גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

למה פרסומאים כל-כך אוהבים להעיף את הטאלנטים שלהם באוויר

פרזנטורים מוכרים הם קיצור דרך משמעותי ליצירת שיח סביב פרסומת חדשה, אך כפי שמוכיח הדירוג החודשי של הפרסומות המדוברות, לא תמיד זה לטובת המותג ● בצד האופטימי, מתברר שגם מוצר שנתפס מיושן יכול לייצר דיסרפשן

יהודה לוי ונועה קירל בקמפיין פלאפון / צילום: יח"צ
יהודה לוי ונועה קירל בקמפיין פלאפון / צילום: יח"צ

מדד הפרסומות המדוברות של גלובס, מתפרסם מידי חודש. הקמפיינים המובילים דורגו על-ידי חברת Vigo לפי היקף אינטראקציות: סכימת לייקים, תגובות ושיתופים, ובהמשך הועברו הקמפיינים לנציגים בקיהלות מנהלי שיווק מצייצים וקריאטיב פירסט, כדי שינתחו אותם במונחים מקצועים.

בשבועות שבהם המסך מלא פרסומות שיוצרות רעש תקשורתי, פרזנטורים מוכרים מוכיחים את עצמם שוב כקיצורי דרך משמעותיים ליצירת שיח - אם כי כפי שמוכיח הדירוג החודשי של הפרסומות המדוברות, השיח הוא לא תמיד לטובת המותג. מעת לעת, הזיהוי וההכרה משמשים דווקא כחרב פיפיות. וכך, שתיים מבין הפרסומות המדוברות - פלאפון ויד 2 - זכו להתייחסות שחלק לא מבוטל ממנה הייתה שלילית.

נגמרו הבריפים: פלאפון עם לוי וקירל

הפרסומת שרשמה את כמות האינטראקציות הגבוה ביותר החודש היא זו של פלאפון בכיכובם של יהודה לוי ונועה קירל, שיצר אדלר חומסקי - והיא מושקעת במיוחד גם בהפקה וגם בזמן מדיה.

לדברי שחר גור, סמנכ"ל מחקר בקבוצת יפעת, הקמפיין אמנם הוביל באינטראקציות החודש, אולם רובן המוחלט הופיעו בעמוד האינסטגרם של נועה קירל, בעוד היקפי השיח שהקמפיין עורר ברשת נמוכים. מבחינת קריאייטיב נרשם יחס מעורב, כאשר לצד הפרגון מאוהדיה של קירל נרשמו גם ביקורות הנוגעות לריבוי הקמפיינים שלה ומיחזור השירים, והמסר הלא משכנע של הפרסומת.

מירן פחמן, בעל סוכנות הפרסום פונקט ומנהל קבוצת הפייסבוק Creative first: "כדי להיות בטוחים שאף אחד לא יפספס את הקמפיין, הביאו הפעם את קירל ואת להיטה 'אמבולנס'. לכך הוסיפו הפקה מרהיבה ושילוב של אנימציה, והתוצאה היא וואו אחד גדול.

"כל הפירוטכניקה הזו נועדה כדי לצעוק שדור 5 הוא מאוד מהיר, ולשייך אותו לפלאפון. מה עושה בדיוק הדור 5, איך זה תורם לצרכן או במה הרשת של פלאפון עדיפה על הדור 5 של המתחרים? לכך אין פתרון בסרט. וכשאין פיצוח אסטרטגי או קריאייטיבי אמיתי, צריך לשפוך כסף על סלבס מוכרים, שירים יקרים והפקה נוצצת.

"השיחה אגב הייתה סביב המהלך היחצני החכם של חשיפת הפרידה של לוי ואשתו ושלומית ביום יציאת הקמפיין, ואליה התלווה הוויכוח הקבוע סביב לגיטימיות הדור 5".

ניר פרח, בעל סוכנות הבוטיק לקריאייטיב ופרסום Team Perach: "שקע ותקע על אופניים, חווה אלברשטיין על דרקון, חנן בן ארי במעלית, עומר אדם על אלון מזרחי, ועכשיו קירל ולוי באמבולנס - שמישהו יאהב אותי כמו שפרסומאים אוהבים להעיף את הטאלנטים שלהם באוויר".

אשת הקריאייטיב שרי סימן טוב: "השקת דור חדש של מוצר טכנולוגי קיים היא אתגר פרסומי מתמשך, בהיעדר בשורה מוצרית של ממש, מלבד מהירות הגלישה. אנחנו עדיין מתנשמים מגל גדות פורצת הקירות עם רונאלדו להוט, וכבר עומר אדם וגידי גוב עם הסיבים האופטיים של בזק, ופלאפון דור 5 באוויר עם לוי ו... קירל. שוב קירל.

"וכן, שוב סלבס, ושוב נוסחת המיוזיקל, כאילו כל הבריפים יושבים על אותה תבנית. אבל הקריאייטיב עצמו הצליח להמציא עצמו מחדש. עולמות הגיימינג תופסים תאוצה, ולכן הבחירה בשפת משחקי הוידאו והקומיקס מוצלחת. היא יוצרת בידול, וממחישה את משמעות המהירות באופן שמדבר לקהל היעד".

דלית אורבך, קופירייטרית וסופרת: "ההנחה היא שאי אפשר לפספס כשלוקחים שני מותגי על כמו לוי וקירל, כדי למכור מותג שלישי, דור 5, שהוא בתוך מותג רביעי, פלאפון. האובססיה המוצדקת להוציא את פלאפון מהמקום המיושן והוותיק של דור המייסדים, לטריות שיצאה הרגע עם הניילון הנצמד מהמקעקע - ברורה. התחרות על לב הטינאייג'רים ההפכפכים היא סיזיפית, וצריך להפגיז אותם בערימות 'ממתקים', אחרת הם ילכו ליומולדת אחרת.

"אבל איפה הקריאייטיב? בקוקו ובסקסאפיל? בלהראות מהירות כי המוצר הוא מהירות? באנימציה מתחנפת ו'פרועה'? יש לכם ביד שתי אטרקציות אימפקטיות, למה לא לכתוב תסריט פחות מתאמץ ויותר חכם? יודעים מה, תנו רק הומור, אבל תנו משהו. רק תביאו טוויסט שהוא לא ממתק. ביום בהיר אפשר לשמוע את הלקוח מוחא כפיים עד דמשק מכל ה'וי' שהוא סימן לעצמו. ומה עם ה'וי' של הצופים?".

מהלך ג'ינג'י נועז: קמפיין תפוזינה חוזר

גור: "בשיח שהתקיים סביב הקמפיין ניכר ששינוי הכיוון ביחס לפרסומות הקודמות, והבחירה העלילתית הבלתי צפויה, יצרו עניין רב בקרב הגולשים. השיח נחלק בין ההתייחסות האיקונית לנערת תפוזינה באמצעות בדיחות ורפרנסים הומוריסטיים, לבין עיסוק ישיר בקריאייטיב שזכה לשיח חיובי מאוד, ואף קושר במקרים מסוימים לשינוי בתפיסת המותג".

ליהי קורנובסקי בפרסומת לתפוזינה / צילום: יח"צ אוהד רומנו

פחמן: "אחרי שנים שהמותג טופל (והומצא) בראובני פרידן, מקבל מקאן את המותג הוותיק בעידן שבו לא רואים רואה בעין יפה קמפיינים סקסיסטיים, כמו זה שליווה בעבר את המותג הכתום. מצד שני, לתפוזינה יש נכס שיווקי בדמות הג'ינגל המוכר והבחורה הג'ינגית המזוהה עמו.

"מקאן פיצח את האתגר בחוכמה, השאיר את האופי של הדמות שעושה 'מה שבא לה', אבל בדרך עכשווית, מגניבה ולא מתאמצת. נדמה שההימור הצליח פעמיים - קיבלו ניקוד גם על שינוי הקו המיושן, וגם על הקו החדש והמשעשע".

פרח: "כשצופים היום בפרסומות תפוזינה משנות ה-80 קצת קשה להאמין שמישהו ממש שידר אותן, בלי שישלחו לו את האמבולנס של פלאפון מהדיון הקודם. כאנדרדוג של הקטגוריה (מול ספרינג ופריגת), תפוזינה חיפשה את עצמה לא מעט בשנים האחרונות, עד שנחתה בפוזיציה הנוכחית עם משחק מילים שיווקי. מחד, צרכני תפוזינה בוחרים במשקה הזה כי 'זה מה שבא להם', ומאידך, כמו בניינטיז, הפרזנטורית היא ג'ינג'ית עצמאית שעושה מה שבא לה (מינוס החולצה השקופה והסליזיות המיותרת)".

סימן טוב: "לפני חודש הצגתי לפני סטודנטים לתקשורת את האבולוציה הפרסומית של תפוזינה. רובם עוד לא נולדו כשהג'ינגית ההולנדית פרצה למסך עם האקשן החצוף, אבל הם הכירו אותה. שנים אחרי, המותג הפך להיות 'משפחתי' יותר עם רותם אבוהב כפרזנטורית, ואני מניחה שהחזרה לקונספט החצוף מבוססת על מחקרי שוק.

"נכון שהקונספט משומש ויונק משפת ילדי הגן (בא לי!), אבל החוצפה הכתומה עדיין עובדת, מוגשת בביצוע מרענן (ליהי קורנובסקי הנפלאה), ומדברת גם לקהל הוותיק שזוכר את המקור וגם לקהל הצעיר שלא ידע את הלן הידינג. נדיר שקונספט פרסומי חוזר אחרי שנים, גם מטעמי רלוונטיות וגם מטעמי אגו מקצועי, לכן הקאמבק של הג'ינג'ית הוא מהלך נועז וג'ינג'י בפני עצמו".

אורבך: "כתום זה הכתום הישן. הפרסומת התפוזינית היא עוד גרסה מזויפת של ה'אני צעירה אותנטית שלא דופקת חשבון', הפעם בזיוף השיר. חוץ מהחזה, שבהפוך על הפוך, לא משוחרר מתכתיבים שיווקיים, גם השיער הסמלי הצבוע צועק מצבעי מאכל.

"תוסיפו לזה את זיוף הפליאה של השמרנים, הבומרים והמעפנים, שבמאה ה-21 עדיין בשוק מכך שמישהו שקוע בנייד ושר לעצמו בקול, ותקבלו את המוצר הלא טבעי במלוא הדרו. הכתומה לא מודעת לבריאות, ובטח לא לסביבה המועקת ממנה, כי את מי זה מעניין השטויות האלה.

"כשמנסים לייצר קריאייטיב למוצר כזה, אין אלא ללכת עם ה'מונוסודיום גלוטומטים' שיש בו, למנף אותם הכי גבוה שאפשר ולתת את ה- reason whyשהוא כאמור- הטבעי זה הלא טבעי החדש, ותפסיקו להיות כבדים, בחייאת".

אההה, עכשיו הבנו: קמפיין יד 2

גור: "מגמת הקמפיינים שמעוררים סערה בעקבות חוסר רגישות חברתית נמשכת גם החודש עם קמפיין יד 2, שעורר ביקורת על הצגה לא ראויה של תסמונת טורט. הקמפיין ספג טענות לגבי חוסר רגישות בהצגת התסמונת והתמודדות עם "טיקים", כולל מצד גולשים המתמודדים עם מצבים מסוג זה. מנגד, היו שיצאו להגנת הפרסומת והפרזנטורית מאיה ורטהיימר, וניכר שהשיח הביקורתי דעך במהרה".

מאיה ורטהיימר בפרסומת של יד2 / צילום: צילום מסך

פחמן: "אחד המושגים השגורים בפרסום הוא דיסרפשן. האם הפרסומת מייצרת הפרעה על המסך, האם יש בה משהו מיוחד שתופס את העין. במבחן הזה, הפרסומת מבית ראובני פרידן עוברת בהצלחה. הדמות של ורטהיימר מתחילה לנוע ולרקוד בכל קנייה ומכירה באתר - זה חמוד, זה זכיר ובתוספת העובדה שורטהיימר היא דמות מוכרת ואהובה, התוצר הוא ממתק לעיניים שעושה את העבודה".

פרח: "אני לא חסיד גדול של הקמפיינים של יד 2 עם ורטהיימר. הריקוד הטיק-טוקי בפרסומות שלהם, שלהערכתי 85% מקוראי שורות אלה לא מבינים / לא הבינו בלי הסבר מהילדים שלהם, אינו רלוונטי למותג שפונה לקהל בוגר ברובו.

"אבל כמו בסדרות מתח שבהן הפרק האחרון פותר לך סופסוף את התעלומה, בספוט הנוכחי, שעלה אחרי כמה קמפיינים באותה שפה, מגיע סופסוף ההסבר הלוגי לריקוד של מאיה: בכל פעם שמישהו קונה משהו ביד 2, היא פורצת בריקוד בלתי נשלט. אז בשם כל הזקנים בני ה-47 שצופים בפרסומות שלכם, תרשו לי לומר: "אההההה, אוקיי, ע-כ-ש-י-ו הבנתי".

אורבך: "האסטרטגיה של יד 2 ברורה ונכונה. המוצר שלו נתפס כקצת מיושן לעומת המתחרים - איטי יותר, מסורבל משהו. אבל אם נדביק לו את הטיקטוק שכל צעיר בר דעת מכור אליו, ונקרא לזה תיק תק, אז עטפנו ספה כבדה בבד צבעוני עדכני, ועכשיו נשנה את התודעה של הקהל. הצבעוניות היא כמובן צבעי המותג, וזה מצוין. התזזיתיות תורמת למסר. ומה יותר up to date ממוצר יד שנייה?".

עוד כתבות

אילן ברקן (מימין) ואליאב בן עטר, מייסדי ''כוחנו באחדותנו'' / צילום: תמונה פרטית

החילוני והחב"דניק שערכו אירועים ל־20 אלף חיילים מאז פרוץ המלחמה

אילן ברקן ואליאב בן עטר הפעילו "סיירת מחסומים" ששימחה חיילים, ומאז ה־7 באוקטובר עברו לקיים אירועים בבסיסים ● עכשיו הם מתקשים לגייס תרומות: "לעשות 'על האש' ל־100 איש עולה 5,000 שקל, והעם התעייף" ● ישראל מתגייסת

עדן גולן בחצי גמר האירוויזיון / צילום: Associated Press, Martin Meissner

אז רוב העולם נגדנו או בעדנו? מסקנות מהמקום החמישי של עדן גולן

האירוויזיון מלמד אותנו פרק חשוב על חוכמת ההמונים מול חוכמת המומחים, ולפיו הקולקטיב יודע יותר טוב ● גם בסוגיית דירוג האשראי של ישראל, האנשים בשטח מיטיבים לתמחר את הסיכונים ● ומה לישעיהו ליבוביץ ולכל זה

הביטלס / צילום: ap

על אחיזה קטנה נוספת באגדת הביטלס, באיחור של 50 שנה


הסרט Let It Be, שצולם בזמן ההקלטות האחרונות והדרמטיות של הביטלס כלהקה, עלה לאחרונה בדיסני פלוס ● הסרט צולם כבר בשנות ה-70 אך כעת הוא חוזר למסך באיכות צפייה וסאונד נדירות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: (AP (Vincent Thian ,Armando Franca ,Steve Helber

"השוק מתפוצץ": 8 מניות מומלצות בזמנים של מלחמה

מסוקים, סימולטורים ומערכות תקשורת: בבנק ההשקעות מורגן סטנלי הצביעו לאחרונה על 8 מניות של יצרניות ביטחוניות בחו"ל שצפויות ליהנות מהעלייה בביקושים בעקבות חוסר היציבות הגאו-פוליטית ● בבית ההשקעות הורייזן טוענים כי המלחמה באוקראינה משפיעה על הביקושים בשוק הביטחוני יותר מאשר המערכה בעזה: "מדינות באירופה מגדילות את תקציבי הביטחון בגלל האיום הרוסי"

אילוסטרציה: Shutterstock

העתיד כבר כאן: ניסינו את המודל החדש של ChatGPT וחזרנו לדווח

העוזר הקולי החדש של OpenAI יהיה מותאם אישית למשתמש, יכיר את ההעדפות שלו ויידע גם לבחור את האינטונציה המתאימה בהתאם לאופי השיחה ● בעקבות הסערה שהתעוררה ברשתות עם הצגת המודל החדש, בדקנו את המודל הזמין כיום בשוק

פרויקט נופי אילן באבו גוש / צילום: viewpoint

השכונה החדשה באבו גוש: בכמה נמכר פנטהאוז עם שישה חדרים?

בפרויקט מגורים שנבנה בשכונה המערבית החדשה באבו גוש נמכר פנטהאוז בן 6 חדרים בשטח 174 מ"ר ב־3.8 מיליון שקל ● בשנים האחרונות חלה עלייה בהתחלות הבנייה ביישוב המדורג באשכול 3 מתוך 10 בדירוג החברתי כלכלי של הלמ"ס • הרוכשת היא תושבת פסגת זאב

מפעל המלט נשר. ''אין קשר בין רמות האבק לפעילות המפעל'' / צילום: תמר מצפי

אחרי פחות משנה: מנכ"ל נשר מפעלי מלט מסיים את תפקידו

מנכ"ל נשר מפעלי מלט, יובל לזרוב, מסיים את תפקידו בחברה אחרי כהונה בת פחות משנה ● באוגוסט האחרון הוציא המשרד להגנת הסביבה צו מינהלי לחברה, המורה על מניעה או צמצום של זיהום אוויר לפי סעיף 45 בחוק אוויר נקי

נשיא איראן, אברהים ראיסי / צילום: ap, Vahid Salemi

איראן: המסוק של הנשיא איברהים ראיסי היה מעורב בתאונה

התקרית התרחשה באזור העיר ג'ולפה שבמחוז מזרח אזרבייג'ן, כ-600 ק"מ מטהרן ● באותו מסוק טס גם את שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדוללהיאן ● לפי סגן מושל המחוז, המסוק התרסק, אולם לפי הטלוויזיה האיראנית, המסוק ביצע נחיתת חירום בעקבות מזג אוויר ערפילי

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

ברחוב שקט במרכז העיר: בכמה נמכרה דירת 4 חדרים בכפר סבא?

אחרי חצי שנה על המדף, דירת 4 חדרים בקומה ראשונה בבניין במרכז כפר סבא נמכרה בתמורה ל-2.51 מיליון שקל ● "הדירה הייתה באופן יחסי הרבה זמן על המדף בגלל הקומה שלה ובגלל שאין בה ממ"ד", אומר זיו פלד מסוכנות "ריל קפיטל" שייצג את המוכרים בעסקה ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון 

בנייה ברמת גן / צילום: פביו טרופה

התוכנית של רמת גן במקום תמ"א 38: עד 10 קומות ברחובות המסחריים

תוכנית מחליפה לתמ"א 38 שגיבשה העירייה בראשות כרמל שאמה הכהן, מספקת פתרון ביניים בין הגישה המרחיבה שנקטו ראשי העיר הקודמים, לבין הגישה הקמצנית שנקט כרמל שאמה הכהן, שזכתה לביקורת מצד בית המשפט

מרכז הסחר המקוון של דואר ישראל / צילום: שחר פליישמן

אכזבה למדינה: קבוצת מילגם זכתה במכרז להפרטת הדואר בתמורה ל-461 מיליון שקל בלבד

קבוצת מילגם-הפניקס-ליימן שליסל זכתה במכרז על הדואר, ותשלם סכום נמוך משמעותית מהערכת השווי שקיבל הדואר בעבר ועמד על מעל 1.5 מיליארד שקל ● קבוצת דלק ישראל-רמי לוי התמודדה מולה במכרז ● שתי ההצעות היו נמוכות בתחילה מהממוצע של הערכת השווי שהוכנו לצורך המכרז. לבסוף התוצאה הזוכה הייתה גבוהה יותר

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם ד''ר אבנר גולוב, סגן נשיא Mind Israel / צילום: אלן ציפלסקי

שוקלים לרכוש מכונית חשמלית? את האזהרה הזו אתם חייבים לשמוע

שיחה עם ד"ר אבנר גולוב, סגן נשיא Mind Israel ● על הסדר העולמי החדש, הבחירה בין המחנה האמריקאי לזה הסיני, מה מסוכן במכוניות החשמליות שמגיעות מסין ועתיד יחסי ישראל-ארה"ב ● האזינו

חצי שעה של השראה. ערן גפן בשיחה עם רמי שביט / צילום: יונתן לוי, מנחם רייס

רמי שביט: "בדיעבד לא הייתי קונה את המשביר. אבל בסוף הפכתי את הטרגדיה לאסטרטגיה"

כשרמי שביט רכש את המשביר אחרי פשיטת רגל, הוא חשב שעשה את עסקת חייו - אלא שאז הוא הבין שמדובר ב"כאוס מוחלט" • נגד כל הסיכויים הוא הצליח לצאת מהבור, לייצב את החברה וגם להנפיק • כעת הוא מספר לערן גפן על התלאות בדרך, על חשבון הנפש שנשאר איתו ועל התוכניות לכבוש את אירופה עם המותג קנת קול

יחידת המודיעין של צה''ל וסימני השאלה / צילום: איל יצהר

התחקיר עוד לא הושלם, אבל המינויים כבר מעוררים סערה: מה עובר על היחידה היוקרתית של חיל המודיעין

יחידת המודיעין מתמודדת עם לא מעט סימני שאלה שטרם זכו למענה מאז 7 באוקטובר ● בכירים לשעבר בצבא מתארים אותה כחבולה ומפולגת ברקע הכישלון המודיעיני הקשה והפרסומים על אודותיה בתקשורת הזרה ● בשלב זה, תחקיר רשמי ומלא טרם נערך ובכירי 8200 לא הודיעו על פרישתם בעקבות המחדל, אולם כבר כעת זהות יורשיהם מעוררת סערה חדשה בצמרת הצבא

השגריר גלעד ארדן. גורס את אמנת האו''ם בעצרת הכללית / צילום: צילום מסך מתוך UNTV

ישראל והאו"ם: מה כדאי לזכור לפני שגורסים

ב–29 בנובמבר 1947 הכריז נציג סוריה באו"ם בעקבות החלטת החלוקה: "היום האו"ם נרצח" ● בזכות היום ההוא הגענו אל השבוע הזה

תצוגה מקדימה למכירת תיקי בירקין בלונדון. המחיר מגיע למאות אלפי דולרים / צילום: Reuters, Yui Mok

ההשקעה המפתיעה שזינקה יותר מזהב בעשור האחרון

מי חשב שלקוחות נובורישים יסכימו להוכיח שהם ראויים לרכוש תיק, לחכות ברשימה המתנה אינסופית ולשלם עשרות אלפי דולרים? אלא שזה לא תיק, זה בירקין, והוא עשוי להתגלות כהשקעה הכי משתלמת בשוק

מערכות הגנה אוויריות בתרגיל פולני. ורשה חתמה על הסכמי רכש בעשרות מיליארדים / צילום: Reuters, Kacper Pempel

עם הסכמים בעשרות מיליארדים: המדינה שמתכננת להקים את הכוח הצבאי הגדול ביותר באירופה

פולין מתכננת להכפיל את מספר החיילים שלה והיא אף הזמינה את מדינות נאט"ו לאחסן נשק גרעיני בשטחה ● בנוסף לכך חתמה ורשה על הסכמי רכש צבאי בעשרות מיליארדי דולרים בשאיפה לבנות את הצבא הגדול באירופה ● צעדים אלו מסמנים את המתיחות באירופה מאז פלישת רוסיה לאוקראינה: "צריך להבין שהתחיל עידן חדש - העידן שלפני המלחמה"

נשיא מצרים א סיסי וראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו / צילומים: AP, Shutterstock, מארק ישראל סלם (ג'רוזלם פוסט)

קהיר מאיימת על ירושלים, בזמן שהיא זקוקה לגז הישראלי יותר מאי פעם

בעקבות תמרון צה"ל במרחב רפיח בוחנים המצרים מחדש את היחסים עם ישראל, אלא שנראה שבפן האנרגטי, האפשרויות של מצרים מוגבלות ● ישראל אמנם צריכה את צינורות ההולכה המצריים, אבל גם השכנה ממערב זקוקה לנו, נוכח צפי למחסור חמור בגז בקיץ

ברק עילם, גיא ברנשטיין, צבי אלון / צילומים: שלומי יוסף, יח''צ, טיגו

כך הגיבה מניית נייס בוול סטריט לעזיבה של המנכ"ל

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● מג'יק נסחרה בסוף השבוע במחיר הנמוך בכ-48% מהשיא בעקבות הדוחות ● נייס צללה על רקע עזיבת המנכ"ל ● וטיגו נפלה בחדות לאחר פרסום הדוחות למרות שפרסמה תחזית חיובית

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

נעילה מעורבת בוול סטריט; נאסד"ק ו-S&P 500 סגרו שבוע רביעי רצוף בעליות

נאסד"ק ירד ב-0.1% ● הדאו ב-40,000 ובוול סטריט ג'ורנל מסבירים למה המדד הזה הוא "דינוזאור", או לפחות "פגום" ● יו"ר הפד, ג'רום פאוול חולה בקורונה ●  מניות השבבים עלו השבוע ב-5% ● מיקרוסופט תציע את מעבדי AMD ללקוחות הענן שלה, במקום אלה של אנבידיה ● בבנק אוף אמריקה ממליצים על רובין הוד ● גיימסטופ פרסמה אזהרת רווח והודיעה על גיוס הון, צללה ב-20% ● רדיט ו-OpenAI הכריזו על שיתוף פעולה, רדיט זינקה ב-10%