גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה שלילית בוול סטריט; מחיר הנפט נחתך

חברת התרופות הישראלית גלמד זינקה לאחר שקיבלה אישור FDA לניסוי בטיפול לכבד שומני ● עונת הדוחות: הרווח לפני מס של HSBC הוכפל, טאואר ו-DSPG פרסמו דוחות חיוביים ● הנפט צנח בקרוב ל-4%, הביטקוין ירד מתחת ל-40 אלף דולר

מסחר בבורסה / צילום: Shutterstock
מסחר בבורסה / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

בורסות וול סטריט ננעלו בירידות בעיקר לאחר יום שאופיין בתנודתיות רבה. הדאו ג'ונס ו-S&P 500 ננעלו בירידות של 0.3% ו-0.2% בהתאמה. מדד הנאסד"ק נסגר ביציבות.

הנפט נסחר בירידות של כ-3.4%. בגזרת הקריפטו נרשמו ירידות שערים קלות, הביטקוין נסחר סביב 39.2 אלף דולר.

20:55

מדדי וול סטריט נסחרים בתנודתיות רבה הערב, כאשר כעת דאו ג'ונס ו-S&P 500 ננעלו בירידות של 0.3% ו-0.2% בהתאמה. מדד הנאסד"ק עדיין מתחזק ומטפס ב-0.3%.

טסלה  ממשיכה במומנטום החיובי ומטפסת 3.8%, AMD  עולה 3.4%. חברת סקוור , שבראשה נמצא ג'ק דורסי מנכ"ל טוויטר, מזנקת 11% לאחר שדיווחה על רכישת חברת התשלומים אפטרפיי האוסטרלית (Afterpay) בעסקת מניות בשווי של כ-29 מיליארד דולר. סקוור תפרסם את תוצאותיה הרבעוניות ביום חמישי.

מנייתה של חברת התרופות הישראלית גלמד פרמצבטיקל  מזנקת מעל 20% בהמשך לדיווח של החברה על כך שקיבלה את אישור מנהל המזון והתרופות האמריקאי (ה-FDA) להמשיך בניסוי קליני שלב 3 של הפורמלציה המשופרת של ארמקול (Aramchol) לטיפול בכבד שומני.

20:30

המסחר בוול סטריט מתקיים במגמה חיובית. מדדי דאו ג'ונס ו-S&P 500 עולים ב-0.1%, הנאסד"ק מתחזק ב-0.4%.

באשר לישראליות בוול סטריט, עליות נאות נרשמות אצל אורמד , קלטורה , טאואר  (שפרסמה דוחות חזקים), ריסקיפייד , ת.א.ת. , סנטינל וואן , למונייד  ואופקו הלת' .

מנגד, מיטק 3 די , גלובל-אי אונליין , מאנדיי , ראדא , בריינסטורם , פריון נטוורק  וטוקספייס  רושמות ירידות.

ד"ר רון אייכל, אנליסט ראשי ב'קולמקס שוקי הון', פירסם המלצת "קנייה חזקה" לענקית המזון המהיר מקדונלד'ס . החברה דיווחה השבוע שההכנסות נטו ברבעון השני של 2021 עמדו על 2.22 מיליארד דולר, או 2.95 דולר למניה, לעומת 483.8 מיליון דולר, או 65 סנט למניה, ברבעון המקביל לפני שנה. המכירות נטו עלו ב-57% ל-5.89 מיליארד דולר, מעל הציפיות . המכירות העולמיות בחנויות זהות זינקו ב-40.5% לעומת שנה קודמת ו-6.9% לעומת 2019, לפני המגפה. לדברי ד"ר אייכל, "טכנית, המניה נמצאת בעמדת קניה חזקה לשבוע הקרוב. אינדיקטור המומנטום הוא חיובי. קו התמיכה נמצא ברמה של 148.57 דולר. קו ההתנגדות נמצא ברמה של 256.25 דולר".

19:15

מגמה מעורבת בוול סטריט. בעוד שמדד נאסד"ק עולה 0.1%, S&P 500 נסחר ללא שינוי מהותי ואילו הדאו ג'ונס נחלש ב-0.1%.

בין המניות שמרכזות עניין בניו יורק אפשר לציין את טסלה  שמתקדמת 4%, אפלייד מטריאלס  שעולה 2.5%, פולו ראלף לורן  ואנדר ארמור   עולות 3.2% כל אחת. מנגד, גלובל פיימנט  נחתכת ב-8% לאחר שפרסמה דוחות רבעוניים, על אף שהכתה את התחזיות גם ברווחים וגם בהכנסות. מודרנה  יורדת 1.7%.

מחירי הנפט נחתכים ב-4%, כאשר נפט מסוג WTI יורד לרמה של 70.8 דולר לחבית ונפט מסוג ברנט ל-72.6 דולר לחבית. בגזרת הקריפטו עדיין נרשמות ירידות שערים קלות, אך הביטקוין יציב יחסית סביב 39.7 אלף דולר. האת'ריום דווקא מתחזק היום ועולה לרמה של 2,600 דולר, הדוג'קוין נסחר תמורת 20 סנט.

בורסות אירופה ננעלו בעליות שערים. מדד דאקס התחזק ב-0.1%, הפוטסי התקדם 0.7% וקאק עלה ב-1%. גם במדריד, ציריך, וינה, אמסטרדם, ליסבון ובריסל נרשמו עליות.

14:30

העליות התמתנו באירופה: העליות של הפוטסי והקאק עומדות על 0.6%, הדאקס עבר למגמה יציבה של עלייה ב-0.04%.  

חברת הביטחון הבריטית Meggitt עולה ב-55% לאחר שנרכשה על ידי חברת  Parker-Hannifin האמריקאית. 

דוחות חיוביים לחברת השבבים טאואר סמיקונדקטור ולחברת הטכנולוגיה DSPG ברבעון השני של 2021.

טאואר רשמה צמיחה של 16.8% בהכנסות ביחס לרבעון המקביל ושל 4.3% לעומת הרבעון הקודם, להכנסות של 362 מיליון דולר, גבוה מעט מתחזיות האנליסטים שציפו לכ-360 מיליון דולר.

DSPG עקפה את תחזיות האנליסטים בדוחות הרבעון השני שפרסמה היום. DSPG, שמפתחת שבבים למכשירי מדיה, רשמה הכנסות של 35.8 מיליון דולר בעוד האנליסטים ציפו ל-35 מיליון דולר, ובשורה התחתונה היא רשמה רווח נקי Non-GAAP של 12 סנט למניה, כשתחזית האנליסטים הייתה ל-8 סנט בלבד. המנייה עולה לאחר המסחר ב-3.51%. 

12:45

העליות באירופה נמשכות: הפוטסי עולה ב-1.09%, הקאק ב-0.95%, והדאקס ב-0.27%. מניית רולס רויס עולה ב-4.2%. מניית רנו עולה ב-3.2%. 

11:00

העליות באירופה נרגעות: הפוטסי נשאר חזק ועולה ב-1%, אך הקאק והדאקס התמתנו ועולים רק ב-0.9% ו-0.5% (בהתאמה). 

הונג קונג ננעלה בעליית שערים של 0.93%.

10:14

יום המסחר באירופה נפתח במגמה חיובית, כאשר דאקס, פוטסי וקאק עולים שלושתם מעל 1%. את העליות מובילות בעיקר מניות הבנקים הגדולים באירופה.

ביפן ננעל המסחר בעלייה של 1.8%, כאשר מניית מאזדה נחתכה ביותר מ-5%. המדדים בשנזן ושנחאי התחזקו ביותר מ-2%. מדד הנג סנג נהנה גם הוא מעליות שערים ומתחזק ב-1%. בנק אוף צ'יינה עולה בהונג קונג 1.1% במחזור מסחר גבוה, וגם שיאומי, פטרוצ'יינה, HSBC ועליבאבא מטפסות.

רוברט כרמלי, מנהל דסק החוץ בפעילים ניהול תיקי השקעות, התייחס לעונת הדוחות בארה"ב. נכון לסוף השבוע כ-60% מהחברות ב-S&P 500 דיווחו את תוצאותיהן לרבעון השני של השנה. לדברי כרמלי, 83.6% (אל מול ממוצע רב שנתי של 74%) היכו את שורת ההכנסות ו-87% היכו את שורת הרווח. "שיעור צמיחת הרווחיות לרבעון השני אל מול הרבעון המקביל ניצב על 98%, מול תחזיות של 68%. מגזרי הצריכה המחזורית, התעשייה והפיננסים בולטים לטובה. יחד עם זאת, למרות הרווחיות החזקה ושיעור ההפתעות החיוביות שווקי המניות מביטים קדימה בחשש מה לנוכח העלייה בתחלואה וההכרה ששיעורי הצמיחה בהמשך השנה יהיו מאופקים יותר". 

8:20

בורסות אסיה פתחו את השבוע בעליות שערים נאות. המדדים בסין עולים כ-1.5%, מדד הונג קונג מתחזק ב-1%, מדד הניקיי מטפס כ-2%. גם המדד בסידני מטפס לקראת החלטת הריבית באוסטרליה מחר.

יצרנית הרכב מאזדה רושמת ירידה חדה של 5.7% בטוקיו הבוקר, קבוצת סופטבנק עולה 1.8%, פנסוניק וטויטה עולות 2.3%. בהונג קונג שיאומי מטפסת 1.6%, בנק אוף צ'יינה עולה 1.1%, טנסנט ומייטואן נחלשות.

HSBC מתחזקת ב-3.6% בהונג קונג וככל הנראה מניית החברה תיסחר בעליות שערים בכל הבורסות שבהן היא פעילה, לאחר שפרסמה תוצאות חזקות במחצית הראשונה של השנה. בין השאר, הרווח לפני מס קפץ כמעט הוכפל ועמד על 10.8 מיליארד דולר, מעל הערכות האנליסטים. יחד עם זאת, הכנסות הבנק ירדו ב-4% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, ועמדו על 25.6 מיליארד דולר.

בין החברות הנוספות שיפרסמו דוחות היום אפשר לציין את סולאר אדג'  וטאואר  הישראליות, ובאסיה יתפרסמו דוחות קיה, יונדאי, LG, בנק הנג סנג ועוד.

החוזים העתידיים מאותתים על פתיחה ירוקה גם בוול סטריט, כאשר החוזים על שלושת המדדים המובילים עולים כ-0.5%. בשוק האג"ח האמריקאי נרשמות ירידות קלות בתשואות, וכעת התשואה על האיגרת ל-10 שנים עומדת על 1.22%.

בשוק הנפט נרשמות ירידות של 1% הן בנפט מסוג WTI והן בנפט מסוג ברנט (שיורדים למחיר של 73.2 ו-74.5 דולר לחבית בהתאמה). בגזרת הקריפטו נרשמות ירידות שערים, כאשר הביטקוין - שאתמול חצה את רף ה-42 אלף דולר - נחלש ונסחר ברמה של 39.7 אלף דולר. 

עוד כתבות

גילון בק, ריצ'רד פרנסיס, אייל פסו / צילום: תמר מצפי, אלעד מלכה, Gauzy

בדרך לנאסד"ק: הישראלית שמאמינה שהשוק הזה יגיע ל-124 מיליארד דולר ב-2028

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● גאוזי, יצרנית הזכוכית החכמה מתל אביב בדרך לנאסד"ק ● טבע משנה את אופן דיווח התוצאות שלה על בסיס גיאוגרפי ● וסנסטאר, חברת הפורטפוליו של קרן פימי הציגה תוצאות חלשות לרבעון

איש חיזבאללה מצלם את מטולה / צילום: ap, Bilal Hussein

3 כטב"מים יורטו בשמי הצפון - אזעקות הופעלו בקריות ובגליל המערבי

שני בכירי חיזבאללה חוסלו בדרום לבנון - בתגובה על הפלת הכטב"ם הישראלי אתמול ● לפחות שתי מטרות יורטו בשמי נהריה, אזעקות הופעלו ביישובים מחשש לנפילת שברי מיירט ● ארבע רקטות שוגרו לאזור שדרות, מחסן עלה באש בעקבות נפילת רסיסי מיירט ● יו"ר מועצת זכויות האדם באו"ם: "מבועת מההרס בבתי החולים ברצועה" ● כל העדכונים

איסמאעיל הנייה / צילום: ap, Lebanese Official Government

מומחים מסבירים: אלו הסיבות שבגללן בכירי חמאס שוקלים לעזוב את קטאר

בסוף השבוע האחרון, התפרסמו דיווחים על כך שההנהגה הפוליטית של חמאס שוקלת לעזוב את קטאר ולהעתיק את בסיסה לעומאן או לטורקיה ● שני חוקרים בכירים במכון למחקרי ביטחון לאומי מסבירים מה עומד מאחורי הדיווחים, ואיך הדבר קשור לתפקיד שממלאת קטר במשא ומתן לשחרור החטופים

קרית שמונה / צילום: אייל מרגולין

בערב החג: רצף אזעקות בגליל העליון והמערבי

מוקדם יותר: מטרה אווירית יורטה באזור קריית שמונה ● יותר מחצי שנה אחרי 7 באוקטובר - ראש אמ"ן חליוה פורש מצה"ל • "לעד אשא איתי את הכאב האיום של המלחמה", כתב לרמטכ"ל • אלוף פיקוד מרכז יסיים את תפקידו בקיץ ● צה"ל פתח במבצע סיכול במסדרון החיץ ברצועה: מחבלים חוסלו, תשתיות טרור אותרו והושמדו • דיווח בניו יורק טיימס: ישראל תכננה מתקפה גדולה יותר נגד איראן, גם בטהראן - אך היא נבלמה ברגע האחרון ● כל העדכונים

דיזנגוף סנטר / צילום: גיא חמוי

מעל 3 מיליון שקל בדקה: זינוק בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד

לפי נתוני חברת שב"א, בין השעות 8:00-14:00 הוציאו הישראלים סכום של 735 מיליון שקל • מדובר בזינוק של 14% בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד • בשנה שעברה בשעות אלו נרשמו הוצאות בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 645 מיליון שקל • ומה הייתה הדקה העמוסה ביותר היום?

חופית באטה, חוקרת בינה מלאכותית ב-AI21 / צילום: יונתן בלום

היא התגייסה ליחידת מודיעין, צוללת עם כרישים ועובדת בתחום הכי חם בעולם

היא שובצה במודיעין אך התעקשה להתגייס לקרבי, שימשה אלגוריתמאית במובילאיי ויש לה תואר במתמטיקה ● כיום חופית באטה היא חוקרת ב-AI21 Labs, שנתמכת בידי ענקיות הטכנולוגיה ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס

בעולם מתפעלים מישראל: "הראתה שהיא יכולה לתקוף מתי שהיא רוצה"

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: בוושינגטון פוסט מתפעלים מהמתקפה שמיוחסת לישראל באיראן, ובאיראן מנסים להקטין את האפקט שלה וגם: אייפ"ק פותח בקמפיין נגד פוליטיקאים אנטי-ישראלים בבחירות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: Shutterstock

להפסיק לרוץ על הגלגל. מה יקרה לכם אם תרוויחו פחות

המעבר למשרה עם משכורת נמוכה יותר, כרוך בדרך-כלל בקיצוץ בהוצאות ● יחד עם זאת, הוא עשוי להגיע עם עלייה ניכרת בזמן הפנוי ובאיזון בין העבודה והחיים

הפגנה פרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה, אתמול (ש') / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"ארגון טרור השתלט": גל הפגנות נגד ישראל באוניברסיטת קולומביה

ביום חמישי האחרון, נעצרו מעל מאה סטודנטים שהשתתפו בהפגנה פרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה, וההפגנות מאז נמשכות במלוא עוזן ● פרופ' שי דוידאי מבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה צייץ בעקבות האירועים: "ארגון טרור השתלט על האוניברסיטה והמדינה צריכה להתערב ולהשתלט על הקמפוס"

ישראל אלמסי, יו''ר ומנכ''ל ארגון ידידים / צילום: יונתן בלום

עם 800 מתנדבים בדרכים, הוא דרוך לעזור לכם במקרה של פנצ'ר

כשישראל אלמסי קיבל לידיו את עמותת ידידים, שמספקת עזרה וחילוץ בכביש, במוקד ישב אדם אחד ● כיום היא ערוכה לטפל ב-800 פניות במקביל, ובמלחמה גם הפכה לכוח מסייע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

עלי חמינאי נפגש עם משפחות הבכירים שחוסלו בסוריה, אפריל 2024 / צילום: ap, Office of the Iranian Supreme Leader

החישוב הגרעיני של איראן נעשה כעת מסוכן יותר

המנהיג העליון חמינאי בוודאי תוהה אם מצבה של הרפובליקה האסלאמית היה טוב יותר לו כבר היה ברשותה נשק גרעיני ● המערב אינו צריך להמעיט בצורך של חמינאי להשאיר מורשת מפוארת

ראש אמ''ן אהרון חליווה

מבריק ויהיר, כריזמטי ונהנתן: הכירו את אהרון חליוה, האלוף השנוי במחלוקת שפרש היום

מבריק, כריזמטי, האיש הכי מקושר במטכ"ל, רוקסטאר, ומנגד נהנתן, יהיר ויש שיאמרו בוטה • ראש אמ"ן, שהודיע היום על פרישה מצה"ל, מיהר לקחת אחריות על הכישלון, אבל מאז, עלו עוד ועוד סימני שאלה סביב התנהלותו ● נראה שגם הוא - שיודע להתנהל מול התקשורת "אפילו יותר מדובר צה"ל" - לא צפה את עוצמות המתקפה ולא מפסיק למשוך אליו אש

איילת שקד / צילום: שלומי יוסף

מיליון וחצי שקל על משרה חלקית: איילת שקד מציגה - כך מכינים נקניקיות גם בעסקי הנדל"ן

איילת שקד השוותה בין מינוי בכירים במערכת המשפט להכנת נקניקיות ("מי שלא עומד בחום, שלא ייכנס למטבח") ● מעניין מה הייתה אומרת על מינוי פוליטיקאית לתפקיד בכיר במגזר העסקי

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כאב הראש החדש של האחים אמיר בשופרסל

‎בבקשה לתובענה ייצוגית, נטען כי האחים אמיר ביקשו לרכוש את השליטה בשופרסל באופן שיפטור אותם מלשלם לציבור את מלא פרמיית השליטה, כדי לא להיקלע לתחרות על השליטה בחברה ● התובעים מעריכים את הנזק בסכום הנע בין 232-146 מיליון שקלים

מותג משקאות האנרגיה BLUE / צילום: Shutterstock

יצרנית משקאות האנרגיה "בלו" ופרשת זיוף נתוני המיחזור

המשרד להגנת הסביבה שוקל אי הכרה בדיווח על יעדי האיסוף והמיחזור של חברת בלו לשנים 2019-2020, וקביעת תשלום כפל פיקדון בהיקף של כ-100 מיליון שקל ● זאת, לאחר שהחברה לא סיפקה אסמכתאות מספקות לאימות דיווחיה על עמידה ביעדי האיסוף והמיחזור לשנים 2019-2020 ובהמשך לחקירה המתנהלת ברשות המסים ובמשטרה

צילום: Eduardo Munoz Alvarez (AP) (עיבוד תמונה)

הטעויות הנפוצות שמשקיעים עושים בהשקעה באג"ח ממשלתיות

בוול סטריט ג'ורנל מרחיבים על הטעויות הנפוצות של משקיעים באיגרות חוב ממשלתיות ● להערכתם, הטעות הנפוצה ביותר היא בהשקעה בקרנות אג"חיות שנסחרות בתנודתיות ● במקביל הם מסבירים כי כיום, תשואות האג"ח הממשלתיות קצרות הטווח אטרקטיביות יותר מאשר ארוכות הטווח

אילוסטרציה: Shutterstock

יותר מחצי מהתשואה נמחקה: הסיבות לירידות החדות בוול סטריט, ומה קרה לאנבידיה?

מדד הפחד מתקרב לשיא, S&P 500 נמצא ברצף הירידות הארוך ביותר מאז 2022, והשבוע האחרון היה הגרוע ביותר של הנאסד"ק מאז 2022 ● מה עומד מאחורי המגמה? האינפלציה, המצב הגיאו-פוליטי המורכב וגם הפסימיות בנוגע לענף השבבים

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב אסר על מכירתם במשך מאה שנים ● כעת האוסף מותר למכירה והוא שווה סכום עתק

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם

הירידות הנוכחיות מגיעות אחרי שנה ורבע חלומיות למשקיעים בשווקים בחו''ל / צילום: Shutterstock

אפריל האדום: וול סטריט יורדת בחדות, וזה מה שצפוי לקרות לחיסכון שלכם ולשקל

הבורסה האמריקאית פתחה את 2024 בסערה עם תשואות מרשימות במדדים המובילים ● אלא שכעת הקערה התהפכה, ומתחילת אפריל נמחקה יותר מחצי מהתשואה ● מי החוסכים הישראליים שייפגעו במיוחד, ומהן ההשלכות של המגמה השלילית על שער הדולר?