גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מיצובישי אאוטלנדר החדש: הממדים תפחו, ומה עם הביצועים?

מיצובישי אאוטלנדר החדש מציע נראות מרשימה ונוחות, אבל גם צפיפות במושב האחורי והאצה קולנית בעליות • הלקוחות בארץ, כבר מסתערים

מיצובישי אאוטלנדר 2021 / צילום: יח''צ
מיצובישי אאוטלנדר 2021 / צילום: יח''צ

בחודש אוגוסט השנה נרשמה האטה חדה במכירות כלי הרכב החשמליים בשוודיה. זה לא קרה בגלל שינוי האקלים הפוליטי או באג'נדה הסביבתית, אלא בגלל סיבה הרבה יותר מעשית: הצמיחה המהירה במכירות רכב חשמלי בשוודיה הביאה ל"התייבשות" של תקציב הסבסוד הממשלתי לרכב חשמלי בהיקף מאות מיליוני יורו. משרד התחבורה השוודי פרסם התנצלות. "אין ביכולתו לקבל בקשות נוספות לסבסוד וכרגע אין בידינו מידע על החלטות תקציב חדשות. כאשר נקבל תקציב חדש נמשיך להעניק את הבונוסים הסביבתיים".

תופעות דומות רווחו בחודשים האחרונים במדינות נוספות באירופה והן תזכורת לא נעימה לכך שהצמיחה המואצת במכירות הרכב החשמלי, שהוא עדיין יקר לייצור ולרכישה, עדיין תלויה בכל העולם בסבסוד ממשלתי מכספי משלמי המיסים ובהחלטות פוליטיות.

סביר להניח שגם בישראל הסבסוד לרכב חשמלי לא יימשך במתכונתו אם מכירות החשמליים יחצו סף מסוים. לפיכך, באופן פרדוקסלי, עתיד הצמיחה של שוק הרכב החשמלי בישראל בשנים הקרובות, יהיה תלוי בהמשך המכירות של רכבי הבנזין עתירי המס. למזלם של חובבי החשמליות, ממשיכים לזרום אלינו רכבי בנזין גדולים וצמאים, שנחטפים מהמלאים כאילו אין מחר. אחד מהם הוא מיצובישי אאוטנלדר החדש.

 

חדש לגמרי, בערך

האאולטנדר החדש הוא הדגם החדש לגמרי הראשון שהשיקה מיצובישי מאז המיזוג עם קבוצת רנו-ניסאן. האמת היא, שהביטוי "חדש לגמרי" אינו מדויק מכיוון שבהתאם למדיניות של הקבוצה, הוא מבוסס על פלטפורמה קבוצתית משותפת, במקרה דנן של ניסאן X-TRAIL.

למרבה המזל לאאוטלנדר החדש יש עיצוב עצמאי וייחודי, שנראה מוצק אגרסיבי ושרירי. החרטום מציג מכסה מנוע שטוח, מערך פנסים מפוצלים-עתידניים בהשראת הקומיקס היפני ANGA, וגריל אלכסוני מעל פגוש קדמי עצום. ההלם החזותי שיוצר החרטום מועצם על ידי קשתות גלגלים ענקיות, גובה נכבד ביחס לקבוצה וקו שמשות נמוך יחסית, שמבליט את הממדים החיצוניים. הזנב נראה "יפני" די גנרי אבל אי אפשר להתעלם מהנוכחות הכוללת של הרכב על הכביש וזה מה שכנראה מחפשים הלקוחות בארצות הברית, שהיא שוק היעד העיקרי של הרכב.

סף הכניסה לתא הנוסעים מעט גבוה יותר מאשר בדור היוצא, אבל עדיין נוח מאוד והמושבים מציבים את הנהג בגובה מכובד מעל פני הכביש עם תצפית טובה קדימה. עיצוב תא הנוסעים קפץ בשנות דור לעומת האאוטלנדר היוצא ושדר אווירה מובהקת של פרמיום עם מערך פיקוד מינימליסטי ועכשווי, שעטוף בחומרי דיפון איכותיים ובשילובי צבעים רגועים. מכיוון שמדובר ברכב המיועד לשוק האמריקני עדיין יש בו כמות סבירה של מתגים פיזיים גדולים לשליטה במערכת האקלים והקול אם כי עיקר הפיקוד מתבצע באמצעות תפריטי מגע במסך המולטימדיה הגדול. מוט ההילוכים הקצר נעים לאחיזה ותפעול, למרות שברכב שמצויד בתיבה רציפה השימוש בידית הוא בעיקר למעבר בין הילוך קדמי לאחורי.

בגרסה העילית יש לוח מחוונים דיגיטלי גדול ויעיל עם שלל אופציות גרפיות ומסך מולטימדיה ענק ומאורגן היטב. גרסאות הבסיס יתספקו בלוח אנלוגי תקני. האבזור בגרסאות הבכירות מכובד ונדיב וכולל מערך בטיחות אקטיבית מקיף מאוד. גרסאות הבסיס יצטרכו לוותר עם כמה וכמה פריטים כולל גג הזכוכית הפנורמי המרהיב, שמכניס הרבה אור לתא ומפצה על חלונות הצד הצרים יחסית.

המרחב בשתי שורות המושבים הראשונות טוב ביחס לקבוצה וגם נוסעים גבוהים מהממוצע ייהנו ממרווח סביר לראש ולרגליים. השורה השלישית, כיום פריט סטנדרטי בכל הגרסאות, מספקת תזכורת לכך שלמרות המראה החיצוני המרשים מדובר בקרוס-אובר מיד-סייז עם בסיס גלגלים של 2.7 מטרים בלבד. הכניסה לשורה השלישית די מסורבלת ומרחב הרגליים הדל מאחור מגביל את השימושיות של צמד המושבים לשינוע מזדמן של ילדים. כאשר כל המושבים פתוחים, נפח המטען די וירטואלי, כך שסביר שהספסל האחורי יהיה מקופל לרצפה רוב הזמן כדי לפנות נפח הטענה ראוי לקרוסאובר. איכות הייצור היפנית מרשימה כצפוי, אם כי בנסיעה של מעל 140 קמ"ש יש לא מעט רעשי רוח.

מומנט הטורבו חסר

למיצובישי יש עבר מפואר של מנועי טורבו קרביים אבל האאוטלנדר החדש מסתפק במנוע שאופייני לפלח הזה בארצות הברית: בנזין נטול טורבו עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.5 ליטר, שמייצר 181 כ"ס. זה לא הספק מרשים בימינו, בוודאי לא כשהמנוע רתום למשקל עצמי של כ-1.74 טון לפני נוסעים בדגם כפול ההנעה. אבל המנוע חלק למדי בטווח הנמוך והשימושי של קשת הסיבובים לדקה (סל"ד) ועבור רוב השימושים הטיפוסיים בישראל הפקוקה, הוא מספק את הסחורה.

תחת האצה אגרסיבית בעליות המנוע מטפס לסל"ד גבוה וקולני וחסר לנו המומנט של הטורבו. אבל מצד שני, לדור היוצא היו 30 כוחות סוס פחות וזה לא הפריע לו להפוך לרכב הנמכר ביותר בקטגוריה שלו בישראל במשך שנים רבות - מה שמלמד על סדרי העדיפויות של הלקוחות בקטגוריה. צריכת הדלק המוצהרת בדגם כפול ההנעה נעה סביב 11 ק"מ לליטר ובפועל אפשר לצפות ל-9 ק"מ לליטר בתנאים ישראלים. לא משהו שיבהיל את הלקוחות האמריקנים וגם לא את מקבלי הרכב הצמוד.

על הכביש, האאוטלנדר החדש צובר הרבה נקודות זכות. נטיית הגוף בפניות הדוקות די מתונה והרכב שומר על יציבות כיוונית טובה תחת רוחות צד על הכביש המהיר. ההיגוי שלו נעים ולא מנתק את הנהג מהנעשה על הכביש וספיגת הזעזועים יעילה מאוד, בסך הכל זה בהחלט רכב ידידותי גם לנהגים שלא רואים בנהיגה מטלה.

לא זול, אבל אמין

לגרסאות ההנעה הכפולה יש מערכת תמסורת מפיתוח של מיצובישי, שנחשבת לוקד מומחיות עולמית בתחום. יש גם שלל מצבי תכנות לשטח אבל מרווח גחון של 21 סנטימטרים, פגושים מעוטרים וחישוקים מהודרים הם לא בדיוק עידוד לטיפוס על סלעים נוסח מיצובישי פג'רו.

אאוטלנדר החדש מגיע לארץ עם מערך מבלבל של גרסאות ודגמים בטווח מחיר שמתחיל בכ-179 אלף שקל ומגיע עד 235 אלף שקל. אלה לא מחירי רצפה כמו של גרסאות הבסיס בדור היוצא, אבל מוניטין האמינות והסחירות האגדי של המותג מבטיח לו הצלחה כמעט אוטומטית והעיצוב האגרסיבי פוגע בול בשאיפות הסטטוס של המעמד הבינוני המדושן בישראל. ועל כך יעידו כמעט 1,800 מכירות מאז החל השיווק בישראל בחודש יולי ורשימת המתנה, שנמשכת כיום עד חמישה חודשים (!) בחלק מהגרסאות.

חלק מהמתחרות

ניסן X-TRAIL
בן הדוד הרחוק של האאוטלנדר חולק עמו את הפלטפורמה ומציע ממדים דומים למעט רוחב מעט צר יותר. העיצוב עגלגל ורגוע ותא הנוסעים דומה בממדיו ומציע אבזור מקיף ואיכות גבוהה. במחיר שמתחיל ב-179 אלף מקבלים מנוע 1.3 ליטר טורבו-בנזין בהספק 160 כ"ס וגרסת ההנעה הכפולה מוצעת רק עם טורבו דיזל בהספק 150 כ"ס.

ניסן X-TRAIL / צילום: יח''צ

סקודה קודיאק
במחיר שמתחיל ב-182 אלף שקל ומגיע עד 251 אלף שקל לגרסת ההנעה הכפולה לקודיאק המחודש יש תא נוסעים מרווח ומאובזר חמישה מבוגרים פלוס שני נספחים בגודל. בסיס הגלגלים ארוך ב-6 סנטימטרים משל אאוטלנדר והיצע המנועים כולל בין השאר טורבו בנזין 1.5 עם 150 כ"ס וטורבו בנזין 2 ליטר עם 190 כ"ס.

סקודה קודיאק / צילום: יח''צ

קיה סורנטו 2.5 ליטר 2021
במחיר שמתחיל ב-235 אלף שקל מציעה קיה את הדור החדש של הסורנטו. גרסת הבסיס מצוידת במנוע 2.5 ליטר בהספק 180 כ"ס עם תיבה אוטומטית בת 6 מהירויות והנעה קדמית. העיצוב החיצוני מרשים ותא הנוסעים מרווח דיו לחמישה מבוגרים פלוס שני מתבגרים. תא הנוסעים מאובזר היטב ואיכותי.

קיה סורנטו 2.5 ליטר 2021 / צילום: יח''צ

עוד כתבות

ביל גייטס / צילום: Shutterstock

למרות האומיקרון: ביל גייטס (שוב) מנבא שהקורונה תדעך במהלך השנה הבאה

התחזית של ביל גייטס לשנת 2022: השלב האקוטי של מגפת הקורונה יגיע לסיומו ● למרות כל האתגרים, ולמרות שהשנה הנוכחית נראתה פחות טוב משקיווה – גייטס עדיין אופטימי

מטבעות קריפטו / צילום: Shutterstock

מצטרפת לחגיגה: ויזה תציע ללקוחותיה שירותי ייעוץ לשוק הקריפטו

קבוצת ויזה מנסה לצמוח מעבר לשוק כרטיסי האשראי המסורתי, בעקבות התחרות המתפתחת בשוק. עכשיו היא משיקה שירות יעוץ בעולמות הקריפטו ללקוחות העסקיים שלה

אילוסטרציה - בורסה ת''א / צילום: שלומי יוסף

עליות קלות בבורסה; לייבפרסון מטפסת ב-3.8%, טבע ב-1.5%

מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.2% ומדד ת"א 90 עולה ב-0.1% ● מגמה מעורבת באסיה ● פריון מעלה תחזיות ומפרסמת תשקיף לגיוס של כ-100 מיליון דולר ● השקל נסחר ביציבות מול הדולר

בורסה לניירות ערך ת''א / צילום: איל יצהר

ירידות קלות בנעילה בבורסה בת"א; אספן גרופ זינקה ב-17%

מדד ת"א 90 מחק עלייה של 1% וננעל בירידה של כ-0.6%, ת"א 35 ירד ב-0.3% ● מחזור המסחר הסתכם בכ-2 מיליארד שקל ● הדולר מאבד גובה ויורד לכ-3.10 שקלים ● מניית הפועלים ירדה ב-3% על רקע המכירה של שרי אריסון

ג'רום פאוול, יו''ר הפדרל ריזרב. ''האינפלציה הייתה יותר מתמידה וגבוהה משציפינו'' / צילום: Associated Press, Susan Walsh

מדדי אג'יו לחודש נובמבר: האופטימיות מתפוגגת והשוק מקשיב לסיכונים

העדפת מדדי מניות בישראל על מדדים בחו"ל יצרה פער תשואה של כ-3.5% בנובמבר ● אינפלציה של 6% לא תאפשר לנגיד האמריקאי לעמוד מנגד עם הרחבה מוניטרית וריבית כה נמוכה ● כל ההסברים קורסים והשווקים מגיבים בעצבנות ● חוסר הוודאות לשלוש השנים הקרובות גדל

הכותל המערבי / צילום: עינת לברון

לאחר הטענות שהונו את המדינה וגרפו מיליונים: "יזמי הכותל" משיבים אש

במענה לצו המניעה הזמני טוענים "יזמי הכותל" כי הגו יחד מיזם אומנותי דיגיטלי חדשני במסגרתו ביקשו ליצור ולמכור מודלים ויזואלים תלת מימדיים ביחס לכל אבן כותל ● לטענת המדינה, ניתן אישור לצילום הכותל אולם לא לעיבוד התמונה לצרכים מסחריים ● "המבקשת מנועה ומושתקת (ולו מכוח עיקרון תום הלב) מלטעון כי לא ניתן לעשות שימוש מסחרי בצילומי הכותל המערבי"

רותם סלע בקמפיין טורנדו / צילום: צילום מסך

מה עומד מאחורי התביעה הלא השגרתית של טורנדו נגד רותם סלע

בדיסקונט החליטו לקפוץ לליגה של הגדולים, והחתימו את סלע כפרזנטורית בבלעדיות ● לגלובס נודע כי צילומי הקמפיין מתוכננים בקרוב. בטורנדו לא מבקשים לעצור אותם, אך דורשים ביטול בלעדיות או פיצוי ● מה עומד מאחורי התביעה, ואיך זה ישפיע על תוכניות דיסקונט?

ביטקוין / אילוסטרציה: Shutterstock

בשידור חי: בכירי תעשיית הקריפטו מעידים בסנאט על "עתיד הכסף"

הדיון עוסק בנכסים דיגיטליים ובקשיים והכשלים במערכת הפיננסית הנוכחית ● בין המשתתפים, יו"ר ומנכ"ל חברת Circle ג'רמי אלייאר, מנכ"ל ומייסד פלטפורמת FTX סם בנקמן-פרייד וסמנכ"לית קוינבייס אלסיה האס

בורסת טוקיו, יפן / צילום: Shutterstock

עליות קלות באירופה; הביטקוין שב ויורד מתחת ל-50 אלף דולר

מדד המחירים לצרכן בסין רשם עלייה של 2.3% ב-12 החודשים האחרונים (עד נובמבר) לעומת צפי כלכלנים לעלייה של 2.5% ● במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת יציבות

ח''כ מאיר יצחק הלוי / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

חוק הפייסבוק עובר בקריאה טרומית; סמוטריץ': "זה החוק לסתימת פיות הימין"

לאחר שנפל לפני מספר שנים, כעת יו"ר השדולה למיגור האלימות ברשתות החברתיות, ח"כ מאיר יצחק הלוי, מקדם את חוק למניעת ביצוע עבירות ופגיעה בשלומו של אדם ברשתות החברתיות – חוק הפייסבוק

שרי אריסון / צילום: איל יצהר

הזינוק במניית הפועלים הוסיף רבע מיליארד שקל לתמורת המכירה של שרי אריסון

אריסון שמימשה השבוע מניות הבנק בכ-1.4 מיליארד שקל, נהנתה מעלייה של 24%  במחיר המניה מאז מימוש קודם שביצעה באפריל האחרון • מאז הודיעה על יציאתה מהשליטה בבנק ב-2018, מכרה אריסון מניות בסכום של 4.3 מיליארד שקל, ובידיה נותרו כ-8% מהמניות בשווי של 3.3 מיליארד

אנגלה מרקל. ''נראה איפה אמצא את עצמי'' / צילום: Associated Press, Markus Schreiber, Pool

ממשלה חדשה בגרמניה: מרקל ירדה מהבמה ו"תחשוב מה לעשות"

אולף שולץ נבחר הבוקר לתפקיד הקנצלר החדש של גרמניה, במקום אנגלה מרקל, שפינתה את מקומה אחרי 16 שנים וכשבועיים בתפקיד ● "אני בטח אנסה לקרוא קצת בספר, העיניים ייעצמו, אני אקח תנומה קטנה", אמרה מרקל בחיוך כשנשאלה מה תעשה אחרי הפרישה, "ואז נראה איפה אמצא את עצמי"

סמנכלית ביטוח ישיר מרב קליפר פרץ / צילום: איל יצהר

לא רק הפרידה משני כהן: סמנכ"לית השיווק של ביטוח ישיר בראיון

למרות הגידול ברכישות האונליין של ישראלים, עולם הביטוח עדיין נמצא מאחור, אומרת מרב קליפר-פרץ, סמנכ"לית השיווק של ביטוח ישיר ● מה הוביל לפרידה מהפרזנטורית שני כהן, ואיזה תובנות הפיקה בעזרת יחידת הדאטה ● הזווית של סמנכ"לי השיווק בחברות הבולטות במשק

עודד הר אבן ורעות אלפיה, שותפים מנהלים בסאליבן תל אביב / צילום: רן בירן

"היה ברור שהחגיגה צריכה להסתיים": מנהלי פירמת עורכי הדין סאליבן מדברים על ההאטה בהנפקות

פירמת עוה"ד סאליבן תל אביב, שמנוהלת על ידי עו"ד עודד הר אבן ועו"ד רעות אלפיה, מייצגת חברות ישראליות שנסחרות בוול סטריט ● לחברות הם מציעים לא לבזבז זמן במחשבות על לונדון או אוסטרליה, וגם לא להיות "גרידיים" מדי: "השוק מוכיח שחברות שהיו מספיק חכמות לגייס בזמן - רגועות היום"

אדם מוסרי בסנאט / צילום: Reuters, ELIZABETH FRANTZ

האם אינסטגרם שומרת על צעירים? מנהל הרשת החברתית העיד מול הסנאט

מנהל אינסטגרם, אדם מוסרי, התייצב אמש מול הסנאט כדי להעיד על מה שנטען כלפי הרשת החברתית אותה הוא מנהל: ההשפעות השליליות הקשות שיש על צעירים, ובעיקר צעירות ● מוסרי ניהל את המערכה כמו שצריך, וכמעט הצליח לשכנע אנשים שאין פה שום האשמות רלוונטיות

מפעל סוכריות הגומי טופ גאם. השווי נחתך בכ-45% / צילום: מצגת החברה

מתחילים הכי גבוה ובסוף מתפשרים: המנגנון שמאחורי קיצוץ מחיר ההנפקות בבורסה בת"א

פעם אחר פעם "נאלצות" החברות המנפיקות לחתוך 20%, 30% ואפילו 50% מהשווי אליו כיוונו טרם ההנפקה ● עם זאת, ברוב המקרים נראה שמדובר במצב שבו כל הצדדים יוצאים מרוצים - החברה מגייסת לפי שווי סביר מבחינתה, והמשקיעים המוסדיים יוצאים כמי שלחצו אותה מטה ● ואיך כל זה קשור לדמי השכירות של רמי לוי?

בנק ישראל בירושלים / צילום: אורית דיל

במחאה על הקיצוץ בתקציב: עובדי בנק ישראל סגרו את החשמל בבניין

עובדי בנק ישראל מוחים נגד ההנהלה ומאשימים אותה בחוסר שקיפות ● העובדים הורידו במחאה את התאורה כדי להביע "תמיכה" בחיסכון בתקציב

שקל מול דולר / צילום: Shutterstock, Lord King

סוער בשוק המט"ח: השקל חוזר להתחזק למרות התערבות בנק ישראל

שוקי המניות רשמו אמש עליות חדות לאור התפוגגות החשש מהאומיקרון, והשקל מתחזק בחדות על רקע גידורי ההשקעות של הגופים המוסדיים ● הדולר והאירו יורדים ביותר מ-1% כ"א בהמשך לעליות בשווקים ● בנובמבר בנק ישראל רכש כ-4 מיליארד דולר במטרה לאזן את התנודות בשוק

הזן החדש “אומיקרון” / הדמיה: Reuters, EyePress News

וריאנט אומיקרון: תוצאות ראשונות הגיעו, והן לא מעודדות

במחקר קטן שנערך בדגימות מ-12 נבדקים בדרום אפריקה נמצא כי מחלימים ומחוסנים מוגנים יותר מהוריאנט ● נתונים נוספים שהגיעו מגרמניה כבר מציגים תמונה לא טובה גם לגבי ההגנה באמצעות שלושה חיסונים ● ד"ר טל רוה, חוקרת במכון לרפואה משקמת באוניברסיטת סטנפורד: "קשה לאמוד את המשמעות הרפואית של התוצאות הללו. מה שברור הוא שיעילות הנוגדנים המנטרלים יורדת מול האומיקרון, וסביר שהדבר יתבטא בפחות הגנה מפני הדבקה"

מאיר שפיגלר, מנכ''ל הביטוח הלאומי / צילום: איל יצהר

הכללים החדשים של הביטוח הלאומי: הנטל הבירוקרטי עובר למעסיקים

רפורמה חדשה מצמצמת את השימוש במסמכים בהגשת התביעות לביטוח הלאומי ופותחת מאגר דיגיטלי שייתן תמונת מצב על שוק התעסוקה והזכאים לקצבאות