גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

המלוניות חוזרות בשילוב אזיק אלקטרוני

פיילוט שצפוי להתחיל ביום ראשון הקרוב עם 100 צמידים קובע כי מי שיפונה לבידוד במלונית ויקבל תשובה שלילית לבדיקת קורונה, יוכל לקבל צמיד למעקב ולהשתחרר לבידוד ביתי ● חובת הבידוד במלוניות נכנסת לתוקף מחדש היום

מלון דן פנורמה ירושלים, מלונית קורונה / צילום: רפי קוץ
מלון דן פנורמה ירושלים, מלונית קורונה / צילום: רפי קוץ

והמלוניות חוזרות. שוב. אחרי ישיבה שבה השתתפו נציגי המשטרה, משרד הבריאות ויו"ר ועדת החוקה חה"כ יעקב אשר, הוחלט ל"הדק את החבל" ביישום רעיון המלוניות ולשלבו עם פיילוט של אזיק אלקטרוני שיתופעל על ידי חברה חיצונית. הפיילוט - שצפוי להתחיל ביום ראשון הקרוב תחילה עם 100 צמידים - קובע שמי שיפונה לבידוד במלונית ויקבל תשובה שלילית לבדיקת קורונה, יוכל לקבל צמיד למעקב ולהשתחרר לבידוד ביתי. את הרעיון הזה אמורה לאשר ועדת החוקה כך שעד שהוא לא יאושר, הנוסעים שינחתו מחוייבים שוב החל מהיום להיכנס לבידוד במלונית (החובה תהיה בתוקף בשלב זה עד ה-2 למרץ). לאחר הפיילוט תידרש חקיקה לנושא הצמידים האלקטרונים לנוחתים.

מי שתספק את השירות למדינה היא חברת סופרקום. הערכה שתסופק למי שירצה להחליף את הבידוד במלונית לבידוד ביתי כוללת סמארטפון מוקשח מבוסס GPS ובלוטות', צמיד אלקטרוני מבוסס בלוטוס ותג לשימוש ביתי מבוסס בלוטות'.

תוכנת הניהול של סופרקום מבוססת ענן ומאפשרת לספק מידע אודות מחוייבי הבידוד בכל זמן ומקום כולל הגדרת לוחות זמנים, יצירת והפקת דוחות, העברת נתונים למשטרת ישראל אודות הפרת בידוד. החברה מבטיחה כי המידע נשמר באופן מאובטח. 

אזיק אלקטרוני / צילום: SuperCom

חברת סופרקום הישראלית (SPCB בנאסד"ק) הוקמה בשנת 1988 והיא עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות ופתרונות זיהוי, ניטור ובקרה אלקטרוניים מאובטחים. החברה פועלת ב-30 מדינות בכל העולם.

ועדת החוקה דנה בעיוות בוועדת החריגים

עיוות אחר שוועדת החוקה מבקשת לתקן קשור לוועדת החריגים. התקנות כיום קובעות כי הנוסעים שמבקשים לצאת מישראל או להיכנס למדינה חייבים באישור ועדת חריגים. ועדת החריגים, שכבר הספיקה לעבור שלושה משרדים ממשלתיים "משום שאיש לא רוצה לעסוק בזה", כפי שהסביר גורם בכנסת, נמצאת כיום באחריות שרת התחבורה מירי רגב.

ומדוע הצורך לתקן את פועלה? למרות שלכאורה נקבעו קריטריונים על פיהם מאושרים או נדחים נוסעים המבקשים לטוס, נדמה שלא ברור מה הקו המנחה לאישורים שניתנים בפועל. סיפורים יש למכביר.

בדיון שנערך היום בוועדת החוקה נקבע כי תקנות הגבלת היציאה והכניסה לישראל יקוצרו ליום רביעי בשעה 7:00, במקום עד יום שבת הבא. המועד הזה הוא במידה רבה שרירותי, ונועד לשם הפעלת לחץ במטרה לזרז את מי שאמור לספק תשובות על פועלה של הוועדה - לעשות כך.

"ניתן זמן מוגבל לממשלה להעביר לידנו נוהל מסודר בעניין הקריטריונים של עבודת ועדת החריגים, וכן לקבוע הסדרים לקהלים ייחודיים כגון משפחות מפוצלות ותושבים ארעיים שמרכז חייהם בישראל", אמר יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר. "תקנות הכניסה והיציאה מהארץ הן עד שבת הבאה, ואני ממליץ לתת זמן לממשלה לתקן את הדבר הזה ולכן להקדים את תוקפן עד יום רביעי בבוקר.

"על הממשלה לטפל בטיסות חילוץ ממקומות אחרים, וכן בילדים בהסדר של הורים גרושים שאחד ההורים בחו"ל ונושא פיצול משפחות. כמו כן, אדם גם אם הוא במעמד ארעי ומשפחתו וילדיו גרים פה צריך להיכלל בקריטריונים של ועדת החריגים. אנחנו מצפים שהממשלה תתקן את זה בתקנות הבאות".

הנוכחים בדיון התייחסו לאיפה ואיפה שקיימת בין הפונים לוועדה, טענו כי זכות הציבור לדעת מי קיבל אישור, וכי פועלה של הוועדה מצטייר כלא שוויוני וכשרירותי כשההגדרה לקטגוריה הומניטרית היא מעורפלת. יצוין כי גלובס פנה למשרד התחבורה בתחילת השבוע בבקשה לקבל את פילוח הבקשות שהוגשו לוועדה, לרבות אישורים וסירובים - אולם עד כה לא קיבל מענה.

עו"ד סיגלית ברקאי, יועמ"שית ועדת החריגים במשרד התחבורה, חשפה את דרך הפעולה של הוועדה "על סמך מקרים שאושרו בעבר". ברקאי אמרה כי: "במקרים הומניטריים, בגלל שהם רבים, פועלים על פי דוגמאות למקרים שונים שאושרו בעבר, שבד"כ מאושרים.

"ברגע שנצמצם מקרים הומניטריים וצורך אישי לרשימה מוגדרת נפגע במטרה שלשמה אנחנו כאן. יש 4,000 מקרים ביום שרבים מהם הומניטריים, הם שונים ומגוונים. מדובר על צרכים אישיים ופרטיים. בימים האחרונים עבדנו לגבש נוהל לפעילות הוועדה, שעברה תחת משרד התחבורה לפני שבוע. בשלב זה עובדים על ניתוח הדוגמאות כבסיס למדד כלשהו".

עוד כתבות

אנדרו אביר, המשנה לנגיד בנק ישראל, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

המשנה לנגיד בנק ישראל: "לשקל הדיגיטלי תהיה השפעה על התחרות בבנקים"

אנדרו אביר אמר בכנס TECH IL של גלובס כי כי בשבועות הקרובים בנק ישראל יוציא לדרך פרויקט טכנולוגי משמעותי, כחלק מתהליך בחינת ההיתכנות להנפקת מטבע דיגיטלי ● לפי התוכנית של בנק ישראל, "השקל הדיגיטלי יהיה פלטפורמה לחדשנות"

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

הבורסה ננעלה בירידות; מדד הבנקים ירד ב-1.2%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.3% ● התנודתיות החריגה בשווקים לאור המתיחות בין איראן לישראל ממשיכה, וגם בשאר העולם אי הוודאות מורגשת ● אי.בי.אי מתייחסים לזינוק באגרות החוב הממשלתיות: "ניתן לנצל את עליית התשואות להארכה הדרגתית של מח"מ התיק" ● מדד המחירים לצרכן הפתיע לרעה, והסיכויים להפחתת ריבית הולכים ומתרחקים ● לאומי: "התנודתיות תימשך, בגלל רגישות מחיר הנפט למתיחות באזור"

רועי קדוש, סמנכ''ל ההשקעות בהכשרה ביטוח / צילום: שירעד שליט

הסמנכ"ל שמזהיר: "להוציא מהתיק את מניות גוגל או מיקרוסופט זו נאיביות"

רועי קדוש מהכשרה ביטוח מודה כי התמחור הגבוה בשווקים "בעייתי", וממליץ להשקיע במדדי וול סטריט במשקל שווה - כדי לנטרל את הדומיננטיות של מניות "שבע המופלאות" ● חלק מהכסף הוא מציע להשאיר כיום במזומן, כדי "לנצל הזדמנויות כשיגיעו ירידות"

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל / צילום: כדיה לוי

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל: "המלחמה הציבה את ההייטק הישראלי בפני דברים שלא ראו קודם"

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל, אמר בכנס TECH IL של גלובס כי כלי הבינה המלאכותית מנוצלים היטב על ידי יזמים ישראלים ● בהתייחסו למלחמה בישראל סיפר: "במהלך המלחמה ציפינו לראות האטה, אבל נהפוך הוא - ראינו עלייה בקצב הבקשות לתכנית"

מארק קיובן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

המיליארדר שהתחיל כמוכר שקיות אשפה חושף כמה מסים שילם ואומר: "אני שמח"

"אני משלם את מה שאני צריך. ארה"ב עשתה הרבה בשבילי, ואני גאה להחזיר לה במסים כל שנה", אומר המיליארדר מארק קיובן, שצפוי שלם מס של 275.9 מיליון דולר על הרווחים שלו ב-2023

מטוס של חברת איזי ג'ט / צילום: מיכל רז חיימוביץ

איזי ג'ט בהודעה דרמטית: מבטלת את הטיסות לישראל עד סוף אוקטובר

אתמול הודיעה איזי ג'ט על השהיה זמנית של הפעילות לתל אביב וממנה עד 21 באפריל, אולם כבר אמש באתר החברה לא היה ניתן להזמין כרטיסים עד אוקטובר. כעת הגיע האישור הרשמי ● וגם: אילו חברות זרות מחדשות את הטיסות לישראל?

שיגור מיירט ה'חץ' במהלך המלחמה / צילום: דוברות משרד הביטחון

"הדבר הכי טוב שאנחנו מכירים בשוק": ההתעניינות במערכות היירוט הישראליות בשיא

ביצועי ההגנה האווירית בשבת זכו לסיקור תקשורתי באירופה, ולגלובס נודע כי בחברות הביטחוניות בישראל נרשמה התעניינות גבוהה מהרגיל בטכנולוגיות שלהן בימים האחרונים ● בגרמניה, המדינה היחידה שרכשה את חץ 3, היוו היירוטים הוכחה לכך שההשקעה הייתה נבונה. כעת עולה במדינה השאלה: "מתי כבר היא תגן עלינו?"

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה מעורבת בוול סטריט; יו"ר הפד: "אין התקדמות במאבק באינפלציה"

נאסד"ק ירד ב-0.1% ● פאוול:"השגת יעד האינפלציה תיקח יותר זמן משחשבנו" ● טראמפ מדיה צללה ב-14% ● בנק HSBC ממליץ על מניית AMD ● שווי השוק של טסלה ירד בכ-40% מתחילת השנה ● השקעת ענק למיקרוסופט בחברת AI מאיחוד האמירויות ● איתן בן אליהו ימונה ליו"ר ננו דיימנשן ● באופנהיימר חיוביים לגבי פאלו אלטו ונטפליקס

מייסדי חברות Ermetic, Snappy ו-Pecan, שדורגו בעבר / צילומים: איל יצהר, אלעד מלכה

רווח במקום צמיחה: תובנות מהסטארט־אפים המבטיחים של השנים הקודמות

לקראת חשיפת 10 חברות הסטארט־אפ המבטיחות של גלובס לשנת 2024 ביום חמישי הקרוב, בדקנו מה אפשר ללמוד מחברות שדורגו פה בעבר וכעת מתמודדות עם מציאות שונה בחוץ ● "המשקיעים נוהרים להשקעה במספר מצומצם יותר של חברות, אך בעלות איכות גבוהה יותר"

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

סנקציות במקום תגובה צבאית ישראלית: זו התוכנית של אירופה להתמודד עם המשבר במזה"ת

מדינות המערב מנסות בימים האחרונים לגבש בקדחתנות עיצומים חדשים על הרפובליקה האסלאמית ● המטרה: לשלוח מסר מאוחד, אבל בעיקר לשכנע את ישראל למתן את תגובתה הצבאית ● השאלה העיקרית: האם אחרי עשורים של סנקציות טהרן תחדל להעביר כסף לטרור

חייל רוסי סוחב רחפן אוקראיני שתוקן ועודכן על ידי הצבא / צילום: ap, Russian Defense Ministry Press Service

איך נכשלו הרחפנים האמריקאים לחולל מפנה במלחמה באוקראינה?

רוב הרחפנים הקטנים של חברות אמריקאיות נכשלו בביצועיהם מול הטכנולוגיה הרוסית, ונחשבים כעת ליקרים ונוטים לתקלות ● בהיעדר פתרונות מהמערב, פנתה אוקראינה למוצרים סיניים זולים

צילומים: מארק ישראל סאלם (ג'רוזלם פוסט), (AP (Jacquelyn Martin, רויטרס, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

אפילו סעודיה עזרה: כך פעלה הברית שסייעה לישראל מול איראן

מזה כמה עשורים, ארה"ב מובילה מאמץ לטובת הידוק הקשרים הצבאיים בין ישראל ליריבותיה הערביות הוותיקות, כדי להתמודד עם האיום המשותף מצד איראן ● המאמץ הזה לא נבדק בקרב, עד שטהרן שיגרה את מטח הטילים והמזל"טים נגד ישראל ● כך הוא נראה מאחורי הקלעים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

סימנים ראשונים מעידים - תרחיש הבלהות של המשק עשוי להתממש

האינפלציה בפברואר הגיעה לקצב של 2.7% - מעל מהציפיות המוקדמות ● החשש המרכזי הוא ממגמה שלילית שתביא לחריגה מהיעד של בנק ישראל, כפי שצופים יותר ויותר גופים בשוק ● וכשזה המצב, קשה לראות את הריבית יורדת בקרוב

שיחה משותפת בין אילנית אדסמן, ר' נבחרת ביטוח ופינטק, KPMG, לבין עופר גולן, מנהל תחום תשלומים, ניהול סיכונים וציות, KLMG / צילום: תמר מצפי, כדיה לוי

הבנקים המרכזיים מול השוק הפרטי: מי ינצח במרוץ על המטבע הדיגיטלי?

במסגרת כנס TECH IL של גלובס, אילנית אדסמן ועופר גולן, שני בכירים מפירמת KPMG, דנו במאבק החם על שוק התשלומים העתידי, שכולל מגוון הזדמנויות לצד לא מעט סכנות ● השניים שוחחו על היתרונות והחסרונות של מטבעות דיגיטליים בהנפקת בנקים מרכזיים

מטוס של EasyJet / צילום: Shutterstock

איזיג'ט מבטלת טיסות עד סוף אוקטובר: איזה קווים יושפעו במיוחד?

ענקית הלואו קוסט רק החזירה פעילות לישראל, ותוך שבועיים ביטלה את כל הטיסות לארץ עד סוף אוקטובר ● המהלך צפוי להשפיע על כ־100 אלף נוסעים, שלדברי החברה יקבלו החזר כספי ● בשוק מעריכים כי הנפגעים העיקריים יהיו הקווים למערב אירופה

שרית פירון, ראש קרן ההשקעות Team8 capital וחמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג' בשיחה עם מיטל ויזברג / צילום: תמר מצפי

"הסנטימנט העולמי לא לטובתנו": שתי משקיעות ההייטק הבולטות בישראל מסבירות איך לגייס כסף באמצע המלחמה

שרית פירון, ראש קרן ההשקעות Team8 Capital, וחמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג', התייחסו בכנס TECH IL של גלובס לירידה בהיקף ההשקעות בהייטק בצל המלחמה ● פירון: "לאורך השנה-שנתיים הקרובות יש סיכוי שנראה משקיעים יוצאים מכאן" ● מרידור: "יש גם קולות בעדנו, משקיע אמר לי שהחברות הישראליות הן הכי טובות בפורטפוליו שלו"

ערן רביד, CIO, מקורות / צילום: כדיה לוי

ערן רביד, CIO במקורות: "המשכנו לספק מים גם למוצבים בצפון שנפגעו קשות בלחימה"

בחברת המים הלאומית מקורות מספקים מים, גם בשעות משבר ● ערן רביד CIO במקורות, הוצנח לתפקיד יממה אחרי פרוץ המלחמה ● במהלך כנס TECH IL של גלובס הוא הציג את דרכי ההיערכות הטכנולוגית של החברה לזמני משבר

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

האחים אמיר הגיעו לפשרה עם רשות ני"ע: מגדירים עצמם כבעלי השליטה בשופרסל

המשמעות היא שאישור תנאי השכר או מינויי מקורבים של האחים יצריכו כינוס של אסיפת בעלי המניות ואישור הצעדים הללו ברוב מיוחד ● האחים מטילים על עצמם את המגבלות באופן וולונטרי

ג'ו וג'יל ביידן / צילום: ap, Manuel Balce Ceneta

הנתונים נחשפים: כמה מרוויחים ג'יל וג'ו ביידן בשנה?

הנשיא האמריקאי והגברת הראשונה דיווחו על הכנסה ברוטו של 619,976 דולר ב-2023 ● לפי אתר החדשות אקסיוס, בני הזוג שילמו 146,629 דולרים למס ההכנסה הפדרלי - מדובר בשיעור מס של כ-24% ● בניגוד לנשיא לשעבר דונלד טראמפ, ביידן מקפיד לפרסם את דוחות המס שלו מאז שכהונתו התחילה

יאיר נחמד, מנכ''ל נאייקס ויו''ר הדירקטוריון / צילום: דוד זיסר

המנכ"ל שמכר מניות בעשרות מיליוני שקלים: "במבט לאחור עשינו דברים מסוכנים מאוד ברמה האישית"

יאיר נחמד הקים את חברת הפינטק נאייקס עם שני שותפים, הנפיק אותה בת"א לפי שווי של כמעט מיליארד דולר ובהמשך הוביל אותה לנאסד"ק ● הגיוס בנאסד"ק בוצע אחרי שהמניה עלתה בעשרות אחוזים מתחילת 2024 ● "לא רציתי למכור", טוען נחמד, "אני מאמין בחברה ולא רוצה למכור מניות. יכולנו גם לא להנפיק, אבל היו לנו סיבות"