גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

גוגל מכריזה על שיתוף פעולה עם סמסונג ומשיקה את אנדרואיד 12

ענקית האינטרנט קיימה הערב את כנס המפתחים השנתי שלה, I/O, שם הכריזה על כמה כלים חדשים שנועדו לשנות את סביבת העבודה המוכרת לנו ● בין השינויים: שיתוף קבצים אחרים בתוך קבצי הדוקס, הצעות שפה ויכולות עבודה משופרות

מטה גוגל בקליפורניה / צילום: Shutterstock
מטה גוגל בקליפורניה / צילום: Shutterstock

שנת הקורונה שלחה את כולנו לעבוד מהבתים, ובכך להשתמש הרבה יותר בכלים הדיגיטליים העומדים לרשותנו. בעקבות כך, גוגל החליטה לשנות את סביבת העבודה המוכרת ואת השיתוף בין העובדים. "אנשים רבים מראים סימני עייפות דיגיטלית. לאורך המגפה, מיליוני עובדים גישרו על המרחקים הפיזיים עם הקולגות שלהם בכך שהפכו לזמינים יותר, הצטרפו לשטף של פגישות וירטואליות ונשענו למגוון אדיר של כלים ויישומים. כחלק מהמשימה שלנו לבנות את העתיד של סביבת העבודה, אנו מתמודדים עם אתגרים אלה", נכתב בבלוג החברה.

כנס המפתחים של גוגל, I/O , התקיים הערב (ג') לאחר שבשנה שעברה הכנס המסורתי התבטל בגלל הקורונה. הכנס מתקיים מהיום ועד 20 במאי, והוא וירטואלי. החברה השיקה הערב את ה-Smart Canvas, שירות חדש שיספק את הדור הבא של סביבות העבודה של גוגל. גוגל החליטה להשיק כמה חידושים שחלקם יגיעו למשתמשים בהמשך השנה. הפיצ'רים החדשים יעזרו למשתמשים להישאר מחוברים, למקד את הזמן ותשומת הלב שלהם ולהפוך את הרעיונות שלהם למשפיעים יותר - כך לטענת החברה.

בגוגל מעוניינים להביא הקשר לשירותים הקיימים ולכן הם משפרים את שירותי הדוקס והשיטס. "כשהשקנו לפני 15 שנה את ה-Docs וה-Sheets, הצגנו בפני העולם שיטת עבודה חדשה. אפשרנו עבודת צוות מכל מקום ובכל זמן", נכתב בהודעת החברה. מבחינתם, השלב הבא - הוא הקנבס החכם שהם משיקים הערב.

קנבס חכם. הדור הבא של שירותי הדוקס והשיטס / צילום: גוגל

בין השיפורים: עד עכשיו היה אפשר לתייג אנשים בדוקס ואז רואים את התפקיד, מיקום ופרטי יצירת קשר עם האדם המתויג. מעכשיו, יהיה אפשר לתייג גם קבצים וגם פגישות, כך שיהיה אפשר להיכנס לקבצים אחרים דרך התיוגים בדוקס כזה או אחר. בגוגל מעוניינים שבהמשך הפיצ'ר ייכנס גם לשיטס. בנוסף, יהיה אפשר לקיים רשימת משימות - ויהיה אפשר להקצות משימות לאנשים שונים שמשותפים בקובץ. ובין המשימות, יהיה אפשר לבקש משוב ולהציע לחברי הקובץ להצביע על דברים כאלו ואחרים. בשיטס, לצורך העניין, יהיה אפשר לבדוק את ציר הזמן של משימות שניתנו לחברי הצוות, ולראות אם ישנם איחורים או דדליינים מתקרבים.

כדי למנוע טרטור של חברי הצוות בין הכלים השונים של גוגל, החברה מכניסה לדוקס את Google Meet, המתחרה שלה לזום. יהיה אייקון של גוגל מיט בראש הקובץ ויהיה אפשר להתקשר לחברי הצוות שעובדים על הקובץ מבלי לצאת מהכלי שמשתמשים בו. עוד שירות נוסף שגוגל מכניסה היא סיוע בכתיבה. דוקס תציע הצעות תוכן שיעזרו לזרז את עריכת הקובץ ולהפוך את הכתיבה לטובה יותר, לצד אזהרות לגבי מילים פוגעניות או שפה לא ראויה. יתרה מזאת, גוגל תכניס לשיטס יכולות חישוב מהירות כדי לחסוך זמן מיותר בתוך הקובץ.

גוגל מיט. חברי הצוות יוכלו לדבר זה עם זה מבלי לצאת מהכלי שמשתמשים בו / צילום: גוגל

בחברה מתכננים גם לאפשר לחברות חיצוניות להציע כלים שונים. "במבט קדימה, אנחנו מתכננים לבנות ממשקי API נוספים כדי שיהיה אפשר להביא את המידע והפעולות מכלים צד שלישי ישירות לקבצי הקנבס החכמים", כך נכתב בהודעת החברה. בנוסף, החברה מודיעה על יכולות הגנה מתקדמות על משתמשים מפני איומי אבטחה.

נזכיר, גוגל בדרך כלל מקיימים אירוע נוסף בסתיו שם היא מציגה לראשונה את יחידות החומרה שלה - המכשירים החכמים, הרמקולים והגאדג'טים השונים.

סונדר משיק את laMDA, יכולות ניהול שיחה הרבה יותר מתקדמות ממה שהעוזרת של גוגל יודעת להכיל. הם עדיין לא משיקים את זה לכולם, אלא זה בשימוש פנימי בתוך החברה והכלי עדיין בפיתוח. הוא אומר שזה דומיין פתוח, כך שהוא למעשה יכול לנהל את השיח בכל נושא ולא רק בנושאים מוגבלים. סונדר מציג שתי דוגמאות: הראשונה הייתה פלוטו (שסיפר על איך אנשים חושבים שזה סתם כוכב קר), והדוגמה השנייה הייתה מטוס מנייר (שהסביר איזה סוג נייר הכי טוב למרחקים רחוקים).

נכון לעכשיו LaMDA עובד רק עם טקסט, אך פיצ'אי מציין שהוא רוצה להפוך את זה למודל מרובה, כך שהוא יוכל להבין תמונות, שמע וגם ביטויים, ולמעשה, פיצ'אי מציג שבב חדש למשינג לרנינג, ה-TPU V4.

ארבעה שינויים חדשים במנהל סיסמאות: ייבוא של סיסמאות ממנהלים אחרים, סינכרון בין אפליקציות לאתרים, התראות אבטחה אם סיסמא פורסמה ונוהל טיפול מהיר אם סיסמא נפגעה והחלפתה בכל החשבונות הרלוונטיים.

"אנחנו לעולם לא נמכור את המידע האישי שלכם לאף אחד", אמרה פיצפטריק מעל הבמה. "אנחנו בחיים לא נשתמש במידע שאתם מאחסנים באפליקציות כמו ג'ימייל, פוטוס ודרייב להתאמת פרסומות. ואנחנו בחיים לא נשתמש במידע רגיש כדי להתאים פרסומות - כמו בריאות, גזע, דת או נטייה מינית. זה מחוץ לגבול", כך אמרה.

גוגל מציגה "About This Result" - כרגע רק לדוברי השפה האנגלית, שם יסבירו למשתמשים מאיפה התוצאה הזו הגיעה אליהם, ולמעשה תעזור להם לדעת אם התוצאה שהם קיבלו היא מודעה או לא.

גוגל משיקה את MUM - Multitask Unified Model, שירות חדש שיודע לזהות שאילתות מורכבות ולעזור לענות על מה שצריך. אם לצורך העניין אתם רוצים לדעת מה צריך לעשות כדי לטפס על הר מאוד גבוה, אתם תקבלו בעזרת השירות החדש תשובה שתיקח בחשבון את כל המרכיבים ולא רק תשובה חד ממדית. השירות החדש יידע לקחת בחשבון את הגובה, והקור, והציוד הנדרש וכל מה שצריך. כמובן, לא רק בנושא הזה, אלא בשאילתות מורכבות. MUM גם יידע לקחת מידע משפות שונות, ולהשתמש בתובנות שהוא לומד מזה כדי לתת את המידע הכי רלוונטי שאפשר.

החברה הציגה כל מיני יכולות שהם משפרים בעזרת הבינה המלאכותית - כמו עדכונים רלוונטיים לגוגל מפות ולגוגל תמונות. לדוגמה - המערכת תזהה את הפעילויות המועדפות עליכם, ותדע להבליט לכם את התמונות מהאירועים האלו.

גוגל פרסמה ראשית שישנם ברחבי העולם 3 מיליארד משתמשים פעילים במערכת ההפעלה אנדרואיד, ועם ההכרזה הזו היא הכריזה על מערכת ההפעלה החדשה, אנדרואיד 12.

אנדרואיד 12 / צילום: צילום מסך

יש בשורה עיצובית - גוגל מאפשרת לכם לבחור טפט חדש, והמערכת תיצור לוח צבעים מותאם אישית. לצד זאת, בחלון ההתראות תראו כפתורים יותר גדולים - שם גם תראו כפתור של ארנק גוגל ובקר לבית חכם. אם תלחצו על כפתור ההפעלה של המכשיר, העוזרת של גוגל תתעורר (בדומה למה שקורה באייפון).

בנוסף, גוגל מדגישה כמה חשובה לה האבטחה של באנדרואיד. קודם כל, יש אזור מיוחד שמציג את ההרשאות של האפליקציות - ומציג איזו אפליקציה השתמשה באיזו הרשאה ומתי, כן, כולל באפליקציות של גוגל. אפשר גם להשבית כלים מסוימים לגמרי - זאת אומרת יש כפתור של המיקרופון וברגע שתלחצו עליו, תוכלו לבטל את הגישה של כל האפליקציות אלו.

גוגל מכריזה על שיתוף פעולה עם סמסונג כדי לפתח שעון חכם שינצח את השעון החכם של אפל, ולמעשה סוג של מיזוג בין מערכות ההפעלה לשעונים החכמים של שתי החברות - Wear OS ו-Tizen. החברות מבטיחות חיי סוללה ארוכים יותר וגם את האפליקציות של גוגל בשעון החכם הבא של גלקסי. גוגל הציגה כל מיני קיצורי דרך שייכנסו במערכת ההפעלה של השעונים החכמים, כמו לדוגמה לחיצה כפולה כדי לעבור לאפליקציה האחרונה שהשתמשתם. ולמען האמת אפשר להגדיר את זה כשיתוף פעולה בפלטפורמת תוכנה לשעונים החכמים, וכל אחת מהחברות מפתחת שעון עצמאי.

עוד כתבות

דורון טאובמן / צילום: אמנון חורש

זה עורך הדין שייצג את הממשלה בבג"ץ חוק הגיוס

בחודש שעבר אישרה היועמ"שית לממשלה לקבל ייצוג נפרד בבג"ץ חוק הגיוס ● מי שהסכים לקחת את המשימה הוא עו"ד דורון טאובמן, שותף במשרד רם כספי, בעל ניסיון בייצוג בבג"צים המציגים עמדה שמרנית ● בין היתר מייצג טאובמן את הרבנים הראשיים בבג"ץ מתווה הכותל

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

נתניהו על עצירת משלוחי הנשק מארה"ב: "אם נצטרך - נעמוד לבד"

דובר צה"ל עדכן כי שלושה חיילים נפצעו בפיצוץ פיר ממולכד • כמה כלי טיס של חיזבאללה יורטו אחרי שורה של אזעקות בגליל העליון והמערבי: נזק נגרם לבית בשלומי • הבית הלבן מבהיר אחרי ביטול משלוח הנשק: עדיין תומכים במיטוט חמאס - אבל מתנגדים למבצע נרחב ברפיח, ישראל תצטרך לקבל את ההחלטה • כל העדכונים

תא''ל (מיל') פיני יונגמן / צילום: יוסי זמיר

המהנדס שישיא משואה: "טיל בליסטי עם ראש קרב מאיראן יכול לעשות נזק משמעותי"

פיני יונגמן, ראש חטיבת ההגנה האווירית ברפאל, נבחר להשיא משואה ביום העצמאות לאור תרומתו לקו ההגנה מפני איומים אוויריים ● "זה אחד מהרגעים המרגשים בחיי, אני מסתכל על כל מי שהלך איתי" ● בראיון מיוחד לגלובס לרגל בחירתו, הוא מספר על הפעילות האינטנסיבית מאז 7 באוקטובר, מדבר על האיומים האוויריים העתידיים ומסביר למה אינו "מתבשם משיעור היירוטים הגבוה"

קמפיין טורנדו

האם הצופים עדיין זוכרים מי הייתה הפרזנטורית הקודמת של טורנדו?

הנוכחות הגבוהה של מותג המזגנים על המסך הופכת את הפרסומת בכיכובה של נעמי לבוב לאהובה ביותר השבוע, כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● המפרסם שהשקיע את הסכום הגבוה ביותר, זה השבוע השני, הוא free TV כ–1.4 מיליון שקל

משלוח יצוא בנמל אשדוד / צילום: תמר מצפי

"תהיו עם היד על הדופק": האזהרה לישראלים שמייצאים לדרום אפריקה

ברקע עצירת היבוא מטורקיה, חברת הביטוח "אשרא" פירסמה אזהרה ליצואנים לדרא"פ ● הבחירות במדינה בסוף החודש עלול לפגוע "בקשרי המסחר בין המדינות, באופן דומה למקרה של טורקיה"

עדן גולן בחצי גמר האירוויזיון, אמש / צילום: Reuters, Leonhard Foeger

ההופעה הישראלית והמלחמה בעזה השתלטו על סדר היום באירוויזיון השנה

מחווה פרו-פלסטינית במהלך חצי גמר של משתתף שבדי בתחרות, שהציג כאפיה כרוכה על ידו, קריאות בוז שנשמעו במהלך ההופעה של הנציגה הישראלית עדן גולן, ואופי הקבלה של השיר הישראלי השתלטו על הכותרות בנוגע לתחרות הזמר האירופית השנה ● ובין ההפגנות האלימות, התפתחות מפתיעה כשעדן גולן זינקה מהמקום השמיני למקום השני בטבלת ההימורים

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ / צילום: חיים צח-לע''מ

הגירעון זינק ל-7% וחצה את היעד השנתי כבר בארבעת החודשים הראשונים

הגירעון התקציבי עלה באפריל, והגיע לרמה שנתית של 7%, מעל היעד של 2024 כולה ● החשב הכללי אמר כי הוא צופה "שמגמת הגידול בגירעון תמשיך בחודשים הקרובים"

לוחמי צה''ל ברצועת עזה, השבוע

הותר לפרסום: ארבעה לוחמים נפלו בקרבות ברצועת עזה, ארבעה נוספים נפצעו קשה

קבינט המלחמה והקבינט המורחב אישרו פה אחד: צה"ל יעמיק את הפעולה ברפיח • לשרים הוגדר בקבינט המורחב כי הפעולה ברפיח תהיה "מוגבלת" • אזעקות הופעלו בבאר שבע ובחצרים • עשרות מחבלים חוסלו במבצע של צה"ל בזייתון ובמזרח רפיח, פירים הושמדו • הבית הלבן: סיפקנו לישראל אלטרנטיבות לפעולה נגד חמאס • עדכונים בולטים

מרפסות מלון מפונים בקיבוץ גינוסר. ''שבר את המבנה הקהילתי'' / צילום: Associated Press, Ariel Schalit

המחקר שמגלה את עומק הפגיעה במפוני הצפון

סקר של הטכניון, שנערך בקרב 340 תושבים מגבול הצפון, משרטט תמונה עגומה בתחומי התעסוקה והחינוך וגם בפן הנפשי והמשפחתי של מי שפוזרו במאות נקודות ברחבי הארץ ● "המציאות שנוצרה סימנה להם - הממשלה לא מכירה בסיפור שלכם, אפשר בלעדיכם", אומרת פרופ' מירב אהרון–גוטמן

חיילים וחיילות בצבא ברזיל, אפריל 2023 / צילום: ap, Eraldo Peres

בגלל מכתב מחאה? ברזיל משהה עסקה בשווי 145 מיליון דולר עם אלביט

לפי התקשורת המקומית בברזיל, הצבא במדינה החליט על השהיית רכישת 36 תותחי אטמוס מתוצרת אלביט ● המטרה מאחורי הצעד, על פי הדיווחים, היא להצדיק את ההחלטה לבחור באלביט בתור הזוכה במכרז ● סביר להניח כי מכתב מחאה עליו חתמו דמויות ציבוריות ברזילאיות, אמנים ופעילי זכויות אדם, תרם לעיכוב בעסקה

מטוס הריגול הבריטי ''Shadow R1'' / צילום: צילום מאתר חיל האוויר הבריטי

דיווח: מטוסי ריגול בריטיים אספו 1,000 שעות של צילום ברצועת עזה

לפי הפרסום באתר Declassified UK, במהלך גיחות האיסוף של חיל האוויר נאספו עד 1,000 שעות של צילומים מאז חודש דצמבר, ואלו נמשכות גם בימים האחרונים ● בין 132 החטופים שנמצאים בשבי חמאס מאז ה־7 יש שני אזרחים בריטים, והמשימות נובעות גם מהצורך לאתר אותם

שוק הנדל''ן מתאושש אך עדיין נמצא ברמות נמוכות מהממוצע / צילום: Shutterstock

הכלכלן הראשי: שוק הנדל"ן מתאושש אך עדיין נמצא ברמות נמוכות מהממוצע

ברבעון הראשון של השנה נמכרו הכי הרבה דיורת מאז הרבעון השני 2022 ● עם זאת, הנתונים נמוכים בכ-17% מהמוצע חודשי רב שנתי של רכישת דירות, והדרך להתאוששות הענף עוד רחוקה ● וגם, כמה דירות רכשו תושבי חוץ?

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

רגע לפני שבת: עימות פומבי בין שרי האוצר והביטחון על התקציב ורכש מטוסי f-15

שר האוצר פנה למזכיר הממשלה בבקשה להביא לישיבת הממשלה הקרובה החלטה שתקים באופן מיידי את הוועדה הציבורית לבחינת צרכי בניין הכח ותקציב הביטחון שמתעכבת מזה חודשים ● "העיכוב בהקמת הוועדה מביא לעיכוב ברכש חשוב להתעצמות צה״ל" ● גלנט: קיימת תפיסה ישראלי שגוייה לפיה ניתן לספק יותר ביטחון בפחות כסף כנגד צרכים הולכים וגוברים

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

מגמה מעורבת בוול סטריט; דרופבוקס מתרוממת בלמעלה מ-1%

מדד הניקיי ננעל בעליות של 0.5%, בורסת שנחאי ננעלה ללא שינוי ממשי, ומדד שנזן ננעל בירידה של 0.6% ● מניית שירות אחסון הענן דרופבוקס עולה לאחר שאמש פרסמה דוחות שעלו על התחזיות ● אחרי שני רבעונים של צמיחה שלילית, התמ"ג הבריטי עלה

שיגור מיירט חץ 3 / צילום: דוברות משרד הביטחון

הרכיבים המזויפים במטוסים, והטילים היקרים שגורמים מבוכה לארה״ב

לגלובס נודע כי החברה הביטחונית הממשלתית תומר מגייסת 60 עובדים חדשים, אלביט עם הזמנה ראשונה למערכות מרגמה, בריטניה שוקלת להיכנס לתוכנית מערך ההגנה האירופית, טורקיה מנסה לרכוש מטוסי קרב ממקורות רבים, ובכיר גרמני קורא להגדלה משמעותית של תקציב הביטחון ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

וול סטריט ננעלה בעליות; פאגאיה זינקה ב-20%, פלייטיקה ב-14%

הדאו ג'ונס עלה ב-0.9% וחתם רצף של שבעה ימי עליות ● ישראליות: טאואר, קמטק, ופייבר עלו בעקבות הדוחות, סולראדג' נפלה ב-9% ● חברת משחקי הוידאו רובלוקס צללה ב-20% ● האנליסטית שמסמנת את החברה שתרוויח הכי הרבה מ-AI ● בבנק אוף אמריקה אופטימיים לגבי Arm, למרות התחזית הפושרת של החברה ● באופנהיימר ממליצים על גילת עם אפסייד של 43%, מתמודדת על שלושה חוזים גדולים

אפליקציית Gett / צילום: סטודיו גט

העסקה נחתמה: פנגו רוכשת את גט תמורת 175 מיליון דולר

סכום הרכישה דומה לשווי שפורסם בגלובס בחודש מרץ האחרון, אז לפי ההערכות התנהל המו"מ לפי שווי של 150-160 מיליון דולר עבור גט ● לפי גורם המקורב לעסקה, שתי החברות ימשיכו לפעול בצורה נפרדת ועצמאית, ולא מתוכננת כל השפעה על מצבת כוח-האדם

שר הכלכלה ניר ברקת / צילום: מרים אלסטר/פלאש90

השר ברקת: "הצעד של ארדואן יפגע בעיקר בתדמית הכלכלה הטורקית"

לפי נוכחים בכנס מכון היצוא בנושא קשרי הסחר של ישראל עם טורקיה אמר שר הכלכלה ניר ברקת כי תגובה לטורקיה תפגע ביוקר המחיה ● אך לא כולם מסכימים, יעל רביע־צדוק, סמנכ"לית כלכלה במשרד החוץ אמרה כי "צריך לצמצם את היקפי הסחר עם טורקיה"

תע''ש רמת השרון / צילום: תמר מצפי

התוצאה המפתיעה והמטרידה של מחדל החימושים: תידחה בנייתן של 36 אלף דירות במרכז

הממשלה מקדמת בימים אלה החלטה לדחיית פינוי מפעל תע"ש רמת השרון, בשל "המאמץ המלחמתי", כך נודע לגלובס ● זוהי הודאה של מערכת הביטחון בכישלון לתכנן לטווח רחוק ובמחדל חימושים שפוגע כעת גם בשוק הדיור

נמל גמליק בטורקיה / צילום: Shutterstock

חדשות טובות לענף הבנייה: טורקיה אישרה לחדש אספקות לישראל

בזמן שבישראל משרד החוץ ומשרד הכלכלה פועלים בקדחתנות בימים האחרונים כדי להפסיק את התלות הישראלית ביבוא מטורקיה גם בטווח הארוך, משרד המסחר הטורקי שלח מכתבים למפעלים בענף הבניין המקומי ועדכן אותם על אישור זמני לחדש את האספקות לישראל