גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ספירת צעדים היא רק קצה הקרחון: חזון מערכת הבריאות במובייל על פי סמסונג

יונתן מצ'אדו, משקיע בכיר בסמסונג נקסט, זרוע ההשקעות של סמסונג, מסביר מדוע דווקא למדינות פחות עשירות יש פוטנציאל לבנות מערכות בריאות טובות יותר מאשר במערב, ומסמן את שינוי המיקוד מבית החולים לטלפון הנייד

ספירת צעדים היא רק קצה הקרחון / צילום: Shutterstock, WAYHOME studio
ספירת צעדים היא רק קצה הקרחון / צילום: Shutterstock, WAYHOME studio

כמה אפליקציות בריאות יש לכם בטלפון החכם? או שאתם בכלל מעדיפים שהשעון החכם ישמור עליכם? וכמה תועלת נותנות לכם האפליקציות הללו? מספיק כדי שתאמינו שהטלפון הזה עומד לשאוב אליו את רוב תעשיית הבריאות?

יונתן מצ'אדו, היום משקיע בכיר בסמסונג נקסט ובעבר מקרן JVP, מאמין בהחלט בחזון הזה. "ברור שהטלפון החכם ינהל את הבריאות שלנו", הוא אומר. "ברור שכל התעשייה הענקית הזאת, שכוללת בתי חולים וקופות חולים וקליניקות ורשתות פארם, מתכנסת יותר ויותר למכשיר המובייל, ותוך כדי כך, החוויה של צריכת בריאות הולכת ומשתנה".

יונתן מצ'אדו / צילום: אריאל עפרון

"מאבקים כמו במשחקי הכס"

מצ'אדו ממשיל את התהליך שמתרחש היום בתעשיית הבריאות לעלילת "משחקי הכס". "יש את עולם הבריאות המסורתי, שבו שלטו מלכים ומלכות לאורך המון שנים, ועכשיו עולם הבריאות יוצא מבית החולים ומגיע לטריטוריה של מלכים אחרים, שליטי ממלכת מוצרי הצריכה, ויש מלחמות שליטה".

אז אתה מוכן לקרב אימתני מול תעשיית הבריאות?
"יהיה קרב, אבל הצמיחה העיקרית שלנו לא תגיע מכך שנריב על נתח שוק בתחום הבריאות מול אפל במדינות העשירות ביותר, אלא מכך שנוכל לספק במדינות פחות עשירות, שירותי בריאות שכרגע לא ניתנים לאנשים שמחזיקים היום ביד טלפונים לא חכמים. היום דווקא במדינות עשירות כמו ארה"ב שופכים המון כסף על בריאות, וזה לא מוביל לנגישות רבה יותר לשירותים רפואיים. אנחנו רוצים לבנות את מערכת הבריאות מחדש, במקומות שבהם היא כרגע פתוחה לשינוי, אבל לבנות אותה טוב יותר".

קהלים חדשים לשירותי הבריאות ניתן למצוא לא רק במדינות חסרות תשתיות, אומר מצ'אדו. "עולם הבריאות נבנה עבור 'האדם הגנרי', שהוא תמיד גבר. עכשיו נוצרו הזדמנויות ערכיות וגם עסקיות לקהלים נוספים. מי אם לא חברות המובייל והמידע יודעות לעשות פרסונליזציה".

לא פתרת את הבעיה, לא קיבלת כסף

סמסונג נקסט, זרוע ההשקעות של סמסונג, אחראית לשיתופי פעולה, רכישות והשקעות בדגש על בינה מלאכותית. לצד בריאות, היא סימנה את הפינטק והבלוקצ'יין, טכנולוגיות המדיה ותשתיות הטכנולוגיה כתחומים הבאים להשקעה. "אנחנו משקיעים בחברות הכי טובות בעולם", אומר מצ'אדו, "ואני שמח שחלק מההשקעות האלה הן בישראל, אבל הזיקה הישראלית היא לא הסיבה שהשקענו באף אחת מהן".

בין החברות שבהן השקיעה הקרן בתחום הבריאות בישראל, נמצאות Day Two, חברת התזונה מבוססת חיידקי המעי המבוססת על מחקרים ממכון ויצמן, ו-Healthy.io, חברה המאפשרת ביצוע בדיקות מרחוק באמצעות הטלפון הסלולרי, בעזרת יכולות עיבוד תמונה מתקדמות. יתר החברות של הקרן בתחום הבריאות הן בעיקר מצפון אמריקה, וכן אחת בריטית ואחת מהודו.

אפליקציית דיאטה של DayTwo / צילום: יח

מה מאפשר את השינוי שאתה מדבר עליו, דווקא עכשיו?
"עד היום, בית החולים או הרופא שנותן את שירותי הבריאות רצו רק להביא את המטופל למיטה בבית החולים, שם היו עושים את הכסף. היום רוצים רק לשחרר את החולים מהר. העתיד המאוד קרוב הוא כזה שאם לא פתרת למטופל את הבעיה, לא קיבלת כסף. עליך באמת להראות את השיפור. מתוך זה, ברור שהרפואה צריכה להיות באמת אפקטיבית. וברור היום יותר מתמיד, שרפואה מותאמת אישית היא אפקטיבית יותר. וברור שרפואה מונעת היא אפקטיבית יותר, ולכן צריך להגיע למטופל לפני שהוא חולה. ואיך מגיעים אליו? דרכנו. אנחנו נמצאים בכיס שלו, איתו כל היום".

הדבר הבא למובייל: עיבוד תמונה

יש לי אפליקציה שמשמשת בעיקר למדידת צעדים. גם שעוני הספורט היום בעיקר מודדים צעדים. זה באמת כל כך משמעותי למדוד צעדים? מה יהיה הדבר הבא בתחום הבריאות במובייל?
"הרבה פעמים שואלים אותי אם שעון ספורט הוא כלי חשוב בניהול הבריאות או רק גימיק. צעדים יכולים להיות מדד מאוד משמעותי לבריאות. למשל, כאשר מצליחים למפות את דפוס ההליכה של אדם עם פרקינסון, או אפילו סוכרת, אנחנו יכולים לראות אם פתאום יש שינוי מהדפוס הבסיסי, שיכול להעיד על הידרדרות, אבל גם על שיפור בבריאות שלו.

"הכלים הבאים בתור הם למשל כלים של אבחון לפי קול. הם פועלים על פי אותו עיקרון של איסוף מידע רב באופן רציף בלי להפריע בשום צורה למשתמש, ואז איתור חריגות ממדדי השגרה. התחום הבא הוא כנראה עיבוד תמונה".

לאחרונה השיקה גוגל חיפוש תמונה הפוך למחלות עור: צלם את פריחתך, וקבל הצעת אבחון. אתם רואים את עצמכם כמתחרים של חברת מידע כמו גוגל בזירת הבריאות?
"ככל הנראה, בתחומים מסוימים נתחרה בהם, ובתחומים אחרים נשלים אותם. היתרון של חברה כמו סמסונג על פני חברות המידע הוא שאנחנו לא נתפסים ככאלה שמוכרים מידע. אחרי שפרקת מידע אצלנו, לא תקבלי אותו בחזרה כפרסומת.

"בעבר, מידע רפואי נוצר רק במוסד רפואי. היום יש לנו יכולת לאסוף מידע משמעותי, מידע רציף. המודל שלנו הוא להחזיר את המידע למטופל, שהוא יהיה הבעלים שלו. אנחנו לא רוצים למכור את המידע הלאה. המטרה היא שאתם תחליטו עם מי אתם חולקים את המידע. בהחלט ייתכן שאנחנו נעשה, למשל, שיתוף פעולה עם חברת תרופות שזקוקה למידע, אבל זה יהיה בצורה גלויה. אנחנו נשאל את המשתמש אם הוא רוצה לחלוק את המידע עם חברת התרופות, בתמורה לקבלת מידע בחזרה, או בתמורה לתמריץ כלשהו. בסופו של דבר, אפשר לטעון במקרים רבים שזהו שילוב אינטרסים - כדאי למשתמש שהמידע שלו יהיה זמין לגורמים שונים, שיכולים להשתמש במידע הזה כדי לעזור לו.

"יש צוות בסמסונג שמתמחה בפתרונות לניסויים קליניים באמצעות השעונים החכמים, והם מגיעים לביצועים די משוגעים. הם מזהים באמצעות השעון, למשל, פרפורי לב ברמת דיוק שלא מביישת את המכשירים הכי מתוחכמים. כבר יש לנו אישור FDA למדידת לחץ דם באמצעות השעון, ועכשיו אני מחפש את החברות שיכולות להשתמש במידע הזה ו'לחתן' את התוכנות שלהן לתוך השעון".

ואם כבר במשחקי הכס עסקינן, אפשר לקרוא לזה חתונת הדמים.

לצד הערך האישי, יש גם ערך ציבורי לתהליך הזה, אומר מצ'אדו. "הגישה הזו תוביל להתייעלות של מערכת הבריאות, אם דרך זיהוי טוב יותר של מי שעלול להיות בסיכון ואם על ידי זה שכן, אני מגיע לשווק את המוצרים הנכונים לאנשים הנכונים. למשל, חברת Healthy.io בודקת בעזרת הטלפון הסלולרי את יחס החלבון בשתן שמעיד על כליה שמתחילה להיכשל (אל דאגה, אין צורך לקרב בין השתן לטלפון. הבדיקה נעשית באמצעות נייר מיוחד שמשנה את צבעו, והטלפון משמש לעיבוד הגוונים שנוצרו ולהפקת האבחנה - ג"ו). היום, עד שאנשים מגלים שיש להם כשל כלייתי, הם לרוב איבדו כמחצית מתפקוד שתי הכליות. כאשר מגלים את הבעיה מוקדם יותר, הטיפול הוא יחסית קל. החיסכון יכול להיות דרמטי. Healthy.io אכן הראו שהם מנגישים את הבדיקה לאנשים שבדרך כלל לא נבדקים".

תמרור אזהרה לישראלים

מצ'אדו מדגיש שהמנצחים בתחום ייתנו למשתמשים לא רק את הטכנולוגיה שיכולה לעזור להם לבצע בדיקה בנוחות רבה יותר, הם יתפרו להם פתרון מההתחלה ועד הסוף, שבו הם כמעט לא צריכים לחשוב או להתאמץ ולא יכולים לטעות - כל מה שהתרגלנו אליו מתפעול המכשיר הסלולרי שלנו. אבל דווקא הגישה הזאת עלולה להיות עקב אכילס של חלק מהחברות הישראליות.

"לישראלים יש נטייה לעשות גלוריפיקציה של הטכנולוגיה. זה טוב בתחומים מסוימים, אבל בבריאות הכי חשובה האינטגרציה. המטופל בתחום הסוכרת הוא לא האינטגרטור של אפליקציה אחת לתרופה, אחת לתזונה, אחת לצעדים ואחת לקשר עם הרופא. חייבים פתרון מלא. אנחנו אדם אחד. ניסיון לנהל חלק מאיתנו בלי להביא בחשבון את החלקים האחרים - זו אחת הבעיות של הרפואה הישנה". ואכן, מתחילות להתפתח חברות שמעניקות את הפתרון המלא, וחדשנות תתפתח רק על גבי הפלטפורמות שלהן. "החברה שתיתן את הפתרון המלא תהיה שווה 10 מיליארד דולר", אומר מצ'אדו.

מה שלא יעשה השעון יעשו האוזניות

סוכרת היא אחד התחומים שבהם הצורך בפתרונות לניהול המחלה והתראה על הידרדרות הוא הברור ביותר. תחום מעניין נוסף, אומר מצ'אדו, הוא בריאות הנפש. "חוסר שינה וחרדה הם תחומים שאי אפשר לאבחן בבדיקת דם, ודווקא שעון חכם עשוי להביא ערך. לא רק שהוא יזהה התקף חרדה בהתהוות ויזכיר למשתמש לנשום או לקחת תרופה, הוא גם יכול למפות את התועלת ארוכת הטווח של תרופות ותרגול נשימתי, ואז אפשר לקבל שיפוי עבורם.

"השעון אפילו יכול לזהות שאדם מעשן סיגריה, לפי תנועות היד וקצב הלב. הפתרון הטוב היום לגמילה מעישון הוא אימון אישי, והשעון יכול לשלוח הודעה למאמן להתקשר אליך, לשאול מה היה הטריגר לסיגריה". ואת מה שלא יוכל לעשות השעון, אולי בעתיד יעשו גם האוזניות".

אילו השקעות נוספות אתה מחפש?
"מאוד אשמח להשקיע בתחום הפמטק. אני רוצה למצוא שותפה מובילה שתדע לקחת את החומרה שלנו ולבנות מתוכה פתרונות שמותאמים לבריאות האישה, בינתיים בגיל הפוריות אך בהמשך - לאו דווקא".

תעודת זהות

תחום עיסוק: זרוע ההשקעות של חברת התקשורת סמסונג. מתמחה בבינה מלאכותית, בלוקצ'יין, בריאות ותשתיות תקשורת
היסטוריה: הוקמה ב-2013. על פי אתר Crunchbase, השקיעה ב-129 חברות וביצעה 22 אקזיטים, וגם רכישה מלאה אחת, של אפליקציית הבישול Whisk
נתונים: מנהלת 150 מיליון דולר בשתי קרנות, ומעסיקה 38 עובדים

עוד כתבות

איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו? / עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

לאמיצים בלבד: איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו

המתיחות בין איראן לישראל הביאה את מדדי הפחד בארץ ובחו"ל להיסחר סביב שיא של חמישה חודשים ● ממה מורכבים מדד הפחד הישראלי והאמריקאי? איך משקיעים בהם? ואיזה פרדוקס גלום בתוכם? ● גלובס עושה סדר

יו''ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון / צילום: ap, J. Scott Applewhite

4 מיליארד דולר לכיפת ברזל: חבילת הסיוע האמריקאית בדרך להצבעה

בוושינגטון, סוגיית חבילת הסיוע לישראל, אוקראינה וטייוואן עשויה להתקדם כבר בימים הקרובים ● יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון בשיתוף רפובליקנים נוספים הציגו אמש חבילת סיוע הכוללת 26.4 מיליארד דולר לישראל ● דיווח: ארה"ב הסכימה לתמרון ישראלי ברפיח, בתמורה לתגובה לא נרחבת נגד איראן

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר, ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

ירידות בוול סטריט; טסלה יורדת ב-3%, סולאראדג' בשפל של 5 שנים

נאסד"ק יורד ב-0.3% ● מחיר הקקאו מזנק ב-10% לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה מזנקת ב-22% ● ליתיום אמריקס צוללת ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס תפרסם הלילה את תוצאותיה הרבעוניות, מה מצפים האנליסטים?

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

בנק ישראל מכר 8 מיליארד דולר, אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר מזנק לשיא של חמישה חודשים. אלה הסיבות

המתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן לצד התחזקות הדולר בעולם הובילה לתיסוף חד מול השקל ● שער הדולר-שקל נסחר ברמה של כ-3.8 שקלים, שיא של חמישה חודשים

מטוס אל על / צילום: דני שדה

פעם בחצי שנה זה קורה: איך יראה היום שאחרי עדכון מדדי הבורסה?

השבוע תפרסם הבורסה את עדכוני המדדים שלה ולפי הערכות יצטרפו למדד 125 היוקרתי אל על ואלקטריון ● בפעם הקודמת ששתיהן נכנסו למדד אחרי זינוק חד במניות שלהן, הן צנחו בחדות ● "כך זה עובד בכל העולם", מסבירים בבורסה. אבל ספק אם ההיסטוריה תחזור על עצמה

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

שלומית וייס / צילום: שלמה שהם

"חייבים להיות מהירים וגמישים יותר": העזיבה של הבכירה הישראלית והשינוי הארגוני באינטל

לפי מכתב שנשלח לעובדי החברה אמש נראה כי באינטל החליטו לאחד פעילויות בתחום הפיתוח ולהעביר את המשקל לפיתוח בתחום השרתים ובינה מלאכותית ● צעד זה הוביל בסופו של דבר להחלטתה של הישראלית הבכירה בחברה, שלומית וייס, לפרוש ממנה ● "עלינו להגביר את המהירות והגמישות בביצועים שלנו", נכתב במכתב

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

טיל בליסטי שנורה מאיראן בשבת ונפל בים המלח / צילום: N12

הממשלה נדרשת להחלטה לא פופולרית - הבלגה היא הדבר הנכון

ארה"ב שבה ומדגישה שהיא לא תהיה שותפה למהלך התקפי ישראלי נגד איראן, הגם שלישראל שמורה הזכות לפעול, ושארה"ב אף שתמשיך לסייע לה בהגנה ● אפשר לפעול. השאלה היא אם זה הדבר הנכון לעשות ● מבקרים יגידו שההמלצה להבליג היא חזרה על הטעויות שהובילו ל-7 באוקטובר, ולא כך ● הנסיבות השתנו מאז לטובה ולרעה ● דעה

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע

עלות היירוט של ישראל של כמחצית מהמטח האיראני בסוף השבוע נאמדת ב-2.1 מיליארד שקל / צילום: Reuters, IMAGO/Bashar Taleb\ apaimages

הטקטיקה של רוסיה נגד אוקראינה ובעיית המיירטים שיכולה להגיע גם לישראל

המתקפה של איראן על ישראל מצביעה על הביקוש הגובר למיירטים ואת ההמתנה הארוכה עד להשגתם ● "אין ספק שהעומס על מלאי התחמושת עומד להיות בעיה, עבור כולם", אומר טום קראקו, מנהל צוות חשיבה אמריקאי בפרויקט הגנה מפני טילים במרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש