גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

לקסוס LC500 החדשה היא בונוס לדור הביטקוין וכלכלת הקזינו

לקסוס LC500 קבריו בועטת בתדמית השמרנית של מותג היוקרה היפני ומציעה למתעשרי הדור החדש עיצוב מרהיב ומוחצן, תא נוסעים באיכות ללא תחרות ומנוע V8 חזק ומוזיקלי

לקסוס LC500 קבריולה / צילום: יח"צ
לקסוס LC500 קבריולה / צילום: יח"צ

לפני כשנתיים הזדמן לי לנהל שיחה בענייני השקעות עם קרוב משפחה צעיר, שניסה לשכנע אותי בנפלאות מטבעות הקריפטו. ניסיתי להסביר לו, שהשקעה בנכס ללא ביטחונות וללא בסיס הצמדה ממשי על סמך "חוכמת המונים" היא בחזקת הימור, כמו כל הימור בקזינו, ולראייה התנודות ההיסטריות בשער המטבעות הווירטואליים.

יתר על כן, ככל שהמטבעות הללו יגדילו את רמת הסיכון בכלכלה הריאלית כך גדל הסיכוי, שהרגולטורים יתערבו לצינון המסחר בהם. הבחור טען מנגד, שחוקי הכלכלה של העולם הישן השתנו ורק כמה שמרנים מרובעים מדור קודם, כמוני, מנסים להיאחז בהם.

השיחה הסתיימה בדעות מקוטבות אבל החודש, כשהביטקוין נשק ל-50 אלף דולר, קיבלתי מהבחור בקשה לייעוץ, מלווה בשמחה לאיד, לגבי רכישת רכב ב-400 אלף שקל לאחר "מימוש השקעות".

אפשר לטעון, ששוק ההון "החדש" מתבסס על קמפיין דיגיטלי סמי-מאורגן, מוצפן וחוקי - בינתיים - שמתבצע על ידי מיליוני משקיעי כורסה בחסות משבר הקורונה. אפשר גם לטעון שהממשלות והגופים הפיננסיים הממוסדים בוחרים להתעלם מהתופעה למרות הסיכון כל עוד רווחי ההון הספקולטיביים מסייעים לייצב את הכלכלה הריאלית שנפגעה בקורונה.

אבל במבחן התוצאה אין ספק שמשבר הקורונה יצר גל בין-לאומי של "מתעשרי אינסטנט", שנכנסו לשוק ההון לפני זמן לא רב עם תיאבון בריא לסיכונים, ו/או מינוף ו/או הכנסה פנויה וקוצרים כיום רווחי עתק. הגל הזה שוטף כיום את שוק מוצרי הצריכה היוקרתיים וכמובן גם את שוק רכבי הפאר, שהפגין בחודשים האחרונים יציבות מרשימה לנוכח המשבר.

ההקדמה הזו עשויה להסביר את ההיגיון מאחורי העיתוי יוצא הדופן, שבו נחתה כאן גרסת הקבריולה של לקסוס LC, שהוא אולי הדבר הרחוק ביותר מאמצעי תחבורה הגיוני, שאפשר למצוא כאן ב(קצת) פחות ממיליון שקל. המכונית תוכננה כמובן לפני משבר הקורונה ומטרתה העיקרית היא לנפץ את התדמית היפנית הסולידית והבוגרת של המותג לקסוס ולשדר לעולם את המסר "גם אנחנו יודעים להתפרע".

 

עיצוב של מאסטרים יפניים

העיצוב, למשל, כולו החצנה: החל בפנסים המושחזים והעתידניים שעוטפים גריל מחורר ועצום ממדים; עובר דרך פרופיל דמוי שעון חול; וכלה בזנב רחב שמהווה מחווה לפרארי ושות'. זו מכונית מרהיבה גם כשהגג שלה סגור וכאשר הוא פתוח היא מהווה מוקד להתקהלות המונית בניגוד להנחיות משרד הבריאות.

תא הנוסעים מבוסס באופן הדוק על ה-LC קופה וגם הוא מוחצן בכל הנוגע לאיכות הייצור והחומרים. כל פיסה גלויה וסמויה בתא הזה עטויה בעור תפור באיכות של מעצבי עילית ובדיפוני עץ, חומרים מרוכבים ופלסטיק רך, שהאצבעות לא מפסיקות ללטף.

הגימור מרגיש כאילו התבצע על ידי גדוד של מאסטרים יפניים ממקדש שינטו בקיוטו ולא על ידי רובוטים במפעל תעשייתי בפוקוקה וקימורי המושבים מרפים את השרירים המתוחים במיומנות של מטפל שיאטסו.

על רקע ה"זן" הזה לוח המחוונים הקומפקטי ועתיר ההייטק נראה קצת שלא במקומו אבל לפחות הוא מכניס את הנהג לאווירה הנכונה בעת מעבר למצב הספורטיבי. תנוחת הישיבה קרובה מאד לקרקע, כמקובל בז'אנר, וכאשר הגג סגור מרחב הראש מספק את המינימום ההכרחי לאנשים שקומתם גבוהה מהממוצע.

למרות המראה הדו-מושבי למכונית יש בפועל גם צמד מושבים אחוריים, שמציעים מרחב כתפיים סביר ועיצוב נוח אבל מרחב רגליים מזערי, שדורש הרבה התחשבות מהיושבים מלפנים. יש גם תא מטען קטנטן שמתאים בעיקר לשימושים עירוניים טיפוסיים ומנגנון קיפול גג חשמלי מהיר וחרישי.

האבזור התקני הוא בשיטת "הכל כלול", כפי שניתן לצפות מרכב בקטגוריה, עם כל אמצעי אלקטרוניקה וקישוריות שבנמצא ומערכת חימום עוטפת, שמאפשרת לנסוע עם הגג פתוח גם באמצע חורף קפוא ועדיין להרגיש חמימות כמו ב-ONSEN יפני, שמבוסס על מעיינות תרמיים.

אם תא הנוסעים מחצין את שני האהבות הגדולות של יפן - איכות ייצור וגאדג'טים - המנוע הוא כל כולו מחווה לעידן מכוניות השרירים של ארצות הברית. זהו V8 מאסיבי בנפח 5 ליטר, ללא טורבו, שדוחף את הרכב קדימה בצורה חלקה, לינארית וסופר-מאוזנת עד לקו האדום שבאזור 8000 סל"ד. תשכחו מבעיטות והחלקות הגלגלים כמו אצל "פשוטי העם": כאן מהות החוויה היא דיוק מכאני וכמובן צליל טבעי רועם ומרגש של 8 צילינדרים ששום מנוע קטן ומוגדש לא יכול לייצר באמצעים טבעיים.

אבל מכיוון שבכל זאת מדובר ביפנים מנומסים יש גם מערכת יעילה להשתקת רעשים כדי, שלא תרגיזו את השכנים כשאתם יוצאים מוקדם בבוקר. לגיר האוטומטי יש עשר מהירויות שרובן מיותרות בהתנהלות נינוחה. אבל במצב התכנות הספורטיבי הוא עובר ביניהן ביעף ו"יורה" הילוכים כמו במכונית מסלול.

איכות עילית אינה זולה

לקסוס מציעה את ה-LC קבריו עם כמה חבילות דינמיות לבחירת הלקוח כולל חבילת ספורט עם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה ובולמי זעזועים ספורטיביים של ימאהה ואפילו חבילת "התנהגות דינמית" שמוסיפה היגוי עם יחס משתנה ומערכת ניהול מתלים אלקטרונית.

החבילה התקנית בישראל היא "טורינג" והיא מכוילת בעליל עבור נהגים מתונים ושוחרי נוחות. אמנם אחיזת הכביש תחת עומסים קיצוניים היא טוטאלית, כפי שניתן לצפות מרכב עם מרכז כובד נמוך, חישוקי ענק וצמיגים ברוחב זחל טנק. אבל ההגה הקטן מרגיש קצת מעורפל, גם במצב הספורטיבי, ואפילו על כבישים רטובים, כמו בשבת הסוערת בה נסענו, צריך הרבה רצון כדי להיווכח שמדובר בהנעה אחורית.

מצד שני נוחות הנסיעה סבירה לחלוטין גם על כבישים משובשים, נסיעות ארוכות מתקיימות ללא נזקים פיזיים וכשהגג פתוח, האוויר זורם ומערכת ה"מארק לווינסון" משמיעה מוזיקה איכותית, תוכלו לדמיין שאתם בקרוזינג על כביש הסקייליין של פוקושימה ולא על כביש החוף המשובש בואכה נתיבי איילון הפקוקים.

איכות יפנית עילית, עיצוב מרגש וביצועים אקזוטיים הם לא דבר זול וה-LC קבריו עולה בישראל 920 אלף שקל, כ-120 אלף שקל יותר מהגרסה המקבילה של הרכב בתצורת קופה, שלטעמנו האישי מספקת תמורה טובה יותר. זהו סכום רציני מאד אבל אם זה מקל על מצפונכם, מדובר ב-5.62 ביטקוין בלבד. ואם רכשתם את הביטקוין שלכם בינואר 2019, אז המכונית הזו גורעת מכיסכם כ-20 אלף דולר בלבד מהוונים, כמחיר של משפחתית משומשת. ברוכים הבאים לכלכלת-הקזינו הסהרורית של 2021.

חלק מהמתחרות

ב.מ.וו 850 קבריולה

1.32 מיליון שקל עולה גרסת הקבריולה של סדרה 8 החדשה. יש לה תא נוסעים מרווח ואיכותי, עיצוב בעל נוכחות ושלדה מלוטשת עם הנעה כפולה ומתלים אלקטרוניים. המנוע של גרסת ה-850 הוא V8 טורבו בנפח 4.4 ליטר, שמייצר 530 כ"ס ומזניק את המכונית מאפס ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות

ב.מ.וו 850 קבריולה / צילום: יח"צ

מזראטי גראן-קבריו

1.17 מיליון שקל עולה גרסת גראן-קבריו של האצולה האיטלקית. היא מציעה ארבעה מקומות ישיבה אמיתיים, גג חשמלי נפתח, איכות ייצור איטלקית עילית ושלדת הנעה אחורית חדה. הכוכב הוא מנוע V8 בנפח 4.7 ליטר של פרארי שמייצר 440 כ"ס ודוחף את המכונית מאפס ל-100 ב-5.4 שניות בואכה 283 קמ"ש

מזראטי גראן-קבריו / צילום: יח"צ

פורשה 911 קבריו

1.29 מיליון עולה גרסת הקבריו של פורשה 911 החדשה. המכונית קומפקטית יותר מהמתחרות אבל מציעה עיצוב אגרסיבי ומזוהה מיד, תא נוסעים מפואר וקלאסי ואיכות ייצור עילית. לארץ היא מגיעה עם הנעה כפולה ובגרסת הבסיס מנוע 3 ליטר שמייצר 385 כ"ס ומאיץ את המכונית ל-100 ב-4.4 שניות

פורשה 911 קבריו / צילום: יח"צ

עוד כתבות

ד"ר אדריכלית חווה ארליך רוגינסקי / צילום: דוברות עיריית פתח תקווה

חווה ארליך, מתכננת מחוז ת"א במינהל התכנון, תסיים את תפקידה ביולי

ארליך, ששימשה בתפקידה כשנתיים: "החלטתי לשנות כיוון ולהתמקד במחקר ובהוראה באקדמיה"

רונן מטרי עו"ד / צילום: שלומי יוסף

ביהמ"ש נתן צו פירוק לעמותת ועדת הרבנים לענייני תקשורת

הוועדה שולטת בתוכן המועבר בטלפונים כשרים ונקלעה לעימותים רבים בעקבות חסימות מספרים שנתפסו בעיניה כמספקים תוכן שלא אושר ע"י הרבנים ● בעקבות ליקויים שהתגלו בעבודתה הוחלט למנות את עו"ד רונן מטרי כמפרק

בורסת פריז / צילום: Associated Press, Kamil Zihnioglu

מגמה מעורבת בוול סטריט; הביטקוין ממשיך לשבור שיאים

ברקע ההנפקה הצפויה של בורסת הקריפטו קוינבייס, הביטקוין חוצה את רף ה-63 אלף דולר למטבע אחד ● ההודעה הדרמטית של ה-FDA להשעות את השימוש בחיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון מובילה את הבורסה האמריקאית למגמה מעורבת ● טסלה עולה ביותר מ-7%

נמל אשדוד / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

כך הופך פקק בנמל ל-2,000 משאיות על הכבישים

אונייה שמובילה 55 אלף טון תירס שמיועדים לאופקים, תעגון בנמל חיפה במקום בנמל אשדוד בשל העומסים בו ● המשמעות: התובלה היבשתית תהיה ארוכה יותר

החיסון של ג'ונסון & ג'ונסון נגד הקורונה / אילוסטרציה: Reuters, Dado Ruvic

הודעה דרמטית של ה-FDA: להשעות את השימוש בחיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון

שישה מקרי קרישיות התגלו במטופלות בארה"ב שבועיים לאחר שהתחסנו בחיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון ● תופעות דומות נבדקות לגבי החיסון של חברת אסטרהזנקה שמשתמש בטכנולוגיה דומה

פריסת סיבים אופטיים / צילום: Shutterstock

פרטנר עצרה את המגעים להכנסת משקיע לפעילות הסיבים

לטענת פרטנר, ניתן לקבל יותר מ-550 מיליון שקל עבור 20% מהפעילות

נגיד בנק ישראל אמיר ירון. חשש מחנק האשראי התבדה מהר / צילום: רפי קוץ

שאלה של 15 מיליארד שקל: תוכנית האג"ח חברות של בנק ישראל נבלמה. האם בכלל הייתה נחוצה?

ביולי 2020 החליט הבנק המרכזי לרכוש אג"ח של חברות במטרה מוצהרת למנוע משבר אשראי ● בסך הכול נרכשו אג"ח ב-3.5 מיליארד שקל ● האם זה היה צעד נחוץ ומי הרוויח מזה בסופו של דבר? ומדוע נמשכת תוכנית הרכישות של אג"ח ממשלתיות?

גיורא אלמוגי / צילום: יונתן בלום

או.פי.סי נכנסת לענף הטענת הרכבים החשמליים: רוכשת שליטה בג'ינרג'י

או.פי.סי אנרגיה צפויה להשקיע כ-67 מיליון שקל תמורת 51% ממניות החברה, ולה אופציה להגדיל את אחזקתה ב-Gnrgy ל-100%

אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף

שבוע המסחר המקוצר הסתיים: הבורסה המקומית ננעלה כמעט ללא שינוי

הבורסה בתל אביב ננעלה כמעט ללא שינוי במדדים המובילים, והמסחר יתחדש ביום ראשון ● ת"א 35 ננעל בירידה של 0.05% ות"א 125 עלה ב-0.07%

יעקב לוקסנבורג / צילום: תמר מצפי

דניה סיבוס ואפקון זכו במכרז להקמת מגדל משרדים תמורת 520 מיליון שקל

במסגרת הזכייה נבחרו החברות לשמש כקבלן ראשי לביצוע של עבודות שלד ועבודות גמר בפרויקט הכולל מגדל משרדים בן 45 קומות, שטחי מסחר וחניון תת-קרקעי בן 5 קומות עבור המזמין

תרופה / צילום: שאטרסטוק

תרופה ותיקה לאסתמה עשויה להקל על הטיפול בקורונה לפני האשפוז

מחקר רפואי חדש שנערך בבריטניה מרמז כי טיפול בסטרואיד ותיק בשם budesonide, המשמש היום בעיקר כתרופה לאסתמה, עשוי להקל על הטיפול בקורונה בבית, גם אצל חולים במצב שאינו מצריך אשפוז

האדריכל אלי פירשט ז"ל / צילום: פירשט מזור אדריכלים

אדר' אלי פירשט, מהמתכננים הבולטים בישראל ויו"ר התאחדות האדריכלים לשעבר, נפטר

אלי פירשט היה מהמתכננים הבולטים בישראל והיה אחראי לתכנון פרוייקטים עירוניים רחבי היקף ● בין השנים 2014-2017 היה פירשט יו"ר התאחדות האדריכלים

מכולות בחיפה. נתקעו במערב וחסרות בסין / צילום: פאול אורלייב

משבר המכולות והעומסים בנמלים שמרמזים על גל התייקרויות במשק

לצד התייקרות חומרי הגלם נרשמה בשנה האחרונה פגיעה בשרשרת האספקה העולמית בשל מחסור במכולות המשמשות להובלה ימית של סחורות מסין ● לכך מצטרפת בעיה נקודתית בנמלים בישראל ● באופק לא רואים פתרונות, אלא דווקא עליות מחירים לצרכן

פקק תנועה השבוע בכביש 471 ליד פתח תקוה ? / צילום: גיא ליברמן

זאת לא תחושה: הפקקים חזרו, והם גדולים מבעבר

תחת השפעת הקורונה הציבור נצמד למכוניתו הפרטית ונמנע מתחבורה ציבורית ונסיעות משותפות ● התוצאה: פקקים ארוכים ● הפרויקטים שקודמו בימי הסגרים לא מספיקים כדי לסגור את הפער שנפתח בין התשתיות לבין 100 אלף המכוניות החדשות שעולות על כבישי ישראל מדי שנה

רן גוראון, מנכ"ל בזק בינלאומי, פלאפון ויס / צילום: שלומי יוסף

חודשיים אחרי הוט: גם yes מעלה את מחיר חבילות הספורט

מתחילת מאי ישלמו לקוחות החברה 79.9 שקל על חבילה הכוללת את ארבעת ערוצי הספורט ● זהו העדכון הראשון במחירי החבילה ש-yes מבצעת לאחר כשנה וחצי, וזאת על רקע עלייה מתמשכת של מאות אחוזים במחירי זכויות שידורי הספורט בשנים האחרונות

ציפי רפאלי  / צילום: אביב חופי

ועדת השחרורים קיצרה את העונש: ציפי רפאלי תשתחרר מהכלא בחודש הבא

ועדת השחרורים אישרה קיצור שליש מעונש המאסר שהוטל על ציפי רפאלי, לאחר שהורשעה יחד עם בתה, הדוגמנית בר רפאלי, בשלל עבירות מס ● עם שחרורה תגיע לסיומה פרשת העלמות המס שיוחסה למשפחת רפאלי בגין הכנסותיה של הדוגמנית בחו"ל בין השנים 2009-2012 וכן העלמת הכנסות והטבות נוספות שקיבלה בישראל

פאינה קירשנבאום דיון בבית משפט / צילום: תמר מצפי

איכות השלטון לפרקליטות: הגישו תביעה אזרחית נגד פאינה קירשנבאום

קירשנבאום, סגנית שר הפנים לשעבר, הורשעה לאחרונה בעבירות שוחד במסגרת פרשת "ישראל ביתנו" ● התנועה לאיכות השלטון דורשת כי המדינה תגיש בשם הציבור תביעה נגררת נגד קירשנבאום, שתפצה את הציבור על הנזקים שנגרמו לו ממעשיה ותרתיע עברייני שוחד עתידיים

סוחרים בוול סטריט / צילום: רויטרס

הנחיה חדשה של ה-SEC מאיימת על הטרנד החם של וול סטריט: "עשרות חברות יידרשו לתקן דוחות כספיים"

הרשות לניירות ערך האמריקאית פרסמה הנחיה חדשה שעוסקת בטיפול החשבונאי בדוחות של חברות ה-SPAC ● בפירמת EY ישראל מסבירים כי "המשמעות המיידית עבור עשרות רבות של חברות אשר השלימו הנפקה או נמצאות בתהליך הינה תיקון הדוחות הכספיים, מהלך שעשוי לעכב את ההנפקה"

בכירי נובוקיור בפתיחת המסחר בנאסד"ק / צילום: Nasdaq OMX

הניסוי של נובוקיור בסרטן הריאות מסתמן כהצלחה: המניה מזנקת ב-50%

נובוקיור הישראלית נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 13 מיליארד דולר ● ועדת ניטור הנתונים העצמאית לניסוי ערכה את ניתוח הביניים המתוכנן של נתוני המחקר, בעקבותיה המליצה על הפחתת המדגם וקיצור משך הניסוי

תליית קישוטים בחנות בירושלים העתיקה לכבוד חודש הרמאדן / צילום: Associated Press, Mahmoud Illean

התקווה: הרמדאן יסמל את היציאה מהקורונה ואת החזרה לחיים כלכליים נורמליים

בצילן של מגבלות הקורונה, החג נחגג בשנה שעברה בצנעה הן בישראל והן ברוב העולם המוסלמי; כתוצאה מכך נרשמה ירידה בצריכת מזון, הלבשה, קישוטים ומתנות, והפעילות הכלכלית הצטמצמה ● השנה צפויה התאוששות לאור העובדה שחודש זה מהווה שיא צרכני, בדומה לטירוף הקניות לפני חגי תשרי ופסח במגזר היהודי