גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

טרנד מדאיג: החברות שיעזרו לכם למשוך כספים מקרן הפנסיה ולמה זה מסוכן

משבר הקורונה שלח רבים לפדות כספים שהיו שמורים בחשבונות הפנסיה שלהם ● בשוק פועלות חברות שמסייעות למושכים לקבל את כספם, גם במחיר של פגיעה כלכלית ארוכת טווח בחוסכים ● בחברות טוענים מצידן כי הן מזהירות ומתריעות לגבי כל הסיכונים בפני הלקוחות שלהן

החברות שיעזרו לכם למשוך כספים מקרן הפנסיה
החברות שיעזרו לכם למשוך כספים מקרן הפנסיה

תקופת הקורונה והמחסור במזומנים הביאה לפריחה בגופים פיננסיים שמציעים לציבור עזרה במשיכת כספים, במחיקת נתונים שליליים, ובפדיונות של כספים סגורים - כל זאת כמובן בעבור עמלה נאה. אחד השירותים המוצעים הוא פדיון כספי הפנסיה מקרן הפנסיה ללא צורך לעזוב את מקום העבודה.

פרקטיקה זו עלולה לעורר תהיות - על פי תקנוני קרנות הפנסיה החדשות, לא ניתן למשוך את כספי הפנסיה הצבורים כל זמן שממשיכים לעבוד. אז איך בכל זאת ניתן לעשות זאת? בחברות למשיכת כספים מסבירים כי דרך אפשרית אחת היא באמצעות ניוד הכספים. כספי הצבירה מחולקים לכספים שמופקדים לתגמולים (עובד ומעביד), וכספים שמופקדים לפיצויים. את כספי התגמולים בלבד, ניתן לנייד לקופת גמל. לאחר הניוד ניתן למשוך אותם. כך, למעשה בעוד שהעובד ממשיך במקום העבודה, הכספים שלו, ללא ההפרשה לפיצויים, מנוידים ויכולים להימשך. המשיכה כמובן חייבת במס של 35%, אלא אם המושך זכאי לפטור על פי חוק. ככל שהפונים נמצאים בשכבה סוציואקונומית נמוכה יותר, עולה ההסתברות שהם יהיו זכאים להחזרי מס כאלו ואחרים.

כמה זה עולה?

484 שקל ועוד אחוזים מהמשיכה
גוף אחד שמציע את השירות הוא יתרון פיננסים - סוכנות ביטוח מחיפה בבעלות קינן אמסלם. גוף נוסף שמציע את השירות הוא קבוצת פיתרון - גם הוא מחיפה. בתיאור בדף הפייסבוק הוא מוגדר כחברה למימוש זכויות כלכליות בחברות הביטוח, מס הכנסה וביטוח לאומי.

ביצענו שיחת לקוח סמוי לשני הגופים, וביקשנו למשוך כסף על מנת לסיים בנייה של בית. תסריט השיחה בשני הגופים דומה מאוד. התבקשו פרטים אישיים, פרטים לגבי תקינות חשבון הבנק, פרטים על ההפרשה לפנסיה. לאחר מכן ניתן הסבר שהמשיכה מתבצעת מהתגמולים, ש-35% ילכו כמיסים למדינה, עליהם ניתן לקבל הפטר, או לבקש החזר בסוף השנה. כששאלנו מדוע קרן הפנסיה טוענים שלא ניתן למשוך ללא התפטרות, נענינו שהאינטרס של חברת הביטוח הוא לא לתת למשוך את הכספים, כיוון שהם מקבלים עליהם דמי ניהול.

ביתרון ביקשו 484 שקל לאיתור הכספים הצבורים, ובסוף התהליך שכר הטרחה הוא 8% מהכסף שנשאר בבנק. מפיתרון קיבלנו הצעה זהה.

לאחר מתן הפרטים נשלח מיתרון חוזה משפטי, בו התחייבו לנו בשיחה כי נהיה זכאים למשיכה. הכותרת של המסמך הייתה "אישור זכאות למשיכה", ואליה היה מצורף חוזה משפטי. מי שטורח לעיין באותיות הקטנות מגלה שבחוזה לא נכתבה מילה אחת על משיכת כספים, אלא רק על ביצוע הלוואה, ועל תשלום שכר הטירחה. עם זאת, בהסכם הובהר כי הלקוח מודע שחלק מהדרישות לקבלת הלוואה כוללות ניוד של הכספים. כששאלנו מדוע ההסכם הוא הסכם הלוואה ולא פדיון, נעיננו כי מדובר בכותרת בלבד וברור מה-SMS שהשירות הוא פדיון, וזה גם מה שמתבצע בפועל. לאחר שביקשנו זמן לחשוב על ההצעות, קיבלנו הודעות לנייד וטלפונים לפולואפ.

בשוק הביטוח סיפרו לנו שמדובר בפרקטיקה נפוצה, ויישנן עוד סוכנויות ביטוח לא מעטות וגופים פיננסיים, שמציעים את שירות משיכת קרן הפנסיה בלי לעזוב את מקום העבודה. אף אחת מהסוכנויות שנאמר לנו שמציעה את השירות הזה לא פירסמה אותו בצורה מופגנת כל כך, כמו יתרון ופתרון. עם זאת, כאשר פנינו מיוזמתנו לחלק מהסוכנויות מהן וביקשנו לפדות כספים מקרן פנסיה פעילה, היו כאלו שאישרו שהן אכן מספקות את שירות. כלומר - מדובר בתופעה שהופכת להיות מקובלת בתחום.

הבעיה במשיכה

מסים והקטנת הביטוחים 
מה בעצם הבעיה בפרקטיקה הזו? ראשית, אנשים מושכים את החסכונות הפנסיוניים שלהם על מנת לצרוך אותם בהווה ופוגעים ברשת הביטחון לעתיד. בנוסף, הם מושכים סכום גדול על מנת להישאר עם מעט כסף. אם משכנו 100 אלף שקל מהפנסיה שלנו, נשארנו עם 68.5 אלף שקל ביד, לאחר תשלום העמלות והמסים.

בנוסף, משיכה של כספים מקרן הפנסיה פוגעת בזכויות הביטוחיות של הקרן. חיסכון בקרן פנסיה מורכב משני חלקים: חיסכון לטווח ארוך ושני ביטוחים: אובדן כושר עבודה וביטוח חיים, שמטרתם להבטיח מצבים בהם אין יכולת להמשיך לעבוד. הביטוחים נגזרים ממרכיב התגמולים ולא ממרכיב הפיצויים.

פנינו למספר מומחים מקצועיים בכירים בענף הביטוח בשאלה האם במצב של משיכה או ניוד חלקי של כספי תגמולים ישנה השפעה על הביטוחים, ונעינו כי אם מתבצע ניוד או משיכה חלקית של הכסף, הדבר מאפס את גיל הכניסה לקרן ועשוי להוביל לפגיעה בהיקף הכיסוי הביטוחי, בעיקר אצל גברים בגיל 40 ומעלה, ובחלק מהמקרים אף יגרור תקופת אכשרה חדשה בת חמש שנים לכיסוי הביטוחי.

הדבר השלישי הוא שהפרקטיקה מעלה שאלות לגבי חובות שיש לבעלי רשיון כלפי לקוחותיהם, ובכלל זה חובת הנאמנות.

קהל היעד

אוכלוסייה שלא יכולה לקבל אשראי מגופים אחרים
משיכת כספי פנסיה כלל היא פרקטיקה לא מומלצת על פי רוב, כיוון שהחיסכון הפנסיוני אמור לשמש אותנו למחייה בעת הפרישה. הרגולטור איננו מעודד משיכות כאלו, והן אינן נפוצות גם בשל המיסוי הגבוה שמוטל "כקנס" על משיכה. המשיכות מתבצעות בדרך כלל על ידי אוכלוסייה במצוקה או בקושי כלכלי, שלא מצליחה לקבל מימון מאף גורם אחר בשוק - והפרסום והשיווק גם מופנה אליהם. כך למשל, הפרסום של פתרון מצהיר - "BDI שלילי, מסורבי הלוואות, בעלי תיקים בהוצל"פ, מסורב? אצלנו אתה מאושר".

עמוד הפייסבוק של יתרון. פנייה לגולשים / צילום: צילום מסך מפייסבוק

האתר של פתרון. פונים למסורבי אשראי / צילום: אתר החברה

אגב, בדיקה עם עו"ד שמתמחה בתיקי הוצאה לפועל העלתה, כי במקרה שיש תיק עם עיקולים על כל הנכסים הפיננסיים, כספי הפנסיה שהונזלו אמורים להיכנס לקופת הנשיה.

החוק מאפשר משיכה של כספים צבורים בחיסכון פנסיוני ללא תשלום הקנס של מס בגובה 35% במספר מקרים: הכנסה נמוכה, שהיא הכנסה לגבר של עד כ-59 אלף שקל בשנה, ואישה של עד כ-72 אלף שקל בשנה, או הכנסות נמוכות למשק הבית, במקרה של נכות, והוצאות רפואיות גבוהות. גם ביתרון וגם בפיתרון קיבלנו בשיחה הצעה לשירות נוסף - הגשת בקשה להחזר חלק מהמיסוי בגין המשיכה.

תגובות: "אנחנו מזהירים מפני הבעיות וממליצים לבחון הלוואות"

מיתרון פיננסים נמסר כי: "הפרקטיקה מקובלת ופועלים בה היום סוכנויות רבות. כולם לוקחים את אותם אחוזי עמלות: 5%-8% (האחוזים יורדים ככל שהמשיכה יותר גדולה) בסוף תהליך, בתוספת עלות בדיקת דוח מסלקה ומעבר של איש מקצוע שיבחן ויגיד מה אפשרי ומה לא. חשוב לציין שהבדיקה כוללת דברים רבים נוספים. כמו כן, מבחינת כיסוי ביטוחי גם אין בעייה, היות ולא מתבצעת משיכה של כל הכספים לעולם, ולכן הקופה המקורית נשארת כפי שהיא עם כל הכיסויים הביטוחיים ללא נגיעה.

"כמובן שישנה פגיעה בפנסיה העתידית וגם אנחנו ממליצים קודם לבחון אפשרות להלוואה, אך ישנם אנשים שאין להם אופציה כזו בעלי מגבלות ועיקולים בבנקים וכו'. הלקוחות מודעים לכך היטב ורובם עושים זאת מחוסר ברירה היות והם זקוקים לכסף בשלב זה בו המשק נמצא בגירעון גדול וקיימת פגיעה גדולה בכולם ומעל 25% אבטלה, למעשה אנו פועלים במסגרת החוק ומאפשרים ללקוחות למשוך את כספם, אשר ללא עזרתנו לא היה להם אפשרות למשוך אותו כלל ועושים עימם חסד, לקוחות אלו היו נאלצים לקחת הלוואות מהבנקים במקרה הטוב ומגורמים אחרים ומפוקפקים יותר במקרה הרע. לא מדובר בפרקטיקה חדשה או בעייתית".

מפתרון נמסר: "במהלך מתן השירות חברתנו מספקת ללקוחות הפונים אליה מידע רחב אודות הסיכונים הכרוכים במשיכת כספי התגמולים לפני הגעה לגיל הפרישה ו/או לפני יציאה לגמלאות בכך שביצוע פעולה כזו תגרום להפחתה משמעותית בקצבת הפרישה וכן תשפיע על המשך החיסכון העתידי של קרן הפנסיה. חברתנו גם מבהירה ללקוחותיה שמשיכה של כספי תגמולים כסכום חד פעמי חייבת במס של 35% או בגובה המס השולי, הגבוה מבין השניים.

"לפני שחברתנו תסייע לקהל לקוחותיה היא מתקשרת איתם בהסכם התקשרות שבו הלקוח מצהיר ומאשר שתהליך המשיכה מבוצע על דעתו ובהסכמתו. יתירה מזו, חברתנו דוגלת בשקיפות מלאה מול קהל ללקוחותיה תוך הצגת אפשרויות כלכליות במגוון דרכים והעמלה שחברתנו גובה על השירות נמוכה ביותר ביחס לעבודה שמבוצעת. חברתנו בראש ובראשונה ועוד לפני שמסייעת ללקוחותיה בתהליך משיכת הכספים, מציעה להם מגוון אפשרויות שונות כגון לקיחת הלוואה על חשבון הכספים שבקרן הפנסיה ועוזרת להם בלקבל החלטה מושכלת וראויה.

"חלק מקהל הלקוחות שיש להם תיקים בהוצאה לפועל פונים לחברתנו במטרה לקבל פתרון כלכלי. כלל הפעולות שנעשות במהלך העבודה השוטפת של החברה לרבות מתן סיוע למימוש זכויות, בדיקת אופציה לקבלת הלוואה על חשבון קרן הפנסיה הינם בהתאם להוראות הדין".

מרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, נמסר בתגובה: "הרשות פועלת לבירור האירוע באפיקים המקובלים. במקרים כאלו, כאשר מתקבל מידע, פותחת הרשות בהליך אכיפה, כמו שעשתה במקרה זה, במטרה להבטיח אי פגיעה בזכויות המבוטחים והחוסכים".

צריכים כסף? לא חייבים לפדות את קרן הפנסיה

לפידיון קרן הפנסיה השלכות קשות על רמת החיים העתידית בעת פרישה, ולכן כדאי לנסות להימנע מכך.

ככל שיש צורך בכסף כעת, כדאי להתבונן באופן מקיף על האפשרויות שעומדות לפניכם - הן מבחינת דחיית חיובים ופריסתם בהתאם להכנסתכם, והן על לקיחת אשראי ממקורות זולים - ככל שהכנסתכם מאפשרת את פרעונו השוטף - גם אם הדבר כרוך בשינוי הרגלי צריכה קיימים.

הלוואה. אפשרות אחת היא לבקש הלוואה מהגוף שמנהל את הכסף. ההלוואות ניתנות כאחוז מסוים מהחיסכון הצבור במרכיב התגמולים, ופחות רלוונטיות לחוסכים עם צבירות נמוכות.

עמותות. אפשרות נוספת היא לפנות לגופים חברתיים, כמו עוגן, שמציעים הלוואות נוחות יחסית.

התנהלות. בכל מקרה, מצב שיש בו צורך דחוף לפדות קרן פנסיה, כשיש לכם הכנסה מעבודה כשכירים, מלמד כי יש צורך ככל הנראה בהתנהלות כלכלית טובה ונכונה יותר.

עוד כתבות

הפגנה פרו פלסטינית באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון, השבוע / צילום: ap, Cliff Owen

איסור על שיח אנטישמי: בארה"ב מנסים לעצור את הכאוס באוניברסיטאות העילית

הצעת חוק חדשה נגד אנטישמיות תובא להצבעה השבוע בבית הנבחרים האמריקאי ● היא עשויה להפוך את הקריאות בהפגנות הפרו–פלסטיניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב לעבירות פליליות ● איך יגנו על הסטודנטים היהודים והאם ביקורת על ישראל תיחשב אנטישמית?

בורסת ת''א זינקה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

נעילה ירוקה בבורסה המקומית; טבע עלתה ב-6%, נייס ירדה ב-3%

מדד ת"א 35 עלה ב-1.3% ● השקל זינק מול המטבעות הזרים ברקע המגעים לעסקת החטופים ● מחר תתפרסם בארה"ב החלטת הריבית של הפד; השוק מתמחר התחלת הורדות ריבית רק בספטמבר ● עונת הדוחות בארה"ב תופסת תאוצה: אמזון ואפל יפרסמו השבוע את תוצאותיהן יחד עם חברות שבבים בולטות

מדפי סופר / צילום: טלי בודנובסקי

הגל נמשך: עליות מחירים במוצרי טרה וקוקה קולה

מוצרי החלב הלא מפוקחים של טרה, ביניהם מעדנים, משקאות חלב וגבינות, יתייקרו בשיעור ממוצע של כ-3.2% ● המשקאות הממותקים והמשקאות האלכוהוליים של החברה המרכזית למשקאות יתייקרו בשיעור של כ-4.5%

וושינגטון. מעמד משפטי מיוחד

רק שבעה מתוך 1,000 הבניינים הגבוהים בעולם נמצאים באירופה. זו הסיבה

רק שבעה מתוך 1,000 הבניינים הגבוהים בעולם נמצאים באירופה ● אתונה, פריז, רומא ואחרות מגבילות את גובה הבנייה כדי לשמור על הנוף ● איך זה עובד ומהם יוצאי הדופן?

בנק אוף אמריקה / צילום: Shutterstock, Tero Vesalainen

השקל יטוס, הריבית תרד ומה יקרה לאינפלציה? התחזית האופטימית של בנק אוף אמריקה לישראל

בנק ההשקעות הוציא בחג תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית: הצמיחה ב-2024 תעמוד על 2.4%, לעומת צפי של 2% מצד בנק ישראל ותחזית לצמיחה כמעט אפסית של S&P ● במידה וחוסר הוודאות יתפוגג, מעריכים בבנק כי השקל יכול להתחזק ולהגיע לשער של 3.5 שקלים לדולר

בתים בטקסס. צילומי לווין ורחפנים הפכו לנשק בידי חברות הביטוח / צילום: Shutterstock

חברות הביטוח האמריקאיות מרגלות אחרי בתים מהשמיים

חברות בארה"ב משתמשות ברחפנים כדי לבדוק גגות או לזהות פסולת חצר וטרמפולינות שלא הצהירו עליהן

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

נעילה ירוקה בוול סטריט; טסלה קפצה ביותר מ-15%

השקל התחזק במעל 1% מול הדולר, 3.76 שקלים ● טסלה סיימה את יום המסחר בזינוק של 15.3%, אפל הוסיפה 2.5%, גוגל צנחה ב-3.3% ובורסת הקריפטו קוינבייס איבדה 7.8% ● שטף הדוחות בוול סטריט ימשך השבוע, אמזון תדווח בשלישי, אפל בחמישי ● לפי הוול סטריט ג'ורנל, יועצי טראמפ מנסחים הצעות חוק להגבלת עצמאות הבנק המרכזי ● ברביעי החלטת הריבית של הפדרל ריזרב, בשישי דוח התעסוקה החודשי

רכבים ליצוא בנמל בסין / צילום: Reuters

מהפך: יצוא המכוניות מסין לישראל התרסק ברבעון הראשון

ברבעון הראשון של 2024, יצוא הרכבים החשמליים הסיניים לישראל התכווץ ב-51%, כך לפי נתונים שפרסם המכס בסין. אלו הסיבות לכך ● קבוצת ב.מ.וו חשפה חשמלית חדשה של המותג "מיני", XPENG מתחילה לייצא קרוס־אובר חשמלי חדש ו־DAYUN משיקה סדאן גדולה ומפוארת - וכל אלו יגיעו לישראל עוד השנה ● השבוע בענף הרכב

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe FireFly)

מה יכולים אנשים בגיל העמידה לעשות עכשיו כדי למנוע דמנציה בעתיד

נקיטת פעולה לשיפור בריאות המוח בשלב מוקדם עשויה לעזור לכם להישאר חדים יותר כאשר אתם מתבגרים

השקל מתחזק מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

השקל מזנק בכ-2% מול המטבעות הזרים; אלו הסיבות

ברקע למגעים בעסקת החטופים השקל מתחזק בחדות הבוקר (ג'), בהמשך למגמה אמש ● למרות האופטימיות, הכלכלנים הבכירים מזהירים כי התנודתיות בשוק המט"ח המקומי צפויה להימשך

פרויקט TLV במתחם השוק הסיטונאי בת''א, על קרקע שתנובה מכרה / צילום: טל איז׳ק

מבית שמש ועד צומת מורשה: הכירו את האקזיטים הנדל"ניים המפתיעים

מכירת קרקעות על ידי חברה תעשייתית חושפת לרוב ערך חבוי, הגבוה לעיתים אף מזה של פעילותה המסורתית – מה שמוביל לא פעם לזינוק במניה ● אנליסט נדל"ן: "בעסקה שכזו מקבלת המוכרת תזרים מזומנים משמעותי שיכול לסייע לה בהגדלת הייצור, ואף לבצע רכישות" ● סיור בין אקזיטים נדל"ניים מפתיעים שנרשמו בבית שמש, ירושלים, לוד, תל אביב ובצומת מורשה

הדירה ברחוב פרישמן בשכונה א' בקריית ים / צילום: יח''צ

דירה בקריות נמכרה ב-1.3 מיליון שקל. כמה היא תהיה שווה אחרי תמ"א

הדירה, בת 4 חדרים, מתפרשת על פני שטח של 105 מ"ר, כאשר לאחר התמ"א, תתקבל דירת 5 חדרים בשטח של כ־130 מ"ר הכוללת מרפסת, ממ"ד ומעלית ● הבניין עומד לפני הליך חיזוק ועיבוי, בעקבותיו שווי הדירה צפוי לקפוץ ל־1.8־1.9 מיליון שקל

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

שכונת גליל ים, הרצליה / צילום: המרכז למיפוי ישראל

הנוף לים בנתניה, המיקום המנצח בתל אביב: השכונות שעברו מהפכה

צילומי אוויר מראים את השינוי הגדול שהתרחש ב־20 השנים האחרונות באזורים מרכזיים ברחבי הארץ: את השדות החליפו בנייני מגורים, כבישים ופארקים ● איך אפשר היה לתכנן את השכונות החדשות טוב יותר ● צילומי אוויר: המרכז למיפוי ישראל ● פרויקט מיוחד

חיילי מילואים בגבול רצועת עזה, אפריל 2024 / צילום: ap, Ohad Zwigenberg

מחר ישולמו תגמולי המילואים: כמה תקבלו ומי זכאי למענק מיוחד?

מאות אלפי חיילי מילואים יקבלו תשלום ב-1 במאי, כאשר מודל התגמולים מורכב במיוחד - אך גם נדיב ● מה כוללים סוגי המענקים השונים ואיזה מס משלמים עליהם, מי זכאי לשוברי סיוע, והאם גם העצמאים יקבלו פיצוי הולם? ● גלובס עושה סדר

צבי יחזקאלי / צילום: רן יחזקאל, ויקימדיה

"שליחות חדשה": צבי יחזקאלי עוזב את רשת 13 ומצטרף ל-i24NEWS

יחזקאלי, ראש דסק הערבים של חדשות 13, עוזב את ערוץ רשת 13 ומצטרף לערוץ החדשות של i24NEWS כפרשן בכיר ומגיש תוכנית מרכזית ● "הטבח הנורא ב-7 באוקטובר הביא אותי להתבונן מחדש על חיי האישיים והמקצועיים ולעשות שינוי"

הפקולטה לניהול. אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני / צילום: Shutterstock

לדבר לעצמכם, לעשות במקום לנוח ולהתמקד בכאן ועכשיו: אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני

בחצי השנה האחרונה אנו חווים ימים מורכבים וזקוקים יותר מתמיד לכלים שיסייעו לנו לפתח חוסן אישי, חברתי, קהילתי וארגוני ● כך תעשו את זה נכון

הלוחמים שנפלו בערב החג בעזה נהרגו מירי של טנק צה''ל / צילום: דובר צה''ל

הלוחמים שנפלו בערב החג בעזה נהרגו מאש צה"ל

רס"ר במיל' עידו אביב ורס"ר במיל' קאלקידן מהרי שנפלו בקרב במרכז הרצועה נהרגו מירי דו צדדי של טנק שחרג מגבולות הגזרה שלו ● חברי הקואליציה מפעילים לחץ כבד על ראש הממשלה נתניהו בקריאה להתנגד לעסקה לשחרור החטופים ● מחבל בעל אזרחות טורקית דקר ופצע קל לוחם מג"ב בירושלים • המגעים לעסקה: ישראל עדיין ממתינה לתשובת חמאס; ארה"ב, מצרים וקטאר יפעלו להבטחת תנאיה • דיווח: "ישראל מסכימה לשחרור 33 חטופים" • כל העדכונים 

גילעד אלטשולר / צילום: איל יצהר

שלושה מימושים גדולים: אלטשולר שחם בדרך לצמצם בחצי חשיפה למניות בישראל

באפריל הפסיק בית ההשקעות להיות בעל עניין בלאומי ובהפועלים, ומכר את מניות פוקס בכ–100 מיליון שקל ● כיום מתחלקות החזקותיו במניות ל–80% בחו"ל ו–20% בישראל, ובכוונתו להמשיך לממש, בעיקר נוכח האיום הגיאופוליטי ● גורמים בשוק: המכירה - גם בשל עזיבת הלקוחות

מוחים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה משתלטים על בניין המילטון שבתוך הקמפוס, היום / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

מהומות, התנכלות לישראלים וגדודי חיילים: כך נראות המחאות באוניברסיטאות בארה"ב

המהומות בקמפוסים בארה"ב: קולומביה החלה להשעות סטודנטים ואלה פרצו לבניין והתבצרו בו ● קבוצה של סטודנטים יהודים בקולומביה החלה בגיבוש תביעה ייצוגית נגד האוניברסיטה ● במקביל: ישראלית נבחרה לראש אגודת הסטודנטים בקולומביה