גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הקרב בין הסטארט-אפים והפסיקה החריגה של בית המשפט

חברת UserWay טענה כי החברה המתחרה Accessibe מפרסמת נגד שקרים ופוגעת בעסקיה ● בצעד נדיר, בית המשפט קיבל את עמדתה והוציא צו זמני נגד הפרסומים

תחרות הוגנת בעולם הפרסום המקוון / צילום: Shutterstock, thinkhub studio
תחרות הוגנת בעולם הפרסום המקוון / צילום: Shutterstock, thinkhub studio

בצעד חריג ונדיר, בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא צו זמני נגד פרסומים ממומנים של חברת סטארט-אפ נגד חברת סטארט-אפ המתחרה בה. ההחלטה עוסקת בהרחבה בגבולות בין חופש הביטוי ובפרט חופש הביטוי המסחרי לזכות לשם טוב ולצורך בתחרות הוגנת בעולם הפרסום המקוון.

בבקשה שהגישה חברת UserWay, המיוצגת על ידי עורכי הדין צבי חוברס, קובי רפאלי ויאולה פולק ממשרד גלוזמן, חוברס להט ושות', נטען כי חברת accessiBe מפרסמת שקרים זדוניים נגדה הגורמים לה נזקי עתק. שתי החברות הן חברות סטארט-אפ העוסקות בהנגשת אתרי אינטרנט, והשתיים מתחרות זו בזו.

שוק ההנגשה מתקיים לאור הצורך לעמוד בחקיקה ובכללים שונים ברחבי העולם, ובכלל זה בחקיקה אמריקאית ובסטנדרט המקובל להנגשת אתרי אינטרנט. שתי החברות מציעות ללקוחותיהן פתרונות בתשלום המבוססים על בינה מלאכותית. UserWay מפעילה בנוסף לכך תוסף הנגשה חלקי ללא עלות, אך הוא מוגבל ומיועד להגברת ההנגשה. תוסף זה אינו מתיימר לספק פתרון הנגשה שלם וכולל, והוא לא נועד לספק עמידה בתקינת הנגישות. המבקשת מוסיפה וטוענת כי היא מקפידה להסביר באתר האינטרנט שלה את ההבדל שבין שני המוצרים.

לטענת UserWay, חברת accessiBe אינה יודעת תחרות הוגנת מהי. היא טורחת לפרסם מידע כוזב על אודות הפתרונות הטכנולוגיים שלה, ועל אי עמידתה, לכאורה, בתקינת הנגישות. היא פועלת להרתיע לקוחות מהתקשרות עם המבקשת תוך הטעייתם, וכל זאת מתוך מחשבה תחילה.

על פי כתב התביעה, accessiBe מממנת מודעה במנוע החיפוש של גוגל בעלת התוכן "Using UserWay Puts You at Risk" (השימוש ב-UserWay מעמיד אתכם בסיכון). מכאן שצרכנים פוטנציאליים של המבקשת יתקלו במסגרת שיטוטיהם במרחב המקוון במודעה זו ויבינו שהתקשרות עם התובעת תוביל לסיכון.

לטענת UserWay, פתרון הבינה המלאכותית שלה אינו מעמיד את הלקוחות בסיכון כלשהו. עוד לדבריה, מי שנחשף למודעה ולא לוחץ על הקישור לתוכן שאליו היא מובילה, מובל למסקנה המטעה כי כל שימוש במוצריה של UserWay, ושלה בלבד, מעמיד אותו בסיכון.

שנית, כך לדברי UserWay, מי שכבר טורח ללחוץ על הקישור שבמודעה הממומנת, מגיע לעמוד באתר האינטרנט של המשיבה הנושא את הכותרת "Using a plugin like UserWay? You are at risk of litigation" (משתמשים בפלגאין של UserWay? אתם נמצאים בסיכון משפטי). המאמר מופיע גם כתוצאת חיפוש עצמאית של המילה "userway" בגוגל.

לטענת התביעה, "הקורא את המאמר מתרשם שהוא נשען על פרסומים בבלוגים, נתון המשווה לו חזות אובייקטיבית. המשיבה מדווחת במאמר על אודות הסיכון במוצריה של המבקשת, כך שהשימוש בהם הוא 'lawsuit magnet', שכן מוצריה אינם עומדים בתקנים הנדרשים בתחום הנגישות".

על פי התביעה, המאמר לא מבחין בין פתרון הבינה המלאכותית שלה לבין תוסף ההנגשה המוגבל, והוא מתייחס אליה באופן גורף. עוד נכתב במאמר כי הוגשו נגד לקוחות החברה תביעות רבות, וכי בחודשים האחרונים accessiBe קיבלה כמות מאסיבית של פניות מלקוחות שהוגשו נגדם תביעות בנושא הנגשה, שרובם המכריע השתמש במוצרי UserWay.

לטענת UserWay ,נתון זה הוא שלילי, כוזב ומרתיע במיוחד. בנוסף, accessiBe מציגה שמונה כתבות ממקורות שונים, אך שתיים מהן זהות. שתי כתבות לא מאזכרות כלל את UserWay, ושלוש נכתבו על ידי עובד של accessiBe מבלי לציין זאת. כל הכתבות מתייחסות אך ורק לתוספי ההנגשה המוגבלים ולא לפתרון הבינה המלאכותית.

מעבר לכך, נטען כי בעמוד הבית של accessiBe מופיעה טבלה המתיימרת לבצע השוואה מהימנה בין המוצר שלה לבין מוצרי מתחרותיה, אך ההשוואה מטעה, שכן היא מתייחסת לתכונות של פתרון הבינה המלאכותית של accessiBe ,שאותו היא השוותה לתוסף ההנגשה. מכאן שמדובר בהשוואה בין מוצרים שונים.

על רקע זה הוגשה תביעה בסך קרוב ל-3 מיליון שקל ובקשה לצו עשה קבוע, לצו מניעה קבוע ולסעד של מתן חשבונות. UserWay עתרה לכך שהנתבעת תסיר מהמרחב המקוון ומכל מקום אחר את הפרסומים ולא תפרסם כל פרסום שקרי או מטעה אחר בעניינה.

לצד התביעה העיקרית, הוגשה בקשה למתן סעדים זמניים. בבקשתה עותרת התובעת לקבלת צו המורה למשיבה לחדול מיד מפרסום שלושת הפרסומים האמורים, ולחילופין לתת כל סעד אחר שיימצא לתת בנסיבות העניין.

"ניצבים על שולחן הניתוחים חופש הביטוי והזכות לשם טוב"

בית המשפט קיבל את הבקשה לצו זמני. בהחלטתו המפורטת כתב השופט גרשון גונטובניק כי "יש להפעיל שיקול שיפוטי זהיר. האיזון בין האינטרסים והערכים העומדים לבחינה ולשקילה הוא מורכב. המבקשת עותרת לסעד שמשמעותו הגבלת ביטוי. היא מבקשת להתערב באופן שבו המשיבה מפרסמת את עמדתה ביחס אליה. מכאן שאחד השיקולים המרכזיים שיש לשקול בענייננו הוא ערך היסוד של חופש הביטוי, וליתר דיוק חופש הביטוי המסחרי... הנה כי כן, ניצבים על שולחן הניתוחים חופש הביטוי והזכות לשם טוב".

השופט גרשון גונטובניק / צילום: אלון רון

השופט כתב כי "אכן, העולם העסקי לא נועד לבעלי לב חלש. מתקיימת בו תחרות עזה, ולא הכול שורדים אותה. תחרות זו אינה נעשית תמיד באופן אדיב ומנומס. היא כרוכה לעתים במתיחת ביקורת על המתחרה ובהארת פגמים נטענים במרכולתו. המידע המועבר במסגרת זו יכול לשרת גם את ציבור הצרכנים הפוטנציאלי, ועדיין, על התחרות להתבצע מתוך הגינות בסיסית הנשקפת מהוראות החוק השונות ומהוראות הדין. זוהי אינו רק מצוותו של המוסר, אלא מצוותו של המשפט. והמתחרה תוך חציית קווים אדומים, עלול למצוא עצמו אחראי במישורים שונים".

השופט גונטובניק כתב כי העובדה שמדובר בפרסום מקוון יכול להקל על הוצאת סעדים זמניים במספר מובנים. "נוכח פגיעתו הרעה במיוחד שעה שאין לו בסיס נאות, גדל משקל הצורך לתקן את המעוות. ובנוסף, במקרים רבים הפרסום נמשך מזה זמן עד שהוא מגיע להתדיינות שיפוטית, ובכך כבר מוגשמת תכלית פרסומו על ידי המשיב. כמו כן, ניתן גם לשוב ולפרסמו בקלות אם יתברר שלא היה צידוק להסירו".

לדבריו, "יש להרחיב את ההגנה הניתנת לשם הטוב באיזון העומד על הפרק, שעה שמדובר בביטוי מסחרי מצד מתחרים עסקיים, ועדיין אין לפרוץ את המסגרות. בית המשפט אינו אמור לבחון את הדברים עם פלס ומשקולת כיול, שאחרת מידת הפגיעה בביטוי המסחרי תהיה גבוהה מדי. לא די בכל פרסום לא מידתי, הסוטה מהגרעין העובדתי הנכון, על מנת להצדיק צו מניעה זמני. התשתית הראייתית הלכאורית צריכה לבסס סטייה מהותית מובהקת".

לגופו של עניין נכתב בהחלטה כי יש להוציא צו מניעה זמני. "נראה כי בשלב זה קיימות ראיות מספקות לכאורה לקיומה של עילת תביעה. אכן, ברור לקורא כי הפרסומים שבמחלוקת מובאים לעיונו על ידי מתחרה עסקית... ועדיין, הפרסומים שעל הפרק נתפסים לכאורה כרציניים וכעובדתיים... הקישור במודעה הממומנת בגוגל מוביל היישר אל התוכן המפורסם באחד הדפים שבאתר accessiBe".

לדברי השופט, "שוכנעתי כי על פני הדברים קיים פער בין התוסף החינמי של המבקשת לבין מוצר ההנגשה המלא שלה (בתשלום). אכן, accessiBe טוענת כי גם בו יש פגמים, אך נראה כי היקפם של הפגמים שונה, גם לשיטתה... בעניין זה לא הוצגה תמונה לכאורית של נתונים היכולה להצדיק איחוד מסרים כלפי כלל מוצריה של המבקשת - התוסף החינמי לצד מוצר ההנגשה המלא".

"רף הסובלנות של הגולשים נמוך"

לטענתה, accessiBe השיבה כי כאשר הועלה הפרסום, לא עמד על הפרק כלל מוצר ההנגשה המלא של UserWay, ולכן במועד הפרסום עומדת לה הגנת האמת בפרסום.

בית המשפט דחה את הטענה וכתב כי "שוב חוזרים אנו למאפייניו של הפרסום המקוון שהוא נמשך. ייתכן שאם הייתה מוגשת התביעה לפני כמה חודשים, ולא היה עמנו מוצר ההנגשה המלא, היינו יכולים לסיים מלאכתנו כאן, אך לא זה מצב הדברים. הבקשה נבחנת ביחס למציאות של היום. הפרסום של accessiBe אינו בגדר מודעת עבר שהועברה לארכיב. הפרסומים ממשיכים להלך מהלכם כעת".

מעבר לכך, נכתב כי הפרסום הממומן בגוגל קובע כי "Using UserWay Puts You at Risk", אולם לא מצוינת אפילו מהות הסיכון. "'רף הסובלנות' של הגולשים בימינו הוא נמוך, ורבים לא טורחים להתעמק אלא מסתפקים בעיון בכותרות. גולשים אלה יסיימו גלישתם בהבנה שכלל מוצריה של המבקשת משקפים סכנה. שהמבקשת היא סכנה".

על פי בית המשפט, בנסיבות אלה יש לבחון באופן מוקפד יותר את הכותרות: "הכותרת שלפנינו חוטאת, לכאורה, בכך שהיא לא מציגה במפורש את הסיכון שעל הפרק (סיכון בחשיפה לתביעות). על רקע זה המסר הפוגע, פוגע, לכאורה, יתר על המידה. הנחשף למודעה יכול לקבל את המסר של סכנה כללית. של שומר נפשו ירחק. על שום מה ולמה לא ברור, אך עדיף להתרחק ליתר ביטחון... בנוסף, אין למצוא בכותרת הבחנה בין המוצר או התוסף החינמי של המבקשת לבין המוצר בתשלום".

גם לגבי הכתבות עצמן, בית המשפט קבע כי לאור העובדה שלא נעשתה הבחנה בין התוספים החינמיים לבין מוצר ההנגשה המלא שלה בתשלום, יש להטיל צו מניעה זמני גם על הכתבות עצמן. בסופו של דבר נקבע כי "אין מקום לאסור לחלוטין באופן זמני את הפרסום, אך נראה שיש לחייב את accessiBe לציין כי המסר שבפרסומים שבמחלוקת נוגע במוצרים או בתוספים החינמיים של UserWay".

עורכי הדין צבי חוברס, קובי רפאלי ויאולה פולק ממשרד גלוזמן, חוברס להט ושות', המייצגים את UserWay, מסרו בתגובה לגלובס כי "בית המשפט נתן החלטה מנומקת, תקדימית וחדשנית בכל הנוגע לגבולות 'המותר והאסור' בפרסום באינטרנט, בהקשר של תחרות ההוגנת. בית המשפט נדרש לאזן בין חופש הביטוי המסחרי לבין ההגנה על השם הטוב, אל מול פוטנציאל הפגיעה העצום הטמון בפרסומים מקוונים. החלטה זו ניתנת על רקע עידן הפייק ניוז וקלות ההשמצה באינטרנט, והיא מגדירה את כללי המשחק בזירה זו, באופן שטרם זכה להתייחסות מקיפה של בית המשפט".

מ-accessiBe נמסר כי "אנו שמחים שבית המשפט התיר, לאחר הצגת הראיות כי הפרסום הוא אמת, את המשך פרסום accessiBe, תוך ביצוע מספר תיקונים מינוריים (ולא הורה להסירו כפי שדרשה התובעת). בית המשפט בהחלטתו עמד על הזהירות המתבקשת בהטלת צווי מניעה זמניים שתכליתם איסור פרסום תוך מניעת חופש הביטוי, גם כאשר ביטוי זה הוא ביטוי מסחרי". 

עוד כתבות

הירחון העברי ''השחר'', שבו כתב בן יהודה, 1879. הרושם ממאמרו היה עצום / צילום: ויקיפדיה

העברית של ימינו מבטאת כישלון אחד מובהק של אליעזר בן יהודה

בדיוק לפני 145 שנה אליעזר בן יהודה הקדים את כל בני זמנו בהבנת הקשר בין הארץ לבין הלשון ● אבל את לשון ימינו הוא כנראה לא היה מבין

טקס הסיום הראשון של סטודנטים בסניף אוניברסיטת NYU בשנחאי, 2017 / צילום: Reuters, Ke yi

הכל למכירה: כך זורם הכסף הסיני לאוניברסיטאות אמריקאיות

אוניברסיטאות אמריקאיות חותמות על חוזים ברחבי העולם כדי למכור את מומחיות המחקר וההכשרה שלהן, וכמה מההסכמים הרווחיים ביותר שלהן היו עם חברות שבסיסן בסין ● חוזים הוערכו ב-2.32 מיליארד דולר בין 2012 ל-2024, על רקע חששות בקונגרס כי הקשרים האקדמיים עלולים להוות סיכון ביטחוני לאומי

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכרה דירה לפינוי בינוי ברמת גן?

דירה בת שישה חדרים בבניין ישן משנות ה־60, המתפרשת על פני שטח של 158 מ"ר ובעלת שני מפלסים, נמכרה תמורת 2.9 מיליון שקל ● המתווך בעסקה: "לנכס יש פוטנציאל השבחה גדול"

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

אילת / צילום: Shutterstock, StockStudio Aerials

אפילו הטילים כבר לא מרתיעים את משקיעי הנדל"ן בעיר הזו

דווקא בזמן מלחמה, המשבר בשוק הנדל"ן והריבית הגבוהה, אילת פורחת נדל"נית ● "המשקיעים חזרו לעיר והם סוגרים עסקאות עם קבלנים"

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

עושים סדר לפסח? כך תדעו מה צריך לשמור ומה לזרוק, לפי תורתה של מארי קונדו

מה משמעות המילה פרעה ומהן "ערי מסכנות" המוזכרות בהגדה, אילו מדינות יזכו לחבילות סיוע נוסף לישראל ובאילו דגלים מופיע סמל היין־יאנג? ● הטריוויה השבועית

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

עמית גריידי, הממונה על חוק המכר במשרד השיכון / צילום: משרד הבינוי והשיכון

קניתם דירה מיזם ומכרתם לפני האכלוס? אולי תהיו אחראיים לאיחורים במסירה

נייר עמדה שפרסם הממונה על חוק המכר מחריף את התנאים עבור מי שרוכשים דירה מקבלן ומעוניינים למכור לפני האכלוס

ארנונה / צילום: Shutterstock, Andrey_Popov

המועצה השתחררה מהסכמה על הנחה בארנונה על אף שהנסיבות לא השתנו

העליון קבע כי המועצה האזורית עמק הירדן תוכל להשתחרר מהסכם על חיוב ארנונה מופחת, על אף שלא השתנו הנסיבות ● האם יש בכך לכדי שינוי עמדת העליון בנושא?

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה עלתה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

אולם קולנוע בקליפורניה. החדשים רווחיים יותר מהישנים / צילום: Shutterstock

לאולמות קולנוע יש נדל"ן מיוחד, וזה מציל אותם

אולמות הקולנוע הלכו ואיבדו רלוונטיות רק לפני כמה שנים ● המיצוב הנדל"ני המיוחד שלהם עשוי להציל אותם