גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

האם הגל הרביעי של הקורונה בדרך? כל מה שצריך לדעת

מסוף השבוע שעבר, חגיגות החזרה לשגרה הופרעו על ידי שלוש התפרצויות קורונה ● האם ההתפרצויות המוגבלות הללו עלולות להפוך לאירוע שיסיג את הישגי קמפיין החיסונים הישראלי לאחור? ● גלובס עושה סדר

כיתה בישראל. הואריאנט ההודי מתפשט בעיקר בקרב קהלים צעירים / צילום: Reuters, Ronen Zvulun
כיתה בישראל. הואריאנט ההודי מתפשט בעיקר בקרב קהלים צעירים / צילום: Reuters, Ronen Zvulun

בשבוע שעבר בוטל החוק על עטיית מסכות במקומות סגורים, ומי שהמשיך להשתמש במסכה היה יכול להנות מחיוכים מלגלגים של העוברים ושבים ולחישות "זה נגמר, אחי". מספר המאומתים לקורונה הגיע עד כדי ארבעה או חמישה ביום, ובמשרד הבריאות החליטו לבטל את מתחמי הבדיקות, שנותרו כמעט מיותמים מתחילת יוני, אז בוטלו הגבלות התו הירוק והסגול. מומחי הקורונה מיהרו להכריז על ישראל כנס רפואי: אפס מגבלות, אפס מתים מקורונה, ואולי בכלל הגענו לחיסוניות עדר.

וישראל באמת נקייה יחסית מקורונה, עדיין - אבל מסוף השבוע שעבר, חגיגות החזרה לשגרה הופרעו על ידי שלוש התפרצויות קורונה. אי אפשר לומר שזה היה בלתי צפוי. ברוב מדינות העולם הקורונה עדיין משתוללת. ראינו את העלייה במספרים בבריטניה שכביכול ניצחה את הקורונה במקביל אלינו, ובמקביל הבנו שהנכנסים מחו"ל יכולים להצית שרשראות הדבקה חדשות במקום אלה שכבר כיבינו כאן בתוך המדינה. אבל עכשיו השאלה - האם ההתפרצויות המוגבלות הללו עלולות להפוך לאירוע שיסיג את הישגי קמפיין החיסונים הישראלי לאחור? גלובס עושה סדר.

איך התרחשו ההתפרצויות החדשות?

ההתפרצויות בבנימינה ובמודיעין החלו כנראה בחוזרים מחו"ל שלא היו מחוסנים, לא נמצאו חיוביים בבדיקות בכניסה לארץ (ייתכן שנדבקו בשדה התעופה או במטוס), ואולי לא הקפידו באופן מלא על הבידוד מבני ביתם. אלה נשאו את הווירוס לתוך המסגרות החינוכיות, שם שיעורי ההתחסנות מזעריים, והתוצאה הייתה התפרצות. במקרה של ההתפרצות בבנימינה, כבר ידוע שמדובר בקורונה מווריאנט דלתא (הווריאנט ההודי), שהוא מדבק פי 1.5 יותר מהווריאנט הבריטי, אותו כבר הצלחנו לדכא בשילוב של חיסונים ומעט מגבלות.

בבנימינה, 80 איש בבית ספר אחד נמצאו חיוביים, ומשרד הבריאות מסר כי ישנה כבר עדות לתחלואה גם בישובים הסמוכים. נראה שלא נדבקו 80 בני נוער ביום אחד או יומיים, אלא שההתפרצות הזו רחשה על אש קטנה בבית הספר במשך זמן מה, עד שאחד הילדים או אנשי הצוות הציגו תסמינים שהצדיקו בדיקה. אז נערכו בדיקות סקר לתלמידי בית החולים והומלץ גם לתושבי האזור להיבדק, והסתבר כי התחלואה כבר התפשטה. הסרת המסכות במקומות סגורים כולל בתי הספר, ייתכן והקלה על ההתפשטות.

איך זה שמחוסנים חולים גם כן? האם זה אומר שהחיסון דועך?

בבנימינה, וגם ב'בית של תמר' בנתניה, תועדו מספר מקרים של אנשי צוות מחוסנים שנדבקו בקורונה למרות החיסון. הניסוי הקליני שערכה פייזר ומחקרי ה'עולם האמיתי' שנערכו בישראל מראים כי החיסון נגד קורונה מגן מפני תחלואה תסמינית ב-95% כאשר מדובר בווריאנט ווהאן המקורי ובווריאנט הבריטי. מחקרים נוספים הראו כי החיסון הזה מגן ב-80% מפני כל נשאות של הווירוס (מחלה תסמינית או לא תסמינית). ישנה גם עדות לכך שהמחוסנים שנדבקים, פחות נוטים להעביר את המחלה הלאה, אם כי לא ידוע עד כמה.

ומה לגבי הווריאנט ההודי? מחקר שנערך בבריטניה הראה כי החיסון של פייזר בשתי מנות, יעיל נגד קורונה תסמינית ב-88%, כלומר מעט פחות מאשר נגד הווריאנטים הקודמים. לא ידוע עד כמה החיסון יעיל נגד תחלואה לא תסמינית וכן נגד העברה הלאה של וריאנט הדלתא, אך סביר להניח כי גם כאן המגמה היא דומה: יעיל, אך קצת פחות.

גורמים במערכת הבריאות חוששים מתרחיש משולב של ירידה בהגנה בגלל וריאנט הדלתא, יחד עם דעיכה בהגנה לאורך זמן. שילוב בין שני המשתנים הללו יכול להוביל לפגיעה בהגנה על מחוסנים, כולל קבוצות הסיכון.

הנתונים אחריהם יש לעקוב בהקשר הזה הם שיעור המחוסנים מכלל החולים ושיעור המחוסנים מכלל החולים קשה. שינוי דרמטי בהם עלול להוביל לכך שיהיה צורך בזריקת דחף (אם ייעודית נגד וריאנטים ואם להגנה מפני דעיכת החיסון). לשמחתנו, בינתיים אין שינוי במדדים הללו.

אבל זו רק תחילת ההתפרצות של הווריאנט. בינתיים הוא מתפשט בעיקר בקהלים הצעירים. בבתי האבות, אשר כבר כמה שבועות עולים בבדיקות הסקר כנקיים לגמרי מקורונה, נרשם אתמול בבדיקת סקר חולה חדש אחד. כעת עוקבים לראות האם תירשם התפרצות גם שם. בבתי האבות נמצאים החולים הכי רגישים, אבל גם הכי מחוסנים. אם הם יעמדו במתקפה של הווריאנט, כנראה שלא יהיה צורך בזריקות דחף בינתיים.

אם יהיה עוד גל לא יהיו בו חולים קשים?

בבריטניה, שם וריאנט דלתא כבר התפשט באוכלוסייה וגרם לעלייה מתמשכת במספר המאומתים, אין עליה זהה במקרי המוות. אם נראה את המגמה הזו ממשיכה, נוכל להניח כי גם אצלנו, אפילו תרחיש קיצון של התפרצות וריאנט הדלתא לא יוביל לחזרתה של הקורונה כפי שהכרנו אותה. היא כנראה לא תסכן עוד את מערכת הבריאות המקומית בקריסה.

בכל זאת, אל מול 150 החולים החדשים בקורונה שאותרו בארבעת הימים האחרונים, כבר נרשמה אתמול עלייה במספר החולים הקשים - 2 חולים קשים ביום לעומת ממוצע של 0-1 בשבועיים האחרונים. כלומר, התחלואה החדשה היא לא על הנייר בלבד, ואינה נטולת השלכות.

האם זה אומר שיחולו הגבלות על מחוסנים?

כרגע נראה שהמחוסנים עדיין מצדיקים את הפטור מבידוד בזכות סיכון נמוך יותר להדבקה, סיכון נמוך יותר לתחלואה קשה וסיכון נמוך יותר להעביר את המחלה הלאה. בכל זאת, משרד הבריאות הורה אתמול, ואחר כך שינה את הוראתו להמלצה, למחוסנים שנחשפו לחולה ללא מסכות ובחלל סגור, להימנע ממפגש עם אנשים עד שיבצעו בדיקות קורונה. אם תהיה התפרצות משמעותית של הווריאנט ההודי בארץ, ונראה יהיה כי מחוסנים מהווים חלק משמעותי בשרשרת ההדבקה, יהיה מקום לבחון שוב את סוגיית הפטור מבידוד למחוסנים.

מה לגבי יתר המגבלות שהוסרו?

פרויקטור הקורונה נחמן אש אמר אתמול כי הורה לפתוח מחדש את מתחמי בדיקות הקורונה, רק כשבועיים אחרי שנסגרו. בתי הספר והמסגרות לנוער הם כרגע וקטור ההדבקה המוביל, וייתכן שנראה בקרוב גרסה כלשהי של "מגן חינוך" (או - "מגן קייטנה"), כלומר בדיקות סקר רחבות היקף בקרב בני נוער בלבד לקטיעת שרשראות הדבקה.

כך, למשל, בקיבוץ אשדות יעקב, שם הסתבר שביקרו בבית הספר ילדים שנדבקו בקורונה מאביהם ששהה בחו"ל, החל מבצע בדיקות סקר מקיף. המטרה היא לקטוע את שרשרת ההדבקה לפני שתהפוך להתפרצות באזור.

בערים בארץ שבהן נרשמו אירועי התפרצויות וגם בכמה ערים סמוכות שבהן עוד לא נרשמה התפרצות של ממש, הורו ראשי הערים לבתי הספר להחזיר את תקנת עטיית המסכות. בינתיים מספר מומחים המליצו לציבור לשוב ולעטות מסיכות בחללים סגורים, בעיקר במקומות הומי אדם, שיש בהם הרבה בני נוער, או אם אתם בקבוצת סיכון (או לא מחוסנים).

פרויקטור הקורונה אמר כי נבחנת האפשרות להשיב חלק מן המגבלות הדיפרנציאליות על בלתי מחוסנים.

מה יקרה בקיץ ובחגי תשרי?

רוב המומחים צופים שהאירוע יסתכם בהתפרצויות נקודתיות, ולא בגל רביעי גדול. בינתיים. מה שיכול לשנות את התמונה הוא מה שפרופ' רן בליצר, מנהל מערך החדשנות של הכללית, מכנה 'עומס וריאנט'. בכל יום מגיעים כ-5-10 חולי קורונה מחו"ל, ועם העלייה בכמות הטיסות, המספר צפוי לעלות. אם יגיעו בבת אחת עוד ועוד מקרים שלא יאותרו בבדיקות ויגיעו לקהילה, הרי שבסופו של דבר ההתפרצויות המקומיות יהפכו לשטף ולגל חדש.

עונת השיא של הקיץ לפנינו, וישראל אמורה להיפתח לא רק למספר רב של מטיילים חוזרים, עם ילדים ובני נוער לא מחוסנים שאמורים להיכנס מיד עם חזרתם לבידוד (אבל לא בטוח שהם באמת מתכוונים לעשות זאת), אלא גם לתיירים, שמן הסתם לא מגיעים לישראל כדי לשבת בבידוד. כרגע מחוסנים אינם מחויבים בבידוד, אלא אם הם מגיעים ממספר מדינות שהוגדרו כמסוכנות במיוחד מבחינת וריאנט הדלתא. אולם, הווריאנט הולך ומתפשט בעולם ונראה כי עם הזמן יהיה קשה לעצור אותו כך.

חגי תשרי גם הם תקופה מאוד עמוסה מבחינת תיירות החוץ וגם מבחינת תיירות הפנים, ורוב המומחים עמם דיברנו, מציינים את תחילת שנת הלימודים הבאה כמועד שהם חוששים ממנו.

האם יש שינוי בהמלצה לגבי חיסון ילדים?

על רקע ההתפרצויות והחשש מגל רביעי בחסות וריאנט הדלתא, שינה משרד הבריאות את המלצתו מ'אפשר להתחסן' ל'מומלץ להתחסן'. ה-CDC, המרכז לשליטה במחלות בארה"ב, עדיין בוחן את הקשר בין דלקת שריר הלב לבין החיסון, וכרגע נראה כי מדובר בתופעת לוואי אמיתית, אך נדירה ולרוב לא מסוכנת.

כרגע ייתכן שהמחלה הפכה שוב להיות מסוכנת יותר מהחיסון עבור בני נוער, בעיקר אם בכוונתם לנסוע לחו"ל, או שהוריהם מרבים לנסוע לחו"ל, או שהם צפויים להיפגש במהלך הקיץ עם מגוון רחב של בני נוער אחרים. תופעת דלקת שריר הלב עלולה להיות מסוכנת יותר עבור בנים מאשר בנות, ולכן ייתכן שתתקבל בסופו של דבר המלצה שונה עבור כל מין.

ניתן יהיה לאמוד את הסיכון טוב יותר, לאחר שנראה אם ההתפרצויות החדשות נבלמות, או ממשיכות להתפשט, וכמה התפרצויות חדשות ממשיכות לצוץ בעקבות יבוא נוסף של הווריאנט.

אז מתי נוכל לומר שהסיפור הזה נגמר סופית?

מספר מדינות בעולם, ובעיקר ארה"ב, התחילו להתקרב למיצוי פוטנציאל החיסון שלהן, והחלו להביט החוצה. אחרי תקופה של לאומנות חיסונית, הן החלו להבין שהטיפול בקורונה אכן חייב להיעשות ברמה הגלובאלית.

שיעור ההתחסנות הממוצע במדינות העולם הוא כרגע כ-10%, כאשר כ-21.6% מתושבי העולם קיבלו מנה אחת של חיסון לפחות. החל מסוף אפריל הקורונה נמצאת בדעיכה בעולם, למרות וריאנט הדלתא והשמות שהוא עושה בהודו. 928 אלף מקרים חדשים בשיא, ירדו לכ-360 אלף בימים האחרונים.

2.6 מיליארד מנות חיסון ניתנו עד היום, והן ממשיכות להינתן בקצב של 36.1 מיליון חיסונים ביום. אם הקצב ימשיך כך, אפשר יהיה לחסן את כל העולם בשתי מנות בתוך כשנה וחצי. הקצב מוכתב גם על ידי קצב יצור החיסונים על ידי היצרניות השונות, אולם עם הזמן אמורות להצטרף יצרניות חדשות.

אבל יש כמה בעיות עם התרחיש של חיסון כל העולם בתוך שנה וחצי. שאלה אחת היא האם מדינות העולם השלישי יצליחו לשלם עבור החיסונים, והאם הן תעמודנה בלוגיסטיקה הדרושה כדי להפיץ אותם במהירות. בעולם השלישי רק 0.8% מהאנשים קיבלו עד היום לפחות מנה אחת של חיסון נגד קורונה. מדינות עשירות יותר נערכות בימים אלה לממן את החיסוניות למדינות העניות, מתוך הבנה שזו הדרך היחידה להגן גם על עצמן באופן מלא מחזרתה של המחלה.

אולם, עד כמה שגישה זו היא הגיונית וכלכלית על הנייר, עד היום הייתה לה הצלחה מוגבלת בלבד לגבי מחלות קודמות, ורבות מהן הושארו לרחוש במדינות עולם שלישי, מסיבות פוליטיות וכלכליות שונות. ארגון GAVI שניסה לדאוג לאספקת חיסונים למדינות עולם שלישי בתמיכה של מדינות עשירות, הצליח לספק עד כה רק 72 מיליון מנות למדינות אלה, לעומת 172 מיליון שהיה אמור לספק עד היום, וזאת בשל השתתפות חסר של מדינות עשירות במימון המיזם, וקושי להתחרות עם המדינות המבוססות ברכש החיסונים שנמצאים במחסור.

עוד כתבות

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"שחקנית מרכזית במזרח התיכון": למה הבכירים הישראליים מתייצבים לתדרך את התקשורת בארצות הברית?

משעות הבוקר המוקדמות, גורמים ישראליים בכירים מתייצבים בתקשורת האמריקאית כדי לתדרך על התקיפה באיראן ● כך בוחרים את גופי התקשורת מולם הם עובדים בארה"ב ומה הם מנסים להשיג?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן / צילום: ap, Jacquelyn Martin

דיווח: ביידן שוקל לספק לישראל נשק ביותר ממיליארד דולר

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ממשל ביידן שוקל לספק פגזי טנקים, מרגמות וכלי רכב צבאיים ● מדובר באחד ממשלוחי הנשק הגדולים מאז 7 באוקטובר

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

מטה s&p בניו יורק / צילום: valeriy eydlin

חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל: "המלחמה תימשך כל 2024"

בהודעה שלא מן המניין, הורידה החברה את הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● התחזית להמשך נותרה "שלילית", כך שבחברה מאותתים שבעתיד הדירוג עשוי להיפגע שוב ● "רואים עלייה נוספת בסיכונים הגיאו-פוליטיים"

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

רחפן של Spear UAV / צילום: Spear UAV

"בעל 4 להבים מתוצרת ישראל": הרחפן שיכול לתקוף גם באספהאן

אחת מהאפשרויות שעלו היום, היא שישראל תקפה באיראן באמצעות חימוש משוטט של הסטארט-אפ התל אביבי "ספיר" (Spear UAV) - נשק בו היא משתמשת בזירות השונות של מלחמת "חרבות ברזל" ● כך משמש החימוש בעל יכולות AI את ישראל במלחמה

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

סלט קרעי לחם ב''נעה אפייה מקומית'' / צילום: חיים יוסף

רגע לפני שנפרדים מהחמץ: מסעדה מעולה בהרי ירושלים שמנסה לחבר את כל המנות ללחם

"נעה אפייה מקומית" של אלדד שמואלי רק התחילה לרוץ והשף גויס למילואים ● עכשיו היא מתרוממת, והקו המנחה: מנות שהולכות טוב עם לחם, והלחם מצוין

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים

עגלת קפה הקבינה בכפר הס / צילום: שני בריל

ארבע הצעות לטיולי יום שרק המקומיים מכירים - ומשהו טעים ליד: מדור מיוחד לפסח

תצפית מרהיבה אל המדבר בשקיעה, פארק שמרגיש כמו ההיי ליין בניו יורק, האחות הקטנה של מקדש הבשרים משוק הכרמל וקרם לימון ומסקרפונה לקינוח ● יצאנו לארבעה מקומות שונים בארץ כדי לשמוע מהתושבים מהי פינת החמד שרק הם מכירים ומה יש לאכול שם, שגם כשר לפסח

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה