גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

צה"ל והשב"כ יצטרפו למאבק בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית

רה"מ נפתלי בנט אישר את תוכניתו של סגן השר לביטחון פנים יואב סגלוביץ' למלחמה בפשיעה בחברה הערבית ● עוד בהחלטות צוות השרים: קידום מהיר של שורת חוקים שיעניקו אמצעים נוספים לגופי האכיפה השונים, לרבות חוק עונש מינימום להחזקה וסחר בנשק

ראש הממשלה נפתלי בנט בדיון צוות השרים למאבק בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית / צילום: קובי גדעון, לע''מ
ראש הממשלה נפתלי בנט בדיון צוות השרים למאבק בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית / צילום: קובי גדעון, לע''מ

צוות השרים למאבק בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית דן היום (א') בתוכנית העבודה שהוצגה על ידי סגן השר לביטחון פנים, יואב סגלוביץ', במסגרתה תתבצע עבודה מתואמת בשיתוף כלל המשרדים והגופים הרלוונטיים, לרבות משטרת ישראל, שירות הביטחון הכללי, המטה לביטחון לאומי, הייעוץ המשפטי לממשלה, פרקליטות המדינה, ורשויות נוספות. ראש הממשלה אישר את התוכנית, וסגלוביץ' יהיה הממונה על התיאום בין הגופים השונים והפרויקטור של יישום התוכנית.

במהלך הדיון הוחלט כי שירות הביטחון הכללי וגם צה"ל ייכנסו למאבק בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית. לפי ההחלטה, המלחמה בארגוני הפשע במגזר תנוהל כמו במאבקים בארגוני הפשע האחרים - בצוותא עם גורמי אכיפה כלכליים, ובהם רשות המסים, הרשות לאיסור הלבנת הון ועוד.

הישיבה נפתחה בדברי בנט, ואחר כך הציג השר לביטחון הפנים עמר בר-לב את השיטה והתוכנית המוצעים למאבק בתופעה החמורה. המפכ"ל שבתאי הוסיף פרטים מבצעיים, וסגלוביץ דיבר על התיאום בין הרשויות השונות. ראש המל"ל חולתא הציג את בעיית האמל"ח הרב הנמצא בחברה הערבית והציע דרכי פעולה לאיסופו וגם לעצירת שטף כלי הנשק המגיעים ממקומות שונים. בין השאר דובר על הגניבות מצה"ל וגם על ההברחות מיו"ש בעיקר, ולשם כך הוצע כי יוקם חמ"ל משותף של צה"ל, השב"כ והמשטרה בנושא מניעת הברחת נשק בגבולות. בעקבות הפרסום על כך התרעמו בסביבת שר הביטחון ופרסמו הודעה בשם גורם ביטחוני שהם לא שותפו בהחלטה בנושא.

לפי ההודעה, משרד הביטחון לא היה שותף לדיון על הטיפול הממוקד בסוגיית אמצעי הלחימה הבלתי חוקיים בשיתוף צה"ל והשב"כ, ולכן לא ברור מדוע פורסם כי יהיה מעורב בכך. עם זה יש החלטות ממשלה קודמות שלפיהן צה"ל ומשרד הביטחון ישתפו פעולה עם המשטרה במאבק במניעת גניבות הנשק מהבסיסים, ואף הוקצו לשם כך תקנים.

כפי שפורסם בגלובס, ראש השב"כ הנכנס הציג את שינוי הגישה של הארגון ובניגוד לעמדה של קודמו נדב ארגמן המסיים כעת את תפקידו. בדיון נקבע כי אנשי השב"כ יפעילו את הידע והיכולות לגבי החפיפה של ארגוני הפשע עם פלסטינים, פליליים או ארגוני טרור, וכן יפעלו באירועים בישראל שבהם יש חפיפה בין הרקע הפלילי-ללאומני, דוגמת לא מעט אירועים שהיו במהלך מבצע שומר החומות, בעיקר בערים המעורבות ולא רק. השב"כ יופעל גם בנושא ההברחות. הארגון אמור לספק מודיעין, טכנולוגיה ושיטות למאבק הזה.

במשטרה כבר מתכוונים לפעול נגד כמה משפחות פשע

הוחלט כי תועבר להחלטת ממשלה התוכנית המשטרתית הכוללת הוספת תקציבים ותקנים, חיזוק תחנות בחברה הערבית, שימוש במשמר הגבול, וכן צעדים משלימים יינקטו ברשויות האכיפה. במקביל, תהיה הפעלה מוגברת ויחוזק התיאום עם רשויות כלכליות כמו רשות המיסים ועוד.

בר-לב והמפכ"ל הציבו יעדי מיטוט של כמה ממשפחות הפשע הבולטות בשנה הקרובה. יש בין שש ל-10 כאלה ובמשטרה שמו על הכוונת שתיים או שלוש מתוכן, שפגיעתן האלימה והרעה ביותר.

הצלע השלישית תהיה סדרת חוקים ובהם הגבהת סף הענישה המינימלי לעבירות בתחום הנשק, אכיפה כלכלית ועוד - חוקים שיקלו על פעולת המשטרה והפרקליטות.

עוד בהחלטות צוות השרים, קידום מהיר של שורת חוקים שיעניקו אמצעים נוספים לגופי האכיפה השונים, לרבות חוק עונש מינימום להחזקה וסחר בנשק. לגלובס נודע כי טיוטת הצעת חוק להעלאה של ממש ברף ענישה על עבירות הקשורות לנשק חם, מאחזקה ועד שימוש, תובא כבר בשבועיים הקרובים לאישור ועדת השרים לחקיקה.

נקבע כי תחילת היישום תהא מיידית ונציג היועץ המשפטי לממשלה אמר בדיון כי אין צורך בשינוי חוק השב"כ כדי להפעילו במסגרת המאבק הזה. "שירות הביטחון הכללי יפעל בהתאם לצורך ובמסגרת החוק הקיים, שמאפשר את הפעלת הסמכויות הנדרשות על ידו." נאמר בדיון.

בנט: הבעיה הגיעה לממדים מפלצתיים

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בפתח הדיון כי מצב האלימות בחברה הערבית הגיע לקו האדום. הבעיה הודחקה והוזנחה במשך שנים עד שהגיעה לממדים מפלצתיים, כפי שראינו בשנה האחרונה. בנט קרא לראשי הציבור הערבי להיות מעורבים והתייחס גם לתקיפת השוטרים בכפר קאסם ביום שישי: חשוב לומר, גם לאור תקיפת השוטרים בכפר קאסם בסוף השבוע, אני מצפה שהציבור הערבי - נבחרי הציבור, אנשי הציבור הערבי, אנשי תקשורת מהחברה הערבית ואחרים - יעמדו מאחורי השוטרים וכוחות הביטחון. וכן, הציבור הערבי כולו צריך לעמוד מאחורי המדינה.

המדינה מתגייסת עכשיו כדי להגן על האזרחים הערבים ממכת הפשע, מהנשק הבלתי חוקי, מהרצח ומהפרוטקשן. זה יצריך הרבה זמן, מאמץ ומשאבים. ובזמן שהמדינה מתגייסת, הציבור הערבי חייב להבין שכוחות הביטחון הם לא האויב, הם הפתרון. לא להאשים את המדינה, אלא ללכת איתה יד ביד. אני מצפה מהחברה הערבית לשיתוף-פעולה מלא במלחמה נגד הפשע והאלימות בחברה הערבית.

ח״כ סמי אבו שחאדה מסיעת בלד ברשימה המשותפת, לא ממש התחבר להחלטה ולדברי בנט. לדבריו, "‏המנטליות המיליטריסטית שהובילה את הממשלה היום בהכנסת הצבא והשב״כ לטיפול בפשיעה המאורגנת בחברה הערבית, מוכיחה את מה שאמרנו תמיד: מדינת ישראל מתייחסת לאזרחים הערבים כאל-סכנה ביטחונית ולא כאזרחים. ‏זה הוא ניצול ציני ומלא רוע לאסון שהובילה אליו המשטרה. הפתרון מתחיל בבדק בית". 

חבר הכנסת צבי האוזר איש הקואליציה הוסיף יוזמה משלו: במדינה מתוקנת לא מרימים יד על שוטרים. פעם זה היה טאבו,ה יום כבר לא. צריך לחזור למצב שבו עבריינים מפחדים משוטרים ולא להיפך. אניח בפני הכנסת הצעה להגדלת העונשים על תקיפת שוטרים לרבות עונשי המינימום הקיימים. זה צריך להיות צעד ראשון ולא אחרון בהחזרת ההרתעה למשטרה, שהתפוגגה בשנים האחרונות.

עוד כתבות

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה ב-2%, טסלה בכ-4%

הנאסד"ק ירד ב-0.1% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות חדות ● לאחר 10 ימים של עליות, ההנג סנג ירד ב-0.5% ● אפל תחל לייצר שבבי AI ● יוליוס בר: "מצפים שהפד יתחיל להוריד את הריבית בישיבתו בספטמבר" • עונת הדוחות בארה"ב: הרווח הממוצע למניה זינק ל-5% ● הבנק המרכזי של אוסטרליה הותיר את הריבית ללא שינוי, 4.35%

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב - יפו / צילום: איל יצהר

חניונים יתייקרו, אירועים יבוטלו: עיריית ת״א נקלעה לבור תקציבי ומתכננת קיצוץ ענק

החניונים העירוניים יתייקרו, סבסוד הצהרונים יצומצם ואירועי תרבות יבוטלו ● עיריית תל אביב נערכת לקיצוץ התקציבי הגדול ביותר שלה בשנים האחרונות ● הסיבות: ההתייקרויות במשק, הוצאות המלחמה ופסיקות בית המשפט בשנה שעברה באשר להיטלי השבחה ● האם רשויות אחרות ילכו בעקבותיה? ● עיריית ת"א: "הצמצום הוא בגדר נקיטת צעדי־מנע אחראיים"

התחדשות עירונית. חובה לדווח על ניגוד עניינים / צילום: באדיבות י ח דמרי

להתחייב למועד כבר בהתחלה: כל מה שצריך לדעת על תקנות השקיפות בהתחדשות עירונית

פרויקטים תקועים, סכסוכים בין בעלי דירות ליזם ואיחורים משמעותיים גורמים לרבים להימנע מפרויקטים של התחדשות עירונית ● תקנות חדשות שעברו לאחרונה בכנסת מנסות לצמצם את אי הוודאות בפרויקטים

עשן מתקיפות חיל האויר מיתמר מאזור רפיח / צילום: ap, Ismael Abu Dayyah

כלב רובוטי ורחפנים: איך תיראה הפעולה שתחסום את "צינור החמצן של חמאס"?

התמרון בעיר הדרומית ביותר ברצועה, רפיח, יאפשר לצה"ל לסגור את מנהרות ההברחה שמתחזקות את חמאס כלכלית ולוגיסטית ● הסכנה טמונה בהימצאות אפשרית של החטופים ובפגיעה באוכלוסייה האזרחית

כוחות צה''ל על הגבול עם רצועת עזה / צילום: ap, Tsafrir Abayov

צה״ל ושב״כ חיסלו את מפקד הכוח הימי של חמאס בעיר עזה

בכיר ישראלי לתקשורת הזרה: ממשלת ישראל מתוסכלת מעיכוב משלוחי הנשק • חיזבאללה דחה את המתווה של צרפת להסדרה בצפון • צה"ל תקף בלבנון: יותר מ-20 מטרות הותקפו מהאוויר ומהקרקע, כטב"ם התפוצץ באזור יערה • הותר לפרסום: מת מפצעיו פקד ייטב לב הלוי, פקד ולוחם בימ"מ, שנפצע באורח אנוש בפעילות מבצעית בטולכרם • עדכונים שוטפים

פרויקט פינוי בינוי / צילום: Mark Tso

מה מגיע לבני 70 ומעלה במיזמי פינוי־בינוי? הנחיות חדשות מנסות לעשות סדר

החוק המעניק לבני 70 ויותר הטבות מיוחדות במיזמי התחדשות עירונית, לא כלל התייחסות לפרויקטים שקידומם החל טרם כניסתו לתוקף ● חוות דעת של המשנה ליועצת המשפטית קובעת: גילו של הדייר בעת החתימה הראשונה הוא הקובע ● איך תשפיע ההנחיה על היזמים?

מייסדי נו ניים סקיורוטי שי לוי ועוז גולן / צילום: יח''צ יוסי זליגר

אחרי שקיבלה תג מחיר של מיליארד דולר: נו ניים הישראלית נרכשת רק ב-450 מיליון דולר

חברת התקשורת האמריקאית אקמאי הודיעה על סגירת העסקה לרכישת חברת הסייבר ● בדצמבר 2021, גייסה החברה 135 מיליון דולר, לפי שווי של מיליארד דולר אחרי הכסף, והרכישה מהווה ירידה של 55% בערכה של החברה הישראלית

אסף רפפורט, מנכ''ל ומייסד שותף Wiz / צילום: עומר הכהן

וויז מציגה את הגיוס הגדול של חברה ישראלית אי פעם

חברת הסייבר בניהולו של אסף רפפורט מציגה קצב צמיחה מסחרר ושורת צעדים שאפתניים ● ארבע שנים בלבד אחרי הקמתה, הכריזה וויז על גיוס של מיליארד דולר ● בין המשקיעים: הקרן האמריקאית הגדולה אנדריסן הורוביץ ● בשוק תוהים: עד לאן היא יכולה לצמוח?

ארי הרו / צילום: ניצן שפיר

6 חודשי עבודות שירות לארי הרו, לשעבר ראש הסגל בלשכת רה"מ

גזר הדין ניתן בעקבות הסדר טיעון שחתמה הפרקליטות עם הרו כחלק מהסכם עד המדינה עמו בפרשות 1000 ו-2000 ● במסגרת ההסדר הרו הודה והורשע בעבירה של מרמה והפרת אמונים בפרשת 3H גלובל ● כן נגזרו עליו קנס של 700 אלף שקל וחצי שנת מאסר על-תנאי

שי אהרונוביץ', מנהל רשות המסים / צילום: איל יצהר

מנהל רשות המסים תומך בהחזרת מס הרכוש על קרקעות פנויות

בכנס שקיים מכון אלרוב לחקר הנדל"ן אמר אהרונוביץ': "אני בעד החזרת מס רכוש בצורה חכמה", והוסיף כי "חלק מעליית מחירי הדיור בשנים האחרונות נבע גם מהעובדה שמי שמחזיק בקרקע שאפשר לבנות עליה, אין לו שום תשלום 'קנס' על קרקע כזו"

מטוס של יונייטד איירליינס / צילום: Shutterstock

פעם נוספת: יונייטד איירליינס מבטלת את הטיסות עד יוני

חברת התעופה האמריקאית חזרה לפעילות בישראל במרץ האחרון והפעילה טיסה יומית לניו יורק ● בסמוך למתקפה האיראנית היא השהתה את הפעילות בארץ עד תחילת מאי, ולאחר מכן האריכה את תוקף ההשהיה למספר ימים נוספים ● כעת עולה מלוח הטיסות של יונייטד איירליינס כי היא מבטלת את הטיסות עד תחילת יוני

העלות הכלכלית של מתקפות סייבר בישראל / אילוסטרציה: Shutterstock

העלות הכלכלית של מתקפות סייבר בישראל: 12 מיליארד שקל בשנה

הטיפול בנזקי מתקפת סייבר ועלויות ההפסד הכספי הישיר מהמתקפה בישראל עומדות על כ-12 מיליארד שקל בשנה - כך לפי דוח של מערך הסייבר הלאומי ● עוד נכתב בדוח כי צעדים בסיסיים להגנת סייבר בארגון יכולים להפחית משמעותית את ההסתברות למתקפות

המשקיע סטנלי דרוקנמילר / צילום: Reuters, Brendan McDermid

המיליארדר שנפטר מהמניה הלוהטת של השווקים מסביר למה

המשקיע המיליארדר סטנלט דרוקנמילר לא ידע עד לפני שנתיים איך מאייתים את השם אנבידיה ● "רכשתי אותה, וחודש אחר כך, הושק ה-ChatGPT, ואפילו זקן כמוני הצליח להבין מה זה, אז הגדלתי את הפוזיציה שלי בהרבה" ● דרוקנמילר סבור שמפץ הבינה המלאכותית עלול להסתיים בקרוב

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

נעילה מעורבת בוול סטריט; טבע זינקה ב-13%, שופיפיי התרסקה ב-18%, אובר ב-6%

הדאו ג'ונס עלה ב-0.6% ורשם את רצף העליות הארוך ביותר השנה, שישה ימים ● שיא של שש שנים ברכישות העצמיות של מניות ● ניו יורק טיימס: הרווח זינק ב-81%, נוספו 210 אלף מנויים ● מלחמת השבבים: הממשל האמריקאי חוסם את יצוא השבבים של אינטל וקוואלקום ● חקירה בארה"ב: האם טסלה הטעתה את המשקיעים? ● רדיט וליפט עלו לאחר שעקפו את ציפיות האנליסטים

טנק ישראלי בצד העזתי של מעבר רפיח / צילום: דובר צה''ל

ראש אמ"ן לשעבר מסביר: למה חמאס מפחד מכניסה ישראלית לרפיח

אלוף (מיל') אהרן זאבי-פרקש סבור כי עיקר הלחימה נגד חמאס הסתיימה: "השמדת שלושה-ארבעה גדודים ברפיח לא תשנה" ● בשיחה עם גלובס הוא אומר שיש לדאוג שארגון הטרור לא יתחמש שוב: "רק אז נוכל לומר שהמלחמה שיפרה את המצב" ● וגם: מה דעתו על סערת המינויים בצה"ל

אנדראה אורקל, מנכל בנק יוניקרדיט האיטלקי / צילום: Reuters, Massimo Di Vita

במשך שנים משקיעים נכוו ממניות הבנקים האירופיים. עכשיו הן ממש לוהטות

לאחר שנים של שפל, הבנקים באירופה מתחילים להציג ביצועים משופרים, הודות לניקוי מאזנים וצמצום עלויות, לצד רווח מוגדל ממתן הלוואות ● מניות הענף דוגמת UniCredit מזנקות גם בציפייה לחלוקות דיבידנדים בעד כ-130 מיליארד דולר, ועוקפות את מקבילותיהן מארה"ב

חצי שעה של השראה. ערן גפן בשיחה עם ינון קוסטיקה / צילום: עומר הכהן, מנחם רייס

מייסד Wiz שגייסה אתמול מיליארד דולר מגלה את הסוד

וויז  עשתה אתמול היסטוריה כשהשלימה את גיוס ההון הגדול ביותר שביצעה חברה ישראלית מעולם - גיוס של מיליארד דולר לפי שווי של 12 מיליארד דולר, לכן אנחנו מקפיצים מחדש את הכתבה, שמתארת את דרכה להצלחה ● ינון קוסטיקה, שותף-מייסד ב-Wiz, בשיחה עם ערן גפן על הדרך שלו ושל שותפיו, שהתחילה על האוטובוס בדרך לבקו"ם, הרגע שבו הבינו איך הם הופכים את השוק והטריק שמאפשר להם לעבוד בצוות ● חצי שעה שלה השראה

נמל חיפה, בספטמבר 2023 / צילום: Shutterstock

ענקיות הקרוזים העולמיות התאהבו בישראל, ואז הגיעה המלחמה

שנת 2024 הייתה אמורה להמשיך את השגשוג בענף הקרוזים, אולם מאז פרצה המלחמה עזבו החברות הבינלאומיות את ישראל ● מנו ספנות, היחידה שתפליג הקיץ, מבטיחה שלא תעלה מחירים ● מומחים: "גם אם התיירות תחזור לשגרה, ייקח לענף שנה לפחות להתאושש"

בכירי XTEND / צילום: כדיה לוי

הרחפנים הוכיחו את עצמם במלחמה: עכשיו החברה מגייסת 150 מיליון שקל

יצרנית רחפני התקיפה והמודיעין הישראלית אקסטנד מגייסת מיליונים בסבב גיוס שלישי (סבב B), זאת לאחר שהרחפנים שפיתחה הוכיחו את יכולתם במסגרת לוחמה בשטח עירוני סבוך בקרב יחידות צה"ל במלחמת "חרבות ברזל" ● בין המשקיעים החדשים - כלל-טק, קרן השקעות הטכנולוגיה של לן בלווטניק

חיילי צה''ל בעזה / צילום: דובר צה''ל

קיבוץ ניר יצחק הודיע על מותו של החטוף ליאור רודאיף

נתניהו: "הצעת חמאס רחוקה מאוד מהדרישות ההכרחיות של ישראל" • גורמים רשמיים בארה"ב: בהצעה שחמאס הסכים לה יש שינויי ניסוח מינוריים בלבד ביחס להצעה של ישראל • המשלחת הישראלית הגיעה לקהיר • דיווח: "הפלישה לרפיח תואמה עם ארה"ב. המטרה - מתן תמונת ניצחון שניתן יהיה לשווק לבן גביר וסמוטריץ'" • עדכונים שוטפים