גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הב.מ.וו 530 פלאג-אין שומרת על הגחלת

למרות משקל עצמי רציני, טכנולוגיה עתידנית ומערך הנעה "ירוק", ב.מ.וו סדרה 5 המחודשת מצליחה לשמר את האיכויות הדינמיות המסורתיות והמהנות של המותג מבלי להקריב "קיימות" ● חבל רק שהמחיר ממשיך לטפס

ב.מ.וו 530 פלאג־אין 2021 / צילום: יח"צ
ב.מ.וו 530 פלאג־אין 2021 / צילום: יח"צ

קצת קשה לעקוב לאחרונה אחרי הקצב שבו משתנה תעשיית הרכב הבינלאומית. קחו, למשל, את ב.מ.וו, שבעשורים האחרונים נושאת בגאווה את נס "מכונות הנהיגה" האנינות, שמיועדת לטהרנים.

למותג יש במדינות מפותחות רבות גרעין קשה וגדול של מעריצים מושבעים, שמגלים בקיאות בכל בורג ובכל רכיב של דגמי המותג, עוקבים אחרי כל פיתוח חדש שלו, מחליפים ביניהם מידע ברשת ומתחרים במרוצים שמוקדשים למכוניות. אם לפני שנתיים-שלוש היינו מבשרים לקהל הפנאטי הזה ש"מכונית העתיד" של ב.מ.וו תהיה SUV חשמלי, שמיוצר בסין ומצויד במערכות סמי-אוטונומיות מתוחכמות, שמייתרות את הנהג, קרוב לוודאי שהיינו נסקלים באבנים.

אבל זו המציאות של ימינו וכך נראה בדיוק נראה רכב העתיד החדש של ב.מ.וו, IX3, שנחת בישראל החודש. את הרכב הזה עוד נבחן בעתיד ובינתיים אנחנו יכולים לנחם את חסידי המותג, ולהתנחם בעצמנו, בכך שב.מ.וו ממשיכה לייצר את הסדרות הקלאסיות שלה, שמכוונות לקהל המסורתי ושוחר הנהיגה שלה. אחת מהן היא 530 פלאג-אין, שנחתה כאן לאחרונה לאחר מתיחת פנים ועדכון תקופתי.

חיצונית השינוי הגדול ביותר שבולט לעין מתמקד בחרטום, שמתהדר כעת בגריל מודגש וגדול יותר כמו בכל דגמי הדור החדש של החברה. מעטרים אותו פנסי הייטק עם אור מעוצב ופגושים חדשים והמראה נראה הדוק ומתוחכם. בסה"כ המכונית מצליחה להיראות עדכנית למרות גילה הלא צעיר, וממשיכה למשוך מבטי חשק מהסביבה, במיוחד כשהיא עם חבילת ה-M הקוסמטית, שמגיעה כיום כסטנדרט. המינוס היחידי הוא שהיא נראית קצת יותר מדי דומה לסדרה 3 החדשה, שזולה ממנה משמעותית.

בניגוד להרבה יצרנים, שמרגישים כיום צורך להמם את הנהג והנוסעים עם במסכים היקפיים ומרצדים ועם מתגי מגע חמקמקים סדרה 5 עדיין מכבדת את המסורת, גם לאחר העדכון. מערך הפיקוד עדיין מתמקד בנהג, כמו בכל דגמי ב.מ.וו לדורותיהם, ברירת המחדל של תצוגת לוח המחוונים היא שעונים נפרדים "כמו פעם" והנדסת האנוש עדיין מבוססת על תפעול של מתגים פיזיים במערכות החיוניות. זוהי מסורת מבורכת עבור נהגים כמונו, שלא גדלו עם סמארטפון כבר מהעריסה.

מאחורי הכסות הכאילו-נוסטלגית נמצא כמובן מערך אלקטרוני עתידני וכמעט אוטונומי. אם תרצו בכך המכונית הזו תוכל לקחת אתכם מחיפה לתל אביב עם מעט מאד התערבות של הנהג ואפילו להחנות את עצמה עצמאית בסיטואציות מורכבות. יש לה כמובן גם הגנה היקפית, שהחושים האנושיים אינם יכולים לספק, יש גם "סייענית קולית" צייתנית עם בינה מלאכותית, שלומדת את הרגלי הנהג ומאפשרת לבצע פונקציות רבות בשיחה טבעית וכו'. אבל הכל לבחירת הנהג כתוספת לתפעול המסורתי, לא במקומו.

המושבים הקדמיים, שכלולים בחבילת ה-M התקנית, עמוקים ותומכים היטב, אם כי ריפוד עור טבעי מקבלים רק בחבילה הבכירה יותר, שמוסיפה כ-50 אלף שקל למחיר. תנוחת הישיבה מרגישה ממוקדת וקרובה לכביש, המרחב מלפנים ונדיב וגם הנוסעים מאחור לא מקופחים באגף הברכיים והכתפיים, לפחות שני הנוסעים בצדדים. נפח תא המטען ב-530 עדיין מאכזב, עם 420 ליטרים בלבד בגלל מארז הסוללות הגדול של הנעת הפלאג-אין, שגוזל לא מעט מרחב. איכות הייצור והגימור מספקת את כל מה שניתן לצפות לו מרכב בפלח הזה והתא מרגיש מוצק כאילו נחצב מגרניט.

מערכת ההנעה זהה לזו שמוצאים כיום ב-330e עם שילוב של מנוע טורבו-בנזין בנפח 2 ליטר, מנוע חשמלי וסוללה נטענת, שכעת מציעה טווח חשמלי "נטו" משופר של עד כ-61 קילומטר. ההספק המשולב המוצהר עומד על 252 כ"ס אם כי לפרקי זמן קצרים ניתן לשחרר עוד כ-40 כוחות סוס מיחידת ההנעה.

 

הלקוחות לעתיד של טסלה יכולים להתנסות ב-530 בנהיגה חשמלית חרישית ונמרצת עד כ-100 קמ"ש או עד שאוזל הכוח מהסוללה. אבל חובבי ב.מ.וו, וגם אנחנו, יבחרו מן הסתם במצב "ספורט" כברירת המחדל. המצב הזה מחדד את תגובת הדוושה ורותם את הכוח הזמין לטובת תאוצות, שהן אמנם פחות דרמטית מאשר באחות הקטנה 330 פלאג-אין - לא מפתיע אם לוקחים בחשבון שה-530 שוקלת יותר מ-1.8 טון - אבל עדיין נמרצות בכל שיפוע.

ב.מ.וו נוקבת בצריכת דלק משוקללת מרשימה של כ-77 ק"מ לליטר בתקן WLTP. אבל כמו בכל רכב פלאג-אין הנתון הרשמי הוא תיאורטי. מי שיקפיד על טעינה מלאה בבית או בעבודה וייסע רוב הזמן למרחקים קצרים, יגלה שתחנת הדלק היא זיכרון רחוק. מי שיזניח את הטעינה החיצונית וישחרר את פוטנציאל הביצועים לעיתים קרובות יראה צריכה ריאלית של 18-25 ק"מ לליטר.

למרות המשקל העודף והטכנולוגיה המורכבת, ה-5 עדיין שומרת על שורשי הספורט-סלון שלה ומציעה חלוקת משקל מאוזנת מאד ותגובות זריזות ורהוטות לפקודות לשינוי משקל. ההגה הוא לא הכי חד שקיים, נפל כנראה קורבן לאלקטרוניקה, וברוב הנטייה של השלדה היא לספק נוחות ורוגע. אבל אם מישהו ממש יתעקש ויורה למחשב לשחרר קצת את החגורה האלקטרונית הוא יגלה, שההנעה האחורית עוד שם והמכונית יודעת להשתובב.

ב.מ.וו 530 פלאג-אין המחודשת עולה כיום 480 אלף שקל עם חבילת אבזור די מקיפה ומי שיזמין את החבילה העילית יגיע ל-540 אלף. המחירים הללו משקפים את העלייה המתמידה במס הקניה על רכבי פלאג-אין והם הולכים ומתרחקים מ"מחירי המציאה", באזור ה-400 אלף שקל, שעמם נחתה המכונית בראשית דרכה בישראל. אבל גם במחיר הזה היא עדיין מכונית מנהלים ראויה ועתירת סטטוס, שתעניק לחובבי המותג את התחושה הדינמית המיוחדת של ב.מ.וו מבלי להעמיס על מצפונם הסביבתי.

חלק מהמתחרות

מרצדס E300 פלאג-אין

מרצדס E300 פלאג-אין / צילום: יח"צ

510 אלף שקל עולה גרסת הפלאג-אין של ה-E קלאס, שעבר לאחרונה חידוש מקיף. יש לה עיצוב ספורטיבי אלגנטי, תא נוסעים סופר-טכנולוגי ועתיר מסכים ומערכת הנעה, שמשלב מנוע 2 ליטר, מנוע חשמלי וסוללה חזקה, שמייצרים במשולב 320 כ"ס ו-71 קג"מ ומאיצים את הרכב מאפס ל-100 ב-5.7 שניות. תא המטען הוא בנפח 370 ליטר

וולבו S90 פלאג-אין

וולבו S90 פלאג-אין / צילום: יח"צ

465 אלף שקל עולה גרסת ה-T8 המאובזרת של וולבו S90. הממדים החיצוניים דומים לאלה של סדרה 5, בסיס הגלגלים מעט קצר יותר אבל תא המטען מכיל 500 ליטר. ההנעה כוללת מנוע 2 ליטר טורבו, שני מנועים חשמליים וסוללה בהספק משולב של 392 כ"ס. התאוצה מאפס ל-100 אורכת 4.8 שניות והטווח החשמלי מעל 60 ק"מ.

אאודי A6 פלאג-אין

עדיין לא בארץ אבל אולי בקרוב גרסת הפלאג-אין של אאודי A6 החדשה משלב בין מנוע טורבו-בנזין 2 ליטר, מנוע חשמלי וסוללה נטענת גדולה של 18 קילוואט. ההספק המשולב הוא 265 כ"ס, הטווח החשמלי כ-66 ק"מ, התאוצה ל-100 מתבצעת ב-6.2 שניות שניות והשלדה מצוידת בהנעה כפולה-קבועה מתוחכמת כסטנדרט

עוד כתבות

טוויטר / צילום: Shutterstock, tanuha2001

הודו נגד טוויטר: המשטרה זימנה את ראש הרשת החברתית במדינה

יפעת שאשא ביטון / צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

הבכירים נותנים רוח גבית לשרת החינוך החדשה יפעת שאשא ביטון

כ-100 בכירים מהמגזר העסקי, משרד החינוך וארגוני חינוך מובילים - ביניהם מנכ"לית מרכזי הפיתוח אינטל ישראל ומנכ"ל קרן טראמפ - התכנסו כדי להביע תמיכה באתגר הגדול של צמצום הפערים בחינוך המדעי-טכנולוגי ● אירועים ומינויים

חיל האוויר תוקף מטרות חמאס ברצועת עזה / צילום: Reuters, MOHAMMED SALEM

צה"ל תקף מטרות חמאס ברצועה; ירי מנשק קל בוצע לעבר העוטף

אתמול פרצו לפחות 8 שריפות שנגרמו בשל הפרחת בלוני תבערה ● תקיפות חיל האוויר בוצעו לאחר הערכת מצב שקיים הרמטכ"ל ובה הנחה על הגברת המוכנות והיערכות צה"ל למגוון תרחישים, הכוללים גם את חידוש הלחימה ● לאחר התקיפות נשמעה אזעקה בכפר עזה

צוות שהכי רחוק מצוות

"אני בכלל לא מרגיש שאנחנו עובדים כצוות": איך מחזירים את האמון לארגון?

מה עושים כשכל מנהל נלחם רק על הטריטוריה שלו. אפשר בכלל לשנות את זה?

גיא בן הינום / צילום: אבישג אלבז

הגיהינום הפך לגן עדן: טיולים קצרים בירושלים

"חמשוש בגיא" - סדרת סיורי הליכה קיציים בירושלים ● מתחילים ב"גבעת התנ"ך", מסיימים בגיא בן הינום

ג'ינים לא שגרתיים. מימין: גרין בבון, פורטופינו, ג׳ינארטה / צילום: יח"צ

זה שהגיע מכפר הדייגים באיטליה ועד לרוסי הנפלא: 3 ג'ינים לא שגרתיים

כמות תוויות הג'ין בישראל רק הולכת וגדלה מעונה לעונה ● הנה כמה מהמעניינים שבהם

“יש המון כסף פנוי שמחפש אלטרנטיבה, ולכן מימון הנדל”ן כל כך אטרקטיבי” / צילום: Shutterstock

"יש המון כסף פנוי שמחפש אלטרנטיבה, ולכן מימון הנדל"ן כל כך אטרקטיבי"

קרנות האשראי החוץ-בנקאי לא רק הולכות ומתרבות, אלא גם יוצאות לבורסה: מניף וגמלא הראל כבר הונפקו, ומכלול וברקת בדרך • טל תפוחי, מנכ"ל גמלא הראל: "אנחנו מגייסים כסף איפה שהכי נוח והכי זמין, והבורסה היום בגאות"

מנכ"ל מקורות, אלי כהן / צילום: אוראל כהן

מקורות נכנסת לתחום ניטור איכויות מים, ומקימה סטארט-אפ בתחום

חברת Watersight שהקימה החברה הממשלתית בשיתוף חברת Newsight Imaging מנס ציונה, תתמקד בניטור ופענוח נתוני איכות המים ● החברה שמבקשת לפנות לקהל המקומי ולשווקים בחו"ל הכריזה על יציאה לסבב גיוס ראשון, בחיפוש אחר משקיעים אסטרטגיים

חנות להמרת כספים בטורקיה. אם הדולר יתחזק בעקבות הודעת הפד, הלחץ על הלירה הטורקית יגבר / צילום: Associated Press, Emrah Gurel

הצרות של טורקיה מצביעות על סכנות לשווקים מתעוררים, בזמן שהכלכלה משתקמת

נשיא טורקיה דורש לקצץ את הריבית אבל הבנק המרכזי מנסה להילחם באינפלציה

גילעד אלטשולר, מבעלי אלטשולר שחם / צילום: איל יצהר

בעקבות נפילת המנייה באלקטריאון בוחנים פנייה לרשויות: "מידע כוזב שיצר מפולת"

ההקלות שניתנו לאלטשולר שחם להעביר את נכסי פסגות אליהם הסתיימו, ובית ההשקעות דיווח על העברת החזקות פסגות במספר חברות לידיו • ניתוח לא נכון הוביל לדיווחים שמדובר במכירת החזקות, ומניות חלק מהחברות נפלו באופן מידי • מנכ"ל ומייסד אלקטריאון: "לא קיבלנו הודעה על מכירה, אנשים איבדו הון"

אברכים לומדים תורה - בית כנסת + תלמידי ישיבה / צילום: איל יצהר

להוריד את גיל הפטור לצעירי החברה החרדית זה צו השעה

ממשלת השינוי מביאה איתה שעת כושר שחייבים לנצל - הגיע הזמן לאפשר לצעירי החברה החרדית לצאת לשוק העבודה מוקדם ככל הניתן ● אם אנו רוצים להיות מדינה מערבית ומתקדמת בעוד 20 שנה, שילוב הגברים החרדים בשוק העבודה הוא משימתנו הקריטית ביותר

הרמטכ"ל אביב כוכבי / צילום: ארז חרודי

הרמטכ"ל אביב כוכבי ימריא לביקור עבודה בארה"ב

כוכבי, שימריא ביום ראשון, יהיה אורחו של יושב ראש המטות המשולבים, הגנרל מארק מילי ● הרמטכ"ל ישתתף, בין השאר, בדיונים על איום הגרעין האיראני ויציג את עיקרי העשייה המבצעית של צה"ל במבצע "שומר החומות"

קפה לוריס. חיפה / צילום: גל לירן

8 הצעות לטייק אוואיי עם אוכל טעים ונוף מפתיע

גם אחרי הקורונה, לפעמים הרבה יותר כיף לא לשבת במסעדה אלא לידה - בייחוד אם ליד יש נוף יפה או פינה רומנטית בטבע • 8 הצעות לטייק-אוואיי, עם לוקיישן אטרקטיבי לצדן

נפתלי בנט בהשבעה לכנסת / צילום: יוסי זמיר

בעולם אחר, הייתי המדריך של בנט בבני עקיבא

ביקום חליפי, לראש ממשלת ישראל ולי היו יכולות להיות בדיחות פרטיות שרק שנינו נבין בחדר מלא אנשים

הח"כים החרדים בדרכם לבית הנשיא / צילום: Reuters, Amir Cohen

החרם על היועצים והחיזור אחרי הצעירים: המפלגות החרדיות בלחץ מהאופוזיציה

אווירת הפאניקה ניכרת במפלגות החרדיות לאחר שחברי הכנסת החליטו שלא לשתף פעולה עם "יועצים לענייני חרדים" של הממשלה החדשה כדי לא "להכשיר את השרץ" ● בתוך כך, המפלגות מנסות לזכות בתמיכת עיתונאי החברה החרדית הצעירים שלא חוסכים מהם בביקורת

רפאל סווירי / תמונה: WalkMe

"גאים להתחלק בכסף עם העובדים": הצצה להנפקה הגדולה של השבוע

WalkMe השלימה השבוע הנפקה והחלה להיסחר בנאסד"ק לפי שווי של 2.6 מיליארד דולר ● המייסד רפאל סווירי: "הפתרון שלנו מאוד משפיע, וכשרואים את האימפקט קשה להתעלם. לכן גם אם לקוחות לא חיפשו פתרון כזה בהתחלה, כשראו את ההשפעה הם הבינו"

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בוול סטריט; הדאו ירד ב-1.5%

מניות הבנקים רשמו ירידות ● הבורסות באסיה נסגרו במגמה מעורבת, נעילה שלילית באירופה ● מחיר הזהב יורד ● חברת הקמעונאות הבריטית טסקו צנחה

הפסקת קפה

למה כולם בסטארט-אפ תמיד לובשים טישירט זהה

הפסקת קפה: שירים מעולם העבודה, גילי יובל ● מדור חדש ● השיר השבועי: תְּמוּנַת נִצָּחוֹן

אלון מאסק / צילום: Shutterstock

החזקת ביטקוין במאזן היא חתיכת כאב ראש לרואי החשבון של טסלה וחברות אחרות

טסה וחברות אחרות המחזיקות במטבע הקריפטו ההפכפך צריכות לעתים קרובות לרשום הפחתות שווי כשערכו נופל

חברת WIX מפרגנת למאנדיי בדרך ייחודית / צילום: באדיבות WIX

חברות ההייטק מצאו דרך חדשה ויצירתית לגייס עובדים. מי גוזר קופון בדרך?

כיצד קרה שדווקא המדיה הלא מתוחכמת של שילוט חוצות הפכה לטרנד חם בקמפיינים של חברות טכנולוגיה ישראליות? ● בענף הייעוץ והפרסום מנסים להסביר: "בסוף, המטרה של כולם זה גיוס עובדים. השלטים מעבירים גם מסר באיזה סוג ארגון מדובר, איך החברה חושבת, מה הכוח שלה"