גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

כתב חידה או ניווט אתגרי: הצעות לטיולים שמשלבים משחק

לילדים אין כוח ללכת? הציעו להם חדר בריחה במצודה עתיקה, משימות בדרך לאוצר או ניווט עם כתב חידה ● טיולי משחק בכל הארץ

הנווטים. טיולים בכל הארץ / צילום: ירון אי"ש טיולים
הנווטים. טיולים בכל הארץ / צילום: ירון אי"ש טיולים

מאז פרצו לחיינו משחקי הבריחה, והוסיפו טעם ואתגר, הם שודרגו ויצאו אל המרחב הפתוח והעצימו משחקים מן העבר בסגנון "חפש את המטמון" ומשחקי ניווט דומים. התוצאה היא שיש היום היצע מעניין וכיפי, שלוקח משחק ויוצר ממנו טיול או הופך טיול למשחק. קבלו חמש הצעות למשחקים כאלה ברחבי הארץ.

הנווטים, כל הארץ

משחק הניווטים שהגה ירון ניטקה נקש, הוא פרויקט שאפתני ויוצא דופן של איש אחד, שמבקש לחבר את המטיילים לשבילי הארץ ואתריה בדרך של משחק, הרפתקה וחוויה מהנה. המשחק מתאים למשפחות (מגיל שלוש) ואף לחברות וקבוצות מאורגנות, ומבוסס על מיפוי מפורט לכשישה מרחבים בארץ (כשהשאיפה למפות את כולה) שבהם מסתתרות נקודות עניין הקשורות לטבע, היסטוריה, מורשת, נוף ועוד.

התוצאה היא שהארץ הופכת בהדרגה למגרש משחקים ענק מעשיר וכיפי. את המשחק (כולל האזור) צריך להזמין מראש ואחר כך לבחור זמן ולצאת לדרך ברגל, באופניים, בג'יפ או ברכב פרטי - הכל אפשרי.

המשחק מבוסס על עבודת צוות וכולל משימות כמו תכנון מסלול, חיפוש מידע, זיהוי תמונות, שאלון טריוויה, ניווט, חשיבה ואיסוף נקודות, אבל בלי שום צורך בידע קודם. תוך כדי משחק מתוודעים לאזור הנבחר לעומק, לאתרים המעניינים, לסיפורים ולאירועים המלווים אותו, ונהנים מהרפתקה, מחוויה מגבשת וכמובן מהנוף ומהטבע, כמו גם מההיסטוריה, התנ"ך והמורשת. ולא פחות חשוב: בסוף המשחק יש מטמון וכדי להגיע אליו ממלאים את הפתרונות בטבלה שמסייעת לפיצוח הכללי. אם אתם חבורה, תוכלו להפוך אותו בקלות למשחק תחרותי.

מחיר לערכה: 160-240 שקל, ניתן לבחור בין: הרי ירושלים, גליל מערבי, דרום הגולן, צפון הגולן ואצבע הגליל, הנגב המערבי (עוטף עזה) ושפלת יהודה.
לפרטים: www.NaVaT.co.il

הבריחה מהמצודה, אשדוד

על חוף הים באשדוד ניצבת מצודה עתיקה מרהיבה ששומרה בעבודת נמלים והפכה לאטרקציה ולאתר עלייה לרגל. מצודת אשדוד ים היא שריד ארכיאולוגי מהתקופה הביזנטית, עם ממצאים מהתקופה הערבית והצלבנית.

מצודת אשדוד ים / צילום: טל אקוקה

בתוך היופי הזה וכדי להדגיש את סיפורה המרתק, נבנה משחק בריחה, חוויה חינוכית אינטראקטיבית שמעצימה את הביקור במקום ומפיחה חיים באבנים, הרפתקאות וסיפורים. המשתתפים במשחק חוזרים 1,500 שנה לאחור, לתקופה הביזנטית, ומקבלים עליהם תפקיד של מלחים שספינתם טבעה מול אשדוד והם ניצלו בקושי רב. משהגיעו לחוף נלקחו בשבי בידי השומרים של המצודה, ועומדות לרשותם 60 דקות להציל את עצמם מהצרה שאליה נקלעו.

כל המשימות הקלאסיות של חדרי בריחה יצאו אל המרחב הפתוח של המצודה, ויש בהן מגוון מטלות, הפעלות ומשימות כיפיות, שילדים וגם מבוגרים אוהבים. המשחק מתנהל באמצעות טאבלט שבו מותקנת אפליקציה ייעודית והיא זו שמסייעת בהתקדמות המשחק. מי שמעדיף, קיימת גם גרסת אופליין עם מעטפות - לפי נוחותכם. אחרי סרטון הסבר צריך למצוא מאובנים, להצטלם בתלבושת מסורתית, להרכיב קשת ולקלוע למטרה ועוד הנאות קטנות.

המשחק מודרך ומותאם לגילאי חמש ומעלה, כך שמשפחות רבות מוזמנות ליהנות ממנו בימי החופש המתקרבים. המשחק פועל בימים א-ה, בשעות קבועות: 10:00 ו-12:00, ונמשך כשעה.

מחיר: 35 שקל למשתתף, חובה להזמין ולתאם מראש כולל מספר משתתפים (מינימום עשרה משתתפים). https://bit.ly/3xqfMbp הכניסה למצודה ללא תשלום.

אוצר ישראלי, עמק יזרעאל

אי שם במרחבי עמק יזרעאל, ממתין אוצר, והדרך אליו רצופה במשימות ואתגרים, חוויות וניווטים. חברת "פלטינום" שמתמחה בארגון משחקים לחברות גדולות, פיתחה גרסה משפחתית חווייתית, שמאפשרת לכל בני הבית להיות שותפים במאמץ ולהצליח בפיצוח החידה.

אוצרות הטבע. משחק בעמק יזרעאל / צילום: אורי שחף חברת פלטינום

שלא כמו משחקים אחרים, וכיוון שמדובר במשחק עם לא מעט לוגיסטיקה, אפשר להשתתף בו רק במועדים נבחרים ובהרשמה מראש. בנקודת המפגש מקבלים ערכה עם חוברת וצמידים בכמה צבעים, ויוצאים לדרך. המעבר בין התחנות נעשה במכוניות פרטיות, לא בגלל שהמרחקים גדולים כל כך אלא כדי לא לעייף, וגם אין משימות מייגעות, כי המטרה היא להכיר את האזור, ליהנות מהטיול, מהמשחק ומהביחד המשפחתי או החבורתי, וכמובן להצליח לפתור את החידות בצוותא ולהרוויח חוויה מגבשת ואולי גם אוצר.

אורי שחף, מנכ"ל החברה, מספר שמניסיון העבר, המשפחה שהגיעה ראשונה לתחנה האחרונה, היא לא בהכרח זו שגם זוכה באוצר, כי אפילו בסוף יש עוד כמה משימות וכמה אופציות לאוצרות, וגם יותר מאוצר אחד.

את המשחק מלווה חוברת עם סיפור וכתב חידה. המשימה הבסיסית היא לאסוף בתחנות השונות אותיות שמרכיבות משפט בעל משמעות וזה לוקח משהו בין שלוש לארבע שעות. בתום המשחק קיימת אופציה להרחבה לפעילות אתגרית נוספת (סנפלינג, אומגה וכו') - לבחירתכם.

המשחק יתקיים ב-20.7 וב-3.8, ובהתאם לביקוש גם במועדים נוספים.
מחיר:
330 שקלים למשפחה ברכב (בהרשמה מוקדמת עד 1.7 - 290 שקלים).
לפרטים ורישום: www.hiperactivi.co.il/?CategoryID=230&ArticleID=323

Eco drive quest, גני יהושע

כשדוקטור כאוס הבין שמצב הסביבה בכי רע, הוא החליט להטמין פצצה כדי להרוס הכל ולהתחיל מחדש, ורק אנשים שאכפת להם מהטבע יכולים להציל את המצב. עם סיפור המסגרת הזה (אל תתפסו אותי בפרטים הקטנים) יצאנו להציל את פארק גני יהושע בתל אביב מקטסטרופה סביבתית.

טיול בגני יהושע / צילום: אורלי גנוסר

Eco drive quest של חברת טריפי, הוא משחק משפחתי מדליק אבל גם הזדמנות לטיול. מצוידים בדף מידע, מפה וארגז כלים קיבלנו רכב גולף חשמלי ויצאנו למסע רכוב שמשלב מיומנויות ניווט בסיסיות.

עברנו בין שמונה תחנות עם משימות ואתגרי חשיבה מסוגים שונים. בין הגן הטרופי לגן הוורדים, בין האגם לאתר שבע טחנות, ובין גן הסלעים למרחבים המוריקים הנפלאים, נענו בקצב הקלאב קאר וקיבלנו שעתיים לפתור את הפלונטר ולמנוע את הפעלת הפצצה.

יש משהו בהתמודדות עם אתגר מול זמן או חידה, שמעורר מוטיבציה וזה חלק מהכיף שבמשחק לצעירים וגם למבוגרים. אחרי כשעה וחצי התגברנו על המכשולים והחידות. אמנם היו כמה תחנות שסומנו לא ברור במפה, ובאחת פספסנו חלק מהמשימה, אבל אפשר להגיד שכמעט הצלנו את הפארק.

מחיר: 360 שקל לרכב של ארבעה, ו-540 לשישה. לפרטים: https://trippy.org.il/ (תחת גני יהושוע) 1700-700-412

הנדיב על גלגלים, זיכרון יעקב

בחוות הנדיב שברמת הנדיב, בחרו בקונספט של משחק משימות בשלוש אפשרויות - אחת רגלית ושתיים רכובות על אופניים, כולן במרחבי רמת הנדיב היפהפיים. בחרנו במסלול הרכוב, הורדנו את האפליקציה הייעודית "יש לאן", התחמשנו באופניים וקסדות והתחלנו לדווש. השילוב הספורטיבי מוסיף אתגר ועניין למשחק, והיתרון הוא שבחווה אפשר לשכור אופניים לכל גיל, כך שגם ילדים מגיל שש יכולים לרכוב ולקחת חלק פעיל במשחק, ולקטנטנים יש כסאות.

הנדיב על גלגלים - זיכרון יעקב / צילום: אורלי גנוסר

הידע הנדרש, לעומת זאת, בסיסי, אפשר למצוא פתרונות באינטרנט, כך שצריך לעצור לחשוב ולבדוק, ותוך כדי נהנים מהרכיבה אבל גם מהטבע, מעבודת הצוות המשותפת ומהאתגרים שהמסלול מזמן. במסך הסיום הוסיפו גם המלצות להמשך הפעילות באזור - גימיק שימושי.

מחיר: 150 שקל למשחק, 75 שקל לאופנים לשלוש שעות.
www.hanadiv-on-wheeles.co.il

עוד כתבות

רכבים ליצוא בנמל בסין / צילום: Reuters

מהפך: יצוא המכוניות מסין לישראל התרסק ברבעון הראשון

ברבעון הראשון של 2024, יצוא הרכבים החשמליים הסיניים לישראל התכווץ ב-51%, כך לפי נתונים שפרסם המכס בסין. אלו הסיבות לכך ● קבוצת ב.מ.וו חשפה חשמלית חדשה של המותג "מיני", XPENG מתחילה לייצא קרוס־אובר חשמלי חדש ו־DAYUN משיקה סדאן גדולה ומפוארת - וכל אלו יגיעו לישראל עוד השנה ● השבוע בענף הרכב

חזירי בר בחיפה / צילום: Ronen Zvulun

כך מתכנן ראש העיר להתמודד עם התופעה שהכי מטרידה את החיפאים

סוגיית החזירים מעסיקה את תושבי העיר מזה יותר מעשור, ובעוד שראש העיר החדש־ישן אמר שיטפל בה ביד נחושה, דרכי ההתמודדות המתגבשים לא עבדו בעבר ● פרופ' אורי שייניס, מומחה לחקר מינים פולשים, מסביר: "לנסות להתמודד עם החזירים ללא מחקר, זה כמו לנסות להתמודד עם הקורונה ללא מחקר"

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכרה דירה לפינוי בינוי ברמת גן?

דירה בת שישה חדרים בבניין ישן משנות ה־60, המתפרשת על פני שטח של 158 מ"ר ובעלת שני מפלסים, נמכרה תמורת 2.9 מיליון שקל ● המתווך בעסקה: "לנכס יש פוטנציאל השבחה גדול"

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

שכונת גליל ים, הרצליה / צילום: המרכז למיפוי ישראל

הנוף לים בנתניה, המיקום המנצח בתל אביב: השכונות שעברו מהפכה

צילומי אוויר מראים את השינוי הגדול שהתרחש ב־20 השנים האחרונות באזורים מרכזיים ברחבי הארץ: את השדות החליפו בנייני מגורים, כבישים ופארקים ● איך אפשר היה לתכנן את השכונות החדשות טוב יותר ● צילומי אוויר: המרכז למיפוי ישראל ● פרויקט מיוחד

ארנונה / צילום: Shutterstock, Andrey_Popov

המועצה השתחררה מהסכמה על הנחה בארנונה על אף שהנסיבות לא השתנו

העליון קבע כי המועצה האזורית עמק הירדן תוכל להשתחרר מהסכם על חיוב ארנונה מופחת, על אף שלא השתנו הנסיבות ● האם יש בכך לכדי שינוי עמדת העליון בנושא?

תוכנית דירה. האם ניתן לקיים הליך תכנוני ללא הסכמה קניינית? / צילום: Shutterstock

האם ניתן לקיים הליך תכנוני ללא הסכמה קניינית?

תושבים בתל אביב שביקשו להוסיף ממ"ד לדירתם נתקלו בהתנגדות של השכנים, שטענו כי הדבר יפגע בהמשך בהליך התחדשות עירונית ● מה קבעה ועדת הערר?

אלי אביסרור, מנכ''ל אביסרור משה ובניו ויו''ר ארגון קבלני הנגב / צילום: דיאגו מיטלמן

הממשלה, החרם הטורקי ומחירי הדירות: הקבלן שבונה אלפי יחידות דווקא אופטימי

אלי אביסרור, מנכ"ל אביסרור משה ובניו ויו"ר ארגון קבלני הנגב, סבור שהממשלה אינה מסייעת לקבלנים בהתמודדות עם המצב, אך מנבא שהענף יצא מהמשבר ● הוא לא חושב כרגע על הנפקה, סבור שטורקיה היא שתפסיד בסופו של דבר מהחרם על ישראל ובטוח שהנגב הוא העתיד של ישראל

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

עם נשיא שמקורב גם לנתניהו וגם לארדואן: האם הפתרון לאיראן יגיע דווקא מהמדינה המפתיעה הזו

הגבלת הייצוא מטורקיה מוסיפה אש למדורת היחסים שלה מול ישראל ● עם נשיא שמקורב הן לנתניהו והן לארדואן, ייתכן כי הפתרון למשבר טמון באזרבייג'ן ● ישראל היא ספקית אמל"ח קריטית לאזרבייג'ן, שמצידה מספקת לנו נפט, ואילו הדבר האחרון שירצה ארדואן הוא לפגוע באינטרסים של ידידו הקרוב ● גלובס נכנס מאחורי הקלעים של היחסים המתוחים

עמית גריידי, הממונה על חוק המכר במשרד השיכון / צילום: משרד הבינוי והשיכון

קניתם דירה מיזם ומכרתם לפני האכלוס? אולי תהיו אחראיים לאיחורים במסירה

נייר עמדה שפרסם הממונה על חוק המכר מחריף את התנאים עבור מי שרוכשים דירה מקבלן ומעוניינים למכור לפני האכלוס

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

ג'ו ביידן ובנימין נתניהו / צילום: צילומים: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הבית הלבן: ביידן חזר על עמדתו הברורה בנוגע לרפיח

חייל צה"ל נפצע קל מירי שני טילי נ"ט אמש למנרה • תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועת עזה ביממה האחרונה: מחבלים חמושים חוסלו, אתרי שיגור הושמדו • היערכות בישראל להוצאת צווי מעצר בין-לאומיים כבר השבוע נגד נתניהו, גלנט והלוי • עשרות מפגינים, בהם קרובי חטופים, חסמו אמש את איילון צפון והדליקו כתובת אש עם הכיתוב "חלאס" ● עדכונים בולטים 

הפקולטה לניהול. אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני / צילום: Shutterstock

לדבר לעצמכם, לעשות במקום לנוח ולהתמקד בכאן ועכשיו: אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני

בחצי השנה האחרונה אנו חווים ימים מורכבים וזקוקים יותר מתמיד לכלים שיסייעו לנו לפתח חוסן אישי, חברתי, קהילתי וארגוני ● כך תעשו את זה נכון

אילוסטרציה: Shutterstock

גבולות אחריות המתווך לספק מידע ללקוחו

האם מתווך יכול להסתפק בנתונים שנמסרו לו על ידי המוכרים, או שעליו לקיים בדיקות עצמאיות לגבי מצב הנכס?

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

טקס הסיום הראשון של סטודנטים בסניף אוניברסיטת NYU בשנחאי, 2017 / צילום: Reuters, Ke yi

הכל למכירה: כך זורם הכסף הסיני לאוניברסיטאות אמריקאיות

אוניברסיטאות אמריקאיות חותמות על חוזים ברחבי העולם כדי למכור את מומחיות המחקר וההכשרה שלהן, וכמה מההסכמים הרווחיים ביותר שלהן היו עם חברות שבסיסן בסין ● חוזים הוערכו ב-2.32 מיליארד דולר בין 2012 ל-2024, על רקע חששות בקונגרס כי הקשרים האקדמיים עלולים להוות סיכון ביטחוני לאומי

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

עושים סדר לפסח? כך תדעו מה צריך לשמור ומה לזרוק, לפי תורתה של מארי קונדו

מה משמעות המילה פרעה ומהן "ערי מסכנות" המוזכרות בהגדה, אילו מדינות יזכו לחבילות סיוע נוסף לישראל ובאילו דגלים מופיע סמל היין־יאנג? ● הטריוויה השבועית

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני