גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שוברת סטיגמות: הג'נסיס החדשה מנסה לפרוץ לשוק הפרימיום

מכונית הפרימיום-סאלון של מותג היוקרה הקוריאני מציגה עיצוב מרשים, ממדים רציניים ותא נוסעים ברמת פאר וטכנולוגיה מהשורה הראשונה ● היא גם נעימה לנהיגה ומתומחרת באגרסיביות אבל מצפה לה מבחן רציני בשוק הישראלי שוחר המותגים

ג’נסיס G80 / צילום: יח"צ
ג’נסיס G80 / צילום: יח"צ

בשנת 1962 בעת שחברת ההשכרה AVIS נמצאה בפיגור תחרותי משמעותי מול "הרץ" בארצות הברית, השיק משרד הפרסום שלה את הסלוגן "We try harder". הוא הפך ללהיט מידי בתעשיית הפרסום ומאז אומץ פעמים רבות על ידי הרבה מאד מותגי "אנדרדוג", שנכנסו להתמודדות תחרותית מול מתחרים ותיקים ומבוססים מהם ונאלצו להתאמץ.

את הגישה הזו מאמצים כיום, לא רשמית, גם מותגי רכב צעירים, שמשקיעים משאבים יוצאי דופן בטיפוח הלקוחות, המותג והמוצרים שלהם כדי לנסות למשוך לקוחות מיצרני רכב ותיקים, ששם המותג שלהם כבר עושה עבורם חצי עבודה בשוק הפרמיום שוחר הסטטוס.

משדרת "כסף גדול" לסביבה

זה גם התהליך שעובר כיום המותג ג'נסיס בשוק רכבי הפרמיום ישראלי, שנשלט ביד רמה על ידי ענקים ותיקים מגרמניה ויפן. ההשתדלות באה לידי ביטוי, למשל, בחבילת שירות כוללת נוסח מלונות יוקרה עם "באטלר" אישי וצמוד-טלפונית, שדואג לכל צרכי הרוכש בתקופת האחריות של הרכב, טיפולים שוטפים חינם במשך כל תקופת האחריות ועוד.

אבל עם כל הכבוד לשירות המבחן האמיתי בארץ יהיה לשכנע את הלקוחות ביכולות המוצר עצמו וגם בחזית הזו השקיעה החברה משאבים יוצאי דופן, שכללו בין השאר גיוס "נבחרת חלומות" בין לאומית לצורך פיתוח המותג והדגמים בתוכה סופר-סטארים אירופאים כמו מנהל מחלקת העיצוב של בנטלי לשעבר, מנהל המותג של למבורגיני, אחד ממנהלי ההנדסה הבכירים של ב.מ.וו לשעבר, שניהל גם את מחלקת ה-M המהוללת ועוד כמה וכמה שמות מכובדים.

התרומה הבין לאומית בולטת במיוחד בעיצוב החיצוני של ה-G80 החדשה ובמיוחד בעיצוב החרטום שבמרכזו שבכת גריל ענקית ונוצצת שמעליה סמל המותג המכונף ובצדדיה פנסי היי טק מפוצלים. עוברי אורח, שאינם מזהים את המותג, משוכנעים שמדובר בבנטלי וזו כבר נקודת מוצא טובה למותג, שרוצה להאציל על עצמו יוקרה. אם אולי קצת פחות לבנטלי עצמה. גם כונסי האוויר על הכנפיים הקדמיות נראים כאילו שוכפלו מהמותג הבריטי האריסטוקרטי גרמני ואילו הזנב "המהיר", שמתמזג גם הגג בשיפוע דרמטי, דווקא מזכיר את אאודי A7. בסה"כ זו מכונית גדולה ומרשימה, שלא מסתירה את ממדיה, לא מצטנעת ומשדרת לסביבתה "כסף גדול". במיוחד כשהיא מגיע עם צבע עמוק ומרשים, שלל עיטורי כרום וחישוקי ענק.

 

רשימת אבזור מרשימה

רכב הפנאי GV80, האח הגדול של ה-G80, שאותו לקחנו למבחן לפני כמה חודשים, יצר אצלנו רמת ציפיות גבוהה מאד בכל הנוגע לתא הנוסעים והסדאן בהחלט עומדת בציפיות. עמדת הפיקוד של שני הדגמים דומה מאד וכוללת לוח מחוונים דיגיטלי חד ותלת-ממדי שיודע "להתחפש" ללוח אנלוגי קלאסי של רכבי יוקרה. שני הדגמים חולקים ביניהם גם את מסך המולטימדיה האופקי הגדול על שלל התפריטים הבוהקים והמוזרויות שלו - מי אמר צליל אווירה "מרגיע" של בית קפה הומה ולא קיבל - וגם את בורר ההילוכים העגול ומערכת השליטה בתפריטים, שנראים כמו יצירה במוזיאון לאומנות מודרנית ושימושיים בערך באותה מידה בכל הנוגע להנדסת אנוש.

איכות החומרים וההרכבה יוצאת דופן בטריטוריית המחיר הזו וכוללת ריפוד עור תפור מחורר ומרהיב, שעוטף את הנהג והנוסעים כאילו היה העור החלופי שלהם. דיפוני העץ יכולים לגרום קנאה גם למאסטרים יפנים, מערכת הקול תספק מוזיקאים אנינים ובידוד הרעשים כה אפקטיבי עד, שהנהג צריך להשתמש בתפריט מיוחד כדי לבחור את עוצמת ואופי צליל המנוע, שהוא רוצה לשמוע בתוך התא.

כמו בהרבה מכוניות מנהלים/שרד בליגה הזו כנראה שגם מתכנני ה-G80 סבורים שהרעיון להכניס נוסע שלישי מאחור הוא רצוי בערך כמו הרעיון לצופף שלושה נוסעים באותה שורה במחלקת העסקים במטוס. לפיכך המושב האחורי מעוצב בעיקר עבור שני אח"מים, או אח"מ ועוזר אישי, שנהנים משפע מרשים של מרחב רגליים ולכתפיים תודות לבסיס הגלגלים הענק. הנוסע השלישי יצטרך הסתגל לנהרת התמסורת הגבוהה של ההנעה האחורית, שממוקמת בין רגליו. נפח תא המטען נופל מהמקובל בפלח

רשימת האבזור מרשימה ולא מותירה הרבה מקום לאופציות. היא כוללת בין השאר מערכת עיסוי משוכללת, חימום וקירור עם כל דבר, מערכת קול מרשימה מאד, מיזוג אישי וטיהור אוויר לכל נוסע וכמובן מערכת מקיפה מאד של מערכות סיוע בטיחותיות, שעל חלקן הינו מוותרים. כמקובל בפלח ניתן להתאים אישית כל רכיב ורכיב ברכב לטעמו של הלקוח, החל מרמת צבע התפרים בריפוד ומעלה.

מכונית פרימיום ראויה בפני עצמה

מאחורי הגריל המלכותי מסתתר מנוע טורבו-בנזין עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.5 ליטר, שמייצר 304 כ"ס ומומנט של 43 קג"מ. המגמה של DOWNSIZING בנפח המנוע טיפוסית כיום גם למותגי היוקרה הגרמנים והמנוע הצנוע לא מרגיש בחסרונם של צילינדרים או סמ"קים. הוא מעביר את הכוח בצורה חלקה ולינארית כבר מסיבובים נמוכים מאד ובמצב התכנות הספורטיבי הוא מספק תגובה חדה ללחיצה על דוושת התאוצה ומאפשר לרכב לצבור צבירת מהירות בקצב מהנה אם כי ללא בעיטות כוח ודרמה כמו אצל כמה מהמתחרים.

השיוט במהירויות אוטוסטרדה אירופאיות מתבצע ללא תחושת מאמץ ובידוד הרעשים היעיל, עם גיבוי של הנדסת קול מחוכמת, מצליח לנטרל היטב את הצלילים הפחות מהוקצעים שמייצר המנוע בסל"ד גבוה. תיבת ההילוכים מייצרת העברות חלקות ובלתי מורגשות אם כי נתקלנו בתיבות זריזות יותר בהורדת הילוכים.

את התכלית העיקרית שלה, שינוע נוסעים למרחקים ארוכים בנוחות מרבית, ה-G80 מבצעת בהצטיינות יתרה. המתלים בגרסה הבכירה עם בולמים מתכווננים אלקטרונית מבודדים ביעילות את המהמורות הישראליות הקשוחות מהנוסעים המיוחסים, היציבות הכיוונית במהירויות גבוהות מרשימה, נטיית הגוף בפניות הדוקות מזערית ולנוסעים מאחור אין בעיה לתפוס תנומה גם כאשר הדרך מאתגרת. גם הנהג לא מקופח בזכות היגוי מאוזן היטב, ששומר אותו בתמונה, ותגובות נמרצות באופן מפתיע של שלדת ההנעה האחורית, לא מעט בזכות משקל עצמי צנוע יחסית לממדים. זו לא ספורט סדאן, אבל בהחלט מכונית נעימה לנהיגה נמרצת.

מחיר פתיחה של 385 אלף שקל למכונית פאר באורך 5 מ' עם בסיס גלגלים של 3 מ', אבזור בשיטת כמעט הכל כלול וחבילת שירות נוסח מלון פאר קולוניאלי, היא מהלך שיווקי אגרסיבי בפלח הפרמיום הישראלי, שמצליח לשדר מסר ברור. העובדה, שזו גם מכונית פרמיום ראויה ומהונדסת לתלפיות בפני עצמה היא בהחלט נקודת זכות משמעותית. עכשיו צריך רק לראות האם כל המאמצים יבקיעו את הסטיגמות של הלקוח הישראלי. 

חלק מהמתחרות

ב.מ.וו 530e

ב-420 אלף שקל מציעה ב.מ.וו ת גרסת ה-530 פלאג-אין סדרה 5, שעברה לאחרונה עדכון מקיף. המכונית נדיבה בממדיה, נעימה לנהיגה ומציעה תא נוסעים עתיר טכנולוגיות. מערכת ההנעה משלבת מנוע 2 ליטר ומנוע חשמלי עם הספק כולל של 292 כ"ס, אפשרות לנוע 56 ק"מ על חשמל ותאוצה ל-100 ב-6.4 שניות.

ב.מ.וו 530e / צילום: יח"צ

וולבו S90 T5

385 אלף שקל עולה גרסת ה-T5 של ספינת הדגל של החברה השוודית. הממדים דומים לג'נסיס, ההנעה קדמית, תא הנוסעים מרווח מאד עם שפע מקום לשלושה מאחור, נוחות הנסעה טובה והאבזור התקני מכובד. המנוע הוא 2 ליטר טורבו, שמייצר 254 כ|"ס ו-35 קג"מ ומאיץ את המכונית מאפס ל-100 קמ"ש ב-6.8 שניות

וולבו S90 T5 / צילום: יח"צ

אאודי A6 2.0 TFSI

460 אלף שקל עולה גרסת ה-2 ליטר טורבו של ה-A6. למכונית יש הנעה כפולה מתוחכמת, משקל עצמי נמוך, תא נוסעים מרווח ואיכותי ושלדה אתלטית. ממדיה מעט קטנים משל הג'נסיס והיא מכוילת לכיוון יותר ספורטיבי. המנוע מייצר 245 כ"ס ובסיוע משקל עצמי נמוך יחסית היא מאיצה מאפס ל-100 קמ"ש ב-6 שניות

אאודי A6 2.0 TFSI / צילום: יח"צ

עוד כתבות

עסקאות השבוע / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

עם נוף לים ומרפסת גדולה: בכמה נמכרה דירת 4 חדרים ברמת אביב ג?

ברחוב אבשלום חביב ברמת אביב ג' נמכרה דירה בשטח של 114 מ"ר בתמורה ל־5.17 מיליון שקל ● בבניין יש חניה מקורה עם שער חשמלי, שתי מעליות, והוא קרוב לקאנטרי ולמרכז שוסטר ● "המחיר הראשוני היה גבוה יותר, אולם בגלל שבעלי הנכס ביקשו למכור בהקדם - המחיר ירד" ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון 

ד''ר רוני סימונס, עמותת שותפות מגן / צילום: ינאי יחיאל

שיטת טיפול חדשה מנסה לסייע ללוחמים במניעת פוסט טראומה

הגישה שמציעה עמותת שותפות מגן משכללת טיפול משנות ה-80 באמצעות טכנולוגיות מציאות רבודה, תנועות עיניים ושיטות לוויסות רגשי ● עד כה, מאות לוחמים ואנשי כוחות הביטחון עברו את הטיפול ●  ישראל מתגייסת

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: איל יצהר, shutterstock

תוכנית הדגל של רשות המסים נכנסת היום לתוקף. כל מה שכדאי לדעת

תוכנית "חשבוניות ישראל" של רשות המסים למאבק בהון השחור, שתאפשר לקזז מע"מ מחשבונית רק לאחר קבלת מספר מיוחד, נכנסה היום לתוקף ● איך התוכנית החדשה תעבוד, על מי היא חלה, ומהן הסנקציות על מי שלא יפעל לפי החקיקה החדשה? מומחי המס מסבירים

ד''ר אלמוג שמחון / צילום: דני מכליס - אוניברסיטת בן גוריון בנגב

החוקר שמגלה איך הבוטים הרוסיים הפכו אותנו לכלי משחק

ד"ר אלמוג שמחון, פסיכולוג חישובי מאוניברסיטת בן גוריון, חוקר את השימוש בשפה ברשתות ואת האופן שבו היא מובילה לקיטוב חברתי ● בראיון לגלובס, הוא מסביר איך בוטים רוסיים הופכים אותנו לכלי משחק, מה קורה לשיח אחרי פיגועים ומי משתף יותר פייק ניוז ● ויש לו אזהרה לעתיד: "בינה מלאכותית יכולה לייצר טענות לא פחות משכנעות משל בני אדם, ואפילו יותר"

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם ד''ר רוני הירש / צילום: פרטי

החוקרת הישראלית שמפרקת את המיתוסים על אבי הקפיטליזם

שיחה עם ד"ר רוני הירש, מומחית לתיאוריה פוליטית והיסטוריה של מחשבה כלכלית ● על הגותו של אדם סמית, שוק חופשי ושחיתות פוליטית ● האזינו 

בייראקטר TB2 / צילום: Associated Press, Efrem Lukatsky

החברה הביטחונית הזרה שהעניקה לעובדיה מענק בסך 18 משכורות

החברה הטורקית בייקאר, סמנכ"ל הטכנולוגיות שלה הוא חתנו של ארדואן, היא שיאנית היצוא בטורקיה והודיעה שתחלק לעובדים מענק נדיב במיוחד ● ואיפה החברות הביטחוניות הישראליות עומדות מולה ברמה הגלובלית?

מנכ''ל נמלי ישראל הפורש, יצחק בלומנטל / צילום: שלומי יוסף

הסיפור המטלטל על המנכ"ל שקיבל בשורת איוב ושרד אותה

כשיצחק בלומנטל, אז מנכ"ל חברת נמלי ישראל, חש ברע, הוא היה בטוח שייקח כדור ויחזור לעבודה בתוך שעתיים ● אך הרופאים צפו שנותרו לו שבועות ספורים ● בראיון סיכום כהונה הוא מדבר על השנה המטלטלת ועל ההחלמה המפתיעה ומספר על תוכנית הנמלים החדשנית ש"תשפיע על המשק כולו"

פרויקט TechMod / הדמיה: 3division

בהשקעה של יותר ממיליארד שקל: הפרויקט שצפוי לשנות את מודיעין

פרויקט TechMod בשטח של יותר מ־100 אלף מ"ר יוקם בפארק הטכנולוגי במודיעין, על קרקע בשווי של כ-62 מיליון שקל ● השותפים בפרויקט מאמינים כי הוא יתן מענה לאחד החוסרים הגדולים בעיר - מקומות תעסוקה ● כיום יותר מ־75% מתושבי העיר עובדים מחוץ לה

מחאת משפחות החטופים בקיסריה / צילום: מטה המשפחות

עינב צנגאוקר שבנה חטוף: נתניהו מטרפד עסקה תוך שהוא מתחבא תחת 'גורם מדיני בכיר'

המו"מ במצרים: ישראל לא תשלח משלחת לקהיר - עד להגעת תשובת חמאס הרשמית ● מקור בחמאס ל-N12: מתקרבים להסכם, ארה"ב הבטיחה את סיום המלחמה ● גם בסעודיה מדווחים - חמאס הגיב באופן חיובי להצעה המצרית, ארה"ב סיפקה ערבויות ● דיווח ערבי: ישראל לא מתנגדת לשחרורו של רב המחבלים מרואן ברגותי ● עדכונים בולטים

וורן באפט מגיע לאסיפה השנתית של ברקשייר הת'אוויי בנברסקה, ארה''ב / צילום: Reuters, Scott Morgan

באפט הציג את יורשו והפתיע כשאמר: "מקווה להגיע בשנה הבאה"

וורן באפט בן ה-93 ערך את האסיפה השנתית הראשונה של ברקשייר האת'וויי מאז ששותפו ארוך־השנים, צ'ארלי מאנגר, נפטר בנובמבר האחרון ● באפט הביע אמביוולנטיות לגבי בינה מלאכותית וכינה אותה "שד גרעיני בבקבוק", התייחס לצמצום האחזקה שלו באפל, וכן לאדם שצפוי לרשת את מקומו כמנכ"ל ברקשייר

אאודי Q4 / צילום: יח''צ

החל מ-320 אלף שקל: לגרסה הזו של אאודי מחכה תחרות קשה

הקרוס–אובר המשפחתי של אאודי סוגר פערים חיוניים בתחום הביצועים והטווח, ושומר על תמחור סביר ● אבל מצפה לו קרב קשה מול הגרסה הבכירה של טסלה Y ושלל הסיניות

מפעילי כטב''מים בצה''ל / צילום: דובר צה''ל

קצין אמריקאי חושף כמה כטב"מים ישראלים יירטו בטעות כוחות צה"ל

ראש ענף תיאום בקרה אווירית בים של המארינס מגלה בראיון לאתר TWZ כי לא פחות מ־40% מהכטב"מים שיירטו כוחות צה"ל הם כלים ישראליים

דורון ארזי, אסף וונד, אודי מוקדי / צילומים: ליאורה כץ, איל יצהר, דיויד שפר

שתי חברות ישראליות פרסמו דוחות בוול סטריט, ונפלו בסוף השבוע

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● היפו צללה בכ-17% בעקבות מימושים ● סייברארק צללה למרות שהציגה דוח חזק עם תחזית חיובית ● ומניות רדקום וסרגון עלו בעקבות דיווחים על חוזים חדשים

מכרה זהב של טלקו בטג'יקיסטן. טונות של שאריות עפר / צילום: Reuters, NAZARALI PIRNAZAROV

מתנגדי הביטקוין אמרו שכרייתו צורכת תועפות חשמל, אך הוא לא מתקרב לנזק העצום מכריית זהב

מחיר הזהב הולך ועולה, והפקתו תובעת מחיר לא קטן: שחרור חומרים רעילים ומסרטנים, הרס צמחייה ומקורות מים, וחייהם של מאות הרוגים ואלפי פצועים שעסקו בכרייתו ● כשמנגד ניצבת כריית הביטקוין, שנשענת יותר ויותר על אנרגיה נקייה, נשאלת השאלה: מדוע מוצדק לבזבז כל כך הרבה נכסים סביבתיים רק כדי לכרות מהאדמה מתכת צהובה שתיקבר במרתפי הבנקים המרכזיים

עו''ד יוסי בנקל / צילום: תמר מצפי

"יכולנו לגבות הרבה יותר": עורך הדין שמנהל את פשיטת הרגל הגדולה במדינה בראיון

זה שבע שנים שעו"ד יוסי בנקל מנהל קרב משפטי על כספיו של אליעזר פישמן, לאחר שצבר חובות של כמעט 4 מיליארד שקל וזכה ל"תספורת" נדיבה ● בראיון ראשון לאחר מותו של פישמן מספר בנקל איך ימשיך לנהל את התיק, נמנע מלבקר את הבנקים ומספר על "התרגיל" שעשה פישמן כדי להשאיר הון בידי משפחתו

כל תאגידי הבידור קרקרו סביב הסדרה / צילום: Shutterstock

הומור חצוף ואותנטי: סדרת הילדים שכבשה דווקא את ההורים

למרות הצנזורה של דיסני והביקורות הקשות מנציגי ה–Woke, "בלואי" שוברת שיאי צפייה, מגלגלת מיליארדים ממרצ'נדייז וסוחפת אחריה בעיקר מבוגרים שנהנים מהניואנסים ● כך הפכה סדרה מצוירת על משפחת כלבים אוסטרלית לתופעה עולמית

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

חנות שמרה חניה ללקוחות בעזרת קלנועית, נקנסה וערערה לעליון. מה קבע ביהמ"ש?

זוג הורים הגיעו לביהמ"ש לאחר שלא הצליחו להסכים אם לחסן את בנם בחיסוני שגרה המומלצים ע"י משרד הבריאות ● חנות בחיפה הציבה קלנועיות בחניות ציבוריות הסמוכות אליה, כך שיישמרו ללקוחותיה, לאחר שנקנסה 7 פעמים ביקשה להישפט ● ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע תיעד בווידאו דיונים ועורר ביקורת ● 3 פסקי דין בשבוע  

פרודוקטיביות איטית / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

פחות זה יותר: "פרודוקטיביות איטית" בעבודה

יש לנו גישה שגויה לפרודוקטיביות בעבודה, אומר פרופ' קאל ניופורט. אבל איך נגיד את זה לבוס?

נרנדרה מודי / צילום: Associated Press, Rajesh Kumar Singh

900 מיליון הודים נקראים להחליט אם הם רוצים ראש ממשלה לנצח

נרנדרה מודי מציין עשר שנים לשלטונו אך רוצה עוד חמש, וכנראה יזכה בהן בבחירות שנערכות בהודו ● הוא מודיע שרק דבר אחד מעניין אותו - האומה, וזו אולי אסירת תודה, אך מתרחקת מן האידיאלים הדמוקרטיים, החילוניים והשוויוניים של מייסדיה ● ואיך כל זה קשור למפלגת העבודה בישראל?

מוצרים המיובאים על-ידי חברת דיפלומט

הממונה על התחרות: דיפלומט תשלם 9 מיליון שקל בשל הפרות חוק המזון

במסגרת ההסכמות אליהן הגיעה הממונה על התחרות עם יבואנית המזון, דיפלומט תשלם את העיצום הכספי בגין הפרות סעיפים בחוק קידום התחרות בענף המזון, העוסקים בהתערבות בשטחי תצוגה אצל קמעונאים ובהעברות תשלומים לקמעונאים שלא כהנחות למוצרים שהיא מוכרת להם