גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה יציבה בוול סטריט; הביטקוין ממשיך לרדת

הירידות בערך הביטקוין נמשכות ועומדות על כ-5.3% ● נייקי הורידה תחזיות ואיבדה 6.26% במסחר היומי בניו יורק ● מדד ניקיי בטוקיו המריא ב-2%, המדד בהונג קונג ירד ב-1.5%; אוורגרנד הסינית מחקה 12% ● אירופה ננעלה בירידות

בורסת וול סטריט בניו יורק / צילום: אפרת פרץ-הרפז
בורסת וול סטריט בניו יורק / צילום: אפרת פרץ-הרפז

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 
 

23:00

יציבות בממדים המרכזיים בוול סטריט עם סגירת המסחר: דאו ג'ונס עלה ב-0.1%, S&P 500 רשם עלייה של 0.15% והנאסד"ק ירד ב-0.03%. מניית נייקי איבדה 6.26% מערכה.

הירידות בביטקוין נמשכות ועומדות על כ-5.3%.

הנפט הגולמי עולה ב-0.87%, נפט ברנט עולה ב-0.96% והזהב יורד ב-0.17%.

20:30

הממדים המרכזיים בוול סטריט יציבים לאורך היום: דאו ג'ונס כמעט ללא שינוי עם ירידה קלה של 0.01%, S&P 500 עם עלייה קלה של 0.03% והנאסד"ק יורד ב-0.13%. מניית נייקי ממשיכה לאבד מערכה ורושמת ירידה של כ-6.16%.

הירידות בביטקוין נמשכות ועומדות על 5.3%.

הנפט הגולמי עולה ב-1.21%, נפט ברנט עולה ב-1.19% והזהב עולה ב-0.07%.

19:00

הירידות בוול סטריט מתמתנות: דאו ג'ונס כמעט ללא שינוי עם ירידה קלה של 0.01%, S&P 500 ללא שינוי והנאסד"ק יורד ב-0.29%. מניית נייקי ממשיכה לאבד מערכה ורושמת ירידה של כ-6.5%.

הביטקוין ממשיך לאבד מערכו ורושם ירידה של 4.45%.

המסחר באירופה ננעל בירידות: דאקס ירד ב-0.73%, פוטסי ירד ב-0.36%, קאק ירד ב-0.95% ויורוסטוק 50 ירד ב-0.88%.

הנפט הגולמי עולה ב-0.74%, נפט ברנט עולה ב-0.79% והזהב עולה ב-0.16%.

18:00

נמשכות הירידות בוול סטריט, אך באופן מתון יותר: דאו ג'ונס יורד ב-0.1%, S&P 500 יורד ב-0.13% והנאסד"ק יורד ב-0.45%.

מניית נייקי ממשיכה לאבד מערכה ורושמת ירידה של כ-6.8% מפתיחת המסחר בוול סטיריט.

הירידה בערך הביטקוין מתמתנת ועומדת על 3.61%.

הירידות באירופה נמשכות: דאקס יורד ב-0.78%, פוטסי יורד ב-0.27%, קאק יורד ב-0.94% ויורוסטוק יורד ב-0.85%.

הנפט הגולמי עולה ב-0.59%, נפט ברנט עולה ב-0.7% והזהב יורד ב-0.04%.

16:30

על רקע הירידות באירופה והירידות בשווי הביטקוין, גם וול סטריט נפתחה בירידות שערים: דאו ג'ונס יורד ב-0.31%, S&P 500 יורד ב-0.42% והנאסד"ק יורד ב-0.61%.

לאחר הורדת התחזיות, מניית נייקי יורדת ב-6.2% מפתיחת המסחר בוול סטיריט.

הביטקוין רושם ירידה של 5.35%, לאחר הודעת הממשל בסין מהבוקר (ו') כי הוא אוסר על מסחר במטבעות דיגיטליים במדינה. 

נמשכות הירידות באירופה: דאקס יורד ב-0.73%, פוטסי יורד ב-0.33%, קאק יורד ב-1.05% ויורוסטוק יורד ב-0.88%.

14:45

שוק המטבעות הווירטואליים ממשיך להתנהל בירידות שערים מתונות, על רקע החרפת המאבק של הממשל הסיני בקריפטו וההכרזה שפעולות במטבעות קריפטוגרפיים אינן חוקיות יותר במדינה. הביטקוין בירידה של כ-5% ונסחר תמורת מעט יותר מ-41 אלף דולר - ירידה של כ-3,000 דולר מאז שעות הבוקר. האת'ר יורד ב-8.6% אל מתחת ל-2,800 דולר ליחידה.

גם באירופה המגמה שלילית, כאשר ברוב מדינות הגוש נרשמות ירידות שערים. בפרנקפורט בכל זאת בולט לטובה דויטשה בנק  שמתחזק ב-1%, בלונדון רולס רויס  מזנקת מעל 4% וקבוצת התעופה IAG  עולה ב-1.3%, בפריז מניית סוסייטה ג'נרל  עולה ב-1.2% וויוונדי  מטפסת כ-0.5%.

חברת ההנעלה וביגוד הספורט נייקי  בולטת במסחר המוקדם בוול סטריט עם ירידה של יותר מ-4% לאחר שצמצמה את תחזית ההכנסות שלה לשנה הבאה בשל עיכובים בשרשרת האספקה (בעיקר בויאטנם) ומחסור בכוח אדם. בחברה צופים עלייה חד ספרתית במכירות ב-2022, כשהתחזית הקודמת צפתה עלייה של 10% או יותר.

הכנסות החברה ברבעון הפיסקאלי הראשון של 2022 לא עמדו בתחזיות האנליסטים בשוק והסתכמו ב-12.2 מיליארד דולר, בעו שבשוק צפו הכנסות של קרוב ל-12.5 מיליארד. בשורת הרווח החברה כן עקפה את התחזיות (רווח למניה של 1.16 דולר לעומת תחזית של 1.11 דולר למניה).

פוט לוקר  יורדת ב-2.3%, סקוור  - שבראשות מייסד טוויטר ג'ק דורסי - מאבדת 1.9%. בקרב הישראליות מיי סייז  נחתכת בכ-7% בטרום מסחר, אייסקיור מדיקל  וננו דיימנשן  יורדות 2.5%.

13:50

ירידות השערים בבורסות ברחבי אירופה נמשכות. מדד דאקס יורד בכ-0.7%, עם ירידות בולטות לדויטשה פוסט , דויטשה טלקום , אינפיניון טכנולוג'יס  ואדידס , ומדד קאק יורד ב-0.9%, כאשר בין המניות שמאבדות גובה אפשר לציין את לואי ויטון , פובליסיס גרופ , ואוליה אנווירונמנט  ודנונה .

החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט מאותתים על פתיחה שלילית אחר הצהריים, כאשר החוזה על הנאסד"ק יורד ב-0.4%, החוזה על S&P500 משיל 0.3% והחוזה על דאו ג'ונס יורד ב-0.2%.

בשוק הקריפטו הירידות מתחזקות לאחר הכרזת הבנק הסיני. הביטקוין נחלש ב-3.7% ונסחר תמורת כ-42.1 אלף דולר. האת'ר והריפל מאבדים כבר מעל 7%, דוג'קוין יורד ב-9%.

12:45

הבנק המרכזי בסין קבע כי כל הפעילויות במטבעות קריפטוגרפיים במדינה אינן חוקיות. "מוסדות פיננסיים ומוסדות תשלום חוץ בנקאיים אינם יכולים להציע שירותים לפעילויות ופעולות הקשורות למטבעות וירטואליים", נכתב באתר האינטרנט של הבנק לפני זמן מה.

בשוק הקריפטו נרשמות ירידות שערים קלות בתגובה להכרזה. הביטקוין, שנסחר מוקדם יותר תמורת כ-44 אלף דולר, ירד לרמה של 42.7 אלף דולר. האת'ר נסחר תמורת כ-2,880 דולר.

11:20

המסחר באסיה ננעל במגמה שלילית בעיקר. המדד בשנחאי ירד ב-0.8%, שנזן נסוג 0.2% והונג קונג השיל 1.5%.

קבוצת אוורגרנד סיימה את היום בירידה חדה של 12%. עוד ירידות נרשמו אצל שיאומי, עליבאבא, בנק אוף צ'יינה והנג סנג בנק.

גם באירופה המסכים עדיין אדומים, כאשר מדד קאק נחלש בקרוב ל-1%, דאקס מאבד 0.8% ופוטסי יורד ב-0.4%. גם המדדים באמסטרדם, מדריד, שטוקהולם, ציריך ומילאנו רושמים ירידות בשעה זו.

אסטרהזניקה  ממשיכה לבלוט בלונדון אם כי העלייה שלה התמתנה, וגם רולס רויס  מתחזקת. מנגד, מרבית הבנקים ובתי ההשקעות בממלכה מאבדים גובה. בפרנקפורט אדידס  בולטת עם ירידה של 3.6%, וגם סימנס , ב-מ-וו  ופולקסווגן  נחלשות.

10:15

יום המסחר באירופה נפתח בירידות שערים. מדד דאקס בפרנקפורט יורד כ-0.7%, המדד הצרפתי קאק נחלש ב-0.6% ומדד פוטסי בלונדון נסוג ב-0.3%.

מניית חברת התרופות אסטרהזניקה  בולטת בלונדון עם עלייה של 3%, מספר ימים לאחר שדיווחה על התקדמות בטיפול שלה לסרטן השד. מנגד, נרשמות במדד ירידות לקבוצת התעופה IAG , וודאפון , ברקליס  ולוידס .

ביפן ננעל המסחר הבוקר עם עלייה של יותר מ-2% למדד ניקיי, בטייוואן התחזק המדד ב-1%. בסין נרשמות כעת ירידות, כאשר מדד שנחאי יורד ב-0.8%, שנזן מאבדת 0.2% והנג סנג יורד ב-1.3%. הירידה של מניית אוורגרנד העמיקה וכעת החברה מאבדת כ-12%.

7:48

המסחר באסיה מתנהל במגמה מעורבת הבוקר, כאשר מדד ניקיי בטוקיו מזנק ב-2%, שנזן עולה ב-0.5% ומדד סין 50 מטפס מעל 1%. בהונג קונג נרשמת ירידה של 0.1% ובסידני המדד משיל 0.4%.

בהונג קונג בולטת, שוב, מניית אוורגרנד הסינית שמאבדת הבוקר מעל 7%. גם חברות האנרגיה מתחזקות לאור עליית מחירי הנפט, ובהן פטרוצ'יינה שעולה 1.8% ו-CNOOC שעולה 2%.

בטוקיו בנק מיצובישי מרכז את עניין המשקיעים ומנייתו מטפסת ב-3.8% במחזור מסחר גבוה. קוואסאקי מזנקת מעל 8%, סופטבנק עולה בכמעט 3%.

גם בחוזים על מדדי וול סטריט המגמה מעורבת, לאחר נעילה חיובית אמש. מדדי המניות המובילים טיפסו בסיום המסחר ב-1%-1.5%. התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים קפצה ל-1.41% אתמול, והבוקר היא ממשיכה להתחזק ועומדת כבר על 1.44%.

בגזרת הנפט גם נרשמו אתמול עליות מחירים, והבוקר המגמה עודנה חיובית. נפט מסוג WTI עלה לרמה של 73.3 דולר לחבית ונפט מסוג ברנט נסחר תמורת 77.3 דולר לחבית.

עוד כתבות

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם

אוהלי המחאה הפרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

הקמפוסים בארה"ב רותחים, ובישראל חוששים מגל חרמות

ההפגנות האנטישמיות והאנטי ציוניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב, ובראשן בקולומביה, הגיעו לשיא עם סגירת שערי האוניברסיטה שבלב מנהטן וכבר עכשיו הן זולגות מעבר למדשאות והופכות לגל חרמות לא מוצהר על חוקרים ישראלים ● "הממשלה צריכה להתעורר לפני שייווצר פה נזק בלתי הפיך", אומרת פרופ' מלאת שמיר, סגנית נשיא אוניברסיטת תל אביב לבינלאומיות

שי ג'ינפינג, נשיא סין, עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בבייג'ינג / צילום: Reuters, LEAH MILLIS

סין והמערב: בינתיים ממשיכים לדבר ולחרוק שיניים

מזכיר המדינה האמריקאי מגיע לבייג'ינג עם הפתעה לא נעימה: טיוטת סנקציות על בנקים סיניים, התומכים בתעשיית הנשק הרוסית ● איך לדבר עם סין? איך לחזות את מניעיה ומהלכיה? ומה לעשות במרגליה, ביישומוניה ובסטודנטים שלה? הדמוקרטיות המערביות מוסיפות להתלבט

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

סיוע הענק האמריקאי אושר רשמית: איזה נשק תקנה ישראל במיליארדים?

אחרי בית הנבחרים, גם הסנאט האמריקאי אישר את הסיוע לישראל. חבילת הסיוע עומדת על כ-26 מיליארד דולר, מתוכם 14 מיליארד דולר לרכש ביטחוני ● מה יהיה ניתן לרכוש איתו, מה האינטרס האמריקאי הרחב, ועד כמה תהנה ממנו התעשייה הישראלית? ● גלובס עושה סדר

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק קפץ ב-1.5% ● אירופה ננעלה במגמה חיובית ● נעילה מעורבת באסיה, מדד ההנג סנג זינק בכ-1.9% ● מחירי הנפט עלו ● הביטקוין עומד על כ-66.27 אלף דולר למטבע ● מחיר הזהב נחלש בכ-1% ● מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בארה"ב ירד והוביל לירידה בתשואות האג"ח הממשלתיות

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

ימי הזוהר מאחוריה? הקרן של משקיע העל דועכת

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

מייסדי קרן פיקצ'ר קפיטל מימין לשמאל: ראקש לונקאר, דן אמיגה, מיקי בודאי ומייק פיי./ צילומים: עמרי אראל, קייט רני, MKJ photography, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המהלך שהפתיע את ענף הסייבר: מנכ"ל איילנד ינהל במקביל גם קרן השקעות

מייק פיי, מנכ"ל איילנד, הספקית הגדולה ביותר של פתרונות סייבר לתחום הדפדפנים, מצטרף כשותף מנהל בקרן ההון סיכון פיקצ'ר קפיטל ● המהלך עשוי ליצור, לכאורה, ניגוד עניינים בין עסקאות השקעה או שותפות בתוך איילנד לבין עסקאות שתערוך הקרן ● "אני מכבד ומקיים את חובות הנאמנות שלי כמנכ"ל איילנד", אומר פיי

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

השופט בדימוס איתן אורנשטיין, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי תל אביב / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

אורנשטיין דחה בקשה להתפטר מבוררות המיליונים גרטנר-גרטלר

דן גרטלר ביקש לפסול את השופט בדימוס איתן אורנשטיין מתיק הבוררות בנימוק כי הבורר סבור שהוא זה שעומד מאחורי חשיפת השיחות עם יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה - מהן עולה חדש ליחסי תן וקח בין השניים • אורנשטיין, שכבר כתב את פסק הבוררות, דחה את הבקשה

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק, טכנולוגיה והון סיכון במשרד עורכי הדין פישר (FBC) / צילום: יונתן בלום

עורך הדין שהכניס את התחום הלוהט לפירמות ענק בישראל

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק והון סיכון במשרד פישר, מלווה חברות קריפטו בעסקאות והנפקות ומסייע להן להכניס מטבעות דיגיטליים לבנקים ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

ח'ליל אל-חיה, בכיר בזרוע המדינית של חמאס שלקח חלק במשא ומתן לעסקה, במהלך ראיון לסוכנות הידיעות AP / צילום: Associated Press, Khalil Hamra

בכיר חמאס ל-AP: חמאס תניח את נשקה אם תקום מדינה פלסטינית

חבר הזרוע המדינית של חמאס ח'ליל אל-חיה קרא להקים מדינה פלסטינית בגבולות 67 • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • אחרי פרסום הסרטון: מחאה בירושלים להחזרת החטופים • עדכונים בולטים

הבניין ברחוב גורדון 22 בתל אביב / צילום: דנה אטיאס

2.5 מיליון שקל לדירת 2 חדרים בבניין לשימור מחמיר בת"א

דירה במבנה היסטורי ברחוב גורדון בתל אביב, שתכנן האדריכל שלמה גיפשטיין, נמכרה לאחרונה ● לדירה יש זכויות בנייה נוספות בשטח של כ־40 מ"ר, אולם המחיר לא משקף אותן ● המתווכת בעסקה: "עסקאות במחירים של 2.3 מיליון שקל עד 3.1 מיליון שקל קיבלו 'בוסט' בשלושת החודשים האחרונים"

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש ● האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ