוזלת למערכת הביטחון

חד־הקרן האמריקאי פולסייד, שמפתח מנוע פיתוח תוכנה אוטונומי המתחרה בג'מיני, רוצה לגייס את המהנדסים מישראל ● הוא כבר חתם עם כמה מענקיות הביטחון בארה"ב, כולל משרד ההגנה

לאיזה כיוון ילך השקל? / איור: גיל ג'יבלי

רוב המומחים מעריכים שהשקל יוסיף להתחזק. לפי סיטי הוא צריך ליפול ב־20%

בבנק האמריקאי טוענים, בניגוד לקונצנזוס, כי המטבע הישראלי אמור להיחלש לרמה של 3.87 שקלים לדולר ● כלכלן מקומי בכיר: "לא הייתי מייחס למודל שלהם חשיבות גדולה מדי, אלא אם הנאסד"ק ייפול ב־30%, או אם הולכים למלחמה עם איראן עם תוצאות מאוד גרועות לישראל"

שוק ההון והשקעות / צילום: Shutterstock

המשקיעים בוול סטריט מתרחקים מענקיות הטכנולוגיה - וזו החלופה

סימני הספקנות סביב תחום ה-AI הולכים ומתרבים, ובתי ההשקעות הגדולים אומרים ללקוחות שלהם להוריד את החשיפה לענקיות הטכנולוגיה ● לדידם, ההזדמנויות הן בתחומים שאינם תחת הפנס ● "המשקיעים כבר לא ירדפו רק אחרי מיקרוסופט ואמזון - ההשקעה הולכת ומתרחבת לשאר השוק"