גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מנכ"ל טיקטוק ישראל: "קו דק בין חופש ביטוי למניעת אלימות ופגיעה בקהילה. קשה לשרטט את הקו הזה"

מו"לית גלובס אלונה בר און ראיינה את אסף שגיא, מנכ"ל טיקטוק ישראל, בוועידת אמון וכלכלה של גלובס ● שגיא: "בתעשייה שלנו - אינטרנט לשחקני קצה - כל יום מקבלים את האמון מחדש מהמשתמשים. אם נשבור את האמון, סיכוי טוב שלא נהיה לא בטווח קצר ולא בטווח ארוך"

אלונה בר און בשיחה עם אסף שגיא, מנכ''ל טיקטוק ישראל, בוועידת האמון של גלובס / צילום: איל יצהר
אלונה בר און בשיחה עם אסף שגיא, מנכ''ל טיקטוק ישראל, בוועידת האמון של גלובס / צילום: איל יצהר

בוועידת האמון והכלכלה של גלובס, ראיינה היום (ב') מו"לית גלובס אלונה בר און את אסף שגיא, מנכ"ל טיקטוק ישראל.

בר און: "למה לטרוח לבנות אמון בעולם הנוכחי? דיברו פה על אמון בלי המחיר, כאילו אתה מייצר אמון ומצליח להרוויח כתוצאה מזה בטווח הקצר. אני לא יכולה לתאר חוויה כל כך טובה. המחיר בעיתונות היום של בניית אמון בטווח קצר ובינוני - מחיר סופר כבד. בא לידי ביטוי בוויתור על אלמנטים של תוכן שיווקי. גלובס לא עושה את הסוגים האלה של תוכן שיווקי, זה עלה הרבה כסף. נכנסתי לחברה מפסידה מכינוס נכסים, בשנה הראשונה והשנייה הגדלנו הפסדים בגלל צמצום של מקורות הכנסה שהאמנו שלא יוכלו לשרת אותנו בטווח הבינוני והארוך, בשביל זה צריך להגיע לטווח הבינוני והארוך.

"גם גיוון עולה כסף, כולל כסף במדידה, בגיוס, בהכשרה, בשילוב, התשואה לא מגיעה כ"כ מהר. מה שמחזיק בזמן הזה זה אמונה בטווח ארוך, ומי שבא להיות שחקן לטווח ארוך ישקיע באסטרטגיה הזאת. זה איתות לשוק: מי שהולך ככה מוכן להפסיד בטווח הקצר, וראוי לאמון".

שגיא: "בתעשייה שלנו - אינטרנט לשחקני קצה - כל יום מקבלים את האמון מחדש מהמשתמשים. אם נשבור את האמון, סיכוי טוב שלא נהיה לא בטווח קצר ולא בטווח ארוך. בתעשייה שלנו חברות חיות בצמרת פחות זמן מתעשיות אחרות, לפני 25 שנה מיקרוסופט שלטה.

"אנחנו כחברה מתכוננים למציאות הזאת ומגבילים עצמנו לתחומים שאנחנו הכי טובים בהם - תוכן מבדר, תוכן שמשמח את הקהילה, לא כל סוג של תוכן לכל אדם, זה עוזר לנו לשמור על האמון".

בר און: "איך עושים צעדים בוני אמון בעולם של חברות מדיה מסוגים דומים, פייסבוק, טוויטר?"

שגיא: "אנו פועלים במגוון כלים וערוצים לבנות אמון. ראשית התוכן שאנו מתמקדים בו, תוכן שיותר קשה להפיק בו. יש יותר שליטה בנראטיב בתוך הפלטפורמה, לא אסופה של נראטיבים רבים. יכולים להפעיל בודקים לבדוק את התוכן, ולפני שבודקים יש אלגוריתמים ממוחשבים שעוצרים תוכן שלא מתאים לקהילה.

"יש אוסף של הגדרות משפטיות שנוגעות לערכים לגבי איזה תוכן. למעלה מ-10,000 בודקים בשפות שונות. אנחנו עסוקים המון בחינוך והסברה, רוב האנשים שהם 'טרולים' לא יודעים שהם טרולים, עושים משהו מקבלים חיזוק חיובי. אנחנו עושים הרבה כדי ללמד אנשים על התנהגות באינטרנט. יש לנו צוותי תוכן שעוסקים בדימוי גוף, התחממות גלובלית וכ"ו.

"חלק נוסף של זה מלבד לתקשר, זה לספר על עצמנו כמה אנחנו טובים או לא טובים. אנחנו לא נמצאים עדיין איפה שאנחנו רוצים, מסתכלים על עצמנו בראייה ביקורתית, שואפים לשיפור. לאחרונה שחררנו את דוח השקיפות שלנו לרבעון השני, יש שם פירוט רב על מספרים ונתונים על האתגרים".

בר און: "במידה מסוימת גלובס וטיקטוק אומרים אמירה לא טובה על דוח האחריות התאגידית, שלא משקף באמת את אתגרי האמון שיש לתאגידים. גופים שבוחרים להוציא דוח בפרמטרים הלא מקובלים. אני יודעת להגיד על האתגרים אצלנו שבחלקם הם עדיין מאוד משפיעים. הנושא של התנצלויות עלה. בעיתונות ההרגל היה לא להתנצל אלא אם יש מכתב תביעה מעו"ד, ואז כותבים התנצלות בפונט 3 בין מודעות האבל למודעות הסטטוטוריות. זו הייתה המדיניות בעיתונות.

"אנחנו עוברים תהליך של לקחת אחריות, אנחנו שוגים כי מוציאים עיתון ביום, ולא יכולים להוציא עבודת דוקטורט, העיתון לא יכול אף פעם לוודא עד הסוף. אין יומרה כזאת, יכול בהחלט להתאמץ אבל לא יכול לבדוק עד הסוף. טעויות לא בתוכן, כמו לפעמים לשים תמונה של חרדים ליד דיווח על קורונה שלא קשור לחברה החרדית. זה בליינד ספוט.

"על הטעויות האלה אנחנו צריכים לפתח שריר של התנצלות ושקיפות. צריך לקחת אחריות אל מול עולם של הרגלים שהיה קיים המון שנים ותודעה של אם אגיד שטעיתי איך יאמינו לי אח"כ? באים הטוקבקיסטים ואומרים הנה פעם שנייה, פעם שלישית שאתה טועה. זה תגמול שלילי. אנחנו כבר 4 שנים, אסטרטגיית טווח בינוני בגלובס כבר עובדת, רואים השפעה של האמון במנויים, יש בשורות חיוביות. אחרי עשרות התנצלויות - כל פעם עדיין קשה".

שגיא: "נכון זו הדרך הקשה יותר לצעוד בה. אנו מאמינים שהסביבה העסקית מאוד תחרותית גם על צרכנים וגם על עובדים, ישראל מעצמה של חברות בינלאומיות, מסתכלים על זה בתצורה של אין ברירה אלא להיות מאוד פתוחים עם העובדים שלנו והקהילה - יוצרים ומפרסמים.

"אתן דוגמה, הרבה מדברים על העסקת נשים - כשאנחנו מסתכלים על טאלנט מחפשים את הכי טובים שיש, וחושבים על תהליכי הראיון בצורה של איך נביא את האנשים הטובים ביותר. ניתן להנציח פערים אם שואלים כמה מרוויח היום ועל זה מבססים את קביעת השכר החדש. נושא שני של הנצחת פערים זה לשאול על סיטואציה מאוד קשה - יש פה הטיה אם האדם הופלה במקום העבודה הקודם. התוצאה אצלנו שיש יותר נשים בכל דרג הנהלה, וגם בנושא השכר אין אצלנו פער. אין למעסיק בישראל פריבילגיה לא להתמודד עם זה כי חברות אחרות מתחרות על אותו טאלנט.

"אני מסתכל על כל העובדים כבני אדם שצריך לתת להם הזדמנות להצליח. יש תרבויות מסוימות שמייצרים חיסרון להורים צעירים, אנחנו הוצאנו הנחיה שלא כותבים אחד לשני בסופשבוע".

בר און: "את זה אתה עושה בעולם תחרותי, או שמציע משהו מעבר?".

שגיא: "זה ערכי לעשות את זה. אנשים נותנים את השנים הכי טובות בקריירה ומצפים לסביבה הוגנת והולמת".

בר און: "אתה מדבר על פנימה, יש את האמון החוצה, אני שואלת על סרטונים שבהם יצא - אגיד ללא פוליטקילי קורקט - שהחברה הערבית מול מגזר חרדי, סרטונים של אלימות - ואז מה?".

שגיא: "חווינו כמדינה תקופה של התפרצות אלימה. זה בא לידי ביטוי במדיה הדיגיטלית וגם בטיקטוק. אתגר ראשון היה לזהות שאנחנו בסיטואציה הזאת. זיהינו את זה - דבר ראשון עבדנו עם רשויות החוק, ומעבר לזה היה שרטוט של קו דק בין חופש ביטוי למניעת אלימות ופגיעה בקהילה. קשה לשרטט את הקו הזה.

"היינו רוצים שאם יש הפגנה אנשים יוכלו לראות שיש, אבל זה מדרדר לפעמים לאלימות וראינו דוגמאות, כשאדם פוגע באחר התוכן הזה נחסם, ואותו אדם לא יוכל להמשיך לפעול בטיקטוק. חלק שני זה לא לתת לאלימות מומנטום חזק באפליקציה כדי שלא ישתלט. כאן בא המקום של עריכה אלגוריתמית. יש האשטגים שעלו, והיה צריך לחשוב על המינון שלהם לעומת נניח תרבות הפופ. זאת העבודה שלנו".

בר און: "אתה מרגיש שיש שיפור כתוצאה מזה בנאמנות העובדים, וזה יוצר נאמנות גם החוצה?".

שגיא: "לבנות תרבות בנייה זו אבן הבניין המשמעותית ביותר לבניית תרבות מוצלחת. יש המון חברות שגדלו מהר ולא יצרו תרבות נכונה פנימה והייתה להן פגיעה. אם נחזור לנושא השקיפות, אנחנו משחררים מידע על מה שקורה בתוך הפלטפורמה. מתוך 80 מיליון סרטונים שהסרנו, כאחוז מכלל הסרטונים החדשים שהיו באפליקציה באותה תקופה, ולמעלה מ-40% מהם נוגעים לבטיחות צעירים וקטינים באפליקציה.

"יש תוכן לא בטוח אבל אנחנו מסירים במהירות. הסרנו גם מעל ל-11 מיליון חשבונות של ילדים מתחת לגיל 13. אנחנו באמצעים טכנולוגיים יכולים לדעת זאת. יש גם מעל 100 מיליון חשבונות מזויפים שאנחנו מסירים, אנחנו נלחמים בזה".

בר און: "בניגוד לאופי הפולני שלי אני רוצה לסיים באופן אופטימי לגבי בניית אמון - אנחנו רואים שזה עובד, אנחנו כבר כמה שנים במסע הזה, כמות המנויים עולה, שביעות הרצון עולה, כנראה זו אסטרטגיה שאפשר להמליץ גם לאחרים.

"עוד נתון מעניין, אחת הבחירות שעשינו היא להילחם בהטיה לתוכן שלילי - שלילי מוכר, צהוב מוכר - אנחנו חושבים שיש לנו תפקיד של תיווך מציאות הגון. התחלנו לייצר כותרות יותר חיוביות, ולקח די הרבה זמן עד שהייתה תוצאה. בכמה הצפיות יותר גבוהות בכותרת שלילית לעומת כותרת חיובית?".

שגיא: "מנחש שפי 10".

בר און: "25% בלבד. לא צריך ללכת לשלילי".

עוד כתבות

יפית גרינברג / צילום: איליה מלינקוב

הפרסומאית ואשת העסקים יפית גרינברג נפטרה בגיל 70

בזיכרון הציבור חקוקה גרינברג תחת הכינוי "ג. יפית", בשל מסעות הפרסום שהובילה במשך שנים, בהם המליצה על מוצרי צריכה שונים ● עם השנים התרחבו עסקיה מעבר לתקשורת וכללו גם השקעות נדל"ן, וב-2014 רכשה עם קבוצת משקיעים את רשת סטימצקי

מטרו / צילום: Shutterstock, prochasson frederic

קבוצת אג'יס גדיש נבחרה לנהל את רשת המטרו במטרופולין דן

לאחר הליך מכרזי שקיימה החברה הממשלתית נת"ע, נבחרה הקבוצה לנהל את רשת המטרו העתידית של גוש דן ● החברה תרכז ותנהל את כלל פעילות ההיערכות לביצוע הפרויקט ותייצר תוכנית לבנייה והפעלה של הרשת

מנכ''ל מקורות הפורש, אלי כהן / צילום: אוראל כהן

אחרי ארבע שנים וחצי, מנכ"ל מקורות, אלי כהן מסיים תפקידו

כהן הודיע היום (ג) ליו"ר דירקטוריון החברה, יצחק אהרונוביץ', על התפטרותו ● פרישתו בפועל תתקיים בסוף פברואר 2022

צביקה נטר - מנכ''ל ומייסד שותף אינוביד / צילום: איל יצהר

אינוביד תתחיל להיסחר מחר בבורסת ניו יורק לאחר השלמת המיזוג ל-SPAC

לאחרונה הודיעה החברה על הגדלת היקף הגיוס ממשקיעי ה-PIPE ל-200 מיליון דולר, אך בסופו של דבר גיוס פוטנציאלי של מעל 450 מיליון דולר הסתכם ב-251 מיליון דולר לאחר שרוב גדול ממשקיעי ה-SPAC העדיף לפדות את הכסף ולא להשתתף בעסקה

אלון מאסק / צילום: Shutterstock, Naresh111

"סיכון לחדלות פירעון": אלון מאסק מודאג מייצור מנועי הרפטור של SpaceX

בהודעת אימייל ששלח לכלל עובדי SpaceX, תיאר אלון מאסק, מייסד ומנכ"ל החברה מצב חמור בפיתוח המנוע הרקטי "רפטור" ● לפי הפרסום ב-CNBC, מאסק כתב כי "משבר הייצור של רפטור הוא חמור הרבה יותר ממה שנראה לפני כמה שבועות" ● לדבריו, "צריכים את כל הידיים על הסיפון כדי להתאושש ממה שהוא, למען האמת, אסון"

נשיא טורקיה ארדואן ונשיא רוסיה פוטין באיסטנבול בטקס ההשקה של הצינור ''טורקסטרים'' שמוביל גז רוסי לאירופה, ינואר 2020 / צילום: Reuters, SPUTNIK

משבר הלירה הטורקית חושף את תלות המדינה באנרגיה מיובאת

טורקיה עומדת בפני מו"מ חדש עם רוסיה על אספקת גז טבעי עם פקיעת החוזים הנוכחיים במהלך דצמבר ● המדינה שמייבאת 93% מהנפט ו-99% מהגז שהיא צורכת, נמצאת במצב פגיע במיוחד ● בשילוב עם צניחת ערך הלירה הטורקית, העלייה בשיעור מחיר הנפט הגיעה למעט יותר מ-140% השנה

אלפרד אקירוב / צילום: עדי כהן צדק

האם כלל ביטוח "ויתרה" על 120 מיליון שקל רק כדי לא למכור לאקירוב?

בעל מניות בכלל ביטוח בוחן הגשת תביעה בקשר לעסקה שבה מכרה את מניותיה באלרוב (12.9%) לידי ישראל קנדה ולא לבעל השליטה אקירוב, למרות שהאחרון הציע מחיר גבוה ב-33% ● אקירוב, שהתעמת עם מנהלי כלל ביטוח, פועל כיום לרכוש את השליטה בחברה ● כלל ביטוח: "החברה בדקה את תהליך המכירה ומצאה כי לא נפל פגם או דופי בהליך המכירה"

במהלך הפרק, נתקלים בני המשפחה בשלט בכיכר טיאננמן בבייג'ינג שכתוב עליו: ''באתר זה, ב-1989, לא קרה כלום'' / צילום: Shutterstock, 360b

הפרק החסר של "הסימפסונים" בהונג קונג מעלה חששות להתגברות הצנזורה

פרק המתייחס לטבח בכיכר טיאננמן הותר מחוץ לרשימת הפרקים בסדרה הזמינים לצפייה במסגרת שירות הסטרימינג דיסני+ שהחל לפעול בהונג קונג לאחרונה

מכוניות חשמליות בתחנת טעינה / צילום: Shutterstock

הזינוק של כלי הרכב החשמליים: עלייה של כ-700% במסירות בארץ

מתחילת השנה נמסרו בישראל כ-9,600 מכוניות חשמליות, עלייה של כמעט 700% לעומת התקופה המקבילה ● החודש ינחתו בארץ עוד כ-900 רכבי טסלה, שפריקתם באשדוד נדחתה באוקטובר

שר הבריאות, ניצן הורוביץ / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

הממשלה אישרה במשאל טלפוני את טיוטת החוק שיאפשר שימוש באיכוני שב"כ למעקב אחרי חולים באומיקרון

בהצבעה על החוק, בדומה לדיון שנערך בממשלה ביום ראשון, התנגדו השרים אלי אבידר, אורנה ברביבאי, יפעת שאשא ביטון וגדעון סער ● טיוטת החוק קיבלה אמנם את אישור הממשלה, אך המבחן הקשה עוד מחכה לה במליאת הכנסת ● אתמול הודיעו ראשי האופוזיציה כי יתמכו בחוק אם הקואליציה תחיל משמעת קואליציונית על חבריה

אייל שנער / צילום: פאנדבוקס

פאנדבוקס מנסה להיחלץ ממשבר הקורונה עם גיוס לפי שווי של מיליארד דולר

חלק מענפי הפינטק חוו צמיחה אדירה בקורונה אבל תחום האשראי לעסקים - שפאנדבוקס הישראלית פועלת בו - ספג מכה קשה, כאשר לקוחות התקשו לעמוד בהחזרי הלוואות בזמן המגפה ● כעת מנסה פאנדבוקס לסמן כי יצאה מהמשבר מחוזקת עם גיוס 100 מיליון דולר בעלייה מתונה יחסית בשווי בהשוואה לגיוס הקודם

יוצאי יחידה קרבית? כך תעלו את ערך השוק שלכם בעולם העבודה החדש / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

יוצאי יחידה קרבית? כך תעלו את ערך השוק שלכם בעולם העבודה החדש

טל דרורי, בוגר יחידת אגוז ואיש הייטק, הקים עמותה שמטרתה לגשר על הפערים בין יוצאי היחידות הטכנולוגיות לחיילים הקרביים במוכנות לשוק העבודה ● הדגש, הוא אומר, צריך להיות על המיומנויות הרכות שרכשו בשירות ● ניהול וקריירה

אורן שובל ודניאל רמות, מייסדי Via / צילום: יח''צ

הפקקים בכבישים לוקחים את ויה הישראלית לשווי של 3.3 מיליארד דולר

ויה, הסטארט-אפ הישראלי מאחורי שירות באבל של דן ותיקתק של אגד בירושלים, צמח השנה בעשרות אחוזים ופרויקטי התחבורה שלו משתרעים כיום בין הסעת תלמידים בניו יורק, אנשי עסקים בשיקגו, ובעלי מוגבלויות בברלין ● עם קצב הכנסות שנתי של 100 מיליון דולר, החברה כבר שולטת על מחצית משוק המיקרו טרנזיט

תלמה בירו, מנכ''לית איגוד השיווק / צילום: איל יצהר

מי עומד מאחורי המודעה המטעה של פרסי האפי?

בשבוע שעבר נערך טקס פרסי האפי של ענפי השיווק והפרסום, והשבוע פורסמה מודעה המציעה למפרסמים לבדוק אפקטיביות ● במודעה נראה כאילו המשרדים כמעט שווים בגודלם מבחינת הזכיות, בעוד שבפועל מקאן הוביל בגדול ● מנכ"לית איגוד השיווק, תלמה בירו: "יש כאן גניבת עין, הטעיה, הנמכת התחרות ובעיקר זילות לוגו האפי"

אפליקציית ynet / צילום: Shutterstock, Maor_Winetrob

ynet לא נוהג לפרסם, אבל עכשיו גוף התקשורת יוצא לקמפיין טלוויזיה

הטיפול בפרסום הופקד בידי משרד הפרסום מנצ', שיהיה אחראי על כלל הפעילות הפרסומית של המותג ynet ומותג הפרימיום שלו ynet+ ● המשרד הגה קמפיין שהמסר העיקרי שלו הוא אחד הנושאים הנפיצים בכל מה שנוגע לתקשורת וחדשות: המלחמה בפייק ניוז והצורך בדיווח אמת ● סיסמת הקמפיין שנבחרה היא "קודם כל אמת"

עו''ד אמיר איבצן, אחד מעורכי הדין שניהלו את התביעה הייצוגית מהגדולות שנוהלו בישראל / צילום: יח''צ

עורכי הדין האלו הובילו תביעה חסרת תקדים נגד מיטב דש. עכשיו הם דורשים נתח שמן

עורכי הדין שזכו בתובענה בסכום של 400 מיליון שקל, טוענים ששכר הטרחה שמגיע להם גבוה במיוחד ומגיע לעשרות מיליונים • מנגד, במיטב דש טוענים שהסכום צריך להיות נמוך בהרבה ולא יותר מ-13.85 מיליון שקל: "הסכום המבוקש על ידי התובעים שקול לזכייה בפיס"

בנין חברת ביטוח שירביט, נתניה / צילום: תמר מצפי

שירביט נקנסה ב-10 מיליון שקל לאחר הפריצה לשרתיה והדלפת המידע

רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון הטילה עיצום כספי בסך 10.7 מיליון שקל על חברת הביטוח שירביט, בגין הפרות משמעותיות של הוראות הממונה בתחום ניהול סיכוני הסייבר ● לפני כשבועיים ההאקרים פרסמו אלפי מסמכים של החברה ● נמצא כי שירביט לא הקצתה משאבים נאותים לתחום הגנת הסייבר

נועם וימן, מנכ''ל דיפלומט / צילום: קרן בן ציון גפני

למרות התייקרות ההובלה הימית: דיפלומט לא תעלה מחירים

חברת ההפצה של מוצרי פרוקטר אנד גמבל, סטארקיסט, קלוגס ועוד מסכמת את הרבעון השלישי עם ירידה בהכנסות ועלייה בשיעור הרווח הגולמי ● לאחרונה זומנו בכירי דיפלומט, יחד עם בכירי שטראוס ובכירים ברשתות המובילות, לחקירה ברשות התחרות בחשד להסדר כובל

מוטי בן משה / צילום: יריב כץ - ידיעות אחרונות

מוטי בן משה מתכוון להגיש הצעת רכש לגלובל פאוור - לא בטוח שיהיה מי שימכור

ההצעה הצפויה היא חלק ממאבק שמנהל בן משה על השליטה בתחנת הכוח IPM בבאר טוביה, מול קרן התשתיות קיסטון ● לקיסטון ולאהוד בן ש"ך, בעלי המניות הגדולים האחרים בגלובל פאוור המחזיקה בתחנת הכוח, הסכם בקשר עם מניותיהם בחברה

ניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי

יו"ר הפד פאוול רמז שיקדימו את צמצום רכישות האג"ח; המדדים בניו יורק יורדים

פאוול: אולי הגיע הזמן להפסיק לדבר על לחצים אינפלציוניים "חולפים" ● מחירי הנפט נפלו ב-5.4% ● הזהב נחלש ב-0.5% ● נעילה באירופה: מדד דאקס ירד ב-1.2%, פוטסי 100 וקאק 40 איבדו 0.8% ● מדד המחירים בגוש האירו קפץ ב-4.9%, השיעור הגבוה ביותר מאז החלה המדידה לפני 25 שנה