גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

זה פשוט: קריאייטיב שנון ופרזנטור אהוב עם הומור עצמי מנצחים את הברייק

מדד הפרסומות המדוברות נפרד מטרנד מחזות הזמר, ומביא למרכז הברייק שני פרזנטורים שמככבים על המסך בהרבה גרסאות של עצמם – רותם סלע ועידו רוזנבלום ● לצד זה בולט ההישג של אילנית ואלירז - לעורר שיח על מותג בקטגוריית הניקיון, שבדרך-כלל קשה לייצר בה תהודה

עידו רוזנבלום בקמפיין נביעות / צילום: צילום מסך
עידו רוזנבלום בקמפיין נביעות / צילום: צילום מסך

לאחר שבמהלך השנה היה קשה להימלט מהכמות הבלתי נתפסת של פרסומות מזמרות, החודש הטרנד דעך ואת מקומו תפס חדש: שילוב בין פרזנטור אהוב לקריאייטיב שנון וזכיר. כפועל יוצא מזה, שלושת הקמפיינים המובילים החודש במדד המדוברות התבססו על שילוב מסוג זה.

בלי לבלבל את הצופים: קאזה עם רותם סלע

"על אף שהיא נמצאת בקמפיין טלוויזיוני באוויר בכל רגע נתון, רותם סלע הצליחה להזניק את קמפיין KAZA לראש הדירוג בזכות קריאייטיב שזכה לאהדה רבה ברשת", אומר שחר גור, סמנכ"ל מחקר בקבוצת יפעת. "השיח האוהד סביב הקמפיין זלג גם למחמאות על איכות המוצרים, המחירים והשירות של הרשת, ועל כן ניתן לשער שהפרסומת סייעה משמעותית גם במכירות".

ניר פרח, בעל סוכנות הבוטיק Team Perach לקריאייטיב ופרסום, מזכיר כי "בפרסום יש הסכם לא כתוב, שבו המותג ינסה לעניין אותנו במשך 25 שניות, ובתמורה אנחנו נסכים להקשיב למסר ב-5 השניות האחרונות של הפרסומת.

"קאזה עשו משהו מעניין, והצליחו לשלב את המסר המכירתי בתוך חלקה הקריאייטיבי של הפרסומת. כלומר, עוד לפני שמגיעות חמש השניות האחרונות של הסרטון, אנחנו כבר יודעים שמדובר בקאזה, ונחשפים למוצרים ולמחירים שלהם במהלך ריצת האמוק א-לה-פריס ביולר של רותם סלע".

רותם סלע בקמפיין רהיטי קאזה / צילום: צילום מסך

שרי סימן טוב, אשת קריאייטיב: "היו פה שני אתגרים: הראשון, הצגת קטלוג והארד סייל מוצרים ומחירים מבלי להרדים את הצופים, והשני, לעשות שוב (ושוב!) שימוש ברותם סלע, מבלי לבלבל את הצופים, מה היא מקדמת או מנחה או משחקת הפעם. לטעמי, עמדו יפה באתגרים: רותם הקלולס פורצת מהבית כטורנדו.

"כל הסצנות הן תירוץ להצגת פריטי הריהוט על הדרך, כך שקיבלנו גם הארד סייל מיופייף, גם אקשן, ושוב את סלע (שוב!) במיטבה. פתרון אלגנטי שאולי לא חדש ברמה הרעיונית, אבל עובד פה מצוין. עם זאת, מצער לראות שבמודעת הפרינט כפולת העמודים, דווקא בחרו להשכיב את רותם על ספה בתנוחה פתיינית נוסח המאה הקודמת".

מירן פחמן, בעל סוכנות הפרסום פונקט ומנהל קבוצת הפייסבוק Creative First: "פרסומאים נוהגים לחלק בנדיבות את הסופרלטיב 'גוד סוליד וורק' ללא מעט קמפיינים, אבל לרוב זו מכבסת מילים שמתארת עבודה די בינונית. הקמפיין של קאזה ראוי באמת לתיאור הזה, כי הוא באמת עבודה פרסומית טובה. יש פה רעיון סבבה, אחלה תסריט שמוציא את יכולות המשחק של סלע, ביצוע נהדר ותוצר שכיף לראות, מבלי לשים לב שזה בעצם סוג של קטלוג וידיאו".

דלית אורבך, קופירייטרית וסופרת: "לקחו קלאסיקה של אחת הפרסומות הכי ידועות לג'ינס ליוויס בשנות ה-80 - בחור מדלג על גדרות וחצרות, וקופץ לבריכות פרטיות כדי לשפשף את הג'ינס שלו. זו דרך מצוינת להראות ריהוט מהר - לתת לסלע לקפוץ בין דפי הקטלוג של קאזה, בשובביות אין קץ. עשוי אחלה, רק פחות מקורי, ויותר מדי סלע על המסך. הרבה יותר מדי".

מי צריך מגנזיום? נביעות עם עידו רוזנבלום

גור: "הפרסומת זכתה למספר הצפיות הגבוה ביותר ברשת בחודש החולף, הישג יפה ביחס למיקוד בנושא הקשה לעיכול של מגנזיום במים. מנגד, היא עוררה שיח מועט, שעיקרו תגובות ביוטיוב, כאשר רובן המכריע אוהדות ונוגעות לחוש ההומור של רוזנבלום ולהיותה משעשעת".

פרח: "די ברור מצפייה בפרסומת מה היה הבריף: 'הקהל חייב להבין שיש מגנזיום בנביעות'. ואכן, רוזנבלום עושה מאמץ אדיר, בסיטואציות שונות, כדי להעביר את המסר. הבעיה היא שבשום רגע לא מסבירים לנו מדוע שבכלל נרצה שיהיה לנו מגנזיום במים. כלומר, אם רוזנבלום היה משקיע את אותו מאמץ בלהסביר לנו שבנביעות אין מגנזיום כלל, כצרכן זה היה נשמע לי בריא וחשוב באותה מידה".

סימן טוב: "קשה לבקר סרט שכבר מבקר את עצמו בהומור עצמי, הפוך על הפוך. הפרסומת שוברת את ה'הזרה' בתהליך החושף את היצירה עצמה, וטוענת שאכן מוגזם להעביר כך את המסר שבנביעות יש מגנזיום טבעי (ואצל המתחרים אין? לא חשוב, הם הראשונים).

"הפקה מוגזמת (ועשויה נהדר, יש לומר) עם סלב מוגזם, שגם הוא כמו רותם סלע פרזנטור של מספר מותגים. הכול כאן מוגזם, ועדיין לא הבנתי למה מגנזיום כה חיוני למים שלי. אני תוהה אם לא היה מספיק לפמפם את המסר הזה בתשדיר חסות של 6 שניות, או להביא גם יותר ערך על הדרך".

פחמן: "מבין כל הפרסומות של החודש, זו ממש הצליחה להצחיק אותי. נכון, פרסומות שיורדות על פרסומות או מודעות לפרסומיותן כבר ראינו, אבל בזכות תסריט שנון, סיטואציות מצחיקות ופרזנטור שיושב בול, התוצאה היא ממתק אמיתי שכיף לראות שוב ושוב, ולא פחות חשוב, מצליחה להכניס לנו לראש את המסר שבמים של נביעות יש מגנזיום".

אורבך: "הז'אנר החדש של הפרסומות הסופר-מודעות לעצמן והבזות לכל הפרסומיות המוגזמת - יצא מהאף. אי אפשר להתכסות בעלה תאנה (רוזנבלום), ולשווק עלי תאנה - רוזנבלום מתנער בכריזמטיות מהיותו פרזנטור. זה כבר לא מצחיק. זה משומש ופומפוזי כמו האגו שלו. כן, זה עשוי יפה, וכן, רוזנבלום עושה את העבודה. רק תזכירו לי לאיזה מותג?".

תמונות מחיי אקונומיקה: טאצ' עם אילנית ואלירז

גור: "הופעה שנייה של אילנית לוי בדירוג הפרסומות המדוברות עבור טאצ', הישג מרשים בקטגוריה של ניקיון שקשה לייצר בה תהודה. סוד ההצלחה היה השילוב של פרסומת אהודה וזכורה עם התזמון של סוף ההריון, והלידה המתוקשרת של אילנית".

פרח: "כמו בכל תחום, גם פה הנוסחה 'שונה = בולט וזכיר' עובדת לא רע. הזוג המלכותי של קטגוריית חומרי הניקיון בסרטון נוסף גדוש בהומור עצמי. הפרסומת מצליחה להפוך את הקטגוריה הפונקציונלית של חומרי הניקוי לסיפור חביב על חשקי ההריון הדטרגנטיים של אילנית לוי, מה שאוטומטית עוזר לבדל את המותג מהמתחרים, שלרוב הולכים על סרטי השוואות לפני-אחרי".

אילנית לוי בקמפיין טאצ' / צילום: צילום מסך

סימן טוב: "אם אתעלם מעניין המיזוגיניה (כן, רק לנשים יש תשוקה לניקיון) ומהפוליטיקה (אלירז שדה הוא סוג של דובר ימין) ומהקלישאה של נשים בהריון עם 'דודה' למשהו מוזר באמצע הלילה, לדעתי טאצ' עושה את אחד הקמפיינים המוצלחים בתחומו, ואת אחד השימושים המדויקים בפרזנטורים ובסלבס.

"לוי גויסה למותג בזכות אהבתה הקיצונית הידועה לסדר ולניקיון, שדה הוא בן זוגה והיא אכן ילדה לא מזמן את בתם המשותפת, כך שהכול יושב נכון ובול בפוני המעוצב. מתאים למיצוב המותג, לקהל המטרה, חושף על הדרך מוצרים ועשוי בהומור ובחינניות. 'תמונות מחיי נישואין' עם טאצ' אקונומיקה".

פחמן: "כמו הפרסומת של קאזה, גם במקרה של טאצ' הפרסומאים נאלצו להתמודד עם משימה לא פשוטה: להעביר את מגוון המוצרים הרחב של החברה בצורה יותר מעניינת מסתם קטלוג מצולם. ייאמר לזכותם שהם הצליחו לייצר סיפור, לחבר אותו בדרך משעשעת למציאות ההריונית של הפרזנטורים ולצאת מכל הסיפור עם תוצר חמוד פלוס, לשמור על שפת המותג של חולי ניקיון ואפילו לייצר שיחה בקטנה".

ברכות מאלביס פרסלי: בחירת שופטי גרנות

התוצר הקריאייטיבי המצטיין של החודש על פי שופטי גרנות, תחרות הקריאייטיב הישראלית, הוא בכלל ברכת שנה טובה שיצר מפיק המוזיקה לפרסומות ישי רזיאל. סביר להניח שראיתם את זה: אד סאליבן האגדי מארח את מלך הרוקנרול, אלביס פרסלי, בגרסה מעלפת לשיר '12 ירחים' של נעמי שמר. מדובר, איך לא, ביצירת דיפ פייק מדויקת בשילוב גרסה מוזיקלית משובחת במיוחד, שהפכה את הסרטון הזה לוויראלי מאוד בארץ וגם בעולם. רעיון גדול, ביצוע מוקפד ואימפקט אדיר, שמעבירים באמצעות ברכה תמימה את היכולות והיצירתיות של רזיאל.

עוד כתבות

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

אילוסטרציה: Shutterstock

גבולות אחריות המתווך לספק מידע ללקוחו

האם מתווך יכול להסתפק בנתונים שנמסרו לו על ידי המוכרים, או שעליו לקיים בדיקות עצמאיות לגבי מצב הנכס?

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock

החברה הלוהטת בעולם יצאה למסע רכישות בישראל. ויש גם חדשות רעות

ענקית השבבים אנבידיה משלימה בימים אלה רכישה של שתיים מהחברות המובילות בפיתוח מוצרי בינה מלאכותית בישראל ● בה בעת, מחקר חדש של סטנדפורד מסמן מגמה מדאיגה: קצב ההגירה השלילית של מוחות בתחום ה־AI מישראל שני רק להודו ● אז למה המומחים אופטימיים?

אולם קולנוע בקליפורניה. החדשים רווחיים יותר מהישנים / צילום: Shutterstock

לאולמות קולנוע יש נדל"ן מיוחד, וזה מציל אותם

אולמות הקולנוע הלכו ואיבדו רלוונטיות רק לפני כמה שנים ● המיצוב הנדל"ני המיוחד שלהם עשוי להציל אותם

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכרה דירה לפינוי בינוי ברמת גן?

דירה בת שישה חדרים בבניין ישן משנות ה־60, המתפרשת על פני שטח של 158 מ"ר ובעלת שני מפלסים, נמכרה תמורת 2.9 מיליון שקל ● המתווך בעסקה: "לנכס יש פוטנציאל השבחה גדול"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

חניה על מדרכה. נושא שנוי במחלוקת / צילום: הלית ינאי

מה הוביל לקפיצה במספרי תו החניה לנכים?

מאז שרוככו התנאים לקבלת תו נכה, נרשמה עלייה של 55% במספר התווים שהונפקו ● השינוי בחוק שאפשר לנכים לקבל חניה צמודה לבית הקפיץ גם את מספר החניות, ובתל אביב הוא הוכפל ● יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר: "התכלית של מתן תווי נכה פשוט לא מקוימת"

בתים בטקסס. צילומי לווין ורחפנים הפכו לנשק בידי חברות הביטוח / צילום: Shutterstock

תופעה בארה"ב: חברות הביטוח מרגלות אחרי בתים מהשמיים

חברות בארה"ב משתמשות ברחפנים כדי לבדוק גגות או לזהות פסולת חצר וטרמפולינות שלא הצהירו עליהן

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

וושינגטון. מעמד משפטי מיוחד

רק שבעה מתוך 1,000 הבניינים הגבוהים בעולם נמצאים באירופה. זו הסיבה

רק שבעה מתוך 1,000 הבניינים הגבוהים בעולם נמצאים באירופה ● אתונה, פריז, רומא ואחרות מגבילות את גובה הבנייה כדי לשמור על הנוף ● איך זה עובד ומהם יוצאי הדופן?

השקל מתחזק מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

השקל מזנק ביותר מ-1.5% מול הדולר; אלו הסיבות

ההתקדמות במשא ומתן על הפסקת האש ושחרור חטופים, העליות בסוף השבוע האחרון בוול סטריט ואלה הצפויות היום, מעלות את הביקוש למטבע המקומי ● אבל התנודתיות בשערו צפוייה להמשך

מפגין מניף שלט עם ''מהפכת אינתיפאדה'' בוושינגטון. תמיכות מפורשות באלימות / צילום: Associated Press, Lindsey Wasson

״אינתיפאדה עולמית״ מתפשטת בקמפוסים של ארה״ב אבל היא עשויה לחזק דווקא את הימין

זה מה שקרה למחאות הענק נגד מלחמת וייטנם ולמרד הסטודנטים בצרפת לפני 60 שנה ● התנועה הנוכחית מעתיקה בהצלחה גוברת את דפוסי הפעולה של המאבק נגד אפרטהייד לפני 40 שנה ● ישראל הופכת למנוף של שינוי

הירחון העברי ''השחר'', שבו כתב בן יהודה, 1879. הרושם ממאמרו היה עצום / צילום: ויקיפדיה

העברית של ימינו מבטאת כישלון אחד מובהק של אליעזר בן יהודה

בדיוק לפני 145 שנה אליעזר בן יהודה הקדים את כל בני זמנו בהבנת הקשר בין הארץ לבין הלשון ● אבל את לשון ימינו הוא כנראה לא היה מבין

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן ● אזעקות בצפון: מטרה חשודה הופלה מעל מנרה ו-2 טילי נ"ט שוגרו לעבר הקיבוץ ● היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" ● צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון ● מחבלים שנערכו לבצע ירי לעבר כוחותינו במרכז הרצועה חוסלו מהאוויר; מטוסי קרב תקפו אתר שממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד במהלך המלחמה ● עדכונים שוטפים

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

השבוע בשווקים / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הענקית שקפצה וזו שהתרסקה - ועוד כתבות על מצב השווקים

מטא איכזבה את המשקיעים ● נטפליקס צנחה אחרי תוצאות חיוביות, טסלה פרסמה דוח מאכזב אבל המניה שלה קפצה. למה? ● קבוצת רד בינת מסיימת עידן ועוד כתבות על המצב בשווקים

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן. מרבית הכטב''מים ששוגרו לעבר ישראל מאיראן היו מדגם זה / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

גם אחרי היירוט המוצלח: 30 אלף דולר ויש לכם כטב״ם מתוצרת איראן

הפעולה ההגנתית המוצלחת של ישראל המחישה עד כמה הכטב"מים מתוצרת איראן אינם קטלניים מול מערכות מערביות באיכות גבוהה ● אולם, מי שבוחר באמצעים מתוצרת איראן אינו רוכש אותם בשל איכותם, אלא מחירם ● ומי המדינה הקטנה שמקבלת מקורות פרנסה לאזרחיה העניים באמצעות מתקן ייצור מל"טים איראני?

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

אילת / צילום: Shutterstock, StockStudio Aerials

אפילו הטילים כבר לא מרתיעים את משקיעי הנדל"ן בעיר הזו

דווקא בזמן מלחמה, המשבר בשוק הנדל"ן והריבית הגבוהה, אילת פורחת נדל"נית ● "המשקיעים חזרו לעיר והם סוגרים עסקאות עם קבלנים"

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו