גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"אוהבים לטוס אבל לא מבינים בתעופה": ענף התעופה מחפש יד מכוונת ולא מוצא

לראשונה התקיים השבוע דיון של שדולת התעופה בכנסת ● סביב השולחן נשמעו טענות על "אי שוויון" וחילוקי דעות סביב שדה התעופה ברמת דוד, שהקמתו בוטלה ● שרת התחבורה מרב מיכאלי: "יש צורך אסטרטגי בשטחים פתוחים". השר לשעבר בצלאל סמוטריץ': "שגיאה קשה"

משתתפי שדולת התעופה בכנסת, השבוע (המסכות הוסרו לטובת הצילום) / צילום: יח''צ
משתתפי שדולת התעופה בכנסת, השבוע (המסכות הוסרו לטובת הצילום) / צילום: יח''צ

השבוע התקיים בכנסת דיון שמשך אליו לא מעט אנשים: "רכבת" של חברי כנסת שהתיישבו ליד המיקרופון ונתנו את משנתם, מנהלי חברות התעופה הישראליות וגם עשרות טייסים (כולל ארבע טייסות). כל אלה הגיעו למפגש של שדולת התעופה, שבראשה עומדים לא פחות מארבעה חברי כנסת: מירב בן ארי (יש עתיד) יבגני סובה (ישראל ביתנו), רון כץ (יש עתיד) ורם שפע (העבודה).

בדיון שנערך השבוע תחת הכותרת "עתיד התעופה הישראלית בעידן קורונה" נזרקה לאוויר שורה של הבטחות לצד שאיפות, שבראשן מטרה אחת שהייתה צריכה להתרחש כבר מזמן: לגבש גוף שיסדיר את הענף בישראל בהיבטי התשתיות, התחרות והסדרת הפרצות, שיאפשרו לחברות התעופה לא להסתפק בלשרוד (את המשבר) אלא ממש להמריא.

כדי שהכוונות הטובות שהשמיעה גם שרת התחבורה מרב מיכאלי, שנכחה בחלק מהדיון, יתממשו, התנאי הראשון הוא משילות יציבה שתאפשר למי שמתחיל במשימה גם להשלימה. אבל בענף שבשנתיים האחרונות כבר הבין שוודאות היא פריבילגיה, לא בונים גם על זה.

בתום הדיון, רוב הנוכחים יצאו סקפטיים. "לא ישתנה דבר", אמר לי אחד המנהלים הבכירים שנכחו שם. "הבעיות כל כך שורשיות, וגם במשרד התחבורה, שאחראים על התחום, אין מי שמבין תעופה או שבכוונתו להתעמת עם רשות שדות התעופה או רשות תעופה אזרחית".

התחרות ה"לא הוגנת"

סיטואציה מביכה למדי וסימבולית באותה מידה נרשמה כשהועלה בזום ראש רשות תעופה אזרחית, יואל פלדשו - את מצלמת הזום הוא סירב לפתוח, וכשהנוכחים המתינו למוצא פיו הוא סיכם "אין לי מה לומר".

בן ארי הודתה בתחילת הדיון כי "לפני שהתכנסנו קראתי על מצב התעופה בארץ. לא ידענו לנהל את האירוע כראוי, לא לקחנו דוגמאות טובות מהעולם. לקחנו דוגמאות לא טובות. המדינה השאירה אתכם מאחור". כץ הוסיף כי "אנחנו מחויבים לתת אוויר לחברות שיושבות פה", וסובה הודה כי "רובנו אוהבים לטוס אבל לא מבינים בתעופה. לחבר הכנסת יש כלים פרלמנטריים להעלות סוגיות שעל לבכם - תיעזרו בנו".

מי שדחף להתכנסות הוא יו"ר איגוד הטייסים קברניט מידן בר, המשמש כטייס באל על. "אנחנו באירוע אסטרטגי מורכב, והתעופה הישראלית יכולה לא לשרוד אותו. לא במובן האיתנות של החברות, אלא שנפסיק להיות רלוונטיים בנתח השוק העולמי, בתוך ג'ונגל של טורפים רעבים אחרי המשבר", אמר בר. "לא באנו לבקש כסף. את האתגרים של התעופה הישראלית הקורונה חשפה".

בין האתגרים הוא מנה את אי השוויון באישור החברות הישראליות לטוס ליעדים שמהם טסות חברות זרות - בראשם טורקיה, כשהשאיפה היא "לתרגם את המילים 'נכס אסטרטגי' להכרה בתעופה כתשתית לאומית, גם במסגרת חוק עידוד השקעות הון". בר הזכיר כי לצוותי האוויר ששוהים בחו"ל בעת בחירות אף אין זכות הצבעה, עיוות שהוא ביקש לתקן.

גם גדי טפר מנכ"ל ארקיע מקווה שחוק עידוד השקעות הון ייושם על הענף, לנוכח "הציוד היקר שמחזיקות החברות". לדבריו, "ייקח שנים לשקם את החברות מהמשבר. ארקיע עברה משבר משמעותי, העובדים עזרו משמעותית לחברה אבל לא נצלח אותו בלי עזרת המדינה". נזכיר כי בימים אלה נמצאת ארקיע בדיונים למיזוג עם אל על. עובדי החברה מחזיקים ב-30% מארקיע, ואישורם נדרש לקידום המיזוג.

בזום עלה מנכ"ל אל על אביגל שורק, שהדגיש גם הוא את נושא התחרות ה"לא הוגנת" אל מול חברות התעופה שמורשות לטוס מעל סעודיה (כמו אייר אינדיה והחברות ממדינות המפרץ), את הסיוע שקיבלו חברות במדינות אחרות, ואת השאיפה ליישם מתווה הדומה ל-Fly America שעל פיו נסיעות של עובדי הממשל יבוצעו רק בחברות ישראליות.

"לא באנו ליילל ולהתלונן היום", הוסיף מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס. "אנחנו נתקלים בבעיות שהן פתירות בקלות, מהצורך בתגבור כוח-האדם בנתב"ג ועד הפעלת טרמינל 1 (ששימש לטיסות פנים, מר"ח). מסתמן כי בנובמבר נעבור את הפעילות שלנו ב-2019 - ייעול תהליכים הוא מתבקש".

סירקיס התייחס, בין היתר, לחובה למלא טופס נוסע יוצא או נכנס, שנציגי החברות נדרשים לבדוק. "אתה יכול לכתוב שאתה חולה קורונה וזה לא משנה, בודקים רק את קיומו של הטופס. זה מיותר ומסרבל את התהליך, וכך גם בדיקות הקורונה לאחר הנחיתה למי שיש לו תו ירוק, שמוסיפות עלויות לנסיעה".

סירקיס התייחס גם לנושא הסלוטים (חלונות המראה), כשלטענתו החברות הישראליות סובלות מנחיתות. "אם אני מקבל שעת המראה לעשר בבוקר זה מונע ממני לעשות 2-3 סבבים באותו היום. באוצר טוענים שהמפתח לסיוע נמצא בידי בעלי החברות, אבל יש גם דברים שהם בידי הממשלה, והם יאפשרו לנו להתאושש".

בעיית התשתיות

אחד הנושאים השנויים במחלוקת שעלה לדיון הוא הקמת שדה תעופה משלים. השרה מיכאלי הזכירה את ביטול ההחלטה להקים שדה כזה ברמת דוד. "יש גם צורך אסטרטגי בשטחים פתוחים", היא נימקה את המהלך, וציינה כי בתוך תשעה חודשים יובאו מסקנות ועדה שתקום בנושא.

"אני מפרידה בין תעופה כללית לתעופה ישראלית שהיא נכס אסטרטגי", אמרה מיכאלי. "המדינה חייבת לוודא שהיא נוקטת צעדים אקטיביים שגם התעופה הלא ישראלית תוכל להתפתח בתוכם. זה ענף שהוזנח לחלוטין שנים ארוכות. נסגרו שדות תעופה (דוגמת שדה דב, מר"ח) בלי תכנון אלטרנטיבי".

מנכ"ל חברת ק.א.ל להטסת מטענים, עפר גלבוע, סבור כי "מצד אחד המדינה רוצה תחרות, ומצד שני המתחרות באות עם ערמה של סטרואידים מהממשלות שלהן. הדוגמה הכי טובה הן החברות מהמפרץ".

בשלב מסוים גם ח"כ ניר ברקת התיישב ליד השולחן, וירה חצים לכיוון משרדו של שר האוצר, אביגדור ליברמן. "באוצר חושבים על התעופה כעל הוצאה, במקום כעל השקעה. רוצים לחסוך כסף מהקופה הציבורית, אבל בעיניים של יזם אני רואה פה השקעה אדירה.

"מדינות הכניסו יד לכיס כדי לאפשר לחברות לעבור את המשבר. באוצר לא מסתכלים על מה שמקובל בעולם, וזה מקצרות רואי של הפקידות. המדינה חוסכת באגורות, ואנחנו משלמים בשקלים. המשק ישלם מחיר כבד אם נגיע לשחרור של אלפי עובדים מחברות תעופה".

לחדר נכנס שר התחבורה לשעבר, ח"כ בצלאל סמוטריץ', שהודה שהוא עצמו לא טס "משיקולים אידיאולוגיים, אני נופש רק בישראל". עם זאת, את המשבר בתעופה הוא זיהה לדבריו "עוד לפני הקורונה. הרבה שנים לא הסתכלו ברצינות על תשתיות התעופה".

סמוטריץ' החזיר את הדיון לביטול הקמת שדה התעופה המשלים ברמת דוד, אותו הגדיר כ"שגיאה קשה. לא מבטלים לפני שיש חלופה אחרת. לפני שהיו נבטים ורמת דוד, היו 21 חלופות. התוצאה תהיה שנתב"ג יגיע לקיבולת שלו, טיסות יבוטלו ומחירי הטיסה יתייקרו. חייב להיות שדה משלים. אנחנו אלופים בלבטל משהו קיים, מבלי שיש לו חלופה. נגיע לפקק אווירי שיעלה לכולנו במס גודש על מחירי הטיסה".

השר לשעבר התייחס גם לדברים שאמר בעל השליטה באל על, קני רוזנברג, בראיון שהעניק לגלובס. "אני יודע שאין חברות תעופה רווחיות, כשמדברים על למה להיות בעלים של חברות תעופה, מדברים על בעלים של מועדוני כדורגל. אל על נכנסה למשבר עם נתונים כלכליים מורכבים, היא עשתה כברת דרך ארוכה והיא צריכה לעשות עוד. כל הנושא הוא מעבר לשרת התחבורה, זה יעד ממשלתי. זה קודם כל אירוע ביטחוני-אסטרטגי".

ראש מטה מנכ"ל אל על וסמנכ"ל השיווק והתקשורת, שלומי עם-שלום, התקומם לנוכח האמירה כי אל על נכנסה למשבר במצב כלכלי מורכב "עד אז לא ביקשנו עזרה מהמדינה והיינו מאוזנים. עצרו לנו טיסות. מדינות אחרות הבינו את זה ותמכו בחברות שלהן, פה זה לא קרה. אומרים לנו שעזרו עם מימון החל"ת לעובדים? זו עזרה שניתנה לכל המשק. אומרים שאנחנו יקרים מהחברות המתחרות? תבדקו אותנו ותשוו 'תפוחים לתפוחים' (במובן של טיסות ישירות אל מול טיסות קונקשן, מר"ח)". 

עו"ד רון גנט ממשרד מ. פירון ושות', שייצג בדיון את איגוד הטייסים, התייחס לציפייה ולאכזבה בנוגע להסדרת הענף. לדבריו, "עם כינונה של הממשלה החדשה, התעוררה ציפייה שנושא התעופה ייכנס כחלק משמעותי במדיניותה. בפועל, משרדי הממשלה התעלמו וממשיכים להתעלם מחשיבותו של פיתוח אסטרטגי בתחום התעופה, ופועל יוצא מכך הוא שכיום אין אף גורם ממשלתי שמוביל את מדיניות ישראל בתחום התעופה, ובסופו של יום מי שקובע את המדיניות הוא הרגולטור ולא נבחרי הציבור".

מנכ"ל יאטא ישראל, קובי זוסמן, סיפק תחזית שלפיה "לא נחזור למצב התעופה של לפני המשבר לפחות עד לסוף 2023. בשנתיים הבאות החברות הישראליות יפעלו תחת חוב כבד. כיום אין יד מכוונת לסקטור התעופה, והיד הזו צריכה להיות במשרד התחבורה".

בסוף הדיון הנוכחים נעמדו לצילום "עם ובלי מסכה". האווירה הייתה חגיגית. "לא כל שדולה מצליחה לאסוף כמות כזו של אורחים", אמר ח"כ סובה. "עבור השדולה השמיים הם לא הגבול", הוסיף ח"כ כץ. "אולי הפעם משהו ישתנה, לכי תדעי", סיכם עבורי טייס ותיק, שמיהר להגיע לטיסה.

עוד כתבות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם מזכיר המדינה האמריקני, מרקו רוביו, במשרד ראש הממשלה בירושלים / צילום: אלכס קולומויסקי

החיסול בקטאר נכשל? נתניהו: "לא מקבל את זה"

לצד שר החוץ האמריקאי רה"מ התייחס למבצע בדוחא: "המטרה הייתה המסר" ● כמעט שבוע אחרי ניסיון החיסול של הנהגת ארגון הטרור בדוחא, היא נמנעת מלהופיע ● הרמטכ"ל בדיון הביטחוני: "גם אחרי כיבוש עזה – חמאס לא יוכרע" ● הנשיא טראמפ בביקורת על ישראל: "קטאר היא בעלת ברית מצוינת שלנו" ● 48 חטופים - 710 ימים בשבי - עדכונים שוטפים

האם AI יכול להחליף את מנהל ההשקעות שלכם? / צילום: Shutterstock

חוקרים נתנו לצ'אט לנהל תיק השקעות. התוצאות היממו אותם

מהפכת הבינה המלאכותית נמצאת בכל פינה, ועולה השאלה האם היא יכולה גם לנהל את תיק ההשקעות שלכם טוב יותר ממומחה אנושי ● מספר מחקרים בשנים האחרונות ניסו לענות בדיוק על השאלה הזאת והגיעו לתשובות מפתיעות ● וגם: הכירו את קרנות ה־AI הישראליות

ראש ממשלת קטאר / צילום: ap, Jacquelyn Martin

ראש ממשלת קטאר: "יש לנקוט צעדים ממשיים כדי למנוע מישראל להמשיך להחריף"

לראשונה מאז התקיפה בדוחא: בכיר חמאס טאהר א-נונו שהיה יעד לתקיפה בהופעה פומבית בריאיון לערוץ אל-ג'זירה ● אימו של גיא גלבוע דלאל: הודיעו לי שהוא מוחזק לבדו מעל הקרקע בעזה, משמש מגן אנושי ● במערכת הביטחון מעריכים: חמאס עלול להגביר את ניסיונות חטיפת החיילים ● בכירים קטארים הבהירו למשפחות החטופים: "אנחנו רוצים להמשיך במאמצי התיווך" ● 48 חטופים - 709 ימים בשבי - עדכונים שוטפים

מערכת PULS של חברת אלביט / צילום: אלביט מערכות

ספרד מבטלת עסקת ענק עם אלביט בהיקף של 700 מיליון אירו

מדובר בעסקה לרכישת מערכות ארטילריה מדגם PULS מידי אלביט ● ביטול זה מתווסף להחלטת משרד ההגנה של ספרד מחודש יוני על השהיית עסקה לרכישת טילי ספייק LR 2 מרפאל תמורת כ־285 מיליון אירו ● המטרה: "להוריד לאפס" את התלות הטכנולוגית בישראל בשל המלחמה בעזה

השרה מאי גולן / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

פרשת מאי גולן שנחשפה בחדשות 12: המשטרה פשטה על משרדה של השרה מאי גולן

בעקבות תחקיר "המבקר" בחדשות 12: המשטרה פשטה על משרדה של השרה לשוויון חברתי מאי גולן בירושלים ועצרה עו"ד מוכר ששימש בעבר כיועץ הפרלמנטרי שלה • במהלך פשיטה על ביתה של היועצת לשרה נתפסה מעבדת סמים • במשטרה החליטו: גולן תזומן לחקירה היום אחה"צ

לארי אליסון, מייסד אורקל / צילום: Shutterstock

בחסות הסנסציה בשווקים: חדשות טובות לאלשטולר שחם, מגדל, כלל ומיטב

שורה של מנהלי השקעות מוסדיים נהנו מרווחים גדולים על הנייר כתוצאה מהזינוק היומי החריג במניית ענקית התוכנה אורקל ● מגדל: "לאורקל יש עוד לאן לצמוח, ואנחנו מאמינים בה בטווח הארוך"

ניר צוק, שמוליק האוזר ויובל אלוני באירוע ההשקה של בנק אש / צילום: גדי סיארה

בלי עמלות עו"ש: בנק חדש בישראל יוצא לדרך

בנק אש, שבין מייסדיו נמצא היזם הטכנלוגי ניר צוק, יפתח את שעריו לקהל בתחילת 2026 ויציע חשבון עו"ש ללא עמלות, ריבית זהה לכל המפקידים, ומחצית מההכנסות שלו יופקדו בחשבונות הלקוחות – שינוי שמאתגר את הבנקים המסורתיים בארץ ● עם זאת, הבנק לא יפעל בתחום המשכנתאות ולא מתכנן להציע מסחר בניירות ערך

צעירים בעבודה / אילוסטרציה: Shutterstock, ImageFoto

הצצה לראש של הצרכנים הבאים שיניעו את הכלכלה הישראלית

בני הדור ה־Z בישראל בגילאי 16-28 מעדיפים לבקר בחנויות פיזיות, נעזרים בכלי בינה מלאכותית כדי לקבל החלטות קנייה, ומאמינים למשפיענים לא פחות מאשר לחברים ולבני משפחה - כך עולה מסקר מקיף שערכה חברת ויזה ● והכי חשוב: אל תגעו להם בסמארטפון

מנכ''ל אנבידיה ג'נסן הואנג / צילום: ap, Carl Court

סין קבעה שאנבידיה הפרה את חוקי המונופול עם רכישת מלאנוקס

גורם רשמי בסין אמר היום כי "הפרה את חוקי המונופול ברכישת מלאנוקס", אך לא פורסמו אלו צעדי ענישה יינקטו ורק צוין כי החקירה תימשך ● בשנת 2020 בייג'ינג אישרה את עסקת הרכישה עם מספר תנאים מתלים

ראשי קרן אלומה, מימין: אורי יוגב, מולי רבינא ויאיר הירש / צילום: נוי נפתלי

האקזיט בוטל: בזק לא תרכוש את אקסלרה של קרן אלומה

חברת התקשורת הודיעה על החלטתה לוותר על העסקה לרכישת חברת הבת של קרן התשתיות, המחזיקה כבל תת ימי בין ישראל לאירופה ● המשמעות - הקרן של אורי יוגב לא תרשום את האקזיט לו ציפתה

טל קולנדר / צילום: Ohad Kab

היא למדה לפרוץ למחשבים בתיכון וחלמה להיות טייסת - עכשיו היא מגייסת את בכירי ההייטק לסטארט-אפ שלה

השבוע מגיעה הקריירה של טל קולנדר לנקודת ציון עם גיוס של 65 מיליון דולר בהובלת בסמר, TLV ופיקצ'ר לחברת הסטארט-אפ הוותיקה שלה ושל שותפיה ● לראשונה יצטרפו לשולחן המשקיעים ארבע דמויות בכירות בענף ההייטק הישראלי, בעקבות השקעת הענק

רפאל בז'רנו / צילום: Jefferies

הוא בן 41, בן להורים ישראלים, בכיר בעולם ההשקעות, וזה מה שהוא חושב על עתיד השווקים

רפאל בז'רנו, ראש תחום בנקאות ההשקעות ושווקים פיננסיים בג'פריס, הוא אחד האנשים הכי בכירים בג'פריס העולמי ● בז'רנו מספר מדוע למרות נטישה של משקיעים זרים, "העניין בטכנולוגיה ישראלית מעולם לא היה גדול יותר", ומספק תחזית אופטימית לשווקים ולסקטורים מומלצים

אינפלציה / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

מה צפוי היום בנתוני האינפלציה בישראל?

היום יתפרסם מדד המחירים לצרכן עבור חודש אוגוסט 2025, שעפ"י ההערכות צפוי להצביע על עלייה בשיעור גבוה יחסית של 0.6%-0.7% ● עם זאת, האינפלציה השנתית צפויה להתכנס לראשונה אל תוך יעד המחירים שהציב בנק ישראל - עם התמתנות מ־3.1% ל־2.8%

סמנכ''ל האוצר, יוראי מצלאוי / צילום: עודד קרני

כפי שנחשף בגלובס: האוצר משיק תוכנית תמריצים למוסדיים שישקיעו בתשתיות

לפי התוכנית שנחשפה, התזכיר אמור להעלות את תקרת הפטור מ-20% ל-49% עבור קופת גמל בודדת, ומ-50% ל-75% עבור השקעה משותפת של מספר קופות ● הודעת האוצר מהיום אישרה את הכיוון הכללי, אם כי לא פירטה את האחוזים הספציפיים החדשים

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

ירידות בבורסה בתל אביב לאחר דברי נתניהו על המצב המדיני של ישראל

ת"א 35 נופל בכ-0.4% ● ספק אם מדד המחירים לצרכן שיפורסם היום יגרום לבנק ישראל להוריד את הריבית ● השקל נחלש הבוקר מול הדולר, 3.339 שקלים לדולר ● באופנהיימר מעלים את מחיר היעד של טאואר ● החל מרביעי: 36 שעות של החלטות ריבית מסביב לעולם, רוב תשומת־הלב אל הפד, שצפוי לבצע הפחתה ראשונה בקדנציה של טראמפ

אילן רום, מנכ''ל משרד האוצר / צילום: ברוך גרינברג

מנכ"ל האוצר: "תקציב הביטחון מתנהל בלי תקרה וחורג מכללי המינהל התקין"

מנכ”ל משרד האוצר אילן רום מתח ביקורת חריפה על ניהול תקציב הביטחון וטען כי התקציב הכפיל את עצמו מאז פרוץ המלחמה מבלי שננקטו צעדי התייעלות ● רום התריע כי ניהול ימי המילואים מתבצע "ללא בקרה וללא אחריות" ומשליך על המשק כולו ● במקביל, תקציב 2025 צפוי להתרחב ב־31 מיליארד שקל ולהעמיק את הגירעון ל־5.2% ● עלות המבצע הנוכחי לכיבוש העיר עזה עדיין לא נכללה – ועלולה להביא לפריצת מסגרת נוספת

אוגוסט היה חודש טוב לחוסכים / אילוסטרציה: Unsplash, andre taissin

מה הכסף שלכם עשה באוגוסט? חברת הביטוח שעקפה את כולם ובית ההשקעות שנשאר בתחתית

חודש אוגוסט הסתיים עם תשואה ממוצעת של 1.1% במסלולים הכלליים ● חברת הביטוח מנורה בלטה בביצועים טובים, ואילו ילין לפידות ומור התמקמו בתחתית עם ביצועים חלשים ● המסלולים מחקי מדדי ה-S&P 500 הציגו תשואה שלילית למרות הזינוק במדד

כשמכוניות חדשות נמכרות בהנחות ענק, לא קונים מכוניות יד שנייה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בחסות הנחות של עשרות אלפי שקלים - רכב בן שנה עשוי לעלות יותר מרכב חדש

היבואנים תקועים עם מלאי גדול, ועשרות אלפי רכבי "אפס קילומטר" מוצעים בהנחות של עשרות אלפי שקלים ● לצד התחרות האגרסיבית שנוצרה בין הדגמים החדשים, ההשלכות מורגשות גם בשוק המשומשות ● הנפגעים העיקריים: רכבים שעלו לכביש בשלוש השנים האחרונות

השופט יוסף אלרון / צילום: דוברות הרשות השופטת

הדיל במינוי, ההחמרה בענישה ודעת המיעוט: השופט שיצא נגד המערכת מסכם כהונה

השופט יוסף אלרון, שהדהים את מערכת המשפט כאשר התמודד על נשיאות העליון בניגוד לשיטת הסניוריטי, יפרוש השבוע בתום יותר מ־30 שנה על כס השיפוט ● מי שנודע בדעות מיעוט בעד ביטול עילת הסבירות ומינוי דרעי לשר, היה גם "פליליסט" שהחמיר בענישה - כולל בפרוטקשן

צילום: Shutterstock, Pixels Hunter

השבוע בשווקים: הכול יחוויר ביחס לאירוע הזה

הבורסה המקומית תקבל דחיפה חיובית קטנה ממניות הארביטראז' היום, לאחר שסיכמה שבוע חיובי, במהלכו שברה שיאים חדשים ● בוול סטריט, מדדי הנאסד"ק וה-S&P 500 נסחרים סביב שיא כל הזמנים, לאחר שתחזית הצמיחה של אורקל הדהימה את השווקים ● ובערב יום רביעי תפורסם בארה"ב החלטת הריבית שכולם מחכים לה