גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה ירוקה בוול סטריט: חברות התשתיות קיבלו רוח גבית מהכרזת ביידן

הדאו ג'ונס עלה כ-1%, נאסד"ק ו-S&P 500 עלו כ-0.6% ● חברות הטכנולוגיה התחזקו ● שוק הקריפטו מתאושש ● הושגה הסכמה בארה"ב על תוכנית תשתיות בהיקף של טריליון דולר; קטרפילר עולה 3.5%

 

בורסת פרנקפורט / צילום: shutterstock
בורסת פרנקפורט / צילום: shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

23:00

נעילה ירוקה בוול סטריט הערב, כאשר הדאו ג'ונס התקדם קרוב ל-1% ונאסד"ק ו-S&P 500 הוסיפו כ-0.6%.

חברת התוכנה מארין סופטוור יותר מהכפילה את שוויה היום בוול סטריט (105%+) לאחר שדיווחה שכלי שפיתחה לניהול פרסומות יעבוד גם בחנויות אינסטגרם. חברת הביופארמה אלי לילי סיימה את היום בעלייה של 7.3%, לאחר שהכריזה שה-FDA אישר לה הליך פיתוח מזורז לטיפול באלצהיימר, שכונה "פורץ דרך".

בין המניות שריכזו את עניין המשקיעים וזכו לעליות: מייסיס , טסלה , ג'נרל אלקטריק , בואינג , גולדמן זאקס , וולט דיסני  ואינטל . מנגד, אפל  ופורד מוטורס  נחלשו (0.2% ו-0.9% בהתאמה) וביוג'ן  איבדה 6.1%.

חברות התשתיות זכו לרוח גבית כשביידן הודיע על הסכמה בין-מפלגתית באשר לתוכנית תשתיות בהיקף של טריליון דולר, וקטרפילר , וולקן מטיריאלס ו-FreightCar America זכו לעליות. האחרונה, שעוסקת בייצור קרונות משא, זינקה 24% במחזור מסחר גבוה.

מבין החברות הישראליות בוול סטריט, אנטרה ביו  (שדיווחה אתמול על ניסוי מוצלח בטיפול לאוסטאופורוזיס) איבדה 5.2% במחזור גבוה, אינטק פארמה  השילה 5.1% וננו דיימנשן  ירדה 0.8%. מנגד, טבע  עלתה 2%, מארוול טכנולוג'י 3%,  צים  6% וקומפיוג'ן  9%.

21:20

העליות בוול סטריט מתחזקות לאחר שהנשיא ג'ו ביידן הודיע כי "יש עסקה" בין שתי המפלגות באשר לתוכנית התשתיות הלאומית המתוכננת. היקף התוכנית צומצם ל-1 טריליון דולר (לעומת 2.3 טריליון שביידן קיווה להם בהתחלה), אך היא עדיין כפופה לאישור הקונגרס כולו.

הדאו ג'ונס מוסיף 1% והנאסד"ק ו-S&P 500 מתקדמים כ-0.5%. המניות של חברות התשתית השונות מגיבות גם הן בעליות שערים, בהן הענקית קטרפילר  שעולה 3.5% במחזור מסחר גבוה, וכן החברות לחומרי בנייה מרטין מרייטה מטיריאלס ו-וולקן מטיריאלס. 

20:15

העליות בוול סטריט נמשכות, והדאו ג'ונס מתקדם כמעט 1%. הנאסד"ק ו-S&P 500 מתחזקים ב-0.6%.

מיקרוסופט  הציגה הערב את הגרסה החדשה למערכת ההפעלה ווינדוז, והמניה מוסיפה כ-0.5%. קומפיוג'ן ממשיכה לטפס אך העלייה התמתנה ועומדת על כ-9%.

חברת הביופארמה אלי לילי עולה קרוב ל-8% לאחר שהכריזה שה-FDA כינה את הטיפול שלה במחלת האלצהיימר כ"פורץ דרך" והמוביל בתחום, ואישר לה הליך פיתוח מזורז. ביוג'ן , שהתרופה שלה לאלצהיימר אושרה לפני מספר שבועות ע"י ה-FDA, מאבדת 4.3%.

שוק הקריפטו מראה התאוששות והביטקוין כבר נסחר בקרוב ל-35 אלף דולר. גם האת'ריום מתקן את הירידות שחווה מאז סוף השבוע וחזר להיסחר ברמה של מעל 2,000 דולר. עדיין מדובר בירידה שבועית של 10% בביטקוין ושל 15% באת'ר.

הדוג'קוין מתחזק גם הוא ל-24 סנט, הריפל קופץ ל-68 סנט. שני המטבעות איבדו כ-20% בתוך שבוע.

19:00

מניית ארקוס ביוסיינס מטפסת מעל 12% לאחר שדיווחה שהטיפול הניסיוני שלה בסרטן ריאות הוכיח יעילות קלינית במחקר קליני שלב 2. החברה לא פרסמה נתונים ספציפיים אך אמרה כי הניסוי יימשך. אנליסטים של SVB Leerink אומרים שהנתונים, למרות שהם מוגבלים, מבשרים טובות עבור חברות המפתחות טיפולים דומים, כולל קומפיוג'ן הישראלית - שמזנקת כבר 14% על אף שלא פרסמה אף דיווח משלה.

18:40

נעילה חיובית בבורסות אירופה, כאשר הקאק קפץ 1.2%, הדאקס עלה 0.88% והפוטסי התחזק ב-0.5%. עליות של יותר מ-1% נרשמו גם בבורסות אמסטרדם, מדריד, מילאנו וסטוקהולם.

גם בוול סטריט נמשכת המגמה החיובית: הנאסד"ק מטפס 0.8%, הדאו ג'ונס כ-0.7% ו-S&P 500 0.5%. בואינג  מתחזקת בכ-2%, טסלה  מזנקת 5.4%, קומפיוג'ן  הישראלית נוסקת 12.7%.

16:35

יום המסחר בוול סטריט נפתח במגמה חיובית, עם עליות של כ-0.5% לדאו ג'ונס ו-S&P 500 ועלייה של כ-0.6% לנאסד"ק.

טסלה  מרכזת עניין בפתיחת המסחר ועולה כ-2.3%, עליבאבא  מתחזקת 3.5%, וודאפון  מזנקת 9%. מנגד, רולס רויס הולדינגס מאבדת 4%, ביוג'ן  מאבדת 5.5%, ביונד מיט  נסוגה 3.4%.

אנטרה ביו , שדיווחה על הצלחה בניסוי קליני לטיפול באוסטאופורוזיס וזינקה אמש, מאבדת מעט גובה. מארין סופטוור, שפיתחה כלי לניהול מודעות בחנויות אינסטגרם, מזנקת 70%.

16:00

העליות באירופה נמשכות, כאשר מדד הקאק הצרפתי מתחזק ביותר מ-0.9%, הדאקס עולה 0.7% והפוטסי 0.4%. 

חבת התוכנה מארין סופטוור מזנקת מעל 80% במסחר המוקדם בוול סטריט לאחר שדיווחה שכלי שפיתחה לניהול פרסומות יעבוד גם בחנויות אינסטגרם.

באנגליה נרשמות עליות במניות הבנקים וגופי ההשקעות, בהם סטנדרט צ'רטרד וברקליס. לוידס נסחר ביציבות, אך במחזור גבוה. מנגד, חברות התקשורת הבריטיות נחלשות, בהן וודאפון שצונחת 3.2% ובריטיש טלקום שמאבדת 1.6%.

שוק הקריפטו מראה התאוששות והביטקוין נסחר תמורת קרוב ל-34 אלף דולר. האת'ריום על 1,974 דולר. הדוג'קוין והריפל מתאוששים מהר יותר ונסחרים תמורת 24 ו-65 סנט בהתאמה.

14:25

עליות של עד 1% בבורסות אירופה. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות של 0.5%-0.6%. 

הבנק המרכזי של אנגליה הותיר את גובה הריבית ואת תוכנית ההרחבה הכמותית (רכישות אג"ח) ללא שינוי. שי צסלר, אנליסט שווקים גלובליים ביחידת המחקר של בנק הפועלים, מציין בתגובה כי "הבנק המרכזי בבריטניה הצביע פה אחד על הותרת הריבית ללא שינוי, ברמה של 0.1% וכמו כן על שימור מדיניות רכישת האג"ח ברוב של 8 מול 1 - שניהם בדומה לקונצנזוס האנליסטים. חברי הבנק המרכזי עדכנו את תחזית הצמיחה לרבעון השני של 2021 ל-4.3%, גבוה ב-1.5% מהערכתם בחודש מאי, כך שהתוצר יהיה נמוך בתום הרבעון בכ-2.5% מרמתו טרום המשבר".

"בבנק מעריכים כי האינפלציה צפויה לחצות את רף היעד של 3% באופן זמני בלבד, בעוד חברי הוועדה יבחנו השפעה ארוכת טווח של הפרעות בשרשרת האספקה על העלייה במחירים. בד בבד, הם הדגישו פעם נוספת כי לא ינקטו בצמצום מוניטרי שעלול לפגוע בהתאוששות הכלכלה בכלל ושוק התעסוקה בפרט, כאשר 1.5 מיליון בריטים עדיין זוכים לתמיכה מהממשלה. ההצהרה מסיבה את תשומת לב המשקיעים להחלטת הריבית שתתקבל באוגוסט - וצפויה לכלול התייחסות נרחבת יותר להשלכות התפרצות מוטציית דלתא בחודש החולף, ולהשפעות הצמיחה על האינפלציה". 

12:15

בורסות אירופה עברו לעליות של עד 0.8%. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות של 0.5%-0.6%. 

זמן רב מדברים בחברת השבבים טאואר על הרצון להגדיל את כושר הייצור, בעיקר בטכנולוגיות בקוטר 300 מ"מ. היום עדכנה החברה על הסכם משמעותי בתחום: טאואר תשתף פעולה עם ענקית השבבים STMicroelectronics לייצור המוני במפעל 300 מ"מ באיטליה. לפי ההסכם, ST תצרף את טאואר לפרויקט הקמת מפעל ייצור חדש באגראטה שבאיטליה - מפעל שהקמתו החלה ב-2018 ונמצאת בשלבים מתקדמים. שיתוף הפעולה נועד להאיץ את תהליך הגדלת כושר הייצור, ובחברה מציינים כי המפעל צפוי להתחיל בייצור במחצית השנייה של 2022.

10:15

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה מעורבת. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות קלות לאחר סגירה מעורבת אתמול.

07:55

הבורסות באסיה נסחרות היום במגמה מעורבת. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות קלות לאחר סגירה מעורבת אתמול.

הזהב נחלש בשיעור קל ומחיר האונקייה יורד ל-1,775 דולר. הנפט נסחר ביציבות וחוזה על חבית ברנט נסחר ברמה של 75.2 דולר לחבית.

כלכלני דויטשה בנק מציינים בסקירתם השבועית כי "חששות בנוגע להעלאת ריבית עשויים למקד מחדש את תשומת הלב על הטיעון של חברי הפד כי האינפלציה הנוכחית היא זמנית בלבד. נתון PCE גבוה ביום שישי הקרוב לא צפוי לטלטל את הספינה. יחד עם זאת שאלות בנוגע למשטר האינפלציה הממוצעת הגמיש החדש של הפד עדיין קיימות והשווקים הגיבו בעצבנות להתבטאות של חבר הפד בולארד בנוגע לאינפלציה והריבית ביום שישי האחרון".

"הזמנות מוצרים בריי קיימא (הנתון מתפרסם היום) יספקו עדות נוספת לעלייה בכלכלה אך גם נושא הדיור הוא חשוב. אינפלציה במחירי הדיור (שכירות ומחירי הבתים) גבוהה יותר מאשר הייצוג שלה במדד המחירים לצרכן ושוק הדיור בארה"ב ממשיך לסבול מחוסר היצע. שורה תחתונה : מדד המחירים PCE לחודש מאי לא צפוי לאתגר את הנרטיב של הפד אבל אינפלציה בסעיף הדיור נותרת סיבה לדאגה". 

בשוק הקריפטו רושם הביטקוין ירידה של כ-2% ל-32,600 דולר והאת'ריום יורד ב-1.6% ל-1,910 דולר. 

עוד כתבות

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

וול סטריט ג'ורנל: כך תיראה הפעולה הישראלית ברפיח

בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי ישראל נערכת לפעולה ברפיח ומפנה אזרחים לקראת מבצע צבאי ● עפ"י ההערכות, מבצע הפינוי צפוי להימשך כשבועיים עד שלושה שבועות ויתבצע בתיאום עם ארה"ב, והלחימה תיארך כשישה שבועות

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

אמיר כהנוביץ' / צילום: יח''צ

הכלכלן הבכיר שעשה את המעבר המפתיע של השנה מדבר

אמיר כהנוביץ' הפתיע את שוק ההון בספטמבר כשעזב את חברת הביטוח הגדולה ביותר בישראל, הפניקס, ועבר לסוכנות הענק פרופיט ● בראיון לגלובס הוא מסביר את שינוי הקריירה הדרמטי שעשה, מציע את הפרשנות הייחודית שלו להתנהלות בשוק ההון, ומערער על התחזית של בנק ישראל לגבי הצמיחה של הכלכלה

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: רס"ל במיל' סאלם אלכרישאת נפל בצפון הרצועה

אלכרישאת, גשש בן 42 מאבו רובייעה, נפל בקרב בעזה ● דובר צה"ל לעזתים שבבית לאהייא: "עזבו את האזור מיד" ● צה"ל תקף בדרום לבנון; רקטות שוגרו למרחב מרגליות שבאצבע הגליל ● שני בכירי חיזבאללה חוסלו בדרום לבנון בתגובה על הפלת הכטב"ם הישראלי אתמול ● לפחות שתי מטרות יורטו בשמי נהריה ● כל העדכונים

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

מפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Lev Radin

ההפגנות הפרו-פלסטיניות באוניברסיטאות העילית בארה"ב צוברות תאוצה

כניסתו של פרופסור שי דוידאי, ישראלי המרצה באוניברסיטת קולומביה, נחסמה ● עשרות נעצרו באוניברסיטת ייל לאחר שהקימו מחנה אוהלים בקריאה לשחרור עזה

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה״ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה החברה ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

ישראל אלמסי, יו''ר ומנכ''ל ארגון ידידים / צילום: יונתן בלום

עם 800 מתנדבים בדרכים, הוא דרוך לעזור לכם במקרה של פנצ'ר

כשישראל אלמסי קיבל לידיו את עמותת ידידים, שמספקת עזרה וחילוץ בכביש, במוקד ישב אדם אחד ● כיום היא ערוכה לטפל ב-800 פניות במקביל, ובמלחמה גם הפכה לכוח מסייע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא מתרסקת ב-10% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, היכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

סיוע הענק האמריקאי אושר רשמית: איזה נשק תקנה ישראל במיליארדים?

אחרי בית הנבחרים, גם הסנאט האמריקאי אישר את הסיוע לישראל. חבילת הסיוע עומדת על כ-26 מיליארד דולר, מתוכם 14 מיליארד דולר לרכש ביטחוני ● מה יהיה ניתן לרכוש איתו, מה האינטרס האמריקאי הרחב, ועד כמה תהנה ממנו התעשייה הישראלית? ● גלובס עושה סדר

נתב''ג בליל התקיפה האיראנית. השמיים נסגרו במפתיע / צילום: Reuters, Nir Keidar

הטיפים והטריקים: איך לקנות ביטוח נסיעות לחו"ל?

עשרות אלפי ישראלים נותרו ללא טיסות אחרי ששורת חברות הודיעו על ביטול הטיסות לארץ וממנה ● האם הכיסוי לביטול נסיעה שמציעות חברות הביטוח יבטיח לכם פיצוי? מה קורה אם גויסתם למילואים? וגם: מתי כדאי לרכוש את הביטוח, והטיפ שיחסוך לכם מאות שקלים בהשכרת רכב בחו"ל

אילון מאסק, יו''ר טסלה / צילום: Shutterstock

התוצאות בשפל אבל הבטחה אחת של מאסק מלהיבה את המשקיעים

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה את אחד הדוחות הרבעוניים השליליים ביותר שלה בשנים האחרונות, אבל המניה זינקה במסחר המאוחר ב־13% ● הסיבה: ההודעה על ייצור דגם חדש ומוזל החל מ־2025, הרבה יותר מהר מהצפוי ● אבל ייתכן שהפעילות המבטיחה תתגלה כהפסדית בטווח הקצר

מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש ● האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים

שי ג'ינפינג, נשיא סין, עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בבייג'ינג / צילום: Reuters, LEAH MILLIS

סין והמערב: בינתיים ממשיכים לדבר ולחרוק שיניים

מזכיר המדינה האמריקאי מגיע לבייג'ינג עם הפתעה לא נעימה: טיוטת סנקציות על בנקים סיניים, התומכים בתעשיית הנשק הרוסית ● איך לדבר עם סין? איך לחזות את מניעיה ומהלכיה? ומה לעשות במרגליה, ביישומוניה ובסטודנטים שלה? הדמוקרטיות המערביות מוסיפות להתלבט

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: Shutterstock

להפסיק לרוץ על הגלגל. מה יקרה לכם אם תרוויחו פחות

המעבר למשרה עם משכורת נמוכה יותר, כרוך בדרך-כלל בקיצוץ בהוצאות ● יחד עם זאת, הוא עשוי להגיע עם עלייה ניכרת בזמן הפנוי ובאיזון בין העבודה והחיים

השופט בדימוס איתן אורנשטיין, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי תל אביב / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

אורנשטיין דחה בקשה להתפטר מבוררות המיליונים גרטנר-גרטלר

דן גרטלר ביקש לפסול את השופט בדימוס איתן אורנשטיין מתיק הבוררות בנימוק כי הבורר סבור שהוא זה שעומד מאחורי חשיפת השיחות עם יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה - מהן עולה חדש ליחסי תן וקח בין השניים • אורנשטיין, שכבר כתב את פסק הבוררות, דחה את הבקשה

בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית לישראל / צילום: יוסף יהושע

בתעשייה האווירית רוצים לחתוך את הדיבידנד למדינה. הבעיה: הבונוס לעובדים ייתקע

אחרי שיא בהכנסות וזינוק ברווח הנקי, לגלובס נודע שבתעשייה האווירית יבקשו מרשות החברות לנצל את הכסף למחקר ופיתוח ● עד שלא יסוכם הדיבידנד למדינה, גם המענקים לעובדים בהקפאה