גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"שילבנו במערכות הסחר רובוט שסוקר את מחירי המתחרים ומעדכן מחיר 24/7"

רחלי חן, סמנכ"לית השיווק של אופיס דיפו, מאמינה שבמקום להשקיע בפרסום, עדיף להתרכז בטירגוט הלקוחות ● בשיחה עמה היא מסבירה מה עושים עם מוצרים ממותגים שלא נמכרים, ומי חשוב לא פחות מהצרכנים ● מדור חדש: הזווית של סמנכ"לי השיווק בחברות הבולטות במשק

רחלי חן, סמנכ”לית השיווק של אופיס דיפו / צילום: איל יצהר
רחלי חן, סמנכ”לית השיווק של אופיס דיפו / צילום: איל יצהר

בישורת האחרונה של החופש הגדול, בצל אי הוודאות באשר לאופן שבו תיראה שנת הלימודים הקרובה, יצאו הורים רבים למרוץ הקניות של ציוד לתלמידים (ולבדיקה סרולוגית על הדרך). באופיס דיפו מספרים על הסתערות שברוח התקופה נובעת מאי הוודאות, ועל תורים ארוכים. "אנשים חיכו לרגע האחרון, כי לא ידעו מה יוחלט על פתיחת שנת הלימודים", מסבירה רחלי חן, מנהלת השיווק והדיגיטל ברשתות אופיס דיפו וג'ויסטיק פלוס.

למרות שהיא רק בת 32, לחן יש כבר 13 שנות ותק בחברה. "בגיל 19 התקבלתי לאופיס דיפו, שהייתה בשעתו בבעלות אמריקאית", היא מספרת. "אחרי שנה עברתי למשרדים, וניהלתי במחלקת הסחר רכש בעסקאות בהיקפים של מיליוני שקלים. בגיל 23 שילבתי גם את תחום המסחר הטכנולוגי.

"אחרי כחמש שנים ביצעתי הסבה לעולמות השיווק, ומוניתי למנהלת השיווק והדיגיטל של הרשת. את השיווק אי אפשר לקחת ממני. הוא משאיר אותי צעירה לנצח, כי מתפקידי לבדוק תמיד מה חדש. אני זו שגיליתי את הטיקטוק לבת שלי, שהיום בת 15".

מהלך שהצליח

"הקליפ 'שים פס' יצא לאוויר ב-2019, בתקופת חזרה לבית הספר. השיר נכתב במיוחד לאופיס דיפו, והקליפ, בהשתתפות כוכבי רשת, צולם בסניפים. המטרה הייתה לעודד ילדים ונערים לצאת נגד בריונות ברשת, לשים פס על מה שאומרים או כותבים, ולחזק את הנוער להקשיב ללב.

"כמות התגובות וההודעות שקיבלנו מהורים וילדים שהתחברו למילים הייתה אדירה, בני נוער שצפו בקליפ סיפרו לראשונה על חרם או השפלה שעברו. עד היום השיר ממשיך לצבור פופולריות עם יותר מ-6 מיליון צפיות ביוטיוב".

מהלך שנכשל

"ב-2015 שיווקנו את המוצר 'מדפסות תלת ממד לשימוש ביתי', שמאוד הצליח אז בחו"ל. השקענו בקידום המוצר, אבל לא הצלחנו להחדיר אותו לשוק הביתי בישראל. נשארנו עם המדפסת רק למוסדות לימוד עיצוב ואדריכלות, מה שלא אפשר לה זכות קיום על המדף לאורך זמן".

מהלך מעורר קנאה

"דלתא היא דוגמה טובה לחברה שהצליחה לנתב לטובתה את תקופת הקורונה, כשהיא שמה דגש על מוצר הצריכה הבסיסי, הפיג'מה, והפכה אותו לדבר הכי מגניב ורלוונטי - בתקופה שבה כולנו היינו בבית".

אתגרי השיווק

"איסוף מידע על הלקוחות. לפני כשנה הקמנו את מועדון הלקוחות טאץ' קלאב, שמשלב את שני המותגים בקבוצה, אופיס דיפו וג'ויסטיק פלוס. דרך המועדון, שכבר מונה כבר 100 אלף חברים, אנחנו יכולים להכיר את הצרכן טוב יותר. הם מרוויחים הטבות, ואנחנו מרוויחים את המידע שדרכו אנחנו יכולים להציע להם משהו עוד לפני שהם פונים. לדוגמה, לקוח שקנה מדפסת יקבל בעוד 3-4 חודשים הודעה על חידוש הדיו או הודעה על הרחבת אחריות סמוך לתקופה המסתיימת.

"בעבר השקענו סכומי עתק בפרסומים, היום האתגר הוא להעמיק את הטירגוט ולהציע ללקוח את הצעת הערך שמתאימה לדפוסי הקנייה שלו. המועדון מאפשר לנו לתקשר עם הלקוח בעלות אפסית כמעט, וללמוד אותו תוך כדי תנועה. חברי מועדון לא רק קונים יותר, גם סל הקניות הממוצע שלהם גבוה יותר.

"אתגר אחר הוא לשמור על הלקוח בשוק רווי מתחרים. בתחילת הקורונה המעבר של העבודה והלימודים לבית הזניק את הביקוש למחשבים, מסכים וכיוצא באלה. פתחנו חמ"ל כדי להשיג מלאים. המטרה הייתה לשים יד על משלוחים עוד לפני שהועמסו על האנייה. הבעיות באספקה נבעו משחרור הסחורה בנמל, נוצר פקק, אבל עמדנו בביקוש המטורף. היום השוק כבר די רווי במחשבים".

מודל השראה

"טוני רובינס, שהוא מנטור ויועץ אישי. מדובר באדם עוצמתי ובעל תעוזה, שמחולל שינוי תפיסתי בקרב מיליוני אנשים בעולם. כששמעתי שהוא מגיע לארץ, הדבר הראשון שעבר לי בראש הוא איך אני דואגת לכרטיס בשורה הראשונה".

שיווק או שירות

"שירות ושיווק מפרים אחד את השני. כאשר אחד כושל, השני קורס. באופיס דיפו החלטנו לאחד את שני התחומים לניהול אחד. בתקופת הקורונה היה לחץ אדיר על מחלקת האונליין שלנו, היו אתגרי אספקה, ומחלקת השירות הוצפה בפניות שגלשו לפוסטים הפרסומיים שלנו בדיגיטל. הגבנו מהר, גם בשעות הלילה המאוחרות, כדי לשמור על נאמנות הלקוחות".

הצרכנים משתנים

"בשנים האחרונות הורגשה צמיחה אדירה באונליין, ובקורונה זה גבר. באופיס דיפו הוא מהווה כ-10%-15% מנתח המכירות. שידרגנו את האתגר, כי הבנו שהוא מנוע צמיחה.

"הצרכן עדיין נאמן למותגים מובילים, ובשוק החזרה ללימודים הורים תמיד יעדיפו לבחור את התיק הממותג. השנה לא היו סרטים שדרכם הילדים יכלו להתחבר לדמות חדשה, וכך מככבות הדמויות הקלאסיות. המעבר של מסי מברצלונה לפריז שיבש לנו את הקולקציה, אבל הופעתנו לגלות שבכל זאת קנו. מה עושים עם מוצרים ממותגים שלא נמכרים? מוזילים את המחיר. היו לנו 1,800 ילקוטים אורתופדיים עם דמויות שלא נמכרו, תמחרנו ב-89 שקל וניקינו מדפים.

"הצרכן של היום רוצה שיפנו אליו פרסומות שרלוונטיות עבורו, ולכן ננקוט פחות בשיטה של פרסום לכלל הצרכנים. אם יצא משחק חדש לפלייסטיישן אפנה לבני נוער בערוצים שלהם, יוטיוב או טיקטוק, ואם יצא כיסא אורתופדי לגיימר, אפנה להורים בערוצים שרלוונטיים להם.

"הצרכן גם לא רוצה להיות 'מותקף' בפרסומים, ואנחנו חושבים איך הפרסום לא יהיה מטרד אלא יתרון. אם את מדברת בטלפון עם מישהו על נושא מסוים, ומיד מקבלת פרסומת לפייסבוק - זה טירגוט יעיל מבחינתי. יש צרכנים שיגידו שזה חטטני ושהאח הגדול מתערב להם בחיים, אבל כשאתה הופך לצרכן דיגיטלי החשיפה שלך היא לטוב ולרע".

על התחרות מול אתרים מחו"ל אומרת חן כי "זה שלוש שנים שאנחנו לא רק סוקרים את המתחרים הישראלים, אלא את אמזון ואת החנויות שמקבילות אלינו בארה"ב. כשקיבלנו את הדיוטי פרי (עם המותג Touchit שבו נמכרים מוצרי אלקטרוניקה, מר"ח) הבנו שמי שלא יקנה פה, יקנה בחו"ל, ורצינו להראות שאצלנו משתלם יותר - וזה הצליח. זה לימד את כל הקבוצה את כוח הרכישה. הצרכן רוצה את המוצרים שלו כאן ועכשיו".

טעות של מתחילים

"להתבסס רק על תאוריות אקדמיות, ולנעול קמפיין ללא יכולת גמישות בדרך. לאורך השנים למדתי שאין לנעול מהלך פרסומי ללא יכולת שינוי תוך כדי תזוזה - הקמפיין יכול להיות הצלחה גדולה על הנייר, אך בפועל יכול להגיב אחרת. יש אנשי שיווק שמעניקים לקמפיין 'זמן בשלות', אבל אנחנו נמצאים בזירה מאוד תחרותית ועלינו להגיב מהר ובזמן".

מה למדתי בדרך

"שעליי להיות קשובה לא רק לצרכן הסופי או לעקוב אחר הטרנד החדש הבא, אלא גם לאנשי המכירות ברשת. הם אנשי השיווק האמיתיים שלנו, והם אלה שמתמודדים מול הלקוח, פרונטלית בסניפים, בשיחת טלפון או באונליין".

תפיסת עתיד

"המערכות הדיגיטליות החכמות ימשיכו לשדרג את היכולות שלנו. שילבנו במערכות הסחר שלנו רובוט שסוקר את מחירי המתחרים ומעדכן מחיר בקופה 24/7, מערכת אוטומטית לציוות הזמנות אונליין מהסניף הקרוב לבית הלקוח ועוד. המידע חוסך כסף וזמן, וזה ימשיך להשתכלל".

רחלי חן

אישי: בת 32, בזוגיות ואם לשתי בנות. מתגוררת במודיעין.
מקצועי: בעלת תואר ראשון בשיווק, מוסמכת שיווק דיגיטלי וקידום אתרים.
עוד משהו: קמה כל יום לפני הזריחה, רצה ומבשלת, ואז מתחילה את היום.

עוד כתבות

מנכ''ל נמלי ישראל הפורש, יצחק בלומנטל / צילום: שלומי יוסף

הסיפור המטלטל על המנכ"ל שקיבל בשורת איוב ושרד אותה

כשיצחק בלומנטל, אז מנכ"ל חברת נמלי ישראל, חש ברע, הוא היה בטוח שייקח כדור ויחזור לעבודה בתוך שעתיים ● אך הרופאים צפו שנותרו לו שבועות ספורים ● בראיון סיכום כהונה הוא מדבר על השנה המטלטלת ועל ההחלמה המפתיעה ומספר על תוכנית הנמלים החדשנית ש"תשפיע על המשק כולו"

פרויקט TechMod / הדמיה: 3division

בהשקעה של יותר ממיליארד שקל: הפרויקט שצפוי לשנות את מודיעין

פרויקט TechMod בשטח של יותר מ־100 אלף מ"ר יוקם בפארק הטכנולוגי במודיעין, על קרקע בשווי של כ-62 מיליון שקל ● השותפים בפרויקט מאמינים כי הוא יתן מענה לאחד החוסרים הגדולים בעיר - מקומות תעסוקה ● כיום יותר מ־75% מתושבי העיר עובדים מחוץ לה

האחים זלקינד וצחי נחמיאס / צילום: ישראל הדרי, ורד פיצ'רסקי

לאחר סלקום: דסק"ש פועלת למכור שליטה באלרון בכ-50 מיליון דולר

חברת ההחזקות דסק"ש דיווחה הבוקר כי היא מקיימת משא ומתן למכירת אלרון לחברת הון סיכון זרה ● הדיווח מגיע לאחר שחתמה לפני מספר חודשים על עסקה למכירת השליטה בחברת התקשורת סלקום

נגמ''ש צה''לי / צילום: צילום מנתק

עסקת הענק של משרד הביטחון בתחום השריון

קבוצת אימקו ומשרד הביטחון הודיעו על הסכם מסגרת רב־שנתי בסך 377 מיליון שקל ● ההסכם החדש צפוי יותר מלהכפיל את צבר ההזמנות של הקבוצה לסך של כ־725 מיליון שקל ● בעקבות העסקה, מניית אימקו זינקה ב-19% ● ובאיזה חוזה זכתה היום אלביט?

בייראקטר TB2 / צילום: Associated Press, Efrem Lukatsky

החברה הביטחונית הזרה שהעניקה לעובדיה מענק בסך 18 משכורות

החברה הטורקית בייקאר, סמנכ"ל הטכנולוגיות שלה הוא חתנו של ארדואן, היא שיאנית היצוא בטורקיה והודיעה שתחלק לעובדים מענק נדיב במיוחד ● ואיפה החברות הביטחוניות הישראליות עומדות מולה ברמה הגלובלית?

מפעילי כטב''מים בצה''ל / צילום: דובר צה''ל

קצין אמריקאי חושף כמה כטב"מים ישראלים יירטו בטעות כוחות צה"ל

ראש ענף תיאום בקרה אווירית בים של המארינס מגלה בראיון לאתר TWZ כי לא פחות מ־40% מהכטב"מים שיירטו כוחות צה"ל הם כלים ישראליים

וורן באפט נואם באסיפה השנתית של ברקשייר האת'ווי

היורש, ההשקעה המסתורית, והדרך ל־50% תשואה בשנה: התובנות מהכנס הגדול של האורקל מאומהה

וורן באפט, המשקיע הפרטי הגדול והמפורסם בעולם עמד בסוף השבוע בפעם ה־51 על הבמה באומהה והשיב לשאלות משקיעיו במשך חמש שעות ● מדוע הקטין את ההחזקות שלו באפל, מה הוא חושב על מהפכת ה־AI, למה הוא מגדיל את קופת המזומנים שלו במקום להשקיע אותה, ומה היה עושה לו חזר לגיל 20

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock

העליות בת"א התמתנו בנעילה מהחשש כי עסקת החטופים לא תצא לפועל

מדד ת"א 35 עולה ב-0.4% ● השקל הפגין איתנות השבוע, אך בסיכום אפריל נחלש מול הדולר ● אפל הציגה את תוצאותיה הכספיות והמניה זינקה ● במזרחי מעריכים כי למרות דוח התעסוקה הפושר של חודש אפריל בארה"ב לא אמור להשליך מהותית על תזמון הורדת הריבית ● באופנהיימר מזהים הזדמנויות במגזרי הפיננסים והתעשייה בשוק המניות האמריקאי

נרנדרה מודי / צילום: Associated Press, Rajesh Kumar Singh

900 מיליון הודים נקראים להחליט אם הם רוצים ראש ממשלה לנצח

נרנדרה מודי מציין עשר שנים לשלטונו אך רוצה עוד חמש, וכנראה יזכה בהן בבחירות שנערכות בהודו ● הוא מודיע שרק דבר אחד מעניין אותו - האומה, וזו אולי אסירת תודה, אך מתרחקת מן האידיאלים הדמוקרטיים, החילוניים והשוויוניים של מייסדיה ● ואיך כל זה קשור למפלגת העבודה בישראל?

עסקאות השבוע / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

עם נוף לים ומרפסת גדולה: בכמה נמכרה דירת 4 חדרים ברמת אביב ג?

ברחוב אבשלום חביב ברמת אביב ג' נמכרה דירה בשטח של 114 מ"ר בתמורה ל־5.17 מיליון שקל ● בבניין יש חניה מקורה עם שער חשמלי, שתי מעליות, והוא קרוב לקאנטרי ולמרכז שוסטר ● "המחיר הראשוני היה גבוה יותר, אולם בגלל שבעלי הנכס ביקשו למכור בהקדם - המחיר ירד" ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון 

וורן באפט מגיע לאסיפה השנתית של ברקשייר הת'אוויי בנברסקה, ארה''ב / צילום: Reuters, Scott Morgan

באפט הציג את יורשו והפתיע כשאמר: "מקווה להגיע בשנה הבאה"

וורן באפט בן ה-93 ערך את האסיפה השנתית הראשונה של ברקשייר האת'וויי מאז ששותפו ארוך־השנים, צ'ארלי מאנגר, נפטר בנובמבר האחרון ● באפט הביע אמביוולנטיות לגבי בינה מלאכותית וכינה אותה "שד גרעיני בבקבוק", התייחס לצמצום האחזקה שלו באפל, וכן לאדם שצפוי לרשת את מקומו כמנכ"ל ברקשייר

נרות ותמונות לזכרו של אלכסיי נבלני, ליד הקונסוליה הרוסית בפרנקפורט / צילום: Associated Press, Michael Probst

מותו של נבלני הותיר את האופוזיציה הרוסית מפולגת בגלות

המלחמה באוקראינה פיזרה את האופוזיציה של רוסיה ● כשהיא נמצאת בגלות, חבריה מחכים לרגע הנכון להחליש את הנשיא ולדימיר פוטין

כל תאגידי הבידור קרקרו סביב הסדרה / צילום: Shutterstock

הומור חצוף ואותנטי: סדרת הילדים שכבשה דווקא את ההורים

למרות הצנזורה של דיסני והביקורות הקשות מנציגי ה–Woke, "בלואי" שוברת שיאי צפייה, מגלגלת מיליארדים ממרצ'נדייז וסוחפת אחריה בעיקר מבוגרים שנהנים מהניואנסים ● כך הפכה סדרה מצוירת על משפחת כלבים אוסטרלית לתופעה עולמית

וורן באפט / צילום: ap, Nati Harnik (עיבוד תמונה)

באפט הפך את ברקשייר למכשיר השקעה שלא היה כמותו, וזה השתלם

אילו בעלי ברקשייר האת'וויי והמשקיע האגדי היה מנהל במקום זאת קרן גידור, היה לו כנראה הרבה יותר הון, והרבה פחות משקיעים מרוצים ומעריצים ● כי ההתעקשות שלו שמבנה החברה צריך להתאים לאסטרטגיה, ולא להיפך, עשתה את ההבדל לבעלי המניות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: אלכס קולומויסקי־ידיעות אחרונות, דוברות הרשות השופטת, איל יצהר

האינטרסים והדילים: מאחורי הקלעים של הוועדה לבחירת שופטים

עשרות שופטים ורשמים חדשים מונו בשבוע שעבר, צעד הכרחי לאור העומס הכבד על מערכת המשפט ● הפשרות שנאלצו לעשות בוועדה כדי לזכות במינויים החדשים, ההישגים של הקואליציה, השריף החדש בנגב והמשמעות הנעלמת של המילה "זמני" ● חמש הערות על בליץ המינויים

צילומים: איל יצהר, Shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מה עומד מאחורי מסע המימושים של אלטשולר שחם בישראל - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

דוחות AMD ו-SMCI שפורסמו השבוע מציגות את האתגר הגדול בשוק השבבים ● החודש הגרוע בוול סטריט מזה שנה וחצי מגיע לגמל ולפנסיה ● כך משקיעות משפחות בעלות הון גבוה מ־50 מיליון דולר ● לבנק אוף אמריקה יש תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית ● וגם: 3 המימושים הגדולים של אלטשולר שחם

מכרה זהב של טלקו בטג'יקיסטן. טונות של שאריות עפר / צילום: Reuters, NAZARALI PIRNAZAROV

מתנגדי הביטקוין אמרו שכרייתו צורכת תועפות חשמל, אך הוא לא מתקרב לנזק העצום מכריית זהב

מחיר הזהב הולך ועולה, והפקתו תובעת מחיר לא קטן: שחרור חומרים רעילים ומסרטנים, הרס צמחייה ומקורות מים, וחייהם של מאות הרוגים ואלפי פצועים שעסקו בכרייתו ● כשמנגד ניצבת כריית הביטקוין, שנשענת יותר ויותר על אנרגיה נקייה, נשאלת השאלה: מדוע מוצדק לבזבז כל כך הרבה נכסים סביבתיים רק כדי לכרות מהאדמה מתכת צהובה שתיקבר במרתפי הבנקים המרכזיים

אור צלקובניק / צילום: עדי לם

תוך פחות משנה ועם רייטינג מדשדש: אור צלקובניק עוזב את חדשות 13

צלקובניק הוא המנכ"ל הרביעי שעוזב את חברת החדשות בחמש שנים ● המהלך נובע ככל הנראה בשל חוסר הסכמתו לבצע קיצוצים בכוח האדם ובשל פערים גדולים בינו לבין כתבים בחברה

קיבוץ בארי ההרוס / צילום: תמונה פרטית

לספר לדור הצעיר את סיפור השואה אחרי ה-7 באוקטובר - זו לא רק זכות, אלא חובה

השנאה כלפי מדינת ישראל מרימה ראש בכל כמה דורות ● לצד האסונות טבועה בנו, כחלק בלתי נפרד מה-DNA שלנו, היכולת המופלאה והחוסן לקום מהאסון הכי גדול ולהצליח לעשות ממנו נס ● גם הפעם, הדור הצעיר הוא שיכתבו את פרק התקומה

הפגנה פרו־פלסטינית בבראון. לחץ הסטודנטים הניב פרי / צילום: Reuters, Anibal Martel

האם אוניברסיטאות אמריקאיות מפתחות נכונות לשאת ולתת על החרמת ישראל?

לפי שעה רק קומץ של אוניברסיטאות ומכללות הציעו למפגינים האנטי־ישראלים להתפנות תמורת חשיפת אחזקותיהן ומשא ומתן על משיכת השקעות ● אבל ביניהן נמצאות לפחות שתי ענקיות, עם תיקים של 20 מיליארד דולר ● עצם נכונותן הפרגמטית לשקול זאת צריכה לעורר חשש