גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

לקסוס LC500 החדשה היא בונוס לדור הביטקוין וכלכלת הקזינו

לקסוס LC500 קבריו בועטת בתדמית השמרנית של מותג היוקרה היפני ומציעה למתעשרי הדור החדש עיצוב מרהיב ומוחצן, תא נוסעים באיכות ללא תחרות ומנוע V8 חזק ומוזיקלי

לפני כשנתיים הזדמן לי לנהל שיחה בענייני השקעות עם קרוב משפחה צעיר, שניסה לשכנע אותי בנפלאות מטבעות הקריפטו. ניסיתי להסביר לו, שהשקעה בנכס ללא ביטחונות וללא בסיס הצמדה ממשי על סמך "חוכמת המונים" היא בחזקת הימור, כמו כל הימור בקזינו, ולראייה התנודות ההיסטריות בשער המטבעות הווירטואליים.

יתר על כן, ככל שהמטבעות הללו יגדילו את רמת הסיכון בכלכלה הריאלית כך גדל הסיכוי, שהרגולטורים יתערבו לצינון המסחר בהם. הבחור טען מנגד, שחוקי הכלכלה של העולם הישן השתנו ורק כמה שמרנים מרובעים מדור קודם, כמוני, מנסים להיאחז בהם.

השיחה הסתיימה בדעות מקוטבות אבל החודש, כשהביטקוין נשק ל-50 אלף דולר, קיבלתי מהבחור בקשה לייעוץ, מלווה בשמחה לאיד, לגבי רכישת רכב ב-400 אלף שקל לאחר "מימוש השקעות".

אפשר לטעון, ששוק ההון "החדש" מתבסס על קמפיין דיגיטלי סמי-מאורגן, מוצפן וחוקי - בינתיים - שמתבצע על ידי מיליוני משקיעי כורסה בחסות משבר הקורונה. אפשר גם לטעון שהממשלות והגופים הפיננסיים הממוסדים בוחרים להתעלם מהתופעה למרות הסיכון כל עוד רווחי ההון הספקולטיביים מסייעים לייצב את הכלכלה הריאלית שנפגעה בקורונה.

אבל במבחן התוצאה אין ספק שמשבר הקורונה יצר גל בין-לאומי של "מתעשרי אינסטנט", שנכנסו לשוק ההון לפני זמן לא רב עם תיאבון בריא לסיכונים, ו/או מינוף ו/או הכנסה פנויה וקוצרים כיום רווחי עתק. הגל הזה שוטף כיום את שוק מוצרי הצריכה היוקרתיים וכמובן גם את שוק רכבי הפאר, שהפגין בחודשים האחרונים יציבות מרשימה לנוכח המשבר.

ההקדמה הזו עשויה להסביר את ההיגיון מאחורי העיתוי יוצא הדופן, שבו נחתה כאן גרסת הקבריולה של לקסוס LC, שהוא אולי הדבר הרחוק ביותר מאמצעי תחבורה הגיוני, שאפשר למצוא כאן ב(קצת) פחות ממיליון שקל. המכונית תוכננה כמובן לפני משבר הקורונה ומטרתה העיקרית היא לנפץ את התדמית היפנית הסולידית והבוגרת של המותג לקסוס ולשדר לעולם את המסר "גם אנחנו יודעים להתפרע".

 

עיצוב של מאסטרים יפניים

העיצוב, למשל, כולו החצנה: החל בפנסים המושחזים והעתידניים שעוטפים גריל מחורר ועצום ממדים; עובר דרך פרופיל דמוי שעון חול; וכלה בזנב רחב שמהווה מחווה לפרארי ושות'. זו מכונית מרהיבה גם כשהגג שלה סגור וכאשר הוא פתוח היא מהווה מוקד להתקהלות המונית בניגוד להנחיות משרד הבריאות.

תא הנוסעים מבוסס באופן הדוק על ה-LC קופה וגם הוא מוחצן בכל הנוגע לאיכות הייצור והחומרים. כל פיסה גלויה וסמויה בתא הזה עטויה בעור תפור באיכות של מעצבי עילית ובדיפוני עץ, חומרים מרוכבים ופלסטיק רך, שהאצבעות לא מפסיקות ללטף.

הגימור מרגיש כאילו התבצע על ידי גדוד של מאסטרים יפניים ממקדש שינטו בקיוטו ולא על ידי רובוטים במפעל תעשייתי בפוקוקה וקימורי המושבים מרפים את השרירים המתוחים במיומנות של מטפל שיאטסו.

על רקע ה"זן" הזה לוח המחוונים הקומפקטי ועתיר ההייטק נראה קצת שלא במקומו אבל לפחות הוא מכניס את הנהג לאווירה הנכונה בעת מעבר למצב הספורטיבי. תנוחת הישיבה קרובה מאד לקרקע, כמקובל בז'אנר, וכאשר הגג סגור מרחב הראש מספק את המינימום ההכרחי לאנשים שקומתם גבוהה מהממוצע.

למרות המראה הדו-מושבי למכונית יש בפועל גם צמד מושבים אחוריים, שמציעים מרחב כתפיים סביר ועיצוב נוח אבל מרחב רגליים מזערי, שדורש הרבה התחשבות מהיושבים מלפנים. יש גם תא מטען קטנטן שמתאים בעיקר לשימושים עירוניים טיפוסיים ומנגנון קיפול גג חשמלי מהיר וחרישי.

האבזור התקני הוא בשיטת "הכל כלול", כפי שניתן לצפות מרכב בקטגוריה, עם כל אמצעי אלקטרוניקה וקישוריות שבנמצא ומערכת חימום עוטפת, שמאפשרת לנסוע עם הגג פתוח גם באמצע חורף קפוא ועדיין להרגיש חמימות כמו ב-ONSEN יפני, שמבוסס על מעיינות תרמיים.

אם תא הנוסעים מחצין את שני האהבות הגדולות של יפן - איכות ייצור וגאדג'טים - המנוע הוא כל כולו מחווה לעידן מכוניות השרירים של ארצות הברית. זהו V8 מאסיבי בנפח 5 ליטר, ללא טורבו, שדוחף את הרכב קדימה בצורה חלקה, לינארית וסופר-מאוזנת עד לקו האדום שבאזור 8000 סל"ד. תשכחו מבעיטות והחלקות הגלגלים כמו אצל "פשוטי העם": כאן מהות החוויה היא דיוק מכאני וכמובן צליל טבעי רועם ומרגש של 8 צילינדרים ששום מנוע קטן ומוגדש לא יכול לייצר באמצעים טבעיים.

אבל מכיוון שבכל זאת מדובר ביפנים מנומסים יש גם מערכת יעילה להשתקת רעשים כדי, שלא תרגיזו את השכנים כשאתם יוצאים מוקדם בבוקר. לגיר האוטומטי יש עשר מהירויות שרובן מיותרות בהתנהלות נינוחה. אבל במצב התכנות הספורטיבי הוא עובר ביניהן ביעף ו"יורה" הילוכים כמו במכונית מסלול.

איכות עילית אינה זולה

לקסוס מציעה את ה-LC קבריו עם כמה חבילות דינמיות לבחירת הלקוח כולל חבילת ספורט עם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה ובולמי זעזועים ספורטיביים של ימאהה ואפילו חבילת "התנהגות דינמית" שמוסיפה היגוי עם יחס משתנה ומערכת ניהול מתלים אלקטרונית.

החבילה התקנית בישראל היא "טורינג" והיא מכוילת בעליל עבור נהגים מתונים ושוחרי נוחות. אמנם אחיזת הכביש תחת עומסים קיצוניים היא טוטאלית, כפי שניתן לצפות מרכב עם מרכז כובד נמוך, חישוקי ענק וצמיגים ברוחב זחל טנק. אבל ההגה הקטן מרגיש קצת מעורפל, גם במצב הספורטיבי, ואפילו על כבישים רטובים, כמו בשבת הסוערת בה נסענו, צריך הרבה רצון כדי להיווכח שמדובר בהנעה אחורית.

מצד שני נוחות הנסיעה סבירה לחלוטין גם על כבישים משובשים, נסיעות ארוכות מתקיימות ללא נזקים פיזיים וכשהגג פתוח, האוויר זורם ומערכת ה"מארק לווינסון" משמיעה מוזיקה איכותית, תוכלו לדמיין שאתם בקרוזינג על כביש הסקייליין של פוקושימה ולא על כביש החוף המשובש בואכה נתיבי איילון הפקוקים.

איכות יפנית עילית, עיצוב מרגש וביצועים אקזוטיים הם לא דבר זול וה-LC קבריו עולה בישראל 920 אלף שקל, כ-120 אלף שקל יותר מהגרסה המקבילה של הרכב בתצורת קופה, שלטעמנו האישי מספקת תמורה טובה יותר. זהו סכום רציני מאד אבל אם זה מקל על מצפונכם, מדובר ב-5.62 ביטקוין בלבד. ואם רכשתם את הביטקוין שלכם בינואר 2019, אז המכונית הזו גורעת מכיסכם כ-20 אלף דולר בלבד מהוונים, כמחיר של משפחתית משומשת. ברוכים הבאים לכלכלת-הקזינו הסהרורית של 2021.

חלק מהמתחרות

ב.מ.וו 850 קבריולה

1.32 מיליון שקל עולה גרסת הקבריולה של סדרה 8 החדשה. יש לה תא נוסעים מרווח ואיכותי, עיצוב בעל נוכחות ושלדה מלוטשת עם הנעה כפולה ומתלים אלקטרוניים. המנוע של גרסת ה-850 הוא V8 טורבו בנפח 4.4 ליטר, שמייצר 530 כ"ס ומזניק את המכונית מאפס ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות

מזראטי גראן-קבריו

1.17 מיליון שקל עולה גרסת גראן-קבריו של האצולה האיטלקית. היא מציעה ארבעה מקומות ישיבה אמיתיים, גג חשמלי נפתח, איכות ייצור איטלקית עילית ושלדת הנעה אחורית חדה. הכוכב הוא מנוע V8 בנפח 4.7 ליטר של פרארי שמייצר 440 כ"ס ודוחף את המכונית מאפס ל-100 ב-5.4 שניות בואכה 283 קמ"ש

פורשה 911 קבריו

1.29 מיליון עולה גרסת הקבריו של פורשה 911 החדשה. המכונית קומפקטית יותר מהמתחרות אבל מציעה עיצוב אגרסיבי ומזוהה מיד, תא נוסעים מפואר וקלאסי ואיכות ייצור עילית. לארץ היא מגיעה עם הנעה כפולה ובגרסת הבסיס מנוע 3 ליטר שמייצר 385 כ"ס ומאיץ את המכונית ל-100 ב-4.4 שניות

עוד כתבות

עו''ד דני גבע, עו''ד רלי לשם ועו''ד דודי תדמור / צילום: איל יצהר

שיקולים כלכליים וחשש מניגודי עניינים: למה נפל מיזוג הענק בשוק עריכת הדין

אחרי שבספטמבר פורסם כי מתנהלים למיזוג בין מיתר, משרד עורכי הדין הגדול בישראל, לבין ארנון תדמור-לוי, באחרונה החליטו הצדדים שלא להתקדם עם העסקה ● ברקע ההחלטה: חשש מפני ניגודי עניינים, עזיבות של עורכי דין ורווחים שילכו לקבוצה מצומצמת של שותפים בכירים

סניף המוסד לביטוח לאומי / צילום: Shutterstock

הפסיקה שהורידה את מניות הסיעוד ומאיימת על שוויה של עמל ומעבר בדרך להנפקה

בית המשפט דחה את טענות חברות הסיעוד דנאל ותיגבור נגד תנאי המכרז החדש שהוציא הביטוח הלאומי לשירותי טיפול ביתי • החברות, שמניותיהן ירדו במהלך היום בעקבות החשש מפגיעה ברווחיותן, שוקלות להגיש ערעור, בעוד שבביטוח לאומי טוענים כי המכרז "יתקן עיוותים ויבטיח שירות ראוי לקשישים" ● איך תושפע הנפקת הענק של עמל ומעבר?

משרדי אמזון / צילום: Shutterstock

דיווח: אמזון פותחת בסבב פיטורים של עד 30 אלף עובדים

עפ"י סוכנות הידיעות רויטרס, בכוונת אמזון לפטר עד 30 אלף עובדים החל ממחר ● המטרה: צמצום גיוס העובדים הגבוה שהיה במהלך ימי הקורונה ● מאז 2022 החברה פיטרה יותר מ-28 אלף עובדים, וכעת היא מפטרת מספר דומה

נשיא טייוואן: "ישראל היא מודל להגנת אי"

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: שלוש המעצמות ששולטות במזרח התיכון, קטאר מפיצה תחקירים נגד צה"ל באל-ג'זירה, ונשיא טייוואן משבח את ישראל ● כותרות העיתונים בעולם 

מטוס של וויזאייר / צילום: Shutterstock, Petr Leczo

ענקית התעופה וויזאייר מציבה דרישה חדשה ותקדימית בתמורה להקמת בסיס בנתב"ג

משלחת מטעם משרד התחבורה נמצאת בהונגריה ומנהלת מגעים מתקדמים עם ענקית התעופה על הקמת בסיס בישראל ● לגלובס נודע כי בוויז מבקשים את הסלוטים של ריינאייר, ומציבים דרישה נוספת ותקדימית: אפשרות להפעיל טיסות לבלקן, לקווקז ולאמירויות, מה שעשוי לדרוש שינוי בדיני התעופה המקומיים

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה העולמית / צילום: Shutterstock

אנבידיה תרכוש מניות של נוקיה בהיקף של מיליארד דולר

כחלק מהמהלך, נוקיה תתאים את תוכנות התקשורת המרכזיות שלה כך שיעבדו ישירות עם השבבים והמערכות של אנבידיה ● נוקיה מצטרפת לשורת השקעות שביצעה אנבידיה בחודשים האחרונים בחברות טכנולוגיה הפועלות לצידה, ביניהן אינטל, OpenAI וספקיות ענן

ירון שמאי, מנהל חיסכון ארוך טווח, סיכונים ובריאות במגדל ביטוח ופיננסים, בכנס ההשקעות של גלובס / צילום: כדיה לוי

בכיר במגדל: 4 עצות שיעזרו לכם לנהל את החיסכון טוב יותר

ירון שמאי, מנהל חיסכון ארוך טווח, סיכונים ובריאות במגדל ביטוח ופיננסים, אמר בכנס ההשקעות של גלובס: "אם לא נכניס חינוך פיננסי אמיתי למערכת - נמשיך לדשדש" ● הוא קרא לציבור להיות אקטיבי יותר, להכיר את כל המכשירים הפיננסיים ולבדוק מדי שנה היכן נמצא כספו

פאנל ''בעד ונגד: ארבעה מסלולי השקעה'' בכנס ההשקעות של גלובס / צילום: כדיה לוי

משנה למנכ"ל בנק ירושלים: "התיק של הבן שלי עשה 50% בכמה חודשים, הגיע הזמן להקטין סיכונים"

בכנס ההשקעות של גלובס, ענה פאנל של מומחים על השאלות הבוערות בשוק ההון בעת הזו ● ארז מגדלי ממגדל: "ישראל לא יקרה ביחס לשווקים אחרים בעולם, ומחזיקה בפוטנציאל לשיפור נוסף בפרמיית הסיכון"; משה עומר, משנה למנכ"ל בנק ירושלים: "זה זמן מעולה להיות אקטיבי ולהפחית סיכונים"; רונית הראל בן זאב, מנכ"לית S&P מעלות: "היכולת של זוג צעיר לקנות דירה היא יותר נמוכה מבעבר"; אמיר כהנוביץ' משנה למנכ"ל פרופיט: "בישראל יש דמוגרפיה חיובית שמבטיחה שתמיד יהיו אנשים שיגורו בבית"

אבי גבאי, מנכ''ל פרטנר, וסמנכ''ל השיווק אסף אביב / צילום: יח''צ

פרטנר משיקה את פלטפורמת הטלוויזיה החדשה: "פחות לקוחות ינטשו ונחזור לגייס"

כל 200 אלף מנויי חברת התקשורת כבר חוברו לממשק הטלוויזיה המתקדם, ללא העלאת מחירים ● לצד תכנים של yes, החברה מציעה תכנים בלעדיים משלה

משרדי אמזון / צילום: Shutterstock

אמזון מודיעה באופן רשמי: 14 אלף עובדים יפוטרו

ענקית הקמעונאות אמזון מודיעה באופן רשמי על סבב קיצוצים של 14 אלף עובדים מכוח העבודה התאגידי של החברה ● עדיין לא ידוע מה היקף הפיטורים בישראל

נדב צפריר, מנכ''ל צ׳ק פוינט / צילום: מנש כהן

הסדרי מס שייצרו לצ'ק פוינט הכנסות מס חד-פעמיות הקפיצו את רווחי החברה ברבעון השלישי

הרווח הנקי ברבעון השלישי קפץ בכ-70%, בזכות הטבת מס חד־פעמית, שנרשמה בעקבות הסדר פשרה עליו חתמה חברת אבטחת הסייבר ● צ'ק פוינט עקפה את התחזיות גם בהכנסות, כשרשמה צמיחה של 6.7% ● המניה שמזנקת בכ-6% בוול סטריט מעלה את התחזית השנתית שלה, וצופה הכנסות של 2.705-2.745 מיליארד דולר

הפגנות באיסטנבול בעד ראש העיר העצור, אקרם אימאמאולו / צילום: ap, Emrah Gurel

ביהמ"ש הטורקי מגן על מנהיג האופוזיציה אך מאפשר המשך מעצרו של ראש העיר

משטר ארדואן ניסה לפסול את יו"ר מפלגת האופוזיציה הגדולה, אוזגור אוזל, בטענות כי ניצח את הפריימריז באופן פסול, אך בית המשפט קבע כי הטענות "חסרות בסיס" ● ברקע: גל מעצרים נרחב של בכירי מפלגת האופוזיציה, בהם של יריבו המר של ארדואן, ראש עיריית איסטנבול

מנכ''ל מגדל ביטוח ופיננסים, רונן אגסי, בכנס ההשקעות של גלובס / צילום: שלומי יוסף

רונן אגסי: "בתפיסה שלי נדל"ן בישראל רק קונים, לא מוכרים"

מנכ"ל מגדל ביטוח ופיננסים בכנס ההשקעות של גלובס: "אי-הוודאות זו הוודאות החדשה, לכן צריך לחשוב על הטווח הארוך" ● לדברי אגסי, "יש בארץ הרבה מודעות לחיסכון, אנחנו עם חוסך; שוק ההון המקומי לא מספיק גדול כדי להכיל את שיעור החיסכון בישראל" ● וגם: למה מגדל לא משתתפת במשחק הקריפטו?

מירי רגב / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

טסלה מנסה לרתום את מירי רגב. המטרה: לבלום העלאת מס

מנכ"ל טסלה בישראל שלח לשרת התחבורה מירי רגב מכתב, ממנו עולה כי בכוונת יבואני הרכב להיאבק נגד העלייה במס ● "השוק אינו מסוגל להתמודד עם עליית מחירים נוספת", כתב, "זה מנוגד במובהק לאינטרס הציבורי בקידום המהפכה הירוקה ולהתחייבויות מדינת ישראל"

וורן באפט / צילום: ap, Nati Harnik

"יהיה קשה בלי וורן באפט" – KBW מורידה המלצה לברקשייר האת'וויי

ב־KBW ציינו כי העסקים המרכזיים של ברקשייר צפויים לעמוד בפני לחצים בשנה הקרובה, "דברים רבים נעים בכיוון הלא נכון" ● חוסר הוודאות סביב הירושה בחברה נובע מ"המוניטין הבלתי־מעורער כמעט של וורן באפט ומה שאנו רואים כחוסר גילוי נאות מספק, שעלול להרתיע משקיעים" ● באפט, בן ה־95, יפרוש מתפקיד מנכ״ל החברה בסוף השנה

אייל גורן, המשנה למנכ''ל אי.בי.אי, בכנס ההשקעות של גלובס / צילום: כדיה לוי

"עדיף לישון טוב בלילה מאשר להרוויח עוד 1% על תיק ההשקעות"

אייל גורן, המשנה למנכ"ל אי.בי.אי, הציג בכנס ההשקעות של גלובס את הרכיבים הפסיכולוגיים שעומדים בבסיס ההשקעות ● "אנחנו פועלים מתחושות בטן, קשה לנו מאוד להתמודד עם הפסדים" ● ומה הוא חושב על הגורואים שמסתובבים ברשתות החברתיות?

בורסת נאסד''ק, ניו יורק / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בשיא כל הזמנים, על רקע אופטימיות לעסקת סחר בין ארה"ב לסין

הנאסד"ק זינק בכ-1.9% ● קוואלקום זינקה במעל 10%, לאחר שהודיעה כי תשיק שבבים שיתחרו עם אלו של אנבידיה ● ארה"ב בישרה על מסגרת להסכם מול סין, לקראת הפגישה הצפויה בין הנשיא טראמפ לנשיא שי ג'ינפינג ● דיווח ברויטרס: אמזון תקצץ עד 30 אלף משרות ברחבי העולם החל ממחר ● מחירי הזהב צנחו

אלכס ספיר, יו''ר ובעלי ספיר קורפ / צילום: יח''צ

ספיר קורפ: המנכ"ל וכל הדירקטורים התפטרו, והחברה הגישה בקשה למינוי נאמן

המסחר באג"ח י"ח ו-י"ט של ספיר קורפ הושעה ● בבקשת נאמן האג"ח לביהמ"ש נכתב כי "החברה חדלת פירעון, אינה עומדת זמן רב במילוי התחייבויותיה, ולא שילמה למחזיקי סדרה י"ח את התשלומים המגיעים להם" ● השבוע, כחלק מגיבוש הסדר החוב מול מחזיקי האג"ח, נודע כי ספיר תמכור את מלון NoMo SoHo במנהטן למלונות דן ב-125 מיליון דולר

נשיא סין שי ג'ינפינג ונשיא ארה''ב דונלד טראמפ, בפגישה קודמת / צילום: Reuters, Carlos Barria

השווקים כבר מתמחרים "פגישה פנטסטית" בין טראמפ לשי. מה יכול להשתבש

הפגישה בין נשיא ארה"ב לנשיא סין בחמישי, שעשויה להביא לחתימת הסכם סחר חדש בין שתי הכלכלות, מזרימה אופטימיות לשווקים ● אילו סקטורים כבר נכנסים לכוננות ספיגה, ואילו עומדים ליהנות מכל הקלה במכסים ההדדיים ● מדדי אסיה ו-וול סטריט פתחו שבוע בעליות

רו''ח שלומי שוב בכנס ההשקעות של גלובס / צילום: שלומי יוסף

"הדיווחים הכספיים 'שבורים וישנים'. תוך עשור, ה-AI יספק למשקיעים מידע יומי"

בכנס ההשקעות של גלובס, צפה רו"ח שלומי שוב, ראש התוכנית לחשבונאות וסגן דקאן ביה"ס אריסון למינהל עסקים באוניברסיטת רייכמן, כי חברות הייטק וקרנות פרייבט אקוויטי ייכנסו לתחום ה-AI בפיננסים, ויקומו 10-8 פירמות פיננסיות-טכנולוגיות בינלאומיות