גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

תשקיף ריטיילורס מגלה: חנויות נייקי מספקות מעל מחצית ההכנסות ו-65% מהרווח התפעולי

חברת מותגי הספורט מקבוצת פוקס תגייס 400-500 מיליון שקל בהנפקה, לפי שווי של 1.5-1.8 מיליארד שקל ● לאומי פרטנרס ימכור בהנפקה מניות בעד 100 מיליון שקל ● תוצאות החברה מלמדות על המשך הצמיחה גם בשנת הקורונה

חנות אאוטלט של נייקי בבילו סנטר / צילום: יח"צ
חנות אאוטלט של נייקי בבילו סנטר / צילום: יח"צ

הנפקת המניות הראשונית של חברת מותגי הספורט ריטיילורס יוצאת לדרך. החברה הבת של קבוצת פוקס פרסמה תשקיף לגיוס הון לפי שווי של 1.5-1.8 מיליארד שקל, שיופנה הן למשקיעים ישראלים והן למשקיעים זרים. 

את ההנפקה מובילים ווליו בייס חיתום ולאומי פרטנרס חתמים, ואיתם הבנק השוויצרי UBS, שיוביל את ההצעה לגופים מוסדיים זרים. על פי ההערכות המוקדמות, צפויה ריטיילורס לגייס בהנפקה סכום של 400-500 מיליון שקל בהנפקת מניות לציבור, כאשר עוד 200 מיליון שקל תקבל ריטיילורס ממימוש אופציה לרכישת מניות בידי רשת פוט לוקר העולמית.

ריטיילורס מוחזקת כיום בידי קבוצת האופנה פוקס (82.57%), המנכ"ל דב (דובי) שנידמן (7.34%) ולאומי פרטנרס (10.09%). בידי לאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות הריאליות של בנק לאומי, גם אופציות להגדלת החזקותיה בחברה, והן ימומשו למניות ריטיילורס ויימכרו בהנפקה תמורת 70-100 מיליון שקל, לנוכח בקשת החתמים להגדיל את היקף ההנפקה, על רקע הביקוש הגבוה שמסתמן כבר כעת. 

פוקס , בעלת השליטה בריטיילורס, שמוביל הראל ויזל, נסחרת כיום בת"א לפי שווי של 5.2 מיליארד שקל, לאחר שמנייתה זינקה ב-611% בשלוש השנים האחרונות. בחצי השנה האחרונה לבדה עלתה מניית פוקס ב-50%, בעיקר על רקע הערכות בנוגע להנפקה הצפויה של ריטיילורס (לצד הנפקה נוספת שהחלה פוקס לקדם באחרונה, של פעילות האונליין שלה - אתר המכירות טרמינל איקס).

שווי השוק הנוכחי של פוקס משקף לריטיילורס שווי המוערך ב-2-2.5 מיליארד שקל, אולם בחברה החליטו לבקש שווי נמוך יותר בהנפקה, במטרה לצרף לרשימת המשקיעים גם גופים מוסדיים זרים.

מפעילה חנויות נייקי גם בקנדה ובאירופה

ריטיילורס עוסקת במכירה קמעונית של מוצרי הנעלה, הלבשת ספורט ואביזרי ספורט, וכן אופנת פנאי, באמצעות רשת חנויות המופעלת על-ידי החברה בישראל, בקנדה ובאירופה. נכון להיום מונה הרשת 91 חנויות בישראל, מתוכן 23 חנויות נייקי, 62 חנויות פוט לוקר ושש חנויות דרים ספורט.

כמו כן מפעילה החברה תשע חנויות נייקי בקנדה, תשע חנויות נייקי באירופה ושבע חנויות פוט לוקר באירופה. הנהגת החברה כוללת את היו"ר הראל ויזל, המנכ"ל דובי שנידמן, מנכ"ל הפעילות בחו"ל תומר צ'פניק וסמנכ"ל הכספים אביאור טבול.

ריטיילורס החלה את דרכה בעקבות השתלטותה של רשת פוקס על מרבית חנויות נייקי בישראל וחתימת הסכם הזיכיון לפתיחת סניפים מקומיים של רשת פוט לוקר העולמית. לנוכח הצלחתה בישראל, זכתה ריטיילורס גם בזיכיון לפתיחת חנויות נייקי בקנדה, ובהמשך גם באירופה.

בקנדה הובילה החברה לשינוי קונספציה, שבמסגרתו הוחלפו חנויות קטנות של נייקי עם דגמים בודדים בחנויות ענק בעלות מגוון רחב של דגמים. המהלך זכה להצלחה ובעקבותיו זכתה החברה גם בזיכיון לפתיחת חנויות באירופה.

בכוונת ריטיילורס לנצל את כספי ההנפקה לצורך הרחבת פעילותה, באמצעות פתיחת חנויות פוט לוקר, דרים ספורט וחנויות נייקי נוספות בישראל, פתיחת חנויות נייקי ופוט לוקר נוספות באירופה ופתיחת חנויות נייקי נוספות בקנדה.

פעילות החברה מבוססת על רכישה ומכירה בחנויות הרשת של מוצרים מקטגוריות שונות של מוצרי הנעלה וביגוד ספורט ואתלטיקה, וכן פריטי אופנה והנעלת ספורט, שהעיקריות שבהן הן נעלי ספורט (סניקרס) ואופנת פנאי, נעלי ריצה, וכן הלבשת ספורט ואביזרי ספורט, בקטגוריות גברים, נשים וילדים.

צמיחה בהכנסות למרות סגירת החנויות

הכנסות החברה לשנת 2020 הסתכמו בכ-638 מיליון שקל, מתוכן כ-336 מיליון שקל (52%) מיוחסות לחנויות נייק, אשר מספקות גם 65% מהרווח התפעולי של ריטיילורס. כ-286 מיליון שקל מההכנסות (45%) מיוחסות לחנויות פוט לוקר, המספקות 35% מהרווח התפעולי ו-20 מיליון שקל מיוחסות לחנויות דרים ספורט. הצמיחה השנתית הממוצעת במכירות החברה בארבע השנים האחרונות עומדת על 53%.

ה-EBITDA (רווח לפני הוצאות ריבית, מס פחת והפחתות) המתואם צמח ב-2020 ב-18% ל-84 מיליון שקל, ובארבע השנים האחרונות עמדה הצמיחה המשוקללת ב-EBITDA על 67%. הרווח הנקי של החברה ללא השפעת התקן החשבונאי IFRS 16 צמח ב-2020 ב-16% ל-51 מיליון שקל (בנטרול הוצאה חד-פעמית בגין שערוך אופציה), ובארבע השנים האחרונות עמדה הצמיחה המשוקללת ברווח הנקי על 71%.

 

השפעתה של התפרצות מגפת הקורונה על תוצאות ריטיילורס ב-2020 התבטאה בסגירת חנויות החברה בטריטוריות השונות בחלק מהימים בשנה. כך למשל, שיעור ההפעלה מתוך ימות השנה עמד על 63%-65% בחנויות נייקי ופוט לוקר בישראל, כ-22% בחנויות דרים ספורט, כ-58% בנייקי בקנדה, 48% בנייקי באירופה ו-17.9% בפוט לוקר באירופה.

למרות השפעת סגירת החנויות, החברה הציגה ב-2020 צמיחה בהכנסותיה של כ-4% ל-638 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות 2019. החברה רואה אפשרויות צמיחה משמעותיות בהמשך - התרחבות גיאוגרפית, אופטימיזציה של החנויות הקיימות, התרחבות משמעותית של רשת דרים ספורט ומכירה אונליין.

על פי תוכניות החברה, מספר החנויות בהפעלה צפוי לצמוח מ-112 (נכון לינואר 2021) ל-200 חנויות ב-2022. מהן, 29 חנויות נמצאות בהקמה וצפויות להיפתח במהלך 2021, 28 חנויות נמצאות במו"מ לפתיחה בשנת 2022, 16 חנויות אשר מיקומן כבר נבחר וצפויות להיפתח במהלך 2022 ו-15 חנויות אשר צפויות להירכש משותפים קיימים.

את ריטיילורס מייצגים בהנפקה משרד הרצוג פוקס נאמן, בהובלת עו"ד ניר דש, ומשרד קלירי האמריקאי. חתמי ההנפקה מיוצגים בידי משרד גורניצקי ושות' בהובלתו של עו"ד אורי הלר ומשרד W&C האמריקאי. בנק UBS ישמש כרכז ההנפקה וכחתם המתמחר.

ההטבה לויזל שהוסרה מסדר היום

לאחרונה, ערב ההנפקה המתוכננת, הסירה פוקס מסדר היום של אסיפה כללית הצעה להעניק להראל ויזל תגמול הוני שמן באמצעות מניות חסומות של ריטיילורס. 

היקף ההטבה לויזל, המשמש כמנכ"ל פוקס וכיו"ר ריטיילורס, היה אמור להגיע לכ-15 מיליון שקל, ולקראת האסיפה המליצה חברת הייעוץ אנטרופי לתמוך בהטבה, למרות שאינה תואמת למדיניות התגמול של פוקס.

פוקס הסירה כאמור את ההצעה מסדר היום של האסיפה הכללית "עד לאחר הנפקת ריטיילורס". זאת לאחר שהבינה שתתקשה להשיג את הרוב הדרוש לאישור ההצעה באסיפה - בשל התנגדות  לאישור ההצעה מצדו של בית ההשקעות אלטשולר שחם, המחזיק בכ-17% ממניותיה.

עוד כתבות

ספינת מכולות יוצאת מטורקיה / צילום: Shutterstock

הפרצה שמאפשרת להוביל סחורות מטורקיה לישראל

למכס הטורקי הותר לאפשר יציאת סחורות לעבר ישראל, בתנאי שמקבל הסחורה רשום בשטחי הרשות הפלסטינית ● המשמעות היא שדי בשיתוף פעולה עם איש עסקים פלסטיני או חברת קש פלסטינית כדי לשחרר סחורות מטורקיה לישראל

ורנון היל וכלבו סר דאפילד בפתיחת סניף חדש של מטרו בנק בלונדון, ב-2010 / צילום: Reuters, PA Images

המנכ"ל שהעסיק את אשתו, נתן לכלב שלו תואר והפיל בנק

ורנון היל, המייסד של בנק קומרס ומטרו בנק, שניהם הסתבכו בשל עבירות רגולטוריות, היה גם מי שעמד מאחורי בנק רפובליק פירסט שנפל ● להבדיל ממנהלי בנקים אחרים, היל ראה עצמו בראש ובראשונה כקמעונאי, אך נראה שדווקא גישה זו, בסופו של דבר, הכשילה את מיזמיו

הציבור לווה החודש משכנתאות בשווי 5.91 מיליארד שקל / אילוסטרציה: Shutterstock, Yuri Dondish

שוק המשכנתאות חוזר לרמות מלפני המלחמה

מנתוני בנק ישראל עולה כי הציבור לווה 5.91 מיליארד שקל בחודש אפריל האחרון ● הסקירות של הלמ"ס, בנק ישראל והכלכלן הראשי באוצר מורות על התאוששות משמעותית שחלה בשוק הדירות

משרדי אמזון / צילום: Shutterstock

אדם סליפסקי, מנכ"ל שירותי הענן של אמזון פורש מתפקידו

סליפסקי: "זהו זמן טוב עבורי לבלות זמן רב יותר עם משפחתי, להיטען מעט, וליצור לעצמי מרחב מנטלי כדי לשקף ולבחון את האפשרויות שלי" ● מאט גרמן, סגן נשיא למכירות ושיווק של שירותי האינטרנט של אמזון, יחליפו ● ברבעון האחרון, שירותי הענן יצרו לאמזון הכנסות של 25 מיליארד דולר, מעל ציפיות האנליסטים

אמפי שוני הערב. משתתפי העצרת מניפים שלטים ''אין חטופים. אין עצמאות.'' / צילום: עודד אנגל Oded Engel

132 חטופים בעזה: טקס יום העצמאות האלטרנטיבי של משפחות החטופים

מטה משפחות החטופים קיים הערב (ב') עצרת בכיכר החטופים בת"א ● במקביל התקיים טקס "כיבוי משואות והדלקת התקווה" באמפי שוני ששודר בשידור ישיר במספר מוקדים ברחבי הארץ ● מחר (ג') יציינו את יום העצמאות במטס של תשעה מטוסים במבנה חסר שיניפו תמונות של 132 החטופים

עדן גולן הדהימה את העולם, ואוניברסיטת פרינסטון הסתבכה עם איראן

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: איך סיקרו בעולם את ההופעה של עדן גולן באירוויזיון, אוניברסיטת פרינסטון מסתבכת עם איראן ובלבנון טוענים שנתניהו מנסה להאריך את המלחמה ● כותרות העיתונים בעולם 

איסטנבול / צילום: Shutterstock

למרות הפסקת המסחר: ישראל החזירה דיפלומטים לשגרירות באנקרה

בחודש האחרון החלה ישראל להחזיר דיפלומטים ישראלים לטורקיה ● זאת למרות התקררות היחסים בין המדינות, והחלטת אנקרה להפסיק את הסחר עם ישראל עד להפסקת אש בעזה ● מה עומד מאחורי ההחלטה הישראלית?

סם אלטמן, מנכ''ל OPEN AI / צילום: ap, Patrick Semansky

אירוע החשיפה של Open AI: דגם חדש של ChatGPT

OPEN AI חשפה הערב מספר יכולות חדשות במוצריה ● סם אלטמן כתב בחשבון ה-X שלו: "לא GPT-5, לא מנוע חיפוש, אבל אנחנו חושבים שאנשים יאהבו"

ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה / צילום: ap, Mikhail Metzel

כלכלן בתפקיד שר ההגנה: טלטלה גדולה בממשלת רוסיה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, מציע להחליף את שר ההגנה מאז 2012, סרגיי שויגו, בסגן ראש הממשלה אנדריי בלוסוב ● לפי מרבית ההערכות, ההדחה היא על רקע הקיבעון וההאטה במלחמה באוקראינה שנמשכת מאז פברואר 2022

אילוסטרציה: Shutterstock

האתר שהבטיח לעשות סדר ברגולציה לעסקים עלה לאוויר, אבל לא מקיים

רשות האסדרה פרסמה מאגר הכולל רגולציות לעסקים, בהתאם להחלטת הממשלה מ-2021 ● הבעיה: המאגר לא נגיש, וכלל חלק קטן בלבד מכלל הרגולציות על עסקים

קייטנה של הקרן לנפגעי טרור / צילום: הסוכנות היהודית

מאז פרוץ המלחמה הצטרפו כ־8,500 משפחות לנתמכי הקרן לנפגעי טרור

הקרן העניקה בשבעת החודשים האחרונים סיוע בהיקף כולל של 36 מיליון שקל ● לצד מענקי חירום כספיים למשפחות שבתיהן נפגעו מטילים, ניתנים גם טיפולים אישיים וקבוצתיים, וקייטנות לילדים נפגעי טרור

רידא מסארווה / צילום: אינטל

הוא בן לאחת המשפחות הגדולות בחברה הערבית ואחראי על בניית המפעלים של אינטל בארץ ובעולם

רידא מסארווה, שאחראי על הנדסת הבינוי באינטל בעשרות מיליארדי דולרים, הגיע לפסגה כשהוא אחד מאנשי המפתח שאמונים על ההתרחבות הגדולה ביותר של החברה בכל שנותיה ● דרך לקיחת אחריות אישית, חוש הומור מפותח וחשיבה טכנית, כך הוא עשה זאת ● בונים את ישראל, פרויקט מיוחד

דירות / צילום: Shutterstock

העסקאות באשקלון זינקו יותר מפי 2: כמה דירות חדשות נמכרו ברבעון הראשון?

על פי נתוני הלמ"ס, מספר העסקאות ברבעון הראשון קפץ ב-90% לעומת רבעון המלחמה הראשון ● באשקלון כמות העסקאות קפצה ב-155% ● מלאי הדירות החדשות למכירה עומד על כ-66,700 יחידות דיור סך הכל, כשליש ממנו מרוכז במחוז תל אביב וכרבע במחוז המרכז ● המשמעות: אזורי הביקוש הפכו גם לאזורי ההיצע

מימין: שלומי בן חיים, גל קרובינר, אלי גליקמן / צילום: ג'ייפרוג, ענבל מרמרי, איתי רפפורט

המניה הישראלית שקפצה ב-90% מהשפל והדוחות שהזניקו את פאגאיה

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש • ג'יי פרוג הציגה דוחות חזקים אך המניה צללה ● פאגאיה זינקה בחדות לאחר שעקפה את התחזיות בתוצאות הכספיות ● וצים סיכמה זינוק של כ-20% בשני ימי מסחר בעקבות עלייה במחירי התובלה הימית

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

נעילה מעורבת בוול סטריט; מניות המם זינקו בעשרות אחוזים

הדאו ג'ונס ננעל בירידה אחרי רצף עליות של 9 ימים ● אירופה ננעלה באדום ● מדד המחירים לצרכן של סין טיפס ב-0.3% בהשוואה לשנה שעברה - גבוה מהערכות לעלייה של 0.2% ● הונג קונג ננעל בעלייה של 0.76%

אברהים קאלין, ראש סוכנות הביון הטורקית / צילום: ap, Emrah Gurel

מתווכת על מלא: ראש סוכנות הביון הטורקית נפגש עם הנייה בדוחא

ברקע המשבר בין ירושלים לאנקרה, ראש סוכנות הביון הטורקית נועד בבירת קטאר, דוחא, עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמעיל הנייה ● בפגישה בין השניים עסקו במו"מ, בניסיון הטורקי להביא להפסקת אש ובסוגיית הכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה

מיזם ''אבנים עם לב אדם'' / צילום: פרויקט אבנים עם לב אדם

המגזר העסקי זוכר: יוזמות ההנצחה האזרחיות

גלובס מרכז שורה של יוזמות אזרחיות בולטות להנצחת חיילים וחיילות שנפלו במערכות ישראל ונפגעי פעולות איבה, ובהם נופלי מלחמת חרבות ברזל

הדמיה של פרויקט The LINE מוצגת בתערוכה בינלאומית / צילום: Reuters, Balkis Press/ABACA

שני בנייני ענק שיאכלסו 9 מיליון איש: כך נקלע לסחרור הפרויקט הגדול בעולם

התוכניות של ערב הסעודית להקים גורדי-שחקים תאומים בגובה אלפי רגל ולאורך 105 מייל בעיר העתיד ניאום, איבדו מומנטום כשנקלעו לסחרור עלויות ולרצף תקלות בנייה ● אפילו אדריכל בריטי המעורב בפרויקט כינה אותו "תמוה ובלתי סביר, אפילו עבור מי שעוסק בתכנונו"

מטה ARM בסן חוזה, קליפורניה / צילום: Shutterstock, Tada Images

דרמה בענף השבבים: ארם תשיק מעבדי בינה מלאכותית משלה

ארם צפויה להקים חטיבת פיתוח שבבי בינה מלאכותית שעשויה גם להתפצל ממנה לחברה נפרדת בשנה הבאה, לפי דיווח ביפן ● מדובר בחדשות רעות לאנבידיה ששולטת בענף מעבדי הבינה המלאכותית וחדשות טובות לסופטבנק - בעלת 90% ממניות ארם

דני טוקטלי ואסף גולדברג / איור: גיל ג'יבלי

המשפחות ששולטות בשוק ההון אך פועלות מתחת לרדאר, וההסתבכות

אי הסדרים שנתגלו לאחרונה בחברת ניהול הגמל סלייס, חושפים לאור הזרקורים את בעליה - משפחות גולדברג וטוקטלי, שמחזיקות במכונת מזומנים משומנת המספקת לגופים פיננסיים את מערכות המסחר ושירותי התפעול ● כיצד הפכו שתי המשפחות לדומיננטיות בשוק ההון הישראלי, ומדוע החליטו להיכנס לתחום הפעילות שהסתבך