גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מיצובישי אאוטלנדר החדש: הממדים תפחו, ומה עם הביצועים?

מיצובישי אאוטלנדר החדש מציע נראות מרשימה ונוחות, אבל גם צפיפות במושב האחורי והאצה קולנית בעליות • הלקוחות בארץ, כבר מסתערים

מיצובישי אאוטלנדר 2021 / צילום: יח''צ
מיצובישי אאוטלנדר 2021 / צילום: יח''צ

בחודש אוגוסט השנה נרשמה האטה חדה במכירות כלי הרכב החשמליים בשוודיה. זה לא קרה בגלל שינוי האקלים הפוליטי או באג'נדה הסביבתית, אלא בגלל סיבה הרבה יותר מעשית: הצמיחה המהירה במכירות רכב חשמלי בשוודיה הביאה ל"התייבשות" של תקציב הסבסוד הממשלתי לרכב חשמלי בהיקף מאות מיליוני יורו. משרד התחבורה השוודי פרסם התנצלות. "אין ביכולתו לקבל בקשות נוספות לסבסוד וכרגע אין בידינו מידע על החלטות תקציב חדשות. כאשר נקבל תקציב חדש נמשיך להעניק את הבונוסים הסביבתיים".

תופעות דומות רווחו בחודשים האחרונים במדינות נוספות באירופה והן תזכורת לא נעימה לכך שהצמיחה המואצת במכירות הרכב החשמלי, שהוא עדיין יקר לייצור ולרכישה, עדיין תלויה בכל העולם בסבסוד ממשלתי מכספי משלמי המיסים ובהחלטות פוליטיות.

סביר להניח שגם בישראל הסבסוד לרכב חשמלי לא יימשך במתכונתו אם מכירות החשמליים יחצו סף מסוים. לפיכך, באופן פרדוקסלי, עתיד הצמיחה של שוק הרכב החשמלי בישראל בשנים הקרובות, יהיה תלוי בהמשך המכירות של רכבי הבנזין עתירי המס. למזלם של חובבי החשמליות, ממשיכים לזרום אלינו רכבי בנזין גדולים וצמאים, שנחטפים מהמלאים כאילו אין מחר. אחד מהם הוא מיצובישי אאוטנלדר החדש.

 

חדש לגמרי, בערך

האאולטנדר החדש הוא הדגם החדש לגמרי הראשון שהשיקה מיצובישי מאז המיזוג עם קבוצת רנו-ניסאן. האמת היא, שהביטוי "חדש לגמרי" אינו מדויק מכיוון שבהתאם למדיניות של הקבוצה, הוא מבוסס על פלטפורמה קבוצתית משותפת, במקרה דנן של ניסאן X-TRAIL.

למרבה המזל לאאוטלנדר החדש יש עיצוב עצמאי וייחודי, שנראה מוצק אגרסיבי ושרירי. החרטום מציג מכסה מנוע שטוח, מערך פנסים מפוצלים-עתידניים בהשראת הקומיקס היפני ANGA, וגריל אלכסוני מעל פגוש קדמי עצום. ההלם החזותי שיוצר החרטום מועצם על ידי קשתות גלגלים ענקיות, גובה נכבד ביחס לקבוצה וקו שמשות נמוך יחסית, שמבליט את הממדים החיצוניים. הזנב נראה "יפני" די גנרי אבל אי אפשר להתעלם מהנוכחות הכוללת של הרכב על הכביש וזה מה שכנראה מחפשים הלקוחות בארצות הברית, שהיא שוק היעד העיקרי של הרכב.

סף הכניסה לתא הנוסעים מעט גבוה יותר מאשר בדור היוצא, אבל עדיין נוח מאוד והמושבים מציבים את הנהג בגובה מכובד מעל פני הכביש עם תצפית טובה קדימה. עיצוב תא הנוסעים קפץ בשנות דור לעומת האאוטלנדר היוצא ושדר אווירה מובהקת של פרמיום עם מערך פיקוד מינימליסטי ועכשווי, שעטוף בחומרי דיפון איכותיים ובשילובי צבעים רגועים. מכיוון שמדובר ברכב המיועד לשוק האמריקני עדיין יש בו כמות סבירה של מתגים פיזיים גדולים לשליטה במערכת האקלים והקול אם כי עיקר הפיקוד מתבצע באמצעות תפריטי מגע במסך המולטימדיה הגדול. מוט ההילוכים הקצר נעים לאחיזה ותפעול, למרות שברכב שמצויד בתיבה רציפה השימוש בידית הוא בעיקר למעבר בין הילוך קדמי לאחורי.

בגרסה העילית יש לוח מחוונים דיגיטלי גדול ויעיל עם שלל אופציות גרפיות ומסך מולטימדיה ענק ומאורגן היטב. גרסאות הבסיס יתספקו בלוח אנלוגי תקני. האבזור בגרסאות הבכירות מכובד ונדיב וכולל מערך בטיחות אקטיבית מקיף מאוד. גרסאות הבסיס יצטרכו לוותר עם כמה וכמה פריטים כולל גג הזכוכית הפנורמי המרהיב, שמכניס הרבה אור לתא ומפצה על חלונות הצד הצרים יחסית.

המרחב בשתי שורות המושבים הראשונות טוב ביחס לקבוצה וגם נוסעים גבוהים מהממוצע ייהנו ממרווח סביר לראש ולרגליים. השורה השלישית, כיום פריט סטנדרטי בכל הגרסאות, מספקת תזכורת לכך שלמרות המראה החיצוני המרשים מדובר בקרוס-אובר מיד-סייז עם בסיס גלגלים של 2.7 מטרים בלבד. הכניסה לשורה השלישית די מסורבלת ומרחב הרגליים הדל מאחור מגביל את השימושיות של צמד המושבים לשינוע מזדמן של ילדים. כאשר כל המושבים פתוחים, נפח המטען די וירטואלי, כך שסביר שהספסל האחורי יהיה מקופל לרצפה רוב הזמן כדי לפנות נפח הטענה ראוי לקרוסאובר. איכות הייצור היפנית מרשימה כצפוי, אם כי בנסיעה של מעל 140 קמ"ש יש לא מעט רעשי רוח.

מומנט הטורבו חסר

למיצובישי יש עבר מפואר של מנועי טורבו קרביים אבל האאוטלנדר החדש מסתפק במנוע שאופייני לפלח הזה בארצות הברית: בנזין נטול טורבו עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.5 ליטר, שמייצר 181 כ"ס. זה לא הספק מרשים בימינו, בוודאי לא כשהמנוע רתום למשקל עצמי של כ-1.74 טון לפני נוסעים בדגם כפול ההנעה. אבל המנוע חלק למדי בטווח הנמוך והשימושי של קשת הסיבובים לדקה (סל"ד) ועבור רוב השימושים הטיפוסיים בישראל הפקוקה, הוא מספק את הסחורה.

תחת האצה אגרסיבית בעליות המנוע מטפס לסל"ד גבוה וקולני וחסר לנו המומנט של הטורבו. אבל מצד שני, לדור היוצא היו 30 כוחות סוס פחות וזה לא הפריע לו להפוך לרכב הנמכר ביותר בקטגוריה שלו בישראל במשך שנים רבות - מה שמלמד על סדרי העדיפויות של הלקוחות בקטגוריה. צריכת הדלק המוצהרת בדגם כפול ההנעה נעה סביב 11 ק"מ לליטר ובפועל אפשר לצפות ל-9 ק"מ לליטר בתנאים ישראלים. לא משהו שיבהיל את הלקוחות האמריקנים וגם לא את מקבלי הרכב הצמוד.

על הכביש, האאוטלנדר החדש צובר הרבה נקודות זכות. נטיית הגוף בפניות הדוקות די מתונה והרכב שומר על יציבות כיוונית טובה תחת רוחות צד על הכביש המהיר. ההיגוי שלו נעים ולא מנתק את הנהג מהנעשה על הכביש וספיגת הזעזועים יעילה מאוד, בסך הכל זה בהחלט רכב ידידותי גם לנהגים שלא רואים בנהיגה מטלה.

לא זול, אבל אמין

לגרסאות ההנעה הכפולה יש מערכת תמסורת מפיתוח של מיצובישי, שנחשבת לוקד מומחיות עולמית בתחום. יש גם שלל מצבי תכנות לשטח אבל מרווח גחון של 21 סנטימטרים, פגושים מעוטרים וחישוקים מהודרים הם לא בדיוק עידוד לטיפוס על סלעים נוסח מיצובישי פג'רו.

אאוטלנדר החדש מגיע לארץ עם מערך מבלבל של גרסאות ודגמים בטווח מחיר שמתחיל בכ-179 אלף שקל ומגיע עד 235 אלף שקל. אלה לא מחירי רצפה כמו של גרסאות הבסיס בדור היוצא, אבל מוניטין האמינות והסחירות האגדי של המותג מבטיח לו הצלחה כמעט אוטומטית והעיצוב האגרסיבי פוגע בול בשאיפות הסטטוס של המעמד הבינוני המדושן בישראל. ועל כך יעידו כמעט 1,800 מכירות מאז החל השיווק בישראל בחודש יולי ורשימת המתנה, שנמשכת כיום עד חמישה חודשים (!) בחלק מהגרסאות.

חלק מהמתחרות

ניסן X-TRAIL
בן הדוד הרחוק של האאוטלנדר חולק עמו את הפלטפורמה ומציע ממדים דומים למעט רוחב מעט צר יותר. העיצוב עגלגל ורגוע ותא הנוסעים דומה בממדיו ומציע אבזור מקיף ואיכות גבוהה. במחיר שמתחיל ב-179 אלף מקבלים מנוע 1.3 ליטר טורבו-בנזין בהספק 160 כ"ס וגרסת ההנעה הכפולה מוצעת רק עם טורבו דיזל בהספק 150 כ"ס.

ניסן X-TRAIL / צילום: יח''צ

סקודה קודיאק
במחיר שמתחיל ב-182 אלף שקל ומגיע עד 251 אלף שקל לגרסת ההנעה הכפולה לקודיאק המחודש יש תא נוסעים מרווח ומאובזר חמישה מבוגרים פלוס שני נספחים בגודל. בסיס הגלגלים ארוך ב-6 סנטימטרים משל אאוטלנדר והיצע המנועים כולל בין השאר טורבו בנזין 1.5 עם 150 כ"ס וטורבו בנזין 2 ליטר עם 190 כ"ס.

סקודה קודיאק / צילום: יח''צ

קיה סורנטו 2.5 ליטר 2021
במחיר שמתחיל ב-235 אלף שקל מציעה קיה את הדור החדש של הסורנטו. גרסת הבסיס מצוידת במנוע 2.5 ליטר בהספק 180 כ"ס עם תיבה אוטומטית בת 6 מהירויות והנעה קדמית. העיצוב החיצוני מרשים ותא הנוסעים מרווח דיו לחמישה מבוגרים פלוס שני מתבגרים. תא הנוסעים מאובזר היטב ואיכותי.

קיה סורנטו 2.5 ליטר 2021 / צילום: יח''צ

עוד כתבות

ויקטור בהר / צילום: ענבל מרמרי

"צעירים רואים בשוק המניות הכנסה קבועה. הם לא מבינים שתיקונים היסטוריים יכולים לקחת 20 שנה"

ויקטור בהר, הכלכלן הראשי של בנק הפועלים, בראיון לפודקאסט "כוחות השוק" של גלובס, מדבר על "החטא הקדמון" שרבים בשוק ההון מתעלמים ממנו: "הגירעונות גבוהים, אין ארוחות חינם", ועל המורשת החשובה שסיפקו לישראל "נערי האוצר" ● וגם: למה הורדת הריבית לא החזירה את הרוכשים לשוק הנדל"ן

קרקע חקלאית / צילום: Shutterstock

הקרקע החקלאית הוחזרה למדינה: הסעיף שהפך את העסקאות לחסרות ערך

פסק דין חושף כיצד מצגים מפתים על "הפשרה קרובה" התגלו כעסקה נטולת ערך - בגלל סעיף אחד שהוסתר מהרוכשים

חולי סרטן חיים יותר שנים. אבל המדינה לא ערוכה / צילום: AI

"אולי אם הייתה לי קרחת היו רואים אותי": חולי סרטן חיים יותר שנים. אבל המדינה לא ערוכה לזה

מדע הסרטן והטיפול המתקדם בו הביאו בשורה לחולים, ובישראל כשני שלישים מהם זוכים לחיות יותר משנה מרגע הגילוי ● אלא שבפועל נוצר פה פסיפס מורכב של אנשים, עם צרכים שונים ומשתנים, שמערכות התמיכה לא יודעות לעכל: ממימון תרופות, דרך מענה בקהילה ועד הניסיון להשתלב בשגרה ובעבודה ● כרגע אין תוכנית לאומית ו"החולים החדשים" נופלים בין הכיסאות

אביגדור וילנץ / צילום: אינטל

סטארלינק של אילון מאסק תצייד את הלוויינים שלה בשבבים מקריית גת

אקסייט לאבס של יזם השבבים הסדרתי אביגדור וילנץ תספק לסטארלינק של אילון מאסק שבבי תקשורת מהירים לדור הבא של הלווינים שלה - ה-V3 ● מתג התקשורת שפותח בחברה ישמש כמרכז הרשת במהירות גבוהה בלוויני ה-V3

אירוע ''נוצות הזהב'', מייסד האירוע פול אמסלם והזמר הצרפתי תומאס דיטרון. לנער את השיח מאינטרסים / צילום: Paul Bourdel

בצרפת היייננים והמסעדנים מבקרים את המבקרים - האם זה יכול לקרות גם פה?

לפני כעשור מאסה קבוצת מסעדנים ואנשי יין צרפתים מסקירות שטחיות ומוטות יח"צ ● הם החליטו להפנות זרקור למבקרים – ולדרג אותם לפי רמת המקצועיות ● האמצעי: יצירת אירוע אגדי של יין וגסטרונומיה, שבו הטובים שבמבקרים יזכו להוקרה

כלב-רובוט בדמות אילון מאסק / צילום: Reuters, ZUMA Press Wire

הלהיט הוויראלי חדש: כלב-רובוט עם פרצוף של מאסק ב-100 אלף דולר

לאמן ביפל, שהצית את טירוף ה־NFT ונחשב לאחד האמנים החיים היקרים בעולם, יש אטרקציה חדשה במחיר מופקע: רובוט דמוי כלב, שלגופו פרצוף אמיתי להפליא של מיליארדי טק כמו אילון מאסק, מארק צוקרברג וג'ף בזוס ● ביפל: "זה לא נגד אף אחד, גם אני אחד מהכלבים"

יו''ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד / צילום: דוברות ההסתדרות

פרשת "יד לוחצת יד": ביהמ"ש ידון בבקשת המשטרה להרחיק את ארנון בר דוד מההסתדרות עד מרץ 2026

לפי המשטרה, יו"ר ההסתדרות "רקם מנגנון שוחדי", וחזרתו לתפקיד עלולה לאפשר ביצוע עבירות זהות ושיבוש חקירה ● בר דוד, המורחק מההסתדרות מאז נעצר בנובמבר, מסכים להרחקה נוספת לשבועיים בלבד – ומציע כי אז יחזור לתפקיד, אך לא יעסוק במינוי דירקטורים ובמכרזים, וייפגש עם מעורבים בפרשה רק בנוכחות יועץ משפטי או מבקר ההסתדרות

הילה ויסברג ודין שמואל אלמס בשיחה עם פרופ' יוסי מן / צילום: גלעד קוולרציק

למה יורש העצר הסעודי כל כך פוחד מנורמליזציה עם ישראל?

שיחה עם פרופ' יוסי מן, מומחה למפרץ הערבי מאוניברסיטת בר אילן ● על הצפי לכינון היחסים עם סעודיה, הכיוון המתון שאליו היא הולכת, השינויים שחווה הכלכלה והתפקיד הבא שלה בעזה ● היום שאחרי במזרח התיכון, כתבה שלישית בסדרה

ג'נסן האונג, מנכ''ל ומייסד אנבידיה, ועמית קריג, מנהל מרכז הפיתוח בישראל, במפגש עם אבינתן אור ונועה ארגמני

שורד השבי אבינתן אור נפגש עם מנכ"ל אנבידיה במטה החברה בארה"ב

המפגש התקיים במהלך ביקור של צמרת ההנהלה הישראלית במטה החברה בקליפורניה, כאשר אבינתן הגיע למקום בליווי בת זוגו, נועה ארגמני, שנחטפה עמו מהנובה ● ערב חטיפתו לפני יותר משנתיים, עבד אבינתן בצוות פיתוח הספקטרום של כרטיס התקשורת של אנבידיה

מצב השווקים השבוע / צילום: Shutterstock

כך הפך השקל לאחד המטבעות החזקים מול הדולר - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

למרות אי־הוודאות הביטחונית, השקל התחזק מתחילת 2025 בכ־11% ● גורמים בשוק קרנות הנאמנות מעריכים כי בקרוב צפויה עלייה רוחבית בדמי הניהול ● האנליסט שרואה בשוק הישראלי תמונה חריגה: "בשנה הבאה לא יהיה משק בעולם המערבי שיתקרב אלינו בצמיחה" ● וגם: אלו התחזיות של מנהלי בתי ההשקעות הגדולים

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שיאים חדשים בוול סטריט; אורקל צללה וגררה את אנבידיה ואלפאבית לירידות

נאסד"ק ירד ב-0.3% ● אורקל נפלה בכ-10% לאחר האכזבה מהדוח הרבעוני ● דיסני תשקיע מיליארד דולר ב-OpenAI ● הפד הוריד את ריבית ארה"ב כצפוי, אך אותת כי לא צפויות הורדות נוספות בקרוב ● מספר המובטלים בארה״ב עלה בשיעור הגבוה ביותר מאז פרוץ הקורונה ● ירידות במטבעות הקריפטו, הביטקוין בכ-90,000 דולר ● נעילה חיובית באירופה

בודקים את המיתוס. על היוונים וחנוכה / צילום: אייל פישר

בחנוכה הבסנו את היוונים? זו לא הייתה ממש תבוסה, ואלה לא היו ממש יוונים

אחת לשבוע המדור "בודקים את המיתוס" יעסוק בעיוותים היסטוריים מפורסמים, מדוע נוצרו, וכיצד הם משפיעים עד ימינו ● והשבוע: אנטיוכוס בכלל לא מלך ביוון, והממלכה שלו לא הסתלקה בגלל החשמונאים

מנכ''ל אפל טים קוק. לפי דיווח בבלומברג יעזוב ב–2026 / צילום: ap, Richard Shotwell

האם אפל הולכת בעקבות IBM? השאלות הגדולות בעקבות גל העזיבות

שורת מנהלים בכירים עזבה בשנה האחרונה את אפל במה שנראה כמו חילופי דורות בארגון שמשיל את עורו ● ברקע: הניסיונות הכושלים של ענקית הטכנולוגיה להכות את המתחרים ב-AI, תרבות זהירה מדי שמבריחה טאלנטים והיערכות לסוף עידן המנכ"ל טים קוק ● בריחת מוחות או ניקוי אורוות?

אזור המשרדים של בני ברק. מה קורה ליתרון התחרותי במציאות? / צילום: Shutterstock

30 קומות שוממות מתוך 40: מגדלי המשרדים החדשים מוכנים, אבל השוכרים לא באים

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● למרות הסטנדרט הגבוה והנגישות התחבורתית, שיעורי התפוסה בערים שמחוץ לתל אביב בירידה ● הנסיעות הארוכות, האווירה אינה מושכת צעירים וההיצע הגדול מרחיקים את השוכרים

ניר ברקת ובצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ - דוברות הכנסת

השר ברקת נגד החלטת השר סמוטריץ' להכפיל את הפטור ממע"מ: "לא נערכה בחינה כלכלית. יפגע בצמיחה"

שר הכלכלה טוען במכתב ששלח הערב לשר האוצר שהכפלת תקרת הפטור ממע"מ על יבוא אישי אינה מבוססת נתונים ועלולה לפגוע בעסקים קטנים ובצמיחה של המשק ● בין החלופות שהוא מונה: הפחתת מע"מ על חשמל ומים או קביעת מע"מ דיפרנציאלי על ירקות ופירות

טסלה, אקספנג וטויוטה. ''דגמי בסיס'' מוזלים / צילום: יח''צ

הדגמים המוזלים של טסלה והחשמלית החדשה של טויוטה מגיעים לישראל. כמה הם יעלו?

יצרניות הרכב החשמלי החלו להשיק "דגמי בסיס" חדשים ומוזלים שפונים לקהל יעד רחב יותר ● חברת טלקאר החלה לשווק את הטנדר החשמלי החדש של חברת KMG ● "שגריר" מכניסה לישראל מסחריות חשמליות ● ומותג הרכב השלישי במספר בישראל של קבוצת צ'רי הסינית הושק רשמית ● השבוע בענף הרכב

שי אהרונוביץ, מנהל רשות המסים / צילום: מורג ביטן

כדי להתחמק ממס הרווחים הכלואים: חברות רבות מחפשות תכנון מס יצירתי

רפורמת הרווחים הכלואים מאלצת בעלי חברות רבים לחלק עד סוף השנה 5% דיבידנד על רווח שנצבר או לשלם קנס בגובה 2% ● בשוק יודעים לספר כי בעלי חברות רבים לא נערכו לכך ומחפשים תכנוני מס יצירתיים ● "החוק תפס רבים לא מוכנים, וכולם בלחץ"

הפקולטה. על משפיענים פיננסיים / צילום: Shutterstock

היינו רוצים לחשוב שמשפיענים פיננסיים פועלים בעיקר ממניעים מקצועיים. בפועל הם יעשו הכול בשביל עוקבים

מחקרים שופכים אור לא מחמיא על המשפיענים הפיננסיים הפועלים ברשתות החברתיות ● ההמלצות של רובם מונעות מחשש מהחמצה (FOMO) ומהיצמדות לעדר ומתברר שדווקא הפחות מיומנים זוכים ליותר עוקבים ● וגם, הטייה בלתי מודעת פוגעת בהזדמנות לפצות על ייצוג מגדרי חסר בתחום

אילון מאסק / צילום: Associated Press, Matt Rourke

בסיס בירח והגדלת קצב הטיסות: SpaceX מאשרת שתצא להנפקת ענק

חברת החלל של אילון מאסק מכרה מניות למשקיעים קיימים לפי שווי של 800 מיליארד דולר, ומאותתת על הנפקה ב-2026 לפי שווי ענק של 1.5 טריליון דולר ● לפי דיווחים, ההנפקה מיועדת לממן תוכניות ארוכות טווח להקמת בסיס על הירח

הדמייה  פרויקט east&. תחרות קשה / צילום: ויו פוינט

כמעט חצי שנה אחרי טופס 4, רוכשי דירות במגדל בתל אביב עדיין לא מצליחים להביא את הכסף

יזמי פרויקט &East מכרו 271 דירות, אבל מסרו רק 251 מפתחות מאז אישור האכלוס לפני כמעט חצי שנה, בגלל קושי של קונים להשלים את העסקה ● במקביל, אחת מכל חמש דירות בפרויקט עדיין לא מוצאת רוכש ● עוד דוגמה למצבו העגום של שוק הדיור