גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הגזמה או חוסר רגישות: הקמפיינים שיוצרים עניין מהסיבות הלא נכונות

מדד הפרסומות המדוברות של גלובס מראה כי מגמת הקמפיינים שמעוררים סערה בשל חוסר רגישות חברתית ממשיכה, והפעם עם הפרסומת של קופת החולים ● הפרסומות לחג השבועות לא עוררו עניין, גם בגלל מבצע "שומר החומות", אך אחת מהן רשמה יותר ממיליון צפיות ברשת

מתוך קמפיין אולטרסאונד ביתי של קופת חולים כללית / צילום: יוטיוב
מתוך קמפיין אולטרסאונד ביתי של קופת חולים כללית / צילום: יוטיוב

מדד הפרסומות המדוברות של גלובס, מתפרסם מידי חודש. הקמפיינים המובילים דורגו על-ידי חברת Vigo לפי היקף אינטראקציות: סכימת לייקים, תגובות ושיתופים, ובהמשך הועברו הקמפיינים לנציגים בקיהלות מנהלי שיווק מצייצים וקריאטיב פירסט, כדי שינתחו אותם במונחים מקצועים.

חג השבועות מנקז אליו בדרך כלל כמות לא מבוטלת של פרסומות הנוגעות ישירות או בעקיפין במוצרים הקשורים לחג, ולכן ניתן היה לצפות שחלק לא מבוטל מהשיחה ברשת בין אמצע אפריל לאמצע מאי, יוקדש להם. אולם השנה, אולי בגלל מבצע "שומר חומות" שהתרחש בסמוך לחג, ואולי בגלל שאף אחת מהפרסומות לא הצליחה להותיר חותם, לא נוצר גם באזז משמעותי ברשת.

הגזמה ורגשות מעורבים

שירותי בריאות כללית: אולטרסאונד ביתי

כמו ברוב החודשים האחרונים, גם החודש נמשכת מגמת הקמפיינים שמעוררים סערה בעקבות חוסר רגישות חברתית. הפעם מדובר בקמפיין לשירותי בריאות כללית בכיכובו של לי בירן, שבו נראית אישה בהריון מתקדם שמספרת לבן זוגה כי אינה חשה תנועות עובר. בן הזוג, שניכר בו כי איננו רוצה לזוז מהספה, מנסה לבדוק אם היא בטוחה - כי השעה עמוסה. או אז מתפרצים לחדר בירן ודמותו של חמודי, ששרים על אולטרסאונד ביתי. 

שחר גור, סמנכ"ל אסטרטגיה ביפעת בקרת פרסום: "בצד החיובי נוצר שיח משמעותי על קמפיין קופת חולים, מהגופים שבדרך כלל לא מייצרים תהודה ברשת. גולשים רבים אהבו את השיר, ואת הביצוע הקליט. מנגד, נתח משמעותי מהשיח היה ביקורתי, עם טענות להקטנת תחושות האישה ההריונית, הפחתת המודעות לחשיבות תנועות עובר, וחוסר רגישות כלפי אלה שעברו לידה שקטה".

ניר פרח, בעל סוכנות הבוטיק לקריאטיב ופרסום Team Perach: "מצד אחד, הסרט מציג התרחשות ביזארית: זוג בהריון החושש שיש בעיה, קאט לילד מצויר שדוחף רמקולים לסלון ובעקבותיו לי בירן פורץ לחדר בנאמבר רוקיסטי - למי מאתנו זה לא קרה. מצד שני, לא הפסקתי לזמזם את המילים אולטראסאונד ביתייייי במשך חודש. ועל זה נאמר: רגשות מעורבים".

אשת הקריאטיב שרי סימן טוב: "בפעם הראשונה שראיתי את הפרסומת בפייסבוק, חשבתי שזו פרודיה. בפעם השנייה תהיתי מי אישר אותה, ובשלישית חשבתי שאם היא נוצרה במשרד גדול ומקצועי ואושרה עלי ידי גוף מוביל ורציני, כנראה שהבעיה אצלי ותחושות הבטן שלי טועות.

"לפי גל התגובות ששטף את הרשת, הבנתי שזו לא רק אני. בימים של הליכה בין הטיפות כדי לא לפגוע חלילה בשום מגזר או מגדר, בא הסרט הזה ודרך בפול-ווליום על הפוליטיקלי קורקט של קודש הקודשים - ההריון. הגזמה זו טכניקה נהדרת לייצר קריאטיב, אבל כאן זה היה כנראה מוגזם מדי".

מירן פחמן, בעל סוכנות הפרסום פונקט ומנהל קבוצת הפייסבוק Creative first: "לא מעט חברות ומותגים אוהבים להתהדר בטכנולוגיה שלהם, אבל נדירים המקרים שבהם באמת מגיעה חדשנות אמיתית לשוק, כמו במקרה של מכשיר אולטרסאונד ביתי. לכן, חבל שדווקא למכשיר כל כך מהפכני עשו פרסומת כל כך בנאלית. אפילו חמודי, שהיה דמות שמזוהה עם המותג כללית, הפך להיות ניצב ללא שום משמעות.

"מה שכן, הפרסומת הזו זכתה למה שקוראים בימינו שיח ברשת, בגלל חוסר רגישות בסיסית כלפי קהל היעד. הרי החסם הכי גדול של הטכנולוגיה החדישה הזו הוא הפחד מפני חוסר אמינות. לכן, היה משונה בעיניי שבמקום להתמודד עם החשש, ולטפל בו בעדינות המתבקשת באמצעות אסטרטגיה חכמה, בחרו להתעלם מהרגישות הזו, ולעורר את זעמם המוצדק של ההורים שבדרך".

מהיר ולא מקורי

קמפיין האינטרנט של הוט

גור: "גל גדות שוב מצליחה לייצר עניין עבור הוט, הפעם בתחום המאתגר במיוחד של שירותי האינטרנט הסיבי, ובזכות השילוב של כוכב הכדורגל רונאלדו. השיח על הקמפיין התערבב חלקית בשיח הפוליטי - בשל שידורו במהלך ההסלמה הביטחונית, חלק מהגולשים מתחו ביקורת על גדות בטענה שאינה מתייצבת מספיק לצד ישראל". 

ד"ר מיכל שפירא, ראש החוג לפרסום ותקשורת שיווקית , הקריה האקדמית אונו: "העובדה שחלק מהשיח על הפרסומת אופיין בביקורת כלפי שתיקתה של גדות למול המתקפות על ישראל, מהווה תזכורת לסיכון ולסיכוי שבקישור מותג לפרזנטור. אבל גדות ממשיכה להתחבר לגאווה הישראלית, בתזכורת מתמדת שאפשר לפרוץ לעולם הגדול".

פרח: "יש קמפיינים שמנסים להיות גרנדיוזיים, להשתמש בכל שטיק לייצר דרמה, אבל אנחנו לא ממהרים להתרשם מכל ההו-הא. הוט רצו להחדיר חבילה חדשה, הגדירו אותה כמהפכה, ורתמו את גדות, רונאלדו וכעשרה קירות חסרי ישע שגדות מנפצת תוך חזרה על המילה מהפכה. אני לא חושב שהמשמעות שלה היא מה שהוט חושבת".

סימן טוב: "אני לא מקנאה בכל ספקי האינטרנט שנאלצים בכל פעם להמציא מחדש קמפיינים לגלישה מהירה יותר. מה עוד יש לומר שלא נאמר כבר קודם? גם אם למותג יש שני פרזנטורים שכל מותג אחר יכול לחלום עליהם - גל גדות ורונאלדו - עדיין צריך לספר את הסיפור מחדש.

"הוט הביאו את הבשורה בהפקת אקשן עוצרת נשימה ופורצת קירות, עם עבודת פוסט מרשימה ומיצוב ששם אותם בחזית הגלישה. עד למותג הבא שיעשה את זה מהר יותר".

פחמן: "בכל שנה, ואפילו לעתים מספר פעמים בשנה, חברות התקשורת האלה מכריזות על עוד מהפכה, ובינינו, אין פה שום מהפכה אמיתית. המילה הזו נשחקה עד דק ואיבדה את משמעותה. להוט יש בארסנל שני מגה כוכבים, תארו לעצמכם מה אפשר לייצר עם כאלה שמות. חבל שבסופו של דבר הם בחרו לייצר קריאטיב שמזכיר יותר מדי את הפרסומת Odyssey של ליווי'ס. לחברת תוכן שיצירה ומקוריות הם ערכים חשובים במהות שלה, אסור שזה יקרה.

"בסופו של דבר, נדמה לי שלרוב הצרכנים זה לא באמת משנה. יותר מרגיז אותם לראות שוב ושוב את החברה משקיעה הון כסף בפרסומות ובטאלנטים, במקום בתשתיות ובשירות שיאפשר להם באמת חוויית גלישה טובה יותר ביומיום".

אמיר שניידר, מייסד קהילת השיווק, מנהלי שיווק מצייצים: "אנשי הקריאטיב חדי האבחנה העידו כי הקריאטיב דומה מאוד למהלך פרסומי של ליווי'ס שבו פרזנטורים רצים דרך קירות, אבל גם זה לא מנע מהמהלך לפזר אבק של כוכבים כל הדרך לרשת".

להיות כמו המאמי הלאומי

קמפיין חצי חינם לשבועות

גור: "מדובר בקמפיין שבועות היחיד שהצליח להתברג לצמרת המדד החודשי, בעיקר בזכות מספר שיא של צפיות ברשת - יותר ממיליון. הבחירה בחיים כהן כפרזנטור ובקריאטיב הומוריסטי הובילה לשיח בינוני בהיקפו אך אוהד מאוד, זאת על אף שכהן כיכב באותה תקופה בקמפיין נוסף של סנו". 

חיים כהן בפרסומת חג השבועות של חצי חינם / צילום: יוטיוב

פרח: "מדובר בחיבור נכון בין רשת שיווק ואושיית המסעדות חיים כהן, שמסתבר שעושה קניות כאחד האדם בסופר, ובו בזמן מפגין יכולות משחק מרשימות. אני אוהב שפרזנטורים משחקים את עצמם באופן שמודע לכך שהם סלבס, ולא שהם 'עוד דמות'. מצד שני, יש פה עוד פרסומת בתוך סופרמרקט, כמו איציק כהן ליוחננוף, ליאור רז לשופרסל והרשימה עוד ארוכה. לא יודע עד כמה המהלך יהיה זכיר לאורך זמן".

סימן טוב: "חיים כהן הוא מאמי לאומי, ובצדק. חם, אנושי, חכם, מוכשר, וכאילו גדלנו יחד בשכונה. המיצוב שלו נוטה לעממיות, למרות שהוא מתוחכם יותר ויכול לטעמי גם להיות פרזנטור של מכוניות יוקרה או קפה אליטיסטי נוסח ג'ורג' קלוני.

"כהן הוא ליהוק מדויק לחצי חינם, כי בידול רק דרך תג מחיר לא מספק. הרעיון הקריאטיבי להציג אותו כמודל לחיקוי נראה כמבוסס על החוויות האישיות שלו מהחיים עצמם, מה שמוסיף ארומה של האותנטיות המאפיינת אותו".

פחמן: "הפרסומת מבוססת על תובנה אמיתית, כפי שסיפר כהן בעצמו - אנשים באמת עוקבים אחריו בסופרמרקט כדי לראות מה הוא מכניס לסל. בכך מצליח המותג גם לספר סיפור משעשע ומעניין, וגם לבסס את הרלוונטיות של הפרזנטור למותג. אבל אם הסגנון היה יותר דוקו, ופחות 'פרסומת' זה היה יותר אמין, ועוזר לנעוץ את המסר שאנשים עממיים אך אוהבי איכות, כמו כהן, בוחרים ברשת הסופרמרקטים הספציפית הזו. אז הקריאטיב נחמד, אבל כשמדובר בפרסומת הארד סייל, לא בטוח שזה הספיק כדי לעשות את העבודה".

שפירא: "חיים כהן הפך לדמות טלוויזיונית מוכרת ובולטת, שהתחזקה במאבקו למען ענף המסעדנות בתקופת הקורונה. החיבור שלו לבחירת חומרי גלם איכותיים וטריים, בשילוב האישיות האותנטית שהוא משדר, יצרו שיח אוהד וחיובי".

בחירת קריאטיב פירסט

לקעקע את המסר, בלי להזיע

פחמן: "רועי כפרי עושה זאת שוב. סדרת הסרטים שיצר למרכז האקדמי פרס זכתה החודש למרבית השבחים של אנשי הקריאטיב. מדובר בסרטונים קצרים, שבכל אחד מהם יש דמות אחרת שמשוויצה בכך שהיא בוגרת המרכז, אבל בכל פעם השוויץ מנותק מההקשר בצורה קיצונית.

"פעם המשוויצה היא מתמודדת בשעשועון טלוויזיה, פעם זו כלה בחופה, פעם זה בחור שמשוחח עם רוח בסיאנס, והשיא מגיע בסיטואציה קורעת שבה בחור מצהיר על לימודיו בפני המקעקע שלו. קשה מאוד לייצר פרסומת מגניבה לצעירים, שגם תעביר את המסר וגם לא תזיע מדי. הפרסומת הזו מצליחה בזכות הביצוע, שכמו תמיד אצל כפרי, מוקפד מהצילום ועד רמת הכתיבה". 

קמפיין הרשת של המרכז האקדמי פרס שיצר רועי כפרי / צילום: יוטיוב

בחירת מנהלי השיווק

קמפיין פנטן וזכרון מנחם

קרן נהיר, יועצת לפיתוח עסקי, שיווק ומיתוג: "בחרנו במהלך המשותף של פנטן ישראל, זכרון מנחם ומאקו למען תרומת שיער ליצירת פאות לחולים ומחלימים מסרטן. שבע נשים זרות נכנסות לאולפן ומקבלות משימה - להבין מהו המכנה המשותף המחבר ביניהן. כולן מרקע שונה לחלוטין, ורק כשנכנסת לחדר נירית אדלר היפה, וחושפת את הפאה שלה, הקשר המרגש מתבהר.

"קל מאוד להתחבר למסר, מרגש שחברה מסחרית מתגייסת לקידום מטרה חברתית, שיש לה קשר עקיף אליה. החיבור למאקו מינף את תפוצת הסרטון, שזכה גם לשיתופים אורגניים".

עוד כתבות

סגן הקנצלר הגרמני, רוברט האבק, בנאום בסוף השבוע בו אמר כי ישראל עוברת על החוק הבינלאומי / צילום: Reuters, Bernd Elmenthaler

הסחף נגד ישראל באירופה מתגבר, ואפילו בגרמניה קוראים לעצור המלחמה

הפסיקה של בית הדין הבינלאומי לצדק והדרישה לצווי מעצר בהאג העניקו "חותמת רשמית" לטענות בדבר פשעי מלחמה ● בגרמניה, סגן הקנצלר שנחשב עד כה לפרו-ישראלי, אמר ש"ישראל עברה את הגבול", ובספרד שרת הביטחון אמרה: "בעזה מתרחש ג'נוסייד אמיתי"

לבואינג אג''ח בעשרות מיליארדי דולרים בסכנה של הורדת דירוג / צילום: Reuters, Peter Cziborra

רודפים אחר תשואה ומתעלמים מהסיכונים הגוברים: נורות אזהרה למשקיעי האג"ח

מרווחי התשואות בשוק הקונצרני בארה"ב, במיוחד מתחת לדירוג השקעה (זבל), ירדו לשפל היסטורי ● הנפקות בסיכון גבוה, ובתשואה שאינה מפצה עליו, בוצעו מתחילת השנה בהיקף כפול מהתקופה המקבילה ● בישראל התמונה דומה, חרף סיכוני המלחמה. מה המשמעויות למשקיעים?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

הריבית הגבוהה כואבת לישראלים יותר. הנתונים מראים שהיא כאן כדי להישאר

בגוש האירו צפויים להתחיל בהורדת הריבית כבר ביוני, לאחר שסחרור המחירים מהשנה שעברה נבלם ● בבריטניה האינפלציה עומדת על 2.3%, כשבשיא היא הייתה גבוהה פי חמישה, וגם בקנדה ישנה הקלה ● בישראל עם זאת המגמה הפוכה והקונצנזוס הוא שהאינפלציה תטפס ● וגם: למה נוטלי המשכנתאות פה סובלים יותר?

בית העיתונאים, תל אביב / צילום: Shutterstock

רק אחרי עשור: אושרה הקמת מגדל מאחורי בית העיתונאים בתל אביב

ההערכות הן שהמחיר לדירה בפרויקט העתידי יעמוד על כ־70־80 אלף שקל למ"ר ● קרן ריאליטי רכשה את המתחם ב־2015 ב-172 מיליון שקל, כעת הוא מוערך בפי 2 ● כחלק מהפרויקט, מאחורי בית העיתונאים ייהרס בניין בן ארבע קומות ששימש את יחידת דובר צה"ל במשך שנים רבות

גיא חכמי, מנהל ההשקעות הראשי של הבנקאות הפרטית בבנק דיסקונט / צילום: דוברות דיסקונט

מנהל ההשקעות שבטוח שענקיות הטכנולוגיה לא ימשיכו להוביל בעשורים הבאים

גיא חכמי, מנהל השקעות בדיסקונט, בטוח שענקיות הטכנולוגיה שמובילות את וול סטריט לא יעשו זאת בעתיד ● בהתאם הוא ממליץ לפזר את ההשקעות בעולם ולהתמקד באג"ח קונצרניות: "יש אפיקים בשוק החוב שנותנים 8%–9% שנתיים, כלומר יותר מלהכפיל את הכסף בעשר שנים"

אילוסטרציה: shutterstock

סימן מדאיג: הנתון הישראלי שזינק לשיא של 13 שנה

לפני פרסום החלטת הריבית של בנק ישראל, קפצה תשואת האג"ח לעשר שנים ליותר מ-5% - הגבוהה ביותר מאז 2011 ● המשמעות: ירידה בביקושים שגורמת למדינה להנפיק חוב בעלות גבוהה יותר ● ברקע: פרמיית הסיכון הגבוהה והחוב הממשלתי המטפס

נשיא ברזיל לואיז אינסיו דה סילבה / צילום: Shutterstock, Isaac Fontana

בפעם השנייה: ברזיל מעכבת עסקה עם חברה ביטחונית ישראלית

זרוע היבשה של צבא ברזיל יקים קבוצת חשיבה לשינוי מועדי האספקה של טילי נ"ט מתוצרת רפאל, כך לפי דיווח במדינה ● אין סיבה רשמית לצעד, אבל סביר מאוד שהוא נובע מההתנגדות של ברגיל למלחמת חרבות ברזל

מימין: קורדל קרטר, סשה רויטמן דרטווה ודריוס ג'ונס / צילום: אורי יואלס

התנועה למאבק באנטישמיות "מגייסת" את הקהילה העסקית האפרו־אמריקאית

בחודשים האחרונים פועלת התנועה למאבק באנטישמיות לגיוס גופים שונים לעמידה לצד ישראל ● במסגרת זו נערך אירוע מיוחד בת"א, לצד מהלך רחב יותר להקמת קבוצה בין–דתית של אנשי עסקים ● ישראל מתגייסת 

מנכ''ל בנק לאומי, חנן פרידמן / צילום: אורן דאי

מכירת נכסים ב-600 מיליון שקל והריבית הגבוהה: רווח של 2.8 מיליארד שקל ללאומי

שנה אחרי הפרשת הענק בשל ההחזקה בבנק האמריקאי וואלי, בנק לאומי רשם ברבעון הראשון של השנה תשואה של 20.2% ויחלק דיבידנד בהיקף של 835 מיליון שקל, כשיחד עם תוכנית רכישה עצמית בהיקף של 280 מיליון שקל שווים לכ-40% מהרווח הרבעוני • תיק האשראי גדל ב-2.2%

משרדי וולט / צילום: אהרון מזרחי, מתוך אתר פיקיויקי

המנהל שהביא את וולט לישראל וההסתבכות בהיקף של 230 מיליון שקל

חקירת רשות המסים את סמנכ"ל התפעול של חברת השליחויות חושפת חשד לעבירות מס במאות מיליוני שקלים, וקשר עמוק לחקירות דומות נוספות ● מיהו הבכיר שאחראי על עשרת אלפים שליחים ונמצא במוקד החקירה, ואיך עבדה לכאורה השיטה? ● וולט: "הטענות אינן נכונות"

אתר בנייה בישראל / צילום: Shutterstock

הפקק משתחרר? 2,000 פועלי בניין זרים נחתו בישראל ואלף נוספים בדרך

בשבוע שעבר הגיעה לישראל המאסה גדולה ביותר של פועלי בניין זרים מתחילת המלחמה ● המדינה בוחנת הבאת עובדים גם מתאילנד, אקוודור וממדינות באפריקה ● האם הקצב יישמר?

פעילות כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: לוחם מילואים נפצע קשה בקרב רצועת עזה

חילופי אש התפתחו היום במעבר רפיח בין צה"ל לכוחות מצריים ● המחבלים יאסין רביע וחאלד נגאר, שעסקו בהכוונת טרור ואף ביצעו פיגועים בעברם - חוסלו בתקיפה ברפיח ●  הפרקליטה הצבאית הראשית הורתה לתחקר את תקיפת צה"ל אמש ברפיח • עדכונים שוטפים

אלכסנדר דה קרו, ראש ממשלת בלגיה / צילום: ap, Omar Havana

לראשונה: האיחוד האירופי יבחן מחדש אם ישראל עומדת בתנאי ההסכם איתו

בבריסל נעתרו ללחץ הפרו–פלסטיני ויזמנו את ישראל לדון ב"ציות" לחוק הבינלאומי הנובע מהסכם עם האיחוד שכולל סחר שנתי בשווי 47 מיליארד אירו ● בכירה בממשלת בלגיה: "זמן לסנקציות"

השופט איתן אורנשטיין ועו''ד אפי נוה / צילום: שלומי יוסף, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

התזמון לא מקרי: הפצצה שהטילה יאח"ה במקביל לכנס הגדול באילת

המשטרה בחרה להוציא את דבר החקירה של איתן אורנשטיין ואפי נוה דווקא בעיצומו של כנס לשכת עורכי הדין השנתי, המקום בו נוה היה בעבר השליט הבלתי מעורער ● התיק לא יהיה חף מקשיים, אך יש לקוות שהאמת תצא לאור - על השיחות, על מה שהובטח וניתן ועל מה שעשו מקבלי ההחלטות באותה העת

צילום מסך של אלכס טרופנוב מתוך סרטון שפרסם הג'יהאד האיסלאמי

הג'יהאד האיסלאמי פרסם תיעוד של החטוף אלכס טרופנוב

דו"צ: מסתמן - אמל"ח של חמאס גרם לשריפה במחנה העקורים ● כ-100 מחבלים חוסלו במבצע של אוגדה 99 בשכונת זייתון ● פלסטינים מתפנים ממערב רפיח: טנקים נצפו באזורים שעוד לא היו ●  במצרים משתיקים את תקרית הירי במעבר רפיח: "יש מבוכה גדולה" ● המיליציות הפרו-איראניות בעיראק קיבלו אחריות לשיגור 3 כטב"מים לעבר אילת • בצה"ל מאשרים: מטוס קרב יירט בהצלחה 2 כטב"מים לפני שחצו לשטח ישראל ● עדכונים בולטים

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

הרווח הנקי של מנועי בית שמש זינק ב-240% על רקע המלחמה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● הכנסות מנועי בית שמש הסתכמו ב-63 מיליון דולר ברבעון ● בזכות מכירת מעונות הסטודנטים אלקטרה הקטינה את החוב, הרווח הנקי זינק ב-75%, אך הרווח הגולמי נשחק ● שופרסל: הרווח הנקי עלה ב-35% לכ-90 מיליון שקל ● ביטוח ישיר: הרווח זינק בזכות העלאת תעריפים בביטוח רכב והכנסות מהשקעות ● הולמס פלייס: למרות המלחמה, גידול במספר המועדונים והמנויים ● בנק ירושלים: פיקדונות הציבור זינקו ב-12% והרווח הנקי גדל ב-5% ● מדור חדש

סניף שופרסל שלי בתל אביב / צילום: איל יצהר

שווי שופרסל זינק ב-50%: "האחים אמיר הופתעו מעוצמת ההתייעלות שניתן להשיג"

בדוחות הרבעון הראשון, עדיין ללא מעורבות בעלי השליטה החדשים, מציגה שופרסל שיפור ניכר ברווחיה ● האחים אמיר כבר מורווחים 150 מיליון שקל על השקעתם, ובשוק מעריכים: "בכל מקום בו הם נוגעים ניתן לחסוך מיליוני שקלים"

כפר סבא / צילום: Shutterstock

עם הנחות של כמיליון שקל לדירה: שווקו 950 יח"ד במחיר מטרה במרכז הארץ

על הקרקעות יוקמו הפרויקטים שישתתפו בהגרלות העתידיות של תוכנית "דירה בהנחה", והם עשויים להציע הנחות גבוהות במיוחד, ודאי ביחס למחירים באזורי הביקוש ● 137 הצעות הוגשו לתשעת המגרשים

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

נעילה ירוקה בתל אביב; מדד הבנקים קפץ ב-2%, מג'יק וטלסיס עלו ב-9%

מדד ת"א 35 עלה ב-0.8% ● כצפוי, בנק ישראל הותיר אתמול את הריבית ללא שינוי ● הנגיד מצפה מהממשלה לצמצם את הגירעון; אם לא, הציבור ישלם ● תשואת האג"ח הממשלתית ל-10 שנים עקפה אתמול את רף ה-5%, שיא של כ-13 שנים ● מנועי בית שמש מזנקת ב-8% ● בנק לאומי: הרווח הנקי זינק בכ-200% ● אלביט: צבר ההזמנות בשיא, הרווח הנקי זינק בכ-20%, אך תזרים המזומנים היה שלילי

ישי דוידי, מראשי קרן פימי / צילום: יונתן בלום

אפוד וקסדה ב־150 מיליון שקל: פימי במגעים לרכישת מחצית ממרעום דולפין

הקרן במו"מ לרכישת מחצית ממניות יצרנית הציוד הטקטי, שנהנית מביקוש גובר למוצריה מאז תחילת המלחמה בעזה, לפי שווי חברה של 250-300 מיליון שקל