גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הקרוסאובר הקוריאני שבא לתת פייט לרכבי היוקרה מגרמניה

הקרוס-אובר הקוריאני GV70 נועד להציב דגל בגזרת מותגי הפרימיום הגרמניים ● יש לו עוד דרך לעשות בהנעה, אך הוא מצטיין בתחושת "החיים יפים"

ג'נסיס GV70 / צילום: יח''צ
ג'נסיס GV70 / צילום: יח''צ

יצרני הרכב הם גופים עסקיים גלובליים קרים ומחושבים, שמקבלים החלטות על פרויקטים חדשים בהתאם לתחזיות מפורטות וארוכות טווח של החזר על ההשקעה. אולם גם בתעשייה הזו יש לעיתים תפקיד חשוב לשיקולים כמו אגו וגאווה לאומית.

קחו, למשל, את פרויקט ג'נסיס של יונדאי מוטורס. בדרום קוריאה הפטריוטיות וההישגיות היא נדבך בסיסי של החברה והתרבות והתושבים נמנעים לרוב מרכישת מוצרים שאינם "תוצרת קוריאה". גם שוק הרכב הקוריאני ממחיש זאת עם נתח שוק של כמעט 90% ליצרנים המקומיים למעט חריג אחד, שהוא פלח היוקרה.

כמעט כל כלי הרכב המיובאים שנמכרים בדרום קוריאה הם רכבי יוקרה גרמניים, שנרכשים כסמל מעמד על ידי האליטות הכלכליות והשלטוניות במדינה. לפיכך החליטה הנהלת קונצרן יונדאי להקים מבראשית מותג יוקרה עצמאי "תוצרת קוריאה" בהשקעה של מיליארדי דולרים, כדי לדחוק את רגליהם של מותגים הגרמנים בקוריאה ומחוצה לה.
התחנה הראשונה הייתה ארה"ב, וכעת מתחילה תוכנית הפלישה של המותג לאירופה עם דגמים, שמותאמים יותר לטעם האירופאי כמו הקרוס-אובר החדש GV70.

"תחושת החיים יפים"

כראוי למושא גאווה לאומי הוא לא נועד להיעלם ברקע אלא לבשר על נוכחותו למרחוק. יש לו קווי מתאר ארוכים, רחבים ונמוכים יחסית, עם פרופיל דמוי קליע וזנב "מהיר" שמזכיר קצת את מרצדס GLC. הגריל הענק מזכיר את בנטלי, פנסי החזית החצויים לרכב מהדהדים וולבו, והזנב דווקא משתמש בשפת עיצוב שונה וייחודית. ביחד עם חישוקי 21 אינץ' עצומים, חלונות מושחרים וצבע עמוק ונוצץ, הרכב מושך את תשומת לב הקהל הישראלי, שרגיל לראות ביומיום את מיטב תוצרת היוקרה מגרמניה ומיפן.

כמו דגם הדגל GV80, גם האחות הצעירה שומרת את עיקר אפקט ה-WOW לתא הנוסעים. עמדת הפיקוד היא יחידה מרהיבה ומפוסלת עם השפעה איטלקית בולטת, שכוללת צורות גאומטריות נקיות בדגש על אליפסות, שמתמזגות זו בזו בצורה הדוקה ויוצרות מכלול מפוסל סופר-מודרניסטי. סביבת הנהג עטופה בעור ופלסטיק איכותיים עם ניגודי צבעים הרמוניים ואיכות הגימור כמעט שחצנית. רוב הידיות והעיטורים עשויים ממתכת דחוסה ומלוטשת, ופתחי המיזוג הצרים חבויים בתוך העיצוב על פי מיטב העיצוב העכשווי של מערכות מיזוג בבתי יוקרה.

כמו בשאר דגמי ג'נסיס מול הנהג ניצב לוח מחוונים דיגיטלי רב תכליתי בממדים נכבדים עם גיבוי של מסך רוחבי ענק עם אייקונים מסיביים, שמאפשר לתפעל את הפונקציות השונות גם ללא משקפי קריאה. הנדסת האנוש מאמצת את היתירות המוכרת של המותגים הגרמנים עם קלט מגע, שליטה באמצעות כפתורים סיבוביים גדולים, כמות מכובדת של מתגים פיזיים וקלט קולי.

האבזור התקני בתא נדיב מאוד יחסית למקובל בפלח, אפילו בגרסת הבסיס, וכולל כל גדג'ט בטיחותי אקטיבי ופסיבי בתעשייה. כאשר הגרסאות הבכירות מוסיפות בעיקר פריטים, שאפשר לחיות בלעדיהם, אבל החיים מרגישים איתם יפים יותר, דוגמת מערכת לאודיופילים עם 18 רמקולים, מושבי עיסוי עם אינספור מצבי כוונון וכדומה.

המושבים הקדמיים ידידותיים לעמוד השדרה ותנוחת הישיבה גבוהה. אולם עם גובה של 1.63 מ' בלבד מרחב הראש בתא הנוסעים אינו נדיב, כמו באאודי Q5 למשל, ומזכיר יותר דגמי "קרוס-אובר-קופה" אירופאיים.

המושב האחורי מציע מרחב רגליים בשפע ומרחב כתפיים הולם לשלושה מבוגרים. תא המטען מציע נפח סביר של 542 ליטר.

ביצועים סבירים

בהתאם לטרנד הרווח כיום באירופה, המנוע העיקרי של ג'נסיס GV70 הוא טורבו-בנזין עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.5 ליטר, שמייצר 304 כ"ס, משודך לתיבה בת 8 מהירויות ומניע את כל הגלגלים. הביצועים סבירים בהחלט ומי שילחץ בנחישות על המצערת יאיץ מאפס ל-100 ב-6.1 שניות.

אבל המנוע לא נותן לך לשכוח שיש לו ארבעה צילינדרים שרותמים למשקל של כמעט 2 טון לפני נוסעים. כשמסגלים סגנון נהיגה רגוע יותר העברת הכוח חלקה ונעימה ואפשר לשייט איתו למרחקים במהירויות גבוהות בשקט מופתי.

צריכת הדלק המוצהרת עומדת על כ-9.5 ק"מ ליטר ובפועל נתון של 7-8 קילומטר לליטר הוא ראלי יותר. יש בפלח כלים חסכוניים יותר משמעותית, אם כי אישית אנחנו לא מוטרדים מהפגיעה בתקציב של הלקוחות בפלח.

 

תמחור אגרסיבי

גרסת הביניים שאותה לקחנו למבחן מכוילת בעיקר עבור נוחות ואת זה היא מספקת בשפע. הבולמים הרכים יחסית מנטרלים את הנוסעים מרוב הזעזועים והמכשולים שאופייניים לאספלט הישראלי המוזנח. ההנעה הכפולה והצמיגים הרחבים מקנים הרבה ביטחון ואחיזה בנהיגה נמרצת על כבישים מפותלים. עם זאת, עדיין מורגשת מידה לא מבוטלת של נטיית גוף, וההיגוי משדר רמה סבירה של היזון חוזר, אם כי לא כמו הטובות בפלח.

המחיר של ג'נסיס GV70 מתחיל בכ-340 אלף שקל ומגיע ל-380 אלף בגרסת הביניים שלקחנו למבחן. זהו תמחור די אגרסיבי ביחס לפלח, במיוחד אם משקללים את האבזור התקני הכלול, שאצל חלק מהגרמניות יכול להוסיף בקלות עוד שש ספרות למחיר המחירון כאופציה, ואת חבילת השירות יוצאת הדופן של ג'נסיס שתגרום לכם להרגיש כמו VIP.
זאת, גם אם אתם מובילים עם הרכב ארגזי ירקות לשוק הסיטונאי. לא בטוח כמה לקוחות יינטשו את המרצדס שלהם עבורה, אבל לקוריאנים יש בהחלט סיבה לגאווה.

חלק מהמתחרות

אאודי Q5

399 אלף שקל עולה גרסת ה-2 ליטר טורבו-בנזין החזקה של ה-Q5, שעברה לאחרונה חידוש מקיף. הממדים מעט קטנים מאלה של GV70 ובסיס הגלגלים בוא באורך 2.83 מ'. תא הנוסעים מפואר ואיכותי אם כי האופציות יכולות להפקיץ את המחיר. המנוע מייצר 295 כ"ס, מניע את כל הגלגלים ומאיץ ל-100 ב-6.1 שניות. גרסת 245 כ"ס עולה 365 אלף שקל.

אאודי Q5 / צילום: יח''צ

וולבו XC60 B5

334 אלף שקל עולה גרסת ה-B5 של וולבו XC60 עם מנוע 2 ליטר טורבו בהספק 250 כ"ס והנעה כפולה. תא הנוסעים בנוי היטב ומרווח בזכות בסיס גלגלים של 2.87 מ', אם כי הנדסת האנוש מתחילה להתיישן. הרכב מזנק מאפס ל-100 קמ"ש ב-6.9 שניות והשלדה נוחה ואוחזת היטב.

וולבו XC60 B5 / צילום: יח''צ

אלפא סטלוויו וולוצ'ה

349 אלף שקל עולה גרסת "וולוצ'ה" של אלפא רומיאו סטלוויו. הרכב מעט גבוה וקצר מהג'נסיס ומציע תא נוסעים בנוי היטב ועתיר באופי, אם כי מערכות אלקטרוניות קצת פחות חדישות. שלדת ההנעה הכפולה חדה ומהנה לנהיגה, ומנוע 2 ליטר טורבו בהספק 280 כ"ס בשילוב עם משקל עצמי נמוך יחסית מאיץ את הרכב ל-100 ב-5.7 שניות.

אלפא סטלוויו וולוצ’ה / צילום: יח''צ

עוד כתבות

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

שאלות ותשובות: איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

ייפוי-כוח מתמשך. זה ההליך שיחליף אותו / אילוסטרציה: Shutterstock, REDPIXEL.PL

חקיקה חדשה: תומך החלטות לקשיש או בעל מוגבלות - במקום אפוטרופוס

השבוע נחקק המוסד של "תומך החלטות" ● מה זה אומר, מה ההבדל בין התומך לבין אפוטרופוס, ולמה בעצם צריך מינוי פורמלי מבית המשפט רק כדי לסייע לאדם קשיש או מוגבל?

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

תקיפה באיראן: ישראל הרשמית שותקת - אין שינוי בהנחיות לעורף

מוקדם יותר: פגיעה ישירה בגליל העליון, לא היו נפגעים • לראשונה אחרי שבועיים: אזעקות הופעלו באשקלון, שיגור אחד נפל בשטח פתוח • ארה"ב הטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל • בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" • גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים • עדכונים בולטים 

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

בנק ישראל מכר 8 מיליארד דולר, אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר מזנק לשיא של חמישה חודשים. אלה הסיבות

המתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן לצד התחזקות הדולר בעולם הובילה לתיסוף חד מול השקל ● שער הדולר-שקל נסחר ברמה של כ-3.8 שקלים, שיא של חמישה חודשים

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

עומר אלפרן, מנהל השקעות ושותף בחברת רובי קפיטל / צילום: דין אהרוני רולנד

"עד עכשיו יזמי נדל"ן לא יצאו עם פרויקטים שכבר מוכנים, מכאן נראה מבול"

חברת המימון החוץ־בנקאי רובי קפיטל משיקה קרן השקעות שנייה, במטרה לגייס חצי מיליארד שקל לפחות ● עומר אלפרן, מנהל השקעות ראשי ושותף בחברה: "בקרוב הרבה מאוד יזמים בתחום ההתחדשות העירונית יוציאו הרבה מאוד פרויקטים לשוק"

מטוס אל על / צילום: דני שדה

פעם בחצי שנה זה קורה: איך יראה היום שאחרי עדכון מדדי הבורסה?

השבוע תפרסם הבורסה את עדכוני המדדים שלה ולפי הערכות יצטרפו למדד 125 היוקרתי אל על ואלקטריון ● בפעם הקודמת ששתיהן נכנסו למדד אחרי זינוק חד במניות שלהן, הן צנחו בחדות ● "כך זה עובד בכל העולם", מסבירים בבורסה. אבל ספק אם ההיסטוריה תחזור על עצמה

משרדי חברת השבבים TSMC, בטייוואן / צילום: ap, Chiang Ying-ying

התחזית האופטימית של ענקית השבבים מטייוואן: ההכנסות יזנקו פי 2

יצרנית השבבים TSMC הציגה דוחות רבעוניים חזקים ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח ● המומנטום החיובי צפוי להימשך כשעל פי ההערכות החברה צפוי להכפיל את הכנסותיה

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

יו''ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון / צילום: ap, J. Scott Applewhite

4 מיליארד דולר לכיפת ברזל: חבילת הסיוע האמריקאית בדרך להצבעה

בוושינגטון, סוגיית חבילת הסיוע לישראל, אוקראינה וטייוואן עשויה להתקדם כבר בימים הקרובים ● יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון בשיתוף רפובליקנים נוספים הציגו אמש חבילת סיוע הכוללת 26.4 מיליארד דולר לישראל ● דיווח: ארה"ב הסכימה לתמרון ישראלי ברפיח, בתמורה לתגובה לא נרחבת נגד איראן

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים / איורים: גיל ג'יבלי

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים

הממשלה פרסמה את יעדיה השנתיים לשנת 2024, אך הפירוט הארוך כולל אינספור דוגמאות להתחמקות מהצגת יעדים קודמים, שינויי מתודולוגיה חשודים, מניפולציות במספרים או תוכניות לא ריאליות

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד