גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

כשהכוח נמצא אצל משפיעני הרשת, הם לא מסתפקים רק בפרסום מותגים

המהלך שהובילה אושיית הרשת מאיה ורטהיימר נגד הקמפיין של עדיקה, והתגובה של המותג כלפיה, מלמדים שיעור חשוב על פרסום אופנה בעידן הדיגיטל ● איך עושים את זה נכון, וכיצד לגבש אמירה חברתית אותנטית? המומחים בענף מנתחים

הקמפיינים של H&M, פוקס ופטגוניה. מותגים נדרשים להציג היום אג’נדה חברתית אמיתית / צילום: גיא כושי ויריב פיין FOX, האנס ומאוריץ H&M
הקמפיינים של H&M, פוקס ופטגוניה. מותגים נדרשים להציג היום אג’נדה חברתית אמיתית / צילום: גיא כושי ויריב פיין FOX, האנס ומאוריץ H&M

בחשבון האינסטגרם של השחקנית ואושיית הרשת מאיה ורטהיימר אפשר היה למצוא בשבוע שעבר סטורי שבו נראתה מודעת פרסומת לבגדי ים שבה נתקלה בשיטוטיה בדיזנגוף סנטר, בזמן שנכנסה לחנות דגל של מותג ישראלי שקהל היעד שלו מורכב בעיקר מצעירות ובנות נוער.

ורטהיימר, אם לתינוקת קטנה, תהתה בסטורי "האם זה חייב להיות כל-כך פרובוקטיבי". אומנם היא סייגה את השאלה עם אמירה שהיא בעד שכל אחת תלבש מה שבא לה, אבל הוסיפה כי "מוזר לי שאסיה גדלה לעולם שבו הפרסומות לבנות נוער מראות משהו מאוד ספציפי ומאוד פרובוקטיבי, וכאילו קצת מוגזם, שמעודד את כולן ללכת למקום מאוד מסוים". במקביל צירפה תמונה של פרסומת למותג הנערות של ויקטוריה'ס סיקרט, שמציג מגוון רחב של נערות, ויצרה סקר שביקש לבדוק מי חושב כמוה ומי לא.

מאיה ורטהיימר / צילום: אביב חופי

ורטהיימר אומנם לא ציינה את שם המותג, אולם תוך זמן קצר התברר שמדובר בעדיקה. התגובות לא איחרו לבוא, והן רק התעצמו כשוורטהיימר שיתפה שקיבלה שיחת טלפון "לא ידידותית" ממנכ"ל הרשת ומהדובר שלה, שבה לטענתה נאמר לה כי מי שמוביל את העמוד הן נשים חזקות וכישרוניות שהיא פוגעת בהן.

בהמשך גם הגיבה אחת מהדוגמניות במודעה, שהבהירה כי היא חיילת בריאה ועצמאית שאיננה חשה צורך להתנצל על הרזון שלה, וכי לדעתה הפרובוקטיביות היא בעיני המתבוננת. בכך הושלמו כל המרכיבים הדרושים לסערת רשת.

מודל היופי השתנה

למרבה האירוניה, הדוגמה שהביאה ורטהיימר לפרסום שפוי, לא פרובוקטיבי ומגוון היא של ויקטוריה'ס סיקרט, מותג שעד לפני זמן לא רב דווקא היה מזוהה עם פרסום מחפיץ, מנותק וחד-ממדי של נשים. הקו הפרסומי של המותג, שהציג במשך שנים אידיאל יופי שאישה ממוצעת איננה יכולה להזדהות עמו, כמעט הביא לחיסולה של הרשת אחרי שהקונות הצביעו ברגליים.

מתוך האינסטגרם של מאיה ורטהיימר

ויקטוריה'ס סיקרט לא לבד. רוב מותגי האופנה בעולם שינו בחמש השנים האחרונות את השפה התקשורתית שלהם, והחלו להציג מגוון רחב יותר של נשים. מותגי אופנה וטיפוח גם החלו לנקוט אחריות חברתית, המתיישבת עם תפיסת הפוליטיקלי קורקט.

כך, למשל, בימים אלה מעטרות את קירות החנויות של מותג אופנת הילדים קרטרס בארה"ב תמונותיה של ילדה נכה היושבת בכיסא גלגלים. רשת H&M מובילה קו שקורא לצרכנים למחזר בגדים, ואילו המותג פטגוניה מבקש מהצרכנים "אל תקנו אם אתם לא חייבים", וסוגר את אתר הקניות שלו דווקא ביום הכי מזוהה עם חגיגת הקניות - הבלק פריידי.

בארץ, לעומת זאת, המגמה טרם התבססה. פרסומות סקסיסטיות עדיין קיימות, וגם חברות האופנה עדיין משתמשות לעיתים בדוגמניות "מושלמות". עם זאת, כבר יש מקום גם למי שאינן עונות על מודל היופי המלאכותי. כך, למשל, לפני זמן לא רב העלתה חברת דלתא קמפיין להלבשה תחתונה בכיכובה של עלמה דישי, ובנוסף היא משלבת בפרסומות שלה אנשים בעלי מוגבלויות. ואילו חברת פוקס הציגה את קמפיין "היופי שבפשטות", שבו השתתפו מגוון רחב של אנשים.

לדברי איש יחסי הציבור זאביק דרור, "חברות האופנה נאלצו לשנות את הקו השיווקי ולהכניס גיוון, כי הטעם של הקהל השתנה. כל דבר בתרבות היום פחות מוכתב. אמצעי המדיה המסורתיים נחלשים, אנשים צורכים 'מדיה אמיתית', אז כבר אין כמעט אליטות. הכיוון הוא real time real people. אנשים מחפשים את המציאות בכל מקום, לא ריאליטי של קרדשיאנס שפעם ניסו למכור כאמיתי אבל היה מתוסרט ומבוים. מודל היופי השתנה, ומי שלא משחק במשחק הזה לא מעניין".

משפיענים בימי קורונה

אחד מאפיקי הפרסום החזקים ביותר בענף האופנה הוא שימוש במשפיענים, וגם הוא עבר בתקופה האחרונה שינוי משמעותי. לדברי ערן ניזרי, מייסד ומנכ"ל קבוצת לידרס, "חברות האופנה הפסיקו לעבוד עם משפיענים קטנים, כי הן הבינו שזה פחות עובד לעומת משפיעני המאקרו הגדולים שבשורה התחתונה מביאים מכירות. מאיה ורטהיימר, למשל, היא אחת המשפיעניות האלה, לצד יובל כספית ומעין אדם שגם אותן מרגישים היטב בקופה.

מתוך האינסטגרם של מאיה ורטהיימר

"בנוסף, בעקבות הקורונה, חברות מתחום האופנה והטיפוח, שחנויות הפיזיות שלהן היו סגורות, הבינו שצריך לעבוד באופן יותר אגרסיבי, וכעת העבודה עם משפיענים מתרחבת ל'קמפיין' של מספר ימים".

דרור, שמכיר את עולם המשפיענים בתחום האופנה מתוך עבודה עם לקוחותיו, סבור גם הוא שהתחולל שינוי. "המשפיענים הם הקמעונאים החדשים. הם נהיו פלטפורמה לא רק של פרסום, אלא גם של מכירות. אין כמעט חברה שלא מוכרת באמצעות משפיענים, כי מעגלי ההשפעה שלהם דומים לאלה שהיו פעם לתקשורת.

"משפיען נתפס כיותר אותנטי - אם מדובר במשהו שנוגע לו באופן אישי והוא ישתמש בשפה הייחודית לו, המסר יעבור טוב. ורטהיימר נתפסת כאותנטית. אם משהו חשוב לה והיא עושה צעד נכון בזמן הנכון עם השפה שלה, זה יעבור".

לדברי דולב משה, מנכ"ל בית התוכן לצעירים fresh, "משפיענים, בעיקר כאלה שיוצרים עולם תוכן, מלווים לעיתים קרובות בקהילות שרוצות לתמוך בהם. יובל כספית, למשל, היא תופעת אופנה. אם היא הולכת לחנות ואומרת 'תראו איזה טופ מהמם', אחר כך יגיע שטף של סטוריז של בנות שתייגו אותה, 'הגעתי וקניתי את האחרון'".

ילדי הפוליטיקלי קורקט

באופן לא מפתיע, סוכנויות המתמחות בבני נוער הן שחקניות חזקות בתחום. לדברי יניב ויצמן, מבעלי משרד הפרסום לצעירים טינק, "פעם אימהות ובנות התלבשו שונה לגמרי. היום בנות ואימהות שהולכות לקניות יחד זה הדבר הנפוץ. לכן אין מותג בנות נוער - עדיקה זה מותג שבנות נוער במובהק הגדירו אותו כמותג שלהן. זה לא אומר שנשים לא קונות שם.

"השיח על דימוי גוף והמקום של חברות האופנה בתוכו לא חדש בקרב הצעירים ובני הנוער, אבל הסטורי של ורטהיימר הציף אותו מחדש. הדברים שהיא אמרה חלחלו מטה לכל הפלטפורמות של בני הנוער, בדגש על טיקטוק. לוורטהיימר יש כוח בשלושה רבדים: יש לה את הערוץ הישיר מול בנות נוער שעוקבות אחריה, והיא אייקון משמעותי עבורן; היא משפיעה על עולם כוכבי הרשת - יש משפיעניות שעוקבות אחריה; והיא גם משפיעה על מספר קהלים, כי היא בקו התפר של צעירה אבל גם אימא".

משה מסביר כי הרגישות של בני נוער לפוליטיקלי קורקט גבוהה משל מבוגרים. "המבוגרים אימצו את התפיסות האלה, אבל עבור הצעירים זאת ברירת המחדל. זה הגיוני עבורם באופן מובנה. הם מאוד מודעים לעניין של סוגי גוף שונים, אבל פרובוקטיביות היא שיח שנוי במחלוקת עבורם. אפשר לראות אצלם מנעד עצום בין ליברלים לשמרנים, כי מצד אחד בכל מה שקשור להעצמת נשים אין מבחינתם פרובוקטיבי - להגיד על לבוש שהוא פרובוקטיבי זה להקטין את הלובש.

"בני נוער שרואים עצמם מתקדמים וליברליים יגידו 'שכל אחד יעשה מה שמרגיש לו נכון, ולאף אחד אין זכות לשפוט". הם יחזקו את מי שהתלבשה באופן שמבוגרים יחשבו לפרובוקטיבי, ויגידו 'את מהממת', יראו בזה ביטחון עצמי ויעודדו. מצד שני, בישראל יש קהל שמרני והילדים שלהם גם שמרנים. לכן פוסט כמו של ורטהיימר מעורר שיח בשני הקצוות - זה לא חד-משמעי לשום כיוון" .

משה כלל לא בטוח שהסערה הנוכחית תשפיע לטווח ארוך על עדיקה. "בעיני הצעירות מדובר במגה ברנד, שבניגוד לרשתות אחרות מתנהג ברמת המוצר בצורה טרנדית ונכונה. הם מגיבים מהר, וגם התקשורת השיווקית שלהם בהתאם. בסופו של דבר, פרובוקטיבי זה עניין סובייקטיבי, כל עוד לא פגעת באף אחד.

"אצל בנות נוער כמעט ואין נאמנות מותג, ועדיקה היא בין המותגים הבודדים שהצליחו לשמר נאמנות כזו. זה מותג שנותן מספיק ערך, ולכן האימפקט והשיח לא יפגע בו".

לעומתו, ויצמן דווקא סבור שההתנהלות של עדיקה במשבר הנוכחי תותיר רעשי רקע. "מי שמוביל את המהפכה הוא דור ה-Z, שאין לו סבלנות לחברות ומותגים שלא נותנים ביטוי לסוגים שונים של אנשים. זה דור שנולד לתוך עולם של גיוון, שבו לכל אחד יש מקום וכל אחד מיוחד.

"לכן, למותג חייבת להיות אג'נדה חברתית אמיתית. בני נוער לא מעוניינים במותגים שמגיבים בהבלחות שנתפסות פתטיות - כמו לטעון שמי שמנהל את העמוד שלהם אלה נשים חזקות. ברגע שהמותג רק מצדיק את המהלך שעשה, בלי שיש מאחוריו אג'נדה ברורה שמתחברת לשיח של בני הנוער, זה לא יעבוד".

האם אפשר לתקן?

"פרובוקטיביות יכולה להיתפס בסדר אם היא במקום הנכון ומהמניעים הנכונים, ובני הנוער הם שמחליטים מה בדיוק עונה לדרישה הזו", אומר דרור. "מותג נמדד על בסיס זה שהוא נצמד לערכים שלו. אמריקן אפרל, למשל, הוא לא מותג פוליטקלי קורקט בכלל, אבל זו האג'נדה שלו - ובגלל שהוא נצמד אליה זה מצליח. עדיקה זה מותג אופנה מצליח שיכול להרשות לעצמו לעשות טעויות. גם מותגים טועים, ואפשר לתקן".

לעומת זאת, איש יחסי הציבור דני לוי סבור שעדיקה שגתה בהתמודדות שלה עם המשבר שנוצר. "חברה לא צריכה להתכתש עם לקוחותיה, בין אם הם סלבס או לא. אם משהו לא לרוחו של צרכן בקמפיין או במוצר, צריך לטפל בזה בתקשורת מקרבת לא בהתכתשות. הסיטואציה של חברה גדולה עם טון מאיים ולא חברי נגד משפיענית אינטליגנטית ודעתנית - לא עובדת. אי אפשר לנצח כוכב רשת שטוען טענה שאנשים מסכימים איתה - והרי הצביעו בסקר של ורטהיימר כמעט 70 אלף איש".

לוי מספר שלקוח שלו, אדידס, עובד אף הוא עם ורטהיימר, "והיא משפיענית דעתנית ואיכותית. העוקבים שלה נאמנים, נשים מקשיבות לה ולכן היא מעצבת דעת קהל, אשת שר לשעבר, בת למשפחת אצולה ישראלית, ולא מישהי שאפשר להלך עליה אימים בקלות. לכן, מלכתחילה זה מאבק שנועד להיכשל.

"העולם שבו המותג מנסה לצעוק יותר חזק - נגמר. הצרכנים אקטיביסטים, ולא עובד ללכת מולם בכוחניות. אם יש בעיה עם צרכן שפרסם משהו לא מדויק צריך לדבר איתו, למצוא פתרון יצירתי".

הפרסומאית רונה יעקובי, בעלת משרד הפרסום רוני ועידו, מצביעה על הכיוון שאליו צריכים המותגים הישראלים לצעוד. "חברות האופנה בארץ שינו טון, אבל עוד לא מספיק ולא כל הזמן. מותגי אופנה צריכים לחשוש לא מהביקורת, אלא מלפגוע. אני לא נגד בגד ים חושפני, אבל התמונות לא צריכות להיות נורא בוטות. חברות צריכות לנהוג באחריות, בעיקר אם הקהל שלהן צעיר. צריך להיזהר מהחפצה ומצילומים בפוזות מוגזמות".

בעדיקה בחרו שלא להתראיין לכתבה. מהחברת נמסר בתגובה כי "מי שמכיר את המותג יודע שאנחנו תמיד פתוחים לביקורת, תמיד זמינים ומנהלים קשר אישי עם קהילת הלקוחות שלנו, על מנת ללמוד ולהשתפר ולתת את המענה הטוב ביותר.

"יחד עם זאת, חשוב לנו להעמיד את הדברים על דיוקם: התמונה שמאיה ורטהיימר פרסמה נלקחה מהחנות שלנו, ולא משלט חוצות כמו שטענה. בנוסף, מאיה טענה שהדוגמנית בת 17 כשהיא למעשה בת 19. היא טענה שקהל הלקוחות המרכזי הוא מגיל 9 עד 13, כשלמעשה בפועל קהל היעד המרכזי של עדיקה הינו נשים צעירות בגילאי 17-35. יש לנו מותג בת מופרד בשם עדיקה יאנג, שבו התמונות והאופנה שונות, ומותאמות בהחלט לקהל יעד צעיר יותר.

"בנוסף, בשנה האחרונה פעלנו בעיקר בנושא הרחבת המידות, וכעת יש לנו טווח רחב מ-XS ועד XXL ושילוב דוגמניות ומשפיעניות בשלל מידות ומשלל רקעים. אנו שמחים שמאיה העלתה את נושא המידות שאכן היה מוגבל בעדיקה בעבר, וכעת עבר שינוי משמעותי. הרוב המוחלט של צוות הקריאייטיב והאופנה הינו נשים צעירות עם חופש פעולה מלא לממש את החזון שאליו הן מתחברות ומאמינות. אנו לוקחים בכובד ראש את ההשפעה שלנו על המרחב הציבורי ועל נשים צעירות, ומתחייבים להיות טובים יותר".

עוד כתבות

ראשי קרן אלומה, מימין: אורי יוגב, מולי רבינא ויאיר הירש / צילום: נוי נפתלי

הניסיון להוריד את המחיר, והנסיגה: מדוע בוטלה עסקת הענק של קרן אלומה ובזק?

קרן אלומה ובזק הודיעו על ביטול העסקה המתוכננת לרכישת חברת הכבלים התת־ימיים של הקרן, אקסלרה, תמורת 160 מיליון דולר ● בבזק ניסו להוריד את מחיר הרכישה, מה שגרם להתפוצצות המגעים ● כעת נראה כי באלומה מחפשים רוכש חדש

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות קלות לקראת החלטת הריבית מחר; טסלה עלתה ב-2.5%, מטא ב-2%

נעילה שלילית באירופה ● אורקל עולה בעקבות ההסכם להפעלת טיקטוק בארה"ב ● TD Cowen הורידה את הדירוג של וורנר ברדרס ל"החזקה" ● ישראליות: סולאראדג', וויקס ובריינסוויי זינקו ● טראמפ תובע את הניו יורק טיימס בגין לשון הרע; מניית העיתון יורדת ● מחר בארה"ב תתקיים החלטת הריבית, בשוק מצפים להורדה של 0.25% ● המכירות הקמעונאיות בארה"ב עלו ב־0.6% בחודש שעבר לעומת יולי, מעל הצפי

מגדל THE PARK / צילום: מתוך ויקיפדיה

בניין PARK כמשל: המעגל השני של גוש דן נאבק למצוא שוכרי משרדים

45 קומות המשרדים שבנו אמות ואלייד יקבלו בקרוב טופס אכלוס, אבל עוד לא דווח שנסגרו חוזי שכירות ● בשוק הנדל"ן המסחרי מצביעים בעיקר על האזור הבעייתי: "לא בני ברק ולא תל אביב"

עבד אל-מלכ אל-חות'י, המנהיג הרוחני של החות'ים / צילום: ap, Osamah Abdulrahman

מסלול הנשק של החות'ים נחשף והסנקציות עולות מדרגה

בצל הפסקת האש בתימן, הממשל האמריקאי מגביר את הלחץ הכלכלי על ארגון הטרור החות'י באמצעות סנקציות על ספינות, חברות ואנשי מפתח - כמו הקפאת נכסים ואיסור ביצוע עסקאות עימם ● זאת כדי לבלום את הרשת הכלכלית החות'ית לייצור אמל"ח, בין היתר בסיוע חברות שבסיסן בסין

שר ההגנה הפיליפיני, ג'יבו טאודורו / צילום: ap, Anupam Nath

הלקוחה הביטחונית הבולטת במזרח הרחוק מפסיקה לרכוש מערכות מישראל

שר ההגנה הפיליפיני הודיע אתמול כי מדינתו לא מתכוונת לרכוש אמל"ח נוסף מישראל, בשל המלחמה ברצועת עזה ● הפיליפינים מהווים יעד יצוא משמעותי של התעשיות הביטחוניות הישראליות, ובין השנים 2023-2019 היוו את יעד היצוא השני בהיקפו מתוך כל העסקאות, אחרי הודו ולפני ארה"ב

ליאורה עופר, הראל ויזל וישי דוידי. חברי פורום העסקים / צילום: ענבל מרמרי, דימה טליאנסקי, איל יצהר

"צועדים אל תהום מדיני וכלכלי": פורום העסקים מגיב לנאום ספרטה של נתניהו

לדברי פורום העסקים, "מדיניות הממשלה בראשות בנימין נתניהו מובילה את מדינת ישראל לשפל כלכלי ומדיני מסוכן וחסר תקדים. כאן זה לא ספרטה. החזון כפי שהוצג יקשה עלינו לשרוד בעולם גלובלי מתפתח" ● יו"ר ההסתדרות אמר כי "רוצה לראות את ההנהגה שלנו יודעת לאן היא לוקחת את מדינת ישראל" ● ממטה ההייטק נמסר "הבידוד הוא תוצאה של מדיניות כושלת ויכול להישבר על ידי מדיניות שונה"

איך להשקיע? / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

האם הראלי בתל אביב דועך, ואיך מרכיבים תיק השקעות "סופר ספרטה"?

הנאום של ראש הממשלה נתניהו הציף חששות של משקיעים רבים מפני בידוד המשק הישראלי ● אומנם תגובת השוק לנאום הייתה זמנית, אך היא מצטרפת לדעיכה של העליות בת"א בתקופה האחרונה ● האם הראלי מתקרב לסיומו, ואילו שינויים כדאי לבצע בתיק ההשקעות כבר עכשיו?

שרת התחבורה מירי רגב / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות

שנוי במחלוקת ורחוק מביצוע: מאחורי היוזמה של מירי רגב להביא את אובר

השבוע החלה לקדם שרת התחבורה מירי רגב רפורמה חדשה, במסגרתה חברת אובר תורשה לפעול בישראל ● בינתיים, היא בעיקר מקוממת את נהגי המוניות שמאשימים אותה בכלל בסיוע לדרייברים החרדים ● "רגב לא דואגת למצב התחבורה הציבורית אלא מנסה להכשיר בדלת האחורית עבריינים כדי לגרוף הון פוליטי אישי"

קארין קלר־סוטר, נשיאת שווייץ / צילום: ap, Julia Nikhinson

תרנגולות תמורת הפחתת מכסים: הדיל ששווייץ מציעה לארה"ב

שווייץ נדהמה בחודש שעבר לגלות כי בעקבות שיחת טלפון לא טובה של הנשיאה עם הנשיא טראמפ, הוא הטיל מכסים בגובה 39% כמעט על כל הסחורה השוויצרית ● כעת, המדינה העצמאית מוכנה לפתוח את השוק שלה לתרנגולות שעברו חיטוי בכלור, למרות התנגדות ארגון הצרכנים השוויצרי, בתמורה להפחתת המכסים

שי סנדלר, מנכ''ל Vega Security (משמאל) ואלי רוזן / צילום: Ohad Kab

שנה מההקמה: סטארט־אפ הסייבר מגייס 65 מיליון דולר לפי שווי של 400 מיליון דולר

כיום מועסקים בחברת הסייבר הישראלית ווגה סקיוריטי כ־60 עובדים בתל אביב ובניו יורק, ובחברה מציינים כי המוצר נמצא כבר בשימוש בארגוני פרוצ׳ן 500 ● החברה מפתחת מערכת שמאפשרת לארגונים לזהות ולחקור מתקפות סייבר באופן מיידי, ברגע שהן מתרחשות

פרטנר החלה לשדר את התכנים של yes / צילום: פרטנר tv+

השקה רכה: פרטנר החלה למכור את שירות הטלוויזיה החדש שלה

לפני כחודשיים החל פיילוט בקרב עובדי פרטנר, ואילו כעת מדובר בגרסת בטא המיועדת ללקוחות חדשים - בין אם בחבילות טלוויזיה ובין אם בחבילות משולבות אינטרנט סיבים אופטיים ונטפליקס ● בחודש הבא יחל באופן אוטומטי שדרוג מדורג ללקוחות הטלוויזיה הקיימים, עם חבילות טלוויזיה הכוללות גם את התכנים של yes

ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנס השנתי של אגף החשב הכללי באוצר / צילום: תדמית הפקות

המהלך המדאיג שנרקם באירופה ועומד מאחורי נאום ספרטה של ראש הממשלה

זמן קצר לפני שנתניהו הצהיר כי ישראל בדרך ל"משק סגור", התקבל בממשלה מסמך חדש שמבשר על העמקת הבידוד הכלכלי ● הנציבות האירופית הודיעה כי תקדם את השעיית הסכם הסחר החופשי מול ישראל, באופן רשמי ● בינתיים, גורמים בכירים מספרים כי נציגי מודי'ס ביקרו בארץ בשבוע שעבר והביעו חששות מהמגמה השלילית

רפורמת בכר - הרפורמה שנועדה לפרק את ריכוזיות הבנקים מציינת שני עשורים. איך הכול התחיל

רפורמת בכר, שאושרה בכנסת ב־2005, נחשבת עד היום לנקודת מפנה בשוק ההון הישראלי - והדרך אליה הייתה רצופה במאבקים ● מדוע היה צורך בה ומה היו המלצותיה? ● פרויקט מיוחד

קארן שווק - מייסדת ומנכלית לוסיד פמילי אופיס / צילום: יריב פיין

מנהלת ההשקעות שבטוחה: זה התיק שתישנו איתו בשקט

קארן שווק, מייסדת ומנהלת השקעות ראשית בלוסיד השקעות, חברת פמילי אופיס המנהלת כ־1.5 מיליארד שקל, מעריכה כי העליות בשוקי המניות יימשכו, גם אחרי רצף של שיאים ● מה מדאיג אותה בשוק הישראלי, ואיזה פתרון היא מציעה לריכוזיות הגבוהה במדד S&P 500

מפרץ חיפה / צילום: שלומי יוסף

היסטוריה: החל פינוי התעשייה המזהמת במפרץ חיפה

חברת תשתיות אנרגיה הממשלתית תפנה 9 מיכלי נפט שנמצאים היום ב"חוות דלק" הממוקמת ברצועה מדרום לשדרות דגניה בקריית חיים - כצעד ראשון ● הפינוי המלא ייקח כשנה וחצי, ובסופו תיפתח רצועה חדשה המובילה לחוף

נדב צפריר, מנכ''ל צ'ק פוינט, בכנס TECH IL של גלובס / צילום: ניב קנטור

צ'ק פוינט רוכשת חברת אבטחת סייבר ל-AI בעסקה המוערכת ב-300 מיליון דולר

רכישה שניה לנדב צפריר כמנכ"ל צ'ק פוינט ● החברה הנרכשת, Lakera.AI נחשבת לפי צ'ק פוינט לאחת המובילות בעולם לאבטחת יישומי agentic AI, ומעסיקה כ-70 עובדים, ל-11 מהם תואר דוקטור ● מטה החברה בשוויץ ישמש את צ'ק פוינט כמרכז המחקר והפיתוח הגלובלי שלה בתחום אבטחת AI, ויפעל לצד מרכז הפיתוח בתל אביב

דירות חדשות שנבנות / צילום: Shutterstock

מחירי הדירות נמצאים בירידה עקבית, אבל יש בעיה במקום אחר

לפי מדד מחירי הדירות שפורסם אתמול, מחירי השכירות עולים בקצב מהיר - בעוד שמחירי הדירות יורדים בקצב איטי, וגם זה לא בכל המדינה ● מהם ממצאי המדד העיקריים, ומה ההסבר לשונות הגדולה במגמות? ● גלובס עושה סדר

בורסת לונדון / צילום: Shutterstock

עליות קלות באירופה; מדד ההנג סנג קפץ בקרוב ל-2%

הפוטסי מתקדם בכ-0.1% ● האינפלציה בבריטניה נותרה על קצב שנתי של 3.8%, בהתאם לצפי. מיקרוסופט הודיעה כי תשקיע 30 מיליארד דולר בתשתיות AI בבריטניה ומצטרפת לאנבידיה וגוגל, שהודיעו גם הן על השקעות של מיליארדים ● היום בערב תתקיים בארה"ב החלטת הריבית שהשוק מחכה לה ● וגם: ב-CNBC מסמנים שלוש מניות שירוויחו מהורדת הריבית המסתמנת

הנפקת ריסקיפייד, אוגוסט 2021 / צילום: CRC MEDIA

הנפקת הסייבר הגדולה של השנה מגיעה לוול סטריט. ואיפה הישראליות בתחום?

הנפקת נטסקופ, שתצא לדרך השבוע בניו יורק, נבחנת בזכוכית מגדלת על ידי תעשיית הסייבר כולה ● אחרי שנים שבהן חברות ישראליות ובינלאומיות העדיפו להימכר לרוכשים אסטרטגיים ולא לצאת לבורסה - ואלו שכן הונפקו בעיקר מאכזבות - בשוק מקווים לנקודת מפנה

תקיפת מתחמי מחבלים בעזה / צילום: ap, Yousef Al Zanoun

לצד התמרון: הדרכים של צה"ל להימנע מפגיעה בחיי החטופים

היום השני לכיבוש העיר עזה יוצא לדרך: אמ"ן נערך לסייע באתגר שממתין ללוחמים ● המבצע יימשך חודשים - אלא אם תהיה פריצת דרך: הלו"ז המסתמן ● ישראל העבירה לסוריה הצעה להסכם ביטחוני חדש בגבול ● "עלול לגרום לנזק למדינת ישראל": 260 עובדי שב"כ לשעבר נגד מינוי דוד זיני ● גורמים מדיניים: הסיכוי לעסקה בזמן הקרוב - אפסי ● 48 חטופים - 712 ימים בשבי - עדכונים שוטפים