גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מה תשתו? היינות הכי מומלצים לשולחן החג

השנה, גם לאור גלי החום וראש השנה שמתרגש מוקדם במיוחד, בחרנו להמליץ על ורודים ולבנים קרירים ורזים ● את האדומים תשאירו לפסח

היינות הכי מומלצים לשולחן החג / צילום: אילן נחום, חגית גורן, איל קרן, עומרי מירון, יח''צ
היינות הכי מומלצים לשולחן החג / צילום: אילן נחום, חגית גורן, איל קרן, עומרי מירון, יח''צ

מוקדם יותר החודש, בחתונה על גג יפואי, עתירת משפחה, חברים ותווים ירוקים, נפתחו בקבוקי יין כצרורות מרגמות. אכול סביצ׳ה ושתה סוביניון בלאן, כי מי יודע איזה וריאנט יגיע מחר. בין אינספור תוויות הבקבוקים הריקים והכשרים - בכל זאת, חופה - כיכבו הוורודים והלבנים. מבעבעים גם היו שם ואפילו, למרבה ההפתעה, כתומים וטבעיים. מנגד, את האדומים אפשר היה לספור ביד אחת. "אוגוסט, חם. ככה זה", משך בכתפיו הברמן בעודו חולץ איזה תוסס.

בישראל לא תמיד היה ברור מאליו לשתות יין לבן בקיץ. אוגוסטים רבים באו על הארץ והלכו, וברובם קהל הלוגמים שתה, בדיוק כמו בחורף - ובאדיקות ראויה להערכה - יינות אדומים מזן ענבי קברנה סוביניון. השינוי בהרגלי הצריכה, מאדום ללבן, החל באמצע העשור הקודם, עם חילופי הדורות וכרטיסי האשראי שמשלמים על היינות. ילידי שנות השמונים והתשעים החליפו את הנהייה של קודמיהם אחר אדומים קליפורניים סמיכים ועתירי עץ ביינות קרירים ורזים, בנוסח עדות בורגון ופרובאנס ובגוני פסטל ושמנת.

רוזה, לא משנה מאיזו עדה ומוצא, רושם גידול שרק מתעצם משנה לשנה, ומספר הכרמים שבהם נשתלים גפנים ליינות לבנים נמצא גם הוא בנסיקה. אפילו יינות חצי יבשים נהנים מתחייה מחודשת ועניין.

השנה, גם לנוכח גלי החום וראש השנה שמתרגש מוקדם במיוחד, מאיימים היינות הבהירים על מעמדו של היין האדום בשולחן החג. משפחות רבות יוסבו לארוחה שבה עלול לככב, רחמנא ליצלן, רוזה מענבי גראנאש או לבן עשיר מענבי רוסאן ים־תיכוניים. העובדה שמחירי הלבנים המקומיים, אפילו היקרים שבהם, הם חצי ממקביליהם האדומים - היא רק בונוס.

רגע לפני ערב החג - יינות לבנים וורודים ישראליים ששווה להכיר, לכל כיס (כדאי לחפש הנחות שיש כעת בשפע בשוק) ולכל זן.

■ טיק טוק 2018, דלתון

דלתון הוא אולי האמיץ שביקבים הגדולים בישראל, שהשכיל להבין לאן נושבת הרוח הרבה לפני שכיוונה היה כה מובהק.
ההימור על יינות שמתבססים על זנים לא שגרתיים ואופן הכנה מינימליסטי השתלם לו - ובעיקר לנו. סדרת אסופה - שמחירה כ־80 שקל לבקבוק - היא פייבוריטית אישית במבחר של דלתון. שנין בלאן ויילד וואן הוא יין נהדר לאוכל חגיגי (וגם התווית היפה מוסיפה!) אבל טיק טוק, שמתבסס על ענבי סמיון מכרם אלקוש בגליל העליון, שרק נחו לתנומה קצרה על שמריהם ובמכלי נירוסטה - הוא לא פחות מחגיגה למי שאוהב יינות חדים וחמצמצים. נפלא לצד תבשילי דג ואוכל מתובל יחסית. 79 שקל. כשר.

■ פרנץ׳ בלנד 2020, רקאנטי

אחרי שירדו מתהילתם בשנות השמונים, יינות לבנים חצי יבשים סבלו במשך שנים מסטיגמות שונות ומשונות. גלגל לעולם מסתובב וכעת הם מתחילים להתגלות מחדש גם על ידי קהל אנין וצעיר.

פרנץ׳ בלנד של רקאנטי הוא אחד היינות המהנים שמיוצרים בקטגוריה הזאת בארץ. בלבו זן הקולומבאר הפרחוני - שאחרי שניטע כאן כהבטחה גדולה במאה ה-19 זוכה כעת לעניין מחודש - ושרקנאטי והיינן קובי ארביב עושים עמו פלאים. ענבי מוסקט שנוספים לו מעניקים עוד נופך. התוצאה: יין מורכב, שיכול להפתיע גם חובבי יבשים עד העצם. 79 שקל. כשר.

■ רוזה וואטס, יקבי כרמל 

רוזה, מה לעשות, הוא נקודת תורפה של תעשיית היין הישראלית. מינרליות כמו שיש ביינות הוורודים של פרובאנס היא משאב שנדיר למצוא ביינות בסגנון זה מתוצרת הארץ. רוזה מסדרת וואטס של יקבי כרמל מצליח במקום שבו נכשלים רבים, בחן, בנונשלנטיות ובאלכוהוליות נמוכה (11%).

גראנש מהדרום, שמעניק תוצאות נהדרות, משתדך פה לטמפריניו, מרסלאן, קלדוק (עוד זן ענבים מדרום צרפת, שנשתל פה בכרמל לפני כמעט 150 שנה, ומאז נשכח) וגם לטיפ-טיפה שרדונה. התוצאה מפתיעה ומענגת, ואפילו התווית נאה, מהסוג שכיף להביא לאורחים. בקיצור: יין נהדר לאוכל, שמעניק תמורה מצוינת למחירו, 65 שקל.

עוד מומלץ: רוזה דרום של יקב יתיר שגם משלב גראנש וטמפרניו מדרום הארץ עם זינפנדל. 69 שקל. כשר. 

■ דבוקי, פלדשטיין

דבוקי הוא זן ענבי אנדמי שהתגלה ומופה במילניום האחרון - עינב מאכל ששרד אלפי שנים באזור חברון. נתלתה בו שאיפה שיווקית שיוביל את תעשיית היין הישראלית, כפי שעושה אסרטיקו היווני וחברים דומים אחרים מרחבי העולם. בינתיים אבי פלדשטיין הוא מהיחידים שמצליחים, באופן עקבי ומרשים, לנפק תוצאות מרהיבות מדבוקי. יין פראי, עתיר ניחוחות חבית בובמסטיים - גורילה בחליפת סמוקינג. 99 שקל. כשר.

■ מרגלית, אופטימה

מרגלית בלאן הוא זן נוסף, מוטציה ליתר דיוק, שנתגלה בכרמי יקב מרגלית באזור בנימינה. יין הממסך (בלנד) של היקב, אופטימה, מתבסס על ענבי שרדונה לו נוספים מרגלית בלאן חמצמצים. התוצאה לא-חנפנית וכמעט מלוחה, עם חומציות מודגשת וניחוחות לימוניים. 139 שקל. לא כשר.

■ הרי יהודה לבן 2020, צרעה; שרדונה סי 2020, קסטל 

אזור הרי יהודה הפך בשנים האחרונות למרכז האיכות של ישראל, בזכות ולא בחסד. יינות יקבי האזור, רובם קטנים או בינוניים, זוכים במגזינים בינלאומיים לציונים שעד לאחרונה אפשר היה רק לחלום עליהם.

"הרי יהודה" של צרעה הוא אחד הלבנים ההדורים והמהנים שטעמתי השנה - מופת של עשייה ייננית. שרדונה וסוביניון בלאן ביחס של כשני-שליש ושליש בהתאמה מעבירים כאן שמונה חודשים על השמרים בחביות ובמכלי נירוסטה בשילוב הרמוני, שמוציא משתי שיטות היישון את המקסימום. כך מתקבל יין צמיגי כמעט במרקמו, עתיר טעמי פרי מחד ומינרליות וחדות מפתיעה מאידך.

שרדונה סי 2020 של יקב קסטל המוערך הוא יין נהדר נוסף מהאזור, שבו טעמי החבית, למי שאוהב, מורגשים במיוחד. ועוד לחובבי טעם החבית המודגש: מהיינות הלבנים של הרי ירושלים ינעם, ובכחצי מחיר, שרדונה של צובה. 139 שקל, 149 ו־79 שקל בהתאמה. כשר. 

■ בלזק 2020, סוסון ים

יקב סוסון ים מפליא תמיד ביינות לא שגרתיים שקרויים על שם ענקי תרבות, זכר למשלח ידו של הקולנוען שהיה ליינן, זאב דוניה. בשנים האחרונות השתדרג הודות ליינן הצעיר שהצטרף, אייל דרורי.

הבציר החדש של יין הממסך בלזק שוחרר לשוק בשבוע שעבר, והוא אולי אחד הלבנים הטובים שיצאו משערי היקב. שילוב כמעט שווה בחלקיו של ענבי רוסאן, סוביניון בלאן ושנין בלאן, שהתיישן בחביות שמונה חודשים. יין רענן, עתיר ניחוחות פרחוניים וקצת עגלגל בזכות החבית. כיף ללוות איתו אוכל ובכלל את החיים. 95 שקל. לא כשר. 

■ ריזלינג 2020, ספרה

ספרה הוקם לפני פחות מעשור כיוזמה מהפכנית בישראל: יקב שכל כולו יינות לבנים. כיום הבקבוקים עם התוויות הלבנות זוכים לניקודי שיא במגזינים ברחבי העולם. יינות בציר 2020 של היקב ניחנים במינימליזם שכמעט וחף מאיפור. יין הריזלינג, שזיכה בעבר את היינן דורון רב-הון בתואר אחד מחמשת הטובים בעולם בידי מבקר היין הבריטי סטוארט פיגוט, זורח גם השנה.

יין חד מענבים מכרם בגבעת ישעיהו, שמיושנים במכלי נירוסטה שבעה חודשים וזמן קצר נוסף בחביות. מיטיבי לכת יתענגו על התוצאה המורכבת והכמעט מעושנת. 119 שקל. לא כשר. 

■ גוורצטרמינר 2020 (ופינו גרי 2020), רמת הגולן

גוורצטרמינר הוא זן ארומטי שהפך בתחילת שנות האלפיים לבן בית בבתים רבים בישראל. זה של יקב רמת הגולן היה מהראשונים שנוצרו בארץ, וניחן בתחילת דרכו במתיקות מודגשת.

בבציר 2020 שוחרר במפתיע יין יבש ובו ניחוחות פירות הקיץ, הבומבסטיים בימים כתיקונם, של אפרסק וליצ׳י, כמעט ניואנסיים - ואיזו יציאה נהדרת זו, כמו הפינו גרי של היקב, גם הוא מעניק תמורה נפלאה בהשוואה למחירו. 69 שקל בשני המקרים. כשר. 

■ יראון רוזה 2020, הרי גליל; בטא ואן גרי, ברקן

בשנה האחרונה נוסף לסדרת יראון היוקרתית של יקב הרי גליל רוזה הדור. ענבי גראנש בגליל משתדכים לענבי סירה, שבישראל מנפקים תכופות יינות רוזה משמימים - וטיפ-טיפה ויונייה לבנים וארומטיים. התוצאה: יין קולינרי במובהק, שמלווה נפלא מנות דגים - אפילו גפילטע פיש.

אם כבר רוזה קולינרי: ואן גרי, הוורוד של סדרת בטא האקספירמנטלית של יקב ברקן והיין עידו לוינסון, התבלט מאז ששוחרר לשוק לפני כמה שנים כאחד הטובים בקטגוריה. הוא מתבסס על ענבי טמפריניו מהרי ירושלים. שמונה חודשים בחבית העניקו ליין הארומטי, שניחן בניחוחות פרחוניים, עגלגלות ופינס. תמורה מעולה למחיר, 99 ו-65 שקל בהתאמה. כשר. 

■ גראנש בלאן, ויתקין; רוסאן, גיא אשל

רוסאן, שנין בלאן וגראנש בלאן הם מהתקוות הלבנות של תעשיית היין הישראלית - שלישיית זני ענבים סתגלנים שמנפקים תוצאות מעולות ביקבי וכרמי הארץ.

גראנש בלאן החד־זני הוא אחד מיינות הדגל של יקב ויתקין, שנהנה בשנים האחרונות מרנסנס. יין עגלגל, פאנקי כמו שאוהבים לומר סומליירים במסעדות שף, שיחמיא מאוד לאוכל מקומי בזכות פירותיות ומורכבות (109 שקל).

רוסאן הוא יין הבכורה של גיא אשל, שזה לו יין ראשון שיצר לבדו במקביל לעבודתו ביקב דלתון. יין קל ורזה יחסית בגופו, כמעט טבעי באופן ייצורו, עם ניחוחות מנטה ונענע ותווים פרחוניים מודגשים. מצוין ממש. 100-90 שקל, בקבוקים אחרונים.

■ שנין בלאן, תבור

מהנגב, ממצפה רמון ליתר דיוק, מבליח הבציר החדש של של יין השנין בלאן של יקב תבור. יין שמשלב בין מינרליות וחדות לדבשיות נעימה, ולוקח את עצמו בקלות ובפקק מתברג. אם כך נראה העתיד - נרים לכבודו בשמחה לחיים. 59 שקל של עונג. כשר.

עוד כתבות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

דיקלה כהן שיינפלד, ראשת הסגל של נשיא המדינה / צילום: קובי גדעון, לע''מ

מהילדות בבית שמש והלימודים בפנימייה דתית, לפגישות עם הנשיא ביידן

אחרי אחד הנאומים של יצחק הרצוג, אי שם ב־2010, ניגשה אליו דיקלה כהן שיינפלד  וביקשה להתנדב אצלו ● גם היא לא האמינה ששנים אחר כך היא תקבל שיחת טלפון שתהפוך אותה לראשת הסגל של נשיא המדינה:"ברגעים היסטוריים, אני שואלת את עצמי איך הצלחתי להגיע לזה. בפעם הראשונה שלי בבית הלבן, הייתי צריכה לסגור פה פעור"

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

לא רק בגלל איראן: S&P קנסו את ישראל גם על סימני השאלה בתקציב הביטחון

אם עד לפני התקיפה האיראנית על ישראל עוד הייתה תקווה מסוימת במדינה שהדירוג הגבוה יישמר, זו התמוססה בשבוע האחרון עם התרחבות מפת האיומים ● אלא שלא רק האיומים על ישראל נלקחו בחשבון בהורדת הדירוג ● מה נכתב בין השורות של הודעת S&P והאם ישראל עומדת בפני סכנה של הורדה נוספת?

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

בחשש רב: כך נערכה איראן למתקפה הישראלית

בטהרן איימו כלפי חוץ והזהירו מתגובת ישראל, אך ביצעו שורת מהלכים המעידים על החשש מתקיפה ● גם בחיזבאללה ובסוריה נערכו

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

נאסד"ק ננעל בירידות יום שישי ברציפות; מניית אנבידיה צנחה ב-10%

ה-S&P 500 רשם את השבוע השישי ברציפות של ירידות - ברצף ההפסדים הארוך ביותר שלו מזה למעלה משנה, הנאסד"ק סגר יום שישי ברציפות של ירידות לראשונה מאז אוקטובר 2022 ● הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט התמתן ● בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן / צילום: ap, Jacquelyn Martin

דיווח: ביידן שוקל לספק לישראל נשק ביותר ממיליארד דולר

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ממשל ביידן שוקל לספק פגזי טנקים, מרגמות וכלי רכב צבאיים ● מדובר באחד ממשלוחי הנשק הגדולים מאז 7 באוקטובר

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

מה מקור המילה דרדלה ואיזו מערכת הגנה אווירית של ישראל העליונה ביותר?

באיזה שנה הוקם סניף מקדונלד'ס הכשר הראשון, לאיזו מדינה הגבול הארוך ביותר עם צרפת ולמה שחקן ה-NBA החטיא השבוע זריקת עונשין בכוונה? • הטריוויה השבועית

לקסוס LBX / צילום: יח''צ

ב-200 אלף שקל תקבלו רכב עם סטטוס יוקרתי. ומה לגבי הביצועים?

לקרוס–אובר הקומפקטי ביותר שהשיקה לקסוס יש עיצוב אטרקטיבי ומוניטין יוקרתי. השאלה אם מיתוג הפרימיום יחפה על הפשרות בשימושיות

רחפן של Spear UAV / צילום: Spear UAV

"בעל 4 להבים מתוצרת ישראל": הרחפן שיכול לתקוף גם באספהאן

אחת מהאפשרויות שעלו היום, היא שישראל תקפה באיראן באמצעות חימוש משוטט של הסטארט-אפ התל אביבי "ספיר" (Spear UAV) - נשק בו היא משתמשת בזירות השונות של מלחמת "חרבות ברזל" ● כך משמש החימוש בעל יכולות AI את ישראל במלחמה

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

חיים ילין / צילום: פרטי

"אני לא מוצא את עצמי בתל אביב": חיים ילין לא מפסיק להתגעגע הביתה

הוא היה בממ"ד 12 שעות רצופות, שמע את הערבית, ראה את המלחמה ● אבל איכשהו זה המקום היחיד שעדיין נותן לחיים ילין כוח: "אני נמשך לשם כמו מגנט" ● פרויקט מיוחד 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

סלט קרעי לחם ב''נעה אפייה מקומית'' / צילום: חיים יוסף

רגע לפני שנפרדים מהחמץ: מסעדה מעולה בהרי ירושלים שמנסה לחבר את כל המנות ללחם

"נעה אפייה מקומית" של אלדד שמואלי רק התחילה לרוץ והשף גויס למילואים ● עכשיו היא מתרוממת, והקו המנחה: מנות שהולכות טוב עם לחם, והלחם מצוין

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע