גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

לקסוס IS החדשה: ספורטיבית תרבותית

סדרת ה-IS החדשה מגיעה לישראל עם כסות חיצונית סופר-אגרסיבית ושלדה, שמיועדת לנהגים אנינים ● המנוע לא מספק את ריגושי הכוח המתבקשים אבל הפשרה מותאמת מאוד לנהג הישראלי והתמחור אטרקטיבי

לקסוס IS F-SPORT / צילום: יח"צ
לקסוס IS F-SPORT / צילום: יח"צ

בחודש שעבר סיקרו כלי התקשורת ביפן בהרחבה את הודעתו של דאיסוקה טויודה, בנו הבכור בן ה-32 של נשיא טויוטה אקיו טויודה, להינשא לכוכבת לשעבר של תיאטרון "מיוזיקלס" יפני נודע.

נישואים כאלה בין "העולם החדש לעולם הישן" אמנם אינם יוצאי דופן כיום במערב אבל בקרב אצולת הממון של יפן התאגידית, שפועלת עדיין לפי קודים תרבותיים בני מאות שנים, מדובר בסיפור, שאינו נופל "בצבעוניות" שלו מנישואיהם של הארי ומייגן.

אנחנו מאחלים לזוג הצעיר את כל ההצלחה והמזל הטוב אולם אין ספק, שזוהי עוד אינדיקציה לתהליך ההסתגלות וההתחברות לערכי הדור הנוכחי, שעוברת בשנים האחרונות תעשיית הרכב היפנית המסורתית וטויוטה השמרנית בפרט.

קחו למשל את העיצוב של לקסוס IS החדשה, בגרסת F-SPORT שנחתה כאן לאחרונה. העיצוב הזה משדר אגרסיביות עם זוויות מוחצנות, גריל עצום, פגושים שנושקים לקרקע ושרירים מאיימים בכנפיים האחוריות.

עד לפני כמה שנים ניתן היה לראות עיצובים כאלה רק בתרבות מרוצי הרחוב המחתרתיים של יפן, שאמנם זוכים בשנים האחרונות להערצה במערב אבל מהווים מקור למבוכה רבה עבורי פנים מהוגנים. הרעיון שמותג פרימיום יפני סולידי כמו לקסוס ייצר מכונית "סטריט רייסר" נחשב ביפן עד לפני כמה שנים ל"דאמה" - טאבו.

 

אווירת "זן" יפנית רגועה ומרגיעה

ובכל זאת היא כאן, במלוא האגרסיביות שלה, מוכנה ונכונה לשבור סטיגמות והיא אכן עושה זאת ביעילות רבה ברחוב הישראלי, שהחצנה והקצנה הן עבורו לחם חוק.

בניגוד לעיצוב החיצוני המאיים עיצוב הפנים שומר על הערכים המוכרים והסולידיים של המותג. יש לה אמנם לוח מחוונים דיגיטלי-מכאני שמשנה את צורתו כמו רובוטריק בהתאם לבחירת מצב הנהיגה, ויש גם מושבי ספורט וכמה עיטורים ספורטיביים.

אבל בעיקרון התא עדיין משדר את אותה אווירת "זן" יפנית רגועה ומרגיעה, שהתרגלנו לקבל מלקסוס.

איכות החומרים והגימור היא ברמה גבוהה מאד, בידוד הרעשים היעיל מסנן את רעשי החוץ בצורה מרשימה ומותיר את הבמה פנויה למערכת הקול המיוחסת, מערכת אקלים פועלת חרישית והנדסת האנוש מסורתית ונטולת התחכמויות. אולי אפילו קצת יותר מדי מסורתית בהתחשב בריבוי המתגים ובעובדה, שהפיקוד הקולי ברכב כמעט חסר תוחלת.

אפשר להתנחם בכך שמסך המולטימדיה מופעל כעת גם על ידי מגע. גם האבזור התקני מקיף ועשיר, כולל חבילה מקיפה של מערכות בטיחות אקטיביות מדור אחרון.

מרחב הפנים נותר ללא שינוי מהדגם היוצא וכפי שניתן לצפות ממכונית ספורט-סדאן קומפקטית עם הנעה אחורית, יש נדיבים ממנו. המושב האחורי מיועד בעיקר לשני מבוגרים פלוס כיסא תינוק או מתבגר, שיהיה מוכן עם ישיבה מעל מנהרת תמסורת גבוהה. מרחב הראש סביר והמושבים הקדמיים נוחים מאד גם בנסיעות ארוכות וגם בנסיעה עתירת כוחות ג'י על כבישים מפותלים ומספקים תנוחת ישיבה ספורטיבית וקרובה לכביש.

לקסוס IS מוצעת בעולם עם שלל מנועים עתירי כוח כולל V6 שמייצר 311 כ"ס ולאחרונה גם V8 בריון בנפח 5 ליטר. אבל את תא המנוע של ה-IS המיובאת לארץ מאכלס מנוע ה-2 ליטר טורבו המוכר והצנום בהספק 241 כ"ס, שמשודך לתיבה אוטומטית רציפה בת 8 מהירויות.

זהו מנוע חביב ויעיל, שמספק דחף מכובד כבד מסל"ד נמוך צובר מהירות בקצב מכובד ומשייט בנחת במהירויות גבוהות ועם זינוק מאפס ל-100 קמ"ש בעט פחות מ-7 שניות הוא גם לא ישאיר אתכם מאחור ברמזור. קרוב לוודאי שהוא יהיה גם מאד אמין לאורך שנים ואפילו חסכוני אבל במכונית, שנראית כאילו היא מוכנה למסלול ומצוידת בטכנולוגיה דינמית בהתאם, קיים פער בין פסיכולוגי בין המראה לביצועים.

המנוע משמיע צליל תרבותי ומושתק ולמרות, שטריק אלקטרוני מעבה את הצליל דרך הרמקולים במצב התכנות הספורטיבי, זה עדיין לא הדבר האמיתי. המגבלה המרכזית היא התיבה הרציפה, שאמנם מתהדרת כעת בבקרה עם בינה מלאכותית, העברות מהירות ושליטה יעילה מההגה, אבל תחת עומס היא עדיין לא מספקת העברות מהירות וחדות כמו התיבות האוטומטיות הספורטיביות של הגרמנים והיא נוטה ליטול את העוקץ מבעיטות הכוח, שהן חלק מה-FUN במכוניות כאלה.

מנגד, לזכות התיבה ייאמר, שכאשר מורים לה להתנהג כמו תיבה ידנית היא מצייתת בנכונות ומאפשרת להגיע ממש עד לקו האדום בכל הילוך.

מגוננת, נוחה ולא מפחידה לחסרי ניסיון

בכל מה שקשור ליכולות דינמיות אין ל-IS הזו שום חסכים. חבילת ה-F SPORT, שכלולה כעת במכונית כסטנדרט, כוללת השאר בולמי זעזועים מוקשחים עם בקרה אלקטרונית, היגוי חד יותר, דיפרנציאל מוגבל החלקה שמעביר יותר כוח לגלגלים בפניות חדות וחישוקי 19 אינץ' שעוטים עליהם גומי בפרופיל די קיצוני. אם מוסיפים לכך שלדה קלה וקשיחה יותר מקבלים מכונית מענגת מאד לנהיגה כהלכתה.

במצב התכנות הספורטיבי ביותר ההיגוי חד, מהיר ומתקשר, נטיית הגוף בפניות אפסית, העברות המשקל מהירות ומדויקות והמכונית מנסרת פניות הדוקות ומהירות ברמת דיוק של להב יפני מושחז.

יודעי חן גם יכולים לשלוח את הזנב לדרך עצמאית והחזיר אותו לתלם בקלות. כאמור עם 241 כ"ס והרבה אלקטרוניקה מגוננת אין ריגושי כוח אבל על כביש מפותל וריק איש-שם בצפון בילינו עם המכונית הזו הרבה קילומטרים מענגים. למרות הכיול הספורטיבי ה-IS לא זונחת את נוחות הנסיעה הטובה שאופיינית למותג ובמצב הכיול הרגוע היא מנטרלת היטב את תחלואי האספלט הישראלי.

לקסוס IS מאובזרת היטב עולה כ-280 אלף שקל. מודל 2021 אמנם איבד את גרסת הבסיס ההיברידית הפופולרית, שעלתה כ-240 אלף שקל, אבל עדיין זהו מחיר תחרותי מאד ביחס לגרמניות המקבילות במיוחד אם משקללים את חבילת הספורט התקנית ב-IS , שעבורה גובים המתחרים מגרמניה לא מעט כסף. בשורה התחתונה ה-IS החדשה מציעה פשרה, שמותאמת מאד לקהל היעד הישראלי: היא נראית אגרסיבית מאד ויש לה פוטנציאל להנאה מנהיגה אבל היא גם מגוננת, נוחה ולא תפחיד מדי נהגים חסרי ניסיון. רק אל תצפו ל"דריפטינג" נוסח "מידנייט קלאב" בטוקיו.

חלק מהמתחרות

אאודי A4

ב-280 אלף שקל מציעה אאודי את גרסת הבסיס של A4 החדשה עם הנעה קדמית. הממדים נכבדים, תא הנוסעים בנוי היטב, מאובזר ומרווח והשילוב בין נוחות להתנהגות של השלדה מוצלח. המנוע הוא 2 ליטר טורבו עם 190 כ"ס שמאיץ את המכונית ל-100 קמ"ש ב-7.3 שניות

אאודי A4 / צילום: יח"צ

ב.מ.וו 330 פלאג-אין

309 אלף שקל עולה ב.מ.וו 330 פלאג-אין, שמשלב מנוע בנזין ומנוע חשמלי עם הספק משולב של 292 כ"ס. המכונית מאובזרת ומגיע עם חבילת M הספורטיבית, שלדת ההנעה האחורית מלוטשת ונעימה ותא הנוסעים מאובזר ועתיר אלקטרוניקה

ב.מ.וו 330 פלאג-אין / צילום: יח"צ

מרצדס C מודל 2021

מרצדס C קלאס החדשה, שתגיע אלינו בקרוב, מבטיחה עיצוב ספורטיבי ואגרסיבי יותר, ממדים חיצוניים ופנימיים מוגדלים ומערך דיגיטלי מתקדם נוסח S קלאס בתא הנוסעים. היא שומרת על ההנעה האחורית שלה וקרוב לוודאי שהמנוע העיקרי יהיה פלאג-אין עם כ-300 כ"ס. המחיר עדיין לא ידוע

מרצדס C מודל 2021 / צילום: יח"צ

עוד כתבות

אברהם אסף / צילום: תמר מצפי

אברהם אסף, מייסד ובעל השליטה בקבוצת אמנת, נפטר בגיל 83

אסף הפך לבעל השליטה באמנת לאחר שרק לפני ארבעה ימים רכש את ההחזקות של שותפו לייסוד החברה, שמואל בר אור, (22.17%) תמורת כ-21.7 מיליון שקל ● מי שצפוי להמשיך אותו הוא בנו, סגן יו"ר החברה, ערן אסף

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן ● אזעקות בצפון: מטרה חשודה הופלה מעל מנרה ו-2 טילי נ"ט שוגרו לעבר הקיבוץ ● היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" ● צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון ● מחבלים שנערכו לבצע ירי לעבר כוחותינו במרכז הרצועה חוסלו מהאוויר; מטוסי קרב תקפו אתר שממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד במהלך המלחמה ● עדכונים שוטפים

חניה על מדרכה. נושא שנוי במחלוקת / צילום: הלית ינאי

מה הוביל לקפיצה במספרי תו החניה לנכים?

מאז שרוככו התנאים לקבלת תו נכה, נרשמה עלייה של 55% במספר התווים שהונפקו ● השינוי בחוק שאפשר לנכים לקבל חניה צמודה לבית הקפיץ גם את מספר החניות, ובתל אביב הוא הוכפל ● יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר: "התכלית של מתן תווי נכה פשוט לא מקוימת"

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": עורך הדין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

אלי אביסרור, מנכ''ל אביסרור משה ובניו ויו''ר ארגון קבלני הנגב / צילום: דיאגו מיטלמן

הממשלה, החרם הטורקי ומחירי הדירות: הקבלן שבונה אלפי יחידות דווקא אופטימי

אלי אביסרור, מנכ"ל אביסרור משה ובניו ויו"ר ארגון קבלני הנגב, סבור שהממשלה אינה מסייעת לקבלנים בהתמודדות עם המצב, אך מנבא שהענף יצא מהמשבר ● הוא לא חושב כרגע על הנפקה, סבור שטורקיה היא שתפסיד בסופו של דבר מהחרם על ישראל ובטוח שהנגב הוא העתיד של ישראל

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

אילוסטרציה: Shutterstock

גבולות אחריות המתווך לספק מידע ללקוחו

האם מתווך יכול להסתפק בנתונים שנמסרו לו על ידי המוכרים, או שעליו לקיים בדיקות עצמאיות לגבי מצב הנכס?

ג'ו ביידן ובנימין נתניהו / צילום: צילומים: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הבית הלבן: ביידן חזר על עמדתו הברורה בנוגע לרפיח

חייל צה"ל נפצע קל מירי שני טילי נ"ט אמש למנרה • תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועת עזה ביממה האחרונה: מחבלים חמושים חוסלו, אתרי שיגור הושמדו • היערכות בישראל להוצאת צווי מעצר בין-לאומיים כבר השבוע נגד נתניהו, גלנט והלוי • עשרות מפגינים, בהם קרובי חטופים, חסמו אמש את איילון צפון והדליקו כתובת אש עם הכיתוב "חלאס" ● עדכונים בולטים 

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכרה דירה לפינוי בינוי ברמת גן?

דירה בת שישה חדרים בבניין ישן משנות ה־60, המתפרשת על פני שטח של 158 מ"ר ובעלת שני מפלסים, נמכרה תמורת 2.9 מיליון שקל ● המתווך בעסקה: "לנכס יש פוטנציאל השבחה גדול"

מפגין מניף שלט עם ''מהפכת אינתיפאדה'' בוושינגטון. תמיכות מפורשות באלימות / צילום: Associated Press, Lindsey Wasson

״אינתיפאדה עולמית״ מתפשטת בקמפוסים של ארה״ב אבל היא עשויה לחזק דווקא את הימין

זה מה שקרה למחאות הענק נגד מלחמת וייטנם ולמרד הסטודנטים בצרפת לפני 60 שנה ● התנועה הנוכחית מעתיקה בהצלחה גוברת את דפוסי הפעולה של המאבק נגד אפרטהייד לפני 40 שנה ● ישראל הופכת למנוף של שינוי

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות