גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נשכחה מאחור: המהפכה המתוכננת בתחבורה הציבורית לא תחבר את ראש העין למרכז

לאיזו עיר תהיה בעתיד הנגישות התחבורתית הטובה ביותר? לאחר שייבנו עשרת פרויקטי התחבורה הגדולים, בת"א, בחולון ובראשל"צ יקבלו התושבים מקסימום תחנות ונגישות ● ראש העין, שחוותה היקפי בנייה עצומים בשנים האחרונות, לא תתחבר אפילו לפרויקט אחד

בנייה בראש העין. ''תנופת פיתוח בעלת השלכות משמעותיות'' / צילום: שלומי יוסף
בנייה בראש העין. ''תנופת פיתוח בעלת השלכות משמעותיות'' / צילום: שלומי יוסף

רבים ממי שמבקרים בראש העין בשנים האחרונות, נדהמים מהיקף הבנייה העצום שחוותה העיר בשנים האחרונות, בעיקר בצידה הדרומי. בניגוד לרשויות רבות שהתנגדו או גררו רגליים מול התוכניות של מינהל התכנון "להיכנס מתחת לאלונקה", ולהצטופף לנוכח הגידול המשמעותי באוכלוסייה ובביקוש למגורים במרכז הארץ, המספרים בראש העין מלמדים שכאן נענו לקריאה.

העיר היא לא מהגדולות שבערי המטרופולין, אך מבדיקה שקיים גלובס למספר היתרי הבנייה שניתנו בעשור האחרון (2011-2021) ב-25 רשויות מקומיות במרכז הארץ, ראש העין היא הרביעית ברשימת השיאניות. בעיר התקבלו היתרים לבניית 13,957 דירות, כאשר מקדימות אותה רק תל אביב, רמת גן וראשון לציון. וכשיש בנייה כה מסיבית, היקף האוכלוסייה עולה במהירות. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) בתחילת 2015 התגוררו בעיר כ-42 אלף תושבים ואילו בתחילת השנה כבר מדובר על כ-67 אלף, קרי עלייה של 60% תוך חמש שנים. היות שחלק מהדירות שאושרו טרם נבנו, הגידול צפוי להימשך, כאשר לפי תוכנית המתאר שלה, ראש העין צפויה להמשיך בגידול המואץ ולהתייצב על 110-130 אלף תושבים.

 

עומסים כבדים בשעות הבוקר והערב

את אחת המשמעויות המידיות של הגידול באוכלוסייה, ניתן לראות בעיניים בכל יום בעומסים הכבדים ששוררים בשעות הבוקר והערב בכבישי הרוחב 5 ו-471 (מכבית). מדובר בעורקים התחבורתיים העיקריים בהם עושים שימוש תושבי העיר, כמו גם שכניהם מכפר קאסם ועוד רבים שעושים דרכם למרכז המטרופולין.

עם בעיית הפקקים מתמודדים כידוע לא רק תושבי ראש העין, ובתקופה האחרונה כבר הצהירה שרת התחבורה, מרב מיכאלי, כי ישראל נמצאת במצב חירום תחבורתי, אך קברניטי ראש העין טוענים כי במקרה שלהם, הם קופחו תחבורתית הרבה מעבר לרשויות אחרות במרכז הארץ. זאת כיוון שהעיר לא נכללת בתוכניות העתידיות של הפרויקטים הציבוריים עתירי הנוסעים שמתוכננים להיבנות במרכז הארץ בשנים הקרובות.

"ראש העין חווה תנופת פיתוח חסרת תקדים בעלת השלכות משמעותיות מרחיקות לכת מקומיות ולאומיות שמעטות כמוה מתרחשות בארץ, אך באופן עקבי מתמודדת עם הדרה מפרויקטי הסעת ההמונים", כתב באוגוסט האחרון למיכאלי עופר גבאי שמשמש כחבר מועצת העיר ומחזיק תיק התחבורה.

בעיר היו אמורות להיבנות תחנות של פרויקטי הרכבת הקלה (הדנקל) או המטרו (הרכבת התחתית), אולם תוכניות אלה ירדו מסדר היום.

כך, בתוכנית האסטרטגית של משרד התחבורה משנת 2016, נכללה העיר ברשויות שיש לתת להן מענה שכזה. אולם אם בעיר קיוו שהקו האדום של הרכבת הקלה שבקצהו המזרחי מסתיים בפתח תקווה, יימתח עד לשכנה ממזרח - הרי שתוכנית זו נגנזה.

נסיעת המבחן של הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן. נעצר בפתח תקווה / צילום: איל יצהר

"רק 7% מהנוסעים יגיעו עד ראש העין"

בשנים האחרונות התקיימו פגישות בין אנשי חברת נת"ע הממשלתית (נתיבי תחבורה עירוניים) לבין נציגי העירייה לגבי תוואי ומיקום תחנות כחלק מאחד מקווי המטרו, קו M2. אלא שבמאי 2020 הוחלט במועצה הארצית לתכנון ולבנייה לגרוע את העיר מהפרויקט.
לצד התנגדות מצד העירייה, גם בוועדה המחוזית מרכז התקשו להבין את הנושא, ובדיוני ההשגות לתוכנית העירו שראש העין אכן נכללה תחילה בתוכנית, וכי "למזרח המחוז לא נמצאו עדיין פתרונות תחבורתיים, בדגש על פתרונות לתחבורה ציבורית שנותנים מענה להיקפי הפיתוח הקיימים והמתוכננים. הוועדה סבורה כי יש לבחון מתן פתרונות ראויים ליישובי מזרח המחוז לרבות החזרת תכנון תוואי המטרו לכיוון זה".

אז מדוע הוחלט שלא להגיע עם המטרו עד ראש העין?
השיקול הראשון שהוצג בדיונים הוא "חוסר כדאיות כלכלית" לנוכח ביקושים מצומצמים יחסית. לפי בדיקה שנעשתה, הארכת הקו לראש העין תהווה שליש מאורכו, אלא שרק 7% מהנוסעים יעשו שימוש בחלק הנוסף. הסברים נוספים שניתנו לאי הכללת ראש העין הם עיכובים שצפויים בפרויקט, בשל הגדלתו, ופגיעה סביבתית אפשרית באקוויפר.

בספטמבר האחרון נחתה על העיר עוד מכה תחבורתית, כאשר בדיונים על תקציב המדינה הוחלט שלא לתקצב את תחנת הרכבת שתוכננה לראש העין (ראש העין דרום) על תוואי המסילה המזרחית שאותה בונות במשותף נתיבי ישראל ורכבת ישראל.
הפעם היה זה תורו של ראש העירייה שלום בן משה לפנות למיכאלי במכתב. "לצערי, הדברים חוזרים על עצמם פעם אחר פעם, כאשר הקו האדום של הרק"ל מסתיים בפתח תקווה, כך גם מידור ראש העין באופן מפתיע מתוכנית המטרו ועתה נוסף על כל אלו ביטול השמשת תחנת רכבת ראש העין דרום. כך נשארת דווקא ראש העין העיר שמערכת הסעת המונים היא ‘אוויר לנשימה’ עבורה, היחידה במעגלי מטרופולין גוש דן והשרון מחוץ למערכת הסעת המונים כל שהיא".

שלום בן משה, ראש עיריית ראש העין / צילום: תמר מצפי

תחנת הרכבת הקיימת מרוחקת מהעיר

על רקע ההחלטה האחרונה ביצענו בדיקה מיוחדת במסגרתה בחנו עשרה פרויקטים תחבורתיים גדולים שמתוכננים להיבנות במטרופולין דן בשנים הקרובות וכיצד ומי מבין הערים ייהנו מהן הכי הרבה. במילים אחרות: מה יהיה היקף הנגישות התחבורתית של ערי המרכז בפרויקטים אלה שכוללים את פרויקט הרכבות הקלות (דנקל) שכולל שלושה קווים - האדום הירוק והסגול - בעלות כוללת של 50 מיליארד שקל. הראשון מהם (האדום) אמור להתחיל לפעול בנובמבר 2022, אחרי דחיות של שנים, והיתר מתוכננים לפעול ב-2027.

פרויקט נוסף שהצריך חוק מיוחד שלאחרונה אושר בכנסת (חוק המטרו), כולל אף הוא שלושה קווים (M1,2,3), ועלותו המוערכת - 150 מיליארד שקל - הופכת אותו לפרויקט היקר שאי פעם תוכנן בישראל. למעט אלה בדקנו את הנגישות של הרשויות לפרויקט מסילת הרכבת המזרחית, לפרויקט הנתיבים המהירים של נתיבי איילון ולשני פרויקטי ART (הקווים החום והכחול) שהינם אוטובוסים רבי קיבולת שינועו על מסלולים מופרדים (בדומה למטרונית בחיפה). כל עשרת הפרויקטים הינם תוספתיים על המצב הקיים, כך למשל תחנות של רכבת ישראל שקיימות כיום, לא נכללו בבדיקה. כן יש להזכיר כי חלק מהתוכניות הינן עתידיות, ולגבי חלקן יש מי שמטילים ספק בכך שהן ייבנו.

יותר קרוב לתל אביב, יותר חיבורים

הממצא הראשון של בדיקתנו העלה כי בראש העין צודקים בגדול - זו העיר היחידה מבין 25 הרשויות במרכז הארץ שאינה נכללת באף אחת מהפרויקטים הללו, קרי לא תקום בה אף תחנה שתשרת את תושביה בפרויקטים העתידיים שאמורים להקל על העומס התחבורתי הכבד.

כצפוי, לתל אביב מגיעים שבעה מתוך הפרויקטים - כל ששת קווי הרכבת הקלה והמטרו ישרתו את תושביה ואת הבאים אליה בכל יום, והיא גם הנהנית העיקרית (יחד עם רמת גן) מפרויקט הנתיבים המהירים שכולל הקמת חניוני ענק בדרום וצפון המטרופולין. משם יופעלו הסעות בשאטלים חינמיים למרכזים התעסוקתיים בשתי הערים.

מטבע הדברים, בערים הגדולות הקרובות יותר אליה יהיו יותר תחנות וחיבורים משום שאינן תחנות קצה. כך, חולון נכללת במחצית מהפרויקטים שנבדקו - מתוכננות בה תחנות לאורך כל קווי המטרו ובשניים מתוך שלושת קווי הרכבת הקלה. גם רמת גן נכללת בחמישה מעשרת התוכניות שנבדקו. אחריהם ברשימת ה"שיאניות" ניצבת ראשון לציון עם נגישות לארבעה פרויקטים - הקו הסגול של הרכבת הקלה, הקווים החום והכחול של פרויקט ה-ART, וקו M2 של המטרו. על כך יש להזכיר כי חניון הענק כחלק מפרויקט הנתיבים המהירים מתוכנן בעיר, דבר שמוסיף לה נדבך תחבורתי מצוין נוסף (וכן תחנות של רכבת ישראל שכבר פועלות בה כיום).

הרצליה, פתח תקווה, גבעתיים, בת ים, גבעת שמואל ומועצת דרום השרון - יקבלו שלושה חיבורים כל אחת. שני חיבורים יקבלו רמת השרון, בני ברק, קריית אונו, לוד, רמלה, נס ציונה ורחובות.

בתחתית הרשימה, עם חיבור ישיר לפרויקט אחד מבין העשרה נמצאות הוד השרון, כפר סבא ורעננה (M1), אור יהודה ואזור (M3), יהוד-מונוסון (הקו הסגול), אלעד (המסילה המזרחית) ובאר יעקב (הקו החום). יש לשים לב שגם כפר סבא היא עיר קצה, אולם קו המטרו עתיד להגיע אליה, אולי משום שהיא גדולה יותר, ומונה כבר היום כ-100 אלף תושבים.

וראש העין? החיבור היחיד לפרויקט ציבורי עתיר נוסעים יישאר תחנת הרכבת (שפעילה כיום) שלצד מחלף קסם - הרחק משכונות העיר.

 

תגובות: "תחנת הרכבת הקיימת תחובר למסילה המזרחית"

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "לראשונה בתולדות משרד התחבורה, כ-80% מתקציב הפיתוח של המשרד מושקע בפרויקטים של תחבורה ציבורית, במטרה לאפשר לנוסעים אלטרנטיבה אמיתית וראויה לרכב הפרטי, ולשנות מהיסוד את המציאות התחבורתית בישראל. בהתאם לכך, המשרד ישקיע בשנים הקרובות השקעות חסרות תקדים בכמה פרויקטים במרחב ראש העין, במטרה לתת פתרון משמעותי. במסגרת זאת, תחנת הרכבת הקיימת בעיר תחובר לפרויקט המסילה המזרחית, פרויקט לאומי מרכזי שיהווה אלטרנטיבה למסילת קו החוף ונמצא כעת בביצוע. במקביל, פועל המשרד להקמת רשת נתיבי העדפה תחבורה ציבורית שיסללו בתוך ראש העין ומחוצה לה. במסגרת אישור תקציב המדינה, משרד התחבורה הגיש למשרד האוצר בקשה לתקצב את כלל התחנות של המסילה המזרחית. לאחר דיונים, הוחלט בין משרדי התחבורה והאוצר לדחות בשלב זה את הקמת תחנת ראש העין דרום. יצוין כי כיום ישנה תחנת רכבת בראש העין. בעתיד, עם כניסת תחנה נוספת בראש העין, תיקרא התחנה הקיימת ראש העין צפון ואילו החדשה תיקרא ראש העין דרום".

יצוין כיום אין תוכנית קונקרטית לתחנה נוספת בראש העין.

ממינהל התכנון נמסר לגבי הסרת ראש העין מקו המטרו M2 כי "הסוגיה תלויה ועומדת בהליך מעין שיפוטי של שמיעת הערות והשגות ולכן לא נוכל להתייחס בשלב זה".

באשר לפתרונות תחבורתיים אחרים עבור ראש העין נמסר כי "הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז החליטה על מגוון פתרונות תחבורתיים שאנחנו קבענו בשלביות. הביצוע - לפי סדרי עדיפויות של משרד התחבורה ולכן יש מגבלה על מתן היתרים".

עוד כתבות

קבוצת NSO / צילום: Shutterstock

NSO מנסה לעשות לעצמה קמפיין יחסי ציבור בלינקדאין. בדקנו את הטענות

התחקיר האחרון שחשף כי משטרת ישראל עושה שימוש בתוכנית הריגול של NSO, הוא רק חוליה בשרשרת הסתבכויות של החברה בשנים האחרונות ● כעת פצחה החברה בקמפיין ברשת החברתית שבו היא מנסה להלבין את פעילותה ולהציג את הביקורת עליה כ"מיתוסים" בלבד

נתניהו, אדלשטיין וכ''ץ / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

הליכוד כמרקחה: נתניהו הניע קרב ירושה, והצית תרחיש חלומי אצל לפיד-בנט

הדיונים על הסדר הטיעון במשפט רה"מ לשעבר מייצרים אצל בכירי הממשלה מחשבות על עריקות של חברי ליכוד, שיאפשרו קואליציה נוחה יותר ללא רע"ם ומרצ ● ובינתיים, המאבק סביב היישובים בנגב דוחק את יו"ר רע"ם עוד קצת לפינה

נמרוד בורוביץ / צילום: סיון פרג'

מנסה שוב: כנפיים מבקשת לתגמל בן למשפחת בורוביץ ב-850 אלף שקל בשנה

קבוצת כנפיים מבקשת לאשר את תנאיו של נמרוד בורוביץ כמנהל עסקים ראשי של חברת תעופה קפריסאית שרכשה, זמן קצר לאחר שירדה מהפרק השקעה בחברת מויה תיירות של יריב מוזס-בורוביץ

''האניגמה''.  ניתן לתארך את היהלום לטווח שבין 3.8 מיליון ל-2.6 מיליון שנה והוא מכיל עקבות של חנקן, מימן וכן אוסבורניט - מינרל שנמצא על גבי מטאוריטים / צילום: Associated Press, Kamran Jebreili

לא מהעולם הזה: יהלום שחור במשקל 555.55 קרט שהגיע מהחלל החיצון עומד למכירה

6.8 מיליון דולר: זה המחיר ההתחלתי של "האניגמה" - יהלום שחור שהגיע מהחלל החיצון ושוקל 555.55 קרט, שצפוי לעמוד למכירה פומבית החל מחודש פברואר בסותבי'ס לונדון; אפשר גם לשלם בקריפטו ● לפי סותבי'ס דובאי, יהלום שחור כזה, מלוטש באופן טבעי ובמשקל כזה, הוא מאורע נדיר באופן קיצוני

מטרת החוק היא למנוע פגיעה בבעלי חיים / צילום: Shutterstock

הצעת חוק מבקשת להעניק לראשונה מעמד משפטי לבעלי חיים

לשכת עורכי הדין מקדמת הצעת חוק שתעניק מעמד משפטי לבעלי חיים כיצור בעל תחושות ורגשות ● התיקון נועד להבטיח כי היחס לבעלי החיים יהיה הולם את מעמדם הביולוגי, ברוח מגמת החקיקה העולמית, גם ללא הגעה לסף ההתאכזרות הפיזית הקבוע היום בחוק צער בעלי חיים

חדירה לפרטיות / צילום: Shutterstock, Sashkin

פרשת NSO: אם איש לא ייתן את הדין, זה יקרה שוב

כל מי שעבד אי-פעם עם אזרחים שברחו ממשטרים דיקטטורים, יודע שהחדירה לפרטיותם היא אחת החוויות הקשות ביותר ● לכן הדרישה התקיפה לחקור את פרשת NSO – לבדוק מי בכירי המשטרה שנתנו את הפקודה, מי השופטים שאישרו זאת כחותמת גומי ומי החוקרים שעשו בחומרים שימוש אסור נוסף - מחויבת בתקיפות

ספינת סחורות. כיצד משפיעה התנודתיות בענף על תיק ההשקעות? / צילום: Reuters, WILLY KURNIAWAN

זמנן של קרנות הגידור: מה יתרונן במצב השווקים הנוכחי ואיך בוחרים עם מי לגדר

קרנות הגידור זכו באחרונה לפופולריות רבה בארה"ב הודות לתנודתיות החדה באינפלציה, כמו גם בענפים כמו ספנות, מלונאות ואנרגיה ● רקע, גודל ונזילות הם רק חלק מהשיקולים שיש להביא בחשבון בבחירת קרן

לספר או לא לספר על היריון למעסיק? / אילוסטרציה: Shutterstock

לספר או לא לספר על הריון למעסיק? "יש בדרישה הזאת הרבה התייפייפות ובולשיט"

דיונים סוערים ברשתות החברתיות חושפים שהדילמה המתמשכת של נשים בשוק העבודה רלוונטית גם ב-2022 ולמרות החוק: האם לנהוג בשקיפות ולספר שהן בהריון או לשמור על פרטיותן ועל זכותן להתפרנס ● האם מעסיקים מתחילים לשנות גישה? ● ניהול וקריירה

נשיר טורקיה,  רג'פ טייפ ארדואן / צילום: Reuters, SPUTNIK

לא רק האינפלציה: למה ארדואן רוצה לחמם יחסים עם ישראל?

הגירעון בטורקיה, יחד עם הצורך במקורות אנרגיה, הובילו את אנקרה לחימום היחסים עם ירושלים ● במקביל, האינפלציה ששוברת שיאים של כמעט 20 שנה ומגיעה לשיעור של 36%, גורמת לנשיא הטורקי "לחשב מסלול מחדש" ולהושיט יד למי שבעבר ראה בה כאויבת

אמיר שורוש בקמפיין אלונית / צילום: צילום מסך

קנייה חכמה: רמזי מקופה ראשית רושם שיעורי אהדה יוצאי דופן

הפרסומת של דור אלון מתמקדת במסר אך בזכות השימוש המדויק בהומור, ברמזי ובאחיין, היא זוכה לאהדה חוצת גיל ומגדר, כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● דיסקונט עדיין הזכורה ביותר, הודות להרעשה הבלתי פוסקת במדיה

נפתלי בנט, ימינה / צילום: רפי קוץ

האם אוכלוסיית בית שמש גדלה בקצב הגבוה ביותר בישראל?

ראש הממשלה בנט טען כי בית שמש היא העיר שמציגה את קצב הגידול הגבוה בישראל ● האם זה נכון? רק כמעט ● המשרוקית של גלובס

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

עליות חזקות לישראליות בניו יורק; ריסקיפייד מזנקת ב-8%, וויקס ב-5%

נעילה חיובית באירופה ● מספר תביעות האבטלה הראשוניות בארה"ב זינק ב-55 אלף ● הבנק המרכזי של סין הודיע על הורדת הריבית על הלוואות לשנה ב-0.1% ועל הפחתת ריבית על הלוואות ל-5 שנים ב-5 נקודות בסיס ● יציבות בשוק הקריפטו, מחיר הנפט בנסיגה

נמל אשדוד. השטחים ישמשו את חברת נמלי ישראל לטובת עורף נמל לוגיסטי / צילום: תמר מצפי

חברת נמלי ישראל קיבלה מרמ"י 160 דונם לפיתוח פארק לוגיסטי בנמל אשדוד

ההסכם בין השתיים נחתם מוקדם יותר החודש, ובמסגרתו נקבע כי מתחם רוגוזין ישמש את חברת נמלי ישראל בתמורה לשטחים שמסרה החברה לרמ"י ועיריית אשדוד לבניית שכונת מגורים ופיתוח פארק לכיש

הבורסה בתל אביב / אילוסטרציה: שלומי יוסף

נעילה ירוקה בת"א: קבלת פנים חמה לבית בכפר, בית ההשקעות מור זינק

לאחר שנסחרו ביציבות יחסית, מרבית המדדים בבורסה סיימו את היום בעליות ● רשת הדיור המוגן בית בכפר זינקה ב-15% ביומה הראשון ● מדדי הביומד והנפט איבדו גובה, מדד הבנקים ננעל ללא שינוי ● מחזור המסחר הסתכם בכ-2.5 מיליארד שקל

הרצל מתיתיהו, בעלי ''סלסה'' חנות צעצועים ומכשירי כתיבה / צילום: תמונה פרטית

"אנחנו אולי לא חיוניים למשק אבל בהחלט חיוניים לשכונה וצריכים לקבל גיבוי ממשלתי וציבורי לזה"

הרצל מתיתיהו, בן 57 מרמת גן ● נשוי + 3 ● בעלי "סלסה", חנות צעצועים ומכשירי כתיבה ● "התחלתי כ'טמבוריה', והצרכים של תושבי השכונה הובילו אותי לשנות את האופי של החנות" ● גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי

הירידות בוול סטריט החריפו בשעה האחרונה של המסחר: טסלה צנחה ב-3.4%, מודרנה ב-6.7%

בורסות אירופה רשמו עליות קלות בסיום המסחר ● התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים ירדה לכ-1.84% ● מדד המחירים לצרכן בבריטניה עלה (שנתי) ב-5.4% ● מחירי הנפט בשיא מאז אוקטובר 2014

ניצן צעיר הרים, מנכ''ל ווישור / צילום: ערן ירדני

על רקע קשיים בענף: ווישור חתמה על הסכמי ביטוח משנה עם מיוניק רי

חברת הביטוח הדיגיטלית המתמחה בביטוחי רכב ודירה חתמה על הסכמים לשנתיים ולשלוש עם מבטחת המשנה הגרמנית ● סירוב של מבטחי משנה לבטח פעילות בארץ כבר הביא לסיום שיווק פוליסות סיעוד פרטיות

הרכב החשמלי בישראל / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

חברות הביטוח מאיימות "לתקוע" את החקיקה לרכב אוטונומי

החברות מתנגדות לגלגל על "הפול" את הביטוח של כלי רכב ללא נהג שמבצעים ניסויים בישראל ● וגם: מה צריכה הממשלה לעשות כדי להעלות את שיעור הרכבים החשמליים בישראל? ● השבוע בעולם הרכב

הוד בצר / צילום: מאת Kesemr , ויקימדיה

אדריכלי ממשלת גנץ-נתניהו חזרו לשתף פעולה, והפעם במגזר העסקי

הוד בצר, מנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי לשעבר ומקורבו של שר הביטחון בני גנץ, התמנה לאחרונה למשנה למנכ"ל בחברת הנדל"ן אאורה שבבעלות איש העסקים יעקב אטרקצ'י, המקורב ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו

לירן אבישר בן-חורין. מנכ''לית משרד התקשורת / צילום: רפי קוץ

משרד התקשורת לרשויות בפריפריה: שתפו פעולה עם מכרזי פריסת סיבים

לקראת פרסום המכרזים לפריסת סיבים באזורים שבהם בזק לא תפרוס, מבקש המשרד מראשי הרשויות שיתוף פעולה במידע וסיוע בהקצאת חדרי תקשורת ● עד כה ישנם 10 חברות שמתכוונות להתמודד