גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הדרמה הבלתי נסבלת שתגרום לכם להתמכר והסדרה של מארוול שתעביר לכם את הסופ"ש: המלצות טלוויזיה

הסדרה הצפויה שתדביק אתכם למסך, המשפחה שבנתה לעצמה טירה ותיעדה הכול, סיפור האונס שכמעט כולם מכחישים ועונה שלישית ל"קופה ראשית" ● מה שכדאי לראות בטלוויזיה עכשיו

הרופא הטוב / צילום: באדיבות נטפליקס / ABC ART streiber
הרופא הטוב / צילום: באדיבות נטפליקס / ABC ART streiber

גם קלישאות מהנות כשעושים אותן כמו שצריך

האקס (Hacks), סלקום, yes ו-HOT

בפן החיובי: "האקס" היא סדרה שכל אחד מעשרת פרקיה נמשך רק כחצי שעה. זה נשמע כמו מחמאה קצת שטחית, אבל בעידן שבו אי אפשר לצלול לסדרה בלי להתחייב להקדיש לה את מיטב שנותיך, זה דווקא לא מעט. בפן השלילי: "האקס" היא סדרה קצת צפויה, לפחות בשלביה הראשונים. קומיקאית מזדקנת נאלצת לחבור לצעירה מדור הטוויטר, והן ישנאו זו את זו, ואז יאהבו, ואז כל מיני ספוילרים אבל לא בדיוק משהו שיפיל אתכם מהכיסא. אז למה בכל זאת כדאי? כי זה עשוי טוב, משעשע לפרקים, נוגע ללב לפרקים אחרים, וגם כולל כמה אמירות מעניינות על קומדיה ועל רוח התקופה.

Hacks / צילום: באדיבות YES

 


פריבילגים, בלתי נסבלים ואי אפשר להוריד מהם את העיניים

הלוטוס הלבן, סלקום, yes ו-HOT

מישהו יסיים את החופשה הזאת בתוך ארון מתים. זאת גם הברקה תסריטאית של יוצר הסדרה מייק וויט, ששומרת אותנו הצופים דרוכים לאורך ששת הפרקים, וגם סוג של נחמה: אחרי הכול, כשסדרה שלמה נבנית כדי להדגים את עוולות ופגמי בני המעמד הלבן והפריבילגי, המשמעות היא שצריך לסבול המון דמויות לא נעימות לצפייה. אבל ככל שהפרקים מתקדמים הדמויות קצת מתעגלות, הבלתי נסבלים מתחילת החופשה הופכים ל, ובכן, בלתי נסבלים קצת פחות; מי שהיו אמורים לתת להם קונטרה מתגלים כאנושיים ולא חפים מפגמים גם הם; וכל העסק הופך למהנה לצפייה. אה, ובסוף מישהו מת. אמרנו כבר?

The White Lotus / צילום: באדיבות YES

הגילטי פלז'ר המושלם: ריאליטי על הנכסים היוקרתיים של מנהטן

"בתים במיליון דולר ניו יורק", ערוץ החיים הטובים

לכאורה, "בתים במיליון דולר" היא סדרת דוקו ריאליטי על תיווך נדל"ן לעשירי ניו יורק. אבל למעשה זו סדרה שניתן ללמוד ממנה המון על ניהול משא ומתן, יצירתיות, שיווק, פסיכולוגיה, תמחור ועיצוב. וגם לא מעט תובנות על החיים.

פרדריק, ריאן וסטיב הם הבסיס האיתן של הסדרה שכבר נמצאת בעונתה התשיעית, ואליהם מצטרפים סוכנים מתחלפים. שלושתם מתמחים בשוק היוקרה, לא ממצמצים מול דירות שמתומחרות ב־5, 8 או 10 מיליון דולר, ויודעים להציג את היתרונות בצורה הכי משכנעת שיש.

הם מתנהלים מול יזמים, מוכרים ורוכשים, ותמיד מתאימים את עצמם לאדם שנמצא מולם. לכל אחד מהם יש נהג, הם מתגוררים בבתים מהממים ומעוצבים להפליא, ולחשבונות האינסטגרם שלהם יש מיליוני עוקבים. ולמרות זאת, גם להם יש נפילות רגשיות, עסקאות שמתבטלות, בעלי בתים שנסוגים או לקוחות שמוציאים להם את הנשמה. אם לא היינו רואים את החלק הזה בחייהם, זה היה סתם קשקוש נובורישי. אבל כשהתמונה יותר מלאה, מדובר בגילטי פלז'ר טלוויזיוני מושלם.

חשופים בצריח: הזוג שמשפץ טירה צרפתית נטושה

"מדירה לטירה", ערוץ החיים הטובים

לפני שנים אחדות ביקרו בני הזוג הבריטיים דיק ואנג'ל סטרוברידג' בטירה נטושה בת כ-150 שנה בלב צרפת, התאהבו בה והחליטו לרכוש אותה. 45 חדרים, מבנים קטנים נוספים, תעלה רחבה וגן בגודל 2,000 מ"ר נשמעים כמו עסקה מפתה. במיוחד שמחיר הטירה היה זול יחסית - כמקובל במדינה. אז איפה הקץ'? בתחזוקה. זו הנקודה שבה הסכומים מתחילים להמריא, ולא כולם מסוגלים לעמוד במשימה.

הייחוד של דיק ואנג'ל, שמתגוררים בטירה עם ילדיהם הצעירים ארתור ודורותי ועם הוריה של אנג'ל, הוא העובדה שהם עושים כמעט הכול לבדם: הורסים, בונים, משפצים, מרימים, דוחפים, שותלים, תופרים, מדביקים כל מה שצריך, ועוד קצת.

במשך שבע עונות תיעדה אותם הטלוויזיה הבריטית, במה שהפך ל"מדירה לטירה" (באנגלית: Escape to the Chateau ) - סדרה מצוינת שמעודדת לקיימות על כל היבטיה. ואם מישהו תהה ממה הם מתפרנסים: מאירועים ומאירוח במשך כל עונת הקיץ. הביקוש גדול כמובן. מי לא היה רוצה להתחתן בטירה?

בימים אלה משודרת עונת "עשה זאת בעצמך", שבה השניים מייעצים ועוזרים לאחרים במלאכת השיפוץ, וזה קצת פחות מעניין, אבל כל העונות הקודמות קיימות ב-vod של ערוצי הלייף סטייל. אל תפספסו אותן.

בתוך מוחו המבריק של הבלש המפורסם

שרלוק, נטפליקס

חקירות משטרה אפופות מסתורין ובלש אחד אולטימטיבי: ה-BBC הביאו בשורה בשנת 2010, עם סדרה מודרנית על הבלש המפורסם המבוססת על ספריו של ארתור קונאן דויל. בליהוק מושלם של בנדיקט קמברבאץ' בתור שרלוק, מציגה רשות השידור הבריטית את הגרסה שלה להולמס העכשווי.

שרלוק / צילום: באדיבות YES

הסדרה מכניסה את הצופים לתוך ראשו המבריק של הולמס, ואנחנו ממש יכולים לראות מה עולה במחשבותיו, כיצד הוא מסיק מסקנות ופוסל תרחישים מסוימים. בדומה להאוס, דמותו של שרלוק היא צינית, מתנשאת ומגלומנית. לצידו, ד"ר ווטסון (מרטין פרימן), רופא צבאי עם פוסט טראומה שמאזן את ידידו השחצן והאטום. תוסיפו לכך נבל מרושע, יריבים במשטרה וקורטוב של מודעות עצמית, ותקבלו את כל המרכיבים הקלאסים שהופכים אותה לסדרת מתח למופת.

לפי דיווחים, ה-BBC הזמינו מיוצרי הסדרה, סטיבן מופאט ומארק גאטיס (שגם משחק את אחיו של שרלוק, מייקרופט), עונה רביעית וחמישית, כך שיש למה לחכות.  

אינטריגות, מחלות ומתמחה על הספקטרום ששובה את הלב

הרופא הטוב, נטפליקס

מעריצי האנטומיה של גריי יכולים להתרפק על סדרת רפואה נוספת, עם טוויסט מעניין. "הרופא הטוב" שמבוססת על סדרה קוריאנית בשם זהה. אחרי הרבה טררם שכלל רכישת זכויות בין כמה גורמים, הגרסה האמריקאית יצאה ב-2017 ברשת ABC, וכיום תוכלו למצוא אותה גם בנטפליקס. העלילה עוקבת אחרת ד"ר שון מרפי, אותו משחק פרדי היימור (הילד החמוד מצ'ארלי בממלכת השוקולד, ארתור והמינימונים ועוד). מתמחה במחלקה כירורגית, שיש לו אוטיזם ותסמונת סוואנט, מה שאומר שהוא בעל כישורים יוצאי דופן.

הרופא הטוב / צילום: באדיבות YES

הרופא הטוב לוקחת את הצופים שלב אחד אחרי האנטומיה של גריי: לא מדובר רק באהבה הפורחת במסדרונות בתי החולים או במחלות חשוכות מרפא, אלא בפוליטיקה הפנימית והארגונית שבתוך הצוות. כבר בפרק הראשון הצופים מקבלים לפנים את האינטריגות שבבית החולים. מעבר לכך, היימור מפגין כישורי משחק מעולים כשהוא מגלם אדם בעל אוטיזם. המעקב אחר התקשורת עם הסובבים אותו והמבחנים היומיים שדמותו נאלצת לעבור - הופכים את הסדרה למרתקת במיוחד.

התשובה לשאלה "למה לא התלוננת"

לא ייאמן, נטפליקס

נערה מתלוננת על אונס, אך המשטרה לא נותנת בה אמון ומאלצת אותה להודות שבדתה את הסיפור. במקביל, שתי בלשות ממדינה אחרת מתאמצות לתפוס אנס סדרתי, מבלי שאלו יהיו מודעות לסיפורה. זהו קו העלילה של "לא ייאמן". סדרה קצרה בת שמונה פרקים שעלתה בנטפליקס לפני כשנתיים ומבוססת על סיפור אמיתי. זוויות הצילום מדהימות, והמשחק משובח - אבל מעל הכול, הסדרה הזו תעביר אתכם טלטלה. צמרמורות בכל הגוף. מדברים רבות על חוסר האמון של המערכת בקורבנות מין, אבל לראות את זה ככה, על המסך - זה הופך את הבטן, ולא משאיר מקום לספק.

Unbelievable / צילום: באדיבות נטפליקס

הסיטקום שהפך לקאלט באפס מאמץ

קופה ראשית, כאן 11

כשצופים בקופה ראשית, קל לשכוח שרשת המרכולים "שפע יששכר" לא באמת קיימת. הסופרמרקט שעומד במרכז הסדרה מציג אמנם דמויות פומפוזיות ומוגזמות, אבל למעשה, מזכיר לכל צופה את הסניף הקרוב לביתו. וזה בדיוק מה שאני אוהב בסדרה הזאת - שהיא לא מנסה לחדש יותר מדי. היא לא מתאמצת להיות מתוחכמת, אלא פשוט מביאה פאנצ'ים נהדרים שגורמים לך לצחוק בקול.

העונה השלישית, בכיכובם של קרן מור, נועה קולר, דב נבון ועוד שחקנים מעולים, משודרת כיום בתאגיד, ועונתה הקודמת אף זכתה בפרס ישראל לטלויזיה 2020 בקטגוריית "קומדיית המצבים הטובה ביותר". אשרור נוסף לכך שקופה ראשית היא כבר מזמן לא סדרה בעלת עונה אחת שצריכה לבחון את מעמדה ולבדוק אם היא חוצה גבולות או בכלל משעממת להחריד. היא כבר תפסה את המקום הראוי לה, גרפה קהל צופים רחב ואף קהילת מעריצים, כולל קאצ'פרייזים (ביטויים שמזוהים עם הדמויות) ומרצ'נדייז.

קופה ראשית / צילום: יח''צ

אקשן, נוסטלגיה, בידור ומציאות מעורערת

וונדה-ויז'ן, דיסני+

קשה לערוך סדרת המלצות צפייה כמו זו בלי להתייחס לעולמות הקומיקס הפופולריים ובמיוחד למארוול, חברה עם יקום קולנועי וטלוויזיוני רחב ושאפתני במיוחד. בתחילת השנה עלתה לשידור בערוץ דיסני+ מיני סדרה לא שגרתית, העוקבת אחר קורותיהם של וונדה מקסימוף (אליזבת אולסן) ואהובה ויז'ן (פול בטאני) מיד לאחר אירועי הסרט האחרון בסדרת "הנוקמים" שיצא לאקרנים ב-2019. בני הזוג שלפני רגע נלחמו על הצלת העולם עם כוחות-על מרשימים בסרט אקשן רווי אפקטים חיים פתאום חיים פשוטים בפרבר שקט באווירה של סיטקום אמריקאי ישן, אך לאט לאט הבלבול של הצופים מחלחל גם אליהם עם ההבנה שמשהו בתפיסת המציאות שלהם לא הגיוני.

מעריצי מארוול האדוקים שיבחו את הסדרה הזו, אך גם עבור מי שלא לגמרי עקב עד עכשיו ולא יזהה כל רפרנס מדובר בסדרה מעניינת ומהנה שמעבירה את הזמן בכיף עם דמויות נהדרות. זו המיני-סדרה הראשונה של מארוול שצפיתי בה, אחרי שקיבלתי אותה כהמלצה ליום צום, וגמעתי את כל תשעת הפרקים במהרה. אם גם לכם זה לא יספיק, ההמשך יגיע במרץ 2022 בקולנוע בסרט הבא בסדרת דוקטור סטריינג'.

עוד כתבות

ולדימיר פוטין בנאום לאחר הבחירות ברוסיה. נבחר ל-6 שנים נוספות / צילום: ap, Alexander Zemlianichenko

פוטין נבחר לנשיא בפעם החמישית. מה צפוי עכשיו לרוסיה?

בעוד שהניצחון של ולדימיר פוטין בבחירות לנשיאות רוסיה לא מפתיע, היקף הניצחון שלו - עם כ-88% מהקולות - עלול לתת לגיטימציה למורשת ולמלחמה התוקפנית שלו ● הקדנציה החמישית בתפקיד תתמקד ככל הנראה במלחמה באוקראינה - ובלוודא שהרוסים ימשיכו לתמוך בה

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

החברה שבה כל עובד עשירי היה במילואים: הסיפורים מאחורי הדוחות בת"א

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: התחזית האופטימית של מנכ"ל תדיראן להמשך וחברת ה-IT אברא טוענת - 10% מהעובדים היו במילואים, וההכנסות נפגעו ● מדור חדש

אמנון שעשוע, מייסד ומנכ''ל מובילאיי / צילום: מובילאיי

מובילאיי סוגרת יחידה ומפטרת 130 עובדים, מתוכם כ-90 בישראל

חברת הטכנולוגיה לרכב מובילאיי סוגרת את יחידת ה-After Market ומפטרת כ-3.5% ממצבת העובדים בחברה ● אמנון שעשוע, מנכ"ל החברה: "המשך פעילות היחידה כבר אינו כדאי"

צילום: AP - Manu Fernandez

המבצע הצבאי של טורקיה ועיראק להקמת מסדרון יבשתי למפרץ הפרסי

שתי המדינות מנצלות את העיכובים במסדרון היבשתי שמתכננת ארה"ב דרך ישראל וערב הסעודית, כדי להתקדם בפרויקט ● את הכוחות הן מרכזות במבצע נגד המחתרת הכורדית שמאיימת על טורקיה

טוקיו, יפן. השינוי קרוב? / צילום: טלי בוגדנובסקי

לראשונה מזה 17 שנה: יפן העלתה את הריבית

הבנק המרכזי ביפן הודיע הלילה על שינוי היסטורי לאחר 17 והעלה את הריבית במדינה ל-0.1% ● זאת לאחר שאפילו משבר האינפלציה העולמי ב־2022 לא הביא את יפן לחרוג ממדיניות הריבית השלילית ● בין הסיבות לשינוי: עליות שכר חדות

סמנכ''ל משאבי אנוש ומינהל במקורות, חגי פיליפסון / צילום: כדיה לוי

ההחלטה הראשונה שקיבל במלחמה סמנכ"ל משאבי אנוש במקורות

חגי פיליפסון, סמנכ"ל משאבי אנוש ומינהל בחברת מקורות, מספר מה הייתה ההחלטה הראשונה שקיבלה החברה ב־7 באוקטובר ואיך היא השפיעה על העובדים ● לדבריו, המלחמה יצרה לעובדים ולמנהלים אתגרים חדשים, בהם הצורך להמשיך במשימות שוטפות תחת ירי טילים

מטוסי F-35 / צילום: Associated Press, Tsafrir Abayov

חרם הנשק על ישראל: המסלול העוקף של הולנד, הסכנה שאורבת באירופה

בניסיון לעקוף את החלטת בית המשפט שאין לספק חלקי F-35 לישראל, משרד הביטחון ההולנדי בודק אפשרות להעביר את החלקים לאיטליה או לארה"ב ● במקביל, ניצחון העתירה בבית בבית המשפט בהאג הובילה לשורת דרישות דומות בצרפת, בדנמרק, בבריטניה ובספרד

מרואן עיסא. האם חוסל? / צילום: מתוך הרשתות החברתיות

מספר 3 בחמאס ואחד מאדריכלי ה-7 באוקטובר: מי היה מרוואן עיסא?

תקיפה נרחבת בנוסיראת בשבוע שעבר נועדה לחסל את מרוואן עיסא, סגן מפקד גדודי עז א־דין אל־קסאם וכעת בחמאס בודקים האם הוא אכן חוסל ● זהו ניסיון החיסול השני שלו של עיסא, שהתחנך מגיל צעיר במוסדות שמזוהים עם האחים המוסלמים

בורסת טוקיו / צילום: Associated Press, Eugene Hoshiko

מגמה מעורבת באסיה; ההנג סנג יורד ב-1.2%

הניקיי עולה ב-0.7% ● לראשונה מזה 17 שנה, הבנק המרכזי ביפן העלה את הריבית במדינה ● החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בירידות ● בנק אוף אמריקה: ייתכן והשוק מתחיל לפקפק בכך שהפד יבצע הפחתות ריבית של 75 נקודות בסיס בשנת 2024

פרופ' אמנון שעשוע / צילום: Nasdaq, Inc

מרכב עד בנקאות: פיטורים של מאות עובדים בעסקים של אמנון שעשוע

בתוך חודשיים הבנק הדיגיטלי וואן זירו, חברת מכשירי העזר אורקם וכעת גם מובילאיי הודיעו על מהלכי התייעלות שבמסגרתם יפוטרו בסה"כ מעל 200 עובדים ● שעשוע בתגובה לפיטורים במובילאיי: "זו הייתה החלטה קשה" ● מקורבים לחברה טוענים כי אין קשר בין שלושת המקרים

טים קוק וסונדר פיצ'אי / צילום: Associated Press

"בלוקבסטר דיל": הדיווח שמקפיץ את מניית גוגל ב-5% במסחר המוקדם

מערכת ה-AI של גוגל עשויה להגיע למכשירי אפל כבר השנה, אם שיתוף הפעולה המתקיים בין החברות יושלם ● הדיווח על שיחות שיתוף הפעולה נחשף בבלומברג ומקפיץ את מניית אלפאבית בכ-5% במסחר המוקדם

לימסול, קפריסין. מקלט המס הכי נגיש לישראלים / צילום: Shutterstock

רשות המסים פתחה במבצע לאיתור נכסים ביעד ההשקעה הפופולרי

רשות המסים פתחה במבצע לאיתור נכסים, הכנסות וחברות של ישראלים בקפריסין, שהפכה ליעד השקעה פופולרי הודות למדיניות מס אטרקטיבית ● גורם ברשות: "חברות רבות רשומות בקפריסין כשהשליטה והניהול מתבצעים מהארץ" ● עסקי הנדל"ן להשקעה בסכנה למיסוי של עד 50%

ראש הממשלה בנימין נתניהו וקנצלר גרמניה, אולף שולץ, בפגישתם היום / צילום: קובי גדעון-לע''מ

קנצלר גרמניה שינה את הטון. האם ישראל תאבד את הידידה החשובה באירופה?

קנצלר גרמניה אולף שולץ התייצב בביקור רשמי לצד ישראל, אך שינה את הטונים מבעבר ● הוא הטיל ספק בתועלת הפעולה הצבאית ברפיח בשל ריבוי הרוגים פלסטינים והזהיר מפני אסון הומניטרי ברצועה ● במקביל, מדינות באיחוד מקדמות החלטות אנטי-ישראליות

יוסי כהן / צילום: שלומי יוסף

חדשות טובות ליוסי כהן: כמה ירוויח ראש המוסד לשעבר מהגיוס בדוראל

חברת האנרגיה המתחדשת דיווחה כי גוף השקעות אמריקאי צפוי להשקיע 400 מיליון דולר בפעילות האמריקאית של דוראל ● ראש המוסד לשעבר משמש כדירקטור בחברה הבת של דוראל, ומחזיק באופציות ל-3% ממניותיה – הטבה בשווי של עשרות מיליוני שקלים

ערן וולף. פרש מתפקיד מנכ''ל מימון ישיר אחרי 18 שנה / צילום: גבע טלמור

בגלל הריבית והמלחמה: ההפרשות להפסדי אשראי של מימון ישיר הוכפלו

חברת המימון לרכב הגדולה בישראל הפרישה אשתקד כמעט רבע מיליארד שקל להפסדי אשראי, בעיקר בגלל השפעות הריבית הגבוהה ● ברבעון הרביעי גרמה המלחמה להחרפת קשיי הלווים והגבייה, והרווח כמעט נעלם

הצבת מיגוניות בתחנות הסעה ביישובי קו העימות על ידי הקרן לידידות / צילום: רענן כהן, הקרן לידידות

בעקבות ההסלמה בצפון, הקרן לידידות תציב 123 מיגוניות באזור

המיגוניות יוצבו בתחנות הסעה שטרם מוגנו ב־42 יישובים, בהם נהריה, מעלה יוסף ומעלות תרשיחא ● עלות הפרויקט עומדת על 6.7 מיליון שקל, והוא נעשה לבקשת ראשי הרשויות באזור ● ישראל מתגייסת

אתר בניה בהולד / צילום: שלומי יוסף (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

קניתם דירה חדשה מקבלן? כנראה שלא תקבלו אותה בזמן

על רקע מחסור של עשרות אלפי עובדים בענף הבנייה, כמעט כל מי שרכש בשנים האחרונות דירה חדשה וטרם קיבל אותה, נמצא באי-ודאות לגבי מועד קבלת המפתח ● התוצאה: טריגר נוסף לעליית מחירי דירות יד שנייה

תחנת הכוח של OPC בחדרה / צילום: באדיבות החברה

למרות התנגדות שרי הממשלה: הוות"ל אישרה שתי תחנות כוח במרכז

הוועדה אישרה את הקמתה של תחנת הכוח ריינדיר במועצה האזורית דרום השרון וכן את הרחבתה של תחנת הכוח OPC חדרה ● הממשלה לא אישרה את שתי התוכניות הללו במאי האחרון, ואם חבריה יתנגדו שוב, הצעד יסתום עליהן את הגולל

חנות משקפיים. ענף האופטיקה מתאושש / צילום: תמר מצפי

לראשונה מתחילת המלחמה: מחזורי הקניות בכל הענפים הבולטים במגמת עלייה

גלובס מציג מדד הבוחן את היקף הקניות בכרטיסי אשראי בישראל ● מנתוני הפניקס גמא עולה כי שורת קמפיינים בענף האופטיקה הובילו ל"חזרה לשגרת קניות כמעט מלאה"

רינת אשכנזי, הכלכלנית הראשית, הפניקס בית השקעות / צילום: טומי הרפז

הכלכלנית הבכירה שלא חוששת להשקיע "גם במקומות אקזוטיים כמו הודו ויפן"

רינת אשכנזי מהפניקס בית השקעות טוענת שהמניות בת"א דווקא הציגו תשואה סבירה בשנה האחרונה, וכי ההשוואה למדדי וול סטריט עושה להן עוול ● היא סבורה שסוכנויות הדירוג יופתעו לטובה מהכלכלה המקומית, ממליצה לפזר את ההשקעות ומאמינה בבנקים, חברות ביטוח ורשתות מזון