גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"ב-2019 אי אפשר היה לקנות חדר במלון. המשבר פתח הזדמנויות"

דווקא בשנה הקשה ביותר לתיירות העולמית נכנסה חברת ישראל-קנדה בתנופה לעולם המלונאות • ראובן אלקס, מנהל פעילות התיירות בחברה, אומר בראיון לגלובס: "אנחנו מאמינים שבנובמבר 2021 התיירות הנכנסת תתחיל לחזור בממדים משמעותיים"

ראובן אלקס, מנכל זרוע המלונאות של ישראל קנדה / צילום: איל יצהר
ראובן אלקס, מנכל זרוע המלונאות של ישראל קנדה / צילום: איל יצהר

נדמה שבחברת ישראל-קנדה לא שמעו על עצירת התיירות העולמית בחסות מגפת הקורונה, דווקא בשנה הקשה ביותר לתיירות, החברה נמצאת בתנופה של רכישה ושל בנייה ושיפוץ.

זרוע המלונאות של ישראל-קנדה, בניהולו של ראובן אלקס (שמחזיק ב-20% מהפעילות), רכשה בנובמבר האחרון שלושה מלונות מהרשת טמרס מידי איש העסקים פויו זבלודוביץ’ ב-155 מיליון שקל. מדובר במלונות דניאל ים המלח, ווסט אשדוד ווסט תל אביב.

"בזכות הקורונה הצלחנו לעשות את עסקת טמרס", אומר אלקס בראיון לגלובס, "ובמסגרת העסקה להקים תשתית לרשת". הכוונה היא לרכישת המותג ווסט כחלק מהעסקה.

"ב-2019 לא אפשר היה לקנות חדר בארץ כי המחירים היו בשמיים. נכסים מלונאיים היו בלתי נגישים והמשבר פתח הזדמנויות. אנחנו מאמינים שבנובמבר 2021 התיירות הנכנסת תתחיל לחזור בממדים משמעותיים".

מלון PLAY  בתל אביב. ייפתח סניף גם בירושלים / צילום: AZ.Design

עד שיבואו התיירים אלקס נמצא על הקו הוד השרון (שבה הוא מתגורר), תל אביב (שבה ממוקמים משרד החברה) וטבריה, שבה ייפתח במהלך אוגוסט הקרוב ה"בייבי" שלו, מלון גלי כנרת המיתולוגי שעבר שיפוץ מקיף בהשקעה של 50 מיליון שקל.

"זה מלון ברמה של מצפה הימים ובדיוק לקהל הזה אנחנו מכוונים. זה מלון שפונה להיי אנד, ונאפשר כניסת ילדים מגיל 10 ומעלה". כדי למשוך את תיירי השמנת הצטייד אלקס בשף אסף גרניט, השותף בכל תחום המזון והמשקאות. גרניט יפתח במלון מסעדה כשרה ושמה לוטה.

"מקווים שטבריה תתקדם ותסביר פנים לתיירים"

זרוע המלונאות של ישראל-קנדה קמה לפני שנתיים בלבד והיא מונה כבר תשעה בתי מלון, שלושה מהם בבעלות ושישה בניהול.

מלון נוסף של החברה בטבריה הוא לייק האוס, המונה 250 חדרים. בתוך המתחם, המשתרע על שטח של 240 דונם, בית ספר לבישול שבבעלות החברה.
הנוכחות בצפון כוללת גם את מלון נופי גונן, המונה 71 חדרים בשטח של 30 דונם בשותפות עם קיבוץ גונן, המחזיק ב-76%. התוכנית היא להגדיל את מספר החדרים ל-93 ולהקים ספא ומועדון ילדים.

מלון גלי כנרת בטבריה. שודרג / צילום: AZ.Design

נדמה שאתה מאמין בפוטנציאל התיירותי של טבריה בשעה שהשיח העיקרי הוא על הפוטנציאל המבוזבז של העיר הזו בכל הנוגע לתיירים. מקרב תיירי החוץ באים בעיקר צליינים שמחפשים לינה זולה, ותיירי הפנים יעדיפו את אילת וים המלח.

"גלי כנרת הוא מלון מיוחד והוא פחות תלוי בתיירות נכנסת. הלייק האוס עבד ב-65% עם תיירות נכנסת וכרגע אנחנו מצליחים לעמוד על הרגליים עם תיירי הפנים. המלון היה סגור כמעט לאורך כל תקופת הקורונה. למזלנו המכללה עבדה ועם מעט ההקלות שנתנו הצלחנו להתאזן. אנחנו מאמינים שכל התיירות בעוטף כנרת תלך ותגדל. כבר היום חלק מתיירות הפנים חוזר לכנרת".

וברגע שיוכלו לטוס הם יחזרו ליוון או לקפריסין.
"נכון אבל כשהם יוכלו לטוס גם התיירות הנכנסת תחזור ותפצה על זה. 2019 הייתה שנה מצוינת למלונות בכנרת ולמלונאות בכלל ואני מעריך שהריבאונד של אחרי הקורונה יהיה חזק כי ישראלים שהגיעו לכנרת מכורח המצב והם לא היו מגיעים אליה אחרת - יחזרו. אנחנו מצפים ומקווים שגם העיר טבריה תתקדם ותהיה יותר מסבירת פנים לתיירים. כרגע לצערנו היא לא נמצאת במקום שבו היא אמורה להיות".

"הבעיה לא בהיצע החדרים אלא בבירוקרטיה"

הפריסה בתל אביב כוללת את מלון ווסט שמונה 35 חדרים ואת Play, מותג המלונות שהקימה ישראל-קנדה ושייפתח במהלך הקיץ במידטאון. המלון ימנה 118 חדרים והוא חלק ממתחם המשלב גם משרדים ומגורים. ווסט אחר נמצא באשדוד ודרומה משם ממוקם מלון הרלינגטון (לשעבר הולידיי אין), ששימש כמלונית קורונה וכעת עובר שיפוץ. תנופת השיפוצים כללה גם את מלון דניאל ים המלח שנפתח מחדש ב-1 במאי "וכבר הספיק לעבור מלחמה".

בירושלים החברה עוד לא נוכחת, אבל אלקס מציג בגאווה את ההדמיות לפרויקט שערי צדק בירושלים, שם ייבנו שני מלונות: האחד על המבנה הישן של בית החולים שערי צדק, שימנה 50 חדרים, והשני שייקרא Play ייבנה בסמוך, בתוך שני מגדלים שעתידים לקום. הבנייה תתחיל בעוד כשנתיים, אבל אסף גרניט כבר גויס לשיתוף פעולה גם פה. את Playמתכנן אלקס גם להעתיק לניו יורק.

הישראלים אולי גילו את החופשה בישראל כשהם לא יכלו לטוס, אבל השנה הזו חידדה עוד יותר את המחירים הגבוהים לחופשה בארץ.

"שימשתי בעבר כיו"ר ועדת הכלכלה בהתאחדות המלונות וניהלתי את רשת פתאל והתמודדתי עם הנושא של המחירים בישראל. יש פה עלויות מטורפות ובירוקרטיה לא הגיונית. לפתאל יש מלונות בגרמניה ושם הם משלמים ארנונה בשיעור של 0.8% מהמחזור - בארץ זה 4%, ויש גם עלויות לרבנות. תוסיפי לזה את המחסור בעובדים ובכללם המחסור בעובדים הירדנים שהמכסה שלהם הוגבלה, מה שהקפיץ את עלות המעסיק בעיקר בים המלח ובאילת. למעשה, המחירים עלולים לעלות עוד יותר.

"אם רוצים להוריד מחירים נדרשת עבודת רוחב שתכלול את הרשויות המקומיות, הבאת עובדים זרים והפחתת עלויות הבירוקרטיה. אפשר לקבוע ארנונה משתנה ביחס לתפוסה, להטיל מס תייר פרוגרסיבי ולעשות הרבה דברים".

אולי הבעיה בהיצע. בישראל יש כ־55 אלף חדרים, זה מספיק?
"הבעיה היא לא בהיצע החדרים, הבעיה היא בבירוקרטיות ובעלויות של רשויות ושכר עבודה. הכול נורא מסורבל. כשנגיע לתקופה שיהיה רלוונטי לחשוב על התייר ה-5 מיליון, נהיה מוכנים עם מספר חדרים ועם רמת מלונאות גבוהה ונגישה".

כולם בונים מלונות ברמה גבוהה ואין מלונות עממיים.
"גם זה קשור לעלויות. הפרש ההשקעה בין הקמת של מלון יוקרה למלון עממי הוא לא משמעותי, כך שלא שווה לנו ללכת לזולים. ובכלל, ברגע שיש מחסור בעובדים, גם מלון 3 כוכבים יקר לתחזק והמודל של החל"ת סיבך לגמרי את העסק. יש לזה השפעה מנטלית על החבר’ה הצעירים שלא רוצים לעבוד, ובכלל הנכונות לחזור לעבוד במלונאות היא לא גבוהה. החבר’ה האלה לא מבינים כמה מעניין לעבוד במלונאות וכמה פוטנציאל יש בזה. אני בהכשרתי רואה חשבון, כסטודנט עבדתי כקב"ט בקראון פלאזה בתל אביב והתאהבתי בתחום.

"אולי צעירים חושבים שאי אפשר להגיע לתפקידים בכירים, יכול להיות שיש פה כשל הסברתי של המלונאים שלא מראים לעובדים הצעירים את החזון. גם עניין המענק לחיילים משוחררים שעובדים בענף הוא חסר משמעות כי אם אותו עובד, במקום במלון יעבוד במסעדה כמלצר, עם הטיפים הוא ירוויח כמו המענק. במלון באיטליה מלצר יכול לעבוד 30 שנה ולהיות מאוד גאה בעבודה שלו, בישראל כולם רוצים לעבוד בהייטק".

"לשלב בעתיד מלון בכל מתחם נדל"ן"

אלקס מחזיק כאמור ב-20% מהפעילות המלונאית של ישראל קנדה, ב-5% נוספים מחזיק עופר פלדמן, לשעבר מנכ"ל ישראל קנדה. ב-75% מחזיקה החברה הבורסאית ישראל קנדה שבראשה עומדים ברק רוזן ואסי טוכמאייר.

החברה, שזכתה במתחם לפיד ברחוב אילת בתל אביב, אף דיווחה לאחרונה כי במתחם יוקם מלון של הרשת היוקרתית Four Seasons. במתחם יוקמו שלושה מגדלים בני 35-40 קומות בהיקף של כ-120 אלף מ"ר, שיכללו כ-600 חדרי מלון, כ-500 דירות ושטחי מסחר וציבור. התוכנית שאושרה לאחרונה כוללת את הקמת המלון על ידי קבוצת סילברסטין נכסים.

למה לחברת נדל"ן להיכנס לעולם הלא יציב של מלונאות?
"זה שילוב של כמה דברים, ראשית, מלונאות הוא מוצר לייף סטייל וישראל קנדה משלבת לייף סטייל בכל פרויקט שלה. הכוונה היא לשלב בעתיד מלון בכל מתחם. אסי וברק הם אנשי נדל"ן ברמה הכי גבוהה שיש בארץ ויש יתרון עצום לשלב את הפן הנדל"ני בפן המלונאי. מלונאות שונה מניהול נדל"ן. לא הלכנו קדימה עד שלא היינו בטוחים ביכולת שלנו לממן מהפעילות הקיימת את התשתית המלונאית לאחר שבחנו את האפשרויות להרוויח".

מה הכיוון של מחירי הנדל"ן המלונאי כיום?
"למעט העסקה עם טמרס ששיקפה ירידה במחירים, אני לא חושב שיהיו ירידות מחירים משמעותיות. התיירות תדע להתאושש כמו שקרה אחרי משברים קודמים, כולל משבר 2008".

מלונאי ישראל, כולל פתאל, הרחיבו את פעילותם מעבר לים, בדגש על קפריסין ויוון. "בחנו אפשרויות ביוון", אומר אלקס, "אבל המחירים כבר לא כאלה נמוכים. היתרון ביוון זו הקירבה, אבל נעשה עסקה רק אם נמצא נכס ברמה מלונאית גבוהה".

ישראל קנדה מעדיפה להשאיר את הניהול של בתי המלון שהיא רוכשת בידיה. בכך אתם מוותרים על יתרונות שיש למותג של רשת מוכרת.
"בתפיסה שלי, כדי להשיג רווחיות נכונה, חברה מלונאית צריכה לשלב בין הסכמי ניהול לבין מלונות שיהיו בבעלותה. המשבר הדגיש את זה משום שברגע שחלק מהנדל"ן המלונאי שלך נמצא בבעלות, זה משמעותי לאיזון מול הבנקים. נכון שיש יתרון למותג ניהול בינלאומי ובעיקר במועדון הלקוחות שהוא מטפח בתוכניות נאמנות. עבורנו כחברה קטנה יחסית זה אתגר כי לקוחות מתמידים כמו עובד בחברת הייטק שמגיע למלון 10 פעמים בשנה, יגיע אליו גם בחופשה לממש את כל הנקודות שצבר. אבל אני מאמין שככל שיגיעו יותר תיירים הכוח שלנו יעלה".

ההתמודדות שלכם היא לא רק מול מלונות אחרים אלא גם מול דירות Airbnb.

"זה תחום שהוא פשוט שערורייה. זו כלכלה שחורה שעובדת ברישיון ובושה שעד היום הנושא הזה לא טופל. לא יכול להיות שאני אתארח במלון ואשלם מע"מ ואת בדירה ממול ולא תשלמי מע"מ. ישבתי על זה עם רשות המסים ועל הנושא של הבטיחות שלא מפוקח. מחלקים דירות לכמה יחידות דיור ואם תפרוץ שם שריפה אפילו אין בקרה על זה. הדירות הללו הן פוטנציאל לאסונות והן פוגעות באיכות החיים של אנשים".

ולסיום - איפה אתה אוהב לנפוש?
"אני אוהב הכול, עם הילדים בריזורטים, חופשה בניו יורק או בלונדון. לפני הקורונה הייתי בריביירה בצרפת וברגע שיתאפשר, לשם אני חוזר". 

עוד כתבות

לויד אוסטין, מזכיר ההגנה האמריקאי / צילום: ap, Manuel Balce Ceneta

המתיחות עם ארה"ב: מזכיר ההגנה האמריקאי - "בוחנים את הסיוע הביטחוני"

בכיר ישראלי לתקשורת הזרה: ממשלת ישראל מתוסכלת מעיכוב משלוחי הנשק • שר הביטחון בגבול הצפון: "המשימה כאן לא הסתיימה, עלול להיות קיץ חם" • צה"ל תקף בלבנון: יותר מ-20 מטרות הותקפו מהאוויר ומהקרקע, כטב"ם התפוצץ באזור יערה • הותר לפרסום: מת מפצעיו פקד ייטב לב הלוי, פקד ולוחם בימ"מ, שנפצע באורח אנוש בפעילות מבצעית בטולכרם • עדכונים שוטפים

העלות הכלכלית של מתקפות סייבר בישראל / אילוסטרציה: Shutterstock

העלות הכלכלית של מתקפות סייבר בישראל: 12 מיליארד שקל בשנה

הטיפול בנזקי מתקפת סייבר ועלויות ההפסד הכספי הישיר מהמתקפה בישראל עומדות על כ-12 מיליארד שקל בשנה - כך לפי דוח של מערך הסייבר הלאומי ● עוד נכתב בדוח כי צעדים בסיסיים להגנת סייבר בארגון יכולים להפחית משמעותית את ההסתברות למתקפות

מייסדי נו ניים סקיורוטי שי לוי ועוז גולן / צילום: יח''צ יוסי זליגר

אחרי שקיבלה תג מחיר של מיליארד דולר: נו ניים הישראלית נרכשת רק ב-450 מיליון דולר

חברת התקשורת האמריקאית אקמאי הודיעה על סגירת העסקה לרכישת חברת הסייבר ● בדצמבר 2021, גייסה החברה 135 מיליון דולר, לפי שווי של מיליארד דולר אחרי הכסף, והרכישה מהווה ירידה של 55% בערכה של החברה הישראלית

עו''ד שלומית ברנע-פרגו, היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, מעידה במשפטו של נתניהו, היום

יועמ"שית משרד רה"מ: נתניהו לא שוחח איתי על קבלת מתנות מחבר

עו"ד שלומית ברנע-פרגו, היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה מזה 23 שנים, מעידה במשפט נתניהו בנוגע לתיק המתנות ● ברנע-פרגו: "מעולם ראש הממשלה לא שוחח איתי על קבלת מתנות מחבר כלשהו עד 2018" ● סנגורו של נתניהו התעמת עם ברנע-פרגו: "כולנו מרגישים שאת מוטה נגד ראש הממשלה"

חיילי צה''ל בעזה / צילום: דובר צה''ל

קיבוץ ניר יצחק הודיע על מותו של החטוף ליאור רודאיף

נתניהו: "הצעת חמאס רחוקה מאוד מהדרישות ההכרחיות של ישראל" • גורמים רשמיים בארה"ב: בהצעה שחמאס הסכים לה יש שינויי ניסוח מינוריים בלבד ביחס להצעה של ישראל • המשלחת הישראלית הגיעה לקהיר • דיווח: "הפלישה לרפיח תואמה עם ארה"ב. המטרה - מתן תמונת ניצחון שניתן יהיה לשווק לבן גביר וסמוטריץ'" • עדכונים שוטפים

חצי שעה של השראה. ערן גפן בשיחה עם ינון קוסטיקה / צילום: עומר הכהן, מנחם רייס

מייסד Wiz שגייסה אתמול מיליארד דולר מגלה את הסוד

וויז  עשתה אתמול היסטוריה כשהשלימה את גיוס ההון הגדול ביותר שביצעה חברה ישראלית מעולם - גיוס של מיליארד דולר לפי שווי של 12 מיליארד דולר, לכן אנחנו מקפיצים מחדש את הכתבה, שמתארת את דרכה להצלחה ● ינון קוסטיקה, שותף-מייסד ב-Wiz, בשיחה עם ערן גפן על הדרך שלו ושל שותפיו, שהתחילה על האוטובוס בדרך לבקו"ם, הרגע שבו הבינו איך הם הופכים את השוק והטריק שמאפשר להם לעבוד בצוות ● חצי שעה שלה השראה

ד''ר נאוה מיכאלי-צברי / צילום: כדיה לוי

מונו כונסי נכסים לביתה של נכדת מייסדי שטראוס בסביון; המימוש יעוכב בחצי שנה

ביהמ"ש מינה השבוע כונסי נכסים לביתה בסביון של ד"ר נאוה מיכאל-צברי, בתה של רעיה שטראוס ואלמנתו של יזם הנדל"ן רוני צברי ז"ל שנפטר באוקטובר האחרון ● המינוי יעוכב למשך חצי שנה על-מנת לאפשר למיכאל-צברי להשיג חוב של 15 מיליון שקל

בכירי XTEND / צילום: כדיה לוי

הרחפנים הוכיחו את עצמם במלחמה: עכשיו החברה מגייסת 150 מיליון שקל

יצרנית רחפני התקיפה והמודיעין הישראלית אקסטנד מגייסת מיליונים בסבב גיוס שלישי (סבב B), זאת לאחר שהרחפנים שפיתחה הוכיחו את יכולתם במסגרת לוחמה בשטח עירוני סבוך בקרב יחידות צה"ל במלחמת "חרבות ברזל" ● בין המשקיעים החדשים - כלל-טק, קרן השקעות הטכנולוגיה של לן בלווטניק

140 מיליארד שקל, מדד מניות אחד / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

האם טרנד ההשקעה שסוחף את הישראלים מסוכן, ולמה יש מי שחושב ש"זו קטסטרופה"

מסלולים עוקבי S&P 500 הולכים וצומחים בקצב מסחרר. בכל מוצרי החיסכון וההשקעה בישראל, לטווחים ארוכים בינוניים וקצרים, מוצעים מסלולים שעוקבים אחר מדד הדגל האמריקאי ● בינתיים המדד הניב בעיקר תשואות חיוביות, אבל המומחים מזהירים שיש גם סכנות בתופעה, הן לחוסכים והן למשק הישראלי

מל''ט מסוג הרמס 900 / צילום: אלביט מערכות

החברה הישראלית שתספק שמונה מלט"ים לצי הגרמני

במסגרת העסקה יסופקו שמונה מל"טים מדגם הרמס 900 של אלביט לצי הגרמני ● בחברה הגרמנית מעריכים כי הפרויקט המשותף יושק בסלון האווירי בברלין ביוני

רוברט אנטוקול ותומר וינגרטן / צילום: אוהד רומנו, יח''צ

כמה עולה האבטחה למנכ"לים ישראלים בארה"ב?

חברת הסייבר סנטינל וואן מימנה אשתקד שירותי אבטחה למנכ"ל תומר וינגרטן ומשפחתו בכ־225 אלף דולר, גם בשל "הסכסוכים במזרח התיכון" ● בפלייטיקה עמדה עלות אבטחת המנכ"ל על מעל מיליון דולר, כולל החזקת מטוס פרטי ● וכמה משלמות ענקיות וול סטריט

הטירה הצרפתית שזמינה על המדף / צילום: whisperauctions.com

אחד הנכסים היקרים אי פעם: כמה עולה טירה שהייתה פעם בבעלות משפחת רוטשילד?

הטירה, שבעבר הייתה שייכת למשפחת הבנקאים היהודית ובהמשך גם למלך מרוקו, מועמדת למכירה פומבית בסכום שמתחיל ב-454 מיליון דולר ● בטירה הצרפתית, מהמאה ה-12 החולשת על פני 2,500 מ"ר, יש 17 חדרי שינה, דיור נפרד לאנשי צוות, שלוש מעליות ואורוות היכולות להכיל עד 50 סוסים

ערן ברוך / צילום: תמונה פרטית

המיזם שקורא לבני 50 ומעלה להתנדב לשנת שירות ביישובי העוטף

המהלך של איש החינוך ומנכ"ל בינה לשעבר, ערן ברוך, מחליף בין צעירים בני 18־19 לבעלי מקצועות עם ניסיון שיוכלו לסייע בשיקום העוטף ● עד כה נרשמו כ־500 מתנדבים ● ישראל מתגייסת

ריצ'רד פרנסיס, נשיא ומנכ''ל טבע / צילום: אלעד מלכה

טבע עקפה את התחזיות וצמצמה את ההפסד הנקי; המניה קופצת במסחר בת"א

הכנסות טבע עקפו את התחזיות המוקדמות, וההפסד הנקי הצטמצם בהשוואה לרבעון המקביל ● לצד זאת החברה אשררה את התחזית השנתית שמסרה ברבעון הקודם ● הודיעה במקביל על תוצאות חיוביות בניסוי שלב 3 בתרופה מקורית לטיפול בסכיזופרניה

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

הבורסה ננעלה בעליות; מדד הבנקים ירד ב-1.2%, טבע זינקה ב-13%

מדד ת"א 35 עלה ב-0.6% ● השקל מתחזק מול המטבעות הזרים על רקע המגעים בעסקת החטופים ● אנבידיה נסחרה בירידות, לאחר שהמיליארדר סטנלט דרוקנמילר חתך את השקעתו במניה ● אפל השיקה דגמי טאבלט חדשים ● בבלקרוק ממליצים להישאר בשוק המניות במאי

מפגינים פרו-פלסטינים באוניברסיטת ''סיינס פו'' בצרפת מסמנים מתוך בניין של המוסד עליו השתלטו / צילום: ap, Jeffrey Schaeffer

העימותים עם מתנגדי ישראל בקמפוסים התפשטו לאירופה

בצרפת, בבריטניה, בברלין, בקופנהגן, באמסטרדם ועוד - מפגינים אנטי-ישראלים ופרו-פלסטינים מתעמתים עם המשטרה, עורכים תהלוכות ומקימים מאהלים מבוצרים ● מנכ"לית ICE, ארגון הקהילות הישראליות באירופה: "האוניברסיטאות לא יכולות להמשיך ולשבת על הגדר, ומדינת ישראל חייבת לפעול כבר היום ובאופן ממושך בקמפוסים"

אנדראה אורקל, מנכל בנק יוניקרדיט האיטלקי / צילום: Reuters, Massimo Di Vita

במשך שנים משקיעים נכוו ממניות הבנקים האירופיים. עכשיו הן ממש לוהטות

לאחר שנים של שפל, הבנקים באירופה מתחילים להציג ביצועים משופרים, הודות לניקוי מאזנים וצמצום עלויות, לצד רווח מוגדל ממתן הלוואות ● מניות הענף דוגמת UniCredit מזנקות גם בציפייה לחלוקות דיבידנדים בעד כ-130 מיליארד דולר, ועוקפות את מקבילותיהן מארה"ב

אסתר חיות, לשעבר נשיאת בית המשפט העליון / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

התפקיד החדש של נשיאת העליון לשעבר אסתר חיות

מפעל הפיס הכריז על מינויה של נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת אסתר חיות, ליו"ר ועדת פרס ספיר לספרות ● חיות תחליף בוועדה את העיתונאי אורן נהרי

מטוס של יונייטד איירליינס / צילום: Shutterstock

פעם נוספת: יונייטד איירליינס מבטלת את הטיסות עד יוני

חברת התעופה האמריקאית חזרה לפעילות בישראל במרץ האחרון והפעילה טיסה יומית לניו יורק ● בסמוך למתקפה האיראנית היא השהתה את הפעילות בארץ עד תחילת מאי, ולאחר מכן האריכה את תוקף ההשהיה למספר ימים נוספים ● כעת עולה מלוח הטיסות של יונייטד איירליינס כי היא מבטלת את הטיסות עד תחילת יוני

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

פרשת חברת הגמל סלייס מזכירה שיש תובענות ייצוגיות חשובות

המקרה של סלייס מלמד באופן מובהק שגם באסדרה עתידית, מאוד לא כדאי לשפוך את התינוק עם המים ● תובענות ייצוגיות הן כלי של אכיפה פרטית, שבמסגרתו אזרחים יכולים לפעול במקומות שיש בהם ריק, או כאשר הרגולטור זקוק לדחיפה על-מנת לפעול