גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הדור הבא של הפיקנטו נוחת בישראל וב.מ.וו מציגה מתחרה חדשה לטסלה

עולם הרכב מתחדש בקצב גבוה: רק לאחרונה חשפה ב.מ.וו את המתחרה שלה למכונית היוקרתיות של טסלה, והיא לא היחידה שמציגה חידושים בתחום ● הפיקנטו הפופולרית מבית קיה עולה על הכביש עם תיבת הילוכים רובוטית ● וגם מותגי היוקרה פורשה וג'נסיס משיקים בישראל דגמים שטרם נחתו פה

ב.מ.וו מציגה מתחרה חדשה לטסלה. השבוע בעולם הרכב / עיבוד: טלי בוגדנובסקי
ב.מ.וו מציגה מתחרה חדשה לטסלה. השבוע בעולם הרכב / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

ב.מ.וו חושפת את המתחרה שלה לטסלה S עם טווח של כמעט 600 ק"מ

חברת ב.מ.וו חשפה רשמית את ה-I4, המתחרה הראשונה שלה בפלח מכוניות הספורט-סאלון החשמליות, שמיועדת להתחרות מול חלק מגרסאות העילית של טסלה 3. המכונית ניצבת על הפלטפורמה של ב.מ.וו סדרה 4 שעברה התאמה מיוחד להנעה חשמלית.

בשלב הראשון נחשפו שתי גרסאות של הרכב. הראשונה היא גרסת הנעה אחורית עם מנוע חשמלי בהספק 340 כ"ס שמאיצה מאפס ל-100 קמ"ש ב-5.7 שניות ומשיגה טווח של עד 590 ק"מ בתקן WLTP - טווח ארוך יותר משל גרסת "לונג ריינג'" של טסלה 3.

השנייה היא גרסת "M PERFORMANCE" עם הנעה כפולה ושני מנועים בהספק משולב של 544 כ"ס ומומנט של 81 קג"מ. הדגם מאיץ מאפס ל-100 ב-3.9 שניות ומשיג טווח של עד 510 ק"מ. הנדסת השלדה מתקדמת וספורטיבית על פי מסורת המותג עם בולמי זעזועים מתכווננים אלקטרונית, עם אופציה למתלה אוויר אחורי, שימוש נרחב באלומיניום וחומרים מתקדמים ועוד.

כל הרכיבים כולל המנועים והסוללות הם מפיתוח עצמי של ב.מ.וו ושתי הגרסאות מצוידת בסוללה בקיבולת של כ-84 קילוואט-שעה, תומכים בטעינה מהירה של עד 200 קילוואט (תוספת טווח של כ-164 קילומטרים ב-10 דקות של טעינה). המחירים בגרמניה, לפני סובסידיה, מתחילים ב-58 אלף אירו, מחיר כמעט זהה לגרסת הלונג-ריינג' של טסלה עם סוללה של 70 קילוואט.

סוזוקי ויטארה וקרוסאובר מצטיידים בהנעה היברידית "קלה"

חברת מכשירי תנועה השיקה השבוע בישראל את הגרסאות ההיברידיות "הקלות" של שני דגמי הפנאי של סוזוקי, ויטארה ו"קרוסאובר". הדגמים מצוידים במערכת חשמלית של 48V ובסוללה קומפקטית, שתפקידם העיקרי הוא שיפור צריכת הדלק והפחתת הפליטה.

המנוע הוא ה-1.4 ליטר טורבו בנזין המוכר, אם כי בהספק של 120 כ"ס לעומת 140 כ"ס בגרסה הלא היברידית והזינוק מאפס ל-100 קמ"ש אורך 9.5 שניות בקרוס אובר ו-9.9 שניות בוויטארה. המערכות החשמליות משפרות את צריכת הדלק הממוצעת שלו ל-17.5 ק"מ לליטר ואת קבוצה הירוקה מ-8 ל-4.

מחיר הקרוסאובר טורבו ההיברידי מתחיל בכ-135 אלף שקל. מחיר הויטארה עם אותה מערכת הנעה ועם הנעה קדמית נע בין 137 ל-142 אלף שקל בהתאם לרמת האבזור. גרסת הנעה כפולה תופיע בהמשך. רמת האבזור שופרה בכל הדגם אם כי בקרוס-אובר עדיין אין סיוע אקטיבי להיגוי.

הדור החדש של קיה פיקנטו עולה על הכביש

חברת טלקאר השיקה רשמית את הדור החדש של המכונית העירונית הפופולרית "פיקנטו". המכונית עברה מספר שינויי עיצוב ומצוידת במנוע 1.2 ליטר חדש, שמייצר 84 כ"ס ומשודך כעת לתיבת הילוכים רובוטית בת 5 מהירויות.

צריכת הדלק הממוצעת בדגם החדש השתפרה ל-17.2 ק"מ לליטר אך זמן התאוצה מאפס ל-100 קמ"ש ארוך יותר ועומד על 15.7 שניות. תא הנוסעים עבר שדרוג משמעותי עם מערכת מולטימדיה גדולה יותר, לוח מחוונים חדש וחבילה מקיפה של מערכות בטיחות אקטיביות כולל בקרת סטייה מהנתיב. המכונית תשווק בארבע רמות גימור במחירים שנעים בין כ-84 אלף ל-87 אלף שקל.

מותג הפרמיום ג'נסיס משיק בישראל ספורט-סדאן חדשה

מותג הפרמיום ג'נסיס של קבוצת יונדאי השיק בישראל את מכונית הספורט-סאלון ההתחלתית שלו, ג'נסיס G70, שמיועדת להתחרות מול ב.מ.וו סדרה 3, מרצדס C קלאס ודומותיהן. אורכו של הרכב 4.68 מ', רוחבו 1.85 מ' והוא ניצב על בסיס גלגלים באורך 2.83 מ'.

ג'נסיס G70 / צילום: יח"צ ג'נסיס

לרכב יש שלדת הנעה אחורית עם כיול ספורטיבי והוא מוצע עם מנוע 2 ליטר טורבו-בנזין, שמייצר 252 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית בת 8 מהירויות. הרכב מאיץ מאפס ל-100 קמ"ש ב-6.1 שניות.

כאופציה ניתן להזמין חבילת ספורט עם דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור, בולמים נשלטים אלקטרונית, מערכת בלימה משודרגת ומערכת פליטה קולנית יותר. תא הנוסעים שומר על הגימור המפואר של המותג ומצויד בחבילת בטיחות מקיפה מאוד כולל עשרת כריות אוויר, בלימה/שיוט אוטונומיים חיישנים היקפיים ועוד.

כמו בדגמים הבכירים של המותג, גם כאן חבילת השירות כוללת "באטלר" אישי שמלווה את הלקוח וזמין טלפונית 24/7. המחיר מתחיל ב-298 אלף שקל וחבילת הספורט מוסיפה עוד כ-40 אלף שקל.

ב.מ.וו סדרה 4 קבריולה נוחתת בישראל

חברת דלק רכב, יבואנית ב.מ.וו, השיקה השבוע בישראל את גרסת הקבריולה של סדרה 4. המכונית מצוידת כעת בגג נפתח רך במקום קשיח לטובת חיסכון משמעותי במשקל וניתן לפתוח או לסגור אותו גם תוך כדי נסיעה במהירות של עד 50 קמ"ש.

כאשר הגג סגור נפח המטען עומד על 385 ליטר. כמו גרסת הקופה של סדרה 4 המכונית החדשה גדולה משמעותית מהדור היוצא וניצבת על בסיס גלגלים באורך 2.85 מ'. היא מוצעת עם שני מנועי טורבו בנזין בנפח 2 ליטר בהספקים של 184 כ"ס ו-258 כ"ס ועם מנוע 3 ליטר טורבו בהספק 374 כ"ס, שמאיץ את הרכב מאפס ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות. המחירים מתחילים בכ-460 אלף שקל ומגיעים עד 624 אלף שקל לגרסת ה-3 ליטר עם הנעה כפולה.

פורשה פותחת הזמנות ל"טאייקן קרוס-אובר" ולקסוס חותכת עשרות אלפי שקלים מהחשמלית

אפקט מחירי הרצפה של טסלה משפיע לא רק על מכירותיה באופן ישיר אלא גם בעקיפין גם על מחירי החשמליות בשוק, בעיקר בפלח הפרימיום. החודש, למשל, החלה יבואנית פורשה לקבל הזמנות עבור הקרוס-אובר החשמלי החדש של פורשה "טאייקן קרוס טוריסמו", שמבוסס על הטאייקן שכבר משווקת בישראל.

הרכב בעל החמש דלתות מציע מרווח גחון מוגבה, יכולת מעבר על משטחים משובשים ושימושיות משפחתית בזכות תא מטען מאסיבי. הוא משווק במפרט שכולל הנעה כפולה באמצעות שני מנועים, סוללה מוגדלת של 93 קילוואט עם טווח של עד 452 ק"מ בתקן WLTP, חבילת אבזור ובטיחות מקיפה ותא נוסעים מפואר במחיר שמתחיל ב-755 אלף שקל כולל נקודת טעינה ביתית.

מדובר במחיר נמוך משמעותית מהדגם הבכיר של הטאייקן, ששווק עד כה בארץ, ובמחיר גבוה רק במעט מגרסת הבסיס של הטאייקן-קופה, שמתחילה ב-655 אלף שקל. אורכו כ-5 מטרים והוא מזנק מאפס ל-100 קמ"ש ב-4.1 שניות ומסוגל להגיע ל-240 קמ"ש. הוא מכסה נישה ייחודית, שטסלה S המקבילה לא מציעה לה מענה.

במקביל גם לקסוס הודיעה על "יישור קו" וחתכה את המחיר של הלקסוס UX300e החשמלית בגרסת הבסיס בקרוב ל-30 אלף שקל. הרכב יעלה כעת כ-228 אלף שקל בלבד. גרסת הפרמיום נחתכה בכ-35 אלף שקל ותעלה כעת כ-258 אלף שקל.

עוד כתבות

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

הבורסה בפריז, צרפת / צילום: Shutterstock

עליות בבורסות אירופה; סנאפצ'אט מזנקת במסחר המוקדם

אינטל נופלת במסחר המוקדם לאחר שהחמיצה את הציפיות למכירות ברבעון הראשון של 2024 ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● בהמשך היום יתפרסם בארה"ב מדד מחירי ההוצאה הפרטית (PCE), מדד האינפלציה המועדף על ידי הפד

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?