גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הבורסה ננעלה בירידות: ת"א 35 איבד 0.5%, אורמת צנחה ב-8.5%

האג"ח השקליות הארוכות השלימו ירידה של 6%-7% מתחילת השנה ● סאפייאנס עמדה בתחזיות השוק לרבעון הרביעי ● אורמת דיווחה על ירידה בהכנסות ברבעון הרביעי של 2020

אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף
אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

17:36

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בטריטוריה האדומה, וזאת בדומה לסנטימנט השלילי שנרשם כעת בוול סטריט, על רקע העלייה בתשואות האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים - מה שעשוי לעניין את המשקיעים כאלטרנטיבה להחזקה במניות.

מדד ת"א 35 איבד 0.5%, ת"א 90 ירד ב-0.1% ומדד הבנקים השיל 0.2%.

אורמת בלטה בירידות של 8.5% לאחר הדוחות הכספיים, מניות הנדל"ן עזריאלי ושיכון ובינוי איבדו 3% ו-2% בהתאמה.

מחזור המסחר הכולל בשוק המניות כולל הפקיעה החודשית הסתכם ב-2.24 מיליארד שקל.

16:00

הכנסות סאפיינס ברבעון הרביעי הסתכמו ב-102.9 מיליון דולר לעומת הצפי להכנסות של 103 מיליון דולר, כשהן מגלמות צמיחה של 19%. הרווח למניה הסתכם ב-0.27 דולרים, לעומת הצפי לרווח של 0.26 דולרים, צמיחה של 29%. לדברי שי זיגלמן, אנליסט בחדר המסחר של בנק הפועלים: "מרכז טווח תחזית ההכנסות של החברה ל-2021, של 460 מיליון דולר, היה גבוה בכ-7 מיליון דולר מתחזיתנו, ומשקף צמיחה של 20%. מרכז טווח תחזית הרווחיות התפעולית ל-2021, הינו 17.85% (לעומת תחזיתנו ל-18%) מגלם שיפור קל לעומת 17.7% בשנת 2020. להערכתנו, התחזיות והמסרים של סאפיינס משדרים כי למרות השפעת הירידה בהשקעות של חברות הביטוח בצל משבר הקורונה, פעילות החברה חוזרת לצמוח בקצב האורגני המסורתי בשיעור של 10%. אנו ממשיכים עם המלצת תשואת יתר. בפועלים העלו את מחיר יעד מ-33 דולר ל-38 דולר למניה.

14:22

מגמה מעורבת בבורסה בתל אביב ביום המסחר האחרון לשבוע זה. מדד ת"א 35 משיל 0.1%, ת"א 90 עולה ב-0.3%. 

אורמת בולטת בירידות של 7.5% לאחר הדוחות הכספיים. עזריאלי מאבדת 2%, נובה עולה ב-4.6%, טבע עולה ב-1.7%. 

מחזור המסחר בשעה זו בשוק המניות מסתכם ב-1.2 מיליארד שקל.

12:45

מגמה מעורבת בבורסה כעת. מדד ת"א 35 נסחר ביציבות ומדד ת"א 90 מטפס בכ-0.5%. 

עליות בולטות רושמות מניות באטמ, לייבפרסון, פרוטליקס , בוני תיכון, פורסייט  ונובה. 

האג"ח השקליות הארוכות נופלות היום בעוד 0.8%-0.9% ומשלימות ירידה של 6%-7% מתחילת השנה. 

11:00

האנליסט ישי ששון מדיסקונט ברוקראז' החל לסקר את מניית שיכון ובינוי  בהמלצת קנייה ובמחיר יעד של 28 שקל למניה, אפסייד של 42% על מחיר המניה בבורסה. להערכתו, המקורות העיקריים לאפסייד הינם: הנדל"ן, סולל בונה והאנרגיה. "ביצירת האפסייד הגבוה משתלבים מספר גורמים: הנהלה שמייצרת ערך, רוח גבית מהמאקרו בתחום התשתיות והמגורים ושוק אנרגיה רותח, כשלכך מתווספת הסינרגיה הגבוהה שבקבוצה". 

בזק  הודיעה היום רשמית על אירוע השקה של פרויקט הסיבים האופטיים שלה ב - 14 למרץ. החברה תחשוף באירוע את כל הפרטים הנוגעים לחבילות ולקצבי הגלישה. אתמול פרסמנו שהחברה פנתה לספקיות האינטרנט וביקשה מהן מחירי ISP לחבילות שלה היות ומשרד התקשורת מונע ממנה לספק אינטרנט בצורה ישירה אלא רק דרך ספקיות האינטרנט במסגרת חבילה הקרויה באנדל הפוך.

10:05

יום המסחר בבורסה נפתח במגמה חיובית. מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.2% ומדד ת"א 90 עולה ב-1.1%. 

עליות בולטות רושמות מניות נובה, לייבפרסון, גילת  ובאטמ. 

09:30

חברת בריינסוויי  מדווחת כי השלימה הנפקה ציבורית מוצלחת בארה"ב, וגייסה כ-39.3 מיליון דולר על רקע ביקושי יתר של כ-70 מיליון דולר. בסך הכל, הציעה החברה 4,622,000 תעודות פיקדון אמריקאיות ( ADS ) לפי מחיר של 8.5 דולר לתעודה, הנחה של כ-9% על מחיר הסגירה של המניה אתמול בניו יורק. בנוסף, העניקה החברה לחתמים אופציה בת 30 יום לרכישת 693,000 תעודות נוספות באותם תנאים ומחיר. 

07:50

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בת"א

1. צפי לפתיחה חיובית

יום המסחר בבורסה צפוי להיפתח במגמה חיובית, לאחר שאתמול ננעל המסחר בוול סטריט בעליות ומדד הדאו ג'ונס טיפס לשיא חדש. גם בורסות אסיה נסחרות היום בעליות של עד 2% ובמסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות. 

אתמול ננעל יום המסחר בבורסה בעליות. מדד ת"א 35 טיפס ב-0.3% ומדד ת"א 90 ננעל בעלייה של כ-1.1% . מחזור המסחר הסתכם בכ-1.8 מיליארד שקל .  בשוק האג"ח נרשמו ירידות של 0.4%-0.5% בממשלתיות השקליות הארוכות, במקביל להמשך הירידות באג"ח ממשל אמריקאי לטווחים ארוכים. 

2. הדואליות יתמכו

המניות הדואליות צפויות לספק תמיכה למדד ת"א 35. עם פער ארביטראז חיובי שבות טבע  (2.6%), לייבפרסון  (4.5%), נייס (1.2%), טאואר כ-2.7%, נובה  (6%), פריון (4.9%) ואודיוקודס (2.3%).

3. דוחות: אבגול, אורמת ולייבפרסון

במסגרת עונת הדוחות, חברת אבגול  דיווחה אתמול בערב על רווח נקי של 36.7 מיליון דולר בשנת 2020, פי 3 לעומת הרווח ב-2019. בשורה העליונה הציגה החברה ירידה של 7% בהכנסות לרמה של כ-383 מיליון דולר אשתקד. 

אורמת  דיווחה הבוקר על עלייה של 64% ברווח הנקי ברבעון הרביעי של 2020 לעומת הרבעון המקביל ב-2019, לרמה של כ-20.7 מיליון דולר. היום צפויות להציג תוצאות לייבפרסון, סאפיינס וקומפיוג'ן. 

4. הנפט לא עוצר; הביטקוין שב ועולה מעל 50,000 דולר

הביטקוין נסחר כעת ברמה של 50,160 דולר. אתמול בבוקר קפץ מטבע הקריפטו ב-6% לרמה של מעל ל-51,000 דולר ולאחר מכן נפל מתחת ל-49,000 דולר. הנפט ממשיך לטפס וחוזה ברנט נסחר כעת ברמה של 67.2 דולר לחבית.

5. התשואות בשוק האג"ח ימשיכו לעלות?

ולסיום,  התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים עומת כעת ברמה של כ-1.40% לאחר שאתמול במהלך המסחר טיפסה עד ל-1.43%.  דודי רזניק, אסטרטג הריביות של לאומי שוקי הון, מתייחס להתפתחויות בשוקי האג"ח בימים האחרונים וכותב כי "בימים האחרונים אנו עדים למסחר סוער יחסית בשוקי האג"ח הממשלתיים. המגמה החלה בארה"ב, שם רושמות התשואות הממשלתיות לטווח ארוך עלייה חדה לאחרונה, על רקע חשש מעלייה בסביבת האינפלציה וחשש לתגובה מהירה מהצפוי של הפד. מדובר בתגובה לירידה בתחלואה מקורונה בארה"ב בתקופה האחרונה וצפי להתחלה של חזרה לשגרה, גם אם לא מלאה. העלייה בתשואות הביאה במקביל לירידה בשוקי המניות, בדגש על סקטור הטכנולוגיה, על רקע חשש כי עליית התשואות מבשרת אולי העלאת ריבית קרובה מהצפוי, דבר ממנו חוששים בשוקי המניות יותר מכל".

"נראה כי מדובר כרגע בטריגר למימוש רווחים בשוקי המניות (שעלו כמעט ברציפות מאז חודש נובמבר 2020) הנשענים על חשש מהעלאות ריבית חשש שכנראה מוגזם ובסופו של דבר לכשיתפוגג צפוי להחזיר את שוקי המניות חזרה לתוואי עלייה גם אם תוואי מתון מקצב העלייה של החודשים האחרונים", כותב רזניק.

עוד כתבות

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה עלתה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד