גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שופרסל משיקה מועדון לקוחות משודרג על רקע התחרות הגבוהה בענף

המועדון יאפשר ללקוחות לנצל את הצבירה גם ברשתות מענפים אחרים ● מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן: "המשימה שלנו היא לבנות נאמנות ואהדה"

מנכ''ל שופרסל איציק אברכהן בהשקת מועדון הלקוחות החדש / צילום: סיון פרג'
מנכ''ל שופרסל איציק אברכהן בהשקת מועדון הלקוחות החדש / צילום: סיון פרג'

שופרסל משדרגת את תוכנית מועדון הלקוחות שלה עם מיתוג מחדש ותוכנית משופרת לצבירת כסף למימוש גם ברשתות אחרות.

במועדון שופרסל, הפועל בפורמט חינמי, חברים כ-2 מיליון לקוחות, כ-650 אלף מתוכם מחזיקים בכרטיס אשראי שופרסל (כאל). שופרסל, שפרוסה ב-300 סניפים, היא הרשת הגדולה בישראל ומשכך גם מועדון הלקוחות שלה הוא הגדול בענף. לשם המחשה מספר חברי המועדון של רמי לוי, הרשת השנייה בגודלה, עומד על כ-800 אלף מתוכם כ-260 אלף מחזיקים בכרטיס אשראי.

בשופרסל מדווחים כי 85% מהקונים ברשת הם חברי מועדון ועל בסיס הנאמנות הזו הוחלט להעמיק את פעילות המועדון המחודש, שקיבל את השם Supereme. כעת לצד צבירת כסף למימוש לשופרסל ו-BE, ניתן יהיה לממש אותו גם ברשתות מענפים שונים (אופנה, ספרים, צעצועים וכד'). בנוסף ניתנת צבירה מוגדלת למשלמים בפייבוקס במסגרת שיתוף הפעולה של שופרסל עם אפליקציית התשלומים של בנק דיסקונט. השבוע גם תיכנס האופציה להשתמש באפליקציה כארנק דיגיטלי בקניות בשופרסל על ידי מחזיקי כרטיס האשראי של הרשת.

שינוי בתחשיב הצבירה

ומה השונה במועדון המחודש? תחשיב הצבירה שופר. על כל 133 נקודות שהומרו לשקל למימוש, כעת כל 100 מטבעות (במקום נקודות) שנצברים יומרו לשקל. יחס הצבירה משתנה בין חברים המחזיקים בכרטיס אשראי ובין אלה שלא. כלל החברים צוברים מטבע אחד על כל שקל של קניות, מחזיקי כרטיס האשראי צוברים שני מטבעות על כל שקל קנייה - הטבה שתגדל ל-3 מטבעות על כל שקל בקניית מוצרי המותג הפרטי. אפשר גם להגדיל: המשלמים בפייבוקס בקופות שופרסל יעלו את יחס הצבירה ל-4 מטבעות על כל שקל.

הצבירה וההמרה של המטבעות מותנת בקנייה של מינימום 500 שקל בחודש. כל 100 מטבעות שנצברו מומרים לשקל שניתן לממש ברשתות שנמנות על תו הזהב ובשופרסל. במקביל תשפר שופרסל את הקופונים הפרסונליים שנשלחים לחברים. בשנה האחרונה על פי דיווחיה מומשו כ-17 מיליון קופונים.

למרבית הרשתות הפועלות בתחום בישראל קיים מועדון לקוחות שמשרת את החברות בעיקר לצבירת מידע על החברים ועל הרגלי הקניות לטובת הגדלת סל הקניות (הנחות מותאמות) ולטובת הגברת הנאמנות דרך 'הכסף' שנצבר בקניות אותו ניתן לממש. רוב המועדונים פועלים בפורמט דומה: צבירה על כל קנייה, הנחות בלעדיות לחברי מועדון (בידול), לרבות ימי מכירה מיוחדים.

העובדה שמרבית הרשתות לא גובות כסף על ההצטרפות למועדון מובילה לכך שרבים מהצרכנים חברים בכמה מועדונים. נושא התשלום על המועדון שנוי במחלוקת משום שבאמזון, למשל, הגובה כ-100 דולר לשנה על החברות במועדון הפריים שלה, ענקית הקמעונאות לא רק מרוויחה מעצם התשלום, אלא גם מגבירה את הנאמנות של הלקוחות המשלמים.

בשופרסל אין כוונה לגבות כסף על החברות במועדון, למרות ההשראה לפורמט שנלקחה ממועדוני הלקוחות הגדולים בעולם. התחרות מתחדדת גם לנוכח העובדה כי בעולמות הקמעונאות הנאמנות של הצרכנים לא נמדדת רק על פי תמריצים והנחות. הרגלי הצריכה השתנו וכיום הנאמנות נמדדת גם על פי הקרבה הגיאוגרפית של החנות לבית הלקוח, כשנושא הנוחות, בעיקר בערים, צובר תאוצה בשיקולי הקנייה.

"ביקוש לאונליין שאנחנו לא יכולים לתת לו מענה"

"עברנו שינויים דרמטיים בתפיסת הלקוח", אמר מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן בהשקה, "הקמנו אגף מיוחד כדי להסביר לכולם שבעולם החדש הלקוח הוא מהות הביזנס. בכל נקודת זמן בעולם יש בין 2 ל-6 מתחרים על כל לקוח והמשימה שלנו היא לבנות נאמנות ואהדה. מרשת של סופרמרקטים עברנו לקבוצה קמעונאית. אנשים כבר לא נכנסים לשופרסל רק בשביל לקנות חלב. המחיר חשוב, אבל בעולם החדש כשהמחיר הוא הוגן מעטפת המוצרים והשירותים חשובים לא פחות. קפצנו ארבע שנים קדימה באפס זמן כי מאמינים לנו. בפעם הראשונה אנחנו נעים בשני מסלולים של החנויות המסורתיות פיזיות והעולם הדיגיטלי-טכנולוגי. אנחנו קוראים את המפה בשוק הישראלי ורואים מה קורה בעולם ומבינים שצריך לרוץ בשני המסלולים".

למתחרים שדומיננטיים הרבה פחות בעולמות האונליין והדיגיטל, שלח אברכהן עקיצה: "מי שלא מאמין במהלך כזה או אחר יגיעו לזה, אם לא היום אז בעוד שנתיים או חמש שנים. אני מדבר על מי שרוצה להוביל שוק ארצי לא דרך הקמה של 40 חנויות שכונתיות בתל אביב".

שופרסל היא הרשת החזקה ביותר בישראל במכירות אונליין עם כ-21% מהמכירות. נתון ששם את המתחרים הרחק מאחור עם פחות מ-10% מנתח המכירות ועם ממוצע של כ-5% אצל מרביתן. "סיימנו את 2019 עם מחזור של 2 מיליארד שקל באונליין. נחתה עלינו הקורונה וב-2020 הגענו ל-3 מיליארד שקל. לפי קצב המכירות של 2021 אנחנו משמרים את הנתונים של 2020. אנחנו מובילים את עולם המזון והלא מזון באונליין ונמשיך להוביל". לקראת סוף השנה תיכנס הרשת להרצה של מחסן לוגיסטי שיוכל לייצר 40 אלף משלוחים בשבוע.

עקיצה אחרת למתחרים עסקה במותג הפרטי, שאין ברמבית הרשתות המתחרות, דוגמת ויקטורי או רמי לוי, ואילו יוחננוף הודיעה היום על השקת מותג פרטי משלה.

נתח המותג הפרטי בשופרסל טיפס ל-27%, מספר שמעיד על כך שיש קטגוריות שבהם הצרכנים הישראלים מוכנים לשחרר את הנאמנות למותגים מוכרים. אלא שלא בכולם, לאחרונה למשל ביטלה שופרסל את מוצרי המותג הפרטי בתחום המזון לתינוקות ובמשקה קולה, תחומים שבהם יש מותגים מוכרים שמובילים את השוק. "אין רשת מערבית משמעותית שאין לה מותג פרטי, אם הוא יושב על נתח של 25% או 40% או כמו הרשת הספרדית מרקדונה שהמותג הפרטי שלה מהווה 70% מהמכירות. היעד שלנו הוא להגיע ל-35% במותג הפרטי", אמר אברכהן.

אברכהן קושר את השינוי שעברה הרשת למחאה החברתית: "שנת 2014, אחרי המחאה החברתית הייתה פרק מאוד קשה לשופרסל אחרי שהציבו אותנו יחד עם תנובה בכיכר העיר והסבירו שאנחנו האחראים ליוקר המחיה. זו הייתה תקופה לא פשוטה ומאז החלטנו לשנות מקצה לקצה את החברה, לא במכירה של מוצרים אחרים אלא בהתנהגות אחרת. יצרנו אמנה חדשה עם הלקוחות, בנינו תשתיות מתקדמות בשרשרת האספקה, בדאטה ב-IT. ממצב שבו הספקים הפעילו אותנו עברנו למארג יחסים של שיתוף פעולה. התייעלנו, נפרדנו מעובדים כמהלך הכרחי להבראת החברה".

אלא שהיום המצב הפוך: שופרסל, אומר אברכהן מחפשת לגייס עובדים "אומרים שיש גל פיטורים ואני רואה שהעובדים התאדו או שהם לא רוצים לעבוד קשה. מי שיציע לי 50 וגם אלף עובדים לעבודת שטח, אני אקלוט. אנחנו חווים ביקוש לאונליין שאנחנו לא יכולים לתת לו מענה".

עוד כתבות

Playground של Nex . אלגנטי / צילום: יח''צ

הצעצוע הכי חם של השנה מיוצר בידי סטארט-אפ טכנולוגי שמעולם לא שמעתם עליו

איך חברה אלמונית שינתה כיוון פעמיים, כמעט אזל לה הכסף - ובסוף היא הצליחה לבנות משחק שהפך ללהיט

מאירה ברנע-גולדברג וכראמל / צילום: ליה יפה

הסופרת שהקימה מפעל של מיליונים: "בתעשייה כועסים, אבל אני לא מתנצלת"

עם יותר מחצי מיליון עותקים, חמש עונות בטלוויזיה, 300 אלף צופים בהצגות ושלל מרצ'נדייז - המותג כראמל הוא לא רק סדרת ספרים, אלא מפעל קמעונאי שהכניס עד כה יותר מ־10 מיליון שקל ● מאירה ברנע־גולדברג, שעומדת מאחורי התופעה, מסבירה: "סופרים מזלזלים במי שעושה מאמצים. אבל אני לא יכולה להיות חולת שחפת בעליית גג, לכתוב ספר ולזכות בפרס נובל"

פיבי גייטס / צילום: Reuters, Anthony Behar

לא רק "הבת של": פיבי גייטס גייסה 30 מיליון דולר לסטארט־אפ האופנה שלה

הרעיון נולד במעונות סטנפורד, מחוויה לא־מוצלחת של קניות אונליין ("רכשתי שמלה ב־500 דולר, אח"כ גיליתי אתר שמוכר אותה ב־150 דולר") ● כעת, בגיל 23, גייטס מנהלת עסק בשווי 180 מיליון דולר ומושכת משקיעים מהשורה הראשונה ● עם זאת, היא מודה: "לא הייתי יכולה לגדול בתנאים האלה אלמלא ההורים שלי"

בודקים את המיתוס. נס פך השמן / צילום: Shutterstock

החשמונאים לא שמעו על פך שמן שהספיק לשמונה ימים

אחת לשבוע המדור "בודקים את המיתוס" יעסוק בעיוותים היסטוריים מפורסמים, מדוע נוצרו, וכיצד הם משפיעים עד ימינו • והשבוע: כולנו שרים את "כד קטן", אך למעשה הוא הפך לחלק מסיפורי החג רק כעבור מאות שנים

יוסי אבו / צילום: ענבל מרמרי

רגע אחרי שהממשלה אישרה את עסקת הענק למצרים - ניו-מד רוצה לתת למנכ"ל עוד 8 מיליון שקל

המחזיקה הגדולה במאגר לוויתן, ניו-מד אנרג'י של קבוצת דלק, רוצה להעניק למנכ"ל החברה יוסי אבו אופציות בהיקף של 8.1 מיליון שקל, כשהמנה הראשונה היא כבר "בתוך הכסף" ● כזכור, ניו-מד כבר ביצעה "אובר-רולינג" פעמיים בשנים האחרונות כדי לאשר לאבו תגמול למרות התנגדות אסיפת בעלי המניות

אביגדור קפלן / צילום: יונתן בלום

"אנחנו עם של בכיינים. רבים ממי שעוזבים היום, יחזרו": אביגדור קפלן מציג את הפתרונות לבעיות הכי בוערות בישראל

האיש שניהל את גופי הבריאות והביטוח מהגדולים במשק, החליט לחזור להיות סטודנט כדי להתמודד עם פצצה מתקתקת של החברה הישראלית: משבר הביטוח הסיעודי ● בראיון מיוחד הוא מנתח את הזינוק בעלויות המערכת ומציע רפורמה שתאחד את כלל תקציבי הטיפול תחת קורת גג אחת ● וגם: איך להישאר חיוני בגיל השלישי וכמה חשובה המלחמה בבדידות

הקרבות שהתחוללו בכבישים ב-7 באוקטובר / צילום: ap, Ohad Zwigenberg

"אל תפקירו אותנו פעם נוספת": מועצת אוקטובר במתקפה על ועדת החקירה שמקימה הממשלה

משפחות "מועצת אוקטובר" פתחו בקמפיין נגד ועדת החקירה הפוליטית שמקימה הממשלה לאירועי ה-7 באוקטובר, על רקע הדיון שיתקיים מחר על המנדט שלה ● בצה"ל נערכים להרחבת המערכה בלבנון: "חשבון פתוח עם חיזבאללה" ● דיווח: זוהו "תנועות יוצאות דופן" של יחידות צבאיות במשמרות המהפכה ● צה"ל השלים את פירוז הרצועה בתחומי הקו הצהוב ● מנהיגי ישראל, יוון וקפריסין יתכנסו מחר בירושלים במטרה לחזק ברית אסטרטגית מול טורקיה ● עדכונים שוטפים

עופר זיו, מנכ''ל ויתניה הפורש / צילום: דורון סהר

אחרי 16 שנה: מנכ"ל ויתניה עופר זיו עוזב את תפקידו. זה המחליף שלו

עופר זיו יסיים את תפקידו כמנכ"ל חברת הנדל"ן ויתניה בסוף מרץ 2026, ובמקומו ייכנס לתפקיד יריב בר-דעה, ששימש בתפקידו האחרון כסמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי בגב-ים ● מטעם ויתניה לא צוינה הסיבה לסיום כהונתו של זיו כמנכ"ל

שוק ההון והשקעות / צילום: Shutterstock

"בשביל מה לקנות דירה ולקבל 2.5% אם אפשר לקבל 4% רק על דיבידנדים בבורסה?"

תשכחו מהמרוץ לדירה: בצל הצפי להמשך ירידת מחירים וריבית, משקיעים רבים נוטשים את שוק הנדל"ן, ורבים מהם מצאו מפלט בשוק ההון, שהציג השנה תשואות חסרות תקדים ● בשוק מסבירים: "מי שהשקיע במניות עשה תשואה של עשרות אחוזים השנה, בזמן שמי שרכש דירה רואה כבר 8 חודשים ברצף ירידות מחירים"

העיתונאי שלומי אלדר / צילום: צילום מסך יוטיוב

אול־אין פונה לחברה הערבית עם מחלקת פודקאסטים חדשה

בית הפודקאסטים אול־אין מקים מחלקה ייעודית לחברה הערבית בעקבות התחזקות ההאזנה בקרב צעירים וביקוש גובר מצד מפרסמים ● המרכז הארצי החדש להצלת צבי הים במכמורת נפתח לפעילות בהשקעה של 30 מיליון שקל ● ושורת מינויים חדשים בבזק, במשרד הפרסום מנצ' ובאיילון ביטוח ופיננסים ● אירועים ומינויים

בכמה נמכר בית פרטי שזקוק לשיפוץ יסודי ביישוב הר אדר / צילום: נועם יונה

המחיר ההתחלתי נשק ל-6 מיליון שקל: בכמה נמכר בית בן 40 בהר אדר?

מחיר השיווק של הנכס, בעל 7.5 חדרים, עמד על 5.8 מיליון שקל ● לבסוף הוא נמכר תמורת 4.9 מיליון שקל ● "זאת הייתה עסקה לא פשוטה, המוכרים התחילו גבוה אבל הבינו את המצב בשוק" ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון

רה''מ בנימין נתניהו ונשיא ארה''ב דונלד טראמפ / צילום: Reuters, Chip Somodevilla

דיווח בארה"ב: נתניהו יציג לטראמפ אפשרויות לתקיפה נוספת באיראן

ביוון דנים על שליחת כוחות הנדסיים לעזה וביצירת כוח צבאי משותף עם ישראל וקפריסין ● לפי הוול סטריט ג'ורנל, ארצות הברית מקדמת יוזמה לשיקום רצועת עזה בהשקעה מוערכת של יותר מ-112 מיליארד דולר לאורך עשור ● צבא ארה"ב פתח בגל תקיפות נרחב הלילה נגד יעדי ארגון דאעש ברחבי סוריה ● ראש ממשלת לבנון אמר כי השלב הראשון לפירוז חיבאללה יסתיים בעוד ימים ספורים ● דיווח בארה"ב: נתניהו יציג לטראמפ אפשרויות לתקיפה נוספת באיראן ● עדכונים שוטפים 

חנות נייקי / צילום: Shutterstock, Tanya Keisha

ההימור על סין שהוביל לצניחה דו־ספרתית במניה של נייקי

הירידה במכירות נייקי בסין, אחד השווקים המרכזיים של החברה, הובילו את המניה לצלול ב־11% בסוף השבוע ● ברקע - הענקית מתמודדת עם המכסים של טראמפ ועם שורת טעויות מצד ההנהלה

שלט של חנות שקונה זהב וכסף בניו יורק / צילום: Reuters, Anthony Behar

איך להשקיע וממה להיזהר: הזהב והכסף הם המנצחים הגדולים של 2025

התשואה השנתית על הזהב ועל הכסף מותירה הרחק מאחור את נאסד"ק, S&P 500, האג"ח הממשלתיות והביטקוין ● איך נראית ההשקעה בהם, ומתי הם פגיעים? ● כתבה ראשונה בסדרה

שר הכלכלה ניר ברקת ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ - דוברות הכנסת

שר הכלכלה החליט: הגבלה על יבוא אלומיניום. האם האוצר יטיל וטו?

החלטת השר ברקת מגיעה בעקבות תלונות בתעשייה המקומית על יבוא זול מדי שמציף את השוק המקומי ● בענף הבנייה עלולים לסבול מעליות מחירים, וסוכני מכס מתלוננים על פער בין ההנחיות הרשמיות לבין המימוש בפועל ● האם שר האוצר סמוטריץ' יבטל את המהלך, כפי שעשה עם הקנאביס הרפואי?

בחזית המדע. FOFO / צילום: Shutterstock

לא מסתכלים על תוצאות בדיקות? החוקר שמגלה מתי אנחנו נמנעים ממידע

אחרי ה־FOMO, הכירו את ה־FOFO, תופעה שמתארת את הפחד לדעת (Fear of finding out) ● פרופ' יניב שני חוקר בשנים האחרונות מה גורם לנו להימנע ממידע חשוב כמו תוצאות בדיקות או מבחנים, אבל גם מה מביא אותנו לחפש מידע חסר תועלת ● בראיון לגלובס הוא טוען: "אנחנו לא מחפשים מידע כדי לקבל החלטות, אלא לשם ויסות רגשי"

הילה ויסברג ודין שמואל אלמס בשיחה עם שרית זהבי / צילום: רמי זרנגר

החוקרת שסבורה: חיזבאללה מתכונן לסיבוב הבא, ואיראן שולטת בכל צעד

שיחה עם שרית זהבי, נשיאת מרכז עלמא להנגשת מידע על הזירה הצפונית ● על היכולות הצבאיות והכלכליות של חיזבאללה, השליטה והמעורבות של איראן והגישה של נשיא סוריה ● היום שאחרי במזרח התיכון, כתבה רביעית בסדרה

על דמי חנוכה: הזדמנות לתת יופי של שיעור לחיים

דמי החנוכה הם הרבה יותר משטר מקופל שמחליק לכף יד קטנה ● מדובר במסורת יהודית בת מאות שנים, שנולדה מתוך חינוך לנדיבות ועזרה לזולת ואף סמלה אמצעי שיקום לנפש הלאומית ● כיום למטבעות החנוכה יש ערך מוסף מפתיע: הזדמנות ראשונה ללמד ילדים על כסף, אחריות וחיסכון 

דוגמאות להונאות פיננסים ברשתות / צילום: צילומי מסך

ההונאות העדכניות ברשת: איך לא ליפול בפח

בחודשים האחרונים עולים בישראל יותר ויותר קמפיינים אגרסיביים עם המלצות על מניות, שנראים אמינים בין היתר הודות לשימוש בדמויות פיננסיות מוכרות ו-AI ● הכירו את הסכנות החדשות והמשוכללות ואת הכלים להתגוננות

חנות הדגל של ספורה בשאנז אליזה. ''אומרים שמבקרים בה יותר מבאייפל'' / צילום: Shutterstock

עסקי היופי מעולם לא היו תחרותיים יותר. כך ספורה מתכננת להישאר בטופ

מנהלים ברשת הקמעונאית שבבעלות LVMH מאפשרים הצצה נדירה אל האסטרטגיה של החברה