גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מאופנה למוזיקה: פוקס במגעים להיכנס כשותפה בקבוצת זאפה

לגלובס נודע כי קבוצת מועדוני ההופעות במגעים עם קבוצת פוקס למכירת חלק ממניותיה ● מקורבים לעניין טוענים כי "זה מותג חזק שעם המשאבים הנכונים יכול להניב תשואה. לא מן הנמנע שויזל אפילו ייקח את זאפה להנפקה בבורסה"

מועדון זאפה תל אביב / צילום: אביב חופי
מועדון זאפה תל אביב / צילום: אביב חופי

בקבוצת זאפה ממשיכים לפעול להכנסת שותף אסטרטגי שיסייע בפיתוח הקבוצה בימים שאחרי משבר הקורונה: לגלובס נודע כי הקבוצה מנהלת משא-ומתן עם קבוצת פוקס למכירת חלק ממניותיה. על-פי מקורבים, מדובר בשלבים ראשונים של מגעים, אך קיים יש סיכוי גבוה כי העסקה תצא פועל.

קבוצת זאפה היא כנראה המותג המזוהה ביותר היום עם הופעות מוזיקה ישראלית. הקבוצה הוקמה בשנת 2004 על-פי קונספט שנחשב אז חדשני במיוחד: שילוב של הופעות ואוכל. בשנים האחרונות גדלה זאפה באופן משמעותי, והפכה לגוף שחולש על חלק ניכר של הופעות המוזיקה בישראל. גם היצע הפעילויות התרחב, ובמשך הזמן החלו להציע במתחמים גם הופעות מתחומים נוספים כמו סטנד-אפ והרצאות.

זאפה הוקמה על-ידי האחים יוני, נועם ורותי פיינגולד, שהחזיקו רוב השנים בשליטה. ב-2014 רכש הבעלים של קבוצת GEG, גולן עינת, 40% ממניות זאפה לפי שווי של 60 מיליון שקל. בתחילת 2019 הגדיל עינת את החזקתו ל-75%, ובהמשך רכש את מלוא המניות שנותרו לפי שווי חברה של 80 מיליון שקל.

הקורונה ביטלה את תוכניות הפיתוח

לעינת היו שלל תוכניות לפיתוח הפעילות של הקבוצה, אולם רגע לאחר שהשלים את רכישת מלוא הבעלות על זאפה פרצה מגפת הקורונה, שאחד הקורבנות הכלכליים המרכזיים שלה הייתה תעשיית המוזיקה וההופעות. התעשייה הייתה למעשה משותקת לגמרי במשך חודשים ארוכים, ולמרות שבזאפה הצליחו למזער את הנזק - בין היתר באמצעות שיתוף-פעולה עם קבוצת קשת ששדרה משם מופעים וחסות נדיבה מבנק הפועלים, עדיין הנזק הכלכלי שחוותה הקבוצה היה כבד.

הניסיון לחבר את פוקס כמשקיע בקבוצת זאפה איננו הראשון שעושה עינת כדי למצוא משקיע אסטרטגי שיוכל לקדם את הקבוצה גם מבחינת יכולת פיננסית וגם מבחינת יכולת שיווקית. בתחילת השנה דווח בעיתון דה מרקר כי צחי נחמיאס, בעל השליטה בחברת מגה אור, בדק אפשרות להיכנס כשותף בקבוצה וניתנה לו אופציה לרכישת 15% מהחברה. בענף טוענים כי למרות שהעסקה לא יצאה לפועל, נחמיאס העביר לזאפה מיליוני שקלים כהלוואה, זאת בנוסף להלוואות נוספות שיש לקבוצה לבנקים.

האם הקסם של ויזל יעבוד גם על זאפה 

בפברואר האחרון הודיעה זאפה כי חתמה על שיתוף-פעולה יחד עם ענקית הכרטיסים הגרמנית איוונטים. בהמשך נחשף בגלובס כי שיתוף-הפעולה כולל למעשה הקמה של חברה משותפת בשליטת איוונטים, לתוכה מועברת כל הפעילות של חברת הכרטיסים של זאפה וכי בגינה ניתן לאיוונטים שיעבוד למניות של זאפה ושל החברה הבת זאפה כרטיסים. השיעבוד, כך לפי רשם החברות, כולל שיעבוד גם לחברת הכרטיסים, שנחשבת לפי הערכות בענף לחברה הרווחית ביותר של זאפה ולזרוע המרכזית שלה, וכן שיעבוד גם לחברה האם שמחזיקה בה - חברת זאפה. גורמים בתעשייה טוענים כי בזאפה מחויבים להעביר לאיוונטים פעילות בהיקף של כ-10 מיליון שקל.

כאמור עתה פונה עינת אל מי שנחשב בעל מגע קסם בכל מה שנוגע לבניית מותגים ולניהול עסקי קמעונאות - בעל השליטה בקבוצת פוקס, הראל ויזל, שהצליח להצמיח את הקבוצה שבבעלותו אפילו בתקופת הקורונה.

על פניו, פעילותה של קבוצת זאפה רחוקה מליבת העסקים של פוקס ולכן העסקה, אם תצא לפועל, איננה טריוויאלית. אולם, צריך לזכור שהכסף שתידרש פוקס להשקיע איננו "כסף גדול" במונחים שלה והחיבור יאפשר לה חיבור עם מועדון הלקוחות של החברה לצורך מתן הטבות. "ויזל", טוענים מקורבים, "יודע לטפל במותגים ולעשות מהם כסף, וזאפה זה מותג חזק שעם המשאבים הנכונים יכול להניב תשואה. לא מין הנמנע שויזל אפילו ייקח את זאפה להנפקה בבורסה".

לאחרונה דיווחנו כי חברת ריטיילורס, מקבוצת פוקס, צפויה לקבל לידי את הזכויות לייצג את מותג הנעליים קונברס (Converse) בישראל. אם המשא-ומתן שמתנהל בין שתי החברות יבשיל, ריטיילורס תקבל את זכויות הייצוג הבלעדיות של המותג קונברס בארץ לתקופה של כ-4.5 שנים. זכויות הייצוג יכללו מכירה סיטונאית ופעילות בערוצי שיווק ומכירה נוספים כפי שיסוכמו בין הצדדים. רשת החנויות נמצאת בשליטת קבוצת פוקס. הרשת מאגדת את פעילות תחום הספורט של הקבוצה, לרבות פעילות חנויות נייקי בישראל, בקנדה וברחבי אירופה, פעילות רשת החנויות פוט לוקר בישראל ובאירופה ופעילות הרשת שהקימה קבוצת פוקס, דרים ספורט.

בחודש אוגוסט האחרון הקבוצה הנפיקה את האתר טרמינל X בשליטתה, העוסק בתחום המסחר הקמעונאי המקוון. החברה עוסקת ביבוא, שיווק ומכירות של פריטי אופנה ולייף סטייל באמצעות אתר הסחר המקוון Terminal X. האתר משמש כפלטפורמה למכירת מותגים מקומיים ובינלאומיים, לצד מותגים פרטיים.

מפוקס נמסר בתגובה: "פוקס חברה ציבורית הפועלת על-פי כללי הדיווח ובכל עת שיש מה לדווח היא מדווחת". מקבוצת זאפה בחרו שלא להגיב לידיעה.

קפיצה של 160% ברווח הנקי במחצית הראשונה של 2021

ענקית הקמעונות הצומחת פוקס עוסקת בעצמה ובאמצעות מגוון חברות בבעלותה בעיצוב, קניינות ושיווק והפצה של בגדים, הנעלה, אביזרי אופנה, הלבשה תחתונה, כלי בית, טקסטיל לבית ומוצרי תינוקות וילדים, מוצרי אווירה וטיפוח, פריטי הנעלה והלבשת ספורט. מניית החברה הניבה למשקיעים תשואה של כ-500% בשלוש השנים האחרונות ומשקפת לחברה שווי של כ-5.5 מיליארד שקל. בחודש שעבר הציגה פוקס דוחות כספיים חזקים עם הכנסות של 996 מיליון שקל ברבעון השני של 2021 - גידול של 57% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2020. הרווח הגולמי עמד על כ-623 מיליון שקל, עלייה של 62% לעומת הרבעון המקביל. הרווח התפעולי ברבעון הגיע לכ-173 מיליון שקל, עלייה של 37% לעומת הרבעון המקביל, ובשורה התחתונה רשמה פוקס רווח נקי של כ-100 מיליון שקל ברבעון, עלייה של 22%.

את המחצית הראשונה של 2021 סיימה פוקס עם עלייה של 38% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה ב-2020, לכ-1.8 מיליארד שקל. בפוקס מסבירים כי העלייה במחזור המכירות נובעת בין היתר מעלייה במכירות בחנויות בתקופה שבה החנויות היו פתוחות, מגידול בשטחי המסחר, מגידול בפעילות אתרי הסחר של הקבוצה וממכירות רשת הטיפוח ללין, שאוחדה לראשונה ברבעון הרביעי לשנת 2020.

הרווח הגולמי במחצית קפץ ב-51% והסתכם בכמיליארד שקל, וההרווח התפעולי של הקבוצה גדל ב-116% והסתכם ב-238 מיליון שקל. בשורה התחתונה הציגה פוקס במחצית רווח נקי של 135 מיליון שקל, קפיצה של 160% לעומת התקופה המקבילה ב-2020.

מנכ"ל פוקס הראל ויזל, הנמנה עם בעלי השליטה בחברה, ציין לאחר פרסום הדוחות כי "קבוצת פוקס השלימה רבעון חזק נוסף, עם המשך מגמת הצמיחה בהכנסות וברווחים בכל מגזרי הפעילויות. באחרונה השלמנו שתי הנפקות מוצלחות בתקופת זמן קצרה, של החברות הבנות ריטיילורס וטרמינל איקס, שבמסגרתן צירפנו משקיעים אסטרטגיים, ובמקביל אנו ממשיכים ליישם מהלכים נוספים להמשך הצמיחה.

"אנו פועלים ביחד עם הוט מובייל להקמה של קונספט ייחודי של רשת חנויות בתחום הסלולר והמולטימדיה, ונוסף על כך חתמנו על הסכם עקרונות לפתיחת רשת חנויות Flying Tiger בישראל. במקביל אנו ממשיכים לקדם במרץ את ההקמה של פעילות חנויות ג'מבו בישראל, וזאת לצד המשך בחינה ומימוש של הזדמנויות עסקיות חדשות".

עוד כתבות

תקיפה ישראלית בדמשק / צילום: נלקח מרשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

ישראל תקפה בדמשק, צה"ל חיסל מחבלים שנכנסו למבנים צבאיים של חיזבאללה בלבנון

קיבוץ בארי הודיע כי החטוף דרור אור נרצח ב-7 באוקטובר, גופתו מוחזקת בעזה ● מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור במרחב עייתא ע-שעב שבדרום לבנון ● לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - האופוזיציה בסוריה מדווחת על פיצוצים חזקים באזור דמשק ● משרד הסחר הטורקי: "עוצרים את היצוא והיבוא לישראל וממנה בצל החרפת הטרגדיה ההומניטרית" ● המיליציות הפרו-איראניות בעיראק טענו: שיגרנו אתמול שני טיל שיוט לעבר ישראל

זירת החיסול של חסן מהדווי בדמשק, סוריה / צילום: ap, Omar Sanadiki

דיווחים בסוריה: לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - ישראל תקפה בדמשק

למרות האופטימיות המצרית, חמאס טרם השיב להצעה ובכיר בארגון הטרור הצהיר כי "עמדתנו שלילית" ● לפיד לשר החוץ האמירתי: "הדבר החשוב ביותר - השבת החטופים הביתה" • תא"ל שלומי בינדר ימונה לתפקיד ראש אגף המודיעין ותא"ל אבי בלוט ימונה לתפקיד מפקד פיקוד מרכז • עדכונים בולטים

סניף של שופרסל / צילום: Shutterstock

רגע אחרי פסח: שופרסל שלחה לכ-100 עובדים מכתבי פיטורים

לא מדובר בהפתעה מבחינת העובדים, שלא מעט מהם תיארו בתקופה האחרונה כי הם חוששים למשרותיהם אחרי כניסתם של האחים אמיר ● רק אתמול הודיע המשנה למנכ"ל שופרסל ניצן גולדברג על עזיבתו את החברה

בית הנבחרים בוושינגטון / צילום: ap, Jacquelyn Martin

בית הנבחרים האמריקאי העביר את חוק האנטישמיות. מה הוא יכלול?

החוק עבר ברוב מוחץ, ואם יעבור גם בסנאט וייחתם ע"י הנשיא, חלק מן האמירות הנשמעות היום בקמפוסים בארה"ב נגד ישראל, יהפכו לעבירה פלילית ● גורמים אמריקאים רואים בקבלת החוק תגובה למהומות המתרחשות בימים אלה בקמפוסים ברחבי ארה"ב

אילוסטרציה: shutterstock

התשואה באפריל נחתכה, אז למה מנהלי ההשקעות בטוחים שבקרוב שוק המניות ישוב לעלות?

החודש הגרוע בוול סטריט מזה שנה וחצי היכה באפיקי הגמל והפנסיה: באפריל נמחקה כשליש מהתשואה שהושגה ברבעון הראשון של השנה ● כלכלנים מסבירים כי החשש מהתפרצות מחודשת של האינפלציה מעיב על ביצועי שוק המניות, אבל מעריכים כי "לא תהיה מפולת"

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות המכוניות הסיניות זינקו, אקספנג ב-17%

נאסד"ק עלה ב-1.5%, הדאו ב-0.8% ● שיא במשיכות כספים מקרנות הביטקוין ● קוואלקום זינקה ב-10%, אנבידיה ב-3% ● גוגל שוב מפטרת עובדים ● ישראליות: רדקום זינקה ב-8%, היפו צללה ב-13% ● מחר דוח התעסוקה בארה"ב ● וגם, בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה "Sell in May and go away"

עו''ד יוסי בנקל / צילום: תמר מצפי

"יכולנו לגבות הרבה יותר": עורך הדין שמנהל את פשיטת הרגל הגדולה במדינה בראיון

זה שבע שנים שעו"ד יוסי בנקל מנהל קרב משפטי על כספיו של אליעזר פישמן, לאחר שצבר חובות של כמעט 4 מיליארד שקל וזכה ל"תספורת" נדיבה ● בראיון ראשון לאחר מותו של פישמן מספר בנקל איך ימשיך לנהל את התיק, נמנע מלבקר את הבנקים ומספר על ה"תרגיל" שעשה פישמן כדי להשאיר הון בידי משפחתו

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Shakh Aivazov, Jacquelyn Martin)

ביידן צולל לשפל חדש, והמוני גיאורגים יוצאים לרחובות להתנגד ל׳חוק הרוסי׳

ג'ו ביידן מוסיף לשקוע ● הריבית בארה"ב לא תרד, והמשכנתאות יעלו ● גיאורגיה לוחמת נגד מהפכה משפטית ● פדרו סאנצ'ס עושה בית ספר לראשי ממשלות, ופקיסטן אומרת למשתמטי מס: אין כרטיס SIM בלי מסים

מטוס ''יום הדין'' האמריקאי E-4B / צילום: Reuters, Karolis Kavolelis

בסכום של 13 מיליארד דולר: הכירו את מטוסי "יום הדין" החדשים של ארה"ב

חיל האוויר האמריקאי חתם על עסקה בשווי 13 מיליארד דולר תמורת בניית מטוסי פיקוד ושליטה חדשים למלחמה גרעינית, שיחליפו את מטוסי "יום הדין" מדגם E-4B ● משמרות המהפכה הציגו מל"ט מתאבד שנראה כמו העתק מוחלט של חימוש רוסי ● ואלביט מכרה למדינה זרה מערכת הגנה אווירית מפני כטב"מים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

ב-OECD מעריכים כי המלחמה תוביל לפגיעה בתוצר בישראל בהמשך השנה / צילום: ap, Ariel Schalit

ארגון ה-OECD: הצמיחה בישראל תרד, ענף הבנייה יתאושש באופן חלקי

בדוח שפרסם ה-OECD צוין כי המלחמה תפגע בתוצר של ישראל ב-2024 ● לצד זאת, להערכתם, קיים חשש כי רכיבי ההשקעות וענף הבנייה יתאוששו באופן חלקי בלבד ● בדוח מציינים לחיוב את העלאת המע"מ ל-18% ב-2025, ומעריכים כי האינפלציה בישראל תרד בהמשך השנה

משרדי אאורה בגבעתיים / צילום: טלי בוגדנובסקי

החברה שמוכרת חלומות לדירות בגבעתיים, אבל בעירייה לא מכירים

בדיווח לבורסה כללה חברת אאורה פרטים על יחידות הדיור שתקים בפרויקט התחדשות עירונית ברחוב כצנלסון בגבעתיים ● בעירייה אומרים: "הנתונים אינם תואמים את המציאות", ומצביעים על מקרה דומה שקרה עמה בעבר

תיירים באקרופוליס, יוון. יחס החוב־תוצר במדינה הגיע ב־2023 לרמה הנמוכה ביותר מאז 2010 / צילום: Reuters, Beata Zawrzel

הפתעה כלכלית באירופה: מדינות ה"פריפריה" מובילות את הצמיחה ביבשת

כלכלות דרום אירופה רשמו צמיחה מהירה ב־2023, בעוד שגרמניה וצרפת התכווצו, ובכך הפכו את המגמה ביבשת ● איטליה, ספרד, פורטוגל ויוון מצליחות לצמצם את החובות שצברו במשבר 2008 ובקורונה, אך מומחים טוענים כי כדי לשמר את השגשוג דרושים שינויים מבניים

ג'רום פאוול, יו''ר הפדרל ריזרב / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

דריכות בוול סטריט לקראת פרסום נתוני התעסוקה לאפריל

דוח התעסוקה לאפריל צפוי להתפרסם היום לפני פתיחת המסחר בוול סטריט ● הצפי הוא לתוספת של כ-240 אלף משרות ולשיעור אבטלה של 3.8% ● למה בפדרל ריזרב ובשווקים מודאגים?

גרינפלד אורי / צילום: איל יצהר

הכלכלן והאסטרטג אורי גרינפלד מצטרף לקבוצת אגם לידרים

גרינפלד, כיהן בתפקיד האסטרטג הראשי של פסגות במשך כעשור ● גרינפלד: "זוהי דרך חדשה ומבטיחה עבורי, אגם לידרים בעלת מוניטין רב שנים בתחום הפנסיוני והפיננסי"

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: Reuters, AHMAD AL-RUBAYE

לאחר חשיפת גלובס: בלומברג מדווחת כי טורקיה עוצרת לחלוטין את קשרי המסחר עם ישראל

בבלומברג דיווחו כי עדיין לא מדובר באישור רשמי, אלא בדיווח של גורמים טורקיים ● מוקדם יותר היום נחשף בגלובס כי בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף ● בנוסף, חברת התעופה הטורקית MNG מפסיקה לייבא מטענים לישראל

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן נואם בעצרת סולידריות עם הפלסטינים בסוף אוקטובר / צילום: ap, Emrah Gurel

טורקיה מפסיקה את המסחר עם ישראל: מה המשמעויות ואילו ענפים יפגעו?

כפי שנחשף בגלובס, טורקיה החליטה על הפסקת הסחר עם ישראל מבלי להודיע על כך באופן רשמי ● טורקיה היא מקור היבוא החמישי בגודלו בישראל, שפיתחה תלות גדולה במיוחד במוצרי המלט ● איך המהלך ישפיע על המדפים שלנו, ולמה דווקא עכשיו? גלובס עושה סדר

לטענת הבעל, תכנון מס היא זכות השייכת לו, שכן מדובר בפעולה שאינה מתייחסת לזכות משותפת שנוצרה במהלך החיים המשותפים / אילוסטרציה: Shutterstock

האם גרוש רשאי לבצע תכנון מס שיפגע בזכויות בת זוגו לשעבר?

זוג התגרש לאחר 19 שנות נישואים ● בסמוך לפרידתם, הבעל פרש משירות קבע והחל לעבוד כאזרח עובד צה"ל במשכורת חודשית, לצד קבלת פנסיית גישור ● ביהמ"ש קבע כי האישה זכאית לכ-40% מפנסיית הגישור, אולם אז התעוררה השאלה האם הבעל רשאי לקבוע כי פנסיית הגישור תסווג כ"הכנסה שנייה", והכנסתו מעבודתו השוטפת תיחשב כ"הכנסה ראשונה"

מפגינים באוניברסיטת קליפורניה, השבוע / צילום: Reuters, Aude Guerrucci

ניצולי ה־7 באוקטובר תובעים את מובילי המחאות בקמפוסים בארה"ב: "זרוע של חמאס"

אזרחים ששרדו את הטבח ביישובי הדרום, הגישו השבוע לבית המשפט המחוזי בווירג'יניה תביעה נגד ארגוני המחאות בארה"ב, בטענה לקשר ביניהם לחמאס ● בין היתר, צוין כי ראשיהם היו חברים בארגוני טרור ואף הכינו מסמכי תעמולה נגד ישראל, בטרם התרחש הטבח

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Jeff Chiu

אפל היכתה את התחזיות ברבעון, והכריזה על "בייבאק" ענק

יצרנית האייפונים הרוויחה 1.53 דולר למניה, לעומת הצפי שעמד על 1.5 דולר ● הכנסותיה היו 90.8 מיליארד דולר לעומת צפי של 90 מיליארד דולר ● תבצע רכישה עצמית של מניות בשווי של 110 מיליארד דולר, הכי הרבה אי פעם ● שווי החברה נוסק במסחר המאוחר בכ-180 מיליארד דולר

מערכת טילי פטריוט / צילום: Reuters, Baz Ratner

אחרי למעלה מ-30 שנה: ישראל נפרדת ממערכת הנשק המיתולוגית. זו המחליפה

33 שנים מאז שהוטמעה בישראל, בחיל האוויר התחילו בתהליכי פרידה ממערכת הפטריוט, שהצליחה ליירט תשעה איומים במלחמה הנוכחית ● למה מפרישים אותה דווקא עכשיו, מה הבדלי המחירים למערכת המחליפה קלע דוד, ואילו שכבות הגנה נוספות יש לישראל? ● גלובס עושה סדר