גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

היונים יורדות מהעץ: תקציב ביטוח ישיר עובר למקאן

לגלובס נודע כי תקציב הפרסום של ביטוח ישיר עוזב את משרד הפרסום באומן בר ריבנאי, ועובר למשרד הפרסום מקאן ת"א ● קניון עופר רמת אביב משיק חנות פופ-אפ יד שנייה, שכל הכנסותיה ייתרמו לעמותות הפועלות למען נערות בסיכון ● אירועים ומינויים 

קמפיין היונים של ביטוח ישיר / צילום: יח"צ רן דנינו
קמפיין היונים של ביטוח ישיר / צילום: יח"צ רן דנינו

עשור של עבודה משותפת מגיע לקיצו: לגלובס נודע כי תקציב הפרסום של ביטוח ישיר עוזב את משרד הפרסום באומן בר ריבנאי, ועובר למשרד הפרסום מקאן ת"א. עוד נודע כי העברת התקציב מתרחשת לאחר מכרז שבו התמודדו שני משרדים: מקאן ת"א וגיתם BBDO.

המכרז יצא לדרך לאחר שבביטוח ישיר החליטו להחליף את השפה הפרסומית, ולוותר על "היונים" - אותו צמד ציפורים מדובב, שהפך עם השנים אייקון המזוהה עם החברה. לאורך כל השנים, בכל פעם שביטוח ישיר החליפו שפה הם ניהלו מכרז על השפה החדשה, והזמינו את המשרד המכהן להתמודד על התקציב. כך קרה גם הפעם, אלא שבבאומן בר ריבנאי החליטו שלא להשתתף - ההיסטוריה בענף הפרסום מוכיחה כי ברוב המקרים בתקציב כזה יזכה משרד אחר.

האופציות שהיו פתוחות בפני ביטוח ישיר לקיום מכרז לא היו רבות, שכן רוב משרדי הפרסום הגדולים כבר מטפלים בתקציבי ביטוח - שהפכו בשנים האחרונות לתקציבים עתירי השקעה. אדלר חומסקי מטפל בתקציב כלל, ראובני פרידן ב-AIG, יהושע TBWA בתקציב מנורה, ברוקנר יער לוי מטפל בתקציב כלל, No No No No No yes מטפל בתקציב הפניקס, וגליקמן שמיר סמסונוב מטפל במותג תשע, שכמו ביטוח ישיר משתייך לקבוצת איי.די.איי.

נדגיש כי תקציב כמו ביטוח ישיר דורש משאבים ניהול רבים מצד משרד הפרסום ויכולות דיגיטליות מתקדמות, ולכן פנייה למשרד קטן לא הייתה סבירה - מה שהותיר בעיקר את מקאן וגיתם. המכרז ארך מספר שבועות, וכלל שני סבבים שבסופם כאמור זכה מקאן.

נזכיר כי רק לפני חודשים ספורים עשתה איי.די.איי שינוי משמעותי גם בשפה הפרסומית של המותג 9 מיליון, שקיבל שם חדש (תשע) ופרזנטור חדש (אודי כגן שהחליף את שני כהן). גם הנוכחות במדיה של החברה ירידה משמעותית, והקו החדש לא זוכה לאותה אינטנסיביות שקיבלו הקמפיינים בכיכובה של כהן. עתה כאמור צפוי שינוי גם בקו הפרסומי של ביטוח ישיר, והיונים הוותיקות ירדו לאחר כמעט עשור מהעץ.

מביטוח ישיר נמסר בתגובה: "אחרי שנים של עבודה משותפת ומוצלחת עם באומן בר ריבנאי הוחלט לצאת למהלך של ריענון השפה הפרסומית בהשתתפות מספר חברות. ביטוח ישיר מוקירה ומעריכה את באומן בר ריבנאי ואת התרומה ושיתוף הפעולה לאורך השנים. חברת הפרסום מקאן נבחרה ללוות אותנו כשותפים בהמשך הדרך".

אזור התעשייה 1

המדבקה שתתריע מראש על התקפי אלרגיה מסכני חיים

הסטארט-אפ EpiPatch, שפיתח מדבקת גוף חכמה להתרעה מפני התקף אלרגיה מסכן חיים הוא הזוכה בתחרות BIOMIX 2021 של טבע. שלב הגמר של התחרות התקיים השבוע בהשתתפות חמש מתמודדות - כולן דוקטורנטיות בתחומי מדעי החיים ורפואה. הרעיונות והיוזמות שלהן בתחום הביוטק והביו-רפואה נבחרו על ידי צוות שופטים, והן גברו בדרך על 28 חוקרים וחוקרות אחרים.

המיזם הזוכה שייך לרון קליינר, דוקטורנטית בתחום האימונותרפיה בבית הספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב. מדבקת הגוף היא גלאי משולב אפליקציה המתריעה מראש על שוק אנפילקטי, במקרה של אלרגיות מסכנות חיים. ההתרעה תגיע לכוחות סיוע והצלה או למבוגר (במקרה של ילדים) באזור, שיוכל לסייע במהירות.

הפיתוחים הנוספים שהגיעו לגמר הם תחבושת אנטי-בקטריאלית חדשנית שתמנע זיהומי כוויות; הנדסת חיידקים שיפחיתו את הורמון הלחץ קורטיזול; הדפסת תלת ממד של חומרים ביולוגיים כך שתהליך העבודה במעבדות ובבתי חולים יתייעל; ומתן תרופות מותאם אישית על פי השעון הביולוגי של כל אדם.

לדברי קאר שולץ, נשיא ומנכ"ל טבע, "התחרות משקפת את היוזמות והרעיונות המקוריים של החוקרים והחוקרות המבריקים הפועלים בישראל לפיתוח פתרונות רפואיים פורצי דרך. אני מאמין גדול במדע ובמדענים הישראלים".

פרופ' ישע סיון, מחברת Digital Rosh שליוותה את החוקרים בכל הנוגע לחדשנות עסקית, הוסיף כי "השנה, גם בעקבות הקורונה, אנו עדים לגל של יזמויות חדשניות המצמצמות משמעותית את הזמן מרעיון ליוניקורן. נראה כי גם עולם הביוטק עומד בפני קפיצות מדרגה".

אזור התעשייה 2

מנגישים מובייל

חברת התוכנה אווינסד (Evinced) הפועלת להנגשת המרחב הווירטואלי לבעלי מוגבלויות, מציעה לראשונה סל פתרונות מלא שמאפשר למפתחים להטמיע נגישות בתהליך הפיתוח של אפליקציות מובייל.

יותר ממיליארד איש ברחבי העולם סובלים ממוגבלויות שונות, וענקיות טכנולוגיה בתחום המובייל כמו אפל וגוגל ביצעו השקעות משמעותיות על מנת לתת להם מענה. עם זאת, עד כה לא הוצע סט שלם ומלא של כלים לבדיקת נגישות לסביבות האייפון והאנדרואיד גם יחד.

"תעשיית המובייל צריכה להוביל את פתיחתו של עידן חדש שבו הכלה והנגשה יהיו בראש סדר העדיפויות", אומר גל מואב, מייסד משותף וסמנכ"ל המוצרים באווינסנד. "בעשותנו זאת ניתן יהיה לבנות עולם מקושר יותר, מכיל יותר, שגלומות בו גם תועלות עצומות לארגונים עצמם".

חברת Evincedנוסדה ב-2018 על ידי מואב ונאבין ת'דאני, שהכירו במהלך עבודתם המשותפת בסטארט-אפ ראבלו (Ravello Systems), שנמכר ב-2016 לאורקל. החברה גייסה עד היום 19.5 מיליון דולר, ומשרדיה ממוקמים בפאלו אלטו ובתל אביב. היא מעסיקה כ-25 עובדים, והתכנון הוא להכפיל את מספרם עד סוף 2022.

להמציא עם גיקון

האם אפשר לקדם יצירתיות וחדשנות ולפרוץ גבולות דווקא דרך רעיונות לא שימושיים? ב"גיקון", המחנה השנתי של קהילת המייקרים בישראל, חושבים שכן. השנה יתקיים המחנה בתאריכים 30.9 עד ה-2.10 במרכז הימי קיסריה, ובין היזמים שייקחו בו חלק נמנים רועי מן ממאנדיי, צביקה נטר מאינוביד, נמרוד להבי מסימפלקס, ליעד אגמון מדיינמיק יילד, ישי גרין וד"ר קירה רדינסקי.

המחנה, שנערך ברציפות מאז 2005, מפגיש בין מייקרים (מהנדסים, מעצבים וממציאים יצירתיים), מדענים, מעצבים, רופאים, שפים ואמנים מישראל ומחו"ל. כל אלה מתקבצים למשך 52 שעות, שבמהלכן הם בונים פרויקטים לא שימושיים, תוך התמודדות עם אתגרים טכנולוגיים מורכבים. נותני החסות השנה כוללים חברות עולמיות ובהן סולוטו, סמסונג נקסט, אמדוקס, מאנדיי ולול ונצ'רס.

חדשות טובות

קניון עופר רמת אביב משיק חנות פופ-אפ יד שנייה, שכל הכנסותיה ייתרמו לעמותות הפועלות למען נערות בסיכון, ובהן "בית רות" בעפולה, "כפר זוהרות" במגדל העמק ועמותת "אותות". החנות תפעל בתאריכים 3-8 באוקטובר תחת השם "Fashion with Love".

לרגל חג הסוכות ייצאו עובדי חברת ריסקיפייד, העוסקת במתן פתרונות תשלומים ומניעת הונאות אשראי במסחר אלקטרוני, לחלק חבילות לקשישים בודדים ולבלות עמם זמן איכות. המהלך יתבצע בשיתוף עמותת דור לדור.

מצנח הזהב

חברת הטכנולוגיה וריפון ישראל מבצעת 4 מינויים נשיים: ענבל דיין מונתה לסמנכ"לית השיווק, אורנית ברנדס מונתה לסמנכ"לית משאבי אנוש, עו"ד סיגל ברננקה מונתה ליועצת המשפטית ואירית אבני מונתה לסמנכ"לית Delivery.

עו"ד איתן שור, 42, ימונה לסמנכ"ל בכיר בקבוצת הנדל"ן More. מתן קוטאי, 33, ימונה לסמנכ"ל המשאבים בקבוצה.

רוזה קובלנס, 44, מונתה לסמנכ"לית לקיימות בחברת סטרטסיס, המציעה מדפסות תלת ממד חכמות ומחוברות, חומרים פולימריים ומערכות תוכנה חכמות לתעשיות החלל, הרכב, מוצרי הצריכה והבריאות.

מירב פלד, 46, מונתה לסמנכ"לית ייצור ודיזיין במשרד הפרסום גיתם BBDO.

סיוון קיסר, 35, מונתה לסמנכ"לית 'הבצפר' של חברות הפרסום והדיגיטל.

עוד כתבות

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

שי ג'ינפינג, נשיא סין, עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בבייג'ינג / צילום: Reuters, LEAH MILLIS

סין והמערב: בינתיים ממשיכים לדבר ולחרוק שיניים

מזכיר המדינה האמריקאי מגיע לבייג'ינג עם הפתעה לא נעימה: טיוטת סנקציות על בנקים סיניים, התומכים בתעשיית הנשק הרוסית ● איך לדבר עם סין? איך לחזות את מניעיה ומהלכיה? ומה לעשות במרגליה, ביישומוניה ובסטודנטים שלה? הדמוקרטיות המערביות מוסיפות להתלבט

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה עלתה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב, אסר על מכירתם במשך 100 שנים ● כעת האוסף מותר למכירה, והוא שווה סכום עתק

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר