גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"לא פועלים לטובת החברה": בעלי מניות מיעוט בפוליגון נגד ילדיו של הטייקון קובי מימון

דורשים החלפת כל חברי הדירקטוריון של חברת הנדל"ן ובהם בעלי השליטה אורי וניר מימון ● פוליגון: "שיקולים זרים שאינם עולים עם טובתה של החברה או של יתר בעלי מניותיה"

קובי מימון / איור: גיל ג'יבלי
קובי מימון / איור: גיל ג'יבלי

בעלי מניות המיעוט של חברת הנדל"ן הקטנה פוליגון  ממשיכים לעשות חיים קשים לבעלת השליטה בה, משפחתו של טייקון הגז והנדל"ן קובי מימון. בהמשך למאבקים קודמים שניהלו, יוצאים כעת שניים מבעלי מניות המיעוט בפוליגון נגד התנהלות דירקטוריון החברה, ודורשים להחליף את כל חבריו, בהם צמד בניו של מימון - אורי וניר מימון.

השניים מחזיקים מאז יולי 2020 בשליטה בפוליגון יחד עם אחיהם דן מימון, בעקבות החלטת אביהם קובי מימון להעביר את מניות השליטה בפוליגון (כ-52%) לנאמנות שהוקמה לטובת שלושת בניו, אשר מוחזקת על-ידי משרד עורכי דין בגיברלטר. צמד בעלי המניות הדורש את כינוס האסיפה המיוחדת ואת הפסקת כהונת הדירקטוריון הם אהרון כהן ומשה כהן, המחזיקים יחד בקצת יותר מ-5% ממניות פוליגון.

בהודעת עמדה שפרסמה פוליגון מטעם השניים בערב יום כיפור הם מנמקים את בקשתם, באמצעות עו"ד גולן קאשי, "מהטעם שהדירקטורים... כלל לא פועלים לטובת החברה ומנצלים את ההגנה שניתנה להם במסגרת כתב הפטור והשיפוי כדי לשרת את האינטרסים של בעלי השליטה בחברה".

מלבד בניו של מימון, מדובר גם בדרישה להפסקת כהונתם של הדירקטורים יהודה בכר, רונית בן יעקב, אורן ונונו ויחזקאל חוגי, וכן את הפסקת כהונת הדירקטור החיצוני רו"ח חן שרייבר. תחת אלה, הצמד כהן מבקשים להעלות לסדר יומה של האסיפה שהם דורשים לכנס הצבעה למינוי חמישה דירקטורים אחרים.

טרם הדרישה הנוכחית, מוקדם יותר החודש פרסמה פוליגון הודעת עמדה נוספת מטעמו של אהרון כהן, שבה הוא טען כי דירקטוריון החברה סירב להעלות על סדר היום של אסיפת בעלי המניות את מינוין של שתי מועמדות שהציע, וכי סירוב זה "הוא לא כדין ומהווה הפרה של חובות האמונים של הדירקטורים בחברה".

באותה פנייה טען כהן, כי "החברה והדירקטורים שלה (ולא רק הם) פועלים בחוסר תום לב ובניגוד לדין, תוך הפרת חובת האמונים שלהם בסירובם להעלות לסדר היום" את המינויים שהציע (ד"ר אסתרי גילעז-רן ורו"ח ניצה ליפשיץ). כן טען כהן, כי "סירוב החברה אינו נובע משיקולים של טובת החברה אלא מיישם הלכה למעשה את רצון בעלי השליטה בחברה".

בתגובה לכך דחה דירקטוריון פוליגון "מכל וכל" את טענות כהן, והצר "על השימוש לרעה בזכותו של בעל מניות בחברה להביע את עמדתו באמצעות הודעת עמדה ועל התנהלותו חסרת תום הלב של בעל המניות, אשר מונעת מתוך שיקולים זרים שאינם עולים עם טובתה של החברה או של יתר בעלי מניותיה".

מתחם פוליגון חדרה / צילום: איל יצהר

בעלי המניות סירבו להאריך את כתב השיפוי

כאמור, אין זו הפעם הראשונה שבה נתקלת משפחת מימון במאבק של בעלי מניות למהלכים שנוקטת פוליגון.

רק לפני שנה, בספטמבר 2020, הודיע קובי מימון על התפטרותו המיידית מתפקיד יו"ר פוליגון, בעקבות החלטת בעלי מניות החברה שלא לאשר לו גמול חודשי של 10,000 שקל בגין כהונתו.

באותה אסיפה החליטו בעלי המניות שלא לאשר למימון ולבנו ניר את הארכת כתב ההתחייבות לשיפוי, וזאת אחרי שגם ב-2017 סירבו בעלי המניות, ובהם כמה גופים מוסדיים, לאשר שיפוי לניר מימון, וחלק מהם גם יצאו נגד עצם צירופו של מימון, אז בן 21 בלבד וללא ניסיון קודם, לדירקטוריון.

פוליגון פועלת בתחום הנדל"ן המניב, והנכס המרכזי שלה הוא המרכז המסחרי MIXX שבחדרה, בשטח בנוי של כ-22 אלף מ"ר, ושוויו ההוגן הוערך בכ-211 מיליון שקל בסוף שנת 2020.

נכס זה עלה לכותרות לפני כשנה בעקבות שריפה שפרצה בו - אשר עיכבה את מתחם בתי הקולנוע סינמה סיטי של משפחת אדרי - העוגן המרכזי של הנכס, אשר סבל מעיכוב בפתיחה עוד טרם השריפה, וכמו יתר בתי הקולנוע נפגע בהמשך ממשבר הקורונה.

בדוחותיה הכספיים האחרונים של פוליגון, לסיכום המחצית הראשונה של השנה, החברה עדכנה כי מתחם בתי הקולנוע נפתח בחודש יוני האחרון, אחרי קבלת רישיון עסק עבורו.

מניית פוליגון מציגה שנה לאחור טיפוס של כ-20%, כך שהיא משקפת לחברה שווי של כ-150 מיליון שקל, ושווי של כ-80 מיליון שקל להחזקות משפחת מימון.

העביר לילדים גם את ההחזקות באקויטל

פוליגון נחשבת לפעילות הקטנה של משפחת מימון בבורסה. קובי מימון, הנחשב לאחד מאנשי העסקים המצליחים והמתוחכמים בישראל, הצטרף רשמית בשנת 2019 לגרעין השליטה בשותפות "יחק להשקעות" השולטת בחברת ההחזקות אקויטל (בעלת השליטה בחברת הנדל"ן איירפורט סיטי  ובשותפות חיפושי הגז ישראמקו , המחזיקה במאגר "תמר"), אחרי שנים ארוכות שבהן הכחישו מימון ומקורביו את ההערכות בשוק על אודות שליטתו המעשית בקבוצה.

בשנה שעברה העביר מימון גם את החזקותיו בקבוצת אקויטל , בשווי של מאות מיליוני שקלים, לשלושת ילדיו, וגם מהלך זה נעשה באמצעות הנאמנות בגיברלטר.

עוד כתבות

שיגור מיירט חץ 3 / צילום: דוברות משרד הביטחון

הרכיבים המזויפים במטוסים, והטילים היקרים שגורמים מבוכה לארה״ב

לגלובס נודע כי החברה הביטחונית הממשלתית תומר מגייסת 60 עובדים חדשים, אלביט עם הזמנה ראשונה למערכות מרגמה, בריטניה שוקלת להיכנס לתוכנית מערך ההגנה האירופית, טורקיה מנסה לרכוש מטוסי קרב ממקורות רבים, ובכיר גרמני קורא להגדלה משמעותית של תקציב הביטחון ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

וולבו EX30 TWIN MOTOR / צילום: יח''צ

החל מ-234 אלף שקל: הרכב שמצליח לעורר סערה

רכב הפנאי החשמלי הקומפקטי של וולבו מצליח לשלב ביצועים רציניים מאוד עם טווח נסיעה שימושי ושלדה אירופית ● יש כמה מוזרויות בתא הנוסעים, אך החבילה הכוללת מרשימה מאוד

נמל גמליק בטורקיה / צילום: Shutterstock

חדשות טובות לענף הבנייה: טורקיה אישרה לחדש אספקות לישראל

בזמן שבישראל משרד החוץ ומשרד הכלכלה פועלים בקדחתנות בימים האחרונים כדי להפסיק את התלות הישראלית ביבוא מטורקיה גם בטווח הארוך, משרד המסחר הטורקי שלח מכתבים למפעלים בענף הבניין המקומי ועדכן אותם על אישור זמני לחדש את האספקות לישראל

ברוכים הבאים

להתעורר מול חיזבאללה: הכפר הבדואי שתושביו לא מוכנים לנטוש

בתחילת המלחמה פונו אנשי ערב אל-עראמשה מבתיהם, אך הקשיים הכלכליים והמנטליים גרמו להם לחזור לכפר, הסמוך לגבול לבנון ● הפחד אמנם קיים, אך מבחינתם אין אפשרות אחרת: "הגענו למצב שבו למשפחות אין כסף לקנות גלידה לילדים שלהן. כמה אפשר לשבת במלון?"

הפגנה פרו־פלסטינית בטריניטי קולג' בדבלין, ביום שבת האחרון / צילום: Reuters, Mostafa Darwish

האוניברסיטה היוקרתית באירלנד שנכנעה למפגינים הפרו־פלסטינים

התקשורת בבריטניה דיווחה כי טריניטי קולג', המוסד האקדמי היוקרתי ביותר באירלנד, הודיע שיסיט השקעות מישראל, בתום משא ומתן עם מוחים פרו־פלסטיניים בקמפוס ● המפגינים השתלטו על הכניסה למכללה, המהווה אטרקציה תיירותית, ומנעו כניסה של תיירים ומבקרים לאתר

סמוסות ב''טאלי'' / צילום: קאלו באבא

"תוך כמה שעות לא נשאר כלום": השף ההודי שמביא את פושקר לתל אביב

מבנה נטוש שהפך למתחם טיפולים מואר ומרגיע, גלריה שמציגה רישומים בטכניקת תפירה מיוחדת וחוויה קולינרית אותנטית שעכשיו גם תושבי תל אביב יכולים ליהנות ממנה ● פינוי יישובי הצפון גדע את מפעל חייהם של רבים ● עבור חלקם הוא יצר הזדמנות

קמפיין טורנדו

האם הצופים עדיין זוכרים מי הייתה הפרזנטורית הקודמת של טורנדו?

הנוכחות הגבוהה של מותג המזגנים על המסך הופכת את הפרסומת בכיכובה של נעמי לבוב לאהובה ביותר השבוע, כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● המפרסם שהשקיע את הסכום הגבוה ביותר, זה השבוע השני, הוא free TV כ–1.4 מיליון שקל

''ספגטי'' טונה. כחולת סנפיר מיוון / צילום: אסף קרלה

אחת המסעדות הטובות בישראל שינתה גישה בגלל המלחמה - ובינתיים, זה כנראה משתלם

מסעדת העילית היפנית איי, שאיבדה טבח בנובה, נסגרה לכמה חודשים ● היא נפתחה מחדש נגישה יותר, תוך שמירה על עומק הטעמים והייחודיות

עדן גולן בחצי גמר האירוויזיון, אמש / צילום: Reuters, Leonhard Foeger

ההופעה הישראלית והמלחמה בעזה השתלטו על סדר היום באירוויזיון השנה

מחווה פרו-פלסטינית במהלך חצי גמר של משתתף שבדי בתחרות, שהציג כאפיה כרוכה על ידו, קריאות בוז שנשמעו במהלך ההופעה של הנציגה הישראלית עדן גולן, ואופי הקבלה של השיר הישראלי השתלטו על הכותרות בנוגע לתחרות הזמר האירופית השנה ● ובין ההפגנות האלימות, התפתחות מפתיעה כשעדן גולן זינקה מהמקום השמיני למקום השני בטבלת ההימורים

קיבוץ בארי אחרי הטבח. ''לתעד כשאנחנו עדיין בתוך האירוע'' / צילום: מיטל שטדלר

"יש ערך לכל חומר שנאסף, גם לעדויות ממצלמות הגוף של מחבלי הנוח'בה"

ד"ר רוני מיקל־אריאלי, היסטוריונית שמתמחה בשואה וברצח עם, הבינה היטב את חשיבות התיעוד מיד לאחר 7 באוקטובר, והביאה להקמת הפורום למובילי יוזמות תיעוד במלחמה ● לדבריה "מכחישים יהיו, לא משנה מה נעשה. התיעוד יאפשר לספר את הסיפור שלנו"

מרפסות מלון מפונים בקיבוץ גינוסר. ''שבר את המבנה הקהילתי'' / צילום: Associated Press, Ariel Schalit

המחקר שמגלה את עומק הפגיעה במפוני הצפון

סקר של הטכניון, שנערך בקרב 340 תושבים מגבול הצפון, משרטט תמונה עגומה בתחומי התעסוקה והחינוך וגם בפן הנפשי והמשפחתי של מי שפוזרו במאות נקודות ברחבי הארץ ● "המציאות שנוצרה סימנה להם - הממשלה לא מכירה בסיפור שלכם, אפשר בלעדיכם", אומרת פרופ' מירב אהרון–גוטמן

הפגנה בירושלים נגד הקו הירוק / צילום: ap, Matt Rourke

התפרעויות נגד הקו הירוק: נזק של מאות מיליוני שקלים וחצי שנה עיכוב

בשבוע שעבר הוצתה מכונת קידוח בפרויקט ההקמה של הרכבת הקלה בבירה ● גורמים המעורבים בפרויקט חושדים כי היא הוצתה על ידי קומץ חרדים שמתנגדים להקמת הקו, וזה לא המקרה הראשון

מתלה עם כביסה בפרוזדור, במלון של מפונים בטבריה / צילום: ap, Ariel Schalit

"חזירות": הצעד החדש של רשות המסים נגד בעלי דירות שהקפיצו מחירים

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● שכר הדירה שמפוני הצפון מתבקשים לשלם מגיע לעשרות אלפי שקלים בחודש, וברשות המסים תמהים איך אין דיווחים של משכירים שכבר לא עומדים בתקרת הפטור ממס ● מבצע אכיפה ממוקד ינסה לאתר אותם: "חזירות מקוממת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ / צילום: חיים צח-לע''מ

הגירעון זינק ל-7% וחצה את היעד השנתי כבר בארבעת החודשים הראשונים

הגירעון התקציבי עלה באפריל, והגיע לרמה שנתית של 7%, מעל היעד של 2024 כולה ● החשב הכללי אמר כי הוא צופה "שמגמת הגידול בגירעון תמשיך בחודשים הקרובים"

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

הדאו ננעל בעליות בשבוע הטוב ביותר מתחילת השנה

נעילה חיובית באירופה ● מדד הניקיי ננעל בעליות של 0.5%, בורסת שנחאי ננעלה ללא שינוי ממשי, ומדד שנזן ננעל בירידה של 0.6% ● מניית שירות אחסון הענן דרופבוקס עולה לאחר שאמש פרסמה דוחות שעלו על התחזיות ● אחרי שני רבעונים של צמיחה שלילית, התמ"ג הבריטי עלה

תא''ל (מיל') פיני יונגמן / צילום: יוסי זמיר

המהנדס שישיא משואה: "טיל בליסטי עם ראש קרב מאיראן יכול לעשות נזק משמעותי"

פיני יונגמן, ראש חטיבת ההגנה האווירית ברפאל, נבחר להשיא משואה ביום העצמאות לאור תרומתו לקו ההגנה מפני איומים אוויריים ● "זה אחד מהרגעים המרגשים בחיי, אני מסתכל על כל מי שהלך איתי" ● בראיון מיוחד לגלובס לרגל בחירתו, הוא מספר על הפעילות האינטנסיבית מאז 7 באוקטובר, מדבר על האיומים האוויריים העתידיים ומסביר למה אינו "מתבשם משיעור היירוטים הגבוה"

העצרת הכללית של האו''ם / צילום: Reuters, Eric Thayer

האו"ם אישר חברות לרשות הפלסטינית בארגון


הרשות הפלסטינית למעשה תקבל הכרה דה-פקטו - בלי להיקרא "מדינה" • החברות באו"ם תעניק לרשות זכויות שיבטיחו השתתפות מלאה בפעילות העצרת הכללית • הפלסטינים נכשלו עד כה בעקבות הווטו האמריקני, ועל כן הם לא קיבלו את הזכויות המלאות בדומה לשל מדינות-חברות • ארדן: "נותנים זכויות למדינת טרור עתידית של חמאס"

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP(Kin Cheung), Shutterstock

רדיקלים מוסלמיים מנצחים בבחירות מקומיות באנגליה ופוטין מתקרב אל פטר הגדול

מוסלמים מנצחים בבחירות מקומיות באנגליה עם דגלים פלסטיניים ועם כרזות לטובת עזה ● אדאני (מנמל חיפה) הופך לכדור משחק בבחירות בהודו ● פוטין, תקופת כהונה חמישית, משתווה לסטאלין ● חדשות משפטיות טובות לטראמפ ● אורנגאוטן חובש את הפצע

צילום: איל יצהר

38 שופטים חדשים נבחרו לבתי משפט השלום. הרשימה המלאה

הוועדה לבחירת שופטים מינתה היום 38 שופטים חדשים לבתי משפט השלום בתל אביב ובמחוז מרכז, בהם עורכי דין מהמגזר הפרטי בתחום האזרחי והפלילי, פרקליטים ורשמים בכירים ● מחצית מהשופטים החדשים - נשים

מכונית הסופר–מיני ההיברידית MG3 / צילום: יח''צ

חסכונית וזולה: המכונית שעשויה לטלטל את השוק תגיע בקרוב לישראל

מכונית הסופר־מיני ההיברידית MG3 של קבוצת SAIC הסינית, שנחשבת ההיברידית "המלאה" הזולה באירופה, צפויה להגיע לישראל במחצית השנייה של השנה ● דלק מוטורס השיקה השבוע קרוס־אובר חשמלי חדש של NIO ● וגם: יצרנית הרכב הסינית GAC חוזרת לישראל ● השבוע בענף הרכב